bron: NOSquote:Er beginnen details uit te lekken over het begrotingsakkoord dat het kabinet vannacht heeft gesloten. Bronnen zeggen dat er volgend jaar vele miljarden worden uitgegeven om de koopkracht van de Nederlanders op peil te houden. Slecht nieuws is dat het kabinet tot de conclusie is gekomen dat het definitief niet mogelijk is om nog voor dit jaar extra ondersteuningsmaatregelen te nemen.
Na afloop van het nachtelijk beraad wilden de betrokkenen geen details prijsgeven, maar nu blijkt dat het minimumloon volgend jaar in één keer met 10 procent omhoog gaat. Dat is sneller en meer dan verwacht, want het zou in drie stappen van 2,5 procent gaan.
Het minimumloon is gekoppeld aan uitkeringen als de bijstand en de AOW, dus ook die groepen gaan er fors op vooruit.
De verlaging van de accijnzen op brandstof zoals die nu al geldt, wordt voortgezet, net als de korting op de energieprijzen. Voor de lagere inkomens gaat de inkomstenbelasting omlaag.
De rekening wordt vooral bij gelegd bij bedrijven en mensen met vermogens. Daar gaat de belasting voor omhoog.
Zo slecht gaat het blijkbaar niet overal als je nog op je 21e al een woning kunt huren.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 21:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Weet niet of je het meegekregen hebt maar er schijnt iets te zijn met de woningmarkt. Als je dan ook nog eens bijna ¤500 per maand aan je energierekening kwijt bent dan weet ik niet of je het haar helemaal kwalijk kan nemen dat ze met ¤1700 netto het niet kan rooien. Dan hoef je er echt geen exorbitant uitgavenpatroon op na te houden hoor.
Hoe wereldvreemd ben je?
... omdat je 40 uur werkt. Full-time. Heel gek inderdaad.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 22:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Zo slecht gaat het blijkbaar niet overal als je nog op je 21e al een woning kunt huren.
Exclusief toeslagen en onregelmatigheidstoeslag dus eerder 2000 netto. 13e maand is ook vrij gebruikelijk in de zorg dus ze zal het vast wel uit kunnen zingen tot 2023 en het hernieuwde belastingstelsel in werking gaat treden.
Het is allemaal zo gruwelijk dramatisch aangedikt.
Wat wil je nou horen dan? Dat ze zielig is en wij allemaal even medelijden moeten hebben? Er komt voor volgend jaar compensatie aan, dat is vandaag bekend geworden. Dat zij honderden euro's vooraf moet betalen komt vooral door haar achterlijke keuze voor een pauper energiebedrijf.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 22:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... omdat je 40 uur werkt. Full-time. Heel gek inderdaad.
Van jou? Liever niets meer. Inlevingsvermogen van een deur en realiteitsbesef van de mat die ervoor ligt.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 22:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat wil je nou horen dan? Dat ze zielig is en wij allemaal even medelijden moeten hebben? Er komt voor volgend jaar compensatie aan, dat is vandaag bekend geworden. Dat zij honderden euro's vooraf moet betalen komt vooral door haar achterlijke keuze voor een pauper energiebedrijf.
Aan realiteitsbesef geen gebrek daarom ben ik wel voorbereid op een financiële tegenvaller. Met inlevingsvermogen los je geen problemen op namelijk.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 22:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Van jou? Liever niets meer. Inlevingsvermogen van een deur en realiteitsbesef van de mat die ervoor ligt.
Precies, al die honderdduizenden Nederlanders die niet elke maand 500 tot 800 euro extra hebben liggen staan gewoon los van de werkelijkheid. En roken. En kopen honden op krediet.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 22:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Aan realiteitsbesef geen gebrek daarom ben ik wel voorbereid op een financiële tegenvaller. Met inlevingsvermogen los je geen problemen op namelijk.
Jawel hoor, je hebt inlevingsvermogen nodig voor het bepalen van goed beleid.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 22:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Aan realiteitsbesef geen gebrek daarom ben ik wel voorbereid op een financiële tegenvaller. Met inlevingsvermogen los je geen problemen op namelijk.
Gezien het totale pakket van 16 miljard vast heel minimaalquote:Op woensdag 31 augustus 2022 22:27 schreef matthijst het volgende:
De inkomstenbelasting in de eerste schijf wordt verlaagd.
Iemand al ergens gelezen hoeveel?
Klinkt als zo'n 0,05% maatregel voor de headlines.
Ben wel benieuwd hoeveel mensen wel een buffer kunnen opbouwen als ze zeg maar 2300 netto zouden verdienen.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 22:28 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jawel hoor, je hebt inlevingsvermogen nodig voor het bepalen van goed beleid.
Bijvoorbeeld het inlevingsvermogen dat het niet voor iedereen is weggelegd om een financiële buffer op te bouwen. Zo simpel is het allemaal niet.
Denk je nou werkelijk dat dit kabinet mensen tegemoet komt op basis van inlevingsvermogen en mededogen? Schattig naïef.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 22:28 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld het inlevingsvermogen dat het niet voor iedereen is weggelegd om een financiële buffer op te bouwen. Zo simpel is het allemaal niet.
Een uitspraak die ik in verschillende media terug zag komen was "werken moet weer gaan lonen". Dat zie ik met deze maatregelen helaas alleen maar terug voor de minima. De minima hebben ook absoluut een steuntje in de rug nodig. Maar de veelbenoemde uitspraak dat werken moet lonen heeft met deze maatregelen helaas geen effect op de middenklasse.quote:
Elke maand nog welquote:Op woensdag 31 augustus 2022 22:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies, al die honderdduizenden Nederlanders die niet elke maand 500 tot 800 euro extra hebben liggen staan gewoon los van de werkelijkheid. En roken. En kopen honden op krediet.
![]()
En dat inlevingsvermogen niet je forte was, was al wel duidelijk.
Dat kan makkelijk als je tenminste niet scheef woont en/of een gat in je hand hebt.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 22:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoeveel mensen wel een buffer kunnen opbouwen als ze zeg maar 2300 netto zouden verdienen.
Ik zeg niet hoe het huidige kabinet hun beleid momenteel bepaald, maar hoe het zou moeten zijn.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 23:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Denk je nou werkelijk dat dit kabinet mensen tegemoet komt op basis van inlevingsvermogen en mededogen? Schattig naïef.
Zijn allemaal rekenmodellen. Teveel lui in de schulden kost de samenleving uiteindelijk meer geld en kiezers, dus moeten ze wat bedenken.
Huur 650? Denk je dat die mensen in garageboxen wonenquote:Op woensdag 31 augustus 2022 23:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat kan makkelijk als je tenminste niet scheef woont en/of een gat in je hand hebt.
Huur 650
Tv internet 50
Gas licht 350
Zorgpremie 120
Auto 300
Boodschappen 300
Overige verzekeringen 100
Kleding en uitgaan 150
Blijft er nog meer dan 400 euro over om te sparen per maand. Als je een beetje beknibbeld op bepaalde posten wellicht nog wel meer.
Dan reken je nog weinig aan huur, je mist nog wat aan kosten en ook letterlijk 0 euro voor ontspanning.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 23:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat kan makkelijk als je tenminste niet scheef woont en/of een gat in je hand hebt.
Huur 650
Tv internet 50
Gas licht 350
Zorgpremie 120
Auto 300
Boodschappen 300
Kleding en uitgaan 150
Blijft er nog meer dan 400 euro over om te sparen per maand. Als je een beetje beknibbeld op bepaalde posten wellicht nog wel meer.
Kleding en uitgaan had ik 150 euro voor. Is geen vetpot maar dat weet je.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 23:21 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dan reken je nog weinig aan huur, je mist nog wat aan kosten en ook letterlijk 0 euro voor ontspanning.
Tevens kom je met jouw berekening niet op 400 euro om te besparen maar hooguit 280 euro per maand (bij 2300 netto).
quote:Op woensdag 31 augustus 2022 23:19 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Huur 650? Denk je dat die mensen in garageboxen wonen
Kan best zijn dat ze particulier huurt en meer richting die 40% gaat maar dat is dan eigenlijk te hoog voor wat er binnenkomt. Als in dat er evengoed te weinig over blijft voor een gezonde financiële huishouding.quote:Gemiddelde woonlasten huurders variëren van 30 tot 41 procent van inkomen. Huurders van corporatiewoningen besteden gemiddeld 32% van hun netto inkomen aan woonlasten (huur, energie en belastingen). Particuliere huurders zijn gemiddeld 37% van hun inkomen kwijt aan de totale woonlasten
Zeg maar huur 1000+ euro als je niet in een studio woont.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 23:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Huur 650
Tv internet 50
Gas licht 350
Zorgpremie 120
Auto 300
Boodschappen 300
Kleding en uitgaan 150
Dank je.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 23:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In welk parallel universum is dit? Vraag dit voor een vriend.
Waarschijnlijk sociale huur universum.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 23:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat mensen met een heel beperkt budget inderdaad weinig kunnen sparen, maar helemáál onmogelijk was het (tot voor kort) nu ook weer niet. Ik heb jaren geleden zelfs met een uitkering nog kunnen sparen, geen vetpot natuurlijk, maar het gíng wel, als je maar kritisch op jezelf was en aanbiedingen goed in de gaten hield was het best te doen. Maar veel mensen hebben tegenwoordig een gat in hun hand en moeten zo nodig weer de duurste iPhone/Samsung en peperdure merkkleding hebben terwijl ze daar het bijbehorende salaris niet voor hebben. Door kritisch op mezelf te zijn en te blíjven, ook nadat ik mijn financiële wandel weer op orde had, heb ik heel snel een buffer kunnen opbouwen. Ik heb die filosofie vastgehouden en inmiddels een behoorlijke spaarcent achter de hand. Maar je moet het wel dóen en desnoods maar wat extra uren werken als dat nodig is om dat doel te behalen(ook iets waar sommigen nog nooit van gehoord hebben, die zijn liever lui dan moe en verwachten een top salaris voor 25 uur per week waar menig ander minstens 50 uur of meer voor moet draaien om dat te behalen).quote:Op woensdag 31 augustus 2022 22:28 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik vrees bitter weinig gezien het beperkte verstand van veel mensen .....quote:Op woensdag 31 augustus 2022 22:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoeveel mensen wel een buffer kunnen opbouwen als ze zeg maar 2300 netto zouden verdienen.
En de zzper, mkb.quote:Op donderdag 1 september 2022 05:44 schreef etuiedelapiel het volgende:
Onderkant met huur zal wel weer aan alle kanten gematst worden. De koper met middeninkomen is weer zwaar de lul.
Nee eerder tussen de 11 en 12¤ netto bij fulltime.quote:Op donderdag 1 september 2022 07:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wat wordt het minimumloon dan? Iets van 13 euro?
Tering zegquote:Op donderdag 1 september 2022 07:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee eerder tussen de 11 en 12¤ netto bij fulltime.
Dat zal wel meevallen met het matsen van de onderkant. Ik ben al 42,5 %van mijn inkomsten kwijt aan huur, gas, licht en water. Ook ben ik al 11,5 % van mijn inkomsten kwijt aan verzekeringen. Ook ben ik 4,2 % van mijn inkomsten kwijt aan TV, internet en Telefoon. Ook ben ik al 20 % van mijn inkomsten kwijt aan eten. Van wat overblijft moet ik sparen en persoonlijke verzorging betalen en lidmaatschappen betalen en vervoer betalen en kleding betalen ed.quote:Op donderdag 1 september 2022 05:44 schreef etuiedelapiel het volgende:
Onderkant met huur zal wel weer aan alle kanten gematst worden. De koper met middeninkomen is weer zwaar de lul.
Gewoon een tweede baan erbij. In de avond en/of weekenden heb je vast nog genoeg tijd over voor een uurtje of 20 extra werk per week.quote:Op donderdag 1 september 2022 09:08 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen met het matsen van de onderkant. Ik ben al 42,5 %van mijn inkomsten kwijt aan huur, gas, licht en water. Ook ben ik al 11,5 % van mijn inkomsten kwijt aan verzekeringen. Ook ben ik 4,2 % van mijn inkomsten kwijt aan TV, internet en Telefoon. Ook ben ik al 20 % van mijn inkomsten kwijt aan eten. Van wat overblijft moet ik sparen en persoonlijke verzorging betalen en lidmaatschappen betalen en vervoer betalen en kleding betalen ed.
Doen ze in de VS ook, 3 jobs a week en dan nog steeds in een trailer wonen.quote:Op donderdag 1 september 2022 09:12 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Gewoon een tweede baan erbij. In de avond en/of weekenden heb je vast nog genoeg tijd over voor een uurtje of 20 extra werk per week.
Gaaf land, toch?quote:Op donderdag 1 september 2022 09:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Doen ze in de VS ook, 3 jobs a week en dan nog steeds in een trailer wonen.
Dat ging volgens mij om een maatregel ter waarde van 500 miljoen. Dus als je 50 euro per jaar voordeel hebt zal het veel zijn.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 22:27 schreef matthijst het volgende:
De inkomstenbelasting in de eerste schijf wordt verlaagd.
Iemand al ergens gelezen hoeveel?
Klinkt als zo'n 0,05% maatregel voor de headlines.
Mijn lichaam kan geen baan meer aan. Anders deed ik dat wel, alleen al om sociaal en menselijk contact te hebben.quote:Op donderdag 1 september 2022 09:12 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Gewoon een tweede baan erbij. In de avond en/of weekenden heb je vast nog genoeg tijd over voor een uurtje of 20 extra werk per week.
Ik zit nu op 60% van inkomen kwijt aan huur, gas, water en licht als middeninkomen. Voordeel van een hypotheek is dat je weet waar je aan toe bent. Huur, vooral in de vrije sector kan hard omhoog gaan.quote:Op donderdag 1 september 2022 09:08 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen met het matsen van de onderkant. Ik ben al 42,5 %van mijn inkomsten kwijt aan huur, gas, licht en water. Ook ben ik al 11,5 % van mijn inkomsten kwijt aan verzekeringen. Ook ben ik 4,2 % van mijn inkomsten kwijt aan TV, internet en Telefoon. Ook ben ik al 20 % van mijn inkomsten kwijt aan eten. Van wat overblijft moet ik sparen en persoonlijke verzorging betalen en lidmaatschappen betalen en vervoer betalen en kleding betalen ed.
Dus je houdt 22% over. Van 1400 euro is dat 280 euro. Da's nog aardig wat, voor één persoon.quote:Op donderdag 1 september 2022 09:08 schreef torentje het volgende:
[..]
Zie ik er hier ook nog wel van komen met die woningnood.quote:Op donderdag 1 september 2022 09:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Doen ze in de VS ook, 3 jobs a week en dan nog steeds in een trailer wonen.
En geen toeslagen.quote:Op donderdag 1 september 2022 09:36 schreef Momo het volgende:
Ik zit nu op 60% van inkomen kwijt aan huur, gas, water en licht als middeninkomen. Voordeel van een hypotheek is dat je weet waar je aan toe bent. Huur, vooral in de vrije sector kan hard omhoog gaan.
Sigaar uit eigen doos. Uiteindelijk schieten mensen er toch in en houden ze nog niks over.quote:Op donderdag 1 september 2022 09:52 schreef Frutsel het volgende:
Belasting voor bedrijven omhoog...
Dus wat gaan die doen?
Dat doorberekenenen in de prijzen voor hun afnemers, bijv supermarkten
En wat gaan die doen? Doorberekenen aan de consument
Dus de prijzen stijgen verder en de koopkracht neemt nog steeds af... ?
Dat is best veel toch? Verdien je wel voldoende dan?quote:Op donderdag 1 september 2022 09:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zit nu op 60% van inkomen kwijt aan huur, gas, water en licht als middeninkomen. Voordeel van een hypotheek is dat je weet waar je aan toe bent. Huur, vooral in de vrije sector kan hard omhoog gaan.
Rekensom is heel simpel;quote:Op donderdag 1 september 2022 10:10 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dat is best veel toch? Verdien je wel voldoende dan?
Er zit wel echt veel vermogen bij de toplaag van Nederland. Alleen kom je daar nauwelijks bij omdat ze het stoppen in BV’tjes en andere constructies. Er zit ook enorm veel vermogen bij multinationals, alleen kom je daar nauwelijks bij omdat die hun vermogen simpelweg verplaatsen naar een ander belastingstelsel.quote:Op donderdag 1 september 2022 09:52 schreef Frutsel het volgende:
Dus wat gaan die doen?
Maar als je 500-800 euro extra moet gaan betalen, dan moet je ook even naar je verbruik gaan kijken.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 22:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies, al die honderdduizenden Nederlanders die niet elke maand 500 tot 800 euro extra hebben liggen staan gewoon los van de werkelijkheid. En roken. En kopen honden op krediet.
![]()
En dat inlevingsvermogen niet je forte was, was al wel duidelijk.
Ik zal niet ontkennen dat er veel geld zit bij de toplaag. Maar het klinkt soms wel makkelijk om het "daar maar weg te halen".quote:Op donderdag 1 september 2022 10:17 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Er zit wel echt veel vermogen bij de toplaag van Nederland. Alleen kom je daar nauwelijks bij omdat ze het stoppen in BV’tjes en andere constructies. Er zit ook enorm veel vermogen bij multinationals, alleen kom je daar nauwelijks bij omdat die hun vermogen simpelweg verplaatsen naar een ander belastingstelsel.
Dat is de tragiek imo, waar het geld echt zit valt het niet te halen, dus halen we het bij de hogere middenklasse en kleine ondernemers.
Fixedquote:Op donderdag 1 september 2022 10:24 schreef VEM2012 het volgende:
En de mensen met het laagste inkomen zullen ook vaak in de slechtst geïsoleerde woningen wonen.
Wat is jouw voorstel dan?quote:Op donderdag 1 september 2022 10:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik zal niet ontkennen dat er veel geld zit bij de toplaag. Maar het klinkt soms wel makkelijk om het "daar maar weg te halen".
Die 'rotte appels' in de toplaag maar eens filteren.quote:
Het was eerst meer in balans, maar de huur gaat harder omhoog dan mijn salaris.quote:Op donderdag 1 september 2022 10:10 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dat is best veel toch? Verdien je wel voldoende dan?
Het zou feitelijk zo geregeld moeten worden, dat iedereen slechts 25% van de inkomsten kwijt is aan huur, gas, licht en water.quote:Op donderdag 1 september 2022 09:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, is veel als men een kasplantje is en geen behoeftes meer heeft.quote:Op donderdag 1 september 2022 09:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus je houdt 22% over. Van 1400 euro is dat 280 euro. Da's nog aardig wat, voor één persoon.
Als je een miljard afpakt van steenrijken die het in aandelen hebben en geeft aan armen krijg je alleen maar meer inflatie. Een rijk persoon eet niet 100 keer meer per dag, of koopt geen 100 Skoda's.quote:Op donderdag 1 september 2022 10:17 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Er zit wel echt veel vermogen bij de toplaag van Nederland. Alleen kom je daar nauwelijks bij omdat ze het stoppen in BV’tjes en andere constructies. Er zit ook enorm veel vermogen bij multinationals, alleen kom je daar nauwelijks bij omdat die hun vermogen simpelweg verplaatsen naar een ander belastingstelsel.
Dat is de tragiek imo, waar het geld echt zit valt het niet te halen, dus halen we het bij de hogere middenklasse en kleine ondernemers.
Was dat maar zo. Lijkt mij dat dat voor weinig mensen is weggelegd.quote:Op donderdag 1 september 2022 11:43 schreef torentje het volgende:
[..]
Het zou feitelijk zo geregeld moeten worden, dat iedereen slechts 25% van de inkomsten kwijt is aan huur, gas, licht en water.
Dan huur je dus scheef. Geen wonder dat ze in de financiële problemen komt. Het is niet voor niks dat men strenge normen hanteert ten aanzien van wat je in de maand kwijt mag zijn aan woonlasten.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 23:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Zeg maar huur 1000+ euro als je niet in een studio woont.
Sociale huur met huurtoeslag ik ga er namelijk niet vanuit dat ze particulier iets anders kan huren dan een garagebox met haar inkomen. Als je met ca 2000 euro netto 1000 euro huur aftikt ben je gewoon onverantwoord bezig. Zowel als huurbaas als ook de huurster.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 23:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat sowieso. Je bepaalt je eigen stookgedrag. Er ligt ook gewoon een plan klaar om mensen te compenseren voor de hoge rekening, dat is gisteren al uitgelekt. Men gaat alweer direct uit van het meest dramatische scenario. Gisteren hoorde ik op tv bij Sophie en Khalid iemand al praten over warmtezone's. Dat er bij een strenge winter in sportscholen de mogelijkheid kan zijn ons op kunnen warmen. Totale paniekquote:Op donderdag 1 september 2022 10:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar als je 500-800 euro extra moet gaan betalen, dan moet je ook even naar je verbruik gaan kijken.
Ik denk dat de gemiddelde extra uitgaven aan energie in de praktijk veel lager zullen liggen (de pers klopt graag iets op, want aandacht = meer advertenties). En de mensen met het laagste inkomen zullen ook vaak klein wonen.
Wel makkelijk voor mensen die hun energierekening niet kunnen betalen.quote:Op donderdag 1 september 2022 12:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat sowieso. Je bepaalt je eigen stookgedrag. Er ligt ook gewoon een plan klaar om mensen te compenseren voor de hoge rekening, dat is gisteren al uitgelekt. Men gaat alweer direct uit van het meest dramatische scenario. Gisteren hoorde ik op tv bij Sophie en Khalid iemand al praten over warmtezone's. Dat er bij een strenge winter in sportscholen de mogelijkheid kan zijn ons op kunnen warmen. Totale paniek
Ja, opnieuw 1300 euro voor de minima.quote:Op donderdag 1 september 2022 12:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Er ligt ook gewoon een plan klaar om mensen te compenseren voor de hoge rekening, dat is gisteren al uitgelekt.
Ook makkelijk de aanname dat mensen nog echt veel kunnen besparen. Er zullen vast mensen zijn die de thermostaat op 21 graden zetten de hele winter. Maar als je de thermostaat op 16 graden hebt staan, kun je ook niet veel meer besparen.quote:Op donderdag 1 september 2022 12:13 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Wel makkelijk voor mensen die hun energierekening niet kunnen betalen.
Er komen ook kortingen op energie BTW en belastingen lager daar profiteert iedereen van.quote:Op donderdag 1 september 2022 12:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja, opnieuw 1300 euro voor de minima.middeninkomens.
Ik doe nu al alles om te besparen, gebruik de droger niet meer, douche bij het zwembad na het zwemmen, geen verwarming in de winter, de computer zo min mogelijk aan zetten.quote:Op donderdag 1 september 2022 12:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Ook makkelijk de aanname dat mensen nog echt veel kunnen besparen. Er zullen vast mensen zijn die de thermostaat op 21 graden zetten de hele winter. Maar als je de thermostaat op 16 graden hebt staan, kun je ook niet veel meer besparen.
Volgens mij lever je al in op je leefgenot als je geen verwarming gebruikt in de winter en bijvoorbeeld je computer zo min mogelijk aan zet.quote:Op donderdag 1 september 2022 12:35 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik doe nu al alles om te besparen, gebruik de droger niet meer, douche bij het zwembad na het zwemmen, geen verwarming in de winter, de computer zo min mogelijk aan zetten.
Op een gegeven moment vraag je je af wanneer je gaat inleveren op leefgenot.
Dat klopt, maar het scheelt wel aanzienlijk aan energie.quote:Op donderdag 1 september 2022 12:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij lever je al in op je leefgenot als je geen verwarming gebruikt in de winter en bijvoorbeeld je computer zo min mogelijk aan zet.
Ik bedoel die warmtezones, die zijn wel makkelijk voor mensen die niet meer kunnen besparen.quote:Op donderdag 1 september 2022 12:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Ook makkelijk de aanname dat mensen nog echt veel kunnen besparen. Er zullen vast mensen zijn die de thermostaat op 21 graden zetten de hele winter. Maar als je de thermostaat op 16 graden hebt staan, kun je ook niet veel meer besparen.
Gaaf land.quote:Op donderdag 1 september 2022 12:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij lever je al in op je leefgenot als je geen verwarming gebruikt in de winter en bijvoorbeeld je computer zo min mogelijk aan zet.
PC valt eigenlijk wel mee qua stroom als ik kijk naar mijn slimme meter. 1 graad meer of minder qua thermostaat maakt dan weer wel veel uit.quote:Op donderdag 1 september 2022 12:37 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Dat klopt, maar het scheelt wel aanzienlijk aan energie.
Nee dan niet, maar is dat het geval?quote:Op donderdag 1 september 2022 12:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Het zou schelen als mensen genoegen nemen met 17 of desnoods 18 of 19 maar echt bijna iedereen ervaart 20+ pas als aangenaam valt me op.quote:Op donderdag 1 september 2022 12:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee dan niet, maar is dat het geval?
Je betaalt toch geen 400 euro in de maand voor een appartementje als je amper stookt joh![]()
Wij zitten in een appartement van 80 vierkante meter en verbruiken momenteel 140 euro per maand, dan douchen we elke dag er staat een 65 inch tv met xbox, laptops en we koken ouderwets op gas en zijn vrijwel elke dag thuis .
Zodra je die kachel aan slingert schiet het omhoog. Januari was 300 euro volgens mij, kon je in die app zien. Maar dat stoken was wel luxe want appartement dus buren en zo, het is hier zelden onder de 17 graden als je de kachel uit laat. Probleem is dat veel mensen 17 graden als fucking koud ervaren want iedereen is gewend aan een comfortabele 20+ , dus als je bezoek hebt zette je de kachel maar weer aan anders beginnen ze te miepen.
Als je in een goed geïsoleerd appartement woont wel ja. Maar wat als je in een woning zit met een laag energielabel. Ik hoor al in mijn omgeving dat mensen 500 euro per maand moeten betalen in een 70m2 woning, slecht geïsoleerd, en dat de kachel nooit hoger dan 18 graden daar staat.quote:Op donderdag 1 september 2022 12:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee dan niet, maar is dat het geval?
Je betaalt toch geen 400 euro in de maand voor een appartementje als je amper stookt joh![]()
Wij zitten in een appartement van 80 vierkante meter en verbruiken momenteel 140 euro per maand, dan douchen we elke dag er staat een 65 inch tv met xbox, laptops en we koken ouderwets op gas en zijn vrijwel elke dag thuis .
Zodra je die kachel aan slingert schiet het omhoog. Januari was 300 euro volgens mij, kon je in die app zien. Maar dat stoken was wel luxe want appartement dus buren en zo, het is hier zelden onder de 17 graden als je de kachel uit laat. Probleem is dat veel mensen 17 graden als fucking koud ervaren want iedereen is gewend aan een comfortabele 20+ , dus als je bezoek hebt zette je de kachel maar weer aan anders beginnen ze te miepen.
Energielabel D volgens mij, eigenlijk alleen dubbel glas en tochtstripsquote:Op donderdag 1 september 2022 12:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Als je in een goed geïsoleerd appartement woont wel ja. Maar wat als je in een woning zit met een laag energielabel. Ik hoor al in mijn omgeving dat mensen 500 euro per maand moeten betalen in een 70m2 woning, slecht geïsoleerd, en dat de kachel nooit hoger dan 18 graden daar staat.
Tja, omdat dat zo is. Bij 17 graden of zelfs 19 ervaar ik het gewoon als steenkoud in huis en is er echt geen woongenot meer. Dat zorgt voor continuë koude handen en voeten en zorgt er daardoor ook voor dat ik niet in slaap kan komen. Ja, echt genieten. Maar goed, ik heb eigenlijk nog niet heel veel last van de gestegen kosten dankzij de saldering.quote:Op donderdag 1 september 2022 12:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Het zou schelen als mensen genoegen nemen met 17 of desnoods 18 of 19 maar echt bijna iedereen ervaart 20+ pas als aangenaam valt me op.
Dat soort klachten krijg ik ook van vrienden ja, gaan ze heel dramatisch in dekens zitten en zo of op hun handen blazen , dus ja dan zet je de kachel maar weer aan. heb dat dus totaal niet maar ik douche bijvoorbeeld ook (bijna) koud. Wel apart dat mensen dat blijkbaar zo verschillend ervaren.quote:Op donderdag 1 september 2022 12:53 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Tja, omdat dat zo is. Bij 17 graden of zelfs 19 ervaar ik het gewoon als steenkoud in huis en is er echt geen woongenot meer. Dat zorgt voor continuë koude handen en voeten en zorgt er daardoor ook voor dat ik niet in slaap kan komen. Ja, echt genieten. Maar goed, ik heb eigenlijk nog niet heel veel last van de gestegen kosten dankzij de saldering.
Even gekeken op funda, hier woningen in de huur met energielabel F en G zelfs en ook geen goedkope appartementen...quote:Op donderdag 1 september 2022 12:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Energielabel D volgens mij, eigenlijk alleen dubbel glas en tochtstripsMag je lager überhaupt nog verhuren tegenwoordig? Indien het een eigen woning betreft ligt daar natuurlijk ook een stukje verantwoordelijkheid als eigenaar t.a.v. betere isolatie.
Bizar zo'n label zit zo te zien overal dubbelglas in maar zal verder dan wel totaal niet geïsoleerd zijn. Ligt ook een taak voor de overheid vind ik om dit soort excessen aan te pakken.quote:Op donderdag 1 september 2022 12:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Even gekeken op funda, hier woningen in de huur met energielabel F en G zelfs en ook geen goedkope appartementen...
https://www.funda.nl/huur(...)obeldwarsstraat-7-a/
https://www.funda.nl/huur(...)2289-maliebaan-71-a/
https://www.funda.nl/huur(...)817426-gildstraat-4/
https://www.funda.nl/huur(...)cassandraplein-5-15/
https://www.funda.nl/huur(...)oningin-emmakade-63/
Wat ben jij enorm goed in aannames wat iedereen doet, erg irritant dat invullen voor een anderquote:Op donderdag 1 september 2022 12:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Het zou schelen als mensen genoegen nemen met 17 of desnoods 18 of 19 maar echt bijna iedereen ervaart 20+ pas als aangenaam valt me op.
Wat hier tegen belachelijke woeker huren wordt getoond huur ik zelf voor 600 euro. Bouwjaar 1988 energie A label en drie slaapkamers.quote:Op donderdag 1 september 2022 12:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Even gekeken op funda, hier woningen in de huur met energielabel F en G zelfs en ook geen goedkope appartementen...
https://www.funda.nl/huur(...)obeldwarsstraat-7-a/
https://www.funda.nl/huur(...)2289-maliebaan-71-a/
https://www.funda.nl/huur(...)817426-gildstraat-4/
https://www.funda.nl/huur(...)cassandraplein-5-15/
https://www.funda.nl/huur(...)oningin-emmakade-63/
Dus geen vrije sector en niet hartje Utrecht.quote:Op donderdag 1 september 2022 18:07 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Wat hier tegen belachelijke woeker huren wordt getoond huur ik zelf voor 600 euro. Bouwjaar 1988 energie A label en drie slaapkamers.
Geen Utrecht (gelukkig maarquote:Op donderdag 1 september 2022 18:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus geen vrije sector en niet hartje Utrecht.
Was jij maar net zo'n topper in lezen.quote:Op donderdag 1 september 2022 17:31 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Wat ben jij enorm goed in aannames wat iedereen doet, erg irritant dat invullen voor een ander
Nou en?quote:Op donderdag 1 september 2022 18:13 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Geen Utrecht (gelukkig maar) maar wel centraal gelegen in bekend dorp met 6 supers en twee winkelcentra binnen loop en fiets afstand van minder dan 300 meter.
Snap jij het, snap ik het...quote:De stijging van het minimumloon is goed nieuws voor medewerkers, maar vooral kleine ondernemers maken zich er juist zorgen over. Bakker Loes weet niet hoe ze haar personeel meer moet gaan betalen: "Ik betaal ze al meer dan het minimumloon."
Met name de voorgenomen stijging van het minimumloon schiet bij Loes in het verkeerde keelgat: "Ik betaal al meer dan het minimumloon omdat ik vind dat ze dat echt verdienen. Als ik naar 11 euro zou moeten, of zelfs naar 14 euro zoals Europa wil, dan weet ik echt niet waar ik het vandaan moet halen."
Zelfs buiten de A-locaties en grote steden is er sprake van woekerprijzen helaasquote:Op donderdag 1 september 2022 18:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou en?
Jij kunt die appartementen uit de linkjes niet huren, de mensen die wel interesse in die appartementen hebben kunnen jouw appartement niet huren, het is geen keuzemenu ofzo, en op de locaties van die appartementen zou je geen appartement kunnen krijgen als je nu hebt, dus blijf vooral in je zwaar gesubsidieerde appartementje zitten, want vrije sector krijg je dat niet, en al helemaal niet in de Randstad.
Vraag me af welke mensen nou wel zoiets huren. Tweeverdieners met 4x modaal? Dan koop je toch zo'n hok en isoleer je het gelijk fatsoenlijkquote:Op donderdag 1 september 2022 18:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou en?
Jij kunt die appartementen uit de linkjes niet huren, de mensen die wel interesse in die appartementen hebben kunnen jouw appartement niet huren, het is geen keuzemenu ofzo, en op de locaties van die appartementen zou je geen appartement kunnen krijgen als je nu hebt, dus blijf vooral in je zwaar gesubsidieerde appartementje zitten, want vrije sector krijg je dat niet, en al helemaal niet in de Randstad.
Sorry hoor, maar dat heeft niets met woekerprijzen te maken, deze huren passen prima bij de waarde van die appartementen.quote:Op donderdag 1 september 2022 18:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Zelfs buiten de A-locaties en grote steden is er sprake van woekerprijzen helaas
https://www.funda.nl/huur(...)404-herenstraat-137/
https://www.funda.nl/huur(...)van-havelteplein-35/
https://www.funda.nl/huur(...)40799-wagenstraat-5/
https://www.funda.nl/huur(...)4703-weltevreden-19/
https://www.funda.nl/huur(...)mse-bovenweg-33-211/
Tja, het halve land loopt al tijden te roepen dat de lasten eindelijk verschoven moeten worden van de hardwerkende Nederlander naar de grote boze werkgevers. Maar als dat dan gebeurt, dan is het uiteraard weer niet goed. Robèr Willemsen van de Koninklijke Horeca was ook al weer aan het huilen.quote:Op donderdag 1 september 2022 18:31 schreef Bocaj het volgende:
Werknemers blij, werkgevers niet!
https://eenvandaag.avrotr(...)het-wel-kan-betalen/
[..]
Snap jij het, snap ik het...
1200 euro+ voor apartmenten van 60-80 m2 in buitenwijken van kleinere steden? Vaak moet je 4 keer de huurprijs verdienen dus 4800 euro per maand. Er valt een grote groep tussen sociale huur en dit in.quote:Op donderdag 1 september 2022 18:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dat heeft niets met woekerprijzen te maken, deze huren passen prima bij de waarde van die appartementen.
Er zijn energiemaatschappijen die dat voorschot zelf omhoog hebben vastgezet. Klanten kunnen het niet meer verlagen.quote:Op donderdag 1 september 2022 12:43 schreef Elan het volgende:
Je betaalt toch geen 400 euro in de maand voor een appartementje als je amper stookt joh
Niet slim om daar voor te kiezen.quote:Op donderdag 1 september 2022 19:02 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Er zijn energiemaatschappijen die dat voorschot zelf omhoog hebben vastgezet. Klanten kunnen het niet meer verlagen.
Nou, die in Amersfoort ken ik toevallig qua locatie, maar die zit op loopafstand van de binnenstad en van het station, daarbij heeft het al een woz van 286K (even opgezocht), en verwacht ik dat de waarde nu ruim boven de 300K is, maar zelfs als de waarde 300K zou zijn dan is de huur van ¤ 1.250 gelijk aan 5% en dat is verre van een woekerhuur, als je dat een woekerhuur noemt dan dan heb je geen flauw idee.quote:Op donderdag 1 september 2022 19:02 schreef Momo het volgende:
[..]
1200 euro+ voor apartmenten van 60-80 m2 in buitenwijken van kleinere steden? Vaak moet je 4 keer de huurprijs verdienen dus 4800 euro per maand. Er valt een grote groep tussen sociale huur en dit in.
Vraag mij af of dat wettelijk magquote:Op donderdag 1 september 2022 19:02 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Er zijn energiemaatschappijen die dat voorschot zelf omhoog hebben vastgezet. Klanten kunnen het niet meer verlagen.
Die groep gaat zo goed als niks kunnen vinden. Huren tussen 769 en 1000 euro is zo als onmogelijk. Dan wordt het een studio of zo. Wel goede kans om de huurprijs te challengen mocht de Woz-waarde niet al te hoog zijn. Kan best lucratief zijn als je van tevoren weet dat de huurprijs te hoog is.quote:Op donderdag 1 september 2022 19:02 schreef Momo het volgende:
[..]
1200 euro+ voor apartmenten van 60-80 m2 in buitenwijken van kleinere steden? Vaak moet je 4 keer de huurprijs verdienen dus 4800 euro per maand. Er valt een grote groep tussen sociale huur en dit in.
Geen idee, maar ik vind het wel slim. Voorkomt toch dat er aan het einde van het jaar een rekening open staat die niet meer betaald kan worden omdat het geld op is. De klant weet zo op zich beter waar ie aan toe is.quote:Op donderdag 1 september 2022 19:09 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Vraag mij af of dat wettelijk mag
Aan de andere kant als maatschappij failliet gaat, weg is je geld.quote:Op donderdag 1 september 2022 19:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik vind het wel slim. Voorkomt toch dat er aan het einde van het jaar een rekening open staat die niet meer betaald kan worden omdat het geld op is.
De verantwoordelijken voor de crisissen moeten worden aangepakt, zodat zij nooit meer zin hebben om te graaien.quote:Op donderdag 1 september 2022 18:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tja, het halve land loopt al tijden te roepen dat de lasten eindelijk verschoven moeten worden van de hardwerkende Nederlander naar de grote boze werkgevers. Maar als dat dan gebeurt, dan is het uiteraard weer niet goed. Robèr Willemsen van de Koninklijke Horeca was ook al weer aan het huilen.
En bovendien, als je het minimumloon verhoogt dan weet je dat dat ten koste gaat van de werkgelegenheid. En dat verlies zit echt niet bij de goed betaalde banen.
Zullen we ze ophangen op het marktplein?quote:Op donderdag 1 september 2022 19:16 schreef torentje het volgende:
[..]
De verantwoordelijken voor de crisissen moeten worden aangepakt, zodat zij nooit meer zin hebben om te graaien.
Leuk voor je maar de meeste mensen met een normale baan komen niet in aanmerking voor sociale huur.quote:Op donderdag 1 september 2022 18:13 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Geen Utrecht (gelukkig maar) maar wel centraal gelegen in bekend dorp met 6 supers en twee winkelcentra binnen loop en fiets afstand van minder dan 300 meter.
Uitstekend planquote:Op donderdag 1 september 2022 19:18 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zullen we ze ophangen op het marktplein?
Ik denk niet dat die fratsen in de welkomstboodschap aan klanten staat.quote:
Valt wel mee. De inkomensgrens voor een alleenstaande voor sociale huur is ongeveer ¤ 40.000 bruto. Dat is gewoon een modaal inkomen.quote:Op donderdag 1 september 2022 19:19 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Leuk voor je maar de meeste mensen met een normale baan komen niet in aanmerking voor sociale huur.
Zoveel touw heb jij toch niet.quote:Op donderdag 1 september 2022 19:18 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zullen we ze ophangen op het marktplein?
Slap excuus. Je moet gewoon ten alle tijden precies weten waar je voor tekent. Zeker als je met een een of andere paupermaatschappij in zee gaat.quote:Op donderdag 1 september 2022 19:20 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die fratsen in de welkomstboodschap aan klanten staan.
Stel je eens voor dat je een foutje maakt in je leven.....quote:Op donderdag 1 september 2022 19:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Slap excuus. Je moet gewoon ten alle tijden precies weten waar je voor tekent. Zeker als je met een een of andere paupermaatschappij in zee gaat.
Ik heb nog nooit gehad eigenlijk dat ik zelf energiebedrijf kon kiezen.quote:Op donderdag 1 september 2022 19:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Slap excuus. Je moet gewoon ten alle tijden precies weten waar je voor tekent. Zeker als je met een een of andere paupermaatschappij in zee gaat.
Same. Mijn appartement kwam met verplicht energie bedrijfquote:Op donderdag 1 september 2022 19:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gehad eigenlijk dat ik zelf energiebedrijf kon kiezen.
Dat hoeft helemaal niet. Met enige fantasie zijn er gewoon TEVEEL werkgevers cq bedrijven. De bulk daarvan, waaronder ook Bakker Loes blijkbaar kan alleen bestaan als ze hun personeel zeer weinig betalen. In dat geval klopt het verdienmodel niet, als je enkel kunt bestaan bij werknemers die werken voor een appel en 1 ei.quote:Op donderdag 1 september 2022 18:57 schreef Janneke141 het volgende:
En bovendien, als je het minimumloon verhoogt dan weet je dat dat ten koste gaat van de werkgelegenheid. En dat verlies zit echt niet bij de goed betaalde banen.
Dat we een overschot aan onrendabele (of slechts optisch rendabele) bedrijven hebben ben ik wel met je eens, zeker na al die coronamiljarden mag daar wel weer een keer de bezem door. Een deel daarvan zal op de fles gaan. Een ander deel blijft bestaan, maar bezuinigt op laagbetaalde medewerkers die niet direct wat toevoegen aan het primaire proces, maar wel aan klantenservice of beleving. En dat kost dus werkgelegenheid.quote:Op donderdag 1 september 2022 19:42 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet. Met enige fantasie zijn er gewoon TEVEEL werkgevers cq bedrijven. De bulk daarvan, waaronder ook Bakker Loes blijkbaar kan alleen bestaan als ze hun personeel zeer weinig betalen. In dat geval klopt het verdienmodel niet, als je enkel kunt bestaan bij werknemers die werken voor een appel en 1 ei.
Als dat soort onrendabele bedrijfjes failliet gaan is misschien voor de werkgelegenheid niet goed (al moet je je afvragen of we dat soort "werkgelegenheid" eigenlijk wel willen). Je hebt dan meer mensen die vrijwilligerswerk willen en kunnen doen. Dat is voor de sociale samenhang van een buurt, dorp, stad, land heel goed.
Het ligt nu meer bij de werknemer vind ik, waarom ga je er mee akkoord? Hoog inzetten of anders verkassen want ze willen je nu vrijwel overal zeer graag hebben.quote:Op donderdag 1 september 2022 19:55 schreef Bocaj het volgende:
Ik snap werkelijk waar niet waarom werkgevers lage lonen willen houden...
Zij zien toch ook onder hun werknemers die minimum verdienen de problemen?
Je kunt het echt niet meer verkopen zoiets!
Omdat ze graag meer in eigen zak steken.quote:Op donderdag 1 september 2022 19:55 schreef Bocaj het volgende:
Ik snap werkelijk waar niet waarom werkgevers lage lonen willen houden...
Zij zien toch ook onder hun werknemers die minimum verdienen de problemen?
Je kunt het echt niet meer verkopen zoiets!
Tja en dan zijn ze ook verbaasd dat ze geen personeel kunnen vinden.quote:Op donderdag 1 september 2022 20:28 schreef Ericr het volgende:
https://www.ad.nl/economi(...)en-kabinet~a873fb91/
De horeca kondigt alvast dat ze het niet gaan trekken als ze hun personeel niet meer mogen uitknijpen. Misschien kunnen ze de drankjes nog wat duurder maken ter compensatie.
Idioten. Die hebben al sloten met corona geld gehad.quote:Op donderdag 1 september 2022 20:28 schreef Ericr het volgende:
De horeca kondigt alvast dat ze het niet gaan trekken als ze hun personeel niet meer mogen uitknijpen. Misschien kunnen ze de drankjes nog wat duurder maken ter compensatie.
Die sector heeft ook altijd wel wat te janken. Zeuren ze niet over 'oneerlijke' concurrentie dan wel over dat ze een iets beter loon moeten betalen. Ze moeten blij zijn dat het kabinet niet in een keer naar 14 euro omhoog heeft gegooid zoals eigenlijk conform de EU richtlijn zou moeten.quote:Op donderdag 1 september 2022 20:28 schreef Ericr het volgende:
Wij hebben ook horecamensen in de familie.quote:Op donderdag 1 september 2022 20:30 schreef Zorro het volgende:
[..]
Idioten. Die hebben al sloten met corona geld gehad.
Geeft het nu maar eens aan de burgers, die hebben nu de problemen. En als die weer wat te besteden hebben komen ze vanzelf naar de horeca. Horeca die omvalt is gewoon niet gezond, de goeden blijven wel bestaan.
Kom op manquote:Op donderdag 1 september 2022 20:30 schreef Zorro het volgende:
[..]
Idioten. Die hebben al sloten met corona geld gehad.
Geeft het nu maar eens aan de burgers, die hebben nu de problemen. En als die weer wat te besteden hebben komen ze vanzelf naar de horeca. Horeca die omvalt is gewoon niet gezond, de goeden blijven wel bestaan.
De horeca zal de stijging van de lasten waarschijnlijk doorberekenen naar de klanten. Ze hebben tenslotte een betere positie dan dorstige en hongerige klanten.quote:Op donderdag 1 september 2022 20:32 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die sector heeft ook altijd wel wat te janken. Zeuren ze niet over 'oneerlijke' concurrentie dan wel over dat ze een iets beter loon moeten betalen. Ze moeten blij zijn dat het kabinet niet in een keer naar 14 euro omhoog heeft gegooid zoals eigenlijk conform de EU richtlijn zou moeten.
https://www.trouw.nl/econ(...)-consument~b28c1b3b/quote:Werkgevers hebben niet genoeg financiële ruimte om de minimumlonen met 10 procent te verhogen, zeggen verschillende brancheverenigingen.
Dat het minimumloon met 10 procent omhoog gaat, hadden werkgevers al ingecalculeerd. Maar dan wel geleidelijk, uitgesmeerd over een jaar of drie. Als het minimumloon volgend jaar ineens met 10 procent wordt verhoogd, moeten bedrijven de stijgende loonkosten doorberekenen aan de consument, zo verwachten verschillende brancheverenigingen.
Nou elders doe je hef ook in dit topic dus zo vreemd is het niet dat ik het anders leesquote:Op donderdag 1 september 2022 18:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Was jij maar net zo'n topper in lezen.
Heb het over mensen die ik ken. Dus vul helemaal niks in voor een ander. Jankbal.
Op den duur zullen die klanten wel wegblijven. Liever een dag je huis warm houden dan een drankje drinken in de kroeg. Dit is alleen maar positief voor de te krappe arbeidsmarkt.quote:Op donderdag 1 september 2022 21:19 schreef torentje het volgende:
[..]
De horeca zal de stijging van de lasten waarschijnlijk doorberekenen naar de klanten. Ze hebben tenslotte een betere positie dan dorstige en hongerige klanten.
Precies dat.quote:Op donderdag 1 september 2022 21:17 schreef Van_Poppel het volgende:
Prima dat bedrijven, die alleen met door de samenleving gesubsidieerde arbeid kunnen overleven, omvallen. Dit soort bedrijven voegt niets toe aan de economie,
Apart in een vrije markt sector. Wie kiest dat dan voor jou? Je huurbaas?quote:Op donderdag 1 september 2022 19:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gehad eigenlijk dat ik zelf energiebedrijf kon kiezen.
Waar zijn nog goedkope bakkers dan?quote:Op donderdag 1 september 2022 21:29 schreef Momo het volgende:
Denk dat eerder goedkopere bakkers, cafés en restaurants slachtoffer hiervan worden. Daar moeten veel meer units worden verkocht om dezelfde winst te maken als in een luxe restaurant.
Prima toch. Eigenlijk is dit alles een een hele goede ontwikkeling in het kader van de tekorten aan personeel die overal zijn ontstaan. We kunnen prima af met de helft minder aan dat soort zaken. Kan het personeel dat daardoor op straat komt mooi iets nuttigs gaan bijdragen aan de samenleving.quote:Op donderdag 1 september 2022 21:29 schreef Momo het volgende:
Denk dat eerder goedkopere bakkers, cafés en restaurants slachtoffer hiervan worden. Daar moeten veel meer units worden verkocht om dezelfde winst te maken als in een luxe restaurant.
Ik heb dat nu 3 keer gehad hoor. Eerste keer was de huurbaas die een afspraak had getekend met Nuon. Tweede keer was Eneco omdat het een omgebouwd kantoor was en dat bedrijf een contract had met Eneco. Nu is het Eteck omdat deel van de wijk op dat systeem ligt.quote:Op donderdag 1 september 2022 21:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Apart in een vrije markt sector. Wie kiest dat dan voor jou? Je huurbaas?
Echt waar, het wordt hoog tijd dat het personeel daar meer gaat verdiendnquote:Op donderdag 1 september 2022 20:28 schreef Ericr het volgende:
Dan denk ik een Bakker Bart bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 1 september 2022 21:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waar zijn nog goedkope bakkers dan?
Als je goedkoop brood wilt moet je bij de supermarkt zijn, voor lekker brood ga je naar de bakker, maar goedkoop is het niet.
Dan hebben die mensen toch niet ineens een diploma of vaardigheden waar veel naar gevraagd wordt? Ze werken niet voor niks in de horeca waar ze een kutsalaris krijgen...quote:Op donderdag 1 september 2022 21:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Prima toch. Eigenlijk is dit alles een een hele goede ontwikkeling in het kader van de tekorten aan personeel die overal zijn ontstaan. We kunnen prima af met de helft minder aan dat soort zaken. Kan het personeel dat daardoor op straat komt mooi iets nuttigs gaan bijdragen aan de samenleving.
Dan gaan ze maar failliet. Als je je personeel niet fatsoenlijk kunt betalen, dan heb je geen bestaansrecht.quote:Op donderdag 1 september 2022 21:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Dan denk ik een Bakker Bart bijvoorbeeld.
Wat denk jij dat een prijsstijging van 20% doet met de klanten? Ik vermoed dat de winkels en horeca te maken krijgen met een flinke daling van de omzet en zeker met die hoge inflatie.quote:Op donderdag 1 september 2022 21:55 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dan gaan ze maar failliet. Als je je personeel niet fatsoenlijk kunt betalen, dan heb je geen bestaansrecht.
Personeel valt momenteel niet aan te slepen. Het zou dus goed zijn als bedrijven, die afhankelijk zijn van door de overheid gesubsidieerde arbeid, omvallen. Dan hoef je ook niet meer goedkope Polen en Roemenen te importeren.quote:Op donderdag 1 september 2022 22:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat denk jij dat een prijsstijging van 20% doet met de klanten? Ik vermoed dat de winkels en horeca te maken krijgen met een flinke daling van de omzet en zeker met die hoge inflatie.
Jouw werkgever kan wel een paar jaartjes overleven terwijl de afzet 30% gedaald is?
Wil de Nederlander dat zware week doen? En die Nederlander krijgt bij zijn vaststellingsovereenkomst ook meteen een hbo diploma?quote:Op donderdag 1 september 2022 22:23 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Personeel valt momenteel niet aan te slepen. Het zou dus goed zijn als bedrijven, die afhankelijk zijn van door de overheid gesubsidieerde arbeid, omvallen. Dan hoef je ook niet meer goedkope Polen en Roemenen te importeren.
Maar ja dan krijg je evengoed geen mensen meer. En terecht. Het lijkt erop dat er aan dat afknijpen en uitzuigen van de werkers een einde komt. De "markt" doet dan echt zijn werk. Maar dat hebben ze toch ook weer liever niet..quote:Op donderdag 1 september 2022 21:06 schreef Heph844 het volgende:
Dit bericht ook weer, het besluit is allang genomen. Waarom ga je daar nog over janken? Die Willemsen had twee of drie maanden geleden hier tegen moeten lobbyen. Dat had misschien nog zin gehad.
Als al die winst naar de bazen en aandeelhouders gaat zoals de afgelopen 40 jaar dan heb je dat niet. Maar heeft ook zo weer zijn nadelen zoals we gezien hebben.quote:Op donderdag 1 september 2022 21:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/econ(...)-consument~b28c1b3b/
Ook wel bekend als de loonprijsspiraal.
Ik probeer het zo goedkoop mogelijk te brengen inderdaad. Met respect voor het personeel.quote:Op donderdag 1 september 2022 21:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Dan denk ik een Bakker Bart bijvoorbeeld.
Energielabel is puur een papieren exercitie en zegt heel weinig over de daadwerkelijke energiezuinigheid. Zelf heb ik energielabel A, maar een gruwelijk onzuinig huis. Temperatuur zakt in de winter met meerdere graden per uur weg.quote:Op vrijdag 2 september 2022 00:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Gemiddeld heeft een sociale huurwoning label b.
quote:Op woensdag 31 augustus 2022 23:19 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Huur 650? Denk je dat die mensen in garageboxen wonen
Ik betaal anders ¤530,- per maand aan huur (¤545,- met water erbij gerekend) en dan heb ik ook nog 2 parkeerplaatsen tot mijn beschikking, waarvan ik maar voor één hoef te betalen én ik woon midden in het centrum. De woonoppervlakte is zo'n 65m2.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 23:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ben het helemaal met jou eens, ik woon ook in een appartement en hoef zelden tot nooit te stoken. Sterker nog, hoe harder de buren stoken hoe warmer het hier binnen wordt, op sommige momenten is het zelfs makkelijk 21 graden terwijl ik de kachel niet eens aan heb staan en de dauwerluchters ook nog allemaal open hebquote:Op donderdag 1 september 2022 12:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Het appartement waar ik in woon is van de periode '87 ~ '89 en staat op papier als energielabel E of F maar ik betaal amper stookkosten. Mijn jaarverbruik aan gas ligt tussen de 100 en 200m3quote:Op donderdag 1 september 2022 12:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Als je in een goed geïsoleerd appartement woont wel ja. Maar wat als je in een woning zit met een laag energielabel. Ik hoor al in mijn omgeving dat mensen 500 euro per maand moeten betalen in een 70m2 woning, slecht geïsoleerd, en dat de kachel nooit hoger dan 18 graden daar staat.
Dat jouw woning ten onrechte een A label heeft gekregen, waarschijnlijk in 2020 of daarvoor, wil niet zeggen dat labels niets zeggen. Dat is gewoon onzin.quote:Op vrijdag 2 september 2022 00:26 schreef Zelva het volgende:
[..]
Energielabel is puur een papieren exercitie en zegt heel weinig over de daadwerkelijke energiezuinigheid. Zelf heb ik energielabel A, maar een gruwelijk onzuinig huis. Temperatuur zakt in de winter met meerdere graden per uur weg.
Alleen al het feit dat bijvoorbeeld een aansluiting op stadsverwarming heel veel punten oplevert voor een hoger energielabel, terwijl dat natuurlijk geen zak met zuinigheid te maken heeft zegt al genoeg.
Gaat trouwens ook alleen over corporatiewoningen. De sociale huurmarkt bestaat niet alleen daaruit.
Jij gaat nooit onder de douche? Want zelfs met 1x per dag kort douchen en niet verwarmen ga je al naar 100 kuub.quote:Op vrijdag 2 september 2022 06:22 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Ben het helemaal met jou eens, ik woon ook in een appartement en hoef zelden tot nooit te stoken. Sterker nog, hoe harder de buren stoken hoe warmer het hier binnen wordt, op sommige momenten is het zelfs makkelijk 21 graden terwijl ik de kachel niet eens aan heb staan en de dauwerluchters ook nog allemaal open heb.
Ik heb zelf meer dan genoeg aan 19 graden en bij 17/18 trek ik gewoon een trui of een vest aan.
[..]
Het appartement waar ik in woon is van de periode '87 ~ '89 en staat op papier als energielabel E of F maar ik betaal amper stookkosten. Mijn jaarverbruik aan gas ligt tussen de 100 en 200m3![]()
.
100 kuub of 1000 kuub is nogal een verschil met deze prijzen..quote:Op vrijdag 2 september 2022 07:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij gaat nooit onder de douche? Want zelfs met 1x per dag kort douchen en niet verwarmen ga je al naar 100 kuub.
Hakuna mag daar van mij wel over opscheppen want die stond ook al niet vooraan bij de genenpool.quote:Op vrijdag 2 september 2022 08:06 schreef Noek het volgende:
Wat stom dat opeens mensen hier even binnenwandelen en melden hoe goed ze het hebben en dan weer afnokken.
Ben ik de enige die het dan visueel maakt in haar hoofd?
Alsof je op een kankerafdelingen binnenloopt en roept hoe heerlijk het is dat je geen tumor hebt in je kop. Beter nog, je hebt nergens een kwaadaardig celletje in je ljif en dan huppel je weer naar de lift.
Wat heeft dat nu voor nut behalve laten zien dat je nul inlevingsvermogen hebt maar wat win je erbij om te melden hoe goed jij het hebt. Is het zo lastig voor te stellen dat sommige mensen het echt zwaar gaan krijgen of al hebben?
Vooral die Hakuna heeft daar zo'n handje van. Zijn gas laat die nl tegen de muren opklotsen want heerlijk contractje in the pocket.
Gelukkig, er zijn nog mensen met een GROOT hart.quote:Op vrijdag 2 september 2022 08:08 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Hakuna mag daar van mij wel over opscheppen want die stond ook al niet vooraan bij de genenpool.
quote:Op vrijdag 2 september 2022 08:06 schreef Noek het volgende:
Wat stom dat opeens mensen hier even binnenwandelen en melden hoe goed ze het hebben en dan weer afnokken.
Alsof je op een kankerafdeling binnenloopt en roept hoe heerlijk het is dat je geen tumor hebt in je kop. Beter nog, je hebt nergens een kwaadaardig celletje in je ljif en dan huppel je weer naar de lift.
Nuances aanbrengen kan prima hoor. Als je deze mensen niet hoort of ziet dan lijkt het alsof NL vergaat.quote:Op vrijdag 2 september 2022 08:06 schreef Noek het volgende:
Alsof je op een kankerafdeling binnenloopt en roept hoe heerlijk het is dat je geen tumor hebt in je kop. Beter nog, je hebt nergens een kwaadaardig celletje in je ljif en dan huppel je weer naar de lift.
Wat heeft dat nu voor nut behalve laten zien dat je nul inlevingsvermogen hebt maar wat win je erbij om te melden hoe goed jij het hebt. Is het zo lastig voor te stellen dat sommige mensen het echt zwaar gaan krijgen of al hebben?
Vooral die Hakuna heeft daar zo'n handje van. Zijn gas laat die nl tegen de muren opklotsen want heerlijk contractje in the pocket.
Misschien dat mensen er van kunnen leren, nee men klaagt liever.quote:Op vrijdag 2 september 2022 08:06 schreef Noek het volgende:
Iedere dag warm douchen is een luxe die je maar moet laten vallen als je het moeilijk kan betalen. Twee keer per week is ruim voldoende, zeker met een zittend beroep.quote:Op vrijdag 2 september 2022 07:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij gaat nooit onder de douche? Want zelfs met 1x per dag kort douchen en niet verwarmen ga je al naar 100 kuub.
3 soms 4 keer per week 5 min douchen is echt voldoende inderdaad.quote:Op vrijdag 2 september 2022 09:22 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Iedere dag warm douchen is een luxe die je maar moet laten vallen als je het moeilijk kan betalen. Twee keer per week is ruim voldoende, zeker met een zittend beroep.
We exporteren veel dus de wereldburgers gaan daar aan meebetalen.quote:Op donderdag 1 september 2022 09:52 schreef Frutsel het volgende:
Dus wat gaan die doen?
In bepaalde sectoren hebben ze er schijt aan (zoals supermarkten).quote:Op vrijdag 2 september 2022 09:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En het is de vraag of ze de prijzen nog veel meer kunnen verhogen.
Prijzen kunnen altijd verhoogd worden.quote:Op vrijdag 2 september 2022 09:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
We exporteren veel dus de wereldburgers gaan daar aan meebetalen.
En het is de vraag of ze de prijzen nog veel meer kunnen verhogen.
Tot op zekere hoogte, mensen gaan ook minder kopen wat je omzet gaat raken.quote:Op vrijdag 2 september 2022 09:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In bepaalde sectoren hebben ze er schijt aan (zoals supermarkten).
De meeste mensen met de een of andere uitkering kunnen zich geen personeel permitteren. Terwijl het schappelijke bazen zijn. Hebben die dan allemaal geen bestaansrecht?quote:Op donderdag 1 september 2022 21:55 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dan gaan ze maar failliet. Als je je personeel niet fatsoenlijk kunt betalen, dan heb je geen bestaansrecht.
quote:Op vrijdag 2 september 2022 09:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In bepaalde sectoren hebben ze er schijt aan (zoals supermarkten).
Die huilie huilie bakker die z'n rekening met 3 ton verhoogd zag? Wat is daar huilie huilie aan?quote:Op vrijdag 2 september 2022 09:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Prijzen kunnen altijd verhoogd worden.
Gisteren ook zo'n huilie huilie bakker op tv.
De prijs van brood wordt dan hoger. Als je dan te weinig verkoopt dan bezuinig je op stop je ermee. Er is werk genoeg daarna.
Omdat die zogenaamd zijn prijs niet kan verhogen.quote:Op vrijdag 2 september 2022 10:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die huilie huilie bakker die z'n rekening met 3 ton verhoogd zag? Wat is daar huilie huilie aan?
Prima toch? Dan verdwijnen er een paar supermarkten uit de stad. Niks mis meequote:Op vrijdag 2 september 2022 09:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte, mensen gaan ook minder kopen wat je omzet gaat raken.
Ja mooi hè, ook helemaal geen mogelijkheid voor zonnepanelen en/of een warmtepomp hier. Maar toch beticht worden van elitair geneuzel, louter omdat je wèl in staat bent je thermostaat wat lager te zetten dan de meutequote:Op vrijdag 2 september 2022 06:22 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Ben het helemaal met jou eens, ik woon ook in een appartement en hoef zelden tot nooit te stoken. Sterker nog, hoe harder de buren stoken hoe warmer het hier binnen wordt, op sommige momenten is het zelfs makkelijk 21 graden terwijl ik de kachel niet eens aan heb staan en de dauwerluchters ook nog allemaal open heb.
Ik heb zelf meer dan genoeg aan 19 graden en bij 17/18 trek ik gewoon een trui of een vest aan.
[..]
Het appartement waar ik in woon is van de periode '87 ~ '89 en staat op papier als energielabel E of F maar ik betaal amper stookkosten. Mijn jaarverbruik aan gas ligt tussen de 100 en 200m3![]()
.
quote:Op vrijdag 2 september 2022 09:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De prijs van brood wordt dan hoger. Als je dan te weinig verkoopt dan bezuinig je op stop je ermee. Er is werk genoeg daarna.
Deze is zo gruwelijk raak.quote:Op vrijdag 2 september 2022 08:06 schreef Noek het volgende:
Neuh, dat elitaire zit meer in je walgelijke framing van de Minder Gelukten, ook al werken die 40 uur per week en blijkt uit niets dat ze lamlendige budgetbeheerders zijn of 'sneeuwvlokjes'.quote:Op vrijdag 2 september 2022 10:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja mooi hè, ook helemaal geen mogelijkheid voor zonnepanelen en/of een warmtepomp hier. Maar toch beticht worden van elitair geneuzel, louter omdat je wèl in staat bent je thermostaat wat lager te zetten dan de meute
Zo ja dat. Hij kan zo aan de slag als chefkok, of als een engineer bij ASML, sales buitendienst, projectleider in de bouw, in de psychologie staan veel vacatures open of kan hij het notariaat in bij Van Benthem & Keulen. Keuze is reuzequote:Op vrijdag 2 september 2022 09:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Jankers gonna jank zul je bedoelen. Als je die mensen 300 euro energiecompensatie geeft is er volgend jaar weer een andere reden waarom ze de kar financieel niet trekken. Het zit namelijk in jullie snowflake-DNA om te denken in problemen, in plaats van oplossingen.quote:Op vrijdag 2 september 2022 10:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Neuh, dat elitaire zit meer in je walgelijke framing van de Minder Gelukten, ook al werken die 40 uur per week en blijkt uit niets dat ze lamlendige budgetbeheerders zijn of 'sneeuwvlokjes'.
VVD gonna VVD, zeg maar.
Het zit hem in de mindsetquote:Op vrijdag 2 september 2022 10:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Jankers gonna jank zul je bedoelen. Als je die mensen 300 euro energiecompensatie geeft is er volgend jaar weer een andere reden waarom ze de kar financieel niet trekken. Het zit namelijk in jullie snowflake-DNA om te denken in problemen, in plaats van oplossingen.
O en vooral de schuldvraag inclusief ideeën om er wellicht iets aan te doen op voorhand direct bij anderen leggen. Altijd en overal.
Ja je moet natuurlijk gelijk als hooggeleerde aan de bak. In de zorg, bouw, kinderopvang, beveiliging en schoonmaak zitten ze niet te springen om mensen. Die vaak direct aan de slag kunnen met terwijl ze hun opleiding volledig vergoed krijgen.quote:Op vrijdag 2 september 2022 10:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zo ja dat. Hij kan zo aan de slag als chefkok, of als een engineer bij ASML, sales buitendienst, projectleider in de bouw, in de psychologie staan veel vacatures open of kan hij het notariaat in bij Van Benthem & Keulen. Keuze is reuze
Of hij gaat als Python programmeur aan de slag. Verdient lekker. Of als directeur in het onderwijs, goede tertiaire arbeidsvoorwaarden. Er is werk zat
Je komt niet met ideeën, je komt met uitgekauwde rechtse bootstraps-retoriek, dat blijkt duidelijk uit al je posts. Het idee dat normaal werkende mensen in de problemen kunnen komen, buiten zichzelf, is te bedreigend, kennelijk. Vandaar dat je ook graag met termen als 'snowflakes' strooit: zou je echt na moeten denken over waarom het nogal idioot is dat in Nederland straks honderdduizenden mensen in de problemen komen ook al hebben ze altijd gewerkt en verantwoordelijk geleefd, moet je je hele wereldbeeld bijstellen.quote:Op vrijdag 2 september 2022 10:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Jankers gonna jank zul je bedoelen. Als je die mensen 300 euro energiecompensatie geeft is er volgend jaar weer een andere reden waarom ze de kar financieel niet trekken. Het zit namelijk in jullie snowflake-DNA om te denken in problemen, in plaats van oplossingen.
O en vooral de schuldvraag inclusief ideeën om er wellicht iets aan te doen op voorhand direct bij anderen leggen. Altijd en overal.
Dat mag je niet zeggen van Etto, als dat arme meisje de hele dag met mongooltjes in de weer is geweest heeft ze gewoon recht op een goed verwarmd huis. Dat staat in de cao.quote:
Hierdoor snap ik wel dat je compleet wereldvreemd bent: werken in de zorg en kinderopvang, dat doe je zo maar even. Vandaar dat je ook durft een full-time gehandicaptenzorgmedewerker weg te zetten als sneeuwvlokje. Held.quote:Op vrijdag 2 september 2022 10:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja je moet natuurlijk gelijk als hooggeleerde aan de bak. In de zorg, bouw, kinderopvang, beveiliging en schoonmaak zitten ze niet te springen om mensen. Die vaak direct aan de slag kunnen met terwijl ze hun opleiding volledig vergoed krijgen.
Dat klopt. Maar 100 kuub inclusief verwarming is wel heel bizar zuinig. Dat is voor de meeste mensen totaal niet realistisch haalbaar.quote:Op vrijdag 2 september 2022 07:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
100 kuub of 1000 kuub is nogal een verschil met deze prijzen..
Ik zie het je zelfs graag zeggen... Dat bevestigt enkel hoe totaal los van de realiteit jij en je rechtse makkers werkelijk staan.quote:Op vrijdag 2 september 2022 10:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat mag je niet zeggen van Etto, als dat arme meisje de hele dag met mongooltjes in de weer is geweest heeft ze gewoon recht op een goed verwarmd huis. Dat staat in de cao.
Ik zeg wat ik wil en etto staat op mijn negeerlijst, zie mijn 2 ondertitels maarquote:Op vrijdag 2 september 2022 10:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat mag je niet zeggen van Etto, als dat arme meisje de hele dag met mongooltjes in de weer is geweest heeft ze gewoon recht op een goed verwarmd huis. Dat staat in de cao.
Klopt, ik heb nu een andere mindset en nu is mijn energierekening magisch veel lager!quote:
Terwijl dom lullen je expertise is, zie post #169.quote:Op vrijdag 2 september 2022 10:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik zeg wat ik wil en etto staat op mijn negeerlijst, zie mijn 2 ondertitels maar
Zie je, het werkt! Ik doe dit dagelijksquote:Op vrijdag 2 september 2022 10:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt, ik heb nu een andere mindset en nu is mijn energierekening magisch veel lager!
Aah ok. Heel raar als een bakker even moet slikken als zijn bedrijf waar hij zijn hart en ziel in heeft gelegd ten onder gaat en zijn perspectief vervolgens is om als beveiliger te gaan werken. Wat een jankbal.quote:Op vrijdag 2 september 2022 10:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja je moet natuurlijk gelijk als hooggeleerde aan de bak. In de zorg, bouw, kinderopvang, beveiliging en schoonmaak zitten ze niet te springen om mensen. Die vaak direct aan de slag kunnen met terwijl ze hun opleiding volledig vergoed krijgen.
Dat hoeft helemaal niet en over 2 jaar is de kans groot dat hij gewoon nog bakker is.quote:Op vrijdag 2 september 2022 10:55 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Aah ok. Heel raar als een bakker even moet slikken als zijn bedrijf waar hij zijn hart en ziel in heeft gelegd ten onder gaat en zijn perspectief vervolgens is om als beveiliger te gaan werken. Wat een jankbal.
Ik heb vorige week mijn mindset veranderd en nu zit ik in een koophuis met AA+++ energielabel. Had ik dit maar eerder geweten.quote:Op vrijdag 2 september 2022 10:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt, ik heb nu een andere mindset en nu is mijn energierekening magisch veel lager!
Hangt een beetje van de intentie af.quote:Op vrijdag 2 september 2022 08:06 schreef Noek het volgende:
Is niet anders hè. Als er geen vraag meer naar jouw product is ga je over de kop en moet je wat anders gaan doen met je leven. Risico van elke zelfstandig ondernemer in een notendop.quote:Op vrijdag 2 september 2022 10:55 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Aah ok. Heel raar als een bakker even moet slikken als zijn bedrijf waar hij zijn hart en ziel in heeft gelegd ten onder gaat en zijn perspectief vervolgens is om als beveiliger te gaan werken. Wat een jankbal.
Deze post is op zoveel manieren denigrerend dat het bijna niet te geloven is.quote:Op vrijdag 2 september 2022 10:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik weet het niet, dat ligt aan de prijselasticiteit van het product.quote:Op vrijdag 2 september 2022 10:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet en over 2 jaar is de kans groot dat hij gewoon nog bakker is.
Het gaat mij erom dat er gejankt wordt dat de prijs niet omhoog kan. Dat kan namelijk wel.
Dus ik trek mijn schouders op en ga weer verder. Dat ga ik nu ook doen bij deze discussie.
De Wim Hof methode ?quote:Op vrijdag 2 september 2022 10:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar zelfs dan zit je al boven de 50 kuub. En 50 kuub voor verwarming, dan heb je die gewoon vrijwel altijd uit staan, zeker met een niet goed geïsoleerde woning.quote:Op vrijdag 2 september 2022 09:22 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Iedere dag warm douchen is een luxe die je maar moet laten vallen als je het moeilijk kan betalen. Twee keer per week is ruim voldoende, zeker met een zittend beroep.
Maar het label is volgens de lettertjes helemaal niet onterecht, dat is nu juist het punt.quote:Op vrijdag 2 september 2022 07:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat jouw woning ten onrechte een A label heeft gekregen, waarschijnlijk in 2020 of daarvoor, wil niet zeggen dat labels niets zeggen. Dat is gewoon onzin.
De overgrote meerderheid van de vacatures is gewoon hoog opgeleid personeel. Dus een bakker die wel even in een heel andere sector en totaal ander beroep even aan de slag gaat is ongelofelijk dom gelulquote:Op vrijdag 2 september 2022 10:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt en als dat niet uitkomt dan zijn er blijkbaar teveel ondernemers die hetzelfde proberen te verkopen.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:01 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik weet het niet, dat ligt aan de prijselasticiteit van het product.
Moet je niet bij mij maar Etto zijn. Volgens hem heb je namelijk recht op een warm huis als je in de gehandicaptenzorg werkt. Naar mijn idee heeft het er geen zak mee te maken wat je dagelijkse werkzaamheden zijn. Vandaar die post.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Deze post is op zoveel manieren denigrerend dat het bijna niet te geloven is.
Heb je dat zelf niet door?
Zegt wel genoeg over je, dat wel.
Was dit maar voor iedereen weggelegd hequote:Op vrijdag 2 september 2022 10:59 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Ik heb vorige week mijn mindset veranderd en nu zit ik in een koophuis met AA+++ energielabel. Had ik dit maar eerder geweten.
Dit zegt alles over jou.quote:Op vrijdag 2 september 2022 10:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan had je maar moeten sparen toen je 17 was en in de bouw werkte. Dan had je er deze winter warmpjes bij gezeten.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Was dit maar voor iedereen weggelegd he
Ik hoop echt dat je sarcastisch bent.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:06 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Dan had je maar moeten sparen toen je 17 was en in de bouw werkte. Dan had je er deze winter warmpjes bij gezeten.
Niet inslikken nu. Dat je met mongooltjes smijt (nu nog figuurlijk) spreekt boekdelen.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Moet je niet bij mij maar Etto zijn. Volgens hem heb je namelijk recht op een warm huis als je in de gehandicaptenzorg werkt. Naar mijn idee heeft het er geen zak mee te maken wat je dagelijkse werkzaamheden zijn. Vandaar die post.
Het energielabel is veranderd. Misschien moet je je 'kennis' even wat bijspijkeren.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:03 schreef Zelva het volgende:
[..]
Maar het label is volgens de lettertjes helemaal niet onterecht, dat is nu juist het punt.
Dat een hoog energielabel bewijst dat je woning zuinig is, is een fabeltje. Er wordt NOOIT gemeten hoe zuinig je woning nu daadwerkelijk is en daar bovenop wordt het energielabel dus niet louter en alleen bepaald door de energiewaarde, maar ook door de manier waarop je huis wordt verwarmd.
Wanneer heb jij voor het laatst vacatures gekeken dan?quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De overgrote meerderheid van de vacatures is gewoon hoog opgeleid personeel. Dus een bakker die wel even in een heel andere sector en totaal ander beroep even aan de slag gaat is ongelofelijk dom gelul
Er is juist een schreeuwend gebrek aan vakmensen. Dat is een van de redenen dat als je pas nu wil gaan verduurzamen dat je een flinke wachttijd hebt.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De overgrote meerderheid van de vacatures is gewoon hoog opgeleid personeel. Dus een bakker die wel even in een heel andere sector en totaal ander beroep even aan de slag gaat is ongelofelijk dom gelul
Jeetje, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen nu, hoorquote:
Jij hebt toch wel een hele bijzondere vorm van Tourette syndroom... met je VVD dit en VVD dat. Terwijl deze energiecrisis en met name de gevolgen daarvan in Nederland vooral worden veroorzaakt door de D66 doctrine. Jetten is de verantwoordelijke man. En echt, die is van D66.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet inslikken nu. Dat je met mongooltjes smijt (nu nog figuurlijk) spreekt boekdelen.
Dat een volgevreten VVD'er het over sneeuwvlokjes heeft ook wanneer het iemand betreft die een van de zwaarste, meest verantwoordelijke banen uitoefent, is verder niet verrassend, maar geeft nogmaals een goed inkijkje in het brein van voornoemde volgevreten VVD'er: werken doet er niet toe, sowieso niet, het gaat namelijk niet om of je werkt, maar of je voldoende bezit en vermogen hebt zodat volgevreten VVD'ers niet lastig gevallen worden met verhalen van mensen die hun wereldbeeld in gevaar kunnen brengen.
Dat roep ik al jaren: ondanks dat geblaat over hard werken en nu 'mindset' gaat het daarom: je dient vermogen te hebben; of je werkt is secundair in VVD la-la-land
Is dat met of zonder kostgeld?quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:06 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Dan had je maar moeten sparen toen je 17 was en in de bouw werkte. Dan had je er deze winter warmpjes bij gezeten.
quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jeetje, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen nu, hoor
D66 is dan ook gewoon VVD light, zij het met wat regenboogvlaggen en kersentaartjes en vloeipapier. En de VVD mindset (lol) is er natuurlijk al langer dan D66.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij hebt toch wel een hele bijzondere vorm van Tourette syndroom... met je VVD dit en VVD dat. Terwijl deze energiecrisis en met name de gevolgen daarvan in Nederland vooral worden veroorzaakt door de D66 doctrine. Jetten is de verantwoordelijke man. En echt, die is van D66.
En ja, dat de VVD alleen nog maar bezig is met het record van Rutte en daarom 0,0 tegengas geeft is de schuld van de VVD. Maar ze zitten niet meer aan de knoppen.
Weet je ook waarom er zo'n tekort aan is?quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er is juist een schreeuwend gebrek aan vakmensen. Dat is een van de redenen dat als je pas nu wil gaan verduurzamen dat je een flinke wachttijd hebt.
Ja weet je, je komt er in ieder geval eerlijk voor uit. Ben het er alleen diep mee oneens.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:14 schreef Elan het volgende:
[..]![]()
Oke ik had het anders moeten verwoorden. Maar de strekking sta ik achter, een warm huis is geen basisrecht. Ongeacht welk maatschappelijk belangrijk of totaal oninteressant werk je ook doet.
Het maakt geen zak uit wat je werkzaamheden zijn voor mij is iedereen gelijk. Als ik de IT doe bij een internetprovider is dat niet belangrijker of minder belangrijk dan iemand die in gehandicaptenzorg werkt. Tijdens corona was dat ook zo walgelijk, constant het onderscheid maken tussen wel en niet cruciale beroepen. Alsof zoiets überhaupt bestaat.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet inslikken nu. Dat je met mongooltjes smijt (nu nog figuurlijk) spreekt boekdelen.
Dat een volgevreten VVD'er het over sneeuwvlokjes heeft ook wanneer het iemand betreft die een van de zwaarste, meest verantwoordelijke banen uitoefent, is verder niet verrassend, maar geeft nogmaals een goed inkijkje in het brein van voornoemde volgevreten VVD'er: werken doet er niet toe, sowieso niet, het gaat namelijk niet om of je werkt, maar of je voldoende bezit en vermogen hebt zodat volgevreten VVD'ers niet lastig gevallen worden met verhalen van mensen die hun wereldbeeld in gevaar kunnen brengen.
Dat roep ik al jaren: ondanks dat geblaat over hard werken en nu 'mindset' gaat het daarom: je dient vermogen te hebben; of je werkt is secundair in VVD la-la-land
Waarom is het nu relevant waarom daar een tekort aan is? Het ging toch om de vraag of die banen voor het oprapen liggen? Nou... ja!quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Weet je ook waarom er zo'n tekort aan is?
Ik kan me nog goed heugen hoe de klappen in die sectoren, voornamelijk de bouw, vielen. Daarnaast is werken met de handen dom (zie het repertoire van oa een @:elan in dit topic)volgens veel mensen.
Nee mijn kroost gaat toch echt minimaal hbo afronden hoor.. Proest.
Basisrecht is een sterk woord. Maar het is toch idioot dat in een rijk land als Nederland niet iedereen genoeg geld heeft voor verwarming?quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:14 schreef Elan het volgende:
[..]![]()
Oke ik had het anders moeten verwoorden. Maar de strekking sta ik achter, een warm huis is geen basisrecht. Ongeacht welk maatschappelijk belangrijk of totaal oninteressant werk je ook doet.
Puh-leeze.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Het maakt geen zak uit wat je werkzaamheden zijn voor mij is iedereen gelijk. Als ik de IT doe bij een internetprovider is dat niet belangrijker of minder belangrijk dan iemand die in gehandicaptenzorg werkt. Tijdens corona was dat ook zo walgelijk, constant het onderscheid maken tussen wel en niet cruciale beroepen. Alsof zoiets überhaupt bestaat.
Ik geef je duiding waarom ze voor het oprapen liggen. Je vliegt er ook zo weer uit en het loon is er nog steeds niet naar.. Zo is er ook nog steeds gebakkelei over eerder stoppen met werken, want lichamelijk zwaar beroep.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waarom is het nu relevant waarom daar een tekort aan is? Het ging toch om de vraag of die banen voor het oprapen liggen? Nou... ja!
Je zou ook kunnen zeggen dat dat in strijd is met Artikel 20 van de Grondwet.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Basisrecht is een sterk woord. Maar het is toch idioot dat in een rijk land als Nederland niet iedereen genoeg geld heeft voor verwarming?
Kom op!
Veel mensen zijn wel rechtser dan wat ik hier allemaal lees. VVD is niet voor niks al anderhalf decennium de grootste partij.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja weet je, je komt er in ieder geval eerlijk voor uit. Ben het er alleen diep mee oneens.
Ik vind het ook verontrustend dat mensen er zulke gedachtes op nahouden in een land als Nederland.
Er is nu echt veel keuze hoor. Ga anders lekker warmtepompen installeren. Of leer ze te onderhouden. Of je gaat in de zorg werken. Of in de IT.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik geef je duiding waarom ze voor het oprapen liggen. Je vliegt er ook zo weer uit en het loon is er nog steeds niet naar.. Zo is er ook nog steeds gebakkelei over eerder stoppen met werken, want lichamelijk zwaar beroep.
En niet iedereen kan een lichamelijk zwaar beroep aan, of ze het nu willen of niet. Mensen zijn geen grondstoffen.
Een gelukkig mens is productief.
Dan rek je het artikel op. Wonen is ook al geen basisrecht, ondanks wat er wordt geroepen door bepaalde groepen.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:22 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen zeggen dat dat in strijd is met Artikel 20 van de Grondwet.
'Artikel 20 Grondwet brengt het recht op een toereikende levensstandaard tot uitdrukking. Dit cruciale recht voor het leiden van een menswaardig bestaan geldt voor de gehele bevolking, dus ook voor ingezetenen die niet (meer volledig) zelf in hun levensonderhoud kunnen voorzien.'
Nou ja, ik kan alleen vanuit ervaring/anekdotes spreken dus noem het onderbuik of hoe je het wil, maar het gros van het stemvee volgt drie en een half jaar geen politiek, kijkt een of twee lijsttrekkerdebatjes, vult een stemwijzer in en de mooiste praatjes winnen.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Veel mensen zijn wel rechtser dan wat ik hier allemaal lees. VVD is niet voor niks al anderhalf decennium de grootste partij.
Een baan hoeft niet bij je te passen om het toch te doen.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er is nu echt veel keuze hoor. Ga anders lekker warmtepompen installeren. Of leer ze te onderhouden. Of je gaat in de zorg werken. Of in de IT.
Natuurlijk is niet iedere baan voor iedereen geschikt. Maar als er geen enkele baan bij je past, dan ben je ofwel arbeidsongeschikt, ofwel gaat er iets mis met de motivatie.
Van Mark heb ik thans nog weinig last: goede baan, stevige buffer... Alleen heb ik het idee ontwikkeld dat mijn situatie niet leidend is voor alle Nederlanders.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:17 schreef Elan het volgende:
Je VVD obsessie begint overigens zielige vormen aan te nemen. Wat heeft Mark jou misdaan?
Hier ben ik het wel mee eens hoor, wilde alleen aangeven dat het verhaal iets genuanceerder is.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er is nu echt veel keuze hoor. Ga anders lekker warmtepompen installeren. Of leer ze te onderhouden. Of je gaat in de zorg werken. Of in de IT.
Natuurlijk is niet iedere baan voor iedereen geschikt. Maar als er geen enkele baan bij je past, dan ben je ofwel arbeidsongeschikt, ofwel gaat er iets mis met de motivatie.
Zo vreemd is dat niet hoor. Er is nu eenmaal een gascrisis aan de gang die zijn omvang niet kent.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Basisrecht is een sterk woord. Maar het is toch idioot dat in een rijk land als Nederland niet iedereen genoeg geld heeft voor verwarming?
Kom op!
Dan denk jij meer aan dat iemand het leuk moet vinden ofzo.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Een baan hoeft niet bij je te passen om het toch te doen.
Het gros stemt VVD vanwege de HRA. Meer is het niet.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Veel mensen zijn wel rechtser dan wat ik hier allemaal lees. VVD is niet voor niks al anderhalf decennium de grootste partij.
Ja elke zot krijgt direct een jaar contract ook al kan je niks? Omdat je graag met smileys communiceert -->quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Wanneer heb jij voor het laatst vacatures gekeken dan?
Dit soort totale bullshit hoorde je 15 jaar geleden nog wel eens, je weet wel toen 10% werkeloos thuis zat.
Nagenoeg alle bedrijven in alle sectoren zitten letterlijk te springen om mensen.
Ga alleen al kijken in de zorg, ze nemen mensen als helpende aan je krijgt gelijk jaarcontract, opleiding vergoedt alles. Bij mijn zus worden zelfs gepensioneerden gebeld om te vragen om ze nog een paar uur per week kunnen bijspringen. Maar er is geen werk![]()
Ook dat hoeft niet. Mensen kunnen prima werk doen waar ze geen ruk aan vinden. Die halen voldoening uit iets anders buiten werk om.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dan denk jij meer aan dat iemand het leuk moet vinden ofzo.
Ik denk meer aan dat ik inmiddels niet meer geschikt ben als opperman. Dan geeft mijn rug het snel genoeg op lijkt mij.
Je kan op het moment letterlijk overal aan de slag als je maar wil. De werkeloosheid is recordlaag en het aantal vacatures afgezet tegen het aantal werkelozen is nog nooit zo hoog geweest.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens hoor, wilde alleen aangeven dat het verhaal iets genuanceerder is.
Ik schreef ook niet dat iedereen maar moet kunnen stoken wat hij wil. Dat is weer het andere uiterste.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Zo vreemd is dat niet hoor. Er is nu eenmaal een gascrisis aan de gang die zijn omvang niet kent.
Uiteindelijk gaat het opgelost worden hoe dan ook. Tot die tijd is het even geen vanzelfsprekendheid dat je maar kunt stoken wat je wilt.
Waarschijnlijk zelfs volgend jaar al voor een groot deel. Maar nee, het moet allemaal op stel en sprong.
Die kant gaat het wel op ja zo nijpend zijn de tekorten.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja elke zot krijgt direct een jaar contract ook al kan je niks? Omdat je graag met smileys communiceert -->!
Dat is dan dom, want de woningen zijn inmiddels melkkoe geworden.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het gros stemt VVD vanwege de HRA. Meer is het niet.
Er is een verschil tussen niet persee leuk of dat mensen er dood ongelukkig van worden.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ook dat hoeft niet. Mensen kunnen prima werk doen waar ze geen ruk aan vinden. Die halen voldoening uit iets anders buiten werk om.
Werken hoeft niet leuk te zijn.
Jij begrijpt mij niet.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ook dat hoeft niet. Mensen kunnen prima werk doen waar ze geen ruk aan vinden. Die halen voldoening uit iets anders buiten werk om.
Werken hoeft niet leuk te zijn.
Ja, nu ja!quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is dan dom, want de woningen zijn inmiddels melkkoe geworden.
Zeker en dat kan ook door dingen buiten het werk om.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen niet persee leuk of dat mensen er dood ongelukkig van worden.
Ik had eigenlijk wel verwacht dat we inmiddels als maatschappij door hebben dat gelukkig mensen een fijne, dus ook productieve, maatschappij creëren.
Tssss, leg me eens geen woorden in de mond. Ik heb nooit gezegd dat werken met de handen dom is. Alleen dat als er geen bakkers nodig zijn zij wat anders moeten gaan doen. En dat er werk zat is.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Weet je ook waarom er zo'n tekort aan is?
Ik kan me nog goed heugen hoe de klappen in die sectoren, voornamelijk de bouw, vielen. Daarnaast is werken met de handen dom (zie het repertoire van oa een @:elan in dit topic)volgens veel mensen.
Nee mijn kroost gaat toch echt minimaal hbo afronden hoor.. Proest.
Mis stadsverwarming dat de gemeente voor je bepaald ik zit bij vattenfall en t is bukken of slikken voor warmte.quote:Op donderdag 1 september 2022 21:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Apart in een vrije markt sector. Wie kiest dat dan voor jou? Je huurbaas?
Daar heb ik ze een aantal jaar geleden voor gewaarschuwd. Maar ze wilden niet luisteren... Needless to pay: ik ben het volledig met je eens.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, nu ja!
Ik voorspel dan ook dat net als het CDA die club - gelukkig - binnen nu en 10 jaar implodeert.
Airco installeren en lekker daarmee gaan verwarmen. Fuck 'em!quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:35 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Mis stadsverwarming dat de gemeente voor je bepaald ik zit bij vattenfall en t is bukken of slikken voor warmte.
Energie kan ik dan wel kiezen.
Gaaf land
65 m2quote:Op vrijdag 2 september 2022 06:13 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
[..]
Ik betaal anders ¤530,- per maand aan huur (¤545,- met water erbij gerekend) en dan heb ik ook nog 2 parkeerplaatsen tot mijn beschikking, waarvan ik maar voor één hoef te betalen én ik woon midden in het centrum. De woonoppervlakte is zo'n 65m2.
Mijn broer huurt een appartement van 2 verdiepingen + een garage eraan vast voor ¤650,- per maand (vrije sector).
Maar als je natuurlijk per se in hartje Damsko wilt wonen moet je niet je niet janken dat je de hoofdprijs krijgt gepresenteerd voor een woning, dan heb je het gewoon keihard verdiend.
Heb ik ook maar kan m'n voorschot gewoon op 0 euro zetten als ik wil. Of dat verstandig is ....quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:35 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Mis stadsverwarming dat de gemeente voor je bepaald ik zit bij vattenfall en t is bukken of slikken voor warmte.
Gaaf land
Was dat maar zo. Het is geen glas dat gevuld of geleegd wordt.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zeker en dat kan ook door dingen buiten het werk om.
Paneeltjes op 't dak, warmtepomp erbij en laat je afkoppelen van dat hele warmtenet. Opgelostquote:Op vrijdag 2 september 2022 11:35 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Gaaf land
En als winkels of horeca failliet gaat en mensen komen werkloos thuis te zitten. Dan is er nog steeds een gruwelijk tekort aan vakmensen. Als iemand werkloos thuis komt te zitten heeft hij of zij niet ineens een studie van een jaar of vier jaar achter de rug om te solliciteren op een passende vacature.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er is juist een schreeuwend gebrek aan vakmensen. Dat is een van de redenen dat als je pas nu wil gaan verduurzamen dat je een flinke wachttijd hebt.
Toch is het wel zoquote:Op vrijdag 2 september 2022 11:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Was dat maar zo. Het is geen glas dat gevuld of geleegd wordt.
In een huurappartement?quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Paneeltjes op 't dak, warmtepomp erbij en laat je afkoppelen van dat hele warmtenet. Opgelost
Die warmtenetten zijn een nog grotere zwendel dan babygroenten.
Hoeveel denk je dat afkoppelen kost?quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oh ok niet goed gelezen. Tja dan kan je weinig.
Die partijen spannen continu met elkaar samen. Die bal wordt ook wel het kartel genoemd. En die koste wat het kost de macht wil behouden; het zogenaamde politieke midden radicaliseert. De oppositie is helaas te versplinterd en ook veel met elkaar bezig om een echte tegenmacht te zijn.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Daar heb ik ze een aantal jaar geleden voor gewaarschuwd. Maar ze wilden niet luisteren... Needless to pay: ik ben het volledig met je eens.
Maar het is natuurlijk wel een ramp dat straks het gehele politieke midden bestaat uit partijen die zo bezig zijn geweest met machtsspelletjes dat niemand er meer op wil stemmen. PvdA, D66, CDA, VVD... het zou straks zomaar kunnen dat er een kabinet komt zonder al deze partijen.
Of Nederland daar beter van wordt waag ik ernstig te betwijfelen.
Diverse onderzoeken zeggen van niet. Het is bijna een derde van je totale week als je 40 uur per week werktquote:
Andere onderzoeken zeggen van welquote:Op vrijdag 2 september 2022 11:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Diverse onderzoeken zeggen van niet. Het is bijna een derde van je totale week als je 40 uur per week werkt.
Of we gaan de vs achterna (wat we al doen) waar (jongeren) depressief, suïcidaal en aan de anti depressiva jankend onder de douche zitten omdat ze anders niet rondkomen.
Dat moet je helemaal niet willen in Nederland.
quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Andere onderzoeken zeggen van wel
quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:45 schreef Straatcommando. het volgende:
Of we gaan de vs achterna (wat we al doen) waar (jongeren) depressief, suïcidaal en aan de anti depressiva jankend onder de douche zitten omdat ze anders niet rondkomen.
Er is overal een tekort aan. Als jij thuis komt te zitten is de kans groot dat je na gaat denken wat je dan wel kan gaan doen. Als je vervolgens ergens aanklopt bij een bedrijf waar ze kampen met ernstige tekorten en zij bieden jou een scala aan mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen tot volwaardig werknemer is de kans groot dat je dat gaat doen.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En als winkels of horeca failliet gaat en mensen komen werkloos thuis te zitten. Dan is er nog steeds een gruwelijk tekort aan vakmensen. Als iemand werkloos thuis komt te zitten heeft hij of zij niet ineens een studie van een jaar of vier jaar achter de rug om te solliciteren op een passende vacature.
Alsof een oud-bakker even als loodgieter of electricien aan de slag kan en de dag er na als programmeur
Dat is ook zo. Ben je wel eens in de VS geweest?quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:48 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Nu klinkt het net alsof ze geld verdienen met 'depressief, suïcidaal en aan de anti depressiva jankend onder de douche zitten'.
Bij Eneco ¤423, en in elk geval maximaal ¤2500.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hoeveel denk je dat afkoppelen kost?
Inderdaad en dat tikt behoorlijk aan.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Bij Eneco ¤423, en in elk geval maximaal ¤2500.
Zie https://www.acm.nl/sites/(...)everanciers-2020.pdf
Nog vele jaren opgelicht worden ook. Dan beter even door de zure appel heen.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Inderdaad en dat tikt behoorlijk aan.
Toen ik van het gas wou kostte het verwijderen van de leiding ca 800 eur. Als ik dat moest betalen dan zou ik nooit op dat moment van het gas af zijn gegaan omdat op dat moment het niet rendabel was.quote:Op vrijdag 2 september 2022 12:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nog vele jaren opgelicht worden ook. Dan beter even door de zure appel heen.
Airco heb ik wel in enkele kamersquote:Op vrijdag 2 september 2022 11:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Airco installeren en lekker daarmee gaan verwarmen. Fuck 'em!
Volgens mij voor warmtepomp blijf je als nog de warmtenet aansluiting moeten houden en dus betalen, voor de aansluiting.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Paneeltjes op 't dak, warmtepomp erbij en laat je afkoppelen van dat hele warmtenet. Opgelost
Die warmtenetten zijn een nog grotere zwendel dan babygroenten.
Ik kan t ook op 0 zetten.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb ik ook maar kan m'n voorschot gewoon op 0 euro zetten als ik wil. Of dat verstandig is ....
En nu?quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:38 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
65 m2mijn woonkamer is groter dan dat
Nu niks maar zo klein ga ik niet wonen 100m2 totaal is al klein.quote:
Heb ik gezegd dat het allemaal van vandaag op morgen is geregeld? En je hoeft niet altijd meteen 4 jaar te studeren. Je kan ook b.v. een BBL opleiding doen.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En als winkels of horeca failliet gaat en mensen komen werkloos thuis te zitten. Dan is er nog steeds een gruwelijk tekort aan vakmensen. Als iemand werkloos thuis komt te zitten heeft hij of zij niet ineens een studie van een jaar of vier jaar achter de rug om te solliciteren op een passende vacature.
Alsof een oud-bakker even als loodgieter of electricien aan de slag kan en de dag er na als programmeur
Arbeidskorting gaat met 500 miljoen omhoogquote:Op vrijdag 2 september 2022 12:38 schreef Jor_Dii het volgende:
Verder niks meer gelekt over de verlaging van de inkomstenbelasting?
Nee hoor.quote:Op vrijdag 2 september 2022 12:28 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Volgens mij voor warmtepomp blijf je als nog de warmtenet aansluiting moeten houden en dus betalen, voor de aansluiting.
Althans meende ik ooit gelezen te hebben.
Dat gaan we hier niet krijgen met de huidige energieprijzen.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Diverse onderzoeken zeggen van niet. Het is bijna een derde van je totale week als je 40 uur per week werkt
Dat moet je helemaal niet willen in Nederland.
Die gecreëerde productiviteit kun je wegstrepen tegen alle andere kosten zulke mensen maken trouwens.
quote:Op vrijdag 2 september 2022 12:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat gaan we hier niet krijgen met de huidige energieprijzen.
Dat was al bekendquote:Op vrijdag 2 september 2022 12:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Arbeidskorting gaat met 500 miljoen omhoog
Dat is gewoon een lucht/lucht warmtepomp. Goedkoper dan zo'n warmtenet.quote:Op vrijdag 2 september 2022 12:27 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Airco heb ik wel in enkele kamers
Ik zeg notabene een opleiding van een jaar....quote:Op vrijdag 2 september 2022 12:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heb ik gezegd dat het allemaal van vandaag op morgen is geregeld? En je hoeft niet altijd meteen 4 jaar te studeren. Je kan ook b.v. een BBL opleiding doen.
Er zijn altijd redenen te verzinnen waarom iets niet kan. Probeer eens een reden te verzinnen waarom het wel kan. Veel zinvoller.
Ik zoek en zoek en zoek, maar kan dit nergens vinden.quote:Op vrijdag 2 september 2022 12:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik zeg notabene een opleiding van een jaar....
De insteek dat het goed is dat winkels en horeca failliet gaan zodat vacatures opgevuld kunnen worden vind je wel daarentegen wel zinvol?
65 m2 woonkamer is echt groter dan gemiddeld. Gemiddelde woning heeft 120 m2 totaal. Dat is inclusief toilet, badkamer, keuken, gang, trapgat (meestal mag die meegerekend worden) en slaapkamers. Bij zo'n woning moet je echt denken aan een verhouding van 45 woonkamer, 45 slaapkamers en 30 voor overige ruimtes.quote:Op vrijdag 2 september 2022 12:39 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Nu niks maar zo klein ga ik niet wonen 100m2 totaal is al klein.
Ok. Dan ga ik na volgend jaar met pensioen.quote:Op vrijdag 2 september 2022 12:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Arbeidskorting gaat met 500 miljoen omhoog
Nee, natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 2 september 2022 12:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik zeg notabene een opleiding van een jaar....
De insteek dat het goed is dat winkels en horeca failliet gaan zodat vacatures opgevuld kunnen worden vind je wel daarentegen wel zinvol?
Oke, dan ga je gewoon groter wonen toch? Is er toch verder niks aan de hand, of waar zit de pijn hier precies?quote:Op vrijdag 2 september 2022 12:39 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Nu niks maar zo klein ga ik niet wonen 100m2 totaal is al klein.
Uiteraard.quote:Op vrijdag 2 september 2022 12:30 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ik kan t ook op 0 zetten.
Bedoel meer als dat niet kon had ik ook geen keuze.
quote:Op vrijdag 2 september 2022 12:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet.
Ik vind dat we een asociaal kabinet hebben. Het zou mij echt niet verbazen als er straks mensen gewelddadig gaan worden.
Toen was er steeds de wortel van "over twee weken kijken we verder". Nu groeit alleen maar de schuld bij veel mensen.quote:Op vrijdag 2 september 2022 14:16 schreef Elan het volgende:
[..]
We hebben ons door dezelfde lui een avondklok door de strot laten duwen .
Dit inderdaad. Als je in de 'goede' situatie maar 200 euro per maand overhield, dan moet je een hond, die dierenartsbezoeken nodig heeft, inentingen, voeding, belasting, (en als ie ziek wordt loopt die rekening schrikbarend snel op ik weet het uit ervaring) etc sowieso niet kopen.quote:Op vrijdag 2 september 2022 14:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Uiteraard.
Maar dan kan je daar wel op anticiperen. Niet een hond kopen terwijl je weet dat je maandbedrag aan energie gaat. vervijfvoudigen en je blijkbaar onvoldoende op je spaarrekening hebt staan.
Er speelt nu ook heel veel meer, en dat met inderdaad de naweeën (en smaak) van corona nog in het achterhoofd.quote:Op vrijdag 2 september 2022 14:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Toen was er steeds de wortel van "over twee weken kijken we verder". Nu groeit alleen maar de schuld bij veel mensen.
We zullen zien.
Minima krijgen er 10% bij en verder komen er tal van compensaties voor die groep zoals meer toeslagen. De middenstand is zoals gewoonlijk bij dit kabinet de lul, maar die krijgen het waarschijnlijk niet zo zwaar dat ze ook maar een seconde gewelddadige protesten zullen overwegen. En dan is er nog een groep die het alleen maar beter krijgt en lekker salderen op hun zonnepanelen terwijl ze hun loon zien stijgen.quote:Op vrijdag 2 september 2022 14:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Toen was er steeds de wortel van "over twee weken kijken we verder". Nu groeit alleen maar de schuld bij veel mensen.
We zullen zien.
Precies. Dan vul je eerst je spaarrekening aan.quote:Op vrijdag 2 september 2022 14:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Als je in de 'goede' situatie maar 200 euro per maand overhield, dan moet je een hond, die dierenartsbezoeken nodig heeft, inentingen, voeding, belasting, (en als ie ziek wordt loopt die rekening schrikbarend snel op ik weet het uit ervaring) etc sowieso niet kopen.
200 euro is dermate weinig dat je dat soort keuzes beter niet kunt maken.
Als een gezonde 21 jarige die fulltime geschoold werk doet zelfs met toeslagen net aan rond kan komen is dat een enorme weeffout in ons systeem. Dat het een financieel onverstandige keuze is wil ik wel in meegaan maar niemand zag het aankomen dat de energieprijzen zo door het dak zouden gaan.quote:Op vrijdag 2 september 2022 14:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Als je in de 'goede' situatie maar 200 euro per maand overhield, dan moet je een hond, die dierenartsbezoeken nodig heeft, inentingen, voeding, belasting, (en als ie ziek wordt loopt die rekening schrikbarend snel op ik weet het uit ervaring) etc sowieso niet kopen.
200 euro is dermate weinig dat je dat soort keuzes beter niet kunt maken.
Dat ben ik met je eens, maar dat laat onverlet dat als die situatie niet was gebeurt, zijn nu nog steeds 200 euro per maand over had gehouden, en alsnog in die situatie een hond in de mix had gebracht. Dan was dat nog steeds hoogst onverstandig geweest.quote:Op vrijdag 2 september 2022 14:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als een gezonde 21 jarige die fulltime geschoold werk doet zelfs met toeslagen net aan rond kan komen is dat een enorme weeffout in ons systeem. Dat het een financieel onverstandige keuze is wil ik wel in meegaan maar niemand zag het aankomen dat de energieprijzen zo door het dak zouden gaan.
Lolquote:Op vrijdag 2 september 2022 09:16 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Misschien dat mensen er van kunnen leren, nee men klaagt liever.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |