Nou vlak alle vrachtwagen chauffeurs niet uit. Met een paar ton aan lading (ok dat weet ik niet) maar remmen zal ie. !!!quote:Op zondag 28 augustus 2022 18:28 schreef Solotovski het volgende:
Allemaal agenten en recherche hier. Vet handig
i'm out.quote:
ff wachten tot ie afgelopen is...quote:
Hij doet het wel goed, allemaal welquote:Op zondag 28 augustus 2022 18:50 schreef Tengano het volgende:
Dit is wel hartverscheurend hoor hoe die burgemeester dit vertelt![]()
Dat stukje met dat kinderjournaal was helemaal heavy en toen brak hij zelf ook zowat
en ze gaat ze soms ook gelijk even beantwoordenquote:Op zondag 28 augustus 2022 18:51 schreef Gia het volgende:
Stelt iemand een vraag, die duidelijk overkomt en dan gaat ene muts die herhalen voor de live-stream, op een onduidelijke manier.
Ik zou denken dat de mensen op fok wat meer info kregenquote:Op zondag 28 augustus 2022 18:53 schreef Tengano het volgende:
Ze geven dus verder niks prijs. Alles valt onder het onderzoek.
Een paar ton minder qua inpactquote:Op zondag 28 augustus 2022 18:58 schreef Het_Bokje het volgende:
Stille tocht incoming...
Vrachtwagen was dus leeg... (niet dat dat iets uitmaakt)
Hij is ook burgemeester van mijn stadje geweestquote:Op zondag 28 augustus 2022 18:58 schreef Tengano het volgende:
Wat een goeie en lieve burgemeester is dit zeg!
Da's waar. Ik hoopte dat dat de reden zou zijn waarom ie zo ver doorgereden is. (niet dus)quote:
Hee joh, ik was aan het kijkenquote:Op zondag 28 augustus 2022 19:07 schreef Tengano het volgende:
Ik kijk hier net een interview met Johan van Driel, ooggetuige en aanwezige op de BBQ en hierin wordt gesproken over circa 100 aanwezigen. Dat lijkt mij dan wellicht reeeler want de burgemeester was niet op de BBQ en dat aantal van 50 werd door hem genoemd. Maar die 100 deelnemers wordt wel aangegeven door de interviewster en niet tegengesproken door Johan. Zijn dus niet Johan's eigen woorden.
Wel een goed verslag van de gebeurtenis zoals Johan dit vertelt.
Filmpje is al wat ouder volgens mij, vandaag 15:30, maar ik had het zelf nog niet gezien.
Dit ja! Was bijna aan t einde!quote:
Mensen overschatten aantallen altijd, zie demonstraties etc.quote:Op zondag 28 augustus 2022 19:07 schreef Tengano het volgende:
Ik kijk hier net een interview met Johan van Driel, ooggetuige en aanwezige op de BBQ en hierin wordt gesproken over circa 100 aanwezigen. Dat lijkt mij dan wellicht reeeler want de burgemeester was niet op de BBQ en dat aantal van 50 werd door hem genoemd. Maar die 100 deelnemers wordt wel aangegeven door de interviewster en niet tegengesproken door Johan. Zijn dus niet Johan's eigen woorden.
Wel een goed verslag van de gebeurtenis zoals Johan dit vertelt.
Filmpje is al wat ouder volgens mij, vandaag 15:30, maar ik had het zelf nog niet gezien.
Respect voor deze manquote:
BBQ jesusquote:
Moet Jezus nou ook gegrilled worden?quote:
Blijkbaarquote:Op zondag 28 augustus 2022 19:26 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Moet Jezus nou ook gegrilled worden?
Waaruit blijkt dat dan?quote:
Een aanslag lijkt me niet, als je dat van plan bent ga je niet op zoek in de polder naar wat slachtoffers lijkt me, daarnaast als je veel slachtoffers wilt maken met een vrachtwagen dan is het niet handig om een dijk af te rijden, dan sta je gelijk vast.quote:Op zondag 28 augustus 2022 21:02 schreef Pleun2011 het volgende:
Ben echt benieuwd wat die vrachtwagenchauffeur bezielde. Als hij niet onder invloed was, dan moet het of een aanslag of een onwelwording zijn. Een simpele onoplettendheid lijkt het niet te zijn. Hoe volslagen debiel moet je wel niet zijn om daar met een nuchtere kop naar beneden te rijden
Ik heb met Google maps nog even goed zitten kijken hoe dat nou gebeurd kan zijn en dan kun je redelijk goed uitvogelen dat hij van die Zuidzijdsedijk is aan komen rijden en wss linksaf wilde slaan. Voor de splitsing moet hij dan even hebben stilgestaan (om mogelijk de witte bus die vanuit de tegenovergestelde richting kwam voor te laten) en vervolgens in een poging om linksaf te slaan, de bocht 'te wijd' heeft genomen en uiteindelijk naar beneden reed.quote:Op zondag 28 augustus 2022 21:02 schreef Pleun2011 het volgende:
Ben echt benieuwd wat die vrachtwagenchauffeur bezielde. Als hij niet onder invloed was, dan moet het of een aanslag of een onwelwording zijn. Een simpele onoplettendheid lijkt het niet te zijn. Hoe volslagen debiel moet je wel niet zijn om daar met een nuchtere kop naar beneden te rijden
Er is nog niet bekend gemaakt of hij onder invloed wasquote:Op zondag 28 augustus 2022 21:02 schreef Pleun2011 het volgende:
Maar waarom is die vrachtwagen dan zo 'recht' van t talud afgezakt?quote:Op zondag 28 augustus 2022 21:10 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb met Google maps nog even goed zitten kijken hoe dat nou gebeurd kan zijn en dan kun je redelijk goed uitvogelen dat hij van die Zuidzijdsedijk is aan komen rijden en wss linksaf wilde slaan. Voor de splitsing moet hij dan even hebben stilgestaan (om mogelijk de witte bus die vanuit de tegenovergestelde richting kwam voor te laten) en vervolgens in een poging om linksaf te slaan, de bocht 'te wijd' heeft genomen en uiteindelijk naar beneden reed.
Dan kun je eigenlijk ook al niet meer spreken dat hij de macht over het stuur is verloren omdat hij eigenlijk onvoldoende vaart had om uit de bocht te vliegen.
https://www.google.com/ma(...)w!2e0!7i13312!8i6656
In ieder geval niet onder invloed van Alcohol.quote:Op zondag 28 augustus 2022 21:11 schreef PS. het volgende:
[..]
Er is nog niet bekend gemaakt of hij onder invloed was
Dat is wel gezegd door de politie toch, dat hij niet onder invloed was?quote:Op zondag 28 augustus 2022 21:11 schreef PS. het volgende:
[..]
Er is nog niet bekend gemaakt of hij onder invloed was
Nee dat kloptquote:Op zondag 28 augustus 2022 21:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
In ieder geval niet onder invloed van Alcohol.
Wat ik begreep van de ooggetuige is dat hij inderdaad stil stond en linksaf of rechtdoor kon gaan, maar dat hij plots gas gaf en zijn handen van het stuur los liet.quote:Op zondag 28 augustus 2022 21:11 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Maar waarom is die vrachtwagen dan zo 'recht' van t talud afgezakt?
Als je een bocht niet haalt, dan zou je zeggen dat hij meer parralel aan een weg had gereden. (maar hard kon het ook niet gegaan zijn, want hij stond eerst stil.)
Bloedtest is afgenomen, maar nog geen uitslagquote:Op zondag 28 augustus 2022 21:13 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is wel gezegd door de politie toch, dat hij niet onder invloed was?
Uitslag bloedonderzoek loopt nog, kan me voorstellen dat vanwege de ernst dit een uitgebreider onderzoek is dan normaal.quote:Op zondag 28 augustus 2022 21:13 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is wel gezegd door de politie toch, dat hij niet onder invloed was?
Als hij op die heuvel naar beneden nog meer naar links had gestuurd was hij wss naar rechts toe omgeslagen. En voor een correctie naar rechts geldt hetzlefde maar dan zou hij naar links zijn omgeslagen.quote:Op zondag 28 augustus 2022 21:11 schreef Het_Bokje het volgende:
Maar waarom is die vrachtwagen dan zo 'recht' van t talud afgezakt?
Als je een bocht niet haalt, dan zou je zeggen dat hij meer parralel aan een weg had gereden. (maar hard kon het ook niet gegaan zijn, want hij stond eerst stil.)
Precies. Dus was het de bedoeling om linksaf te slaan. Want als hij rechtdoor had willen gaan, had hij eigenlijk niet hoeven stoppen. Tenzij hij de weg niet goed wist en zich tijdens zijn stilstand even beraadde. Er was immers ergens een weg afgesloten begreep ik en het is iemand die uit Spanje komt en daar de weg natuurlijk niet goed kent.quote:Op zondag 28 augustus 2022 21:13 schreef raptorix het volgende:
Wat ik begreep van de ooggetuige is dat hij inderdaad stil stond en linksaf of rechtdoor kon gaan, maar dat hij plots gas gaf en zijn handen van het stuur los liet.
Heb je geen duiven als surrogaatmeeuwen?quote:Op zondag 28 augustus 2022 22:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Vraagje: waar kan ik die meeuwen ritselen? Want voor de rest heb ik de bingo wel compleet.
Opgelost!quote:Op zondag 28 augustus 2022 22:23 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Heb je geen duiven als surrogaatmeeuwen?
In de buurt van de kust of grote rivieren.quote:Op zondag 28 augustus 2022 22:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Vraagje: waar kan ik die meeuwen ritselen? Want voor de rest heb ik de bingo wel compleet.
Nee, dat hij alleen aan zijn eigen hachje denkt en dat van zijn naasten.quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:29 schreef Kiwi7 het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met een gek gevoel? Dat hij niet de waarheid vertelt of iets anders?
quote:Op zondag 28 augustus 2022 22:49 schreef Pleun2011 het volgende:
In de buurt van de kust of grote rivieren.
quote:Steeds meer herriemakende meeuwen in Utrecht: 'Veel mensen zitten aan de slaappillen'
Provincie Utrecht - Utrecht krijgt steeds meer meeuwen in de stad. Vroeger leefden de vogels bijna alleen in kustgebieden, tegenwoordig trekken ze landinwaarts.
Waarom trekken de meeuwen landinwaarts?
Had je 20 jaar geleden voorspeld dat meeuwen de kust inruilen voor het binnenland, dan had Buijs je voor gek verklaard. Toch gebeurt het. En daar zijn volgens de ecoloog twee redenen voor. Ten eerste leven in de kustgebieden steeds meer vossen, en die eten meeuwen op. Ten tweede kunnen meeuwen steeds minder eten halen bij vissersboten.
https://www.rtvutrecht.nl(...)n-aan-de-slaappillen
Nee maar dat hoort er nu eenmaal bij. Wat ik wil zeggen is dat ik vermoed dat de vergunningen niet op orde waren. Als dat werkelijk zo is dan gaat dat een staartje krijgen. Je kan nu eenmaal niet zo maar een bbq voor 50 à 100 man op de openbareweg organiseren.quote:Op zondag 28 augustus 2022 22:57 schreef Tengano het volgende:
Die vrachtwagen had wss ook wel door die afzetlinten/hekken heen gekomen als hij van die heuvel af kon rijden. En als je naar het plaatje op Google maps kijkt, dan zie je dat een afzetting ook eigenlijk weinig had uitgehaald.
Gooi in een willekeurig park een zak boterhammen leeg.quote:Op zondag 28 augustus 2022 22:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Op de openbare weg?quote:Op zondag 28 augustus 2022 23:06 schreef the-eye het volgende:
Nee maar dat hoort er nu eenmaal bij. Wat ik wil zeggen is dat ik vermoed dat de vergunningen niet op orde waren. Als dat werkelijk zo is dan gaat dat een staartje krijgen. Je kan nu eenmaal niet zo maar een bbq voor 50 à 100 man op de openbareweg organiseren.
Je vergeet de vergunning!!quote:Op zondag 28 augustus 2022 22:57 schreef the-eye het volgende:
Dus een buurtfeest voor 50 à 100 man maar geen afzetlinten/hekken, verkeersregelaars en ehbo?
Die kerel in het filmpje zegt dat dit de eerste keer was dat er een bbq door de ijsvereniging werd gehoudenquote:Op zondag 28 augustus 2022 23:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
Op de openbare weg?
Die BBQ is daar altijd gehouden. En twee jaar lang dus niet vanwege corona. En als er wel een vergunning was geweest had dat die vrachtwagen trouwens niet tegengehouden.
Hoeft nog niet eens frustratie te zijn. Je kunt uit vermoeidheid of overspannenheid echt rare dingen doen. Maar goed, speculeren kun je leren, beter wachten we op zekerheid in de berichtgeving.quote:Op zondag 28 augustus 2022 21:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een aanslag lijkt me niet, als je dat van plan bent ga je niet op zoek in de polder naar wat slachtoffers lijkt me, daarnaast als je veel slachtoffers wilt maken met een vrachtwagen dan is het niet handig om een dijk af te rijden, dan sta je gelijk vast.
Wat ik wel van 1 van de getuigen begreep is dat de chauffeur wartaal uitsloeg, wellicht heeft de man gewoon een verstandsverbijstering uit frustratie gehad en gas gegeven. Ik denk dat we morgen wel meer horen.
Voor een buurt bbq op het grasveld naast de weg, onderaan de dijk naast de weg? Bij een gehucht waar niet zoveel voertuigen langskomen?quote:Op zondag 28 augustus 2022 23:22 schreef the-eye het volgende:
[..]
Die kerel in het filmpje zegt dat dit de eerste keer was dat er een bbq door de ijsvereniging werd gehouden
Verkeerregelaars hadden wellicht voor een ander verloop gezorgd
Ik weet wel dat veel van die Spaanse chauffeurs fiks opgejaagd worden. Dat rusttijden vaak niet kloppen, dat er geeist wordt dat ze binnen tijden rijden die eigenlijk niet te doen zijn als de regels in acht worden genomen.quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hoeft nog niet eens frustratie te zijn. Je kunt uit vermoeidheid of overspannenheid echt rare dingen doen. Maar goed, speculeren kun je leren, beter wachten we op zekerheid in de berichtgeving.
Als ik die man van dat filmpje zie krijg ik echt een brok in mijn keel…quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:19 schreef Maharski het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)luk-vrachtwagen-rouw
Wat onvoorstelbaar afschuwelijk zeg.........
Eens in de zo veel tijd gebeuren er van die ongelukken die zo onvoorstelbaar afschuwelijk zijn..... doet me denken aan dat ongeluk met die stint toen bij het spoor.
Hoe weet je dat er geen EHBO was? Overigens is dat geloof ik niet eens verplicht bij deze aantallen.quote:Op zondag 28 augustus 2022 22:57 schreef the-eye het volgende:
Dus een buurtfeest voor 50 à 100 man maar geen afzetlinten/hekken, verkeersregelaars en ehbo?
Ik weet alleen dat je tegenwoordig al heel snel een vergunning moet hebben en aan allerlei voorschriften moet voldoen. Verder weet ik er ook niks van hoorquote:Op maandag 29 augustus 2022 16:24 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Hoe weet je dat er geen EHBO was? Overigens is dat geloof ik niet eens verplicht bij deze aantallen.
Volgende maand 4 jaar geleden ....quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:19 schreef Maharski het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)luk-vrachtwagen-rouw
Wat onvoorstelbaar afschuwelijk zeg.........
Eens in de zo veel tijd gebeuren er van die ongelukken die zo onvoorstelbaar afschuwelijk zijn..... doet me denken aan dat ongeluk met die stint toen bij het spoor.
Die man was ook aan het woord in item van Rijnmond. Vind hem maar raar reageren, hij lacht ook lijkt het en hij heeft het over vermorzelde mensen alsof hij op zondag tijdens de preek een Bijbels tafereel schetst.quote:
Ik heb de video's meerdere keren bekijken en ik herken niet wat je benoemt. Ik vond het een bijzondere respectvol verslag van Johan van Driel.quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Die man was ook aan het woord in item van Rijnmond. Vind hem maar raar reageren, hij lacht ook lijkt het en hij heeft het over vermorzelde mensen alsof hij op zondag tijdens de preek een Bijbels tafereel schetst.
Ik weet ook niet meer zeker waar de grens lag in mijn dorp. Dacht 150... maar door Covid al lang geen evenement georganiseerd. Maar de EHBO die je nodig hebt stelt dan ook niet meteen veel voor. Iemand met een EHBO diploma is al genoeg.quote:Op maandag 29 augustus 2022 16:25 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik weet alleen dat je tegenwoordig al heel snel een vergunning moet hebben en aan allerlei voorschriften moet voldoen. Verder weet ik er ook niks van hoor
Hou toch op gast, het was een buurt BBQ gewoon gezellig. Niks geen regels en gedoe.quote:Op maandag 29 augustus 2022 16:25 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik weet alleen dat je tegenwoordig al heel snel een vergunning moet hebben en aan allerlei voorschriften moet voldoen. Verder weet ik er ook niks van hoor
Ja dat is precies hetzelfde interview.quote:Op maandag 29 augustus 2022 17:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Die man was ook aan het woord in item van Rijnmond. Vind hem maar raar reageren, hij lacht ook lijkt het en hij heeft het over vermorzelde mensen alsof hij op zondag tijdens de preek een Bijbels tafereel schetst.
Kan iemand het tijdstip van de video aangeven waar de persoon in kwestie dan ongepast zou lachen, want mij ontging het volledig.quote:Op maandag 29 augustus 2022 23:34 schreef PS. het volgende:
Ja dat is precies hetzelfde interview.
Maar dat was nog geen 24 uur na de gebeurtenis. Dan moet het besef en alles waarschijnlijk nog komen. Vind het alles behalve raar wat hij daar doet.
Geen idee. Ik zie hem neer wat zenuwachtig "lachen" maar dat had net zo goed janken kunnen zijn.quote:Op maandag 29 augustus 2022 23:39 schreef Tengano het volgende:
[..]
Kan iemand het tijdstip van de video aangeven waar de persoon in kwestie dan ongepast zou lachen, want mij ontging het volledig.
Het was een bbq van een vereniging, niet 3 buren die samen een hapje eten. Iets met meer dan 50 bezoekers moet sowieso aangemeld moet worden.quote:Op maandag 29 augustus 2022 19:29 schreef Soury het volgende:
[..]
Hou toch op gast, het was een buurt BBQ gewoon gezellig. Niks geen regels en gedoe.
Uiteindelijk draait alles om geld. Het transportbedrijf uit Spanje gaat claims krijgen of dacht je dat bijvoorbeeld een bedrijf voor z'n overleden of arbeidongeschikte werknemer zonder vragen de portomonnee trekt of een verzekeringsmaatschappij zonder verder vragen even een hypotheek aflost? Die zullen dat willen verhalen.quote:Op maandag 29 augustus 2022 19:29 schreef Soury het volgende:
[..]
Hou toch op gast, het was een buurt BBQ gewoon gezellig. Niks geen regels en gedoe.
quote:Wilt u een klein of groot evenement organiseren? Dan doet u een melding of vraagt u een vergunning aan. In de gemeenten Dordrecht en Alblasserdam gaat dit via OZHZ. Wij beoordelen uw aanvraag en bespreken eventuele aandachtspunten en maatregelen met u. Samen zorgen we ervoor dat het evenement goed en veilig verloopt, voor de bezoekers en de omgeving.
https://www.ozhz.nl/thema(...)elding-of-vergunning
Maar dit is voor Dordt en Alblasserdam, daar valt de Hoeksche Waard niet onder, al lijken daar op het oog dezelfde regels van toepassing:quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 09:52 schreef Tengano het volgende:
Volgens bijgaande link hadden ze geen vergunning nodig als ik het goed lees. Wel moest er een melding zijn gedaan. Ze zaten onder de 250 personen namelijk. Maar in zo'n melding zul je dan wel aan moeten geven wat je gaat doen en waar dan precies lijkt mij. En er wordt blijkbaar met je meegedacht om te kijken of je aan belangrijke zaken hebt gedacht voor een goed en veilig verloop van zo'n evenement. En ook al doe je maar een melding er wordt dus wel een beoordeling gegeven. Ik neem aan dat je je daar aan moet? of mijns inziens aan wilt houden als daar aanbevelingen uit volgen.
[..]
Ja, dat zag ik ook, maar de regels voor een melding of een evenement zijn dus wel hetzelfde. Criterium ligt bij die 250 man maar je moet met zoiets dus wel iig een melding maken met alle relevante details zoals aard van het evenement, wel of geen muziek, locatie etc. waarna er blijkbaar een beoordeling volgt.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 10:07 schreef MatthijsDJ het volgende:
Maar dit is voor Dordt en Alblasserdam, daar valt de Hoeksche Waard niet onder, al lijken daar op het oog dezelfde regels van toepassing:
https://www.gemeentehw.nl(...)lding-of-vergunning/
We lopen natuurlijk op de zaken vooruit maar er zullen, zeker vanuit de verzekeraars van het transportbedrijf, vragen komen of de gemeente het een te verdedigen beslissing vond het toe te staan zoiets in de berm te laten plaatsvindenquote:Op dinsdag 30 augustus 2022 09:52 schreef Tengano het volgende:
Volgens bijgaande link hadden ze geen vergunning nodig als ik het goed lees. Wel moest er een melding zijn gedaan. Ze zaten onder de 250 personen namelijk. Maar in zo'n melding moet je dus wel precies aangeven wat je gaat doen en waar. En er wordt blijkbaar met je meegedacht om te kijken of je aan belangrijke zaken hebt gedacht voor een goed en veilig verloop van zo'n evenement. En ook al doe je maar een melding er wordt dus wel een beoordeling gegeven. Ik neem aan dat je je daar aan moet? of mijns inziens aan wilt houden als daar aanbevelingen uit volgen.
[..]
Ik heb even teruggelezen in het eerste topic en ik begreep dat deze punten in de eerste posts al vrij snel benoemd zijn. Dat er daar ook ooit een tractor naar beneden is gereden bijvoorbeeld en ook hard gereden wordt bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 10:10 schreef the-eye het volgende:
We lopen natuurlijk op de zaken vooruit maar er zullen, zeker vanuit de verzekeraars van het transportbedrijf, vragen komen of de gemeente het een te verdedigen beslissing vond zoiets in de berm te laten plaatsvinden
Ja, voor sommigen is het nog te gevoelig deze zaken hier te bespreken maar het is wel de realiteit dat dit tot op de bodem zal worden uitgezochtquote:Op dinsdag 30 augustus 2022 10:13 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb even teruggelezen in het eerste topic en ik begreep dat deze punten in de eerste posts al vrij snel benoemd zijn. Dat er ook ooit een tractor daar naar beneden is gereden bijvoorbeeld.
Ik vraag mezelf dus af of die melding is gedaan en zo ja of daar dan een accoord op is gegeven.
Ik vermoed dat die burgemeester dit ook allang weet, maar die rept daar met geen woord over natuurlijk. Dat is momenteel ook geenszins gepast. Er moet nu aandacht voor het leed en de slachtoffers zijn.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 10:15 schreef the-eye het volgende:
Ja, voor sommigen is het nog te gevoelig deze zaken hier te bespreken maar het is wel de realiteit dat dit tot op de bodem zal worden uitgezocht
quote:Daarnaast is de voorwaarde dat de organisator uiterlijk 10 werkdagen voorafgaand aan het evenement een melding doet aan de burgemeester. Ook moet de organisator tijdens het evenement een ontvangstbevestiging kunnen laten zien van het feit dat hij een melding heeft gedaan.
Ik zat gisteren even te kijken naar de voorschriften bij de gemeente Rdam, er vanuitgaand dat de regels overal hetzelfde zijn, en daar las ik iets over het neerzetten van een tent. Dat schijnt dan ook weer een extra factor in de beoordeling te zijn.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 10:17 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik vermoed dat die burgemeester dit ook allang weet, maar die rept daar met geen woord over natuurlijk. Dat is momenteel ook geenszins gepast. Er moet nu aandacht voor het leed en de slachtoffers zijn.
Maar zo'n burgemeester en de overige autoriteiten kijken hier wss wel met een dergelijke blik naar van; hoe kan het dat hier een evenement met 75-100 man plaats vond?
Nog een voorwaarde:
[..]
Het verschilt per gemeente, voor mijn woonplaats is het bijv als volgt: https://www.sliedrecht.nl(...)rgunning_evenementenquote:Op dinsdag 30 augustus 2022 10:35 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik zat gisteren even te kijken naar de voorschriften bij de gemeente Rdam, er vanuitgaand dat de regels overal hetzelfde zijn, en daar las ik iets over het neerzetten van een tent. Dat schijnt dan ook weer een extra factor in de beoordeling te zijn.
We leven natuurlijk wel in een regeltjes land. Zo maar even ergens een buurtfeestje houden is er echt niet bij. Hoewel sommigen hier dat wel schijnen te denken
Als er nou dagelijks objecten van dijken komen zetten.. ja dan wel..quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 10:36 schreef Elan het volgende:
Moet de gemeente alles voorkauwen? Je kan toch zelf ook wel bedenken dat pal onder een dijk uitgebreid gaan staan barbecuen met een groep een dom idee is
Dat gebied valt onder de Hoeksche Waard en ook daar mag je niet zomaar een partytent neerzetten blijkbaar.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 10:35 schreef the-eye het volgende:
Ik zat gisteren even te kijken naar de voorschriften bij de gemeente Rdam, er vanuitgaand dat de regels overal hetzelfde zijn, en daar las ik iets over het neerzetten van een tent. Dat schijnt dan ook weer een extra factor in de beoordeling te zijn.
We leven natuurlijk wel in een regeltjes land. Zo maar even ergens een buurtfeestje houden is er echt niet bij. Hoewel sommigen hier dat wel schijnen te denken
Maar anyway, als je die site goed doorneemt dan heb je al snel door dat er een melding noodzakelijk is geweest voor dit evenement en dat het evenement door de gemeente, moest worden, of is beoordeeld. Dit zal dus nog ook nog wel een behoorlijk staartje krijgen helaas (denk ik). Zeker in alle praatprogramma's die dit straks helemaal weer met alle verbazing en emotie gaan uitmelken; denk bijvoorbeeld aan Beau die daar nogal een handje van heeft. Ik geef het nog een week voordat de eerste talkshow hierover begint en daarna volgt iedereen.quote:Mag ik barbecueen in openbaar gebied?
In de Hoeksche Waard is barbecueën in openbaar gebied toegestaan. Er gelden wel enkele regels waar u zich aan moet houden:
U mag overal in openbaar gebied barbecueën tenzij anders aangegeven.
Er mag geen sprake zijn van gevaar, overlast of hinder voor de omgeving en/of de natuur.
De plek waar gebarbecued wordt mag niet worden afgezet.
De plek moet na afloop netjes en schoon worden achtergelaten.
Zorg voor veiligheid van uzelf en uw omgeving. Houd bijvoorbeeld een emmer water in de buurt en houdt voldoende afstand van personen, gebouwen, bomen en struiken.
Aanwijzingen van de brandweer, politie en handhaving moeten altijd worden opgevolgd.
Zolang de barbecue een gesloten karakter heeft. U kunt daarbij denken aan barbecueën in gezinsverband, familie of vrienden is het niet nodig om een melding evenement of aanvraag evenement te doen. (Maar dit was volgens mij iets meer dan dat)
Moet ik een vergunningsaanvraag doen?
Als u twijfelt of uw geplande barbecue in openbaar gebied een evenement is, neem dan contact op met ons.
Een gezellige barbecue met de hele familie of een kinderfeestje in de buitenlucht is altijd een goed idee, maar wat mag wel en wat mag niet?
Het plaatsen van een partytent, springkussen of speeltoestel mag niet zomaar. Alleen bij een meldingsplichtig of vergunningsplichtig evenement is het mogelijk. Of uw evenement meldings- of vergunningsplichtig is, kunt u op deze pagina controleren.
https://www.gemeentehw.nl(...)uik-openbaar-gebied/
quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:13 schreef Rode_Wijn het volgende:
Het is de schuld van de bbq-locatie. U leest het hier voor het eerst
Er raken in Nederland niet dagelijks voertuigen van de weg af op dijkwegen?quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 10:47 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Het verschilt per gemeente, voor mijn woonplaats is het bijv als volgt: https://www.sliedrecht.nl(...)rgunning_evenementen
Wij zijn altijd de lul omdat onze evenement altijd wel grote objecten plaats zoals tenten of er gewoon meer dan 75 man (kunnen) komen.
En nope een evenement is echt niet zo maar georganiseerd, je moet jezelf bijv ook verzekeren voor aansprakelijkheid... Tekeningen maken van objecten ter locatie, drangrekken regelen bij afzetting. Zorgen dat er minstens twee personen EHBO kunnen verlenen.. Sfeerbewakers aanstellen bij de wat grotere evenementen..
[..]
Als er nou dagelijks objecten van dijken komen zetten.. ja dan wel..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |