abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205826009
Voor de mensen die 1 en 2 gezien hebben:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205826060
Ik vond het erg mooi om te zien hoe khazad dum/Moria er vroeger uit zag O+

Vwb de dwergen prins
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_205826091
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 23:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

SPOILER
Ik denk het :Y
Twiddel
pi_205826096
Ik vond het een mooie 2 afleveringen, kan niet wachten naar meer! *O*
Twiddel
pi_205826112
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 23:48 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Ik denk het :Y
Volgens de LotR timeline kan het niet, maar in een serie gebaseerd op The Silmarillion zou het wel kunnen als zijn spirituele voorganger.
pi_205826133
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 23:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

SPOILER
SPOILER
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
  zaterdag 3 september 2022 @ 00:16:09 #132
8369 speknek
Another day another slay
pi_205826267
Damn dat was echt fucking goed _O_.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 3 september 2022 @ 00:17:50 #133
8369 speknek
Another day another slay
pi_205826285
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 23:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Dwergenvrouwen moeten baarden hebben en neger-halflingen, dat kan echt niet!!! Ik snap de verbetenheid van de diehard fans,
Echt? Lui zijn nog pathetischer dan star wars fans. Zeg ik als star wars fan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_205826468
Heb me er prima mee vermaakt, het trok me meer dan de eerste episodes van House of Dragon. Serie ziet er prachtig uit, en ik vind het met de acteer prestaties ook wel mee vallen. Geen Emmy winning acteurs nee, maar ik heb er weinig problemen mee. Verhaal wordt goed opgebouwd; niet al te gehaast en dat bevalt me wel. Fijner om de personages zo te leren kennen. Ik hoop dat ze deze kwaliteit vast weten te houden!
pi_205826487
quote:

SPOILER
Ik hoop op een blue wizard (ondanks dat die daar nog niet blauw is)
  zaterdag 3 september 2022 @ 01:21:54 #136
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205826549
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 01:07 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Ik hoop op een blue wizard (ondanks dat die daar nog niet blauw is)
Kan dat eigenlijk met de rechten die ze nu hebben? Had gelezen dat ze Ungoliant als character(megaspin en moeder van Shelob) niet mochten gebruiken bij de openingscene waar die grote lichtboom kapot wordt gemaakt.
pi_205827121
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2022 01:21 schreef Momo het volgende:

[..]
Kan dat eigenlijk met de rechten die ze nu hebben? Had gelezen dat ze Ungoliant als character(megaspin en moeder van Shelob) niet mochten gebruiken bij de openingscene waar die grote lichtboom kapot wordt gemaakt.
Oei goede vraag. Ik durf het niet te zeggen. Zolang het Gandalf maar niet is. Want het zou naar mijn idee te voor de hand liggend zijn en daarnaast ben ik zo gewend aan Gandalf van ian mckellen dat ik er niet aan kan wennen :P
pi_205827309
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 08:41 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Oei goede vraag. Ik durf het niet te zeggen. Zolang het Gandalf maar niet is. Want het zou naar mijn idee te voor de hand liggend zijn en daarnaast ben ik zo gewend aan Gandalf van ian mckellen dat ik er niet aan kan wennen :P
Het kan Gandalf ook niet zijn omdat Gandalf als Gandalf niet voorkomt in deze Era.

Wellicht als Olórin.

Edit: Hmmm, bij nader inzien zou het wel kunnen. De tijdlijn van de serie is wat vreemd vervormd ten opzichte van de verhalen, ze kunnen er alle kanten mee op.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 september 2022 @ 09:16:18 #139
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_205827319
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 23:50 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Volgens de LotR timeline kan het niet, maar in een serie gebaseerd op The Silmarillion zou het wel kunnen als zijn spirituele voorganger.
maar het was toch al lang duidelijk dat de makers schijt hebben aan de timeline ?
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_205827346
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 09:16 schreef Tokus het volgende:

[..]
maar het was toch al lang duidelijk dat de makers schijt hebben aan de timeline ?
Ja, inderdaad.

SPOILER
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 september 2022 @ 09:36:02 #141
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_205827453

redelijke breakdown van de 1e twee afleveringen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Tokus op 03-09-2022 09:47:03 ]
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zaterdag 3 september 2022 @ 09:47:24 #142
8369 speknek
Another day another slay
pi_205827564
Ze lijken SA 1200-1600 samengeperst te hebben voor de serie, wat natuurlijk niet helemaal klopt maar het wel een stuk interessanter maakt. Als je voortdurend timeskips moet doen krijg je nooit een band met de karakters. Galadriel had dan al naar Lothlorien vertrokken moeten zijn, maar Celeborn is nergens te bekennen dus dat is nog even uitgesteld.
Het enige wat te denken geeft is dat
SPOILER
ook in dit seizoen zit. Dat is wel een beetje fuckery.
pi_205828081
Ik heb al met mezelf afgesproken dat ik me niet te druk ga maken om de tijdslijn, zolang de serie maar vermakelijk is. Helpt dat ik de boeken niet heb gelezen en qua lore niet verschrikkelijk veel weet.
  zaterdag 3 september 2022 @ 11:27:20 #144
8369 speknek
Another day another slay
pi_205828199
Nu ik de hele ochtend een lore binge heb gedaan, klopt de Stranger best goed, en weet ik dus ook vrij zeker wie het is.

SPOILER: lore spoilers
  zaterdag 3 september 2022 @ 11:47:43 #145
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205828327
Volgens mij is dit sowieso al de meest strakgetrokken verfilming ooit van een geschreven verhaal, want alles moet door de Tolkien Estate heen. Dus opmerkingen dat ze de boel negeren/niet snappen lijkt me raar want elk detail moet goedgekeurd worden (ook kwa rechten). Ze moeten alleen soms doordat ze de rechten van de 1e era (als ik het goed begreep) niet hebben, ook namen en referenties niet mogen noemen/gebruiken. Maar ook daar gingen ze allemaal goede alternatieven voor bedenken/goedkeuren.

Dus denk dat het wel goed zit allemaal. Ik vond het prima kijken. Vind de elves in lord of the rings soms een beetje cringe eigenlijk, dat had ik hier minder. Dat zal idd dan weer op kritiek uitkomen want niet accuraat, maar het kijkt wel lekkerder.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_205828666
Ik denk dat de Estate zowel een zegen als een vloek is. Ze letten er idd goed op dat het wat consistent is met de geschreven werken. Met inachtneming dat de Silmarillion ook geen definitief werk was maar de beste samenstelling was die Christopher Tolkien ervan kon maken.

Maar doordat de Estate met andere deals niet echt Silmarillion content aan Amazon mocht geven en enkel appendices zitten de makers met een aantal gaten die ze moeten opvullen. Zeker de First Era is summier en ik laat in het midden of de Estate het hen moeilijk maakte of dat de makers het zo knipten om niet over de lijn te gaan. We moeten ook beseffen dat je die honderden pagina's First Era en evenveel personages niet in 3 minuten kunt persen, het is een zeer kort verloop van de gebeurtenissen.

Wie wil kan in breakdowns hints zien naar de First Era, zoals in het "woud van overledenen" of kort bij de kinderen van Durin. Maar ik denk dat ze het niet mogen benoemen en het beeld juridisch discutabel is, hoewel je als lezer kunt achterhalen wie ze bedoelen.

Het is evenwel ver van de "Amazon fan fiction met name dropping" dat sommigen er van willen maken. Neen, het is niet schaamteloos bekende namen gebruiken voor een ander werk, er zit veel van de ziel van de Tolkienwereld in.
  zaterdag 3 september 2022 @ 12:45:26 #147
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205829055
twitter

Haha
  zaterdag 3 september 2022 @ 12:53:29 #148
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_205829155
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 21:14 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Zit 'm nu te kijken. Woke level is wel max hoor.
Nee hoor. Nog geen LGBTQIA+ gezien. Als andere kleuren huis al woke is, dan ga je t lastig krijgen.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  zaterdag 3 september 2022 @ 12:55:21 #149
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_205829176
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 september 2022 23:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik vond het twee prima eerste afleveringen.
Ik heb genoten van de beelden, de herkenbare namen (ondanks dat ik niet alle lore ken) en de high fantasy.

Prima!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_205829188
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 21:14 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Zit 'm nu te kijken. Woke level is wel max hoor.
Ik was voordat het begon erg bang voor het woke gehalte, maar ik vond dat erg meevallen. Kun je onderbouwen wat je precies woke vond?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')