quote:Op maandag 29 augustus 2022 16:10 schreef RipCity het volgende:
https://www.instagram.com/reel/ChuOF8BDphj/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Zelfde met zoveel dingen. Als je beter hebt gehad, is het oude minder speciaalquote:Op maandag 29 augustus 2022 15:59 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Das dom..![]()
Nu vind je je eigen brood smerig en kan je niet 'gewoon even om de hoek' naar Duitsland
Ja metdat waltkorn, belachelijke fabrieksmarketig van gekleurd witbrood met pitjesquote:Op maandag 29 augustus 2022 16:02 schreef Geerd het volgende:
Volgens mij had de keuringsdienstvwaarde, daar een filmpje over en gingen ze naar een Duitsebakker, die lachte ons brood uit
quote:Op maandag 29 augustus 2022 18:39 schreef 111210 het volgende:
Ja metdat waltkorn, belachelijke fabrieksmarketig van gekleurd witbrood met pitjes
quote:Op maandag 29 augustus 2022 16:22 schreef golfer het volgende:
Walkorn van de KvW: https://www.facebook.com/watch/?v=440139836608261
En 'Das is kein Brot' van de KvW:
Ja met ham of kaas of zo is het wel lekker maar niet met zoet beleg of pindakaas.quote:
Veel bakkers in Nederland krijgen het ook gewoon aangeleverd van de groothandel hoor.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 16:34 schreef Marsenal het volgende:
De beste Nederlandse bakker heeft echter duizend keer beter brood dan de beste Duitse bakker, gechargeerd gezegd.
De gemiddelde Nederlander eet brood van de Appie, en dat is inderdaad weinig spectaculair. Maar een goede bakker maakt in Nederland heerlijke broden, en in Duitsland vind ik de bakkerscultuur een stuk poverder.
Dat geldt in heel Europa voor heel veel bakkers. Dacht je dat ze in Duitsland op iedere straathoek hun eigen brood maakten?quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 16:35 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Veel bakkers in Nederland krijgen het ook gewoon aangeleverd van de groothandel hoor.
Nederland is daarin wel doorgeschoten. Buiten de grote steden vindt je naar mijn idee nauwelijks nog bakkers die iets anders doen dan groothandelsbroden in de oven schuiven (alhoewel dat strikt genomen ook geldt voor ketens als Vlaams Broodhuys of de Bakkerswinkel die ook gewoon afbakken maar wel lekker brood hebben).quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 16:36 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Dat geldt in heel Europa voor heel veel bakkers. Dacht je dat ze in Duitsland op iedere straathoek hun eigen brood maakten?
En daar dan nog trots op zijn ook ja.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 17:04 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Nederland is daarin wel doorgeschoten. Buiten de grote steden vindt je naar mijn idee nauwelijks nog bakkers die iets anders doen dan groothandelsbroden in de oven schuiven
Eentje die zo gek is om voor dag en dauw op te staan en zich kapot te werken voor een klant die morgen voor een paar centen minder naar de supermarkt gaat.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 16:35 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Veel bakkers in Nederland krijgen het ook gewoon aangeleverd van de groothandel hoor.
Tsja een GOEDE bakker. Zie die maar eens te vinden.
Ik zou er ook geen zin in hebben, nee. Plus, bij de broodfabriek (quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 19:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Eentje die zo gek is om voor dag en dauw op te staan en zich kapot te werken voor een klant die morgen voor een paar centen minder naar de supermarkt gaat.
‘Onze’ bakker heeft de prijzen al flink verhoogd. ¤ 6,20 voor een brood. Dus dat is ‘weekendbrood’ en ‘werkbrood’ is het (bijna) goedkoopste brood van de supermarkt.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 19:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Eentje die zo gek is om voor dag en dauw op te staan en zich kapot te werken voor een klant die morgen voor een paar centen minder naar de supermarkt gaat.
En binnenkort kan hij de gasrekening niet meer betalen. Ben benieuwd hoeveel bakkers op de fles gaan, de komende tijd.
Miljaar he, ¤6,20 voor een brood. Waar gaat dat heen zeg.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 19:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
‘Onze’ bakker heeft de prijzen al flink verhoogd. ¤ 6,20 voor een brood. Dus dat is ‘weekendbrood’ en ‘werkbrood’ is het (bijna) goedkoopste brood van de supermarkt.
Naar de Filistijnen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 20:00 schreef foodlover het volgende:
[..]
Miljaar he, ¤6,20 voor een brood. Waar gaat dat heen zeg.
Deze jongen leeft al twee weken op supermarkt witbrood á ¤0.99 . Obstipatie FTWquote:Op dinsdag 30 augustus 2022 19:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
‘Onze’ bakker heeft de prijzen al flink verhoogd. ¤ 6,20 voor een brood. Dus dat is ‘weekendbrood’ en ‘werkbrood’ is het (bijna) goedkoopste brood van de supermarkt.
Bruinbrood kopen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 21:05 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Deze jongen leeft al twee weken op supermarkt witbrood á ¤0.99 . Obstipatie FTW
¤6.20 voor een brood! Niet fantastisch![]()
Je kan voor een paar centen meer ook het goedkoopste bruinbrood halen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 21:05 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Deze jongen leeft al twee weken op supermarkt witbrood á ¤0.99 . Obstipatie FTW
¤6.20 voor een brood! Niet fantastisch![]()
En wie is dat?quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 16:34 schreef Marsenal het volgende:
De beste Nederlandse bakker heeft echter duizend keer beter brood dan de beste Duitse bakker, gechargeerd gezegd.
Waar in Duitsland ben je geweest?quote:De gemiddelde Nederlander eet brood van de Appie, en dat is inderdaad weinig spectaculair. Maar een goede bakker maakt in Nederland heerlijke broden, en in Duitsland vind ik de bakkerscultuur een stuk poverder, is mijn ervaring.
Dat is sinds corona volledig veranderd, je kan nu overal pinnen.quote:En dat je niet eens broodje kan pinnen in een willekeurig dorp is genoeg reden voor mij om te zeggen dat Duitse bakkers kut zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |