Landsbelang gaat boven partijbelang. Het is crisis, hij heeft al een blooper gemaakt op dit dossier met een expliciete Europese dimensie en dan gaat hij niet? Dan heb je je prioriteiten niet op orde. Ik zou bijna zeggen: nu snap ik wel waarom wij afwijken van de rest.quote:Op woensdag 7 september 2022 14:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is Kaag afwezig? Want dan zou het nog wel te verklaren zijn als er iets belangrijks op de agenda staat. Maar dat hij zo'n belangrijke vergadering laat schieten is inderdaad wel opvallend.
Ja, eens. Ik zou pas in heel uitzonderlijke gevallen (goedkeuring plannen prinsjesdag en je bent de vice of echt een directe crisis) de ministerraad boven zo'n vergadering stellen.quote:Op woensdag 7 september 2022 14:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Landsbelang gaat boven partijbelang. Het is crisis, hij heeft al een blooper gemaakt op dit dossier met een expliciete Europese dimensie en dan gaat hij niet? Dan heb je je prioriteiten niet op orde. Ik zou bijna zeggen: nu snap ik wel waarom wij afwijken van de rest.
En z'n staatssecretaris is ook van D66, die kan hem ook in de MR vervangen.
Ja, ben hier wel benieuwd wat er gedaan gaat worden. Want dit is niet het eerste rapport waarij staat dat het mis gaat, maar hoe het wel beter kan staat er bijna nooit. Dit rapport heb ik (natuurlijk) nog niet kunnen zien, dus wellicht nu wel.quote:Op woensdag 7 september 2022 15:07 schreef trein2000 het volgende:
Ondertussen flikkert het volgende lijk uit de kast: de jeugdbescherming blijkt volstrekt ondermaats. Nou wisten we dat natuurlijk al, maar nu staat het eens mooi op papier: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)oet-direct-ingrijpen
Weer zo’n voorbeeld van de kabinetten Rutte dat totaal lak heeft aan grondrechten en belangen van minderheden. Electoraal niet boeiend hè?
Moet ik alle one liners uit de kast trekken, of vullen jullie ze zelf in?quote:Op woensdag 7 september 2022 15:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, ben hier wel benieuwd wat er gedaan gaat worden. Want dit is niet het eerste rapport waarij staat dat het mis gaat, maar hoe het wel beter kan staat er bijna nooit. Dit rapport heb ik (natuurlijk) nog niet kunnen zien, dus wellicht nu wel.
In elk geval moet Weerwind hier op reageren en acteren, want het is natuurlijk een schande. Veroorzaakt door veel te lang VVD op justitie.
Wat is dat toch met al die D66'ers die nooit zijn op de plek waar ze het hardste nodig zijn?quote:Op woensdag 7 september 2022 14:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het wordt steeds gekker…
Dit was voor Rutte ook al een ramp. De oorspronkelijke reden was tweeledig: ten eerste was het de bedoeling dat de hulpbehoevende jeugdigen zich aanpasten aan het systeem in plaats van andersom. Ten tweede bestond het gebied van jeugdzorg en -bescherming uit een aantal organisaties die vooral heel druk zijn met hun eigen eilandje en hun eigen gelijk te beschermen.quote:Op woensdag 7 september 2022 15:07 schreef trein2000 het volgende:
Ondertussen flikkert het volgende lijk uit de kast: de jeugdbescherming blijkt volstrekt ondermaats. Nou wisten we dat natuurlijk al, maar nu staat het eens mooi op papier: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)oet-direct-ingrijpen
Weer zo’n voorbeeld van de kabinetten Rutte dat totaal lak heeft aan grondrechten en belangen van minderheden. Electoraal niet boeiend hè?
Ik heb al langer het idee dat Jetten op dit dossier het spoor helemaal bijster is. Zit in een soort kramp lijkt het wel, angst om partijpolitieke motieven.quote:Op woensdag 7 september 2022 16:31 schreef Hanca het volgende:
Als je dit leest, daar moet je als minister toch gewoon bij zijn: https://nos.nl/artikel/24(...)rgiecrisis-aanpakken
Hij heeft het probleem wat Schouten in het vorige kabinet had, opkomen voor de ene helft van zijn portefeuille, schaadt de andere helft. Hier is het: verlagen van de gasprijs, gaat gasbesparingen en dus vergroening tegen.quote:Op woensdag 7 september 2022 16:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb al langer het idee dat Jetten op dit dossier het spoor helemaal bijster is. Zit in een soort kramp lijkt het wel, angst om partijpolitieke motieven.
Vast een deel van de verklaring, alleen ik heb het idee dat het D66 geluid en het krampachtig willen vasthouden aan doelen en afspraken uit een andere tijd er ook doorheen speelt.quote:Op woensdag 7 september 2022 16:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij heeft het probleem wat Schouten in het vorige kabinet had, opkomen voor de ene helft van zijn portefeuille, schaadt de andere helft. Hier is het: verlagen van de gasprijs, gaat gasbesparingen en dus vergroening tegen.
Maar wees dan de minister van Klimaat en groene energie-projecten en geef gas aan Adriaansens.
Dit is plichtverzuim en ongeoorloofd verzuim.quote:Op woensdag 7 september 2022 14:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het wordt steeds gekker…
Ja, gaat om die brief van de CU leden over het asielbeleid. Bij genoeg ondertekenaars zou er een congres komen. Dat is dus 1 oktober geworden.quote:Op woensdag 7 september 2022 18:14 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wat staat daar op de agenda? Asielbeleid?
Daarbij is Nederland ook gewoon een belangrijke partij aan die tafel, vanwege het gas in Groningen (ongeacht wat we daarmee gaan doen).quote:Op woensdag 7 september 2022 14:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Landsbelang gaat boven partijbelang. Het is crisis, hij heeft al een blooper gemaakt op dit dossier met een expliciete Europese dimensie en dan gaat hij niet? Dan heb je je prioriteiten niet op orde. Ik zou bijna zeggen: nu snap ik wel waarom wij afwijken van de rest.
En z'n staatssecretaris is ook van D66, die kan hem ook in de MR vervangen.
Dat gas gaat de staatssecretaris dan weer wel over.quote:Op woensdag 7 september 2022 18:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Daarbij is Nederland ook gewoon een belangrijke partij aan die tafel, vanwege het gas in Groningen (ongeacht wat we daarmee gaan doen).
We zullen ook vast vertegenwoordigd zijn, door een staatssecretaris of de pv in Brussel. Maar de chef moet hier gewoon zelf bij zijn.quote:Op woensdag 7 september 2022 18:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Daarbij is Nederland ook gewoon een belangrijke partij aan die tafel, vanwege het gas in Groningen (ongeacht wat we daarmee gaan doen).
Je post zelf vorige pagina dat hij de staatssecretaris stuurt.quote:Op woensdag 7 september 2022 18:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We zullen ook vast vertegenwoordigd zijn, door een staatssecretaris of de pv in Brussel. Maar de chef moet hier gewoon zelf bij zijn.
Laten we het zo zeggen: ik word genoemd.quote:Op maandag 5 september 2022 19:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je zoekt eigenlijk iemand die de kinderen uit huis heeft (bedreigingen), op leeftijd is (afbreukrisico) en ook nog bestuurlijk zwaargewicht is.
Ja, uiteraard zullen we wel vertegenwoordigd zijn, maar het maakt toch een gekke indruk als de minister om wie het gaat bij zo’n belangrijke vergadering afwezig is vanwege een regulier overleg in eigen land?quote:Op woensdag 7 september 2022 18:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat gas gaat de staatssecretaris dan weer wel over.
Ja, helemaal eens.quote:Op woensdag 7 september 2022 18:57 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, uiteraard zullen we wel vertegenwoordigd zijn, maar het maakt toch een gekke indruk als de minister om wie het gaat bij zo’n belangrijke vergadering afwezig is vanwege een regulier overleg in eigen land?
Ja, daar staat hier wat over: https://www.nrc.nl/nieuws(...)emen-voeten-a4141048quote:Op woensdag 7 september 2022 19:42 schreef Tlaloc het volgende:
Vind het ergens wel opmerkelijk. De afgelopen jaren werd er met miljarden gesmeten om alles overeind te houden vanwege een lockdown, waarvan de laatste niet nodig was. Geld was geen issue en leek er niet toe te doen. En nu de nood er echt is, is het opeens moeilijk, zuinig, complex?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |