abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205807098
quote:
Er beginnen details uit te lekken over het begrotingsakkoord dat het kabinet vannacht heeft gesloten. Bronnen zeggen dat er volgend jaar vele miljarden worden uitgegeven om de koopkracht van de Nederlanders op peil te houden. Slecht nieuws is dat het kabinet tot de conclusie is gekomen dat het definitief niet mogelijk is om nog voor dit jaar extra ondersteuningsmaatregelen te nemen.

Na afloop van het nachtelijk beraad wilden de betrokkenen geen details prijsgeven, maar nu blijkt dat het minimumloon volgend jaar in één keer met 10 procent omhoog gaat. Dat is sneller en meer dan verwacht, want het zou in drie stappen van 2,5 procent gaan.

Het minimumloon is gekoppeld aan uitkeringen als de bijstand en de AOW, dus ook die groepen gaan er fors op vooruit.

De verlaging van de accijnzen op brandstof zoals die nu al geldt, wordt voortgezet, net als de korting op de energieprijzen. Voor de lagere inkomens gaat de inkomstenbelasting omlaag.

De rekening wordt vooral bij gelegd bij bedrijven en mensen met vermogens. Daar gaat de belasting voor omhoog.
bron: NOS
pi_205807101
Hey en boefjes hou het eens netjes
pi_205807132
Ik zeg maar niks
pi_205807209
quote:
7s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 21:55 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Weet niet of je het meegekregen hebt maar er schijnt iets te zijn met de woningmarkt. Als je dan ook nog eens bijna ¤500 per maand aan je energierekening kwijt bent dan weet ik niet of je het haar helemaal kwalijk kan nemen dat ze met ¤1700 netto het niet kan rooien. Dan hoef je er echt geen exorbitant uitgavenpatroon op na te houden hoor.

Hoe wereldvreemd ben je?
Zo slecht gaat het blijkbaar niet overal als je nog op je 21e al een woning kunt huren.

Exclusief toeslagen en onregelmatigheidstoeslag dus eerder 2000 netto. 13e maand is ook vrij gebruikelijk in de zorg dus ze zal het vast wel uit kunnen zingen tot 2023 en het hernieuwde belastingstelsel in werking gaat treden.

Het is allemaal zo gruwelijk dramatisch aangedikt.
blablablabla
pi_205807240
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 22:11 schreef Elan het volgende:

[..]
Zo slecht gaat het blijkbaar niet overal als je nog op je 21e al een woning kunt huren.

Exclusief toeslagen en onregelmatigheidstoeslag dus eerder 2000 netto. 13e maand is ook vrij gebruikelijk in de zorg dus ze zal het vast wel uit kunnen zingen tot 2023 en het hernieuwde belastingstelsel in werking gaat treden.

Het is allemaal zo gruwelijk dramatisch aangedikt.
... omdat je 40 uur werkt. Full-time. Heel gek inderdaad.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205807292
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 22:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
... omdat je 40 uur werkt. Full-time. Heel gek inderdaad.
Wat wil je nou horen dan? Dat ze zielig is en wij allemaal even medelijden moeten hebben? Er komt voor volgend jaar compensatie aan, dat is vandaag bekend geworden. Dat zij honderden euro's vooraf moet betalen komt vooral door haar achterlijke keuze voor een pauper energiebedrijf.
blablablabla
pi_205807306
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 22:18 schreef Elan het volgende:

[..]
Wat wil je nou horen dan? Dat ze zielig is en wij allemaal even medelijden moeten hebben? Er komt voor volgend jaar compensatie aan, dat is vandaag bekend geworden. Dat zij honderden euro's vooraf moet betalen komt vooral door haar achterlijke keuze voor een pauper energiebedrijf.
Van jou? Liever niets meer. Inlevingsvermogen van een deur en realiteitsbesef van de mat die ervoor ligt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205807378
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 22:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Van jou? Liever niets meer. Inlevingsvermogen van een deur en realiteitsbesef van de mat die ervoor ligt.
Aan realiteitsbesef geen gebrek daarom ben ik wel voorbereid op een financiële tegenvaller. Met inlevingsvermogen los je geen problemen op namelijk.
blablablabla
pi_205807395
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 22:24 schreef Elan het volgende:

[..]
Aan realiteitsbesef geen gebrek daarom ben ik wel voorbereid op een financiële tegenvaller. Met inlevingsvermogen los je geen problemen op namelijk.
Precies, al die honderdduizenden Nederlanders die niet elke maand 500 tot 800 euro extra hebben liggen staan gewoon los van de werkelijkheid. En roken. En kopen honden op krediet.

:')

En dat inlevingsvermogen niet je forte was, was al wel duidelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 31 augustus 2022 @ 22:27:05 #10
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_205807411
De inkomstenbelasting in de eerste schijf wordt verlaagd.

Iemand al ergens gelezen hoeveel?
Klinkt als zo'n 0,05% maatregel voor de headlines.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_205807420
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 22:24 schreef Elan het volgende:

[..]
Jawel hoor, je hebt inlevingsvermogen nodig voor het bepalen van goed beleid.

Bijvoorbeeld het inlevingsvermogen dat het niet voor iedereen is weggelegd om een financiële buffer op te bouwen. Zo simpel is het allemaal niet.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_205807721
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 22:27 schreef matthijst het volgende:

Gezien het totale pakket van 16 miljard vast heel minimaal
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_205807785
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 22:28 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld het inlevingsvermogen dat het niet voor iedereen is weggelegd om een financiële buffer op te bouwen. Zo simpel is het allemaal niet.
Ben wel benieuwd hoeveel mensen wel een buffer kunnen opbouwen als ze zeg maar 2300 netto zouden verdienen.
pi_205807800
quote:

[..]

Denk je nou werkelijk dat dit kabinet mensen tegemoet komt op basis van inlevingsvermogen en mededogen? Schattig naïef.

Zijn allemaal rekenmodellen. Teveel lui in de schulden kost de samenleving uiteindelijk meer geld en kiezers, dus moeten ze wat bedenken.
blablablabla
pi_205807802
quote:
7s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 22:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]
bron: NOS
Een uitspraak die ik in verschillende media terug zag komen was "werken moet weer gaan lonen". Dat zie ik met deze maatregelen helaas alleen maar terug voor de minima. De minima hebben ook absoluut een steuntje in de rug nodig. Maar de veelbenoemde uitspraak dat werken moet lonen heeft met deze maatregelen helaas geen effect op de middenklasse.
pi_205807886
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 22:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Precies, al die honderdduizenden Nederlanders die niet elke maand 500 tot 800 euro extra hebben liggen staan gewoon los van de werkelijkheid. En roken. En kopen honden op krediet.

Elke maand nog wel :D je legt me wederom woorden in de mond. Een gezonde buffer is tenminste 5000 euro (bron Nibud)

Met mensen die steeds verkeerde beslissingen nemen hoef je geen medelijden hebben. Daar leren ze niet van namelijk.
blablablabla
pi_205807942
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 22:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ben wel benieuwd hoeveel mensen wel een buffer kunnen opbouwen als ze zeg maar 2300 netto zouden verdienen.
Dat kan makkelijk als je tenminste niet scheef woont en/of een gat in je hand hebt.

Huur 650
Tv internet 50
Gas licht 350
Zorgpremie 120
Auto 300
Boodschappen 300
Overige verzekeringen 100
Kleding en uitgaan 150

Blijft er nog meer dan 400 euro over om te sparen per maand. Als je een beetje beknibbeld op bepaalde posten wellicht nog wel meer.
blablablabla
pi_205807966
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 23:01 schreef Elan het volgende:

[..]
Denk je nou werkelijk dat dit kabinet mensen tegemoet komt op basis van inlevingsvermogen en mededogen? Schattig naïef.

Zijn allemaal rekenmodellen. Teveel lui in de schulden kost de samenleving uiteindelijk meer geld en kiezers, dus moeten ze wat bedenken.
Ik zeg niet hoe het huidige kabinet hun beleid momenteel bepaald, maar hoe het zou moeten zijn.

Dat het kabinet al decennia uit boekhouders bestaat is mij al jaren duidelijk.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_205807967
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 23:16 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat kan makkelijk als je tenminste niet scheef woont en/of een gat in je hand hebt.

Huur 650
Tv internet 50
Gas licht 350
Zorgpremie 120
Auto 300
Boodschappen 300
Kleding en uitgaan 150

Blijft er nog meer dan 400 euro over om te sparen per maand. Als je een beetje beknibbeld op bepaalde posten wellicht nog wel meer.
Huur 650? Denk je dat die mensen in garageboxen wonen
You need to be cold to be queen.
pi_205807974
quote:

[..]

Huur 650
Tv internet 50
Gas licht 350
Zorgpremie 120
Auto 300
Boodschappen 300
Kleding en uitgaan 150

Dan reken je nog weinig aan huur, je mist nog wat aan kosten en ook letterlijk 0 euro voor ontspanning.

Tevens kom je met jouw berekening niet op 400 euro om te besparen maar hooguit 280 euro per maand (bij 2300 netto).
pi_205807989
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 23:21 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Dan reken je nog weinig aan huur, je mist nog wat aan kosten en ook letterlijk 0 euro voor ontspanning.

Tevens kom je met jouw berekening niet op 400 euro om te besparen maar hooguit 280 euro per maand (bij 2300 netto).
Kleding en uitgaan had ik 150 euro voor. Is geen vetpot maar dat weet je.

Ze krijgt ook vakantiegeld en hoogstwaarschijnlijk een dertiende maand .
blablablabla
pi_205808008
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 23:19 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
quote:
Gemiddelde woonlasten huurders variëren van 30 tot 41 procent van inkomen. Huurders van corporatiewoningen besteden gemiddeld 32% van hun netto inkomen aan woonlasten (huur, energie en belastingen). Particuliere huurders zijn gemiddeld 37% van hun inkomen kwijt aan de totale woonlasten
Kan best zijn dat ze particulier huurt en meer richting die 40% gaat maar dat is dan eigenlijk te hoog voor wat er binnenkomt. Als in dat er evengoed te weinig over blijft voor een gezonde financiële huishouding.
blablablabla
  woensdag 31 augustus 2022 @ 23:33:07 #23
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205808024
quote:

[..]

Huur 650
Tv internet 50
Gas licht 350
Zorgpremie 120
Auto 300
Boodschappen 300
Kleding en uitgaan 150

Zeg maar huur 1000+ euro als je niet in een studio woont.
pi_205808052
Mensen die deze prijzen goedpraten en niet snappen dat een verdriedubbeling van de energieprijzen niet op te vangen is. :')
  woensdag 31 augustus 2022 @ 23:40:22 #25
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205808060
quote:

Huur 650
In welk parallel universum is dit? Vraag dit voor een vriend.
Huilen dan.
pi_205808067
quote:
7s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 23:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dank je.
  woensdag 31 augustus 2022 @ 23:42:56 #27
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205808087
quote:

[..]
Waarschijnlijk sociale huur universum.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205808599
quote:

[..]

Ik ben het met je eens dat mensen met een heel beperkt budget inderdaad weinig kunnen sparen, maar helemáál onmogelijk was het (tot voor kort) nu ook weer niet. Ik heb jaren geleden zelfs met een uitkering nog kunnen sparen, geen vetpot natuurlijk, maar het gíng wel, als je maar kritisch op jezelf was en aanbiedingen goed in de gaten hield was het best te doen. Maar veel mensen hebben tegenwoordig een gat in hun hand en moeten zo nodig weer de duurste iPhone/Samsung en peperdure merkkleding hebben terwijl ze daar het bijbehorende salaris niet voor hebben. Door kritisch op mezelf te zijn en te blíjven, ook nadat ik mijn financiële wandel weer op orde had, heb ik heel snel een buffer kunnen opbouwen. Ik heb die filosofie vastgehouden en inmiddels een behoorlijke spaarcent achter de hand. Maar je moet het wel dóen en desnoods maar wat extra uren werken als dat nodig is om dat doel te behalen(ook iets waar sommigen nog nooit van gehoord hebben, die zijn liever lui dan moe en verwachten een top salaris voor 25 uur per week waar menig ander minstens 50 uur of meer voor moet draaien om dat te behalen).
pi_205808602
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 22:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik vrees bitter weinig gezien het beperkte verstand van veel mensen .....
pi_205808645
Onderkant met huur zal wel weer aan alle kanten gematst worden. De koper met middeninkomen is weer zwaar de lul.
pi_205808755
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2022 05:44 schreef etuiedelapiel het volgende:
Onderkant met huur zal wel weer aan alle kanten gematst worden. De koper met middeninkomen is weer zwaar de lul.
En de zzper, mkb.
pi_205808809
Wat wordt het minimumloon dan? Iets van 13 euro?
pi_205808823
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 07:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wat wordt het minimumloon dan? Iets van 13 euro?
Nee eerder tussen de 11 en 12¤ netto bij fulltime.
pi_205808837
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 07:45 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Nee eerder tussen de 11 en 12¤ netto bij fulltime.
Tering zeg :')
pi_205809272
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2022 05:44 schreef etuiedelapiel het volgende:
Dat zal wel meevallen met het matsen van de onderkant. Ik ben al 42,5 %van mijn inkomsten kwijt aan huur, gas, licht en water. Ook ben ik al 11,5 % van mijn inkomsten kwijt aan verzekeringen. Ook ben ik 4,2 % van mijn inkomsten kwijt aan TV, internet en Telefoon. Ook ben ik al 20 % van mijn inkomsten kwijt aan eten. Van wat overblijft moet ik sparen en persoonlijke verzorging betalen en lidmaatschappen betalen en vervoer betalen en kleding betalen ed.
  donderdag 1 september 2022 @ 09:12:47 #36
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205809300
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 09:08 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat zal wel meevallen met het matsen van de onderkant. Ik ben al 42,5 %van mijn inkomsten kwijt aan huur, gas, licht en water. Ook ben ik al 11,5 % van mijn inkomsten kwijt aan verzekeringen. Ook ben ik 4,2 % van mijn inkomsten kwijt aan TV, internet en Telefoon. Ook ben ik al 20 % van mijn inkomsten kwijt aan eten. Van wat overblijft moet ik sparen en persoonlijke verzorging betalen en lidmaatschappen betalen en vervoer betalen en kleding betalen ed.
Gewoon een tweede baan erbij. In de avond en/of weekenden heb je vast nog genoeg tijd over voor een uurtje of 20 extra werk per week.
  donderdag 1 september 2022 @ 09:18:12 #37
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205809330
quote:
6s.gif Op donderdag 1 september 2022 09:12 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Gewoon een tweede baan erbij. In de avond en/of weekenden heb je vast nog genoeg tijd over voor een uurtje of 20 extra werk per week.
Doen ze in de VS ook, 3 jobs a week en dan nog steeds in een trailer wonen.
pi_205809351
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 09:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Gaaf land, toch?
pi_205809375
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 22:27 schreef matthijst het volgende:

Dat ging volgens mij om een maatregel ter waarde van 500 miljoen. Dus als je 50 euro per jaar voordeel hebt zal het veel zijn.
Don't let my username fool you...
pi_205809413
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2022 09:21 schreef Document1 het volgende:

[..]
Gaaf land, toch?
Heel gaaf land
pi_205809418
quote:
6s.gif Op donderdag 1 september 2022 09:12 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Mijn lichaam kan geen baan meer aan. Anders deed ik dat wel, alleen al om sociaal en menselijk contact te hebben.
  donderdag 1 september 2022 @ 09:36:44 #42
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205809463
quote:

[..]
Ik zit nu op 60% van inkomen kwijt aan huur, gas, water en licht als middeninkomen. Voordeel van een hypotheek is dat je weet waar je aan toe bent. Huur, vooral in de vrije sector kan hard omhoog gaan.
pi_205809491
Altijd die vooroordelen dat mensen niet met een laag inkomen niet met geld kunnen omgaan is iets waar ik strontziek van word, natuurlijk zijn die er, maar als ik naar mezelf kijk, heb dus een Iva uitkering, rook niet, geen auto, geen dure mobiel, heb wel. 2 vogels maar die kosten misschien 15 euro in de maand aan voer etc en dat is het dan.

Nu moet je mij toch vertellen hoe ik die hoge energiekosten moet opvangen, want tot mijn verbazing heb ik dus geen extra geld gekregen, zat er misschien net boven met mijn 1400 euro netto.
Ik heb geen koophuis, en heb de normale rekeningen die iedereen heeft, ik heb geen abonnementen ergens lopen, en dan wordt hier gewoon gezegd tja dan moet je een buffer hebben, tja die had ik ook wel maar die is inmiddels op, en ik zal eerlijk zijn ik kan normaal goed rondkomen maar de hogere kosten van de boodschappen en de energie gaan killing worden en daar heeft het kabinet nog steeds geen oplossing voor gevonden

En ja ik krijg zorg en huurtoeslag maar ik heb te horen gekregen dat ik die waarschijnlijk volgend jaar terug moet betalen, dus die leg ik opzij en geef ik dus niet uit
  donderdag 1 september 2022 @ 09:48:38 #44
3542 Gia
User under construction
pi_205809550
quote:

[..]
Dus je houdt 22% over. Van 1400 euro is dat 280 euro. Da's nog aardig wat, voor één persoon.
  donderdag 1 september 2022 @ 09:49:56 #45
3542 Gia
User under construction
pi_205809561
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 09:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Zie ik er hier ook nog wel van komen met die woningnood.
pi_205809572
Belasting voor bedrijven omhoog...
Dus wat gaan die doen?
Dat doorberekenenen in de prijzen voor hun afnemers, bijv supermarkten
En wat gaan die doen? Doorberekenen aan de consument
Dus de prijzen stijgen verder en de koopkracht neemt nog steeds af... ?
  donderdag 1 september 2022 @ 09:59:08 #47
3542 Gia
User under construction
pi_205809624
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 09:36 schreef Momo het volgende:

Ik zit nu op 60% van inkomen kwijt aan huur, gas, water en licht als middeninkomen. Voordeel van een hypotheek is dat je weet waar je aan toe bent. Huur, vooral in de vrije sector kan hard omhoog gaan.
En geen toeslagen.

Mijn moeder heeft alleen AOW, plus huur- en zorgtoeslag. Ze valt onder de WLZ, wat haar 174 euro per maand kost, en wat haar recht geeft op zorg en maaltijden. Aangezien er alleen warme maaltijden verzorgd worden, krijgt ze voor de broodmaaltijden een vergoeding van 65 euro of zo.
Dus effectief eet ze elke dag een gezonde warme maaltijd voor 110 euro in de maand.

Die kan echt elke maand flink over houden.
pi_205809676
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 09:52 schreef Frutsel het volgende:
Dus wat gaan die doen?
Sigaar uit eigen doos. Uiteindelijk schieten mensen er toch in en houden ze nog niks over.
pi_205809722
quote:

[..]
Dat is best veel toch? Verdien je wel voldoende dan?
pi_205809750
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 10:10 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Rekensom is heel simpel;

Vroeger huurde je voor 500 gulden op een inkomen van 1500. Nu huur je voor 1500 euro voor 700-800 euro. Oftewel procentueel zijn de vaste lasten veel hoger.
pi_205809784
quote:
Dus wat gaan die doen?
Er zit wel echt veel vermogen bij de toplaag van Nederland. Alleen kom je daar nauwelijks bij omdat ze het stoppen in BV’tjes en andere constructies. Er zit ook enorm veel vermogen bij multinationals, alleen kom je daar nauwelijks bij omdat die hun vermogen simpelweg verplaatsen naar een ander belastingstelsel.

Dat is de tragiek imo, waar het geld echt zit valt het niet te halen, dus halen we het bij de hogere middenklasse en kleine ondernemers.
pi_205809838
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 22:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Maar als je 500-800 euro extra moet gaan betalen, dan moet je ook even naar je verbruik gaan kijken.

Ik denk dat de gemiddelde extra uitgaven aan energie in de praktijk veel lager zullen liggen (de pers klopt graag iets op, want aandacht = meer advertenties). En de mensen met het laagste inkomen zullen ook vaak klein wonen.
pi_205809848
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2022 10:17 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Er zit wel echt veel vermogen bij de toplaag van Nederland. Alleen kom je daar nauwelijks bij omdat ze het stoppen in BV’tjes en andere constructies. Er zit ook enorm veel vermogen bij multinationals, alleen kom je daar nauwelijks bij omdat die hun vermogen simpelweg verplaatsen naar een ander belastingstelsel.

Dat is de tragiek imo, waar het geld echt zit valt het niet te halen, dus halen we het bij de hogere middenklasse en kleine ondernemers.
Ik zal niet ontkennen dat er veel geld zit bij de toplaag. Maar het klinkt soms wel makkelijk om het "daar maar weg te halen".
En ja hoor, graaiers zullen er genoeg zitten en die moet je eruit filteren.
  donderdag 1 september 2022 @ 10:26:58 #54
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205809861
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 10:24 schreef VEM2012 het volgende:

En de mensen met het laagste inkomen zullen ook vaak in de slechtst geïsoleerde woningen wonen.
Fixed
  donderdag 1 september 2022 @ 10:35:57 #55
39333 Zelva
pi_205809964
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 10:25 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Ik zal niet ontkennen dat er veel geld zit bij de toplaag. Maar het klinkt soms wel makkelijk om het "daar maar weg te halen".
Wat is jouw voorstel dan?
pi_205810123
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 10:35 schreef Zelva het volgende:

[..]
Wat is jouw voorstel dan?
Die 'rotte appels' in de toplaag maar eens filteren.
Ik ben voorstander van loon naar werk. Dus werken moet beloond worden en dat mag ook best flink.
Maar als bijv in de zorg er amper personeel te vinden is, bejaarden, dementen of hulpbehoevenden amper de zorg krijgen die ze nodig hebben dan vind ik het lastig als ik dan lees dat een topman (met een salaris van een paar ton) ook nog een bonus krijgt van tig ton. En dat kan, mits het in je branche goed gaat, maar niet overal kan dat.
En dat is in meer branches zo. Investeer dat geld in je personeel want daar is al een tekort en goed personeel moet je koesteren.

Als je bedrijven gaat raken, raak je ook de werknemers. Als je pech hebt vertrekt zo'n bedrijf en dat wil je eigenlijk ook niet.

Daarnaast meer inzetten op de lagere inkomensklasses. Meer geld naar het onderwijs, Meer subsidies, koopkrachtcompensatie of korting aanbieden aan mensen die aantoonbaar problemen hebben waar ze niet veel aan kunnen doen. Maar ook daar heb je graaiers en rotte appels die liever lui dan moe zijn.

En ik kan niet in alle subsidie- en geldpotjes van de overheid kijken maar ja het zal betaald moeten worden. Dan maar even minder prioriteit bij wat anders.

Zo'n 25% van de overheidsuitgaven gaat naar de zorg, maar wordt dat ook echt nuttig en efficiënt besteedt? Geen idee
Zo'n 25% van de overheidsuitgaven gaat naar sociale zekerheid. We kunnen echter niet meer voor iedereen zorgen, iedereen opvangen. De werkende klasse van na de oorlog heeft dit land opgebouwd. Die hebben recht op het pensioen waarvoor ze jaren lang gebikkeld hebben. Soms heb ik het idee dat die mentaliteit tegenwoordig ver te zoeken is.
Zo'n 20% van de uitgaven gaat naar defensie, justitie, cultuur en onderwijs.

Waar de rest heen gaat weet ik niet.
  donderdag 1 september 2022 @ 11:13:37 #57
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205810380
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 10:10 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Het was eerst meer in balans, maar de huur gaat harder omhoog dan mijn salaris.
pi_205810705
quote:

[..]
Het zou feitelijk zo geregeld moeten worden, dat iedereen slechts 25% van de inkomsten kwijt is aan huur, gas, licht en water.
pi_205810735
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 09:48 schreef Gia het volgende:

[..]
Dus je houdt 22% over. Van 1400 euro is dat 280 euro. Da's nog aardig wat, voor één persoon.
Ja, is veel als men een kasplantje is en geen behoeftes meer heeft.
pi_205810764
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2022 10:17 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Als je een miljard afpakt van steenrijken die het in aandelen hebben en geeft aan armen krijg je alleen maar meer inflatie. Een rijk persoon eet niet 100 keer meer per dag, of koopt geen 100 Skoda's.

Het is een vervelende boodschap maar de echte welvaart zit bij de grote massa. Daar kun je dan ook echt welvaart herverdelen.
  donderdag 1 september 2022 @ 11:50:02 #61
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205810797
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 11:43 schreef torentje het volgende:

[..]
Het zou feitelijk zo geregeld moeten worden, dat iedereen slechts 25% van de inkomsten kwijt is aan huur, gas, licht en water.
Was dat maar zo. Lijkt mij dat dat voor weinig mensen is weggelegd.
pi_205810938
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 23:33 schreef Momo het volgende:

[..]
Zeg maar huur 1000+ euro als je niet in een studio woont.
Dan huur je dus scheef. Geen wonder dat ze in de financiële problemen komt. Het is niet voor niks dat men strenge normen hanteert ten aanzien van wat je in de maand kwijt mag zijn aan woonlasten.
blablablabla
pi_205810970
quote:

[..]
Sociale huur met huurtoeslag ik ga er namelijk niet vanuit dat ze particulier iets anders kan huren dan een garagebox met haar inkomen. Als je met ca 2000 euro netto 1000 euro huur aftikt ben je gewoon onverantwoord bezig. Zowel als huurbaas als ook de huurster.
blablablabla
pi_205811001
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 10:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar als je 500-800 euro extra moet gaan betalen, dan moet je ook even naar je verbruik gaan kijken.

Ik denk dat de gemiddelde extra uitgaven aan energie in de praktijk veel lager zullen liggen (de pers klopt graag iets op, want aandacht = meer advertenties). En de mensen met het laagste inkomen zullen ook vaak klein wonen.
Dat sowieso. Je bepaalt je eigen stookgedrag. Er ligt ook gewoon een plan klaar om mensen te compenseren voor de hoge rekening, dat is gisteren al uitgelekt. Men gaat alweer direct uit van het meest dramatische scenario. Gisteren hoorde ik op tv bij Sophie en Khalid iemand al praten over warmtezone's. Dat er bij een strenge winter in sportscholen de mogelijkheid kan zijn ons op kunnen warmen. Totale paniek _O-
blablablabla
pi_205811007
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 12:11 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat sowieso. Je bepaalt je eigen stookgedrag. Er ligt ook gewoon een plan klaar om mensen te compenseren voor de hoge rekening, dat is gisteren al uitgelekt. Men gaat alweer direct uit van het meest dramatische scenario. Gisteren hoorde ik op tv bij Sophie en Khalid iemand al praten over warmtezone's. Dat er bij een strenge winter in sportscholen de mogelijkheid kan zijn ons op kunnen warmen. Totale paniek _O-
Wel makkelijk voor mensen die hun energierekening niet kunnen betalen.
pi_205811025
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 12:11 schreef Elan het volgende:

[..]
Er ligt ook gewoon een plan klaar om mensen te compenseren voor de hoge rekening, dat is gisteren al uitgelekt.
Ja, opnieuw 1300 euro voor de minima. ^p^ middeninkomens.
  donderdag 1 september 2022 @ 12:19:42 #67
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205811058
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 12:13 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Wel makkelijk voor mensen die hun energierekening niet kunnen betalen.
Ook makkelijk de aanname dat mensen nog echt veel kunnen besparen. Er zullen vast mensen zijn die de thermostaat op 21 graden zetten de hele winter. Maar als je de thermostaat op 16 graden hebt staan, kun je ook niet veel meer besparen.
pi_205811138
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 12:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ja, opnieuw 1300 euro voor de minima. ^p^ middeninkomens.
Er komen ook kortingen op energie BTW en belastingen lager daar profiteert iedereen van.
Gisteren las ik op AD ook dat er een inkomensafhankelijke energietoeslag zou komen maar dat kan niet weer terug vinden :P
blablablabla
pi_205811193
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 12:19 schreef Momo het volgende:

[..]
Ook makkelijk de aanname dat mensen nog echt veel kunnen besparen. Er zullen vast mensen zijn die de thermostaat op 21 graden zetten de hele winter. Maar als je de thermostaat op 16 graden hebt staan, kun je ook niet veel meer besparen.
Ik doe nu al alles om te besparen, gebruik de droger niet meer, douche bij het zwembad na het zwemmen, geen verwarming in de winter, de computer zo min mogelijk aan zetten.

Op een gegeven moment vraag je je af wanneer je gaat inleveren op leefgenot.
Twiddel
pi_205811208
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 12:35 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Ik doe nu al alles om te besparen, gebruik de droger niet meer, douche bij het zwembad na het zwemmen, geen verwarming in de winter, de computer zo min mogelijk aan zetten.

Op een gegeven moment vraag je je af wanneer je gaat inleveren op leefgenot.
Volgens mij lever je al in op je leefgenot als je geen verwarming gebruikt in de winter en bijvoorbeeld je computer zo min mogelijk aan zet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205811215
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 12:36 schreef Leandra het volgende:

[..]
Volgens mij lever je al in op je leefgenot als je geen verwarming gebruikt in de winter en bijvoorbeeld je computer zo min mogelijk aan zet.
Dat klopt, maar het scheelt wel aanzienlijk aan energie.
Twiddel
pi_205811225
quote:

[..]
Ik bedoel die warmtezones, die zijn wel makkelijk voor mensen die niet meer kunnen besparen.
pi_205811232
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 12:36 schreef Leandra het volgende:

[..]
Gaaf land. -O-
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  donderdag 1 september 2022 @ 12:39:04 #74
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205811234
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 12:37 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Dat klopt, maar het scheelt wel aanzienlijk aan energie.
PC valt eigenlijk wel mee qua stroom als ik kijk naar mijn slimme meter. 1 graad meer of minder qua thermostaat maakt dan weer wel veel uit.
pi_205811264
quote:

[..]
Nee dan niet, maar is dat het geval?
Je betaalt toch geen 400 euro in de maand voor een appartementje als je amper stookt joh :')
Wij zitten in een appartement van 80 vierkante meter en verbruiken momenteel 140 euro per maand, dan douchen we elke dag er staat een 65 inch tv met xbox, laptops en we koken ouderwets op gas en zijn vrijwel elke dag thuis .

Zodra je die kachel aan slingert schiet het omhoog. Januari was 300 euro volgens mij, kon je in die app zien. Maar dat stoken was wel luxe want appartement dus buren en zo, het is hier zelden onder de 17 graden als je de kachel uit laat. Probleem is dat veel mensen 17 graden als fucking koud ervaren want iedereen is gewend aan een comfortabele 20+ , dus als je bezoek hebt zette je de kachel maar weer aan anders beginnen ze te miepen :') .

Zou echt schelen als mensen 17 of desnoods 18 of 19 als de norm zouden nemen. Maar wat ik meemaak is dat pas bij 20+ mensen dat als comfortabel ervaren.
blablablabla
pi_205811293
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 12:43 schreef Elan het volgende:

[..]
Je betaalt toch geen 400 euro in de maand voor een appartementje als je amper stookt joh :')
Wij zitten in een appartement van 80 vierkante meter en verbruiken momenteel 140 euro per maand, dan douchen we elke dag er staat een 65 inch tv met xbox, laptops en we koken ouderwets op gas en zijn vrijwel elke dag thuis .

Zodra je die kachel aan slingert schiet het omhoog. Januari was 300 euro volgens mij, kon je in die app zien. Maar dat stoken was wel luxe want appartement dus buren en zo, het is hier zelden onder de 17 graden als je de kachel uit laat. Probleem is dat veel mensen 17 graden als fucking koud ervaren want iedereen is gewend aan een comfortabele 20+ , dus als je bezoek hebt zette je de kachel maar weer aan anders beginnen ze te miepen :') .
Het zou schelen als mensen genoegen nemen met 17 of desnoods 18 of 19 maar echt bijna iedereen ervaart 20+ pas als aangenaam valt me op.
blablablabla
  donderdag 1 september 2022 @ 12:46:54 #77
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205811296
quote:

[..]

Als je in een goed geïsoleerd appartement woont wel ja. Maar wat als je in een woning zit met een laag energielabel. Ik hoor al in mijn omgeving dat mensen 500 euro per maand moeten betalen in een 70m2 woning, slecht geïsoleerd, en dat de kachel nooit hoger dan 18 graden daar staat.
pi_205811336
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 12:46 schreef Momo het volgende:

[..]
Als je in een goed geïsoleerd appartement woont wel ja. Maar wat als je in een woning zit met een laag energielabel. Ik hoor al in mijn omgeving dat mensen 500 euro per maand moeten betalen in een 70m2 woning, slecht geïsoleerd, en dat de kachel nooit hoger dan 18 graden daar staat.
Energielabel D volgens mij, eigenlijk alleen dubbel glas en tochtstrips :') Mag je lager überhaupt nog verhuren tegenwoordig? Indien het een eigen woning betreft ligt daar natuurlijk ook een stukje verantwoordelijkheid als eigenaar t.a.v. betere isolatie.
blablablabla
pi_205811337
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 12:46 schreef Elan het volgende:

[..]
Het zou schelen als mensen genoegen nemen met 17 of desnoods 18 of 19 maar echt bijna iedereen ervaart 20+ pas als aangenaam valt me op.
Tja, omdat dat zo is. Bij 17 graden of zelfs 19 ervaar ik het gewoon als steenkoud in huis en is er echt geen woongenot meer. Dat zorgt voor continuë koude handen en voeten en zorgt er daardoor ook voor dat ik niet in slaap kan komen. Ja, echt genieten. Maar goed, ik heb eigenlijk nog niet heel veel last van de gestegen kosten dankzij de saldering.
Don't let my username fool you...
pi_205811376
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 12:53 schreef Metalfreak het volgende:

[..]
Tja, omdat dat zo is. Bij 17 graden of zelfs 19 ervaar ik het gewoon als steenkoud in huis en is er echt geen woongenot meer. Dat zorgt voor continuë koude handen en voeten en zorgt er daardoor ook voor dat ik niet in slaap kan komen. Ja, echt genieten. Maar goed, ik heb eigenlijk nog niet heel veel last van de gestegen kosten dankzij de saldering.
Dat soort klachten krijg ik ook van vrienden ja, gaan ze heel dramatisch in dekens zitten en zo of op hun handen blazen , dus ja dan zet je de kachel maar weer aan. heb dat dus totaal niet maar ik douche bijvoorbeeld ook (bijna) koud. Wel apart dat mensen dat blijkbaar zo verschillend ervaren.
blablablabla
  donderdag 1 september 2022 @ 12:58:11 #81
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205811385
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 12:53 schreef Elan het volgende:

[..]
Energielabel D volgens mij, eigenlijk alleen dubbel glas en tochtstrips :') Mag je lager überhaupt nog verhuren tegenwoordig? Indien het een eigen woning betreft ligt daar natuurlijk ook een stukje verantwoordelijkheid als eigenaar t.a.v. betere isolatie.
Even gekeken op funda, hier woningen in de huur met energielabel F en G zelfs en ook geen goedkope appartementen...

https://www.funda.nl/huur(...)obeldwarsstraat-7-a/
https://www.funda.nl/huur(...)2289-maliebaan-71-a/
https://www.funda.nl/huur(...)817426-gildstraat-4/
https://www.funda.nl/huur(...)cassandraplein-5-15/
https://www.funda.nl/huur(...)oningin-emmakade-63/
pi_205811481
quote:
Bizar zo'n label zit zo te zien overal dubbelglas in maar zal verder dan wel totaal niet geïsoleerd zijn. Ligt ook een taak voor de overheid vind ik om dit soort excessen aan te pakken.
blablablabla
pi_205813411
quote:

[..]
Wat ben jij enorm goed in aannames wat iedereen doet, erg irritant dat invullen voor een ander
pi_205813641
quote:
Wat hier tegen belachelijke woeker huren wordt getoond huur ik zelf voor 600 euro. Bouwjaar 1988 energie A label en drie slaapkamers. :)
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_205813643
Hele huis gaat gewoon weer op 20,5
pi_205813645
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 18:07 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]
Wat hier tegen belachelijke woeker huren wordt getoond huur ik zelf voor 600 euro. Bouwjaar 1988 energie A label en drie slaapkamers. :)
Dus geen vrije sector en niet hartje Utrecht.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205813667
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 18:08 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dus geen vrije sector en niet hartje Utrecht.
Geen Utrecht (gelukkig maar _O_ ) maar wel centraal gelegen in bekend dorp met 6 supers en twee winkelcentra binnen loop en fiets afstand van minder dan 300 meter.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_205813717
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 17:31 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Wat ben jij enorm goed in aannames wat iedereen doet, erg irritant dat invullen voor een ander
Was jij maar net zo'n topper in lezen.
Heb het over mensen die ik ken. Dus vul helemaal niks in voor een ander. Jankbal.
blablablabla
pi_205813722
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 18:13 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]
Geen Utrecht (gelukkig maar _O_ ) maar wel centraal gelegen in bekend dorp met 6 supers en twee winkelcentra binnen loop en fiets afstand van minder dan 300 meter.
Nou en?
Jij kunt die appartementen uit de linkjes niet huren, de mensen die wel interesse in die appartementen hebben kunnen jouw appartement niet huren, het is geen keuzemenu ofzo, en op de locaties van die appartementen zou je geen appartement kunnen krijgen als je nu hebt, dus blijf vooral in je zwaar gesubsidieerde appartementje zitten, want vrije sector krijg je dat niet, en al helemaal niet in de Randstad.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 1 september 2022 @ 18:31:46 #90
65846 Bocaj
47th President.
pi_205813769
Werknemers blij, werkgevers niet!

https://eenvandaag.avrotr(...)het-wel-kan-betalen/
quote:
De stijging van het minimumloon is goed nieuws voor medewerkers, maar vooral kleine ondernemers maken zich er juist zorgen over. Bakker Loes weet niet hoe ze haar personeel meer moet gaan betalen: "Ik betaal ze al meer dan het minimumloon."

Met name de voorgenomen stijging van het minimumloon schiet bij Loes in het verkeerde keelgat: "Ik betaal al meer dan het minimumloon omdat ik vind dat ze dat echt verdienen. Als ik naar 11 euro zou moeten, of zelfs naar 14 euro zoals Europa wil, dan weet ik echt niet waar ik het vandaan moet halen."
Snap jij het, snap ik het... :?
  donderdag 1 september 2022 @ 18:33:15 #91
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205813784
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 18:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou en?
Jij kunt die appartementen uit de linkjes niet huren, de mensen die wel interesse in die appartementen hebben kunnen jouw appartement niet huren, het is geen keuzemenu ofzo, en op de locaties van die appartementen zou je geen appartement kunnen krijgen als je nu hebt, dus blijf vooral in je zwaar gesubsidieerde appartementje zitten, want vrije sector krijg je dat niet, en al helemaal niet in de Randstad.
Zelfs buiten de A-locaties en grote steden is er sprake van woekerprijzen helaas
https://www.funda.nl/huur(...)404-herenstraat-137/
https://www.funda.nl/huur(...)van-havelteplein-35/
https://www.funda.nl/huur(...)40799-wagenstraat-5/
https://www.funda.nl/huur(...)4703-weltevreden-19/
https://www.funda.nl/huur(...)mse-bovenweg-33-211/
pi_205813787
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 18:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou en?
Vraag me af welke mensen nou wel zoiets huren. Tweeverdieners met 4x modaal? Dan koop je toch zo'n hok en isoleer je het gelijk fatsoenlijk :')
blablablabla
pi_205813944
quote:
Sorry hoor, maar dat heeft niets met woekerprijzen te maken, deze huren passen prima bij de waarde van die appartementen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 1 september 2022 @ 18:57:43 #94
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205813954
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 18:31 schreef Bocaj het volgende:
Werknemers blij, werkgevers niet!

https://eenvandaag.avrotr(...)het-wel-kan-betalen/
[..]
Snap jij het, snap ik het... :?
Tja, het halve land loopt al tijden te roepen dat de lasten eindelijk verschoven moeten worden van de hardwerkende Nederlander naar de grote boze werkgevers. Maar als dat dan gebeurt, dan is het uiteraard weer niet goed. Robèr Willemsen van de Koninklijke Horeca was ook al weer aan het huilen.

En bovendien, als je het minimumloon verhoogt dan weet je dat dat ten koste gaat van de werkgelegenheid. En dat verlies zit echt niet bij de goed betaalde banen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Janneke141 op 01-09-2022 19:03:06 ]
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 1 september 2022 @ 19:02:21 #95
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205814013
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 18:56 schreef Leandra het volgende:

[..]
Sorry hoor, maar dat heeft niets met woekerprijzen te maken, deze huren passen prima bij de waarde van die appartementen.
1200 euro+ voor apartmenten van 60-80 m2 in buitenwijken van kleinere steden? Vaak moet je 4 keer de huurprijs verdienen dus 4800 euro per maand. Er valt een grote groep tussen sociale huur en dit in.
  donderdag 1 september 2022 @ 19:02:22 #96
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205814015
quote:
Je betaalt toch geen 400 euro in de maand voor een appartementje als je amper stookt joh
Er zijn energiemaatschappijen die dat voorschot zelf omhoog hebben vastgezet. Klanten kunnen het niet meer verlagen.
pi_205814061
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 19:02 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Er zijn energiemaatschappijen die dat voorschot zelf omhoog hebben vastgezet. Klanten kunnen het niet meer verlagen.
Niet slim om daar voor te kiezen.
blablablabla
pi_205814068
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2022 19:02 schreef Momo het volgende:

[..]
1200 euro+ voor apartmenten van 60-80 m2 in buitenwijken van kleinere steden? Vaak moet je 4 keer de huurprijs verdienen dus 4800 euro per maand. Er valt een grote groep tussen sociale huur en dit in.
Nou, die in Amersfoort ken ik toevallig qua locatie, maar die zit op loopafstand van de binnenstad en van het station, daarbij heeft het al een woz van 286K (even opgezocht), en verwacht ik dat de waarde nu ruim boven de 300K is, maar zelfs als de waarde 300K zou zijn dan is de huur van ¤ 1.250 gelijk aan 5% en dat is verre van een woekerhuur, als je dat een woekerhuur noemt dan dan heb je geen flauw idee.

Een huur van 5% van de waarde is een hele nette huur, en in het geval van Amersfoort weet ik ook nog eens vrij zeker dat het appartement meer waard is dan 300K, wat de huur minder dan 5% van de waarde maakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205814080
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 19:02 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Vraag mij af of dat wettelijk mag
pi_205814097
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2022 19:02 schreef Momo het volgende:

[..]
Die groep gaat zo goed als niks kunnen vinden. Huren tussen 769 en 1000 euro is zo als onmogelijk. Dan wordt het een studio of zo. Wel goede kans om de huurprijs te challengen mocht de Woz-waarde niet al te hoog zijn. Kan best lucratief zijn als je van tevoren weet dat de huurprijs te hoog is.
  donderdag 1 september 2022 @ 19:15:55 #101
346939 Janneke141
pi_205814139
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 19:09 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Vraag mij af of dat wettelijk mag
Geen idee, maar ik vind het wel slim. Voorkomt toch dat er aan het einde van het jaar een rekening open staat die niet meer betaald kan worden omdat het geld op is. De klant weet zo op zich beter waar ie aan toe is.
pi_205814145
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 19:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Geen idee, maar ik vind het wel slim. Voorkomt toch dat er aan het einde van het jaar een rekening open staat die niet meer betaald kan worden omdat het geld op is.
Aan de andere kant als maatschappij failliet gaat, weg is je geld.
pi_205814146
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 18:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Tja, het halve land loopt al tijden te roepen dat de lasten eindelijk verschoven moeten worden van de hardwerkende Nederlander naar de grote boze werkgevers. Maar als dat dan gebeurt, dan is het uiteraard weer niet goed. Robèr Willemsen van de Koninklijke Horeca was ook al weer aan het huilen.

En bovendien, als je het minimumloon verhoogt dan weet je dat dat ten koste gaat van de werkgelegenheid. En dat verlies zit echt niet bij de goed betaalde banen.
De verantwoordelijken voor de crisissen moeten worden aangepakt, zodat zij nooit meer zin hebben om te graaien.
  donderdag 1 september 2022 @ 19:18:54 #104
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205814173
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 19:16 schreef torentje het volgende:

[..]
De verantwoordelijken voor de crisissen moeten worden aangepakt, zodat zij nooit meer zin hebben om te graaien.
Zullen we ze ophangen op het marktplein?
pi_205814180
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 18:13 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]
Leuk voor je maar de meeste mensen met een normale baan komen niet in aanmerking voor sociale huur.
pi_205814186
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2022 19:18 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Uitstekend plan
  donderdag 1 september 2022 @ 19:20:23 #107
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205814190
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 19:08 schreef Elan het volgende:

[..]
Niet slim om daar voor te kiezen.
Ik denk niet dat die fratsen in de welkomstboodschap aan klanten staat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Harvest89 op 01-09-2022 19:33:25 ]
pi_205814211
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2022 19:19 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Leuk voor je maar de meeste mensen met een normale baan komen niet in aanmerking voor sociale huur.
Valt wel mee. De inkomensgrens voor een alleenstaande voor sociale huur is ongeveer ¤ 40.000 bruto. Dat is gewoon een modaal inkomen.
pi_205814223
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2022 19:18 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Zoveel touw heb jij toch niet.
pi_205814229
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 19:20 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat die fratsen in de welkomstboodschap aan klanten staan.
Slap excuus. Je moet gewoon ten alle tijden precies weten waar je voor tekent. Zeker als je met een een of andere paupermaatschappij in zee gaat.
blablablabla
  donderdag 1 september 2022 @ 19:27:40 #111
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205814237
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 19:25 schreef Elan het volgende:

[..]
Slap excuus. Je moet gewoon ten alle tijden precies weten waar je voor tekent. Zeker als je met een een of andere paupermaatschappij in zee gaat.
Stel je eens voor dat je een foutje maakt in je leven.....
  donderdag 1 september 2022 @ 19:28:44 #112
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205814247
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 19:25 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik heb nog nooit gehad eigenlijk dat ik zelf energiebedrijf kon kiezen.
pi_205814322
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2022 19:28 schreef Momo het volgende:

[..]
Same. Mijn appartement kwam met verplicht energie bedrijf
Twiddel
pi_205814354
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 18:57 schreef Janneke141 het volgende:

Dat hoeft helemaal niet. Met enige fantasie zijn er gewoon TEVEEL werkgevers cq bedrijven. De bulk daarvan, waaronder ook Bakker Loes blijkbaar kan alleen bestaan als ze hun personeel zeer weinig betalen. In dat geval klopt het verdienmodel niet, als je enkel kunt bestaan bij werknemers die werken voor een appel en 1 ei.

Als dat soort onrendabele bedrijfjes failliet gaan is misschien voor de werkgelegenheid niet goed (al moet je je afvragen of we dat soort "werkgelegenheid" eigenlijk wel willen). Je hebt dan meer mensen die vrijwilligerswerk willen en kunnen doen. Dat is voor de sociale samenhang van een buurt, dorp, stad, land heel goed.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 1 september 2022 @ 19:46:25 #115
346939 Janneke141
pi_205814380
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 19:42 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat hoeft helemaal niet. Met enige fantasie zijn er gewoon TEVEEL werkgevers cq bedrijven. De bulk daarvan, waaronder ook Bakker Loes blijkbaar kan alleen bestaan als ze hun personeel zeer weinig betalen. In dat geval klopt het verdienmodel niet, als je enkel kunt bestaan bij werknemers die werken voor een appel en 1 ei.

Als dat soort onrendabele bedrijfjes failliet gaan is misschien voor de werkgelegenheid niet goed (al moet je je afvragen of we dat soort "werkgelegenheid" eigenlijk wel willen). Je hebt dan meer mensen die vrijwilligerswerk willen en kunnen doen. Dat is voor de sociale samenhang van een buurt, dorp, stad, land heel goed.
Dat we een overschot aan onrendabele (of slechts optisch rendabele) bedrijven hebben ben ik wel met je eens, zeker na al die coronamiljarden mag daar wel weer een keer de bezem door. Een deel daarvan zal op de fles gaan. Een ander deel blijft bestaan, maar bezuinigt op laagbetaalde medewerkers die niet direct wat toevoegen aan het primaire proces, maar wel aan klantenservice of beleving. En dat kost dus werkgelegenheid.

En van vrijwilligerswerk kun je je huur of hypotheek niet betalen, en we kunnen die mensen ook niet allemaal een uitkering geven. Bovendien hebben we, gezien de vergrijzing, de volledige beroepsbevolking nodig. Vrijwilligerswerk is iets dat je naast je baan doet. Of naast je studie of je pensioen.
pi_205814442
Als lonen verhogen leidt tot verlies van werkgelegenheid, dan doet het laag houden van de lonen dat net zo goed.

Hogere lonen leidt tot meer koopkracht, waar het bedrijfsleven gewoon van profiteert, waardoor ze dus meer mensen in dienst kunnen houden.

Ook in het geval dat het gaat om koopkrachtreparatie, zoals nu met alle gestegen vaste lasten en dergelijke.

Inb4 "loonstijging wordt meteen doorberekend aan de consument"; in dat geval; waarom heeft het dan effect op de werkgelegenheid? Daarbij; de gemiddelde werknemer gaat er dan onderaan de streep alsnog op vooruit omdat producten vaak niet 1 op 1 evenveel stijgen met de loonstijging.
  donderdag 1 september 2022 @ 19:55:51 #117
65846 Bocaj
47th President.
pi_205814474
Ik snap werkelijk waar niet waarom werkgevers lage lonen willen houden...
Zij zien toch ook onder hun werknemers die minimum verdienen de problemen?

Je kunt het echt niet meer verkopen zoiets!
pi_205814681
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 19:55 schreef Bocaj het volgende:

Het ligt nu meer bij de werknemer vind ik, waarom ga je er mee akkoord? Hoog inzetten of anders verkassen want ze willen je nu vrijwel overal zeer graag hebben.
pi_205814714
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 19:55 schreef Bocaj het volgende:

Omdat ze graag meer in eigen zak steken.
pi_205814732
https://www.ad.nl/economi(...)en-kabinet~a873fb91/

De horeca kondigt alvast dat ze het niet gaan trekken als ze hun personeel niet meer mogen uitknijpen. Misschien kunnen ze de drankjes nog wat duurder maken ter compensatie.
  donderdag 1 september 2022 @ 20:30:02 #121
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205814749
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 20:28 schreef Ericr het volgende:

De horeca kondigt alvast dat ze het niet gaan trekken als ze hun personeel niet meer mogen uitknijpen. Misschien kunnen ze de drankjes nog wat duurder maken ter compensatie.
Tja en dan zijn ze ook verbaasd dat ze geen personeel kunnen vinden.
  FOK!fotograaf donderdag 1 september 2022 @ 20:30:11 #122
842 Zorro
Z
pi_205814750
quote:

Idioten. Die hebben al sloten met corona geld gehad.
Geeft het nu maar eens aan de burgers, die hebben nu de problemen. En als die weer wat te besteden hebben komen ze vanzelf naar de horeca. Horeca die omvalt is gewoon niet gezond, de goeden blijven wel bestaan.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_205814789
quote:

Die sector heeft ook altijd wel wat te janken. Zeuren ze niet over 'oneerlijke' concurrentie dan wel over dat ze een iets beter loon moeten betalen. Ze moeten blij zijn dat het kabinet niet in een keer naar 14 euro omhoog heeft gegooid zoals eigenlijk conform de EU richtlijn zou moeten.
pi_205814999
quote:
6s.gif Op donderdag 1 september 2022 20:30 schreef Zorro het volgende:

[..]
Geeft het nu maar eens aan de burgers, die hebben nu de problemen. En als die weer wat te besteden hebben komen ze vanzelf naar de horeca. Horeca die omvalt is gewoon niet gezond, de goeden blijven wel bestaan.
Wij hebben ook horecamensen in de familie.
Dat corona geld hebben ze nodig gehad om hun personeel, huur, contracten ed te betalen. Dat was echt geen verpot hoor.
En de boel dicht tijdens de drukste dagen, ja, dat hakt er wel in.
pi_205815133
quote:
6s.gif Op donderdag 1 september 2022 20:30 schreef Zorro het volgende:

[..]
Kom op man
pi_205815169
Horeca branche is zo fucking slecht in PR hé, ongelooflijk. Ze denken dat ze een krachtige lobby voeren maar uiteindelijk vindt iedereen ze vooral irritant en krijgen ze nooit hun zin :')

Dit bericht ook weer, het besluit is allang genomen. Waarom ga je daar nog over janken? Die Willemsen had twee of drie maanden geleden hier tegen moeten lobbyen. Dat had misschien nog zin gehad.
  donderdag 1 september 2022 @ 21:10:46 #127
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205815210
Hier gaan natuurlijk veel meer bedrijven last van hebben, hogere energiekosten en straks ook eventueel dat klanten minder geld uitgeven.
  donderdag 1 september 2022 @ 21:17:25 #128
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_205815275

Prima dat bedrijven, die alleen met door de samenleving gesubsidieerde arbeid kunnen overleven, omvallen. Dit soort bedrijven voegt niets toe aan de economie,
pi_205815297
quote:
13s.gif Op donderdag 1 september 2022 20:32 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Die sector heeft ook altijd wel wat te janken. Zeuren ze niet over 'oneerlijke' concurrentie dan wel over dat ze een iets beter loon moeten betalen. Ze moeten blij zijn dat het kabinet niet in een keer naar 14 euro omhoog heeft gegooid zoals eigenlijk conform de EU richtlijn zou moeten.
De horeca zal de stijging van de lasten waarschijnlijk doorberekenen naar de klanten. Ze hebben tenslotte een betere positie dan dorstige en hongerige klanten.
  donderdag 1 september 2022 @ 21:23:27 #130
346939 Janneke141
pi_205815332
quote:
Werkgevers hebben niet genoeg financiële ruimte om de minimumlonen met 10 procent te verhogen, zeggen verschillende brancheverenigingen.

Dat het minimumloon met 10 procent omhoog gaat, hadden werkgevers al ingecalculeerd. Maar dan wel geleidelijk, uitgesmeerd over een jaar of drie. Als het minimumloon volgend jaar ineens met 10 procent wordt verhoogd, moeten bedrijven de stijgende loonkosten doorberekenen aan de consument, zo verwachten verschillende brancheverenigingen.
https://www.trouw.nl/econ(...)-consument~b28c1b3b/

Ook wel bekend als de loonprijsspiraal.
pi_205815351
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2022 18:24 schreef Elan het volgende:

[..]
Was jij maar net zo'n topper in lezen.
Heb het over mensen die ik ken. Dus vul helemaal niks in voor een ander. Jankbal.
Nou elders doe je hef ook in dit topic dus zo vreemd is het niet dat ik het anders lees
  donderdag 1 september 2022 @ 21:25:23 #132
311468 Van_Poppel
pi_205815354
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 21:19 schreef torentje het volgende:

[..]
De horeca zal de stijging van de lasten waarschijnlijk doorberekenen naar de klanten. Ze hebben tenslotte een betere positie dan dorstige en hongerige klanten.
Op den duur zullen die klanten wel wegblijven. Liever een dag je huis warm houden dan een drankje drinken in de kroeg. Dit is alleen maar positief voor de te krappe arbeidsmarkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Van_Poppel op 01-09-2022 21:32:41 ]
  FOK!fotograaf donderdag 1 september 2022 @ 21:27:08 #133
842 Zorro
Z
pi_205815365
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 21:17 schreef Van_Poppel het volgende:

Prima dat bedrijven, die alleen met door de samenleving gesubsidieerde arbeid kunnen overleven, omvallen. Dit soort bedrijven voegt niets toe aan de economie,
Precies dat.
Als er te weinig klanten komen is er misschien teveel horeca op die plek?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  donderdag 1 september 2022 @ 21:29:45 #134
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205815391
Denk dat eerder goedkopere bakkers, cafés en restaurants slachtoffer hiervan worden. Daar moeten veel meer units worden verkocht om dezelfde winst te maken als in een luxe restaurant.
pi_205815473
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2022 19:28 schreef Momo het volgende:

[..]
Apart in een vrije markt sector. Wie kiest dat dan voor jou? Je huurbaas?
blablablabla
  donderdag 1 september 2022 @ 21:41:45 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205815505
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 21:29 schreef Momo het volgende:
Denk dat eerder goedkopere bakkers, cafés en restaurants slachtoffer hiervan worden. Daar moeten veel meer units worden verkocht om dezelfde winst te maken als in een luxe restaurant.
Waar zijn nog goedkope bakkers dan?
Als je goedkoop brood wilt moet je bij de supermarkt zijn, voor lekker brood ga je naar de bakker, maar goedkoop is het niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205815508
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 21:29 schreef Momo het volgende:
Prima toch. Eigenlijk is dit alles een een hele goede ontwikkeling in het kader van de tekorten aan personeel die overal zijn ontstaan. We kunnen prima af met de helft minder aan dat soort zaken. Kan het personeel dat daardoor op straat komt mooi iets nuttigs gaan bijdragen aan de samenleving.
blablablabla
  donderdag 1 september 2022 @ 21:44:46 #138
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205815536
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 21:39 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik heb dat nu 3 keer gehad hoor. Eerste keer was de huurbaas die een afspraak had getekend met Nuon. Tweede keer was Eneco omdat het een omgebouwd kantoor was en dat bedrijf een contract had met Eneco. Nu is het Eteck omdat deel van de wijk op dat systeem ligt.
pi_205815553
quote:

Echt waar, het wordt hoog tijd dat het personeel daar meer gaat verdiendn
  donderdag 1 september 2022 @ 21:50:59 #140
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205815602
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 21:41 schreef Leandra het volgende:

[..]
Waar zijn nog goedkope bakkers dan?
Als je goedkoop brood wilt moet je bij de supermarkt zijn, voor lekker brood ga je naar de bakker, maar goedkoop is het niet.
Dan denk ik een Bakker Bart bijvoorbeeld.
pi_205815637
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 21:42 schreef Elan het volgende:

[..]
Prima toch. Eigenlijk is dit alles een een hele goede ontwikkeling in het kader van de tekorten aan personeel die overal zijn ontstaan. We kunnen prima af met de helft minder aan dat soort zaken. Kan het personeel dat daardoor op straat komt mooi iets nuttigs gaan bijdragen aan de samenleving.
Dan hebben die mensen toch niet ineens een diploma of vaardigheden waar veel naar gevraagd wordt? Ze werken niet voor niks in de horeca waar ze een kutsalaris krijgen...

Hoe het een goede zaak is dat er nog meer zaken zoals slagers of bakkers verdwijnen ontgaat me want daar is niemand bij gebaat
  donderdag 1 september 2022 @ 21:55:43 #142
311468 Van_Poppel
pi_205815654
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 21:50 schreef Momo het volgende:

[..]
Dan gaan ze maar failliet. Als je je personeel niet fatsoenlijk kunt betalen, dan heb je geen bestaansrecht.
pi_205815846
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 21:55 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Dan gaan ze maar failliet. Als je je personeel niet fatsoenlijk kunt betalen, dan heb je geen bestaansrecht.
Wat denk jij dat een prijsstijging van 20% doet met de klanten? Ik vermoed dat de winkels en horeca te maken krijgen met een flinke daling van de omzet en zeker met die hoge inflatie.

Jouw werkgever kan wel een paar jaartjes overleven terwijl de afzet 30% gedaald is?
  donderdag 1 september 2022 @ 22:23:30 #144
311468 Van_Poppel
pi_205815949
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2022 22:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Wat denk jij dat een prijsstijging van 20% doet met de klanten? Ik vermoed dat de winkels en horeca te maken krijgen met een flinke daling van de omzet en zeker met die hoge inflatie.

Jouw werkgever kan wel een paar jaartjes overleven terwijl de afzet 30% gedaald is?
Personeel valt momenteel niet aan te slepen. Het zou dus goed zijn als bedrijven, die afhankelijk zijn van door de overheid gesubsidieerde arbeid, omvallen. Dan hoef je ook niet meer goedkope Polen en Roemenen te importeren.
pi_205816036
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 22:23 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Personeel valt momenteel niet aan te slepen. Het zou dus goed zijn als bedrijven, die afhankelijk zijn van door de overheid gesubsidieerde arbeid, omvallen. Dan hoef je ook niet meer goedkope Polen en Roemenen te importeren.
Wil de Nederlander dat zware week doen? En die Nederlander krijgt bij zijn vaststellingsovereenkomst ook meteen een hbo diploma?
pi_205816340
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2022 21:06 schreef Heph844 het volgende:
Dit bericht ook weer, het besluit is allang genomen. Waarom ga je daar nog over janken? Die Willemsen had twee of drie maanden geleden hier tegen moeten lobbyen. Dat had misschien nog zin gehad.
Maar ja dan krijg je evengoed geen mensen meer. En terecht. Het lijkt erop dat er aan dat afknijpen en uitzuigen van de werkers een einde komt. De "markt" doet dan echt zijn werk. Maar dat hebben ze toch ook weer liever niet.. :)
pi_205816356
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 21:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
https://www.trouw.nl/econ(...)-consument~b28c1b3b/

Ook wel bekend als de loonprijsspiraal.
Als al die winst naar de bazen en aandeelhouders gaat zoals de afgelopen 40 jaar dan heb je dat niet. Maar heeft ook zo weer zijn nadelen zoals we gezien hebben.
pi_205816366
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 21:50 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik probeer het zo goedkoop mogelijk te brengen inderdaad. Met respect voor het personeel. :)
Is het goedkoop? Dat wel. Is het gezond? Dat dan weer niet. Kan ook wel goed en gezond maar daar wil de bulk van de mensen niet voor betalen. Of ze kunnen dat niet, dat kan ook.
  donderdag 1 september 2022 @ 23:31:50 #149
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
  donderdag 1 september 2022 @ 23:34:38 #150
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_205816574
10% is dat inclusief de normale inflatiecorrectie die we elk jaar krijgen? dan zou het zelfs 10,5% worden. 8-)
pi_205816629
Wat een kutnieuws. Dit zijn de groepen die al de meeste subsidies en toeslagen krijgen en het minst bijdragen aan de samenleving en staatskas. Wanneer komt die verhoging voor de middenstand dan?
pi_205816775
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 10:26 schreef Zelva het volgende:

[..]
Fixed
Gemiddeld heeft een sociale huurwoning label b.
  vrijdag 2 september 2022 @ 00:26:50 #153
39333 Zelva
pi_205816796
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 00:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Gemiddeld heeft een sociale huurwoning label b.
Energielabel is puur een papieren exercitie en zegt heel weinig over de daadwerkelijke energiezuinigheid. Zelf heb ik energielabel A, maar een gruwelijk onzuinig huis. Temperatuur zakt in de winter met meerdere graden per uur weg.

Alleen al het feit dat bijvoorbeeld een aansluiting op stadsverwarming heel veel punten oplevert voor een hoger energielabel, terwijl dat natuurlijk geen zak met zuinigheid te maken heeft zegt al genoeg.

Gaat trouwens ook alleen over corporatiewoningen. De sociale huurmarkt bestaat niet alleen daaruit.

[ Bericht 3% gewijzigd door Zelva op 02-09-2022 00:33:35 ]
pi_205817054
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 23:19 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
quote:

[..]
Ik betaal anders ¤530,- per maand aan huur (¤545,- met water erbij gerekend) en dan heb ik ook nog 2 parkeerplaatsen tot mijn beschikking, waarvan ik maar voor één hoef te betalen én ik woon midden in het centrum. De woonoppervlakte is zo'n 65m2.

Mijn broer huurt een appartement van 2 verdiepingen + een garage eraan vast voor ¤650,- per maand (vrije sector).

Maar als je natuurlijk per se in hartje Damsko wilt wonen moet je niet je niet janken dat je de hoofdprijs krijgt gepresenteerd voor een woning, dan heb je het gewoon keihard verdiend :') .
pi_205817060
quote:

[..]
Ben het helemaal met jou eens, ik woon ook in een appartement en hoef zelden tot nooit te stoken. Sterker nog, hoe harder de buren stoken hoe warmer het hier binnen wordt, op sommige momenten is het zelfs makkelijk 21 graden terwijl ik de kachel niet eens aan heb staan en de dauwerluchters ook nog allemaal open heb :') .

Ik heb zelf meer dan genoeg aan 19 graden en bij 17/18 trek ik gewoon een trui of een vest aan.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 12:46 schreef Momo het volgende:

[..]
Het appartement waar ik in woon is van de periode '87 ~ '89 en staat op papier als energielabel E of F maar ik betaal amper stookkosten. Mijn jaarverbruik aan gas ligt tussen de 100 en 200m3 :') :') .
pi_205817183
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 00:26 schreef Zelva het volgende:

[..]
Energielabel is puur een papieren exercitie en zegt heel weinig over de daadwerkelijke energiezuinigheid. Zelf heb ik energielabel A, maar een gruwelijk onzuinig huis. Temperatuur zakt in de winter met meerdere graden per uur weg.

Alleen al het feit dat bijvoorbeeld een aansluiting op stadsverwarming heel veel punten oplevert voor een hoger energielabel, terwijl dat natuurlijk geen zak met zuinigheid te maken heeft zegt al genoeg.

Gaat trouwens ook alleen over corporatiewoningen. De sociale huurmarkt bestaat niet alleen daaruit.
Dat jouw woning ten onrechte een A label heeft gekregen, waarschijnlijk in 2020 of daarvoor, wil niet zeggen dat labels niets zeggen. Dat is gewoon onzin.
pi_205817191
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 06:22 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]
Ben het helemaal met jou eens, ik woon ook in een appartement en hoef zelden tot nooit te stoken. Sterker nog, hoe harder de buren stoken hoe warmer het hier binnen wordt, op sommige momenten is het zelfs makkelijk 21 graden terwijl ik de kachel niet eens aan heb staan en de dauwerluchters ook nog allemaal open heb :') .

Ik heb zelf meer dan genoeg aan 19 graden en bij 17/18 trek ik gewoon een trui of een vest aan.
[..]
Het appartement waar ik in woon is van de periode '87 ~ '89 en staat op papier als energielabel E of F maar ik betaal amper stookkosten. Mijn jaarverbruik aan gas ligt tussen de 100 en 200m3 :') :') .
Jij gaat nooit onder de douche? Want zelfs met 1x per dag kort douchen en niet verwarmen ga je al naar 100 kuub.
pi_205817210
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 07:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jij gaat nooit onder de douche? Want zelfs met 1x per dag kort douchen en niet verwarmen ga je al naar 100 kuub.
100 kuub of 1000 kuub is nogal een verschil met deze prijzen..
pi_205817312
Wat stom dat opeens mensen hier even binnenwandelen en melden hoe goed ze het hebben en dan weer afnokken.
Ben ik de enige die het dan visueel maakt in haar hoofd?
Alsof je op een kankerafdeling binnenloopt en roept hoe heerlijk het is dat je geen tumor hebt in je kop. Beter nog, je hebt nergens een kwaadaardig celletje in je ljif en dan huppel je weer naar de lift.

Wat heeft dat nu voor nut behalve laten zien dat je nul inlevingsvermogen hebt maar wat win je erbij om te melden hoe goed jij het hebt. Is het zo lastig voor te stellen dat sommige mensen het echt zwaar gaan krijgen of al hebben?
Vooral die Hakuna heeft daar zo'n handje van. Zijn gas laat die nl tegen de muren opklotsen want heerlijk contractje in the pocket. :')
Go hard or go home
pi_205817326
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 september 2022 08:06 schreef Noek het volgende:
Wat stom dat opeens mensen hier even binnenwandelen en melden hoe goed ze het hebben en dan weer afnokken.
Alsof je op een kankerafdelingen binnenloopt en roept hoe heerlijk het is dat je geen tumor hebt in je kop. Beter nog, je hebt nergens een kwaadaardig celletje in je ljif en dan huppel je weer naar de lift.

Wat heeft dat nu voor nut behalve laten zien dat je nul inlevingsvermogen hebt maar wat win je erbij om te melden hoe goed jij het hebt. Is het zo lastig voor te stellen dat sommige mensen het echt zwaar gaan krijgen of al hebben?
Vooral die Hakuna heeft daar zo'n handje van. Zijn gas laat die nl tegen de muren opklotsen want heerlijk contractje in the pocket. :')
Hakuna mag daar van mij wel over opscheppen want die stond ook al niet vooraan bij de genenpool.
pi_205817337
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 08:08 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Hakuna mag daar van mij wel over opscheppen want die stond ook al niet vooraan bij de genenpool.
Gelukkig, er zijn nog mensen met een GROOT hart.
Vreet ook vast bakken energie.
Go hard or go home
pi_205817524
quote:
Alsof je op een kankerafdeling binnenloopt en roept hoe heerlijk het is dat je geen tumor hebt in je kop. Beter nog, je hebt nergens een kwaadaardig celletje in je ljif en dan huppel je weer naar de lift.

_O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2022 08:42:06 ]
pi_205817718
quote:

Nuances aanbrengen kan prima hoor. Als je deze mensen niet hoort of ziet dan lijkt het alsof NL vergaat.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205817783
quote:

Misschien dat mensen er van kunnen leren, nee men klaagt liever.
  vrijdag 2 september 2022 @ 09:22:20 #165
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205817828
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 07:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Iedere dag warm douchen is een luxe die je maar moet laten vallen als je het moeilijk kan betalen. Twee keer per week is ruim voldoende, zeker met een zittend beroep.
pi_205817852
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 september 2022 09:22 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Iedere dag warm douchen is een luxe die je maar moet laten vallen als je het moeilijk kan betalen. Twee keer per week is ruim voldoende, zeker met een zittend beroep.
3 soms 4 keer per week 5 min douchen is echt voldoende inderdaad.
pi_205817905
quote:
Dus wat gaan die doen?
We exporteren veel dus de wereldburgers gaan daar aan meebetalen.
En het is de vraag of ze de prijzen nog veel meer kunnen verhogen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205818032
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 09:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

In bepaalde sectoren hebben ze er schijt aan (zoals supermarkten).
pi_205818047
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 09:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
We exporteren veel dus de wereldburgers gaan daar aan meebetalen.
Prijzen kunnen altijd verhoogd worden.

Gisteren ook zo'n huilie huilie bakker op tv.
De prijs van brood wordt dan hoger. Als je dan te weinig verkoopt dan bezuinig je op stop je ermee. Er is werk genoeg daarna.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205818084
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 09:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Tot op zekere hoogte, mensen gaan ook minder kopen wat je omzet gaat raken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205818094
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 21:55 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
De meeste mensen met de een of andere uitkering kunnen zich geen personeel permitteren. Terwijl het schappelijke bazen zijn. Hebben die dan allemaal geen bestaansrecht?
  vrijdag 2 september 2022 @ 09:57:37 #172
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205818108
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 09:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
twitter

Gelukkig hebben bepaalde mensen daar ideeën over _O-
pi_205818268
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 09:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

De prijs van brood wordt dan hoger. Als je dan te weinig verkoopt dan bezuinig je op stop je ermee. Er is werk genoeg daarna.
Die huilie huilie bakker die z'n rekening met 3 ton verhoogd zag? Wat is daar huilie huilie aan?
pi_205818279
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 10:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Die huilie huilie bakker die z'n rekening met 3 ton verhoogd zag? Wat is daar huilie huilie aan?
Omdat die zogenaamd zijn prijs niet kan verhogen.
pi_205818288
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 09:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Tot op zekere hoogte, mensen gaan ook minder kopen wat je omzet gaat raken.
Prima toch? Dan verdwijnen er een paar supermarkten uit de stad. Niks mis mee
pi_205818323
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 06:22 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

[..]
Ja mooi hè, ook helemaal geen mogelijkheid voor zonnepanelen en/of een warmtepomp hier. Maar toch beticht worden van elitair geneuzel, louter omdat je wèl in staat bent je thermostaat wat lager te zetten dan de meute :')
blablablabla
  vrijdag 2 september 2022 @ 10:27:01 #177
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205818343
quote:

[..]

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205818379
quote:

Deze is zo gruwelijk raak.
  vrijdag 2 september 2022 @ 10:33:07 #179
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205818400
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 10:24 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja mooi hè, ook helemaal geen mogelijkheid voor zonnepanelen en/of een warmtepomp hier. Maar toch beticht worden van elitair geneuzel, louter omdat je wèl in staat bent je thermostaat wat lager te zetten dan de meute :')
Neuh, dat elitaire zit meer in je walgelijke framing van de Minder Gelukten, ook al werken die 40 uur per week en blijkt uit niets dat ze lamlendige budgetbeheerders zijn of 'sneeuwvlokjes'.

VVD gonna VVD, zeg maar.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205818428
quote:

[..]

Zo ja dat. Hij kan zo aan de slag als chefkok, of als een engineer bij ASML, sales buitendienst, projectleider in de bouw, in de psychologie staan veel vacatures open of kan hij het notariaat in bij Van Benthem & Keulen. Keuze is reuze :Y

Of hij gaat als Python programmeur aan de slag. Verdient lekker. Of als directeur in het onderwijs, goede tertiaire arbeidsvoorwaarden. Er is werk zat

[ Bericht 7% gewijzigd door opgebaarde op 02-09-2022 10:41:52 ]
pi_205818512
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 10:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Neuh, dat elitaire zit meer in je walgelijke framing van de Minder Gelukten, ook al werken die 40 uur per week en blijkt uit niets dat ze lamlendige budgetbeheerders zijn of 'sneeuwvlokjes'.

VVD gonna VVD, zeg maar.
Jankers gonna jank zul je bedoelen. Als je die mensen 300 euro energiecompensatie geeft is er volgend jaar weer een andere reden waarom ze de kar financieel niet trekken. Het zit namelijk in jullie snowflake-DNA om te denken in problemen, in plaats van oplossingen.

O en vooral de schuldvraag inclusief ideeën om er wellicht iets aan te doen op voorhand direct bij anderen leggen. Altijd en overal.
blablablabla
pi_205818528
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 10:47 schreef Elan het volgende:

[..]
Jankers gonna jank zul je bedoelen. Als je die mensen 300 euro energiecompensatie geeft is er volgend jaar weer een andere reden waarom ze de kar financieel niet trekken. Het zit namelijk in jullie snowflake-DNA om te denken in problemen, in plaats van oplossingen.

O en vooral de schuldvraag inclusief ideeën om er wellicht iets aan te doen op voorhand direct bij anderen leggen. Altijd en overal.
Het zit hem in de mindset
pi_205818537
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 10:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Zo ja dat. Hij kan zo aan de slag als chefkok, of als een engineer bij ASML, sales buitendienst, projectleider in de bouw, in de psychologie staan veel vacatures open of kan hij het notariaat in bij Van Benthem & Keulen. Keuze is reuze :Y

Of hij gaat als Python programmeur aan de slag. Verdient lekker. Of als directeur in het onderwijs, goede tertiaire arbeidsvoorwaarden. Er is werk zat
Ja je moet natuurlijk gelijk als hooggeleerde aan de bak. In de zorg, bouw, kinderopvang, beveiliging en schoonmaak zitten ze niet te springen om mensen. Die vaak direct aan de slag kunnen met terwijl ze hun opleiding volledig vergoed krijgen.
blablablabla
  vrijdag 2 september 2022 @ 10:51:28 #184
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205818544
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 10:47 schreef Elan het volgende:

[..]

Je komt niet met ideeën, je komt met uitgekauwde rechtse bootstraps-retoriek, dat blijkt duidelijk uit al je posts. Het idee dat normaal werkende mensen in de problemen kunnen komen, buiten zichzelf, is te bedreigend, kennelijk. Vandaar dat je ook graag met termen als 'snowflakes' strooit: zou je echt na moeten denken over waarom het nogal idioot is dat in Nederland straks honderdduizenden mensen in de problemen komen ook al hebben ze altijd gewerkt en verantwoordelijk geleefd, moet je je hele wereldbeeld bijstellen.

Oh, en over dat kostgeld... hoe hoog was dat? Kan nooit veel zijn geweest als je 25k bij elkaar hebt gespaard voor je op je zelf ging.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205818550
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 10:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat mag je niet zeggen van Etto, als dat arme meisje de hele dag met mongooltjes in de weer is geweest heeft ze gewoon recht op een goed verwarmd huis. Dat staat in de cao.
blablablabla
  vrijdag 2 september 2022 @ 10:52:40 #186
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205818552
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 10:50 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja je moet natuurlijk gelijk als hooggeleerde aan de bak. In de zorg, bouw, kinderopvang, beveiliging en schoonmaak zitten ze niet te springen om mensen. Die vaak direct aan de slag kunnen met terwijl ze hun opleiding volledig vergoed krijgen.
Hierdoor snap ik wel dat je compleet wereldvreemd bent: werken in de zorg en kinderopvang, dat doe je zo maar even. Vandaar dat je ook durft een full-time gehandicaptenzorgmedewerker weg te zetten als sneeuwvlokje. Held.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205818558
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 07:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
100 kuub of 1000 kuub is nogal een verschil met deze prijzen..
Dat klopt. Maar 100 kuub inclusief verwarming is wel heel bizar zuinig. Dat is voor de meeste mensen totaal niet realistisch haalbaar.
  vrijdag 2 september 2022 @ 10:53:18 #188
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205818563
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 10:52 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat mag je niet zeggen van Etto, als dat arme meisje de hele dag met mongooltjes in de weer is geweest heeft ze gewoon recht op een goed verwarmd huis. Dat staat in de cao.
Ik zie het je zelfs graag zeggen... Dat bevestigt enkel hoe totaal los van de realiteit jij en je rechtse makkers werkelijk staan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205818566
quote:

[..]
Ik zeg wat ik wil en etto staat op mijn negeerlijst, zie mijn 2 ondertitels maar
  Forum Admin vrijdag 2 september 2022 @ 10:54:48 #190
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205818572
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 10:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Klopt, ik heb nu een andere mindset en nu is mijn energierekening magisch veel lager!
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 2 september 2022 @ 10:54:51 #191
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205818573
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 10:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik zeg wat ik wil en etto staat op mijn negeerlijst, zie mijn 2 ondertitels maar
Terwijl dom lullen je expertise is, zie post #169.

Maar goed, wat verwacht je van een Ayn Rand-adept
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205818578
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 10:54 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Klopt, ik heb nu een andere mindset en nu is mijn energierekening magisch veel lager!
Zie je, het werkt! Ik doe dit dagelijks
pi_205818580
quote:

[..]
Aah ok. Heel raar als een bakker even moet slikken als zijn bedrijf waar hij zijn hart en ziel in heeft gelegd ten onder gaat en zijn perspectief vervolgens is om als beveiliger te gaan werken. Wat een jankbal.
pi_205818595
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 10:55 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Aah ok. Heel raar als een bakker even moet slikken als zijn bedrijf waar hij zijn hart en ziel in heeft gelegd ten onder gaat en zijn perspectief vervolgens is om als beveiliger te gaan werken. Wat een jankbal.
Dat hoeft helemaal niet en over 2 jaar is de kans groot dat hij gewoon nog bakker is.
Het gaat mij erom dat er gejankt wordt dat de prijs niet omhoog kan. Dat kan namelijk wel.
Dus ik trek mijn schouders op en ga weer verder. Dat ga ik nu ook doen bij deze discussie.
pi_205818609
quote:

[..]
Ik heb vorige week mijn mindset veranderd en nu zit ik in een koophuis met AA+++ energielabel. Had ik dit maar eerder geweten.
pi_205818612
quote:

Hangt een beetje van de intentie af.

In de pers worden we doodgegooid met horrorverhalen over dat energie ineens 1.000 euro per maand kost en dat niet meer te betalen is. Dan is het niet zo gek dat er mensen zijn die even duidelijk maken dat ook nu zo'n enorm verbruik niet alleen maar ligt aan de prijzen. Dan maak je ook echt hele verkeerde keuzes.

De energieprijzen zijn al een tijdje hoog. Toch zeker een jaar al. Dan kun je best eens creatief worden. Ook met een huurwoning kun je best dingen anders gaan doen.

Mensen die met de handen over elkaar gaan zitten wachten tot de overheid het allemaal oplost zullen van een koude kermis (pun intended) thuiskomen.
pi_205818615
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 10:55 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Is niet anders hè. Als er geen vraag meer naar jouw product is ga je over de kop en moet je wat anders gaan doen met je leven. Risico van elke zelfstandig ondernemer in een notendop.

Je zou ook kunnen concluderen dat er de afgelopen decennia gewoon teveel van dat soort bakkerszaken en kleine horeca bijgekomen is. Tijden veranderen nu eenmaal. De kruidenier en kleine supermarkten zijn ook nagenoeg allemaal opgegeten door de AH's en Jumbo's van deze wereld. Elektronicazaken door online bedrijven als bol.com,de komst van MediaMarkt etc. Kan een overheid ook niks aan doen.
blablablabla
pi_205818618
quote:

[..]
Deze post is op zoveel manieren denigrerend dat het bijna niet te geloven is.

Heb je dat zelf niet door?

Zegt wel genoeg over je, dat wel.
pi_205818622
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 10:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat hoeft helemaal niet en over 2 jaar is de kans groot dat hij gewoon nog bakker is.
Het gaat mij erom dat er gejankt wordt dat de prijs niet omhoog kan. Dat kan namelijk wel.
Dus ik trek mijn schouders op en ga weer verder. Dat ga ik nu ook doen bij deze discussie.
Ik weet het niet, dat ligt aan de prijselasticiteit van het product.
pi_205818627
quote:

[..]
De Wim Hof methode ?
blablablabla
pi_205818630
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 september 2022 09:22 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Maar zelfs dan zit je al boven de 50 kuub. En 50 kuub voor verwarming, dan heb je die gewoon vrijwel altijd uit staan, zeker met een niet goed geïsoleerde woning.
  vrijdag 2 september 2022 @ 11:03:50 #202
39333 Zelva
pi_205818638
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 07:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat jouw woning ten onrechte een A label heeft gekregen, waarschijnlijk in 2020 of daarvoor, wil niet zeggen dat labels niets zeggen. Dat is gewoon onzin.
Maar het label is volgens de lettertjes helemaal niet onterecht, dat is nu juist het punt.

Dat een hoog energielabel bewijst dat je woning zuinig is, is een fabeltje. Er wordt NOOIT gemeten hoe zuinig je woning nu daadwerkelijk is en daar bovenop wordt het energielabel dus niet louter en alleen bepaald door de energiewaarde, maar ook door de manier waarop je huis wordt verwarmd.
pi_205818641
quote:

[..]
De overgrote meerderheid van de vacatures is gewoon hoog opgeleid personeel. Dus een bakker die wel even in een heel andere sector en totaal ander beroep even aan de slag gaat is ongelofelijk dom gelul
pi_205818644
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:01 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Ik weet het niet, dat ligt aan de prijselasticiteit van het product.
Klopt en als dat niet uitkomt dan zijn er blijkbaar teveel ondernemers die hetzelfde proberen te verkopen.
pi_205818649
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:00 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Deze post is op zoveel manieren denigrerend dat het bijna niet te geloven is.

Heb je dat zelf niet door?

Zegt wel genoeg over je, dat wel.
Moet je niet bij mij maar Etto zijn. Volgens hem heb je namelijk recht op een warm huis als je in de gehandicaptenzorg werkt. Naar mijn idee heeft het er geen zak mee te maken wat je dagelijkse werkzaamheden zijn. Vandaar die post.
blablablabla
  Forum Admin vrijdag 2 september 2022 @ 11:05:55 #206
pi_205818651
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 10:59 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Ik heb vorige week mijn mindset veranderd en nu zit ik in een koophuis met AA+++ energielabel. Had ik dit maar eerder geweten.
Was dit maar voor iedereen weggelegd he _O_
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin vrijdag 2 september 2022 @ 11:06:50 #207
pi_205818658
quote:

[..]
Dit zegt alles over jou.
pi_205818661
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:05 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Was dit maar voor iedereen weggelegd he _O_
Dan had je maar moeten sparen toen je 17 was en in de bouw werkte. Dan had je er deze winter warmpjes bij gezeten.
  Forum Admin vrijdag 2 september 2022 @ 11:07:54 #209
pi_205818667
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:06 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Dan had je maar moeten sparen toen je 17 was en in de bouw werkte. Dan had je er deze winter warmpjes bij gezeten.
Ik hoop echt dat je sarcastisch bent.
  vrijdag 2 september 2022 @ 11:08:56 #210
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205818673
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:05 schreef Elan het volgende:

[..]
Moet je niet bij mij maar Etto zijn. Volgens hem heb je namelijk recht op een warm huis als je in de gehandicaptenzorg werkt. Naar mijn idee heeft het er geen zak mee te maken wat je dagelijkse werkzaamheden zijn. Vandaar die post.
Niet inslikken nu. Dat je met mongooltjes smijt (nu nog figuurlijk) spreekt boekdelen.

Dat een volgevreten VVD'er het over sneeuwvlokjes heeft ook wanneer het iemand betreft die een van de zwaarste, meest verantwoordelijke banen uitoefent, is verder niet verrassend, maar geeft nogmaals een goed inkijkje in het brein van voornoemde volgevreten VVD'er: werken doet er niet toe, sowieso niet, het gaat namelijk niet om of je werkt, maar of je voldoende bezit en vermogen hebt zodat volgevreten VVD'ers niet lastig gevallen worden met verhalen van mensen die hun wereldbeeld in gevaar kunnen brengen.

Dat roep ik al jaren: ondanks dat geblaat over hard werken en nu 'mindset' gaat het daarom: je dient vermogen te hebben; of je werkt is secundair in VVD la-la-land
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205818680
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:03 schreef Zelva het volgende:

[..]
Maar het label is volgens de lettertjes helemaal niet onterecht, dat is nu juist het punt.

Dat een hoog energielabel bewijst dat je woning zuinig is, is een fabeltje. Er wordt NOOIT gemeten hoe zuinig je woning nu daadwerkelijk is en daar bovenop wordt het energielabel dus niet louter en alleen bepaald door de energiewaarde, maar ook door de manier waarop je huis wordt verwarmd.
Het energielabel is veranderd. Misschien moet je je 'kennis' even wat bijspijkeren.

In het verleden kon je zo'n label voor een paar euro krijgen. Ja, daar ging natuurlijk vanalles mis. Pay peanuts, get monkeys.
pi_205818683
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
De overgrote meerderheid van de vacatures is gewoon hoog opgeleid personeel. Dus een bakker die wel even in een heel andere sector en totaal ander beroep even aan de slag gaat is ongelofelijk dom gelul
Wanneer heb jij voor het laatst vacatures gekeken dan?

Dit soort totale bullshit hoorde je 15 jaar geleden nog wel eens, je weet wel toen 10% werkeloos thuis zat.

Nagenoeg alle bedrijven in alle sectoren zitten letterlijk te springen om mensen :') .

Ga alleen al kijken in de zorg, ze nemen mensen als helpende aan je krijgt gelijk jaarcontract, opleiding vergoedt alles. Bij mijn zus worden zelfs gepensioneerden gebeld om te vragen om ze nog een paar uur per week kunnen bijspringen. Maar er is geen werk :') _O-
blablablabla
pi_205818687
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Er is juist een schreeuwend gebrek aan vakmensen. Dat is een van de redenen dat als je pas nu wil gaan verduurzamen dat je een flinke wachttijd hebt.
pi_205818691
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:06 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dit zegt alles over jou.
Ok Snowflake.
blablablabla
  Forum Admin vrijdag 2 september 2022 @ 11:11:11 #215
pi_205818699
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:10 schreef Elan het volgende:

[..]
Ok Snowflake.
Jeetje, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen nu, hoor
pi_205818712
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Niet inslikken nu. Dat je met mongooltjes smijt (nu nog figuurlijk) spreekt boekdelen.

Dat een volgevreten VVD'er het over sneeuwvlokjes heeft ook wanneer het iemand betreft die een van de zwaarste, meest verantwoordelijke banen uitoefent, is verder niet verrassend, maar geeft nogmaals een goed inkijkje in het brein van voornoemde volgevreten VVD'er: werken doet er niet toe, sowieso niet, het gaat namelijk niet om of je werkt, maar of je voldoende bezit en vermogen hebt zodat volgevreten VVD'ers niet lastig gevallen worden met verhalen van mensen die hun wereldbeeld in gevaar kunnen brengen.

Dat roep ik al jaren: ondanks dat geblaat over hard werken en nu 'mindset' gaat het daarom: je dient vermogen te hebben; of je werkt is secundair in VVD la-la-land
Jij hebt toch wel een hele bijzondere vorm van Tourette syndroom... met je VVD dit en VVD dat. Terwijl deze energiecrisis en met name de gevolgen daarvan in Nederland vooral worden veroorzaakt door de D66 doctrine. Jetten is de verantwoordelijke man. En echt, die is van D66.

En ja, dat de VVD alleen nog maar bezig is met het record van Rutte en daarom 0,0 tegengas geeft is de schuld van de VVD. Maar ze zitten niet meer aan de knoppen.
  vrijdag 2 september 2022 @ 11:13:36 #217
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205818714
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:06 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Is dat met of zonder kostgeld?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205818720
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:11 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Jeetje, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen nu, hoor
_O-
Oke ik had het anders moeten verwoorden. Maar de strekking sta ik achter, een warm huis is geen basisrecht. Ongeacht welk maatschappelijk belangrijk of totaal oninteressant werk je ook doet.
blablablabla
  vrijdag 2 september 2022 @ 11:14:29 #219
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205818721
Grimmig sfeertje hier.
  vrijdag 2 september 2022 @ 11:14:38 #220
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205818722
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jij hebt toch wel een hele bijzondere vorm van Tourette syndroom... met je VVD dit en VVD dat. Terwijl deze energiecrisis en met name de gevolgen daarvan in Nederland vooral worden veroorzaakt door de D66 doctrine. Jetten is de verantwoordelijke man. En echt, die is van D66.

En ja, dat de VVD alleen nog maar bezig is met het record van Rutte en daarom 0,0 tegengas geeft is de schuld van de VVD. Maar ze zitten niet meer aan de knoppen.
D66 is dan ook gewoon VVD light, zij het met wat regenboogvlaggen en kersentaartjes en vloeipapier. En de VVD mindset (lol) is er natuurlijk al langer dan D66.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Forum Admin vrijdag 2 september 2022 @ 11:15:50 #221
pi_205818730
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Er is juist een schreeuwend gebrek aan vakmensen. Dat is een van de redenen dat als je pas nu wil gaan verduurzamen dat je een flinke wachttijd hebt.
Weet je ook waarom er zo'n tekort aan is?

Ik kan me nog goed heugen hoe de klappen in die sectoren, voornamelijk de bouw, vielen. Daarnaast is werken met de handen dom (zie het repertoire van oa een @Elan in dit topic)volgens veel mensen.

Nee mijn kroost gaat toch echt minimaal hbo afronden hoor.. Proest.
  Forum Admin vrijdag 2 september 2022 @ 11:16:42 #222
pi_205818738
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:14 schreef Elan het volgende:

[..]
_O-
Oke ik had het anders moeten verwoorden. Maar de strekking sta ik achter, een warm huis is geen basisrecht. Ongeacht welk maatschappelijk belangrijk of totaal oninteressant werk je ook doet.
Ja weet je, je komt er in ieder geval eerlijk voor uit. Ben het er alleen diep mee oneens.

Ik vind het ook verontrustend dat mensen er zulke gedachtes op nahouden in een land als Nederland.
pi_205818751
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het maakt geen zak uit wat je werkzaamheden zijn voor mij is iedereen gelijk. Als ik de IT doe bij een internetprovider is dat niet belangrijker of minder belangrijk dan iemand die in gehandicaptenzorg werkt. Tijdens corona was dat ook zo walgelijk, constant het onderscheid maken tussen wel en niet cruciale beroepen. Alsof zoiets überhaupt bestaat.

Je VVD obsessie begint overigens zielige vormen aan te nemen. Wat heeft Mark jou misdaan?
blablablabla
pi_205818754
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:15 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik kan me nog goed heugen hoe de klappen in die sectoren, voornamelijk de bouw, vielen. Daarnaast is werken met de handen dom (zie het repertoire van oa een @:elan in dit topic)volgens veel mensen.

Waarom is het nu relevant waarom daar een tekort aan is? Het ging toch om de vraag of die banen voor het oprapen liggen? Nou... ja!
pi_205818765
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:14 schreef Elan het volgende:

[..]
_O-
Basisrecht is een sterk woord. Maar het is toch idioot dat in een rijk land als Nederland niet iedereen genoeg geld heeft voor verwarming?

Kom op!
  vrijdag 2 september 2022 @ 11:19:34 #226
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205818771
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:17 schreef Elan het volgende:

[..]
Het maakt geen zak uit wat je werkzaamheden zijn voor mij is iedereen gelijk. Als ik de IT doe bij een internetprovider is dat niet belangrijker of minder belangrijk dan iemand die in gehandicaptenzorg werkt. Tijdens corona was dat ook zo walgelijk, constant het onderscheid maken tussen wel en niet cruciale beroepen. Alsof zoiets überhaupt bestaat.
Puh-leeze.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Forum Admin vrijdag 2 september 2022 @ 11:20:31 #227
pi_205818780
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waarom is het nu relevant waarom daar een tekort aan is? Het ging toch om de vraag of die banen voor het oprapen liggen? Nou... ja!
Ik geef je duiding waarom ze voor het oprapen liggen. Je vliegt er ook zo weer uit en het loon is er nog steeds niet naar.. Zo is er ook nog steeds gebakkelei over eerder stoppen met werken, want lichamelijk zwaar beroep.

En niet iedereen kan een lichamelijk zwaar beroep aan, of ze het nu willen of niet. Mensen zijn geen grondstoffen.

Een gelukkig mens is productief.
pi_205818797
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Basisrecht is een sterk woord. Maar het is toch idioot dat in een rijk land als Nederland niet iedereen genoeg geld heeft voor verwarming?

Kom op!
Je zou ook kunnen zeggen dat dat in strijd is met Artikel 20 van de Grondwet.

'Artikel 20 Grondwet brengt het recht op een toereikende levensstandaard tot uitdrukking. Dit cruciale recht voor het leiden van een menswaardig bestaan geldt voor de gehele bevolking, dus ook voor ingezetenen die niet (meer volledig) zelf in hun levensonderhoud kunnen voorzien.'
pi_205818808
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja weet je, je komt er in ieder geval eerlijk voor uit. Ben het er alleen diep mee oneens.

Ik vind het ook verontrustend dat mensen er zulke gedachtes op nahouden in een land als Nederland.
Veel mensen zijn wel rechtser dan wat ik hier allemaal lees. VVD is niet voor niks al anderhalf decennium de grootste partij.
blablablabla
pi_205818821
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:20 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik geef je duiding waarom ze voor het oprapen liggen. Je vliegt er ook zo weer uit en het loon is er nog steeds niet naar.. Zo is er ook nog steeds gebakkelei over eerder stoppen met werken, want lichamelijk zwaar beroep.

En niet iedereen kan een lichamelijk zwaar beroep aan, of ze het nu willen of niet. Mensen zijn geen grondstoffen.

Een gelukkig mens is productief.
Er is nu echt veel keuze hoor. Ga anders lekker warmtepompen installeren. Of leer ze te onderhouden. Of je gaat in de zorg werken. Of in de IT.

Natuurlijk is niet iedere baan voor iedereen geschikt. Maar als er geen enkele baan bij je past, dan ben je ofwel arbeidsongeschikt, ofwel gaat er iets mis met de motivatie.
pi_205818842
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:22 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Je zou ook kunnen zeggen dat dat in strijd is met Artikel 20 van de Grondwet.

'Artikel 20 Grondwet brengt het recht op een toereikende levensstandaard tot uitdrukking. Dit cruciale recht voor het leiden van een menswaardig bestaan geldt voor de gehele bevolking, dus ook voor ingezetenen die niet (meer volledig) zelf in hun levensonderhoud kunnen voorzien.'
Dan rek je het artikel op. Wonen is ook al geen basisrecht, ondanks wat er wordt geroepen door bepaalde groepen.

Maar goed, het lijkt mij niet dat we er een semantische discussie van moeten maken. We moeten gewoon ervoor zorgen dat iedereen een fatsoenlijke levensstandaard heeft in Nederland. En daar hoort verwarming en warm water bij.
  Forum Admin vrijdag 2 september 2022 @ 11:26:06 #232
pi_205818843
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:23 schreef Elan het volgende:

[..]
Veel mensen zijn wel rechtser dan wat ik hier allemaal lees. VVD is niet voor niks al anderhalf decennium de grootste partij.
Nou ja, ik kan alleen vanuit ervaring/anekdotes spreken dus noem het onderbuik of hoe je het wil, maar het gros van het stemvee volgt drie en een half jaar geen politiek, kijkt een of twee lijsttrekkerdebatjes, vult een stemwijzer in en de mooiste praatjes winnen.

En met mooiste praatjes doel ik dan vooral op "financieel beter op zeer korte termijn" en "hard aanpakken" terwijl dat allemaal niet eens echt plaats vindt. :')
pi_205818845
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Er is nu echt veel keuze hoor. Ga anders lekker warmtepompen installeren. Of leer ze te onderhouden. Of je gaat in de zorg werken. Of in de IT.

Natuurlijk is niet iedere baan voor iedereen geschikt. Maar als er geen enkele baan bij je past, dan ben je ofwel arbeidsongeschikt, ofwel gaat er iets mis met de motivatie.
Een baan hoeft niet bij je te passen om het toch te doen.
  vrijdag 2 september 2022 @ 11:26:27 #234
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205818849
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:17 schreef Elan het volgende:

Je VVD obsessie begint overigens zielige vormen aan te nemen. Wat heeft Mark jou misdaan?
Van Mark heb ik thans nog weinig last: goede baan, stevige buffer... Alleen heb ik het idee ontwikkeld dat mijn situatie niet leidend is voor alle Nederlanders.

Iets met de stadia van Kohlberg.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Forum Admin vrijdag 2 september 2022 @ 11:26:51 #235
pi_205818854
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens hoor, wilde alleen aangeven dat het verhaal iets genuanceerder is.
pi_205818859
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Kom op!
Zo vreemd is dat niet hoor. Er is nu eenmaal een gascrisis aan de gang die zijn omvang niet kent.

Uiteindelijk gaat het opgelost worden hoe dan ook. Tot die tijd is het even geen vanzelfsprekendheid dat je maar kunt stoken wat je wilt.

Waarschijnlijk zelfs volgend jaar al voor een groot deel. Maar nee, het moet allemaal op stel en sprong.
blablablabla
pi_205818862
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Een baan hoeft niet bij je te passen om het toch te doen.
Dan denk jij meer aan dat iemand het leuk moet vinden ofzo.

Ik denk meer aan dat ik inmiddels niet meer geschikt ben als opperman. Dan geeft mijn rug het snel genoeg op lijkt mij.
  vrijdag 2 september 2022 @ 11:27:38 #238
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205818863
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:23 schreef Elan het volgende:

[..]
Het gros stemt VVD vanwege de HRA. Meer is het niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205818867
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:09 schreef Elan het volgende:

[..]
Wanneer heb jij voor het laatst vacatures gekeken dan?

Dit soort totale bullshit hoorde je 15 jaar geleden nog wel eens, je weet wel toen 10% werkeloos thuis zat.

Nagenoeg alle bedrijven in alle sectoren zitten letterlijk te springen om mensen :') .

Ga alleen al kijken in de zorg, ze nemen mensen als helpende aan je krijgt gelijk jaarcontract, opleiding vergoedt alles. Bij mijn zus worden zelfs gepensioneerden gebeld om te vragen om ze nog een paar uur per week kunnen bijspringen. Maar er is geen werk :') _O-
Ja elke zot krijgt direct een jaar contract ook al kan je niks? Omdat je graag met smileys communiceert --> :')!
pi_205818875
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dan denk jij meer aan dat iemand het leuk moet vinden ofzo.

Ik denk meer aan dat ik inmiddels niet meer geschikt ben als opperman. Dan geeft mijn rug het snel genoeg op lijkt mij.
Ook dat hoeft niet. Mensen kunnen prima werk doen waar ze geen ruk aan vinden. Die halen voldoening uit iets anders buiten werk om.
Werken hoeft niet leuk te zijn.
pi_205818904
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:26 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hier ben ik het wel mee eens hoor, wilde alleen aangeven dat het verhaal iets genuanceerder is.
Je kan op het moment letterlijk overal aan de slag als je maar wil. De werkeloosheid is recordlaag en het aantal vacatures afgezet tegen het aantal werkelozen is nog nooit zo hoog geweest.

Zat sectoren denk aan de logistiek en zorg val je letterlijk in een gespreid bedje als je aangeeft daar te willen werken.
blablablabla
pi_205818913
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:27 schreef Elan het volgende:

[..]
Zo vreemd is dat niet hoor. Er is nu eenmaal een gascrisis aan de gang die zijn omvang niet kent.

Uiteindelijk gaat het opgelost worden hoe dan ook. Tot die tijd is het even geen vanzelfsprekendheid dat je maar kunt stoken wat je wilt.

Waarschijnlijk zelfs volgend jaar al voor een groot deel. Maar nee, het moet allemaal op stel en sprong.
Ik schreef ook niet dat iedereen maar moet kunnen stoken wat hij wil. Dat is weer het andere uiterste.

Ik heb altijd gezegd dat de overheid moet sturen op een bepaalde basis. Het hoeft niet luxer. Maar het moet ook niet kunnen dat mensen door de ondergrens zakken. En dat dan de tarieven voor ondernemers omhoog gaan, helemaal prima.

Alleen vind ik wel dat het terugbetalen van de uitgestelde belastingen ook wel even uitgesteld mag worden dan om te voorkomen dat je ineens teveel druk gaat leggen op ondernemers die sowieso al alle reserves zijn kwijtgeraakt.

Wat dat betreft ook nog wel een puntje: er wordt nu moord en brand geschreeuwd dat ook mensen met meer dan modaal aan het interen zijn alsof dat de grootst mogelijke schande is. Maar die mensen hoorde je niet toen veel ondernemers het enorm voor de kiezen kregen. Dat was ondernemersrisico.

Hypocriet is het af en toe wel.
pi_205818915
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:28 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ja elke zot krijgt direct een jaar contract ook al kan je niks? Omdat je graag met smileys communiceert --> :')!
Die kant gaat het wel op ja zo nijpend zijn de tekorten.
blablablabla
pi_205818926
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het gros stemt VVD vanwege de HRA. Meer is het niet.
Dat is dan dom, want de woningen zijn inmiddels melkkoe geworden.
  Forum Admin vrijdag 2 september 2022 @ 11:33:32 #245
pi_205818933
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ook dat hoeft niet. Mensen kunnen prima werk doen waar ze geen ruk aan vinden. Die halen voldoening uit iets anders buiten werk om.
Er is een verschil tussen niet persee leuk of dat mensen er dood ongelukkig van worden.

Ik had eigenlijk wel verwacht dat we inmiddels als maatschappij door hebben dat gelukkig mensen een fijne, dus ook productieve, maatschappij creëren.
pi_205818934
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Jij begrijpt mij niet.

Ik vind helemaal niet dat werken leuk moet zijn. Ik vind mijn werk ook vaak helemaal niet leuk en mijn vrije tijd sowieso een stuk leuker.
  vrijdag 2 september 2022 @ 11:33:49 #247
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205818940
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is dan dom, want de woningen zijn inmiddels melkkoe geworden.
Ja, nu ja!

Ik voorspel dan ook dat net als het CDA die club - gelukkig - binnen nu en 10 jaar implodeert.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205818944
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:33 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Er is een verschil tussen niet persee leuk of dat mensen er dood ongelukkig van worden.

Ik had eigenlijk wel verwacht dat we inmiddels als maatschappij door hebben dat gelukkig mensen een fijne, dus ook productieve, maatschappij creëren.
Zeker en dat kan ook door dingen buiten het werk om.
pi_205818948
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:15 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik kan me nog goed heugen hoe de klappen in die sectoren, voornamelijk de bouw, vielen. Daarnaast is werken met de handen dom (zie het repertoire van oa een @:elan in dit topic)volgens veel mensen.

Tssss, leg me eens geen woorden in de mond. Ik heb nooit gezegd dat werken met de handen dom is. Alleen dat als er geen bakkers nodig zijn zij wat anders moeten gaan doen. En dat er werk zat is.
blablablabla
  vrijdag 2 september 2022 @ 11:35:32 #250
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_205818950
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 21:39 schreef Elan het volgende:

[..]
Mis stadsverwarming dat de gemeente voor je bepaald ik zit bij vattenfall en t is bukken of slikken voor warmte.

Energie kan ik dan wel kiezen.

Gaaf land
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_205818958
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, nu ja!

Ik voorspel dan ook dat net als het CDA die club - gelukkig - binnen nu en 10 jaar implodeert.
Daar heb ik ze een aantal jaar geleden voor gewaarschuwd. Maar ze wilden niet luisteren... Needless to pay: ik ben het volledig met je eens.

Maar het is natuurlijk wel een ramp dat straks het gehele politieke midden bestaat uit partijen die zo bezig zijn geweest met machtsspelletjes dat niemand er meer op wil stemmen. PvdA, D66, CDA, VVD... het zou straks zomaar kunnen dat er een kabinet komt zonder al deze partijen.

Of Nederland daar beter van wordt waag ik ernstig te betwijfelen.
pi_205818973
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:35 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Mis stadsverwarming dat de gemeente voor je bepaald ik zit bij vattenfall en t is bukken of slikken voor warmte.

Gaaf land
Airco installeren en lekker daarmee gaan verwarmen. Fuck 'em!
  vrijdag 2 september 2022 @ 11:38:21 #253
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_205818975
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 06:13 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]
[..]
Ik betaal anders ¤530,- per maand aan huur (¤545,- met water erbij gerekend) en dan heb ik ook nog 2 parkeerplaatsen tot mijn beschikking, waarvan ik maar voor één hoef te betalen én ik woon midden in het centrum. De woonoppervlakte is zo'n 65m2.

Mijn broer huurt een appartement van 2 verdiepingen + een garage eraan vast voor ¤650,- per maand (vrije sector).

Maar als je natuurlijk per se in hartje Damsko wilt wonen moet je niet je niet janken dat je de hoofdprijs krijgt gepresenteerd voor een woning, dan heb je het gewoon keihard verdiend :') .
65 m2 :') mijn woonkamer is groter dan dat
pi_205818978
quote:

[..]

Gaaf land
Heb ik ook maar kan m'n voorschot gewoon op 0 euro zetten als ik wil. Of dat verstandig is ....
blablablabla
  Forum Admin vrijdag 2 september 2022 @ 11:39:02 #255
pi_205818982
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Zeker en dat kan ook door dingen buiten het werk om.
Was dat maar zo. Het is geen glas dat gevuld of geleegd wordt.
  vrijdag 2 september 2022 @ 11:39:40 #256
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205818990
quote:

[..]

Gaaf land
Paneeltjes op 't dak, warmtepomp erbij en laat je afkoppelen van dat hele warmtenet. Opgelost

Die warmtenetten zijn een nog grotere zwendel dan babygroenten.
Huilen dan.
pi_205818997
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En als winkels of horeca failliet gaat en mensen komen werkloos thuis te zitten. Dan is er nog steeds een gruwelijk tekort aan vakmensen. Als iemand werkloos thuis komt te zitten heeft hij of zij niet ineens een studie van een jaar of vier jaar achter de rug om te solliciteren op een passende vacature.

Alsof een oud-bakker even als loodgieter of electricien aan de slag kan en de dag er na als programmeur
pi_205818998
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Was dat maar zo. Het is geen glas dat gevuld of geleegd wordt.
Toch is het wel zo
  vrijdag 2 september 2022 @ 11:41:01 #259
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_205819012
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Paneeltjes op 't dak, warmtepomp erbij en laat je afkoppelen van dat hele warmtenet. Opgelost

In een huurappartement?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 2 september 2022 @ 11:41:42 #260
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205819018
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
In een huurappartement?
Oh ok niet goed gelezen. Tja dan kan je weinig.
Huilen dan.
pi_205819058
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Oh ok niet goed gelezen. Tja dan kan je weinig.
Hoeveel denk je dat afkoppelen kost?
pi_205819059
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Daar heb ik ze een aantal jaar geleden voor gewaarschuwd. Maar ze wilden niet luisteren... Needless to pay: ik ben het volledig met je eens.

Maar het is natuurlijk wel een ramp dat straks het gehele politieke midden bestaat uit partijen die zo bezig zijn geweest met machtsspelletjes dat niemand er meer op wil stemmen. PvdA, D66, CDA, VVD... het zou straks zomaar kunnen dat er een kabinet komt zonder al deze partijen.

Of Nederland daar beter van wordt waag ik ernstig te betwijfelen.
Die partijen spannen continu met elkaar samen. Die bal wordt ook wel het kartel genoemd. En die koste wat het kost de macht wil behouden; het zogenaamde politieke midden radicaliseert. De oppositie is helaas te versplinterd en ook veel met elkaar bezig om een echte tegenmacht te zijn.

De journalistiek en rechtspraak zijn al teveel ingekapseld door het kartel om terug te duwen.
  Forum Admin vrijdag 2 september 2022 @ 11:45:48 #263
pi_205819064
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Toch is het wel zo
Diverse onderzoeken zeggen van niet. Het is bijna een derde van je totale week als je 40 uur per week werkt

Of we gaan de vs achterna (wat we al doen) waar (jongeren) depressief, suïcidaal en aan de anti depressiva jankend onder de douche zitten omdat ze anders niet rondkomen.

Dat moet je helemaal niet willen in Nederland.

Die gecreëerde productiviteit kun je wegstrepen tegen alle andere kosten zulke mensen maken trouwens.
pi_205819075
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:45 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Diverse onderzoeken zeggen van niet. Het is bijna een derde van je totale week als je 40 uur per week werkt.

Of we gaan de vs achterna (wat we al doen) waar (jongeren) depressief, suïcidaal en aan de anti depressiva jankend onder de douche zitten omdat ze anders niet rondkomen.

Andere onderzoeken zeggen van wel
  vrijdag 2 september 2022 @ 11:46:58 #265
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205819079
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Andere onderzoeken zeggen van wel
_O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205819104
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:45 schreef Straatcommando. het volgende:

:D

Nu klinkt het net alsof ze geld verdienen met 'depressief, suïcidaal en aan de anti depressiva jankend onder de douche zitten'.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_205819143
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
En als winkels of horeca failliet gaat en mensen komen werkloos thuis te zitten. Dan is er nog steeds een gruwelijk tekort aan vakmensen. Als iemand werkloos thuis komt te zitten heeft hij of zij niet ineens een studie van een jaar of vier jaar achter de rug om te solliciteren op een passende vacature.

Alsof een oud-bakker even als loodgieter of electricien aan de slag kan en de dag er na als programmeur
Er is overal een tekort aan. Als jij thuis komt te zitten is de kans groot dat je na gaat denken wat je dan wel kan gaan doen. Als je vervolgens ergens aanklopt bij een bedrijf waar ze kampen met ernstige tekorten en zij bieden jou een scala aan mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen tot volwaardig werknemer is de kans groot dat je dat gaat doen.

Mooi voorbeeld: Neefje van me ging na z'n opleiding een hbo-studie doen in toerisme, hij vond er niks aan, toen kwam corona en heeft hij zn studie maar afgebroken en drie jaar thuis gezeten en een beetje op de bank geblowd.

Inmiddels is hij 27 en heeft hij een baan in de bouw gesolliciteerd als metselaar. Hij kon gelijk beginnen ondanks 0 ervaring. In eerst instantie met een leerlingsalaris maar vrij snel in vaste dienst (binnen een half jaar) zijn opleiding kreeg hij volledig vergoed, een busje van de zaak en prima secundaire arbeidsvoorwaarden. Hij kreeg ook de mogelijkheid om ergens anders aan de slag te gaan als koerier, met de mogelijkheid om (op koste van de baas) zijn groot rijbewijs te halen.

Het is echt bizar hoe makkelijk je deze dagen aan werk kunt komen, zelfs zonder diploma of achtergrond harken ze mensen binnen.
blablablabla
  Forum Admin vrijdag 2 september 2022 @ 11:54:13 #268
pi_205819171
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:48 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
:D

Nu klinkt het net alsof ze geld verdienen met 'depressief, suïcidaal en aan de anti depressiva jankend onder de douche zitten'.
Dat is ook zo. Ben je wel eens in de VS geweest?
  vrijdag 2 september 2022 @ 11:54:33 #269
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205819173
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Hoeveel denk je dat afkoppelen kost?
Bij Eneco ¤423, en in elk geval maximaal ¤2500.

Zie https://www.acm.nl/sites/(...)everanciers-2020.pdf
Huilen dan.
pi_205819203
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Bij Eneco ¤423, en in elk geval maximaal ¤2500.

Zie https://www.acm.nl/sites/(...)everanciers-2020.pdf
Inderdaad en dat tikt behoorlijk aan.
  vrijdag 2 september 2022 @ 12:09:36 #271
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205819330
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Inderdaad en dat tikt behoorlijk aan.
Nog vele jaren opgelicht worden ook. Dan beter even door de zure appel heen.
Huilen dan.
pi_205819363
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 september 2022 12:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nog vele jaren opgelicht worden ook. Dan beter even door de zure appel heen.
Toen ik van het gas wou kostte het verwijderen van de leiding ca 800 eur. Als ik dat moest betalen dan zou ik nooit op dat moment van het gas af zijn gegaan omdat op dat moment het niet rendabel was.
  vrijdag 2 september 2022 @ 12:27:33 #273
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_205819508
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Airco installeren en lekker daarmee gaan verwarmen. Fuck 'em!
Airco heb ik wel in enkele kamers
  vrijdag 2 september 2022 @ 12:28:44 #274
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_205819525
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Volgens mij voor warmtepomp blijf je als nog de warmtenet aansluiting moeten houden en dus betalen, voor de aansluiting.
Althans meende ik ooit gelezen te hebben.
  vrijdag 2 september 2022 @ 12:30:19 #275
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_205819551
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:38 schreef Elan het volgende:

[..]
Heb ik ook maar kan m'n voorschot gewoon op 0 euro zetten als ik wil. Of dat verstandig is ....
Ik kan t ook op 0 zetten.
Bedoel meer als dat niet kon had ik ook geen keuze.
pi_205819640
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:38 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
65 m2 :') mijn woonkamer is groter dan dat
En nu?
pi_205819674
Verder niks meer gelekt over de verlaging van de inkomstenbelasting?
  vrijdag 2 september 2022 @ 12:39:22 #278
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_205819686
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 12:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En nu?
Nu niks maar zo klein ga ik niet wonen 100m2 totaal is al klein.
pi_205819689
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Heb ik gezegd dat het allemaal van vandaag op morgen is geregeld? En je hoeft niet altijd meteen 4 jaar te studeren. Je kan ook b.v. een BBL opleiding doen.

Er zijn altijd redenen te verzinnen waarom iets niet kan. Probeer eens een reden te verzinnen waarom het wel kan. Veel zinvoller.
pi_205819712
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 12:38 schreef Jor_Dii het volgende:
Verder niks meer gelekt over de verlaging van de inkomstenbelasting?
Arbeidskorting gaat met 500 miljoen omhoog
  vrijdag 2 september 2022 @ 12:41:09 #281
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205819732
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 12:28 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Volgens mij voor warmtepomp blijf je als nog de warmtenet aansluiting moeten houden en dus betalen, voor de aansluiting.
Althans meende ik ooit gelezen te hebben.
Nee hoor.
Huilen dan.
pi_205819734
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:45 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Diverse onderzoeken zeggen van niet. Het is bijna een derde van je totale week als je 40 uur per week werkt

Die gecreëerde productiviteit kun je wegstrepen tegen alle andere kosten zulke mensen maken trouwens.
Dat gaan we hier niet krijgen met de huidige energieprijzen.
  Forum Admin vrijdag 2 september 2022 @ 12:43:02 #283
pi_205819776
quote:
12s.gif Op vrijdag 2 september 2022 12:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat gaan we hier niet krijgen met de huidige energieprijzen.
_O-

Of juist wel, als je slecht tegen kou kan :D
pi_205819795
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 12:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat was al bekend
pi_205819797
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 12:27 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Airco heb ik wel in enkele kamers
Dat is gewoon een lucht/lucht warmtepomp. Goedkoper dan zo'n warmtenet.

Zeker als je ook nog veel van huis bent. Want het is in no time warm daarmee. Waardoor je de rest van de tijd niet hoeft te verwarmen. Gewoon met de app bedienen.
pi_205819814
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 12:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Heb ik gezegd dat het allemaal van vandaag op morgen is geregeld? En je hoeft niet altijd meteen 4 jaar te studeren. Je kan ook b.v. een BBL opleiding doen.

Er zijn altijd redenen te verzinnen waarom iets niet kan. Probeer eens een reden te verzinnen waarom het wel kan. Veel zinvoller.
Ik zeg notabene een opleiding van een jaar....

De insteek dat het goed is dat winkels en horeca failliet gaan zodat vacatures opgevuld kunnen worden vind je wel daarentegen wel zinvol?
pi_205819862
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 12:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

De insteek dat het goed is dat winkels en horeca failliet gaan zodat vacatures opgevuld kunnen worden vind je wel daarentegen wel zinvol?
Ik zoek en zoek en zoek, maar kan dit nergens vinden.
pi_205819970
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 12:39 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
65 m2 woonkamer is echt groter dan gemiddeld. Gemiddelde woning heeft 120 m2 totaal. Dat is inclusief toilet, badkamer, keuken, gang, trapgat (meestal mag die meegerekend worden) en slaapkamers. Bij zo'n woning moet je echt denken aan een verhouding van 45 woonkamer, 45 slaapkamers en 30 voor overige ruimtes.

En per persoon is in Nederland 65 m2 gemiddeld.
pi_205819977
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 12:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ok. Dan ga ik na volgend jaar met pensioen.

Dat is best een stevige verhoging zeg!
pi_205820000
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 12:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet.

Ik vind dat we een asociaal kabinet hebben. Het zou mij echt niet verbazen als er straks mensen gewelddadig gaan worden.
  Moderator vrijdag 2 september 2022 @ 13:14:38 #291
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205820253
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 12:39 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Oke, dan ga je gewoon groter wonen toch? Is er toch verder niks aan de hand, of waar zit de pijn hier precies?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_205820820
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 12:30 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Ik kan t ook op 0 zetten.
Bedoel meer als dat niet kon had ik ook geen keuze.
Uiteraard.
Maar dan kan je daar wel op anticiperen. Niet een hond kopen terwijl je weet dat je maandbedrag aan energie gaat. vervijfvoudigen en je blijkbaar onvoldoende op je spaarrekening hebt staan.
blablablabla
pi_205820833
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 12:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, natuurlijk niet.

Ik vind dat we een asociaal kabinet hebben. Het zou mij echt niet verbazen als er straks mensen gewelddadig gaan worden.
_O-
We hebben ons door dezelfde lui een avondklok door de strot laten duwen .
blablablabla
pi_205820857
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 14:16 schreef Elan het volgende:

[..]
_O-
We hebben ons door dezelfde lui een avondklok door de strot laten duwen .
Toen was er steeds de wortel van "over twee weken kijken we verder". Nu groeit alleen maar de schuld bij veel mensen.

We zullen zien.
  Moderator vrijdag 2 september 2022 @ 14:20:09 #295
16180 crew  CoolGuy
pi_205820877
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 14:15 schreef Elan het volgende:

[..]
Uiteraard.
Maar dan kan je daar wel op anticiperen. Niet een hond kopen terwijl je weet dat je maandbedrag aan energie gaat. vervijfvoudigen en je blijkbaar onvoldoende op je spaarrekening hebt staan.
Dit inderdaad. Als je in de 'goede' situatie maar 200 euro per maand overhield, dan moet je een hond, die dierenartsbezoeken nodig heeft, inentingen, voeding, belasting, (en als ie ziek wordt loopt die rekening schrikbarend snel op ik weet het uit ervaring) etc sowieso niet kopen.

200 euro is dermate weinig dat je dat soort keuzes beter niet kunt maken.
  Forum Admin vrijdag 2 september 2022 @ 14:20:27 #296
pi_205820879
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 14:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Toen was er steeds de wortel van "over twee weken kijken we verder". Nu groeit alleen maar de schuld bij veel mensen.

We zullen zien.
Er speelt nu ook heel veel meer, en dat met inderdaad de naweeën (en smaak) van corona nog in het achterhoofd.
pi_205820895
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 14:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

We zullen zien.
Minima krijgen er 10% bij en verder komen er tal van compensaties voor die groep zoals meer toeslagen. De middenstand is zoals gewoonlijk bij dit kabinet de lul, maar die krijgen het waarschijnlijk niet zo zwaar dat ze ook maar een seconde gewelddadige protesten zullen overwegen. En dan is er nog een groep die het alleen maar beter krijgt en lekker salderen op hun zonnepanelen terwijl ze hun loon zien stijgen.
blablablabla
pi_205820925
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 14:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dit inderdaad. Als je in de 'goede' situatie maar 200 euro per maand overhield, dan moet je een hond, die dierenartsbezoeken nodig heeft, inentingen, voeding, belasting, (en als ie ziek wordt loopt die rekening schrikbarend snel op ik weet het uit ervaring) etc sowieso niet kopen.

Precies. Dan vul je eerst je spaarrekening aan.
Maar als je dat zegt gun je meteen iemand zijn pleziertje weer niet volgens bepaalde lui in dit topic.
blablablabla
  Forum Admin vrijdag 2 september 2022 @ 14:24:45 #299
pi_205820928
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 14:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Als een gezonde 21 jarige die fulltime geschoold werk doet zelfs met toeslagen net aan rond kan komen is dat een enorme weeffout in ons systeem. Dat het een financieel onverstandige keuze is wil ik wel in meegaan maar niemand zag het aankomen dat de energieprijzen zo door het dak zouden gaan.
  Moderator vrijdag 2 september 2022 @ 14:34:06 #300
16180 crew  CoolGuy
pi_205821016
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 14:24 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Als een gezonde 21 jarige die fulltime geschoold werk doet zelfs met toeslagen net aan rond kan komen is dat een enorme weeffout in ons systeem. Dat het een financieel onverstandige keuze is wil ik wel in meegaan maar niemand zag het aankomen dat de energieprijzen zo door het dak zouden gaan.
Dat ben ik met je eens, maar dat laat onverlet dat als die situatie niet was gebeurt, zijn nu nog steeds 200 euro per maand over had gehouden, en alsnog in die situatie een hond in de mix had gebracht. Dan was dat nog steeds hoogst onverstandig geweest.

Je kunt niet die onverstandige keuzes (en als je er 1 maakt maak je er geheid meer) uitwissen omdat situatie X 'veel erger' is. Als je allemaal dat soort dingetjes bij mekaar gaat optellen, dan kom je best aan een aardig bedrag per maand denk ik.

Dan zou ik zeggen, in plaats van die hond (of whatever), gooi het op de spaarrekening om daar zsm een buffer op te bouwen want als je speelruimte 200 euro per maand is heb je al een probleem als je wasmachine stuk gaat, om maar iets te noemen.

Maar het is erg vaak dat de media met een verhaal komen waaruit dan de ernst moet blijken, maar waar dan altijd een component eigen verantwoordelijkheid in zit (mbt keuzes maken, niét mbt de energieprijzen want daar heb je op individueel niveau geen invloed op) waar altijd aan voorbij wordt gegaan.

Dat was ook zo met dat stel wat groter was gaan wonen waar recent een topic over was, want dat 'paste precies'. Ja, weet je, als dat zo is, is het gewoon niet verstandig om te doen. Daar mag best meer aandacht voor zijn, en dat doet 0,0 afbreuk aan de ernst van de situatie mbt de enorm gestegen energieprijzen.
pi_205822149
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 09:16 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Misschien dat mensen er van kunnen leren, nee men klaagt liever.
Lol
Wat we hier leren is dat wanneer mensen niet geraakt worden (wat vaak een kwestie van geluk is) ze zich opstellen alsof zij het schoolvoorbeeld zijn van hoe het hoort en zichzelf een goeroe-status aanmeten terwijl ze alleen maar laten zien hoe debiel kortzichtig en wereldvreemd ze zijn dus no thanks.

Maar mij hoor je niet klagen, hoor. Ik heb t prima voor mekaar maar besef me dat t een privilege is.
Lesje nederigheid zou sommigen wel sieren.
Go hard or go home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')