Die had ik nog niet gehoordquote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:20 schreef PS. het volgende:
Dan moet je kloppen hè,
Maareh sorry, even het topic serieus lezen ipv alleen de tt.
Het is vrij normaal dat je pakketjes niet bij ergens laat afleveren als je er niet woont. De corporatie is ook geen sociale pakketbezorger.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:17 schreef mascara-klodder het volgende:
Interessant wel. Ik hoef niet per se huurverlaging. Maar ik heb al sinds 20 juni een nieuw huisje.
Helemaal blij mee! Inmiddels zijn we al 9 weken verder en heb ik nog steeds geen bel.
Oven, magnetron, kookplaat heb ik naar mijn ouders opgestuurd. Dus mij vader neemt het mee naar mij maar dat kan toch ook nooit de bedoeling zijn? Die man is 73 jaar.
Heb nog gevraagd aan de woningbouw of ik de rest van de te bestellen pakjes bij hun kon afleveren en dat ze het dan naar mij brengen maar dan is het: nou mevrouw Klodder dat is niet de bedoeling.
Volgens mij is het wel de bedoeling dat ik een bel heb!!!!
Absoluut niet mogelijk zegt de wbv. Ook niet als tussenoplossingquote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:22 schreef Knikkergeitje het volgende:
https://www.bol.com/nl/nl(...)rt=price0&rating=all
Ik begrijp niet wat je hiermee wilt zeggen....quote:Oven, magnetron, kookplaat heb ik naar mijn ouders opgestuurd. Dus mij vader neemt het mee naar mij maar dat kan toch ook nooit de bedoeling zijn? Die man is 73 jaar.
Heb nog gevraagd aan de woningbouw of ik de rest van de te bestellen pakjes bij hun kon afleveren en dat ze het dan naar mij brengen maar dan is het: nou mevrouw Klodder dat is niet de bedoeling.
Ze woont in een appartement en het gaat om een centraal iets beneden, hoe zie je voor je dat ze dat zelf kan fixen?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:22 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Het is vrij normaal dat je pakketjes niet bij ergens laat afleveren als je er niet woont. De corporatie is ook geen sociale pakketbezorger.
Vastzetten of vernieuwen van deurbellen zijn voor rekening van de huurder. Sorry moet je in principe zelf regelen.
Even het topic opnieuw doorlezen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:24 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ze woont in een appartement en het gaat om een centraal iets beneden, hoe zie je voor je dat ze dat zelf kan fixen?
Ze heeft geen bel. Dus ze kan geen pakketjes aannemen, tenzij ze buiten bij de centrale hal de hele dag op de stoep gaat zitten.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik begrijp niet wat je hiermee wilt zeggen....
De woningbouw handelt meestal strikt volgens de wet. Of die bel er nog komt, hangt daar van af.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:24 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ze woont in een appartement en het gaat om een centraal iets beneden, hoe zie je voor je dat ze dat zelf kan fixen?
Waar zie jij dat staan in de OP?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:24 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Nou nee ik kan kon voor redelijk wat spullen tering ver lopen. Voor andere zware apparaten kon ik ook best behoorlijk veel meters lopen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:22 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Het is vrij normaal dat je pakketjes niet bij ergens laat afleveren als je er niet woont. De corporatie is ook geen sociale pakketbezorger.
Vastzetten of vernieuwen van deurbellen zijn voor rekening van de huurder. Sorry moet je in principe zelf regelen.
De woningbouw doet niet aan verzoekjes of klachtjes voor een beter leefomgeving, hebben ze schijt aan.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:28 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Nou nee ik kan kon voor redelijk wat spullen tering ver lopen. Voor andere zware apparaten kon ik ook best behoorlijk veel meters lopen.
Hou op hoor.
Het is allang duidelijk dat de wbv heeft verzaakt door alleen mijn portiek niet van een nieuw systeem te voorzien.
Alle portiekwoningen hebben een nieuw bellenbord, inclusief cameraquote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:26 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
De woningbouw handelt meestal strikt volgens de wet. Of die bel er nog komt, hangt daar van af.
Woon je in een eengezinswoning of appartement? Want dit maakt nogal verschil.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:28 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Nou nee ik kan kon voor redelijk wat spullen tering ver lopen. Voor andere zware apparaten kon ik ook best behoorlijk veel meters lopen.
Hou op hoor.
Het is allang duidelijk dat de wbv heeft verzaakt door alleen mijn portiek niet van een nieuw systeem te voorzien.
Tot die ook kapot gaan, kunnen ze ook een eeuw wachten.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:29 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Alle portiekwoningen hebben een nieuw bellenbord, inclusief camera
Hoe ver je moet lopen met pakjes als je gaat verhuizen is echt je eigen probleem. Ze zijn geen sociaal postbedrijfquote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:28 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Hou op hoor.
Nou dan nemen we allemaal briefjes.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:30 schreef Donna het volgende:
Jongens. Als ze op de grond woonde dan kon er toch gewoon een 'even kloppen want de bel doet het niet' briefje op de deur?
Het ging om een defecte deurbel. Dat was de vraag. Punt. Dat briefje maakt de deurbel niet.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:30 schreef Donna het volgende:
Jongens. Als ze op de grond woonde dan kon er toch gewoon een 'even kloppen want de bel doet het niet' briefje op de deur?
Heb ik al. De bel doet het al jaren niet.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:31 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Nou dan nemen we allemaal briefjes.
Die van mij heb ik ook uitgeschakeld, ben geen pakketdienst.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:32 schreef Donna het volgende:
[..]
Heb ik al. De bel doet het al jaren niet.
Nee, maar het probleem is wel ietwat groter als je op hoogte woont en dus geen contact kan maken met beneden. Of dat je op de grond woont en je de postbode met die pakketjes dus letterlijk kan zien, dan zou een briefje ook wel voldoen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:32 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Het ging om een defecte deurbel. Dat was de vraag. Punt. Dat briefje maakt de deurbel niet.
Ik tegenwoordig ook. Een paar keer de HelloFresh van de buren is leuk als diner, maar het houdt een keer op. (en mijn gong is niet zachtjesquote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:33 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Die van mij heb ik ook uitgeschakeld, ben geen pakketdienst.
Precies, genoeg is genoeg, het was soms elke fucking dag.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:34 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Ik tegenwoordig ook. Een paar keer de HelloFresh van de buren is leuk als diner, maar het houdt een keer op. (en mijn gong is niet zachtjes)
Dus iedereen die iets vraagt rondom de rechtspositie bij het repareren van deurbellen woont in een appartement.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:33 schreef Donna het volgende:
[..]
Nee, maar het probleem is wel ietwat groter als je op hoogte woont en dus geen contact kan maken met beneden. Of dat je op de grond woont en je de postbode met die pakketjes dus letterlijk kan zien, dan zou een briefje ook wel voldoen.
Ik kan me zo voorstellen dat mevrouw Klodder in het laatste geval geen topic had geopend.
Jeetje, ben je de manager van de TS ofzo?,quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:33 schreef Donna het volgende:
[..]
Nee, maar het probleem is wel ietwat groter als je op hoogte woont en dus geen contact kan maken met beneden. Of dat je op de grond woont en je de postbode met die pakketjes dus letterlijk kan zien, dan zou een briefje ook wel voldoen.
Ik kan me zo voorstellen dat mevrouw Klodder in het laatste geval geen topic had geopend.
Zeg, hou eens op. TS stelde, enigzins onbeholpen, een vraag, er wordt door oa Donna en mij nog wat verduidelijkt en dan kan je gewoon vriendelijk reageren of gewoon niet.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:35 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dus iedereen die iets vraagt rondom de rechtspositie bij het repareren van deurbellen woont in een appartement.
Oke die universele waarheid is hierbij opgeslagen.
Dit.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:33 schreef Donna het volgende:
[..]
Doe dan iets aan je toon in die "verduidelijking".quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:37 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Zeg, hou eens op. TS stelde, enigzins onbeholpen, een vraag, er wordt door oa Donna en mij nog wat verduidelijkt en dan kan je gewoon vriendelijk reageren of gewoon niet.
Dat ben je niet perse. Maar aangezien het topic dus heerlijk incompleet is, via haar pohi kom je uit in een topic waar staat dat ze het al eens getracht hebben maar het nu helemaal niet meer werkt.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:37 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Dit.
En je bent gewoon afhankelijk van de wvb ivm het systeem, dus waarom lost de wvb dit niet op?
Nee ik vind de reacties nogal flauw terwijl het imo nog al duidelijk is (en nee ben niet de manager van TS), maar schijnbaar is het niet duidelijk. Dat is ook prima.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:35 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dus iedereen die iets vraagt rondom de rechtspositie bij het repareren van deurbellen woont in een appartement.
Oke die universele waarheid is hierbij opgeslagen.
Ja, ok. De oorzaak kan van alles zijn, maar inderdaad. Gewoon de wvb weer bellen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:38 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dat ben je niet perse. Maar aangezien het topic dus heerlijk incompleet is, via haar pohi kom je uit in een topic waar staat dat ze het al eens getracht hebben maar het nu helemaal niet meer werkt.
Oftewel gewoon we wbv weer even bellen. Probleem opgelost.
Als het een bedreigende gevaarlijke situatie is, moet de woningbouw, denk ik, misschien wel in actie komen. Maar dat weet ik helemaal niet cker. Als ik die van mij zo beoordeel. Die maken zelf dingen kapot en laten het dan zo.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:37 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Dit.
En je bent gewoon afhankelijk van de wvb ivm het intercomsysteem, dus waarom lost de wvb dit niet op? (is er uberhaupt intercom? Of alleen een een-directionele bel ? )
Alle andere portieken zijn uit het zelfde jaartal. Het portiek waar ik nu woon is blijkbaar een vergeten portiek. Niemand heeft er ook een antwoord op als ik vraag: waarom is dit portiek niet vernieuwd?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:31 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Hoe ver je moet lopen met pakjes als je gaat verhuizen is echt je eigen probleem. Ze zijn geen sociaal postbedrijf
Nou ik lees in je andere topic dat ze wel langs komen voor je binnenunit. Dus briefje schrijven en vriendelijk nogmaals vragen
Een nieuw systeem ophangen als de oude nog niet is afgeschreven is kapitaalvernietiging. Ik snap dat ze dat niet perse doen.
Uit het topic was niet duidelijk dat ze in een appartement woont. Ik ga niet de hele pohi lezen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:40 schreef Donna het volgende:
[..]
Nee ik vind de reacties nogal flauw terwijl het imo nog al duidelijk is (en nee ben niet de manager van TS), maar schijnbaar is het niet duidelijk. Prima.
En nog steeds negeer je dat ze al pogingen ondernomen hebben maar dat de laatste mislukt is.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:43 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Alle andere portieken zijn uit het zelfde jaartal. Het portiek waar ik nu woon is blijkbaar een vergeten portiek. Niemand heeft er ook een antwoord op als ik vraag: waarom is dit portiek niet vernieuwd?
Alleen maar wijzen met vingertjes van de bellenbordmensen en de wbv naar elkaar.
Ondertussen heb ik sinds 20 juni na de eerste melding nog steeds geen bel.
De woningbouw komt nooit opdagen in dat soort TV, lol. die zijn er bijna nooit.quote:
En terecht. Ga maar naar een echte rechterquote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:45 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
De woningbouw komt nooit opdagen in dat soort TV, lol. die zijn er bijna nooit.goed geregeld gaaf land.
Lees het topic eens. Je gaat er met een misplaatst gestrekt been in.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:44 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
En nog steeds negeer je dat ze al pogingen ondernomen hebben maar dat de laatste mislukt is.
Wanneer komen ze weer langs? Of heb je ze nog niet op de hoogte gebracht dat het niet werkte?
Ik vind het dus wel heel duidelijk want ik heb de pohi ook niet opgezocht, vandaar ook mijn reactie. Ja in een woning op de grond is een kapotte deurbel ook heel vervelend, maar dan heb je geen issues met al die pakketten want je kan gewoon een briefje ophangen (tot de tijd dat de deurbel wel gemaakt is). Het pakketten issue viel mij namelijk het meeste op in de OP.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:43 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Uit het topic was niet duidelijk dat ze in een appartement woont. Ik ga niet de hele pohi lezen.
Ik heb netjes geantwoord met het correcte juridische antwoord rondom klein onderhoud.
Daarbij is een binnenunit imho niet perse onbereikbaar voor de huurder. Maar als je wel gaat pohi stalken zie je dat de verhuurder al reparaties heeft getracht maar het mislukt is.
Nogal wat relevante informatie die mist he?
Maar inderdaad erg flauw om te zeggen dat de wbv niet haar sociale pakketbezorger is (klacht uit op) en dat ik netjes beantwoord heb wat er gevraagd werd.
Nee reageer dan normaal met iets als "ts woont in een appartement, dat had ze niet gezegd" in plaats van "HoE ZiE jE hET VoOr Je?"
Nee, je wil een werkende deurbel. Dat is je vraag. Ze zijn geweest, reparatie mislukt. Dus bel ze, zeg ze dat het mislukt is. Ik ga er naar jou toe geheel niet met een gestrekt been in. Dan had ik al niet gereageerd.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:47 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Lees het topic eens. Je gaat er met een misplaatst gestrekt been in.
Ik word van het kastje naar de muur gestuurd.
Tzt krijg ik een bel.
Als ik boven ben kan men aan de deur kloppen wat ze willen, maar dan moet het echt DSI stijl anders gaat het echt niet gehoord worden. Dus nee, dat is niet "logisch".quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:50 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik vind het dus wel heel duidelijk want ik heb de pohi ook niet opgezocht, vandaar ook mijn reactie. Ja in een woning op de grond is een kapotte deurbel ook heel vervelend, maar dan heb je geen issues met al die pakketten want je kan gewoon een briefje ophangen (tot de tijd dat de deurbel wel gemaakt is). Het pakketten issue viel mij namelijk het meeste op in de OP.
Verder reageer je nogal kinderachtig, heb ook geen idee waar dit vandaan komt. En dan aangesproken worden op m'n toon, op Fok!. Mooie wending terwijl ik alleen maar iets probeer te verduidelijken.
quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:55 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Als ik boven ben kan men aan de deur kloppen wat ze willen, maar dan moet het echt DSI stijl anders gaat het echt niet gehoord worden. Dus nee, dat is niet "logisch".
Maar prima, ts gaat de deurbel tzt wel krijgen dus probleem opgelost. Als het juridische antwoord wat ik geef je niet bevalt is het niet perse onvriendelijk. Daarnaast is de zin die ik aanhaal niet door jou gepost, maar een verklaring waarom die "aanvulling" geen aanvulling is.
Kan je iets van vinden, in het fb topic
Bij de woningbouw is dat heel normaal. Je hebt niks te vertellen bij die verhuurder.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:01 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik word bijna onzeker van @:inversteerdertje het is blijkbaar niet normaal om na de eerste melding op 20 juni van een nietwerkende deurbel nog steeds een een niet werkende deurbel te hebben op 25 augustus
Nee het is niet normaal, maar ze hebben al een poging gedaan het te maken. Zij zullen ook meer te doen hebben dan zsm bij je staan.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:01 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik word bijna onzeker van @:inversteerdertje het is blijkbaar niet normaal om na de eerste melding op 20 juni van een nietwerkende deurbel nog steeds een een niet werkende deurbel te hebben op 25 augustus
De prijzen zijn anders heel sociaalquote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:12 schreef christmastsunami het volgende:
Kijk ze noemen het soms nog steeds, sociale woningbouw, maar dat is niet meer zo. Het is gewoon een bedrijf, een verhuurbedrijf geworden en zo handelen ze nu ook. Door dat woord 'sociale', denkt iedereen dat ze nog steeds een maatschappelijk belang dienen. Dat is niet meer zo. Het is een normaal bedrijf geworden.
Dat is een totaal andere discussie. Een beetje rotte vis verkopen voor een goedkoop prijsje, pikt on normale markt ook niet.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:16 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
De prijzen zijn anders heel sociaal
Pff. Bel dan dagelijks.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:43 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Alle andere portieken zijn uit het zelfde jaartal. Het portiek waar ik nu woon is blijkbaar een vergeten portiek. Niemand heeft er ook een antwoord op als ik vraag: waarom is dit portiek niet vernieuwd?
Alleen maar wijzen met vingertjes van de bellenbordmensen en de wbv naar elkaar.
Ondertussen heb ik sinds 20 juni na de eerste melding nog steeds geen bel.
Mochten ze willen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:06 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Bij de woningbouw is dat heel normaal. Je hebt niks te vertellen bij die verhuurder.
Als je weer belt met de wbv, meldt dan een defecte intercom ipv deurbel. Dan zijn ze meer doordrongen van het feit dat je het portiek niet inkomt.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:01 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik bedoel het niet vervelend, maar als je ook op deze manier communiceert met de WBV, draagt dat wellicht niet bij aan een oplossing.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:17 schreef mascara-klodder het volgende:
Interessant wel. Ik hoef niet per se huurverlaging. Maar ik heb al sinds 20 juni een nieuw huisje.
Helemaal blij mee! Inmiddels zijn we al 9 weken verder en heb ik nog steeds geen bel.
Oven, magnetron, kookplaat heb ik naar mijn ouders opgestuurd. Dus mij vader neemt het mee naar mij maar dat kan toch ook nooit de bedoeling zijn? Die man is 73 jaar.
Wat een geklets allemaal. Het zijn geen gewone bedrijven. Al was het maar omdat ze geen winstoogmerk hebben.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:12 schreef christmastsunami het volgende:
Kijk ze noemen het soms nog steeds, sociale woningbouw, maar dat is niet meer zo. Het is gewoon een bedrijf, een verhuurbedrijf geworden en zo handelen ze nu ook. Door dat woord 'sociale', denkt iedereen dat ze nog steeds een maatschappelijk belang dienen. Dat is niet meer zo. Het is een normaal bedrijf geworden.
Alleen daarom werk ik al liever niet thuis... als ze eenmaal doorhebben dat je er altijd bent en je doorgaans voor je naaste buren pakketjes aanneemt, dan beland je gegarandeerd op een lijstje ergens en gaan ze voor steeds meer huisnummers bij je aanbellen "ja nu ik er toch sta ik heb hier ook nog 5 pakketjes voor <5 nummers ergens aan de overkant van de straat 100 meter verderop>, die kan je vast ook wel even aannemen?"quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:35 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Precies, genoeg is genoeg, het was soms elke fucking dag.
Nou deze. Klagen om het klagen hoor...quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:22 schreef Knikkergeitje het volgende:
https://www.bol.com/nl/nl(...)rt=price0&rating=all
Dus, je laat je pakjes bij je ouders bezorgen en dan verwacht je dat de woningbouw zorgt dat ze bij jou komen?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:17 schreef mascara-klodder het volgende:
Appartementencomplex is vriendelijk aangevuld door mensen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 12:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus, je laat je pakjes bij je ouders bezorgen en dan verwacht je dat de woningbouw zorgt dat ze bij jou komen?
En een bel? Die hang je toch zelf op!
Excuus, reageerde op de OP.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 12:46 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Appartementencomplex is vriendelijk aangevuld door mensen.
Ze wil best naar beneden komen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 12:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Excuus, reageerde op de OP.
Maar ik heb de indruk dat niet alleen die defecte bel het probleem is.
Als TS niet thuis is, kan er ook geen pakketje afgeleverd worden.
En wat als de bezorger het niet naar boven wil brengen?
Dan kan ze het toch ook bij haar vader op gaan halen! Waarom zegt ze dat haar vader dat dan moet komen brengen en 'dat doe je een man van 73 toch niet aan!', alsof de woningbouw daar dan voor moet zorgen, omdat haar bel het niet doet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 13:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze wil best naar beneden komen.
Ze heeft geen auto.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 16:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan kan ze het toch ook bij haar vader op gaan halen! Waarom zegt ze dat haar vader dat dan moet komen brengen en 'dat doe je een man van 73 toch niet aan!', alsof de woningbouw daar dan voor moet zorgen, omdat haar bel het niet doet.
Beetje raar, toch?
Vervelend, dan nog kun je niet van de woningbouw verwachten dat ze een pakketservice verlenen, omdat jouw bel het niet doet en je de pakketjes dan maar bij je vader laat bezorgen.quote:
Ze verwacht dat de woningbouw zorgt voor een bel die het doet. Dat was het punt. Snap dat dan.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 16:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Vervelend, dan nog kun je niet van de woningbouw verwachten dat ze een pakketservice verlenen, omdat jouw bel het niet doet en je de pakketjes dan maar bij je vader laat bezorgen.
Die bel moet de woningbouw maken, maar die pakketjes, is haar probleem.
Overigens heb ik een schoonvader van 82, die nog heel best een pakketje zou kunnen komen brengen. 73 is echt niet hoogbejaard of zo.
Daarbij hoeft haar vader toch maar tot de voordeur. Kan ze het zelf omhoog sjouwen, of met de lift, mocht die er in zitten.
quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 16:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze verwacht dat de woningbouw zorgt voor een bel die het doet. Dat was het punt. Snap dat dan.
Zie vetgedrukte: Ze wil de woningbouw bombarderen tot pakketservice, zolang de bel het niet doet.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:17 schreef mascara-klodder het volgende:
Dat kan je heel goed zelf. Het is Gia maarquote:Op vrijdag 26 augustus 2022 16:39 schreef Lienekien het volgende:
@:mascara-klodder Ik heb Gia op mijn nek, zij heeft het op d’r heupen. Help.
Sarcasme, Gia. Je snapt het niet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 16:40 schreef Gia het volgende:
[..]
[..]
Zie vetgedrukte: Ze wil de woningbouw bombarderen tot pakketservice, zolang de bel het niet doet.
Die bel, is het probleem van de woningbouw. De pakketjes is haar probleem, en dat van haar vader.
Lijkt me toch logisch dat de woningbouw de zorg draagt voor werkende bel en intercom in een appartementencomplex/portiekflat.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 16:48 schreef Ceviche het volgende:
Om eerlijk te zijn snapte ik er ook niet veel van
Maar dat komt ook omdat er echt mensen zijn die een deurbel of tuinschutting van de woningbouwvereniging verwachten.
Ik vond de vraag van Investeerdertje ook wel interessant, weet de woningbouw momenteel dat de intercomding niet werkt? En wat zeggen zij dat het plan is?
Er zijn inmiddels 2 mensen langsgeweest voor de bel. En er zijn van mij uit en de opzichter uit in totaal 8 meldingen gemaakt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 16:48 schreef Ceviche het volgende:
Om eerlijk te zijn snapte ik er ook niet veel van
Maar dat komt ook omdat er echt mensen zijn die een deurbel of tuinschutting van de woningbouwvereniging verwachten.
Ik vond de vraag van Investeerdertje ook wel interessant, weet de woningbouw momenteel dat de intercomding niet werkt? En wat zeggen zij dat het plan is?
Briefje ophangen, ‘bel stuk’?quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 16:59 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Er zijn inmiddels 2 mensen langsgeweest voor de bel. En er zijn van mij uit en de opzichter uit in totaal 8 meldingen gemaakt.
Sinds 20 juni.
Dus ja, ze weten ervan.
Tzt wordt het bellenbord vervangen. Bij alle portieken is dit blijkbaar al een aantal jaren geleden gedaan maar bij mijn portiek gingen ze in staking ofzo?
Ik krijg er van de wbv en de electriënmeneren geen antwoord op waarom mijn portiek niet is gedaan .
En bij iets simpels zo als vandaag is een bel ook gewoon rete-handig: ik word gebeld door de dorpelplaatsermeneer, mevrouw ik bel heel de tijd al aan maar niemand doet open.
Dan staan ze tenminste niet de hele tijd voor niks te bellen.quote:
Ja dat is dan ook wel weer zoquote:Op vrijdag 26 augustus 2022 17:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan staan ze tenminste niet de hele tijd voor niks te bellen.
Ha! En hoe moet dan bezorgd wordenquote:Op vrijdag 26 augustus 2022 17:13 schreef Fer het volgende:
https://www.bol.com/nl/nl(...)nEAQYAyABEgI4zPD_BwE
Ik hou mijn telefoonnummer liever geheim en jij weet best voor wie en waarvoorquote:Op vrijdag 26 augustus 2022 18:08 schreef Soury het volgende:
Plak een post-it op je bel met je telefoonnummer als je een pakketje verwacht. Meestal weet je al er een pakket aan komt
Ik denk altijd in mogelijkhedenquote:Op vrijdag 26 augustus 2022 18:01 schreef Twiitch het volgende:
Gewoon een dagje bij de voordeur posten als je iets of iemand verwacht. Niet zo in problemen denken.
Precies!quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 18:27 schreef noodgang het volgende:
De vraag is: Help, de woningbouw wil mijn bel niet maken, ondanks dat ik dit defect al meerdere keren heb aangegeven. Wat kan ik doen?
Overige zaken over pakketservice van de vader e.d. zijn niet relevant voor deze vraag
echter het feit dat er ook politie brandweer of wie ook voor de deur kan staan en TS dit niet weet lijkt me wel degelijk een probleem. Dus moet de woningbouw aan het werk.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 18:27 schreef Gia het volgende:
maar ook dat is niet het probleem van de wbv
De woningbouw had moeten zorgen dat de bel het deed toen het appartement aan haar verhuurd werd.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 16:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan kan ze het toch ook bij haar vader op gaan halen! Waarom zegt ze dat haar vader dat dan moet komen brengen en 'dat doe je een man van 73 toch niet aan!', alsof de woningbouw daar dan voor moet zorgen, omdat haar bel het niet doet.
Beetje raar, toch?
Dit vind ik ook een goeie, ik snap dat je je nummer niet naast je bel wilt plakken maar dit lijkt me een prima alternatief zolang de bel het niet doet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 20:12 schreef Nizno het volgende:
of koop een prepaid kaartje en mik die in een oude telefoon en zet dat nummer op een briefje bij de voordeur voor pakketjes.
Nou wat denk je zelf? Denk eens even goed na, hoe zou je nou in het bezit kunnen komen van een deurbel, zonder bel en zonder auto.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 17:15 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ha! En hoe moet dan bezorgd worden
De wbv zei trouwens dat dit niet werkt en dit ook niet gaan betalen.
Dit, kom op zeg.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 18:27 schreef Gia het volgende:
Pakketjes af laten geven bij een pick up point, auto regelen en ophalen!
Ja, sorry hoor, vervelend dat je geen auto hebt, maar ook dat is niet het probleem van de wbv
En, doet de installatie het bij de buren welquote:Op vrijdag 26 augustus 2022 20:15 schreef Leandra het volgende:
En even de voor de hand liggende vraag: zit de stekker er wel in?
In de meterkast?
De stekker van de bel bedoel ik dan, en zo ja: heeft dat stopcontact stroom?
Ik hoop dat dit al gecontroleerd is, maar soms....
kom op zeg stop over de sarcasme van de pakketjes.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 20:22 schreef NoemHarry het volgende:
[..]
Nou wat denk je zelf? Denk eens even goed na, hoe zou je nou in het bezit kunnen komen van een deurbel, zonder bel en zonder auto.
[..]
Dit, kom op zeg.
Als ik me het nieuwe woning topic van TS goed herinner hebben ze haar appartementje soort van verbouwd tot show case voor de new and improved versie van die appartementen, daarbij zal er voor sociale woningbouw redelijk verbouwd zijn.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 20:23 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
En, doet de installatie het bij de buren wel
Kan je niet zo'n draadloze bel kopen en de drukker in het portiek plaatsen want dit is natuurlijk geen doen zo? Als je moet gaan wachten totdat zij het een keer gaan maken ......quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 16:59 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Er zijn inmiddels 2 mensen langsgeweest voor de bel. En er zijn van mij uit en de opzichter uit in totaal 8 meldingen gemaakt.
Sinds 20 juni.
Dus ja, ze weten ervan.
Tzt wordt het bellenbord vervangen. Bij alle portieken is dit blijkbaar al een aantal jaren geleden gedaan maar bij mijn portiek gingen ze in staking ofzo?
Ik krijg er van de wbv en de electriënmeneren geen antwoord op waarom mijn portiek niet is gedaan .
En bij iets simpels zo als vandaag is een bel ook gewoon rete-handig: ik word gebeld door de dorpelplaatsermeneer, mevrouw ik bel heel de tijd al aan maar niemand doet open.
Sommige flats zijn 16 hoog en 10 apparatementen breedt en dus op de 16e verdieping hemelsbreed zo'n 90 meter van het deurbel bord af.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 09:37 schreef the-eye het volgende:
[..]
Kan je niet zo'n draadloze bel kopen en de drukker in het portiek plaatsen want dit is natuurlijk geen doen zo? Als je moet gaan wachten totdat zij het een keer gaan maken ......
Voor een tientje heb je er één die 30m kan overbruggen en voor 3 tientjes één die 70m kan overbruggen.
Als je 16 hoog in de Bijlmer in het laatste flat op de galerij woont is je deurbel niet je grootste probleem lijkt mequote:Op zaterdag 27 augustus 2022 09:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Sommige flats zijn 16 hoog en 10 apparatementen breedt en dus op de 16e verdieping hemelsbreed zo'n 90 meter van het deurbel bord af.
Maar goed ik ben wel benieuwd naar het antwoord de vraag of de bel bij de buren ook kapot is.
Ik zou dit zeker proberen. Voor veel bezoekers (waaronder klusjesmannen en hulpdiensten) zal dat ongetwijfeld prima werken.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 18:08 schreef Soury het volgende:
Plak een post-it op je bel met je telefoonnummer als je een pakketje verwacht. Meestal weet je al er een pakket aan komt
Dit is 2 hoog in een portiek met 6 appartementen. Het zou me verbazen als het hemelsbreed meer dan 12 meter van de voordeur is. Een fatsoenlijke draadloze bel zou daar volgens mij prima moeten werken.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 09:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Sommige flats zijn 16 hoog en 10 apparatementen breedt en dus op de 16e verdieping hemelsbreed zo'n 90 meter van het deurbel bord af.
Maar goed ik ben wel benieuwd naar het antwoord de vraag of de bel bij de buren ook kapot is.
De bel heeft het helemaal nog niet gedaan sinds de oplevering.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 11:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Misschien een vraag wat nog niet is langs geweest, maar welke, if any, service kosten betaalt TS?
Als daar iets als klein onderhoud tussen zit, moet de wbv niet zeuren, sowieso in een appartementencomplex, kan je dit volgens mij ook niet eenvoudig zelf laten maken.
quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 20:10 schreef Leandra het volgende:
Dan zou ik er tijdelijk een soort van "bel" maken van iets op je balkon met een touw eraan waar de bezorger dan aan kan trekken.
Dat touw gooi je dan alleen maar naar beneden als je een pakketje verwacht, bij je kapotte bel een briefje dat ze aan het touw moeten trekken.
Dat ook, maar het helpt niet dat verhuurder het ergens op probeert te gooien.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 11:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
De bel heeft het helemaal nog niet gedaan sinds de oplevering.
Het is geen kwestie van "kan TS zelf (laten) doen", het had werkend opgeleverd moeten worden, en dus een taak voor de verhuurder.
Het is geen kwestie van onderhoud als het bij de aanvang van de huur al niet werkte.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 13:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat ook, maar het helpt niet dat verhuurder het ergens op probeert te gooien.
Het maakt het altijd makkelijker als je voor zulk soort onderhoud sowieso al betaalt.
Ja uh moet je horen, gelijk hebben en krijgen zijn twee verschillende dingen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 13:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van onderhoud als het bij de aanvang van de huur al niet werkte.
ze zijn er al geweest dus er is al wel goed bekend dat het vanaf oplevering al niet werkt en TS dus het gelijk heeft en heeft gekregenquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 14:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja uh moet je horen, gelijk hebben en krijgen zijn twee verschillende dingen.
Hoe meer op papier, hoe eenvoudiger.
Ik zie nergens dat ze gelijk heeft gekregen, ze heeft geen bel en ze gaan het ook niet doen is volgens mij 5x gemeld door TS.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 14:04 schreef Nizno het volgende:
[..]
ze zijn er al geweest dus er is al wel goed bekend dat het vanaf oplevering al niet werkt en TS dus het gelijk heeft en heeft gekregen
Dit verzin je gewoon.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 14:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik zie nergens dat ze gelijk heeft gekregen, ze heeft geen bel en ze gaan het ook niet doen is volgens mij 5x gemeld door TS.
Ik verzin niks.quote:
Die gasten hebben 20 seconden om dat pakje bezorgd te krijgen, die gaan echt niet bellen en wachten tot iemand heeft opgenomen. En terecht. Niet hun schuld, maar van de PostNL en consorten.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 10:07 schreef XanderH het volgende:
[..]
Ik zou dit zeker proberen. Voor veel bezoekers (waaronder klusjesmannen en hulpdiensten) zal dat ongetwijfeld prima werken.
Ik vraag me alleen af of de gemiddelde pakketbezorger de moeite gaat nemen om te bellen. Iedere extra moeite lijkt voor die mensen te veel moeite te zijn. Plus ze moeten daarvoor waarschijnlijk een privé toestel gebruiken en staan waarschijnlijk ook niet te springen om hun privénummer te delen (ja, je kunt anoniem bellen, maar moeite). Mijn bel werkt prima maar ze nemen soms niet eens de moeite om de straat in te rijden, dus ik vrees er voor...
Maar proberen kan natuurlijk altijd.
Ja, precies.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 18:47 schreef appreciate het volgende:
[..]
Die gasten hebben 20 seconden om dat pakje bezorgd te krijgen, die gaan echt niet bellen en wachten tot iemand heeft opgenomen. En terecht. Niet hun schuld, maar van de PostNL en consorten.
Ja dit dus wat een vage bende.quote:
Dat was me direct al duidelijk. Het is de warrige post waarop ik reageerde waardoor ik dat plaatje plaatste.quote:Op maandag 29 augustus 2022 09:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja dit dus wat een vage bende.
Maar het blijkt om de intercom van een appartementencomplex te gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |