Tjah politieke keuzes he. Nederland wil geen kolen- en kerncentrales, maar wel mee doen met de sancties tegen Rusland. Dan zal de bevolking moeten lijden.quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:59 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ja dat is waar. Maar ondertussen in onze omgeving veel mensen die er slapeloze nachten van hebben, vooral ouderen. Triest dat je op je oude dag je druk moet maken of je je huis nog wel kunt verwarmen komende winter.
Ja klopt helemaal.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah politieke keuzes he. Nederland wil geen kolen- en kerncentrales, maar wel mee doen met de sancties tegen Rusland. Dan zal de bevolking moeten lijden.
dus dan is het antwoord nee?quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:02 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Dat willen we wel, maar de ervaringen die ik hoor laten me twijfelen.
Geen nee. Ik wil meer info. Het hangt ook af van de geschiktheid van onze woning lijkt mij. Ik wil achteraf niet lopen janken.quote:
Heb je al een warmte verlies berekening laten maken?quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:16 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Geen nee. Ik wil meer info. Het hangt ook af van de geschiktheid van onze woning lijkt mij. Ik wil achteraf niet lopen janken.
Markttarief is gewoon 3,44 nu. Dat die boertjes er nog marge op gooien is een tweede, maar je kan gewoon inkopen voor die 3,44.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:16 schreef Heph844 het volgende:
[..]
In dat linkje wordt een gemiddelde genomen, als je de tabel eronder kijkt zie je het bij meerdere aanbieders als dik boven de 4 euro zitten. Eneco, Vattenfall, Budget Energie, Oxxio, VON. ‘Prijs breekt door 4 euro’ lijkt me dan prima kloppen
Nee, waar we het meeste warmteverlies hebben zijn de resterende oude kozijnen. Die worden binnenkort vervangen.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Heb je al een warmte verlies berekening laten maken?
dan zou ik dat laten doen. Ik moest dat een keer laten doen vanwege subsidies en bij mij kwam dit mooi uit met mijn verbruik. Bij die van mij werd ook bepaald wat ik ging besparen qua energie per maatregel.quote:
Ga ik eens uitzoeken.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dan zou ik dat laten doen. Ik moest dat een keer laten doen vanwege subsidies en bij mij kwam dit mooi uit met mijn verbruik. Bij die van mij werd ook bepaald wat ik ging besparen qua energie per maatregel.
Heb je een bron?quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Markttarief is gewoon 3,44 nu. Dat die boertjes er nog marge op gooien is een tweede, maar je kan gewoon inkopen voor die 3,44.
Ik heb nog geen zonnepanelen trouwens, dat komt nog.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
aangezien je al pv hebt is de keuze nu: warmtepomp ja of nee
Ik zit zelf bij EasyEnergy. Dat is ultra-variabel: je betaalt het markttarief per dag voor gas en het markttarief per uur voor stroom. Met stroom kan je dus wat plannen, vandaag in het begin van de middag levert het bijvoorbeeld geld op. Je betaalt de tussenpersoon alleen een fixed fee van 5 euro per maand voor hun service.quote:
je hoeft niet alles te vervangen waar je het meeste warmteverlies hebt hoor.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:20 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Nee, waar we het meeste warmteverlies hebben zijn de resterende oude kozijnen. Die worden binnenkort vervangen.
26 graden is lauwquote:Op zondag 28 augustus 2022 12:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als het warm is kun je beter lauw douchen, koud douchen ga je van zweten.
Bij jou misschien. Bij mij komt het nooit boven 22°.quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:01 schreef DonDemarco het volgende:
[..]
je hebt in de zomer toch geen warm water nodig om te douchen? "koud" water is 26 graden in de zomer
Dynamische tarieven worden de toekomst, want de salderingsregeling is niet houdbaar. Ik denk dat het een kwestie van tijd is dat zelfs variabele tarieven niet meer aangeboden worden en je genoodzaakt bent om een slimme meter te bezitten om gebruik te kunnen maken van dynamische tarieven.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik zit zelf bij EasyEnergy. Dat is ultra-variabel: je betaalt het markttarief per dag voor gas en het markttarief per uur voor stroom. Met stroom kan je dus wat plannen, vandaag in het begin van de middag levert het bijvoorbeeld geld op. Je betaalt de tussenpersoon alleen een fixed fee van 5 euro per maand voor hun service.
[ afbeelding ]
moet je naar Noorwegen in de zomer in een bergmeertje gaan zwemmen , dat is echt 0,01 graden Celsiusquote:Op zondag 28 augustus 2022 17:38 schreef Noek het volgende:
Mijn koude bad komt niet over de 18 graden. Ook niet tijdens de hittegolf en ik meet want het al sinds de winter toen ik startte in een meertje bij vors want Wim H is mijn leider. Het koude water is gewoon echt wel koud.
Dat is wel mijn natte droom, michael.quote:Op zondag 28 augustus 2022 17:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
moet je naar Noorwegen in de zomer in een bergmeertje gaan zwemmen , dat is echt 0,01 graden Celsius
Dan ben je een held
gelijk doenquote:Op zondag 28 augustus 2022 17:56 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat is wel mijn natte droom, michael.
Maar ga je dan echt ook je gebruik plannen? Dat zie ik niet echt zitten.quote:Op zondag 28 augustus 2022 17:42 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dynamische tarieven worden de toekomst, want de salderingsregeling is niet houdbaar. Ik denk dat het een kwestie van tijd is dat zelfs variabele tarieven niet meer aangeboden worden en je genoodzaakt bent om een slimme meter te bezitten om gebruik te kunnen maken van dynamische tarieven.
Meer betalen mag altijd. Degenen die zuinig willen doen gaan echt wel plannen.quote:Op zondag 28 augustus 2022 18:38 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Maar ga je dan echt ook je gebruik plannen? Dat zie ik niet echt zitten.
Oja dat kan ook natuurlijk. Ben benieuwd waar het heen gaat in elk geval.quote:Op zondag 28 augustus 2022 18:42 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Meer betalen mag altijd. Degenen die zuinig willen doen gaan echt wel plannen.
Maar gelukkig klotsen de - al dan niet met belastinggeld gespekte - miljardenwinsten in het bedrijfsleven en bij aandeelhouders nog altijd tegen de plinten, supergaaf!quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah politieke keuzes he. Nederland wil geen kolen- en kerncentrales, maar wel mee doen met de sancties tegen Rusland. Dan zal de bevolking moeten lijden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |