abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205745951
Interessant wel. Ik hoef niet per se huurverlaging. Maar ik heb al sinds 20 juni een nieuw huisje.

Helemaal blij mee! Inmiddels zijn we al 9 weken verder en heb ik nog steeds geen bel.

Oven, magnetron, kookplaat heb ik naar mijn ouders opgestuurd. Dus mij vader neemt het mee naar mij maar dat kan toch ook nooit de bedoeling zijn? Die man is 73 jaar.

Heb nog gevraagd aan de woningbouw of ik de rest van de te bestellen pakjes bij hun kon afleveren en dat ze het dan naar mij brengen maar dan is het: nou mevrouw Klodder dat is niet de bedoeling.

Volgens mij is het wel de bedoeling dat ik een bel heb!!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2022 20:20:45 ]
pi_205745983
Dan moet je kloppen hè,

Maareh sorry, even het topic serieus lezen ipv alleen de tt.
pi_205746012
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:20 schreef PS. het volgende:
Dan moet je kloppen hè,

Maareh sorry, even het topic serieus lezen ipv alleen de tt.
Die had ik nog niet gehoord :') :*
pi_205746013
quote:
8s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:17 schreef mascara-klodder het volgende:
Interessant wel. Ik hoef niet per se huurverlaging. Maar ik heb al sinds 20 juni een nieuw huisje.

Helemaal blij mee! Inmiddels zijn we al 9 weken verder en heb ik nog steeds geen bel.

Oven, magnetron, kookplaat heb ik naar mijn ouders opgestuurd. Dus mij vader neemt het mee naar mij maar dat kan toch ook nooit de bedoeling zijn? Die man is 73 jaar.

Heb nog gevraagd aan de woningbouw of ik de rest van de te bestellen pakjes bij hun kon afleveren en dat ze het dan naar mij brengen maar dan is het: nou mevrouw Klodder dat is niet de bedoeling.

Het is vrij normaal dat je pakketjes niet bij ergens laat afleveren als je er niet woont. De corporatie is ook geen sociale pakketbezorger.

Vastzetten of vernieuwen van deurbellen zijn voor rekening van de huurder. Sorry moet je in principe zelf regelen.
pi_205746015
Oké, ik snap hier echt niks van, en heb echt wel mijn best gedaan.

-edit:ik snap hem nu

Maar postbezorgers hier rammelen wel aan de brievenbus alsof het een vibrator is. Of ze slaan op je deur alsof de DSI er voor staan

Je merkt toch wel dat iemand voor de deur staat lijkt me?

[ Bericht 64% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2022 20:25:38 ]
pi_205746016
Ik weet niet beter dan hoe mijn woningbouw dit zou aanpakken, gewoon niet. Of ze komen met iets zo goedkoop dat je er niks aan hebt.
pi_205746023
quote:
Absoluut niet mogelijk zegt de wbv. Ook niet als tussenoplossing
pi_205746031
quote:

Ik begrijp niet wat je hiermee wilt zeggen....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205746036
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:22 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Het is vrij normaal dat je pakketjes niet bij ergens laat afleveren als je er niet woont. De corporatie is ook geen sociale pakketbezorger.

Vastzetten of vernieuwen van deurbellen zijn voor rekening van de huurder. Sorry moet je in principe zelf regelen.
Ze woont in een appartement en het gaat om een centraal iets beneden, hoe zie je voor je dat ze dat zelf kan fixen?
pi_205746055
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:24 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ze woont in een appartement en het gaat om een centraal iets beneden, hoe zie je voor je dat ze dat zelf kan fixen?
Even het topic opnieuw doorlezen.

Had ik dit hier kunnen vinden? Nee.

Afhankelijk van wat er stuk is blijft het overigens staan wat ik zei. Imho kan je prima je binnenunit vervangen als huurder.
  Moderator donderdag 25 augustus 2022 @ 20:26:12 #12
382129 crew  Donna
pi_205746056
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik begrijp niet wat je hiermee wilt zeggen....
Ze heeft geen bel. Dus ze kan geen pakketjes aannemen, tenzij ze buiten bij de centrale hal de hele dag op de stoep gaat zitten.
pi_205746063
quote:

[..]
De woningbouw handelt meestal strikt volgens de wet. Of die bel er nog komt, hangt daar van af.
pi_205746070
quote:

[..]
Waar zie jij dat staan in de OP?
pi_205746086
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:22 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Nou nee ik kan kon voor redelijk wat spullen tering ver lopen. Voor andere zware apparaten kon ik ook best behoorlijk veel meters lopen.

Hou op hoor.

Het is allang duidelijk dat de wbv heeft verzaakt door alleen mijn portiek niet van een nieuw systeem te voorzien.
pi_205746102
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:28 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Nou nee ik kan kon voor redelijk wat spullen tering ver lopen. Voor andere zware apparaten kon ik ook best behoorlijk veel meters lopen.

Hou op hoor.

Het is allang duidelijk dat de wbv heeft verzaakt door alleen mijn portiek niet van een nieuw systeem te voorzien.
De woningbouw doet niet aan verzoekjes of klachtjes voor een beter leefomgeving, hebben ze schijt aan.
pi_205746103
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:26 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
De woningbouw handelt meestal strikt volgens de wet. Of die bel er nog komt, hangt daar van af.
Alle portiekwoningen hebben een nieuw bellenbord, inclusief camera
pi_205746107
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:28 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Hou op hoor.

Woon je in een eengezinswoning of appartement? Want dit maakt nogal verschil.
pi_205746118
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:29 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Alle portiekwoningen hebben een nieuw bellenbord, inclusief camera
Tot die ook kapot gaan, kunnen ze ook een eeuw wachten.
  Moderator donderdag 25 augustus 2022 @ 20:30:21 #20
382129 crew  Donna
pi_205746121
Jongens. Als ze op de grond woonde dan kon er toch gewoon een 'even kloppen want de bel doet het niet' briefje op de deur?
pi_205746134
quote:

[..]

Hou op hoor.

Hoe ver je moet lopen met pakjes als je gaat verhuizen is echt je eigen probleem. Ze zijn geen sociaal postbedrijf

Nou ik lees in je andere topic dat ze wel langs komen voor je binnenunit. Dus briefje schrijven en vriendelijk nogmaals vragen

Een nieuw systeem ophangen als de oude nog niet is afgeschreven is kapitaalvernietiging. Ik snap dat ze dat niet perse doen.
pi_205746140
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:30 schreef Donna het volgende:
Jongens. Als ze op de grond woonde dan kon er toch gewoon een 'even kloppen want de bel doet het niet' briefje op de deur?
Nou dan nemen we allemaal briefjes.
pi_205746157
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:30 schreef Donna het volgende:
Het ging om een defecte deurbel. Dat was de vraag. Punt. Dat briefje maakt de deurbel niet.
  Moderator donderdag 25 augustus 2022 @ 20:32:13 #24
382129 crew  Donna
pi_205746158
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:31 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Nou dan nemen we allemaal briefjes.
Heb ik al. De bel doet het al jaren niet. :6
pi_205746166
Vraagje: Betaal je extra servicekosten voor schoonmaak/lift etc?

Zo ja, waarom is de verhuurder dan niet verantwoordelijk voor de Intercom?

(ik heb ook intercom en bij storing moet ik gewoon de wvb bellen)
Staat er iets over in het huurcontract?

Wat heeft de wvb exact gezegd toen er gevraagd werd die bel te fiksen?

Wat is er exact stuk? De drukker? De Gong? Het elektra-systeem? Intercom zelf?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205746170
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:32 schreef Donna het volgende:

[..]
Heb ik al. De bel doet het al jaren niet. :6
Die van mij heb ik ook uitgeschakeld, ben geen pakketdienst.
  Moderator donderdag 25 augustus 2022 @ 20:33:33 #27
382129 crew  Donna
pi_205746181
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:32 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Het ging om een defecte deurbel. Dat was de vraag. Punt. Dat briefje maakt de deurbel niet.
Nee, maar het probleem is wel ietwat groter als je op hoogte woont en dus geen contact kan maken met beneden. Of dat je op de grond woont en je de postbode met die pakketjes dus letterlijk kan zien, dan zou een briefje ook wel voldoen.

Ik kan me zo voorstellen dat mevrouw Klodder in het laatste geval geen topic had geopend.
pi_205746197
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:33 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Die van mij heb ik ook uitgeschakeld, ben geen pakketdienst.
Ik tegenwoordig ook. Een paar keer de HelloFresh van de buren is leuk als diner, maar het houdt een keer op. (en mijn gong is niet zachtjes :( )
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205746213
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:34 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Ik tegenwoordig ook. Een paar keer de HelloFresh van de buren is leuk als diner, maar het houdt een keer op. (en mijn gong is niet zachtjes :( )
Precies, genoeg is genoeg, het was soms elke fucking dag.
pi_205746224
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:33 schreef Donna het volgende:

[..]
Nee, maar het probleem is wel ietwat groter als je op hoogte woont en dus geen contact kan maken met beneden. Of dat je op de grond woont en je de postbode met die pakketjes dus letterlijk kan zien, dan zou een briefje ook wel voldoen.

Ik kan me zo voorstellen dat mevrouw Klodder in het laatste geval geen topic had geopend.
Dus iedereen die iets vraagt rondom de rechtspositie bij het repareren van deurbellen woont in een appartement.

Oke die universele waarheid is hierbij opgeslagen.
pi_205746234
quote:

[..]

Jeetje, ben je de manager van de TS ofzo?,
pi_205746253
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:35 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Dus iedereen die iets vraagt rondom de rechtspositie bij het repareren van deurbellen woont in een appartement.

Zeg, hou eens op. TS stelde, enigzins onbeholpen, een vraag, er wordt door oa Donna en mij nog wat verduidelijkt en dan kan je gewoon vriendelijk reageren of gewoon niet.
pi_205746254
quote:

[..]

Dit.
En je bent gewoon afhankelijk van de wvb ivm het intercomsysteem, dus waarom lost de wvb dit niet op? (is er uberhaupt intercom? Of alleen een een-directionele bel ? )
pi_205746266
¤6 bij de action :')
pi_205746275
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:37 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Zeg, hou eens op. TS stelde, enigzins onbeholpen, een vraag, er wordt door oa Donna en mij nog wat verduidelijkt en dan kan je gewoon vriendelijk reageren of gewoon niet.
Doe dan iets aan je toon in die "verduidelijking".
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:37 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Dit.
En je bent gewoon afhankelijk van de wvb ivm het systeem, dus waarom lost de wvb dit niet op?
Dat ben je niet perse. Maar aangezien het topic dus heerlijk incompleet is, via haar pohi kom je uit in een topic waar staat dat ze het al eens getracht hebben maar het nu helemaal niet meer werkt.

Oftewel gewoon we wbv weer even bellen. Probleem opgelost.
pi_205746298
Hier is de bel/intercom vaker kapot dan dat die het wel doet. Als een module is vervangen, is deze een week later weer kapot en duurt het maanden voordat deze weer wordt gemaakt. Gewoon als een autist wonen, dan heb je er verder geen last van. Ik vind het eigenlijk wel prima zo, straks gooien ze nog de servicekosten omhoog als men elke week langs mag komen.
  Moderator donderdag 25 augustus 2022 @ 20:40:35 #37
382129 crew  Donna
pi_205746307
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:35 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Nee ik vind de reacties nogal flauw terwijl het imo nog al duidelijk is (en nee ben niet de manager van TS), maar schijnbaar is het niet duidelijk. Dat is ook prima.
pi_205746310
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:38 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Dat ben je niet perse. Maar aangezien het topic dus heerlijk incompleet is, via haar pohi kom je uit in een topic waar staat dat ze het al eens getracht hebben maar het nu helemaal niet meer werkt.

Oftewel gewoon we wbv weer even bellen. Probleem opgelost.
Ja, ok. De oorzaak kan van alles zijn, maar inderdaad. Gewoon de wvb weer bellen.
pi_205746312
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:37 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Dit.
En je bent gewoon afhankelijk van de wvb ivm het intercomsysteem, dus waarom lost de wvb dit niet op? (is er uberhaupt intercom? Of alleen een een-directionele bel ? )
Als het een bedreigende gevaarlijke situatie is, moet de woningbouw, denk ik, misschien wel in actie komen. Maar dat weet ik helemaal niet cker. Als ik die van mij zo beoordeel. Die maken zelf dingen kapot en laten het dan zo.
pi_205746367
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:31 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Hoe ver je moet lopen met pakjes als je gaat verhuizen is echt je eigen probleem. Ze zijn geen sociaal postbedrijf

Nou ik lees in je andere topic dat ze wel langs komen voor je binnenunit. Dus briefje schrijven en vriendelijk nogmaals vragen

Een nieuw systeem ophangen als de oude nog niet is afgeschreven is kapitaalvernietiging. Ik snap dat ze dat niet perse doen.
Alle andere portieken zijn uit het zelfde jaartal. Het portiek waar ik nu woon is blijkbaar een vergeten portiek. Niemand heeft er ook een antwoord op als ik vraag: waarom is dit portiek niet vernieuwd?

Alleen maar wijzen met vingertjes van de bellenbordmensen en de wbv naar elkaar.

Ondertussen heb ik sinds 20 juni na de eerste melding nog steeds geen bel.
pi_205746368
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:40 schreef Donna het volgende:

[..]
Nee ik vind de reacties nogal flauw terwijl het imo nog al duidelijk is (en nee ben niet de manager van TS), maar schijnbaar is het niet duidelijk. Prima.
Uit het topic was niet duidelijk dat ze in een appartement woont. Ik ga niet de hele pohi lezen.

Ik heb netjes geantwoord met het correcte juridische antwoord rondom klein onderhoud.

Daarbij is een binnenunit imho niet perse onbereikbaar voor de huurder. Maar als je wel gaat pohi stalken zie je dat de verhuurder al reparaties heeft getracht maar het mislukt is.

Nogal wat relevante informatie die mist he?

Maar inderdaad erg flauw om te zeggen dat de wbv niet haar sociale pakketbezorger is (klacht uit op) en dat ik netjes beantwoord heb wat er gevraagd werd.

Nee reageer dan normaal met iets als "ts woont in een appartement, dat had ze niet gezegd" in plaats van "HoE ZiE jE hET VoOr Je?"
pi_205746376
Die woningbouw zit met het wetboek op schoot met je te onderhandelen. Je moet het op een gevaarlijke situatie gooien, niet op luxe, lol.
pi_205746390
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:43 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Alle andere portieken zijn uit het zelfde jaartal. Het portiek waar ik nu woon is blijkbaar een vergeten portiek. Niemand heeft er ook een antwoord op als ik vraag: waarom is dit portiek niet vernieuwd?

Alleen maar wijzen met vingertjes van de bellenbordmensen en de wbv naar elkaar.

En nog steeds negeer je dat ze al pogingen ondernomen hebben maar dat de laatste mislukt is.

Wanneer komen ze weer langs? Of heb je ze nog niet op de hoogte gebracht dat het niet werkte?
  donderdag 25 augustus 2022 @ 20:44:32 #44
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_205746397
rijdende rechter
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_205746413
quote:
16s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:44 schreef FlippingCoin het volgende:
rijdende rechter
De woningbouw komt nooit opdagen in dat soort TV, lol. die zijn er bijna nooit. w/ goed geregeld gaaf land.
pi_205746436
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:45 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
De woningbouw komt nooit opdagen in dat soort TV, lol. die zijn er bijna nooit. w/ goed geregeld gaaf land.
En terecht. Ga maar naar een echte rechter
pi_205746458
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:44 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
En nog steeds negeer je dat ze al pogingen ondernomen hebben maar dat de laatste mislukt is.

Wanneer komen ze weer langs? Of heb je ze nog niet op de hoogte gebracht dat het niet werkte?
Lees het topic eens. Je gaat er met een misplaatst gestrekt been in.

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd.

Tzt krijg ik een bel.
  Moderator donderdag 25 augustus 2022 @ 20:50:52 #48
382129 crew  Donna
pi_205746526
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:43 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Uit het topic was niet duidelijk dat ze in een appartement woont. Ik ga niet de hele pohi lezen.

Ik heb netjes geantwoord met het correcte juridische antwoord rondom klein onderhoud.

Daarbij is een binnenunit imho niet perse onbereikbaar voor de huurder. Maar als je wel gaat pohi stalken zie je dat de verhuurder al reparaties heeft getracht maar het mislukt is.

Nogal wat relevante informatie die mist he?

Maar inderdaad erg flauw om te zeggen dat de wbv niet haar sociale pakketbezorger is (klacht uit op) en dat ik netjes beantwoord heb wat er gevraagd werd.

Nee reageer dan normaal met iets als "ts woont in een appartement, dat had ze niet gezegd" in plaats van "HoE ZiE jE hET VoOr Je?"
Ik vind het dus wel heel duidelijk want ik heb de pohi ook niet opgezocht, vandaar ook mijn reactie. Ja in een woning op de grond is een kapotte deurbel ook heel vervelend, maar dan heb je geen issues met al die pakketten want je kan gewoon een briefje ophangen (tot de tijd dat de deurbel wel gemaakt is). Het pakketten issue viel mij namelijk het meeste op in de OP.

Verder reageer je nogal kinderachtig, heb ook geen idee waar dit vandaan komt. En dan aangesproken worden op m'n toon, op Fok!. Mooie wending terwijl ik alleen maar iets probeer te verduidelijken. _O-
pi_205746531
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:47 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Lees het topic eens. Je gaat er met een misplaatst gestrekt been in.

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd.

Tzt krijg ik een bel.
Nee, je wil een werkende deurbel. Dat is je vraag. Ze zijn geweest, reparatie mislukt. Dus bel ze, zeg ze dat het mislukt is. Ik ga er naar jou toe geheel niet met een gestrekt been in. Dan had ik al niet gereageerd.

Een compleet nieuw bellenbord zijn ze je niet verplicht, geheel niet. De reparatie doen ze wel.

Dus wat zeiden ze toen je belde de reparatie mislukt was? Dat is relevant voor je vraag wat je moet doen als je een deurbel wil.
pi_205746624
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:50 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik vind het dus wel heel duidelijk want ik heb de pohi ook niet opgezocht, vandaar ook mijn reactie. Ja in een woning op de grond is een kapotte deurbel ook heel vervelend, maar dan heb je geen issues met al die pakketten want je kan gewoon een briefje ophangen (tot de tijd dat de deurbel wel gemaakt is). Het pakketten issue viel mij namelijk het meeste op in de OP.

Verder reageer je nogal kinderachtig, heb ook geen idee waar dit vandaan komt. En dan aangesproken worden op m'n toon, op Fok!. Mooie wending terwijl ik alleen maar iets probeer te verduidelijken. _O-
Als ik boven ben kan men aan de deur kloppen wat ze willen, maar dan moet het echt DSI stijl anders gaat het echt niet gehoord worden. Dus nee, dat is niet "logisch".

Maar prima, ts gaat de deurbel tzt wel krijgen dus probleem opgelost. Als het juridische antwoord wat ik geef je niet bevalt is het niet perse onvriendelijk. Daarnaast is de zin die ik aanhaal niet door jou gepost, maar een verklaring waarom die "aanvulling" geen aanvulling is.

Kan je iets van vinden, in het fb topic
pi_205746635
Je moet niets zeggen over pakketjes of vrienden en familie die willen aanbellen. Je moet iets zeggen over brandweer of politie of ambulances die willen bellen, anders heb je kans dat je volgend jaar een nieuwe krijgt.
  Moderator donderdag 25 augustus 2022 @ 20:57:31 #52
382129 crew  Donna
pi_205746662
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:55 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Als ik boven ben kan men aan de deur kloppen wat ze willen, maar dan moet het echt DSI stijl anders gaat het echt niet gehoord worden. Dus nee, dat is niet "logisch".

Maar prima, ts gaat de deurbel tzt wel krijgen dus probleem opgelost. Als het juridische antwoord wat ik geef je niet bevalt is het niet perse onvriendelijk. Daarnaast is de zin die ik aanhaal niet door jou gepost, maar een verklaring waarom die "aanvulling" geen aanvulling is.

Kan je iets van vinden, in het fb topic
pi_205746727
Ik word bijna onzeker van @inversteerdertje het is blijkbaar niet normaal om na de eerste melding op 20 juni van een nietwerkende deurbel nog steeds een een niet werkende deurbel te hebben op 25 augustus :X
pi_205746837
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 21:01 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik word bijna onzeker van @:inversteerdertje het is blijkbaar niet normaal om na de eerste melding op 20 juni van een nietwerkende deurbel nog steeds een een niet werkende deurbel te hebben op 25 augustus :X
Bij de woningbouw is dat heel normaal. Je hebt niks te vertellen bij die verhuurder.
pi_205746898
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 21:01 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik word bijna onzeker van @:inversteerdertje het is blijkbaar niet normaal om na de eerste melding op 20 juni van een nietwerkende deurbel nog steeds een een niet werkende deurbel te hebben op 25 augustus :X
Nee het is niet normaal, maar ze hebben al een poging gedaan het te maken. Zij zullen ook meer te doen hebben dan zsm bij je staan.

Reparatie is mislukt, voor vervolg vragen is het dan heel normaal om te weten of je ze dat verteld hebt en wanneer ze aangaven dat ze weer langs komen.

Je gedoe over een videodeurbellenbord etc is echt niet relevant in deze. Ze moeten de huidige maken.

Als ze nu zeggen joh, we komen over vier weken nog eens langs, ja dan kan je vervolg stappen nemen voor slecht onderhoud etc. Als ze zeggen dat ze onderdelen besteld hebben zit er niets anders op dan wachten.
pi_205746905
Kijk ze noemen het soms nog steeds, sociale woningbouw, maar dat is niet meer zo. Het is gewoon een bedrijf, een verhuurbedrijf geworden en zo handelen ze nu ook. Door dat woord 'sociale', denkt iedereen dat ze nog steeds een maatschappelijk belang dienen. Dat is niet meer zo. Het is een normaal bedrijf geworden.
pi_205746951
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 21:12 schreef christmastsunami het volgende:
Kijk ze noemen het soms nog steeds, sociale woningbouw, maar dat is niet meer zo. Het is gewoon een bedrijf, een verhuurbedrijf geworden en zo handelen ze nu ook. Door dat woord 'sociale', denkt iedereen dat ze nog steeds een maatschappelijk belang dienen. Dat is niet meer zo. Het is een normaal bedrijf geworden.
De prijzen zijn anders heel sociaal
pi_205746991
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 21:16 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
De prijzen zijn anders heel sociaal
Dat is een totaal andere discussie. Een beetje rotte vis verkopen voor een goedkoop prijsje, pikt on normale markt ook niet.
Een woningbouw verhuurder doet het minimale van het minimale, en bij deze verhuurder heeft de huurder helemaal niets te willen of te vertellen of te klagen. Er zijn vast wel uitzonderingen.
Vergelijk het met een xbox, het is net of ie van jouw is, maar in werkelijkheid heb je een abonnement en mag je dat ding gebruiken, maar geen schroef aanraken.
Zo werkt ook een woningbouw woning, het is van hen en zij bepalen, of er een nieuwe deurbel komt ja of nee, als je het niet bevalt ga je maar ergens anders wonen.

[ Bericht 11% gewijzigd door christmastsunami op 25-08-2022 21:38:03 ]
pi_205747498
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:43 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Pff. Bel dan dagelijks.
pi_205747524
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 21:06 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Bij de woningbouw is dat heel normaal. Je hebt niks te vertellen bij die verhuurder.
Mochten ze willen.
pi_205747959

(geintjuh, ik weet dat TS al gebeld heeft. Dit speelt zich wel in NL af? )
  donderdag 25 augustus 2022 @ 23:04:28 #62
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_205748219
_O_
quote:
Als je weer belt met de wbv, meldt dan een defecte intercom ipv deurbel. Dan zijn ze meer doordrongen van het feit dat je het portiek niet inkomt.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_205749138
quote:
8s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:17 schreef mascara-klodder het volgende:

Ik bedoel het niet vervelend, maar als je ook op deze manier communiceert met de WBV, draagt dat wellicht niet bij aan een oplossing.

Ik moest je tekst namelijk twee keer lezen voor ik er iets van begreep (ik dacht: waarom stuur jij keukenapparatuur naar je vader en wat heeft dat met de bel te maken?). En te zien aan het topic ben ik niet de enige die er in eerste instantie geen touw aan vast kon knopen.
pi_205749164
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 21:12 schreef christmastsunami het volgende:
Wat een geklets allemaal. Het zijn geen gewone bedrijven. Al was het maar omdat ze geen winstoogmerk hebben.
pi_205749429
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:35 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Precies, genoeg is genoeg, het was soms elke fucking dag.
Alleen daarom werk ik al liever niet thuis... als ze eenmaal doorhebben dat je er altijd bent en je doorgaans voor je naaste buren pakketjes aanneemt, dan beland je gegarandeerd op een lijstje ergens en gaan ze voor steeds meer huisnummers bij je aanbellen "ja nu ik er toch sta ik heb hier ook nog 5 pakketjes voor <5 nummers ergens aan de overkant van de straat 100 meter verderop>, die kan je vast ook wel even aannemen?"

Sterf lekker dan. Voor mensen die ik niet ken neem ik sowieso geen pakketjes aan.
pi_205749432
quote:
Nou deze. Klagen om het klagen hoor...

En anders laat je ze maar op je werk bezorgen.
pi_205749518
Plak gewoon https://www.action.com/nl(...)urbelset-dby-21311w/ op de plek waar je een deurbel zou verwachten met dubbelzijdig tape. Niet schroeven.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:42:46 #68
3542 Gia
User under construction
pi_205751793
quote:

Dus, je laat je pakjes bij je ouders bezorgen en dan verwacht je dat de woningbouw zorgt dat ze bij jou komen?
En een bel? Die hang je toch zelf op!
pi_205751850
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 12:42 schreef Gia het volgende:

[..]
Dus, je laat je pakjes bij je ouders bezorgen en dan verwacht je dat de woningbouw zorgt dat ze bij jou komen?
En een bel? Die hang je toch zelf op!
Appartementencomplex is vriendelijk aangevuld door mensen.
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:48:20 #70
3542 Gia
User under construction
pi_205751883
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 12:46 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Appartementencomplex is vriendelijk aangevuld door mensen.
Excuus, reageerde op de OP.
Maar ik heb de indruk dat niet alleen die defecte bel het probleem is.
Als TS niet thuis is, kan er ook geen pakketje afgeleverd worden.
En wat als de bezorger het niet naar boven wil brengen?
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:37:56 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205752601
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 12:48 schreef Gia het volgende:

[..]
Excuus, reageerde op de OP.
Maar ik heb de indruk dat niet alleen die defecte bel het probleem is.
Als TS niet thuis is, kan er ook geen pakketje afgeleverd worden.
En wat als de bezorger het niet naar boven wil brengen?
Ze wil best naar beneden komen.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:47:37 #72
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205753455
Wat een belachelijke situatie dat, dat niet gemaakt wordt :')
Gaaf land
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:31:56 #73
3542 Gia
User under construction
pi_205754444
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 13:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ze wil best naar beneden komen.
Dan kan ze het toch ook bij haar vader op gaan halen! Waarom zegt ze dat haar vader dat dan moet komen brengen en 'dat doe je een man van 73 toch niet aan!', alsof de woningbouw daar dan voor moet zorgen, omdat haar bel het niet doet.

Beetje raar, toch?
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:32:39 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205754450
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 16:31 schreef Gia het volgende:

[..]
Dan kan ze het toch ook bij haar vader op gaan halen! Waarom zegt ze dat haar vader dat dan moet komen brengen en 'dat doe je een man van 73 toch niet aan!', alsof de woningbouw daar dan voor moet zorgen, omdat haar bel het niet doet.

Beetje raar, toch?
Ze heeft geen auto.
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:35:55 #75
3542 Gia
User under construction
pi_205754476
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 16:32 schreef Lienekien het volgende:

Ze heeft geen auto.
Vervelend, dan nog kun je niet van de woningbouw verwachten dat ze een pakketservice verlenen, omdat jouw bel het niet doet en je de pakketjes dan maar bij je vader laat bezorgen.
Die bel moet de woningbouw maken, maar die pakketjes, is haar probleem.

Overigens heb ik een schoonvader van 82, die nog heel best een pakketje zou kunnen komen brengen. 73 is echt niet hoogbejaard of zo.

Daarbij hoeft haar vader toch maar tot de voordeur. Kan ze het zelf omhoog sjouwen, of met de lift, mocht die er in zitten.
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:37:26 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205754497
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 16:35 schreef Gia het volgende:

[..]
Vervelend, dan nog kun je niet van de woningbouw verwachten dat ze een pakketservice verlenen, omdat jouw bel het niet doet en je de pakketjes dan maar bij je vader laat bezorgen.
Die bel moet de woningbouw maken, maar die pakketjes, is haar probleem.

Overigens heb ik een schoonvader van 82, die nog heel best een pakketje zou kunnen komen brengen. 73 is echt niet hoogbejaard of zo.

Daarbij hoeft haar vader toch maar tot de voordeur. Kan ze het zelf omhoog sjouwen, of met de lift, mocht die er in zitten.
Ze verwacht dat de woningbouw zorgt voor een bel die het doet. Dat was het punt. Snap dat dan.
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:39:03 #77
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205754508
@mascara-klodder Ik heb Gia op mijn nek, zij heeft het op d’r heupen. Help.
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:40:16 #78
3542 Gia
User under construction
pi_205754520
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 16:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ze verwacht dat de woningbouw zorgt voor een bel die het doet. Dat was het punt. Snap dat dan.
quote:

Zie vetgedrukte: Ze wil de woningbouw bombarderen tot pakketservice, zolang de bel het niet doet.
Die bel, is het probleem van de woningbouw. De pakketjes is haar probleem, en dat van haar vader.
pi_205754560
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 16:39 schreef Lienekien het volgende:
@:mascara-klodder Ik heb Gia op mijn nek, zij heeft het op d’r heupen. Help.
Dat kan je heel goed zelf. Het is Gia maar :*
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:47:51 #80
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205754601
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 16:40 schreef Gia het volgende:

[..]
[..]
Zie vetgedrukte: Ze wil de woningbouw bombarderen tot pakketservice, zolang de bel het niet doet.
Die bel, is het probleem van de woningbouw. De pakketjes is haar probleem, en dat van haar vader.
Sarcasme, Gia. Je snapt het niet. :*
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:48:30 #81
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_205754606
Om eerlijk te zijn snapte ik er ook niet veel van :@
Maar dat komt ook omdat er echt mensen zijn die een deurbel of tuinschutting van de woningbouwvereniging verwachten.
Ik vond de vraag van Investeerdertje ook wel interessant, weet de woningbouw momenteel dat de intercomding niet werkt? En wat zeggen zij dat het plan is?
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:50:12 #82
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205754618
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 16:48 schreef Ceviche het volgende:
Maar dat komt ook omdat er echt mensen zijn die een deurbel of tuinschutting van de woningbouwvereniging verwachten.
Ik vond de vraag van Investeerdertje ook wel interessant, weet de woningbouw momenteel dat de intercomding niet werkt? En wat zeggen zij dat het plan is?
Lijkt me toch logisch dat de woningbouw de zorg draagt voor werkende bel en intercom in een appartementencomplex/portiekflat.
Ik lees dat wbv zegt ‘tzt’ komen ze het repareren.
pi_205754735
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 16:48 schreef Ceviche het volgende:
Er zijn inmiddels 2 mensen langsgeweest voor de bel. En er zijn van mij uit en de opzichter uit in totaal 8 meldingen gemaakt.

Sinds 20 juni.

Dus ja, ze weten ervan.

Tzt wordt het bellenbord vervangen. Bij alle portieken is dit blijkbaar al een aantal jaren geleden gedaan maar bij mijn portiek gingen ze in staking ofzo? :')

Ik krijg er van de wbv en de electriënmeneren geen antwoord op waarom mijn portiek niet is gedaan .

En bij iets simpels zo als vandaag is een bel ook gewoon rete-handig: ik word gebeld door de dorpelplaatsermeneer, mevrouw ik bel heel de tijd al aan maar niemand doet open.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2022 17:00:07 ]
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:02:51 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205754781
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 16:59 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Er zijn inmiddels 2 mensen langsgeweest voor de bel. En er zijn van mij uit en de opzichter uit in totaal 8 meldingen gemaakt.

Sinds 20 juni.

Dus ja, ze weten ervan.

Tzt wordt het bellenbord vervangen. Bij alle portieken is dit blijkbaar al een aantal jaren geleden gedaan maar bij mijn portiek gingen ze in staking ofzo? :')

Ik krijg er van de wbv en de electriënmeneren geen antwoord op waarom mijn portiek niet is gedaan .

En bij iets simpels zo als vandaag is een bel ook gewoon rete-handig: ik word gebeld door de dorpelplaatsermeneer, mevrouw ik bel heel de tijd al aan maar niemand doet open.
Briefje ophangen, ‘bel stuk’? :{
pi_205754844
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 17:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Briefje ophangen, ‘bel stuk’? :{
En dan? :D
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:10:28 #86
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205754886
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 17:07 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
En dan? :D
Dan staan ze tenminste niet de hele tijd voor niks te bellen. :+
pi_205754929
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 17:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dan staan ze tenminste niet de hele tijd voor niks te bellen. :+
Ja dat is dan ook wel weer zo :+

Overigens gun ik alle haters in dit topic geen deurbel :7
pi_205754982
quote:
Ha! En hoe moet dan bezorgd worden :')

De wbv zei trouwens dat dit niet werkt en dit ook niet gaan betalen.
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:22:23 #90
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_205755057
Ik ben geen hater hoor, lijkt me een vervelend probleem.
Maar het had natuurlijk gekund dat ze wel een soort indicatie hadden gegeven, bijvoorbeeld als zij hadden moeten wachten op onderdelen of na de vakantieperiode of dat ze het meenemen bij andere geplande werkzaamheden ofzo.
Misschien een idee om een klacht in te dienen bij ze? Misschien krijg je dan hopelijk meer informatie.
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 18:01:06 #91
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205755351
Gewoon een dagje bij de voordeur posten als je iets of iemand verwacht. Niet zo in problemen denken. :{w
pi_205755424
Plak een post-it op je bel met je telefoonnummer als je een pakketje verwacht. Meestal weet je al er een pakket aan komt
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_205755447
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 18:08 schreef Soury het volgende:
Plak een post-it op je bel met je telefoonnummer als je een pakketje verwacht. Meestal weet je al er een pakket aan komt
Ik hou mijn telefoonnummer liever geheim en jij weet best voor wie en waarvoor ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 18:01 schreef Twiitch het volgende:
Gewoon een dagje bij de voordeur posten als je iets of iemand verwacht. Niet zo in problemen denken. :{w
Ik denk altijd in mogelijkheden :7

De enige mogelijkheid is een bel! ;)

Ter zijner tijd :')
  Moderator vrijdag 26 augustus 2022 @ 18:27:06 #94
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_205755562
De vraag is: Help, de woningbouw wil mijn bel niet maken, ondanks dat ik dit defect al meerdere keren heb aangegeven. Wat kan ik doen?

Overige zaken over pakketservice van de vader e.d. zijn niet relevant voor deze vraag
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 18:27:18 #95
3542 Gia
User under construction
pi_205755566
Pakketjes af laten geven bij een pick up point, auto regelen en ophalen!

Ja, sorry hoor, vervelend dat je geen auto hebt, maar ook dat is niet het probleem van de wbv
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 18:27:39 #96
3542 Gia
User under construction
pi_205755569
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 18:27 schreef noodgang het volgende:
De vraag is: Help, de woningbouw wil mijn bel niet maken, ondanks dat ik dit defect al meerdere keren heb aangegeven. Wat kan ik doen?

Overige zaken over pakketservice van de vader e.d. zijn niet relevant voor deze vraag
Precies!
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 26 augustus 2022 @ 19:36:53 #97
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_205756384
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 18:27 schreef Gia het volgende:
maar ook dat is niet het probleem van de wbv
echter het feit dat er ook politie brandweer of wie ook voor de deur kan staan en TS dit niet weet lijkt me wel degelijk een probleem. Dus moet de woningbouw aan het werk.

Maar wat ik begrijp zijn ze dus al bezig geweest en hebben we niet alle informatie duidelijk in dit topic en mauwt iedereen over het sarcasme van TS richting de woningbouw over de pakketjes
en zie ik TS veel vragen overslaan die hier terecht gesteld worden. dus dit topic gaat niet echt ergens heen lijkt mij.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:10:58 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205756902
Dus vanaf de aanvang huur heeft de bel het niet gedaan, dat lijkt me dan sowieso geen kwestie van "moet huurder zelf oplossen".

Verder maakt het niet uit waarom jullie bellenbord als enige niet vernieuwd is, dus laat de energie die je daarin steekt maar varen, dat wekt alleen maar irritatie op, zowel bij jou als degenen die je het vraagt en er niets aan kunnen veranderen.

Verder: heb je een balkon aan de kant van de voordeur en een beetje in de buurt van de voordeur?

Dan zou ik er tijdelijk een soort van "bel" maken van iets op je balkon met een touw eraan waar de bezorger dan aan kan trekken.
Dat touw gooi je dan alleen maar naar beneden als je een pakketje verwacht, bij je kapotte bel een briefje dat ze aan het touw moeten trekken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:12:29 #99
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_205756918
of koop een prepaid kaartje en mik die in een oude telefoon en zet dat nummer op een briefje bij de voordeur voor pakketjes.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:12:50 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205756927
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 16:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Beetje raar, toch?
De woningbouw had moeten zorgen dat de bel het deed toen het appartement aan haar verhuurd werd.
Dus ja, dit is de verantwoordelijkheid van de woningbouw.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:14:06 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205756951
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 20:12 schreef Nizno het volgende:
of koop een prepaid kaartje en mik die in een oude telefoon en zet dat nummer op een briefje bij de voordeur voor pakketjes.
Dit vind ik ook een goeie, ik snap dat je je nummer niet naast je bel wilt plakken maar dit lijkt me een prima alternatief zolang de bel het niet doet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:15:44 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205756975
En even de voor de hand liggende vraag: zit de stekker er wel in?
In de meterkast?
De stekker van de bel bedoel ik dan, en zo ja: heeft dat stopcontact stroom?

Ik hoop dat dit al gecontroleerd is, maar soms....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205757117
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 17:15 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ha! En hoe moet dan bezorgd worden :')

De wbv zei trouwens dat dit niet werkt en dit ook niet gaan betalen.
Nou wat denk je zelf? Denk eens even goed na, hoe zou je nou in het bezit kunnen komen van een deurbel, zonder bel en zonder auto.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 18:27 schreef Gia het volgende:
Pakketjes af laten geven bij een pick up point, auto regelen en ophalen!

Ja, sorry hoor, vervelend dat je geen auto hebt, maar ook dat is niet het probleem van de wbv
Dit, kom op zeg.
pi_205757142
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 20:15 schreef Leandra het volgende:
En even de voor de hand liggende vraag: zit de stekker er wel in?
In de meterkast?
De stekker van de bel bedoel ik dan, en zo ja: heeft dat stopcontact stroom?

Ik hoop dat dit al gecontroleerd is, maar soms....
En, doet de installatie het bij de buren wel
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:23:36 #105
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_205757143
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 20:22 schreef NoemHarry het volgende:

[..]
Nou wat denk je zelf? Denk eens even goed na, hoe zou je nou in het bezit kunnen komen van een deurbel, zonder bel en zonder auto.
[..]
Dit, kom op zeg.
kom op zeg stop over de sarcasme van de pakketjes.
nu weten we het wel.

er is gewoon een probleem dat door de wbv opgelost moet worden. een niet werkende bel bij aanvaarding van het appartement.
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:30:47 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205757254
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 20:23 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
En, doet de installatie het bij de buren wel
Als ik me het nieuwe woning topic van TS goed herinner hebben ze haar appartementje soort van verbouwd tot show case voor de new and improved versie van die appartementen, daarbij zal er voor sociale woningbouw redelijk verbouwd zijn.
Omdat ze nu ook elektrisch moet koken gok ik dat de meterkast vernieuwd is zodat er tenminste een inductieplaat aangesloten kan worden.

Ik zie zo een stuk of heel veel redenen waarom er ergens in de meterkast een aansluiting niet correct werkt.

Overigens is het juist wat betreft die modelwoning status van het appartement wel vreemd dat dat aan de enige portiek is met een ouderwetsch bellenbord, maar goed, dat is ook weer woningbouw: wel opleuken maar vanaf de straat merk je er niks van, is het nog gewoon ouwe meuk.

Dus ik zie de mogelijkheden in zowel een fout in de aansluiting in de meterkast, of dat het al helemaal niet meer is aangesloten omdat er toch een nieuw bellenbord, met intercom, zou komen.
Ben benieuwd of daar verder al wel voorbereidingen voor zijn in het appartement zelf.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 09:37:18 #107
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205761340
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 16:59 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Sinds 20 juni.

Dus ja, ze weten ervan.

Kan je niet zo'n draadloze bel kopen en de drukker in het portiek plaatsen want dit is natuurlijk geen doen zo? Als je moet gaan wachten totdat zij het een keer gaan maken ......
Voor een tientje heb je er één die 30m kan overbruggen en voor 3 tientjes één die 70m kan overbruggen.

edit: Ik zie dat resistor dat ook al opperde

[ Bericht 2% gewijzigd door the-eye op 27-08-2022 09:44:32 ]
pi_205761392
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 09:37 schreef the-eye het volgende:

[..]
Kan je niet zo'n draadloze bel kopen en de drukker in het portiek plaatsen want dit is natuurlijk geen doen zo? Als je moet gaan wachten totdat zij het een keer gaan maken ......
Voor een tientje heb je er één die 30m kan overbruggen en voor 3 tientjes één die 70m kan overbruggen.
Sommige flats zijn 16 hoog en 10 apparatementen breedt en dus op de 16e verdieping hemelsbreed zo'n 90 meter van het deurbel bord af.

Maar goed ik ben wel benieuwd naar het antwoord de vraag of de bel bij de buren ook kapot is.
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 09:52:08 #109
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205761424
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 09:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Sommige flats zijn 16 hoog en 10 apparatementen breedt en dus op de 16e verdieping hemelsbreed zo'n 90 meter van het deurbel bord af.

Maar goed ik ben wel benieuwd naar het antwoord de vraag of de bel bij de buren ook kapot is.
Als je 16 hoog in de Bijlmer in het laatste flat op de galerij woont is je deurbel niet je grootste probleem lijkt me :D
Dan wordt het wel effe tijd om een omgebouwd kippenhok bij een boer te huren ofzo
In dat soor environments wonen er sowieso meestal wel junkies of dealers in het portiek en moet het geen probleem zijn om daarmee een dealtje te maken dat ze je effe waarschuwen als er iemand zich voor je meldt
16 hoog man; Dan moet je toch zeker net als van die Everest climbers met zuurstof op je rug rond lopen?
pi_205761504
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 18:08 schreef Soury het volgende:
Ik zou dit zeker proberen. Voor veel bezoekers (waaronder klusjesmannen en hulpdiensten) zal dat ongetwijfeld prima werken.

Ik vraag me alleen af of de gemiddelde pakketbezorger de moeite gaat nemen om te bellen. Iedere extra moeite lijkt voor die mensen te veel moeite te zijn. Plus ze moeten daarvoor waarschijnlijk een privé toestel gebruiken en staan waarschijnlijk ook niet te springen om hun privénummer te delen (ja, je kunt anoniem bellen, maar moeite). Mijn bel werkt prima maar ze nemen soms niet eens de moeite om de straat in te rijden, dus ik vrees er voor...

Maar proberen kan natuurlijk altijd.
pi_205761515
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 09:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dit is 2 hoog in een portiek met 6 appartementen. Het zou me verbazen als het hemelsbreed meer dan 12 meter van de voordeur is. Een fatsoenlijke draadloze bel zou daar volgens mij prima moeten werken.

Maar de woningbouwvereniging wil dit dus niet faciliteren en @mascara-klodder wil het blijkbaar niet zelf kopen. Dan zit er voor nu niets anders op dan wachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door XanderH op 27-08-2022 10:16:24 ]
pi_205762052
Misschien een vraag wat nog niet is langs geweest, maar welke, if any, service kosten betaalt TS?
Als daar iets als klein onderhoud tussen zit, moet de wbv niet zeuren, sowieso in een appartementencomplex, kan je dit volgens mij ook niet eenvoudig zelf laten maken.
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:51:01 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205762211
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 11:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Misschien een vraag wat nog niet is langs geweest, maar welke, if any, service kosten betaalt TS?
Als daar iets als klein onderhoud tussen zit, moet de wbv niet zeuren, sowieso in een appartementencomplex, kan je dit volgens mij ook niet eenvoudig zelf laten maken.
De bel heeft het helemaal nog niet gedaan sinds de oplevering.

Het is geen kwestie van "kan TS zelf (laten) doen", het had werkend opgeleverd moeten worden, en dus een taak voor de verhuurder.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205762252
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 20:10 schreef Leandra het volgende:

Dan zou ik er tijdelijk een soort van "bel" maken van iets op je balkon met een touw eraan waar de bezorger dan aan kan trekken.
Dat touw gooi je dan alleen maar naar beneden als je een pakketje verwacht, bij je kapotte bel een briefje dat ze aan het touw moeten trekken.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_205763191
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 11:51 schreef Leandra het volgende:

[..]
De bel heeft het helemaal nog niet gedaan sinds de oplevering.

Het is geen kwestie van "kan TS zelf (laten) doen", het had werkend opgeleverd moeten worden, en dus een taak voor de verhuurder.
Dat ook, maar het helpt niet dat verhuurder het ergens op probeert te gooien.
Het maakt het altijd makkelijker als je voor zulk soort onderhoud sowieso al betaalt.
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:58:35 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205763240
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 13:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Dat ook, maar het helpt niet dat verhuurder het ergens op probeert te gooien.
Het maakt het altijd makkelijker als je voor zulk soort onderhoud sowieso al betaalt.
Het is geen kwestie van onderhoud als het bij de aanvang van de huur al niet werkte.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205763256
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 13:58 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het is geen kwestie van onderhoud als het bij de aanvang van de huur al niet werkte.
Ja uh moet je horen, gelijk hebben en krijgen zijn twee verschillende dingen.
Hoe meer op papier, hoe eenvoudiger.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 27 augustus 2022 @ 14:04:48 #118
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_205763318
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 14:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ja uh moet je horen, gelijk hebben en krijgen zijn twee verschillende dingen.
Hoe meer op papier, hoe eenvoudiger.
ze zijn er al geweest dus er is al wel goed bekend dat het vanaf oplevering al niet werkt en TS dus het gelijk heeft en heeft gekregen
pi_205763336
quote:
99s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 14:04 schreef Nizno het volgende:

[..]
ze zijn er al geweest dus er is al wel goed bekend dat het vanaf oplevering al niet werkt en TS dus het gelijk heeft en heeft gekregen
Ik zie nergens dat ze gelijk heeft gekregen, ze heeft geen bel en ze gaan het ook niet doen is volgens mij 5x gemeld door TS.
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 14:19:17 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205763415
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 14:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ik zie nergens dat ze gelijk heeft gekregen, ze heeft geen bel en ze gaan het ook niet doen is volgens mij 5x gemeld door TS.
Dit verzin je gewoon.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205763650
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 14:19 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dit verzin je gewoon.
Ik verzin niks.

Ja ze zouden hebben gezegd “tzt” vervangen ze het.
Dat komt dus een keer langs bij standaard “groot” onderhoud.

Over een jaar of 10 dus als ze alle woningen meenemen.
Op dit moment in de praktijk betekent dat ze dus niks gaan doen.

Ik bedoel 9 weken later is er niks gebeurt, dan ben je als wbv het ook niet van plan dit op korte termijn plots wel opeens te gaan doen hoor.

Realisme.
pi_205766099
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 10:07 schreef XanderH het volgende:

[..]
Ik zou dit zeker proberen. Voor veel bezoekers (waaronder klusjesmannen en hulpdiensten) zal dat ongetwijfeld prima werken.

Ik vraag me alleen af of de gemiddelde pakketbezorger de moeite gaat nemen om te bellen. Iedere extra moeite lijkt voor die mensen te veel moeite te zijn. Plus ze moeten daarvoor waarschijnlijk een privé toestel gebruiken en staan waarschijnlijk ook niet te springen om hun privénummer te delen (ja, je kunt anoniem bellen, maar moeite). Mijn bel werkt prima maar ze nemen soms niet eens de moeite om de straat in te rijden, dus ik vrees er voor...

Maar proberen kan natuurlijk altijd.
Die gasten hebben 20 seconden om dat pakje bezorgd te krijgen, die gaan echt niet bellen en wachten tot iemand heeft opgenomen. En terecht. Niet hun schuld, maar van de PostNL en consorten.
pi_205766295
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 18:47 schreef appreciate het volgende:

[..]
Die gasten hebben 20 seconden om dat pakje bezorgd te krijgen, die gaan echt niet bellen en wachten tot iemand heeft opgenomen. En terecht. Niet hun schuld, maar van de PostNL en consorten.
Ja, precies.

Daarom verwacht ik dus niet dat het telefoonnummer bij de bel plakken een oplossing gaat zijn voor pakketbezorgers.
pi_205781982
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:57 schreef Donna het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ja dit dus wat een vage bende.
Maar het blijkt om de intercom van een appartementencomplex te gaan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator maandag 29 augustus 2022 @ 09:28:47 #125
382129 crew  Donna
pi_205782054
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 09:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja dit dus wat een vage bende.
Maar het blijkt om de intercom van een appartementencomplex te gaan.
Dat was me direct al duidelijk. Het is de warrige post waarop ik reageerde waardoor ik dat plaatje plaatste. :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')