quote:Tot wel 170.000 extra Nederlanders in de kou bij hoge gasprijs
Energiearmoede
Het aantal Nederlanders dat de energierekening niet of nauwelijks kan betalen, zal flink oplopen als de gasprijs hoog blijft. Dat verwachten onderzoekers van TNO.
quote:Gasprijs is iets tot bedaren gekomen maar daar zullen we weinig van merken
De handelsprijs voor gas is iets tot bedaren gekomen, maar de prijs ligt nog altijd vier keer hoger dan normaal in deze tijd van het jaar. Brussel heeft maatregelen gepresenteerd die overheden kunnen nemen om bedrijven en consumenten tegemoet te komen. Als er niks gebeurt, gaat de energierekening volgend jaar gemiddeld 900 euro omhoog.
quote:Huishoudens krijgen honderden euro's compensatie voor stijgende energieprijzen
Het kabinet trekt zo'n drie miljard euro uit voor maatregelen om de hogere energierekening van consumenten door de sterk stijgende gasprijs te compenseren. Dat geld gaat onder meer naar een verlaging van de belasting op energie.
Realtime marktprijs bij: The Ice (TTF)quote:'Nederland heeft hoge gasprijs aan zichzelf te danken'
Waarschuwingen over tekorten aan gas en de hoge prijs die hiermee gepaard gaat zijn door de Nederlandse overheid systematisch genegeerd. Kritische rapporten van deskundigen over de vrije gasmarkt werden terzijde geschoven.
Exact, ik vind het ook enigszins naïef om te denken dat we nog lekker ons gas hadden gehad als we geen sancties hadden opgelegd. Dan was het gas wel gebruikt om bijv. wapenleveringen door het westen te blokkeren.quote:Op zondag 28 augustus 2022 10:44 schreef J.B. het volgende:
[..]
Na 1938 is bij mijn weten nauwelijks nog met Hitler onderhandeld. De Britten hebben het overwogen in mei 1940 maar Churchill heeft toen besloten om het niet te doen. Logisch ook, net als Rusland nu bleek Duitsland structureel ter kwader trouw te zijn, dan hebben onderhandelingen ook geen zin. Structurele vrede kan alleen bereikt worden door het Russische imperialisme uit te roeien, niet met een wapenstilstand die alleen maar uitstel oplevert. De Minsk-akkoorden hebben tenslotte ook niks opgeleverd.
Wat is officieel?quote:Op zondag 28 augustus 2022 10:56 schreef ACT-F het volgende:
TT is erg voorbarig. We zitten officieel net onder de ¤3.50.
In dat linkje wordt een gemiddelde genomen, als je de tabel eronder kijkt zie je het bij meerdere aanbieders als dik boven de 4 euro zitten. Eneco, Vattenfall, Budget Energie, Oxxio, VON. ‘Prijs breekt door 4 euro’ lijkt me dan prima kloppenquote:
Dat is net als met benzineprijzen waar je grote onderlinge verschillen hebt. Om het eenduidig te houden worden adviesprijzen gehanteerd.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:16 schreef Heph844 het volgende:
[..]
In dat linkje wordt een gemiddelde genomen, als je de tabel eronder kijkt zie je het bij meerdere aanbieders als dik boven de 4 euro zitten. Eneco, Vattenfall, Budget Energie, Oxxio, VON. ‘Prijs breekt door 4 euro’ lijkt me dan prima kloppen
Om te kunnen douchen misschien?quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:48 schreef DonDemarco het volgende:
waarom zou je als huishouden ook gas gebruiken voor oktober (gasfornuis excl.)
Dat is ook nog wel te overzien,in 5 minuten kun je gedoucht zijn. En dat zou met de prijs van 4 euro misschien een eurotje per keer kosten.quote:
je hebt in de zomer toch geen warm water nodig om te douchen? "koud" water is 26 graden in de zomerquote:
Imo had de overheid hier al een paar jaar de nadruk op kunnen leggen dmv een campagne. Ik heb tot nu toe de indruk dat we vooral bezig zijn geweest met een alternatieve vorm om nog steeds dezelfde hoeveelheid energie te kunnen verbruiken. Maar de eerste stap naar energietransitie (en vooral de reden waarom) is toxh echt besparen.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:53 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat is ook nog wel te overzien,in 5 minuten kun je gedoucht zijn. En dat zou met de prijs van 4 euro misschien een eurotje per keer kosten.
Dat is dan wel een voordeeltje hierbij, mensen gaan nu veel bewuster om met het gebruik.
Als het warm is kun je beter lauw douchen, koud douchen ga je van zweten.quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:01 schreef DonDemarco het volgende:
[..]
je hebt in de zomer toch geen warm water nodig om te douchen? "koud" water is 26 graden in de zomer
Wat ik nu onder de wappies op Twitter bespeur is dat ze er schijt aan zullen hebben, die gaan gewoon bewust heel veel verbruiken en weigeren te betalen, let maar op.quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:01 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Imo had de overheid hier al een paar jaar de nadruk op kunnen leggen dmv een campagne. Ik heb tot nu toe de indruk dat we vooral bezig zijn geweest met een alternatieve vorm om nog steeds dezelfde hoeveelheid energie te kunnen verbruiken. Maar de eerste stap naar energietransitie (en vooral de reden waarom) is toxh echt besparen.
omdat ze ander nieuws belangrijker vinden en dat is hun goed recht.quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:47 schreef Homey het volgende:
De premier van België - onbekend bij heel veel nederlanders - handelt veel actiever en intelligenter dan onze Rutte:
https://m.standaard.be/cnt/dmf20220827_96460178
En stel jezelf de vraag: waarom zwijgt de Nederlandse media over het beleid in België?
poe zeg dat moeilijk allemaal. Sterkte ermee. Zou het helpen als je gewoon maar 1 keuze hebt en dat is het?quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:50 schreef Seeburg54 het volgende:
Hoewel we hier al aardig op weg zijn met isoleren vraag ik me toch af, wat is wijsheid? Vloerverwarming, of toch andere lage temperatuur radiatoren. Hybride cv, warmtepomp..
In elk geval zonnepanelen. Elektrische boiler..Jezusmina het valt niet mee allemaal. En ondertussen vind ik dat onze overheid werkt als trage dikke stront in een trechter. Fuck, wat een wereld.
En als je al wat op leeftijd bent en een AOWtje hebt met eventueel een klein pensioen? Op je oude dag moet je toch niet meer met dit soort kutzooi bezig zijn. Wat een armoe.
wees blij dat je keuze hebtquote:Op zondag 28 augustus 2022 12:50 schreef Seeburg54 het volgende:
Hoewel we hier al aardig op weg zijn met isoleren vraag ik me toch af, wat is wijsheid? Vloerverwarming, of toch andere lage temperatuur radiatoren. Hybride cv, warmtepomp..
In elk geval zonnepanelen. Elektrische boiler..Jezusmina het valt niet mee allemaal. En ondertussen vind ik dat onze overheid werkt als trage dikke stront in een trechter. Fuck, wat een wereld.
En als je al wat op leeftijd bent en een AOWtje hebt met eventueel een klein pensioen? Op je oude dag moet je toch niet meer met dit soort kutzooi bezig zijn. Wat een armoe.
Tja, maar waar te beginnen. Gelukkig hebben we een houtkachel, want ons voorlopige maandbedrag van bijna 400 euro liegt er niet om. En waar gaat het eindigen?quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
poe zeg dat moeilijk allemaal. Sterkte ermee. Zou het helpen als je gewoon maar 1 keuze hebt en dat is het?
ik wil je wel helpen hoor. Dan geef ik 1 keuze en dan is het ja of nee. Dan kan je nadat je antwoord hebt gegeven weer rustig slapen en je met andere dingen bezighouden die je wel voldoening geven.quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:57 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Tja, maar waar te beginnen. Gelukkig hebben we een houtkachel, want ons voorlopige maandbedrag van bijna 400 euro liegt er niet om. En waar gaat het eindigen?
Ja dat is waar. Maar ondertussen in onze omgeving veel mensen die er slapeloze nachten van hebben, vooral ouderen. Triest dat je op je oude dag je druk moet maken of je je huis nog wel kunt verwarmen komende winter.quote:
Nou?quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik wil je wel helpen hoor. Dan geef ik 1 keuze en dan is het ja of nee. Dan kan je nadat je antwoord hebt gegeven weer rustig slapen en je met andere dingen bezighouden die je wel voldoening geven.
aangezien je al pv hebt is de keuze nu: warmtepomp ja of neequote:
Dat willen we wel, maar de ervaringen die ik hoor laten me twijfelen.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
aangezien je al pv hebt is de keuze nu: warmtepomp ja of nee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |