abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205825690
Zojuist de eerste twee afleveringen gekeken. Groot fan van Tolkien en zijn boeken, groot fan van de Lotr films en iets minder groot fan van The Hobbit films. Maar vooral een groot Fantasy liefhebber.

Ik heb genoten van de eerste afleveringen. Ja, sommige dingen komen niet overeen met het werk van Tolkien al wordt dat door zogenaamde 'echte fans' ook wel groter gemaakt dan het is. Het is hier en daar een wat vrije interpretatie van zijn werk, maar laten we eerlijk zijn: het meeste is gebaseerd op The Silmarillion en dat is nauwelijks een samenhangend werk te noemen. Dwergenvrouwen moeten baarden hebben en neger-halflingen, dat kan echt niet!!! Ik snap de verbetenheid van de diehard fans, ik vind dit soort zaken toch echt minder relevant.

De serie is goed gemaakt, duidelijk veel budget en daarmee knalt het WoT echt volledig weg. Ook The Witcher is qua scenery en CGI echt beduidend minder. Je hebt eigenlijk niet echt het idee dat je naar een serie zit te kijken, de meeste effects en sets zijn echt van Hollywood filmniveau. Daarmee ademt de serie ook echt als een echte prequel op de LotR films.

Wat me daarin wel stoort is dat Elrond en Galadriel matig gecast zijn. No way dat deze mensen uitgroeien tot de Elrond en Galadriel uit de films. Als acteurs vind ik ze niet slecht, maar had dan in elk geval acteurs gezocht die qua lichaamseigenschappen en gezicht in elk geval geloofwaardig zijn. Maar goed, het is misschien niet als echte prequel bedoeld maar meer als een herstart?

Verder hoop ik dat het vervolg op dit niveau blijft. Als fantasy-serie staat hij vooralsnog in mijn top 5.

[ Bericht 0% gewijzigd door BehoorlijkKritisch op 02-09-2022 23:21:12 ]
pi_205825754
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 21:15 schreef Discombobulate het volgende:
Gebruiken ze in de intro van ep 1 de map van middle earth na de val van bereriand... En dat in de first age.

Eerst kritiekpuntje al. Hoe dom kun je zijn.
*Beleriand
  Forum Admin vrijdag 2 september 2022 @ 23:22:03 #123
35723 crew  GGMM
pi_205825845
Ik noem het vanaf nu Berenland.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_205825889
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 23:22 schreef GGMM het volgende:
Ik noem het vanaf nu Berenland.
Beorngod
  vrijdag 2 september 2022 @ 23:34:54 #125
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_205825985
Ik vond het twee prima eerste afleveringen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_205826009
Voor de mensen die 1 en 2 gezien hebben:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205826060
Ik vond het erg mooi om te zien hoe khazad dum/Moria er vroeger uit zag O+

Vwb de dwergen prins
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_205826091
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 23:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

SPOILER
Ik denk het :Y
Twiddel
pi_205826096
Ik vond het een mooie 2 afleveringen, kan niet wachten naar meer! *O*
Twiddel
pi_205826112
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 23:48 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Ik denk het :Y
Volgens de LotR timeline kan het niet, maar in een serie gebaseerd op The Silmarillion zou het wel kunnen als zijn spirituele voorganger.
pi_205826133
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 23:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

SPOILER
SPOILER
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
  zaterdag 3 september 2022 @ 00:16:09 #132
8369 speknek
Another day another slay
pi_205826267
Damn dat was echt fucking goed _O_.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 3 september 2022 @ 00:17:50 #133
8369 speknek
Another day another slay
pi_205826285
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 23:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Dwergenvrouwen moeten baarden hebben en neger-halflingen, dat kan echt niet!!! Ik snap de verbetenheid van de diehard fans,
Echt? Lui zijn nog pathetischer dan star wars fans. Zeg ik als star wars fan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_205826468
Heb me er prima mee vermaakt, het trok me meer dan de eerste episodes van House of Dragon. Serie ziet er prachtig uit, en ik vind het met de acteer prestaties ook wel mee vallen. Geen Emmy winning acteurs nee, maar ik heb er weinig problemen mee. Verhaal wordt goed opgebouwd; niet al te gehaast en dat bevalt me wel. Fijner om de personages zo te leren kennen. Ik hoop dat ze deze kwaliteit vast weten te houden!
pi_205826487
quote:

SPOILER
Ik hoop op een blue wizard (ondanks dat die daar nog niet blauw is)
  zaterdag 3 september 2022 @ 01:21:54 #136
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205826549
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 01:07 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Ik hoop op een blue wizard (ondanks dat die daar nog niet blauw is)
Kan dat eigenlijk met de rechten die ze nu hebben? Had gelezen dat ze Ungoliant als character(megaspin en moeder van Shelob) niet mochten gebruiken bij de openingscene waar die grote lichtboom kapot wordt gemaakt.
pi_205827121
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2022 01:21 schreef Momo het volgende:

[..]
Kan dat eigenlijk met de rechten die ze nu hebben? Had gelezen dat ze Ungoliant als character(megaspin en moeder van Shelob) niet mochten gebruiken bij de openingscene waar die grote lichtboom kapot wordt gemaakt.
Oei goede vraag. Ik durf het niet te zeggen. Zolang het Gandalf maar niet is. Want het zou naar mijn idee te voor de hand liggend zijn en daarnaast ben ik zo gewend aan Gandalf van ian mckellen dat ik er niet aan kan wennen :P
pi_205827309
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 08:41 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Oei goede vraag. Ik durf het niet te zeggen. Zolang het Gandalf maar niet is. Want het zou naar mijn idee te voor de hand liggend zijn en daarnaast ben ik zo gewend aan Gandalf van ian mckellen dat ik er niet aan kan wennen :P
Het kan Gandalf ook niet zijn omdat Gandalf als Gandalf niet voorkomt in deze Era.

Wellicht als Olórin.

Edit: Hmmm, bij nader inzien zou het wel kunnen. De tijdlijn van de serie is wat vreemd vervormd ten opzichte van de verhalen, ze kunnen er alle kanten mee op.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 september 2022 @ 09:16:18 #139
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_205827319
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 23:50 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Volgens de LotR timeline kan het niet, maar in een serie gebaseerd op The Silmarillion zou het wel kunnen als zijn spirituele voorganger.
maar het was toch al lang duidelijk dat de makers schijt hebben aan de timeline ?
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_205827346
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 09:16 schreef Tokus het volgende:

[..]
maar het was toch al lang duidelijk dat de makers schijt hebben aan de timeline ?
Ja, inderdaad.

SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')