abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205729575
Wie posten hier mee:

SQ - Goud - oktober 2020
Peejtur - LL - Oktober 2020
MaJo - Aapie - 24 Oktober 2020
Donna - A-tje - november 2020
arvensis - Zielie - November 2020
PKM - Poffertje - November 2020
Gogo83 - J. - Januari 2021
Bienelientjee - Dreumes J. - februari 2021
Aure - Otis - 15 maart 2021
Kwakz0r - Pep - 19 maart 2021
Tink89 - Spruit - maart 2021
Morgane89 - J. - mei 2021
Komkommerschijfje - F. - 16 augustus 2021

Welkom in het dreumestopic! *O* .

[ Bericht 3% gewijzigd door Peejtur op 14-10-2022 10:01:48 ]
pi_205729585
Moeten er nog dreumesen bijgewerkt worden in de OP? Die van Sunshine was precies 2 op de dag dat mijn F. 1 werd, dus die is er nu uit.
pi_205729925
Mag ik er ook in met mijn J. van mei 2021?
pi_205731740
Dank!
Zo blij met mijn mannetje O+
pi_205731867
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 10:54 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Moeten er nog dreumesen bijgewerkt worden in de OP? Die van Sunshine was precies 2 op de dag dat mijn F. 1 werd, dus die is er nu uit.
Confronterend wel dat wij nu bovenaan staan om hier uit gewipt te worden. :9
pi_205732202
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 15:04 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Confronterend wel dat wij nu bovenaan staan om hier uit gewipt te worden. :9
Ik zal je er liefdevol uit wippen. :D
pi_205732212
Mijn dreumes zit onder de muggenbultjes op haar gezicht, armpjes en handjes én heeft een rood oogje. Verder wordt er nu overdag weer heel beroerd geslapen. :D
Hiephoi.
pi_205732313
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 15:47 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Mijn dreumes zit onder de muggenbultjes op haar gezicht, armpjes en handjes én heeft een rood oogje. Verder wordt er nu overdag weer heel beroerd geslapen. :D
Hiephoi.
Kan ook de warmte zijn :)
pi_205733698
Ik kom weer even binnen vallen.

Vandaag met Zielie naar de kno-arts geweest. Ze moet buisjes krijgen en haar neusamandelen moeten verwijderd worden.

Met de buisjes heb ik ervaring en juich ik toe, bij U. kreeg ik er echt een ander kindje voor terug. Maar de amandelen vind ik spannend. Ondanks dat ik er zelf 3 keer voor ben geopereerd (2 x neus, 1 x neus en keel).

Zijn hier kindjes waarvan de neusamandelen zijn verwijderd?
Protège moi de mes désirs.
pi_205734181
Geen ervaring maar kan me voorstellen dat je het spannend vindt! Weet je al wanneer ze geopereerd wordt?
pi_205735941
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 15:57 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Kan ook de warmte zijn :)
Het zijn wel echt muggenbultjes. Ze heeft ze na twee nachten in Friesland, de muggen waren in grote getale aanwezig, ook in de slaapkamer. :'( En het was zo'n oud landhuis met allemaal donkere meubels, dus lastig om van tevoren kapot te meppen. Wij zijn ook vaak gestoken. Ze heeft de bultjes ook alleen op de plekken die bloot zijn bij het slapen. Op haar buik en beentjes en voetjes zit niets.
pi_205736843
Blij ei, nog anderhalve week 'n dreumes!

pi_205751022
Ik kom me melden met F. (30 juli 1 geworden).

Waar ik van de week in het babytopic nog schreef dat hij achterloopt qua motoriek (vanwege syndroom van Klinefelter) zijn we vandaag voorlopig ontslagen bij fysiotherapie omdat hij zo keihard heeft ingehaald dat hij op schema loopt. We houden wel contact en kunnen laagdrempelig weer opstarten mocht er bijsturing nodig zijn.

pi_205757466
Fijn, Cygne! Zal ik jouw F. in de OP zetten? Hij ziet er heel vrolijk uit. :D
pi_205759206
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 20:46 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Fijn, Cygne! Zal ik jouw F. in de OP zetten? Hij ziet er heel vrolijk uit. :D
Prima hoor. :D
Hij is ook heel vrolijk altijd, tenzij honger. Dan heel boos. _O-
  Moderator zaterdag 27 augustus 2022 @ 10:39:53 #16
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205761692
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 11:41 schreef Cygne het volgende:
Ik kom me melden met F. (30 juli 1 geworden).

Waar ik van de week in het babytopic nog schreef dat hij achterloopt qua motoriek (vanwege syndroom van Klinefelter) zijn we vandaag voorlopig ontslagen bij fysiotherapie omdat hij zo keihard heeft ingehaald dat hij op schema loopt. We houden wel contact en kunnen laagdrempelig weer opstarten mocht er bijsturing nodig zijn.

[ afbeelding ]
Welkom hier O+

Groetjes uit Engeland :W
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  woensdag 31 augustus 2022 @ 23:36:54 #17
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_205808043
Slechte avond hier en het is pas net begonnen......

J is vanmiddag verkouden geworden en weigerde resoluut om zijn dutje te doen vandaag. Hij heeft gebroken samen zo'n 40 min geslapen sinds 7.30 ochtends. En we zijn de hele ochtend buiten geweest. Dus hij is echt helemaal kapot.

Maar elk hoestje en hij huilt weer tien minuten. Elke snotter en hij huilt. Hij valt in slaap, om 5 minuten later weer te huilen. Arme jongen. Onder kiezen komen ook nog eens door. Hij heeft last van scheetjes. Hij kan zijn speentje niet gebruiken door zijn snot neus.

Zucht....
  Moderator donderdag 1 september 2022 @ 07:41:46 #18
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205808804
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 23:36 schreef Bienelientjee het volgende:
Slechte avond hier en het is pas net begonnen......

J is vanmiddag verkouden geworden en weigerde resoluut om zijn dutje te doen vandaag. Hij heeft gebroken samen zo'n 40 min geslapen sinds 7.30 ochtends. En we zijn de hele ochtend buiten geweest. Dus hij is echt helemaal kapot.

Maar elk hoestje en hij huilt weer tien minuten. Elke snotter en hij huilt. Hij valt in slaap, om 5 minuten later weer te huilen. Arme jongen. Onder kiezen komen ook nog eens door. Hij heeft last van scheetjes. Hij kan zijn speentje niet gebruiken door zijn snot neus.

Zucht....
Zou er iets heersen in Engeland? Hier hetzelfde verhaal. Snotterig en hoesten doet pijn, hoge koorts. Gelukkig doet hij het goed op paracetamol maar de nachten zijn prut. Ik denk dat we vandaag maar weer rustig aan doen, hij lijkt weer zieker dan gisteren.

Beterschap ook voor J :*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_205809805
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 18:35 schreef arvensis het volgende:
Ik kom weer even binnen vallen.

Vandaag met Zielie naar de kno-arts geweest. Ze moet buisjes krijgen en haar neusamandelen moeten verwijderd worden.

Met de buisjes heb ik ervaring en juich ik toe, bij U. kreeg ik er echt een ander kindje voor terug. Maar de amandelen vind ik spannend. Ondanks dat ik er zelf 3 keer voor ben geopereerd (2 x neus, 1 x neus en keel).

Zijn hier kindjes waarvan de neusamandelen zijn verwijderd?
Geen dreumes meer maar mijn jongste was wel een dreumes toen het eruit ging, hij knapte daarna wel op, maar doordat hij zo jong was zijn ze ook teruggegroeid (en verwijderd) komt niet vaak voor, maar hoe jonger het kind hoe groter de kans...

Ik vond de ingreep bij mijn dochter van 4 heviger dan die bij mn dreumes, die ging sneller weer gewoon door met de dagelijkse dingen en at op dag 2 alweer een blik knakworst leeg...
S. 2014
J. 2016
pi_205810978
Jullie hadden dat Engelse virus wel daar mogen houden.
Eerste dag van de herfst en het groene snot loopt eruit. :X

Verder is ze ook enorm uit haar hum. Enorme verlatingsangst richting mij, maar soms ook mijn man of zelfs kleuter.

Zit ik met haar op een bankje, en wil ze in de schommelstoel, dan pruilt ze en huilt al bijna. Ik wil haar niet steeds naar zin geven maar ze is echt verdrietig dat ik misschien niet mee ga.

Ze is ook nog steeds bang voor een hele verzameling dingen. Naar bed gaan heeft veel voorbereiding nodig en ook dan is ze verdrietig.

Gros van de mensen zegt juist: wat een vrolijk meisje. :D :X
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator donderdag 1 september 2022 @ 13:19:17 #21
382129 crew  Donna
pi_205811550
Wat zijn dreumessen toch draken. Na een mental breakdown van 3 kwartier op de vloer in de woonkamer in slaap vallen. Lekker dan met je wangen op het laminaat o|O
  donderdag 1 september 2022 @ 20:40:44 #22
318361 Bienelientjee
pi_205814866
quote:
3s.gif Op donderdag 1 september 2022 12:07 schreef PKM het volgende:
Jullie hadden dat Engelse virus wel daar mogen houden.
Eerste dag van de herfst en het groene snot loopt eruit. :X
Hier geel! Zijn hele neus en wangen waren vanmorgen vol opgedroogd geel bruin korst snot! :r Zelfs zijn dekbed overtrek had smerige gele vlekken, haha! :r

Hij ging tot net na middernacht door. En denk dat ie door uitputting in slaap viel. Maar was nog steeds elk uur/anderhalf uur weer aan het huilen. :Z Gelukkig sliep hij vandaag 2 uur ongestoord zijn dutje door. Ik kon dus ook even liggen! O+

Ben benieuwd wat hij vanavond gaat doen!
  donderdag 1 september 2022 @ 21:03:56 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_205815151
Herfst? Waar!
disclaimer
  donderdag 1 september 2022 @ 21:58:16 #24
318361 Bienelientjee
pi_205815696
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2022 21:03 schreef SQ het volgende:
Herfst? Waar!
Hier in Engeland zijn de eekhoorns al aan het nootjes verzamelen, de walnoten boom van de buren wordt al twee weken leeggeroofd! En de eikels en kastanjes zijn bijna klaar om naar beneden te vallen! En bomen beginnen bladeren te verliezen! _O- Wij hebben al paar speurtochtjes naar kastantjes en eikels gedaan. (En zelf iets nieuws geleerd, wist niet dat kastanjes in eerste instantie wit zijn! :D )
pi_205815722
Zo, dat dreumesgekrijs is nogal intens..... Vooral na 18:00 uur is het 'zoek dekking'. Morgenavond is man gelukkig weer thuis, die zat een week in het buitenland voor werk. Ach, heeft hij geluk gehad - de mental breakdowns gemist. :D
  Moderator maandag 5 september 2022 @ 11:29:29 #26
382129 crew  Donna
pi_205852929
Dreumes is uitgegleden in de badkamer. Ik ben 80 jaar ouder geworden en zij heeft een bult, maar verder lijkt het mee te vallen.

Ze was al de hele dag wat mieperig gisteren en wilde ook niet echt eten (en ze viel na het eten), maar in bed kwam de frikadel er weer uit. x2.
Het lijkt los te staan van haar val, maar toch in de gaten houden natuurlijk.
He, mijn hart. :'(
pi_205857515
Hè Donna, gets. ;( Even de huisartsenpost bellen kan sowieso geen kwaad, toch? Als je je er niet lekker bij voelt, zou ik dat doen...

Hier een verse dreumes die momenteel heel de dag oefent met los staan en een aantal stapjes achter elkaar los zetten. Het is begonnen! 🥳
pi_205874571
En nu loopt ze de hele tijd door de keuken, echt ook heel de keuken door. 🥰 Ze kan los lopen, hoera! 🥳 Ze zoekt wel om de vijf passen weer even evenwicht, maar ze gaat als een speer al.
  woensdag 7 september 2022 @ 08:33:44 #29
318361 Bienelientjee
pi_205874674
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 08:12 schreef Komkommerschijfje het volgende:
En nu loopt ze de hele tijd door de keuken, echt ook heel de keuken door. 🥰 Ze kan los lopen, hoera! 🥳 Ze zoekt wel om de vijf passen weer even evenwicht, maar ze gaat als een speer al.
Zal nu heel snel gaan! :D Je rust is over! Haha! Vond ik toen zo prachtig om te zien toen J leerde lopen.
pi_205884951
:W Sinds zondag geen dreumes meer in huis! :D
Tot bij de peuters!
pi_205886594
Gefeliciteerd @NicolasJoy:*

Leuk @Komkommerschijfje. Ze worden zo snel groot. O+

Wij hebben buikgriep in huis. Poffertje was zo ziek dat ze spuugde, depte ik haar droog en ze sliep weer verder.
1x lukte het in de emmer. Zei ik dat het knap was, begon ze te klappen voor zichzelf. :D

Maar nu heeft ze de hele nacht niet meer gespuugd, versus een paar uur lang elk kwartier de nacht ervoor. Ik heb goede hoop dat ze het ergste gehad heeft. :)
pi_205900546
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 22:26 schreef NicolasJoy het volgende:
:W Sinds zondag geen dreumes meer in huis! :D
Tot bij de peuters!
Gefeliciteerd en tot over 2 weken.
Resistance is futile.
pi_205900613
@tpopml hoe is het met Mickey? Klaar om af te zwaaien?
Resistance is futile.
pi_205900704
Colin gaat dinsdag voor het eerst naar de peuterspeelzaal O+. Ik heb nu al medelijden met die arme medewerkers daar. Ik zal ze in ieder geval het codewoord voor niet klimmen meegeven (als we 'zakken' zeggen, dan komt hij naar beneden).

M'n man was bij Monkey Town met Colin gisteren. Ouders van andere kindjes zeiden 'hij rent alleen maar?!' :D :o . Yep, dat is Colin :+ .

Ik moet nog bedenken wat hij krijgt voor zijn verjaardag over 3 weken.
Resistance is futile.
pi_205901769
Ohh wat gaat het hard seven! Alweer bijna twee! Misschien is zo'n decathlon peuterkleutergymdingset wat voor 'm? https://www.decathlon.nl/(...)-p-307098?mc=8545074
  vrijdag 9 september 2022 @ 06:50:30 #36
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205901907
Wat worden kinderen toch snel groot :'( ik dacht altijd 'wat een cliché, zal wel meevallen' maar J. verandert en groeit waar je bij staat :X bizar! Over een paar dagen alweer 16 maanden, terwijl hij voor m'n gevoel qua tijdsbestek nog een babytje zou moeten zijn.
  vrijdag 9 september 2022 @ 07:09:47 #37
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205901931
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 03:07 schreef Aure het volgende:
Ohh wat gaat het hard seven! Alweer bijna twee! Misschien is zo'n decathlon peuterkleutergymdingset wat voor 'm? https://www.decathlon.nl/(...)-p-307098?mc=8545074
Leuk idee!
Resistance is futile.
  vrijdag 9 september 2022 @ 13:57:31 #38
318361 Bienelientjee
pi_205906532
Ze groeien veels te snel op! ;( En mijn J blijft ook niet klein. Meneer is 19 maanden oud en zit al in kleding voor 2-3 jarigen. En hij zit nu al tussen UK schoenmaat 6 en 7 in! 8)7 We mogen weer shoppen voor nieuwe schoenen dus! Hij heeft een vriendinnetje die 2,5 jaar oud, maar hij is net zo groot! :D

Denk dat ik ga proberen zijn dutje korter te maken. Meneer gaat 's avonds helemaal los. Was 22.30 gisteravond eer hij eindelijk in slaap viel! :{w
  Moderator vrijdag 9 september 2022 @ 14:19:49 #39
382129 crew  Donna
pi_205906876
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 06:50 schreef Morgane89 het volgende:
Wat worden kinderen toch snel groot :'( ik dacht altijd 'wat een cliché, zal wel meevallen' maar J. verandert en groeit waar je bij staat :X bizar! Over een paar dagen alweer 16 maanden, terwijl hij voor m'n gevoel qua tijdsbestek nog een babytje zou moeten zijn.
Nou echt he? In nov. wordt A-tje 2, maar de laatste weken gaan zo hard! Er komen elke dag woordjes bij, ze staat te zingen voor de tv met een microfoon en een petje op, het is hilarisch. Ik vind dit zo'n leuke tijd!
pi_205910876
Wij hebben vandaag de eerste stapschoentjes gekocht. Maat 21! Hopelijk kan ze er een paar maandjes mee doen. Ze heeft vandaag al wat geoefend met lopen op schoenen binnen in huis. Kijken of we zondag misschien buiten wat kunnen oefenen.
pi_205911087
quote:
7s.gif Op donderdag 8 september 2022 23:07 schreef Seven. het volgende:
@:tpopml hoe is het met Mickey? Klaar om af te zwaaien?
:W

Mickey doet het goed O+ hij kan ontzettend babbelen "ik ben vandaag jarig", "Mickey ook cappucino hebben" :') maar ook "jaahaa" en "nouuuu?".

Gisteren en vandaag naar de PSZ geweest! Hij moet een beetje landen, maar geen tranen en uiteindelijk ontdooid hij dus ik zat relaxed thuis te werken, fieuw!

Slapen is wel echt bal, al de hele week weigert hij middagdutjes... :{w

Met jullie alles goed?

En inderdaad... Dreumes af! :W
  vrijdag 9 september 2022 @ 20:46:38 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_205911845
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:57 schreef tpopml het volgende:

[..]

Mickey doet het goed O+ hij kan ontzettend babbelen "ik ben vandaag jarig", "Mickey ook cappucino hebben" :') maar ook "jaahaa" en "nouuuu?".

Gisteren en vandaag naar de PSZ geweest! Hij moet een beetje landen, maar geen tranen en uiteindelijk ontdooid hij dus ik zat relaxed thuis te werken, fieuw!

Met jullie alles goed?

_O_ goud z'n vocabulaire komt nog steeds niet voorbij "die" en "dees" :D

Maar goed... da's ook nog een baby... de andere kindjes hier zijn wel al echt peuters :D
disclaimer
  vrijdag 9 september 2022 @ 20:58:28 #43
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205911978
Mijn dreumes zegt hap :D en verder onverstaanbaar gebrabbel.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Moderator vrijdag 9 september 2022 @ 21:04:50 #44
382129 crew  Donna
pi_205912076
A-je zegt echt best wel veel. Woordjes zijn wel heel duidelijk; sokken uit, eten, kom (incl handgebaar), bal, pakken, helpen, ophouden (incl, boze blik), eten, sandalen, poes, auto, drinken, wafel, opperdepop, boekje
Oh en 'springe' en 'trampo' zijn ook favoriet. Komt vast omdat haar zus en ik de hele dag praten.

Het leukste is als ze mij heel hard roept en dan zeg ik ja?! En dan steekt ze van wal in een soort Chinees. Ze zegt dan enorm veel, maar er is niks van te maken. Klinkt zo schattig. O+
pi_205912104
Oh dat gebabbel wat heerlijk O+ De mijne is qua gebabbel ook net een baby hoor SQ :')

Fysiek daarentegen is het net een peuter :D Hij heeft nu ook al een tijdje ontdekt dat hij met het krukje van zijn broer bij de kraan kan en gaat zelf met zijn glas naar de kraan om water te pakken en mee te nemen naar de bank. Hij komt daar dan aan met een kwart glas water denk ik :') maar ik vind het toch knap.

Oh en qua slapen is ie ook nog steeds een baby natuurlijk. Ik probeer de borstvoeding af te bouwen snachts want ik ben inmiddels zijn levende speen :Z Nou goed, het valt me mee dat ik m'n eigen naam nog kan onthouden :+ Maar de afgelopen nachten is ie wel af en toe zonder borst verder gaan slapen (wel 30min gehuild soms :+). En we zitten ook niet meer op elk uuuuurrr borst. Maar weer op elke 2/3 uur. Progressie :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator vrijdag 9 september 2022 @ 21:07:12 #46
382129 crew  Donna
pi_205912122
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 18:21 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hè Donna, gets. ;( Even de huisartsenpost bellen kan sowieso geen kwaad, toch? Als je je er niet lekker bij voelt, zou ik dat doen...

Hier een verse dreumes die momenteel heel de dag oefent met los staan en een aantal stapjes achter elkaar los zetten. Het is begonnen! 🥳
Nee had ik wel gedaan hoor. Als ze nog een keer had gespuugd hadden we moeten komen. Maar het is er bij gebleven en ze was hartstikke blij en vrolijk en okay, dus wss was het toeval. De bult was ook al weg de dag erna.

Had deze hele reactie over het hoofd gezien. Sorry haha!
pi_205912277
J. begint nu een beetje te praten. Vind ik heel laat, want haar grote broer was extreem vroeg. Maar ja, die liep weer laat. Deze week kwamen nijn en tato (auto) erbij in haar vocabulaire. Ijs is haar favoriete woordje denk ik.
pi_205912636
Leuk ja, die kletsende dreumesen O+. Hier zijn ootoo (auto) en nijna (nijntje) al tijden favoriet. En “more” (inclusief gebarentaal voor dat woord , heeft ze op youtube geleerd :') ). En “baby” ondertussen natuurlijk :D.
pi_205912708
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 21:06 schreef Aure het volgende:

Oh en qua slapen is ie ook nog steeds een baby natuurlijk. Ik probeer de borstvoeding af te bouwen snachts want ik ben inmiddels zijn levende speen :Z Nou goed, het valt me mee dat ik m'n eigen naam nog kan onthouden :+ Maar de afgelopen nachten is ie wel af en toe zonder borst verder gaan slapen (wel 30min gehuild soms :+). En we zitten ook niet meer op elk uuuuurrr borst. Maar weer op elke 2/3 uur. Progressie :')
Ik vind het echt bewonderenswaardig dat jij zulke nachten al zo lang aan kan zeg :P. Ik zou echt strontchagrijnig worden van het gebrek aan slaap na zo’n lange tijd :@. Nu we hier weer een baby in huis hebben merk ik hoe heftig ik dat vind/vond. Gelukkig sliep Bubbles al vrij snel door, hopelijk volgt kleine zus haar voorbeeld.
pi_205912711
Mijn verse dreumes (volgende week 13 maanden) praat en brabbelt heel de dag door en ook vaste uitingen, dus ze bedoelt er al wel echt wat mee. Tot vorige week/anderhalve week geleden zei ze heel de dag 'die' en 'daaw' (daar), incl. wijzen naar het voorwerp. Nu is ze daar weer mee gestopt, maar dat komt omdat ze in letterlijk een paar dagen helemaal los is gaan lopen. Daar ging alle aandacht nu even naar.

Woordjes die ze al spreekt/sprak: 'die', 'daaw', 'ja ja', 'nènè', 'papa', 'mama', 'bah' en 'wa' (waf). Nu zegt ze alleen 'papa' en 'mama' en 'ja ja', waarschijnlijk over een paar weken weer een hele rits woorden erbij.
pi_205912793
Dat 'mama' ook de hele dag, dat is ook sinds deze week. Eerst was het echt gericht als ze me zag of nodig had, nu CONTINU. En dan roep ik maar weer 'ja?' en dan keer 28. :D
pi_205912813
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 21:45 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Ik vind het echt bewonderenswaardig dat jij zulke nachten al zo lang aan kan zeg :P. Ik zou echt strontchagrijnig worden van het gebrek aan slaap na zo’n lange tijd :@. Nu we hier weer een baby in huis hebben merk ik hoe heftig ik dat vind/vond. Gelukkig sliep Bubbles al vrij snel door, hopelijk volgt kleine zus haar voorbeeld.
Ik ben ook niet per se op m'n best :') maar het went wel ofzo. En ik denk altijd maar het gaat oooooooit over, oooooit slaapt ie door :P
  Moderator vrijdag 9 september 2022 @ 21:57:13 #53
382129 crew  Donna
pi_205912915
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 21:49 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Dat 'mama' ook de hele dag, dat is ook sinds deze week. Eerst was het echt gericht als ze me zag of nodig had, nu CONTINU. En dan roep ik maar weer 'ja?' en dan keer 28. :D
Hahaha ohja dat is ook leuk.
Mem?
Ja?
Mem?
Ja?
Mem!
Ja! Wat is er?
Mem!!
Jaaaaaaaaaa?
MEM!
|:)
pi_205913010
Mijne zegt alleen maar nee. Wel variërend van neh tot NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE en alle soorten ertussen. Ook hoofdschudden en dramatisch huilen heeft ze onder de knie. Als ze kon lopen had ze vast ook een het voetstompen aan het assortiment kunnen toevoegen. Lekker portret is ze. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 9 september 2022 @ 22:45:35 #55
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205913583
Mijn 1,5 jarige 'spreekt' nu zo'n 20 woordjes denk ik. Maar sommigen verstaan alleen z'n papa, z'n pm'ers, z'n zus en ik :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 9 september 2022 @ 22:52:29 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_205913670
Passieve woordenschat is ook wel iets beter gelukkig. Ik lach me echt suf met dat jong hoor. Hij vond vandaag een fotoboekje en ondanks dat hij echt niet zegt wie hij op de foto ziet, zie je hem wel alle gezichtsuitdrukkingen imiteren O+
En hij heeft een schoenenfetish... de hele dag door moeten alle schoenen aan die hij tegenkomt. Liefst 3 paar over elkaar.
disclaimer
  vrijdag 9 september 2022 @ 22:58:10 #57
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205913750
Oh nee
Papa
Bapa (mama)
Oh oh
Oto (maar dat was tijdelijk)
Bauw (bal)
Een aantal dierengeluiden

En hij zei laatst ineens 'teelbal' uit het niets, maar dat was een toevalstreffer.

En dat was het.
Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 9 september 2022 @ 22:58:52 #58
382129 crew  Donna
pi_205913756
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 22:52 schreef SQ het volgende:
Passieve woordenschat is ook wel iets beter gelukkig. Ik lach me echt suf met dat jong hoor. Hij vond vandaag een fotoboekje en ondanks dat hij echt niet zegt wie hij op de foto ziet, zie je hem wel alle gezichtsuitdrukkingen imiteren O+
En hij heeft een schoenenfetish... de hele dag door moeten alle schoenen aan die hij tegenkomt. Liefst 3 paar over elkaar.
Dat zijn de leukste! O+
  vrijdag 9 september 2022 @ 23:04:57 #59
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205913821
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:57 schreef tpopml het volgende:

[..]

Met jullie alles goed?

Hier ook alles prima ^O^

Colin vertikt het ook om 's middags te gaan slapen. Meestal valt hij op de bank in slaap :+ .
Resistance is futile.
  vrijdag 9 september 2022 @ 23:05:57 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_205913836
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 september 2022 22:58 schreef Seven. het volgende:
Oh nee
Papa
Bapa (mama)
Oh oh
Oto (maar dat was tijdelijk)
Bauw (bal)
Een aantal dierengeluiden

En hij zei laatst ineens 'teelbal' uit het niets, maar dat was een toevalstreffer.

En dat was het.
Teelbal? _O-
Ik probeer m wel eens dingen te laten zeggen als "aardappel" en dat gaat qua klank dan best goed, maar uit zichzelf zulke dingen zeggen, ho maar _O-

Maar oké, hij kan net iets meer:
Die
Dees
Hajow
Mama
Waboe waboe (geluid van ambulance)
Klaar
Ja (JAAAHHH)
Op (klinkt als ohw :'))
Ohoh
disclaimer
  vrijdag 9 september 2022 @ 23:08:41 #61
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205913877
Oh ja, oh oh kan mijnes ook!

Maar het beste kan hij me indringend aankijken vlak voordat hij iets doet dat niet mag.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 9 september 2022 @ 23:09:05 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_205913882
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 21:49 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Dat gaat overigens nooit meer over. ;(
disclaimer
  vrijdag 9 september 2022 @ 23:09:22 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_205913885
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 23:08 schreef Lemijn het volgende:
Oh ja, oh oh kan mijnes ook!

Maar het beste kan hij me indringend aankijken vlak voordat hij iets doet dat niet mag.
Niet met een grijns?
disclaimer
  vrijdag 9 september 2022 @ 23:12:41 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_205913917
Gezichtsuitdrukkingen imiteren in de selfiecam:

Gewoon hilarisch:

disclaimer
  vrijdag 9 september 2022 @ 23:21:35 #65
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205914003
Oh wat een heerlijk hoofd heeft hij.
  vrijdag 9 september 2022 @ 23:21:55 #66
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205914006
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 23:09 schreef SQ het volgende:

[..]
Niet met een grijns?
Dat komt vast nog.
  Moderator vrijdag 9 september 2022 @ 23:22:31 #67
382129 crew  Donna
pi_205914014
Hahah wat leuk die selfiecams! Als ik de selfiecamera aanzet probeert A-tje met grof geweld m'n mobiel weg te smijten. Zo'n leuke foto serie zit er nog niet in. :P

Zo geinig die verschillende ontwikkelingen. Ik hou er van.
  vrijdag 9 september 2022 @ 23:24:12 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_205914032
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 23:22 schreef Donna het volgende:
Hahah wat leuk die selfiecams! Als ik de selfiecamera aanzet probeert A-tje met grof geweld m'n mobiel weg te smijten. Zo'n leuke foto serie zit er nog niet in. :P
:D goud adoreert zijn eigen spiegelbeeld. Hij wordt boos als ik de telefoon wegleg. Ik denk dat ie zich beter zou vermaken met een tablet met een selfiecam dan met een tablet met kinderyoutube :')
disclaimer
  Moderator vrijdag 9 september 2022 @ 23:24:39 #69
382129 crew  Donna
pi_205914042
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 23:24 schreef SQ het volgende:

[..]
:D goud adoreert zijn eigen spiegelbeeld. Hij wordt boos als ik de telefoon wegleg. Ik denk dat ie zich beter zou vermaken met een tablet met een selfiecam dan met een tablet met kinderyoutube :')
Hahahah. Niks mis met een beetje zelfvertrouwen. O+ O+
  vrijdag 9 september 2022 @ 23:26:14 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_205914061
disclaimer
  vrijdag 9 september 2022 @ 23:29:05 #71
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205914095
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 23:12 schreef SQ het volgende:
Gezichtsuitdrukkingen imiteren in de selfiecam:

[ afbeelding ]

Gewoon hilarisch:

Hahahaha, wat leuk! En hij krijgt ineens haar!
Resistance is futile.
  vrijdag 9 september 2022 @ 23:34:08 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_205914148
Ja er zit best wat haar op. Maar ja, wéér zo'n lichtblondje. What are the odds :')
disclaimer
pi_205914816
Worden je oudsten niet donkerder SQ?

Ik ben erg benieuwd hoe Otis er uiteindelijk uit komt. Die is nu dus ook best wel blond.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een flink verschil met z'n broer.
pi_205915581
Bedankt voor het nogmaals benadrukken dat het ge-mama nooit meer over gaat. :D :') Ik had al zo'n vermoeden, fijn dat het bevestigd wordt.

Het leren lopen zorgt ook weer voor vroeg wakker zijn. Vanochtend was het 5:15 uur. Tsjaa, je zou maar eens slapen tot 7:00 uur of 7:30 uur, hè...
  zaterdag 10 september 2022 @ 08:17:56 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_205915746
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2022 00:28 schreef Aure het volgende:
Worden je oudsten niet donkerder SQ?

Ik ben erg benieuwd hoe Otis er uiteindelijk uit komt. Die is nu dus ook best wel blond.

SPOILER
Een flink verschil met z'n broer.
Die zijn nu wel wat minder lichtblond maar nog steeds wel echt blond:
SPOILER
Ze zullen wel wat donkerder opdrogen hoor, als ik ze vergelijk met kinderen op school die 2 blonde ouders hebben, die kinderen zijn op deze leeftijd vaak nog bijna witharig :')
Verschil tussen jouw jongens is ook opvallend. Die krullen zijn echt zo prachtig O+
disclaimer
pi_205915786
Zo leuk om je oudsten eens te zien! Mooi stel hebbie O+
pi_205916670
Wauw, die oudste lijkt veel op je, SQ!
  zaterdag 10 september 2022 @ 11:26:19 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_205917349
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2022 10:22 schreef Smart_ass het volgende:
Wauw, die oudste lijkt veel op je, SQ!
Maar jij weet niet hoe papa er uit ziet :D
De jongste en de oudste lijken op hem, de middelste op mij.

Qua persoonlijkheid is ze trouwens wel echt 100% mijn kloon :')
disclaimer
pi_205918755
Ik wou nog zeggen ik weet niet hoe je man eruit ziet maar… ik zie zeker wel gelijkenissen tussen je dochter en jou hoor!!
pi_205920403
Wanneer gingen jullie dreumesen een beetje zelf goed de lepel hanteren? De kantel-/schepbeweging lukt op zich wel, maar er komt bijna niets in die mond. :') Dus wij voeren haar dan tussendoor ook gewoon.
  zaterdag 10 september 2022 @ 15:55:34 #81
149959 SQ
snelle trees
pi_205920526
Met anderhalf denk ik? Maar hij gebruikt net zo lief nog gewoon z'n handen, hij is hybride :')
disclaimer
pi_205922449
Ik denk ook zo'n anderhalf hier. En nog steeds loopt er best veel van de lepel af als we niet helpen, J is 20 maanden nu.
pi_205922930
Rond de 13/14 maanden hier denk ik. Maar hij eet daarnaast ook met z'n handen. Het gaat een beetje door elkaar :D
  zaterdag 10 september 2022 @ 19:48:53 #84
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205924221
Het verbaast me hoeveel er in zijn mond gaat eigenlijk met bestek. Maar goed, uiteindelijk zit het toch ook overal en we aten spinazie vanavond. Ik moet nog boenen }:| .
pi_205924364
Hier is de poets vanochtend geweest en vervolgens aten we net rijst }:| :') Sowieso is het wonderlijk hoe weinig tijd de jongens nodig hebben om het huis er weer uit te laten zien alsof de poets alweer 3 weken niet is geweest. Het is een gave.
pi_205924467
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 15:42 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wanneer gingen jullie dreumesen een beetje zelf goed de lepel hanteren? De kantel-/schepbeweging lukt op zich wel, maar er komt bijna niets in die mond. :') Dus wij voeren haar dan tussendoor ook gewoon.
Hier gaat het lepelen heel goed met een numnum lepel. Met een gewone lepel is het lastiger.

En prikken met vorkje gaat ook wel goed, zeker als we gebakken krieltjes eten.
Resistance is futile.
pi_205924477
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2022 08:17 schreef SQ het volgende:

[..]
Die zijn nu wel wat minder lichtblond maar nog steeds wel echt blond:
SPOILER
Ze zullen wel wat donkerder opdrogen hoor, als ik ze vergelijk met kinderen op school die 2 blonde ouders hebben, die kinderen zijn op deze leeftijd vaak nog bijna witharig :')
Verschil tussen jouw jongens is ook opvallend. Die krullen zijn echt zo prachtig O+
Mooi stel!
Resistance is futile.
pi_205924505
Colin z'n haar werd in de eerste 2 jaar steeds roder, maar sinds kort gaat het weer een beetje de lichtbruine kant op zijn achterhoofd. Was ook wel te verwachten, met z'n grijsbruine ogen. De donor had als jong kind ook rood haar, maar rond 8 jaar echt lichtbruin.
Resistance is futile.
  Moderator zaterdag 10 september 2022 @ 21:10:22 #89
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205925429
Wat leuk weer die updates O+

Aapie is flink verandert, het begint echt een peuter te worden. Op de laatste dag van de vakantie deed hij zijn eerste tantrum in een tankstation, inclusief liggen op de grond. Mijn man heeft er een foto van gemaakt :') Vakantie was heerlijk, eindelijk er eens helemaal uit! Aapie heeft zich weer een goede reispartner getoond al was hij wel een paar dagen ziek maar hij heeft zich er goed doorheen geslagen. Alleen eten was prut, meneer houdt echt niet van de Engelse keuken :D Dus hij heeft geleefd op pizza, patat en aardbeien. Verder heeft hij zich heel goed vermaakt en is hij weer wat Engels speelgoed rijker, inclusief een mooi aanwijsboek waar hij nu elke dag uit wil lezen O+

Even wat kiekjes onder een spoiler:
SPOILER
Qua taal gaat het fantastisch, ik denk dat hij wel een woord of 50 kan zeggen. Verschillende dieren (poes/hond/eend/koe/muis inclusief de geluiden die ze maken), lichaamsdelen (neus, oor, mond, hoofd, knie, buik, piem en poeps :')), eten (aardbei!, brood (boos), water (aka), melk, cracker (kaka), banaan (manaan)) en the usual zoals mama, papa, oma (ami), opa en ook bepaalde eisen als "bij" als hij erbij wil en natuurlijk "die". Maar zijn favoriete woord blijft auto wat inmiddels is verworden tot alleen nog de t, hij roept de hele tijd "te te te te te te" waar hij dus auto mee bedoelt _O-

We zitten alleen wel met iets lastigs, hij blijft met speelgoed gooien wanneer iets niet mag en met name naar mij. Laatst kreeg ik zo hard een auto naar mijn hoofd geslingerd dat ik er een dikke lip aan over hield ;( Naar papa doet hij dit bijna nooit, die is ook beter in streng zijn en daar luistert hij meestal naar. Bij mij is het echt het opzoeken van de grenzen en als iets niet mag dan gaat hij dus (hard) met dingen gooien. Slaan en bijten deed hij eerst ook maar dat is er inmiddels wel uit. Hebben jullie hier ervaring mee? Ik zeg dus wel nee en probeer streng te zijn maar hij doorziet mijn zwakte :')
pi_205926986
Geen babies meer in dit huis! Ons elfje is 1 geworden. Ze staat los, eet met een vork en wordt mega boos als we het lef hebben een hapje aan te bieden. Ze zegt 'deze', 'mama' en 'aaien'. Dat aaien komt omdat de meiden elkaar de hele dag in elkaar slaan, dus 'EY! Zachtjes aaien! Zachte handen! NEE STOP.' horen ze hier de hele dag..

Majo, met iets gooien betekent hier dat je het de rest van de dag kwijt bent. Als er niet veilig met spullen wordt omgegaan, dan is het mijn taak de spullen veilig te houden. Verder denk ik dat hij vooral nog zijn emoties moet leren benoemen en leren reguleren. Tot die tijd hebben ze toch op de een of andere manier een uitlaatklep nodig. Helm opzetten dus. :P
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  Moderator zaterdag 10 september 2022 @ 23:35:50 #91
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205928227
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 22:30 schreef Rebubbled het volgende:
Geen babies meer in dit huis! Ons elfje is 1 geworden. Ze staat los, eet met een vork en wordt mega boos als we het lef hebben een hapje aan te bieden. Ze zegt 'deze', 'mama' en 'aaien'. Dat aaien komt omdat de meiden elkaar de hele dag in elkaar slaan, dus 'EY! Zachtjes aaien! Zachte handen! NEE STOP.' horen ze hier de hele dag..

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Majo, met iets gooien betekent hier dat je het de rest van de dag kwijt bent. Als er niet veilig met spullen wordt omgegaan, dan is het mijn taak de spullen veilig te houden. Verder denk ik dat hij vooral nog zijn emoties moet leren benoemen en leren reguleren. Tot die tijd hebben ze toch op de een of andere manier een uitlaatklep nodig. Helm opzetten dus. :P
Gefeliciteerd! Wat een beauty O+

Oh ja aaien zegt hij inderdaad ook, dat hebben we aangeleerd als hij weer ging slaan (werkt wel!)

Afpakken doe ik inderdaad ook wel maar dan pakt hij weer het volgende item totdat hij alles gegooid heeft :X Gek genoeg heeft hij het de laatste dagen niet meer gedaan, alsof hij doorheeft dat hij te ver is gegaan :? Misschien komt het ook omdat hij donderdag zelf van de glijbaan is getrokken door een ander kind waarbij hij een fikse bult op zijn hoofd heeft opgelopen. Misschien een wijze les.

Ik ga het in ieder geval beter met hem proberen te bespreken, ik heb het idee dat hij al best veel snapt. Afleiden wil ook nog wel eens helpen, dat werkt met name met verschonen wel aardig.
pi_205929395
@MaJo misschien een zachte bal bij de hand houden, waar hij wel mee mag gooien?

Poffertje is niet zo vlot met praten als haar broer. Vorige week zag ze een haan en dat was steeds "de kuukuu daa". :D

Ze zegt wel "ik ben bang" wat dan juist wel ver gevorderd is.

En ze vraagt niet langer "kraka", maar "kraka, mam?"
Denk dat ze van haar broer heeft gehoord dat dit werkt.

Ze zegt wel wat losse woordjes en is blij als ik het begrijp. Ik ook. Passief lijkt ze wel heel veel te kennen. :)
  zondag 11 september 2022 @ 07:49:03 #93
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205929836
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 22:30 schreef Rebubbled het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Gefeliciteerd! Prachtige foto's O+
Resistance is futile.
  zondag 11 september 2022 @ 07:55:00 #94
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205929856
@MaJo Colin wil ook graag de grenzen opzoeken. Het gaat een beetje in vlagen, op sommige dagen is hij heel extreem.

Ik probeer maar in gedachten te houden dat het fases zijn. En het zijn ook korte fases.

In z'n algemeenheid reageert Colin het beste op aangeven wat we wel willen zien. Dus in plaats van niet klimmen, zeggen we zakken. In plaats van gooien, gaan we rijden met het autootje. En als hij echt door blijft gaan, dan gaat de TV op pauze, als die toevallig aanstaat (dat is echt super effectief).
Resistance is futile.
pi_205931272
Gefeliciteerd @Rebubbled Wat een plaatje O+

Ik wilde hier komen klagen over Zielie, maar zie dat jullie tegen hetzelfde aan lopen. :+

Ze heeft tegenwoordig ook leren schreeuwen en nephuilen. Ontzettend irritant om 3 uur ‘s nachts….
pi_205931274
Ik zou hem juist niet iets zachts geven om mee te gooien als vervanging. Dan leer je hem dat gooien een normale manier van je boosheid uiten is. Emotie benoemen en samen reguleren door samen diep adem te halen of een knuffel te geven, of vragen of hij juist even alleen wil zijn, is op de lange termijn prettiger. Anders zit je dadelijk met een 5 jarige die je huis afbreekt door met kussens te smijten.

En Majo, vaak is dit ook onbewust experimenteergedrag. Kijken hoe zijn lichaam werkt, wat geaccepteerd is en wat niet, hoe hij zich snel beter kan voelen. Dat hij dit juist bij jou doet, betekent dat hij zich juist bij jou veilig genoeg voelt om hiermee te experimenteren. Grote kans dat hij laatst zelf ook is geschrokken inderdaad. Hopelijk blijft het hierbij.

Lily kon door herhaling redelijk snel aangeven dat ze boos was en haar dan een knuffel aanbieden hielp en helpt nog steeds het beste. Soms coreguleren we nog door samen een denkbeeldige vlinder of paardenbloempluis weg te blazen. En als ze niet diep wil adem halen vraag ik haar soms of ze 'dat' ook ruikt. Dan gaat ze vanzelf diep in ademen en dat helpt ook. 😅 Ik zie haar nu soms ook zelf diep ademhalen als ze gefrustreerd of geïrriteerd raakt.

Overigens vind ik het zelf echt mega lastig om actief de verbinding met haar te zoeken in die momenten, want ik ben opgevoed in een 'Ga naar je kamer' huishouden, waar emoties vooral genegeerd werden. Ik trek mezelf nog steeds terug bij de minste of geringste emotie. Dus elke keer moet ik weer een drempel over als ik zeg 'heb je een knuffel nodig?'. Iemand anders hier ook moeite mee?

Wat zijn opvoedkundige keuzes die jullie juist niet overnemen van je ouders?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zondag 11 september 2022 @ 11:20:52 #97
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205931575
Ik wil vooral dingen uitpraten. Ik werd bij ruzie weggestuurd en kwam na een half uur terug en dan was er niks meer aan de hand... Heel vervelend!

En ik ben soms wel team time-out hoor, want slaan en spugen is niet oke. Maar ik leg wel uit waarom en praat het daarna uit.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205932108
Poffertje kan al heel goed boos zijn en even lekker stampen. :) Dat mag mijn kleuter nog steeds leren.

Maar zij gooit ook weleens met dingen en dan geef ik liever wat zachts, zodat ze leert waar ze wel mee mag gooien.
Ze gooit ook met haar eten, daar worden we wel moedeloos van.

Bij mij thuis was er geen ruimte voor emoties, ook niet voor vrolijk. Die keer dat ik mijn mama hoorde laxhen of huilen zijn een uitzondering.
Mijn kindjes geef ik er zoveel mogelijk de ruimte voor. Je mag van alles voelen maar we doen elkaar geen pijn. Het is hier in huis chaotisch, maar meestal wel gezellig. O+
pi_205932244
Hier proberen we echt al te leren dat ze anderen geen pijn mag doen (lees: vooral ons). Ze gaat wel eens bijten in je been als ze aandacht wil, dan kappen we dat gelijk af - we pakken haar op, zeggen 'dat mag niet, je doet papa/mama pijn' en dan zetten we haar een stuk verderop weg. Echt een consequentie eraan verbinden vinden we nog te vroeg qua leeftijd. Wel zeggen dat iets niet mag en waarom dat zo is.
  zondag 11 september 2022 @ 13:44:18 #100
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205932977
Mijn moeder was (en is) van het negeren tot de druk te hoog oploopt, en dan werd ze boos over allerlei dingen, en dan ging ze ook tegen iedereen in het gezin lopen klagen en zeuren. Dus ze zorgde voor heel veel onveiligheid. Verder had ze 4 kinderen en een eigen zaak, maar eigenlijk kon ze dat totaal niet aan. Resultaat is dat iedereen op z'n tenen liep om haar te pleasen. Ik ging wel m'n eigen gang, maar dat trok ze niet en dus speelde zij me uit tegenover de rest, tot de dag van vandaag hoor ik eigenlijk niet echt bij het gezin.

Ze vond het ook nodig om pleegkinderen in huis te halen, en een au pair voor wie we helemaal geen slaapkamer hadden (die sliep dus als 16-jarige bij mijn zus in bed :') ). Verder hadden we ELKE dag volk over de vloer als er geen pleegkinderen of au pairs inwoonden. Dus het was waanzinnig chaotisch, terwijl ik als kind best behoefte had aan structuur, en een bepaalde mate van rust.

Ik doe dingen totaal anders. Ik kies bewust voor 1 kind. Ik vind het belangrijk dat hij niet buitengesloten wordt in ons gezin. Als ik me aan hem erger, dan doe ik er direct iets aan. Ik zorg dat ik me zelden afreageer. Ik probeer ook in structuur te voorzien, maar dat is wel lastiger omdat mijn man (ongediagnostiseerde ADHD) de voornaamste verzorger is.
Resistance is futile.
  maandag 12 september 2022 @ 07:25:25 #101
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205943704
Haat aan de nachten hier. Al drie nachten niet meer dan drie uur slaap... -O-
pi_205943707
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 07:25 schreef Tink89 het volgende:
Haat aan de nachten hier. Al drie nachten niet meer dan drie uur slaap... -O-
Ik voel je ;( Zoveel van zulke nachten gehad tussen de 1 en 2 jaar... Slapen vond ik in dat jaar echt een ramp.
  maandag 12 september 2022 @ 11:28:27 #103
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205945610
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 07:26 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik voel je ;( Zoveel van zulke nachten gehad tussen de 1 en 2 jaar... Slapen vond ik in dat jaar echt een ramp.
Het leek hier juist sinds maand 16 ofzo langzaam wat beter te gaan. Maar ik denk nu tandjes of oortjes weer. Hoe dan ook: koffie!
pi_205949496
Och, sterkte. Hier ook twee a drie keer per nacht wakker en dan alleen willen drinken, anders niet verder willen slapen. En dan vaak om 5:45 weer wakker. Gelukkig slapen we daar tussendoor wel weer steeds twee of drie uur.
  maandag 12 september 2022 @ 20:17:28 #105
318361 Bienelientjee
pi_205951804
Hier altijd paar nachten ruk en dan ineens 1 zeldzame goede nacht. :D Gisteravond ging hij pas 9.30 slapen, maar hij sliep voor de verrassing eens door. Maar vandaag wou hij ECHT GEEN slaapje. Dus hij was tegen etenstijd aan het crashen en ligt nu al in bed, anderhalf uur eerder dan normaal. :') Hopelijk wordt hij niet over 2 uur wakker denkende dat het zijn dutje was. Of om 5 uur ochtends....

Wij gaan rare tijd in. Hebben een koper voor ons huis gevonden. Maar zelf nog geen nieuw huis gevonden. Dus OF we vinden wat in de komende maanden of we moeten tijdje bij schoonouders gaan wonen. Helemaal geen zin in terwijl we voor een 2e baby aan het proberen zijn natuurlijk! _O- :D Er is wel 1 huis wat ik heel tof vindt. Maar dan zou manlief langer moeten rijden naar zijn werk.
pi_205952038
Spannend Bien! Hopelijk vinden jullie snel iets! Bij je schoonouders in huis lijkt me ook niet optimaal, maar beter dan niets. Wij zitten nu al bijna een jaar in een huurhuis met teveel trappen en zonder noemenswaardige tuin totdat ons huis af is, ben ik ondertussen ook wel een beetje klaar mee.
Hier zijn beide dochters verwekt toen mijn moeder op bezoek was trouwens :'). Misschien straalt een van je schoonouders ook wel vruchtbaarheidsvibes uit ofzo :P.
pi_205978566
Wel bijgelezen maar geen bijleespost. Het huis wordt verbouwd en we verblijven elders.

Poffertje was vandaag kwaad, want nadat ze in de speeltuin was geweest, zag ze nog een speelplek waar ze niet bij kon. Gillen en schreeuwen totdat ik haar meenam.

Later waren we weer in diezelfde speeltuin. Zit ze te wijzen naar dat andere speelplekje en zachtjes naar me te grommen. Ze zat me blijkbaar gewoon te plagen want ze lachte keihard toen ik ernaar vroeg. })

Kleuter en zij gillen nu steeds tegen elkaar, of tegen mij. Op zeker moment vroeg ik aan Poffertje of dat ook anders kon. Stond ze vrolijk te stampen. :')
pi_205980814
Liever stampen dan gillen, toch? ;)
pi_205982731
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 06:49 schreef Nanuke het volgende:
Liever stampen dan gillen, toch? ;)
Oh zeker. :Y
pi_206002105
Meer dreumesen (bijna peuters) waarbij aankleden drama is? Alles wat ik uit de kast trek is “nee.” Net thuisgekomen met leuke schoenen, ook “nee” en huilen wanneer ik ze aandeed :') . Herkenbaar? Hoe gaan jullie hier mee om?
pi_206002274
Helpt het als je haar een keuze geeft? Je legt 2 broeken, 2 shirts etc klaar en je laat haar zelf kiezen? Misschien dat dat helpt. Het beste is dan denk ik het al klaar leggen als zij nog slaapt of in de badkamer is ofzo, zodat ze niet ziet dat jij het uit de kast pakt :P
  vrijdag 16 september 2022 @ 22:27:50 #112
318361 Bienelientjee
pi_206002330
Yep :') Meestal heb ik het gewoon al klaar liggen. Ik probeer hem wel eens een keuze te geven. Gaat prima als ik hem een kleur beker laat kiezen. Maar met kleding wilt hij geen keuze maken. Hij zegt die en zodra ik de ander dan weg doe, wordt hij boos! _O- (Of hij is gewoon liever naakt ofzo, dat kan ook nog! :') ) Sokken kiest hij wel prima. Maar de rest echt niet!
pi_206002411
Ja als ik haar de keuze geef zegt ze soms op iets “ja”, maar zodra ik het dan uit de kast pak om aan te doen is het alsnog “nee”. Ik zal inderdaad eens proberen gewoon al een setje klaar te leggen zodat ze geen keuze heeft, al vraag ik me af hoe dat gaat :D. Of in ieder geval de kast dichthouden.
  vrijdag 16 september 2022 @ 23:10:25 #114
149959 SQ
snelle trees
pi_206002946
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2022 22:10 schreef Smart_ass het volgende:
Meer dreumesen (bijna peuters) waarbij aankleden drama is? Alles wat ik uit de kast trek is “nee.” Net thuisgekomen met leuke schoenen, ook “nee” en huilen wanneer ik ze aandeed :') . Herkenbaar? Hoe gaan jullie hier mee om?
Op die leeftijd liet ik mijn dochter alles zelf kiezen. Was echt een hysterische regenboogprinses.

Met zoons kwam dit issue pas veel later :')
disclaimer
  vrijdag 16 september 2022 @ 23:11:51 #115
149959 SQ
snelle trees
pi_206002960
Verder is het natuurlijk gewoon een smerig machtsspelletje. Ze heeft nu door dat nee ook een optie is. Welkom bij de peuters 8-)
disclaimer
  Moderator vrijdag 16 september 2022 @ 23:20:39 #116
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206003074
Aapie protesteert de laatste tijd wel bij het verschonen van een luier maar kleren heeft hij nog nooit moeilijk over gedaan. Het was nog niet eens in me opgekomen om hem te laten kiezen :')

Avondeten is de laatste tijd wel weer prut. Hij heet alleen vleesvervangers en vis en de rest laat hij staan. Sinds ik vega eet lijkt hij ook geen vlees meer te willen terwijl papa het wel gewoon eet :?

Verder eet hij nog steeds netjes allemaal fruit en brood maar groenten is momenteel een no go :N behalve natuurlijk op de opvang maar dat is een andere realiteit ofzo :')
  vrijdag 16 september 2022 @ 23:24:21 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_206003114
Zie mijn post boven je >:)
disclaimer
pi_206004230
Hier ook nog geen kledingkeuze-issues. Ik pak gewoon wat en mevrouw kraait niet naar de outfit zelf. Maar ze is pas 13 maanden, dus dat komt over een aantal maanden vast wel. :D
Aan- en uitkleden is wel een drama. Überhaupt op het aankleedkussen getild worden is niet leuk. Het is wel erger geweest dan het nu is. Iets in haar handen geven werkt tot nog toe wel goed.
pi_206004282
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2022 22:10 schreef Smart_ass het volgende:
Nee. Met beide kinderen niet gehad. Sterker nog, ik kan mijn 8 jarige nog van alles laten aantrekken. Het liefst geen eenhoorn-glitter-roze-regenboog spul, maar als het echt moet trekt ze dat ook nog wel aan :P
  zaterdag 17 september 2022 @ 07:54:23 #120
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206004364
Colin doet zelden moeilijk over aankleden en eten :@ . Best makkelijk kind, alleen dat eeuwige onderzoeken en klimmen >:) .

Peuterspeelzaal was een succes. Ze stelden voor dat we hem na een uurtje op kwamen halen, maar afgesproken dat ze zouden bellen als hij het niet meer leuk zou vinden. Dus hij is gelijk tot het eind gebleven. En wat leuk dat je foto's en filmpjes krijgt in de ouder app! O+
Resistance is futile.
pi_206007588
Poffertje was gewoon alweer ziek! Vorige week de buikgriep en deze week weer koorts en extreem hangerig. Nou lijkt ze weer in orde. :)

Kleding maakt haar niet uit. Niet zo gek ook, haar kleertjes zijn enorm cute. O+
  Moderator zaterdag 17 september 2022 @ 14:24:45 #122
382129 crew  Donna
pi_206007596
Mijn dreumes laat zich nog steeds niet door mij naar bed brengen. Dus als mijn vriend er niet is, red ze het al zonder slaapje.
Ze zit wel als een zombie op de bank nu :Y)
  zaterdag 17 september 2022 @ 19:01:10 #123
318361 Bienelientjee
pi_206009730
J is alweer verkouden en is de hele dag al drama! Super veel snot, slijm ophoesten, kiezen die doorkomen en super chagerijnig. :D Is het al bed tijd?!

Voorbeeldje van vandaag. Hij wou net yoghurt als toetje. Ik haal het. Moord en brand schreeuwen dat hij het niet wil. Ik loop ermee weg. Gillen dat hij het wel wilt. Maar huilen als ik het terug geef! :D Zucht!
pi_206010511
Vermoeiend @Donna en @Bienelientjee .

Poffertje wil niet meer dat ik haar poepluiers verschoon. Mijn man mag dat wel. ^O^
pi_206010540
Dat is wel beter eigenlijk PKM :D

Mijn dreumes is trouwens ook niet zo moeilijk met zijn (mijn) kledingkeuze. Wel met aan- en uitkleden in z'n algemeen. Oh en alles moet op standje gillen tegenwoordig. Ben ik dit jaar op bijna geen enkel festival geweest, gilt m'n dreumes m'n gehoor wel aan gort }:|
  Moderator zaterdag 17 september 2022 @ 20:46:17 #126
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206010976
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2022 23:24 schreef SQ het volgende:
Zie mijn post boven je >:)
Gewoon geen keuze geven, check _O-

quote:
7s.gif Op zaterdag 17 september 2022 07:54 schreef Seven. het volgende:
Colin doet zelden moeilijk over aankleden en eten :@ . Best makkelijk kind, alleen dat eeuwige onderzoeken en klimmen >:) .

Peuterspeelzaal was een succes. Ze stelden voor dat we hem na een uurtje op kwamen halen, maar afgesproken dat ze zouden bellen als hij het niet meer leuk zou vinden. Dus hij is gelijk tot het eind gebleven. En wat leuk dat je foto's en filmpjes krijgt in de ouder app! O+
Leuk he die foto's en verslagen? Bij Aapie's nieuwe opvang zijn ze een stuk fanatieker dan bij zijn vorige, ik ontvang dagelijks meerdere foto's. Zo leuk O+

quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 19:01 schreef Bienelientjee het volgende:
J is alweer verkouden en is de hele dag al drama! Super veel snot, slijm ophoesten, kiezen die doorkomen en super chagerijnig. :D Is het al bed tijd?!

Voorbeeldje van vandaag. Hij wou net yoghurt als toetje. Ik haal het. Moord en brand schreeuwen dat hij het niet wil. Ik loop ermee weg. Gillen dat hij het wel wilt. Maar huilen als ik het terug geef! :D Zucht!
Dit soort gedrag vertoond Aapie ook steeds vaker, zo vermoeiend :O Of opeens uit het niets krijsen, dat je echt denkt "wat is er nou gebeurt?!"

quote:
3s.gif Op zaterdag 17 september 2022 20:09 schreef PKM het volgende:
Vermoeiend @:Donna en @:Bienelientjee .

Poffertje wil niet meer dat ik haar poepluiers verschoon. Mijn man mag dat wel. ^O^
Goeie deal wel _O-
  Moderator zaterdag 17 september 2022 @ 20:47:03 #127
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206010993
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 20:12 schreef Aure het volgende:
Dat is wel beter eigenlijk PKM :D

Mijn dreumes is trouwens ook niet zo moeilijk met zijn (mijn) kledingkeuze. Wel met aan- en uitkleden in z'n algemeen. Oh en alles moet op standje gillen tegenwoordig. Ben ik dit jaar op bijna geen enkel festival geweest, gilt m'n dreumes m'n gehoor wel aan gort }:|
Argh dat gillen ja, dat heeft Aapie ook recent ontdekt :X En nog steeds met auto's in je gezicht gooien. Ook naar bed gaan is de laatste dagen opeens weer drama, het flesje melk is opeens weer terug :X
  zondag 18 september 2022 @ 09:03:19 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_206014912
Goud gaat sinds de vakantie alleen nog maar slapen als ik er naast zit, echt fantastisch weer :')
disclaimer
  zondag 18 september 2022 @ 09:30:44 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_206015133
Hij bouwt nu wel echt dingen met duplo trouwens, zo leuk om te zien :D treinen en torens. Zonder hulp.
disclaimer
pi_206015490
Oh wat leuk ja, dat lekker zelf creatief bezig zijn O+.

Bubbles krijgt voor haar verjaardag het ikea keukentje met allerlei toebehoren, ben echt benieuwd hoe ze dat gaat vinden. Ze heeft al een setje met pannen en groenten en voert ons dagelijks haha.
pi_206015557
Haar standje dramatisch staat hier trouwens weer op 100. Gillen doet ze inderdaad ook, maar dat is hier vooral van plezier en omdat het kan (?). Probeer ik haar overigens wel af te leren. Maar dagelijks ook wel echt meerdere intense huilbuien om vrijwel niets, en hàrd. Hoop dat dat snel weer over is maar we gaan het meemaken :D.

Zijn nu trouwens ook wel echt bij die leeftijd aanbeland dat je op moet passen met wat je zegt omdat alles herhaalt wordt he? Ik ben geen enorme vloeker maar natuurlijk zijn dat wel de woorden die als eerste opgepikt worden :+.
pi_206016147
Ohja het gillen. ;( Zij gilt zonder reden, en kleuter dan vol volume NIET GILLEN! Nou mag je ook niet meer met mijn Lego.
Dan wordt Poffertje boos, omdat ze iets niet mag, dus gaat ze weer gillen. Dan gilt kleuter maar weer terug. 8)7

Al gaat het steeds vaker goed. Zitten ze samen te kleuren, puzzelen of met Lego en wagens te spelen.

Leuk @SQ dat bouwen. O+
Poffertje haalt ook weleens Lego beetje uit elkaar om weer in elkaar te zetten. En de poppetjes om mee te spelen natuurlijk.

Ze kan ook een opwindaapje opdraaien, kan beetje puzzelen, pelt haar eigen mandarijn. Vind ik zo knap van mijn net-niet-meer-baby. :D
  maandag 19 september 2022 @ 02:16:22 #133
318361 Bienelientjee
pi_206025722
Omggg.... Er wilt er een niet slapen. En we zijn allemaal verkouden nu en ik ben moe. En man is totaaaal niet hulpzaam. Arghh! :D Geef me twee, drie uurtjes pleeeaase!
  maandag 19 september 2022 @ 07:48:23 #134
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206026028
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 10:05 schreef Smart_ass het volgende:
Oh wat leuk ja, dat lekker zelf creatief bezig zijn O+.

Bubbles krijgt voor haar verjaardag het ikea keukentje met allerlei toebehoren, ben echt benieuwd hoe ze dat gaat vinden. Ze heeft al een setje met pannen en groenten en voert ons dagelijks haha.
Ik had precies hetzelfde idee voor Colin :P .
Resistance is futile.
  maandag 19 september 2022 @ 09:16:07 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_206026503
Ik vraag voor Goud huishoudelijk speelgoed. Hoeft ie niet steeds de bezem uit mijn handen te trekken.
disclaimer
  Moderator maandag 19 september 2022 @ 09:17:43 #136
382129 crew  Donna
pi_206026521
A-tje krijgt waarschijnlijk een baby born pop. Ze heeft nu steeds ruzie met haar zus om de ene die we hebben.
pi_206026882
Wij hebben een loopfietsje gegeven, al is hoj er nog wat te klein voor. Nog even een paar maandjes wachten :)
pi_206033002
Wij hadden het keukentje van Ikea al gegeven voor haar verjaardag, vorige maand. Het is nu al een succes, ze staat er meerdere keren per dagdeel bij en gooit met de pannetjes en stapt vrolijk rond met een pannetjesdeksel, een pluchen prei of een gebakken eitje. Ook de knopjes van de inductieplaat zijn leuk om op te rammen. En ze kan nu de deurtjes goed open en dicht doen, dus nu ontdekt ze ook de ovenschaal met kip en de boodschapjes in het mandje en de kaneelbroodjes. :D
pi_206033052
Je hebt tegenwoordig trouwens twee leuke keukentjes bij Ikea. De duktig is wel zo'n beetje de bekendste denk ik, maar je hebt sinds een paar jaar ook de spisig. Die vind ik persoonlijk nog leuker! En is ook ietsiepietsie kleiner :P
  Moderator maandag 19 september 2022 @ 19:17:00 #140
382129 crew  Donna
pi_206033083
Wij hebben van New Classic Toys veel houten speelgoed en het keukentje (in combi met de Action keuken apparaten). Is ook goed spul!
  Moderator dinsdag 20 september 2022 @ 08:18:14 #141
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206037114
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2022 09:16 schreef SQ het volgende:
Ik vraag voor Goud huishoudelijk speelgoed. Hoeft ie niet steeds de bezem uit mijn handen te trekken.
Bij Lidl heb je een toffe set met stofzuiger, stoffer en blik en emmer en dweil: https://www.lidl.nl/p/theo-klein-vileda-schoonmaakkar/p100166972 Kun je hem mooi aan het werk zetten _O- Of de minder uitgebreide variant: https://www.lidl.nl/p/pla(...)speelgoed/p100336587

Wij hebben voor Aapie al het Ikea keukentje gekocht voor in het nieuwe huis, met pannen en kookgerei. Voor zijn verjaardag krijgt hij nog een set met houten groente/fruit en nog wat meer "bakspul". Daarnaast hebben we een autogarage voor hem gekocht zodat hij daar lekker mee kan spelen wij al zijn auto's daarin kunnen stallen 's avonds. Ook allemaal bij de Lidl gekocht, die hebben echt heel goed en duurzaam speelgoed ^O^
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 19:17 schreef Donna het volgende:
Wij hebben van New Classic Toys veel houten speelgoed en het keukentje (in combi met de Action keuken apparaten). Is ook goed spul!
Wij hebben ook veel van New Classic Toys :Y Loopwagentje, vormenstoof in de vorm van een huis, brandweerwagen met poppetjes erin. Goed duurzaam speelgoed van zeer goede kwaliteit.

Qua fietsjes: Aapie heeft van mijn ouders een mooie loopfiets gekregen maar hij heeft korte beentjes dus het is nog net te groot voor hem. Bij de kringloop vond mijn moeder toen een houten driewielertje waar hij nu binnen mee speelt. Sinds dit weekend heeft ook een driewieler met trappers van vrienden gekregen met daarop een duwstok. Ziet er echt hilarisch uit _O- Maar dat gaat super goed, wij duwen en hij stuurt zelf :o

[ Bericht 8% gewijzigd door MaJo op 20-09-2022 08:27:12 ]
  Moderator dinsdag 20 september 2022 @ 08:20:12 #142
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206037120
Aapie wees gisteren naar de appel op de fruitschaal dus ik gaf het hem voor de grap. Begint hij er zo van te eten, met schil en al :o Dus sindsdien eet hij zo een appel, bijna tot aan het klokhuis. Kan geen kwaad neem ik aan?

Sinds een paar dagen heeft hij een nieuwe toon ontdekt die ergens tussen huilen en schreeuwen zit. Een soort van huuuuu maar dan diep in z'n keel. Ik word er helemaal kriegel van :X
  Moderator dinsdag 20 september 2022 @ 08:44:43 #143
382129 crew  Donna
pi_206037275
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 08:20 schreef MaJo het volgende:
Aapie wees gisteren naar de appel op de fruitschaal dus ik gaf het hem voor de grap. Begint hij er zo van te eten, met schil en al :o Dus sindsdien eet hij zo een appel, bijna tot aan het klokhuis. Kan geen kwaad neem ik aan?

Sinds een paar dagen heeft hij een nieuwe toon ontdekt die ergens tussen huilen en schreeuwen zit. Een soort van huuuuu maar dan diep in z'n keel. Ik word er helemaal kriegel van :X
Haha nee hoor. Mijn dreumes eet ook zo appel.
  Moderator dinsdag 20 september 2022 @ 08:50:00 #144
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206037309
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 08:44 schreef Donna het volgende:

[..]
Haha nee hoor. Mijn dreumes eet ook zo appel.
Ik geef hem sinds kort pas weer appel omdat hij zich er altijd in verslikte, eet hij het gewoon als een pro _O- Onze dreumesen worden groot ;(
  Moderator dinsdag 20 september 2022 @ 08:53:18 #145
382129 crew  Donna
pi_206037341
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 08:50 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik geef hem sinds kort pas weer appel omdat hij zich er altijd in verslikte, eet hij het gewoon als een pro _O- Onze dreumesen worden groot ;(
Ja A-tje had dat ook best lang. Maar de laatste weken is ze ineens heel goed met alles eten. We hadden haar net van het proppen af en nu het beter gaat, wil ze ook weer proppen haha. :?
pi_206037354
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 10:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wij hebben een loopfietsje gegeven, al is hoj er nog wat te klein voor. Nog even een paar maandjes wachten :)
Ohh is dat voor deze leeftijd? :o Bubbles heeft voor haar eerste verjaardag een loopfietsje gekregen en ze kon/kan er helemaal niets mee dus ik was eigenlijk van plan om ‘m op te bergen. Is zo’n soort driewieler. Qua grootte zou ze het wel moeten kunnen nu, volgens mij was het evenwicht bewaren juist een dingetje. Binnenkort nog eens kijken dan.
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2022 19:13 schreef Aure het volgende:
Je hebt tegenwoordig trouwens twee leuke keukentjes bij Ikea. De duktig is wel zo'n beetje de bekendste denk ik, maar je hebt sinds een paar jaar ook de spisig. Die vind ik persoonlijk nog leuker! En is ook ietsiepietsie kleiner :P
Ohh heb die andere nooit gezien zeg. Ook een leuke inderdaad :Y.
  dinsdag 20 september 2022 @ 09:00:03 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_206037407
Haha ja die korte beentjes frustreren Goud ook enorm. Hij gaat in de tuin trouw alle voertuigen af (we hebben: een tractor, een driewieler, een loopfiets op 2 wielen, een stepje en een babyloopfiets van puky) maar hij komt alleen vooruit op het babygeval. Soms zit ie heel hard te schreeuwen achterin de tuin op de traptractor omdat we hem dan moeten duwen :D

Wij hebben ook het spisig keukentje ja. Schreeuwt net wat minder IKEAAAAA in je woonkamer :@
disclaimer
pi_206037460
Hoe lang zijn jullie dreumesen trouwens? Ff voor de vergelijks.
  dinsdag 20 september 2022 @ 09:09:36 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_206037471
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2022 09:08 schreef Smart_ass het volgende:
Hoe lang zijn jullie dreumesen trouwens? Ff voor de vergelijks.
Kruishoogte ongeveer :')
disclaimer
pi_206037484
Ik vraag dit nu wel lekker maar heb trouwens ook geen idee hoelang Bubbles is :') .
  dinsdag 20 september 2022 @ 09:12:19 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_206037491
Nou hij is hoger dan de eettafel maar lager dan het aanrecht. Ik gok ergens er tussen, dus een centimeter of 85?
disclaimer
pi_206037512
Ja dat klinkt aannemelijk :P.

Zal eens kijken later vandaag. We moeten binnenkort weer naar de pediatrician voor haar 2 jaar afspraak dus anders horen we het daar wel weer.
  dinsdag 20 september 2022 @ 09:20:45 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_206037559
Ik hield al die curves bij mijn oudste zo nauwgezet bij de eerste vier jaar. En ook alle tandjes en wanneer ze doorkwamen en wanneer ze wisselde enzo.

Maar ja, he. Goud is nu eenmaal mijn derde. Sorry kind. :')
disclaimer
pi_206037613
Herkenbaar. Ik hield bij Bubbles ook alles mooi bij in zo’n app met grafiekje. Baby 2 is nog geen 2 maanden oud en ik loop al achter :') .
pi_206037779
Ik heb het zelfs bij de eerste niet gedaan. :P
pi_206038530
Onze dreumes was paar weken terug met bijna 15 maand 80cm. Wat betreft tandjes en eerste stapjes houden we het niet goed bij.

Die snijtanden doen er helaas wel lang over om door te komen. Hij kwijlt verschrikkelijk, rode wangen en hij bijt in mijn schouders en voeten. We zien al bijna 2 maanden vier grote plekken in zijn mond dus ze zullen waarschijnlijk tegelijkertijd doorkomen.
  Moderator dinsdag 20 september 2022 @ 11:35:31 #157
382129 crew  Donna
pi_206038572
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 09:42 schreef Nanuke het volgende:
Ik heb het zelfs bij de eerste niet gedaan. :P
Ik ook niet.
  dinsdag 20 september 2022 @ 21:55:37 #158
318361 Bienelientjee
pi_206045203
Man heeft zojuist geleerd waarom je je kind niet als een dolle laat springen en rollen op ONS bed, nog geen uur na zijn avond eten! :') :') :') .......... :r

Ik zal J eens meten, maar hij draagt nu al kleding voor 2-3 jarigen en is al UK maat 6,5 met schoenen met zijn 19 maanden! _O- :D Hij is net zo lang als zijn 2,5 jarige speelmaatje!
pi_206045523
Flink mannetje :D

Ik weet niet precies hoe groot Otis is, maar hij past goed in 80. 86 en 86/92 passen ook, maar zijn dan wel ruim, beetje baggy. Dus hij zal iets van 82cm zijn ofzo. En hij heeft schoenmaat 21.

Oh jongens het was echt wekenlang opeens alleen maar krijsen op de opvang. Als we in de straat kwamen dan begon het al. Ik heb hem zelfs soms eerder op moeten halen, omdat het voor niemand meer leuk was. Maar sinds deze week is hij eindelijk weer meer zichzelf en huilt hij alleen eventjes als ik weg ga sochtends O+

Ik krijg trouwens met enige regelmaat foto's in de app van hoe m'n kind weer eens niet in bed in slaap is gevallen :') Dat wordt echt een prachtserie.

SPOILER
  dinsdag 20 september 2022 @ 22:25:13 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_206045775
Haha die otis O+ op dat bord prak ook echt :')
disclaimer
pi_206045867
Met z'n lepel nog half vast ook :')
pi_206046283
Hahahaha, die Otis. :D Mijn F. valt nergens anders in slaap. Die blijft met grote ogen overal naar kijken, ook als ze doodop is.

Hier met 13 maanden in maat 80. Van Hema past 74 (broekjes en longsleeves) of 74/80 (rompers) nog prima, maar het zit nu al wel een stuk strakker dan anderhalve maand terug, toen zwom ze er echt in. Van Zeeman draagt ze echt 80, maar 86 mag al wel voor de leggings. Van Jola (Bakkaboe) zitten we ook al even in maat 86 met de shirtjes, maar dat valt echt klein.
Hier nu schoentjes in maat 21, dus ik denk dat ze een grote maat 20 heeft (verkoopster adviseerde om voor 21 te gaan i.v.m. groeiruimte en beweegruimte). Naar mijn idee is ze nog niet zo gek lang. Ik denk 74/75 cm? 12 oktober weten we het weer.
pi_206046362
Ohh wat een geweldige foto’s van Otis!
  dinsdag 20 september 2022 @ 23:19:33 #164
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206046388
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2022 09:09 schreef SQ het volgende:

[..]
Kruishoogte ongeveer :')
Ja dit :') , ik krijg met enige regelmaat een kopstoot. En hij vindt het leuk om mijn benen als poortje te gebruiken. Dat noemen we 'terug naar de bron'.

Ook leuk als je een lange rok aan hebt :') .
Resistance is futile.
  dinsdag 20 september 2022 @ 23:50:34 #165
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206046717
Hahaha, Otis!

Colin slaapt alleen in ons bed helaas :P .
Resistance is futile.
  dinsdag 20 september 2022 @ 23:55:00 #166
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206046762
Colin heeft een nieuw programma ontdekt op youtube:

https://youtube.com/shorts/uh--7lz4JgM?feature=share
Resistance is futile.
pi_206047817
Haha wat heerlijk Seven O+

Die van mij kan op elke plek slapen, alleen slaapt ie niet zo lang :') als ie tegenwoordig 3 of 4 uur achter elkaar maakt dan ben ik heel blij :')
  woensdag 21 september 2022 @ 09:47:05 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_206048564
4 uur slapen in een bord eten is anders best bewonderenswaardig :Y
disclaimer
  woensdag 21 september 2022 @ 09:48:10 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_206048573
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 september 2022 23:55 schreef Seven. het volgende:

O+ O+
Niks beter dan een lachende dreutel O+
disclaimer
  woensdag 21 september 2022 @ 09:49:56 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_206048592
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2022 23:19 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ja dit :') , ik krijg met enige regelmaat een kopstoot. En hij vindt het leuk om mijn benen als poortje te gebruiken. Dat noemen we 'terug naar de bron'.

Ook leuk als je een lange rok aan hebt :') .
Je zou het nu moeten baren zeg ;(
disclaimer
pi_206049556
Heerlijk @Aure . :D

Poffertje heeft besloten dat slapen overdag voor baby's is. En slapen 's nachts gaat ook niet zo lekker.
Ze kucht ook wel als een oude man, en snottert een beetje.

Ze eet wel als een bootwerker. Helaas wil ze daar ook niet op slapen.

Maatje 92 overigens, maat 23 schoentjes. Slank met mooie ronde buik. O+
pi_206049875
quote:
12s.gif Op woensdag 21 september 2022 09:47 schreef SQ het volgende:
4 uur slapen in een bord eten is anders best bewonderenswaardig :Y
Zeker :D maar in een bord eten slaapt ie meestal max 1.5 uur :D
pi_206051108
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 september 2022 23:50 schreef Seven. het volgende:
Hahaha, Otis!

Colin slaapt alleen in ons bed helaas :P .
Mickey dus ook... Ik probeer me op te peppen dat hij dus echt per okt naar zijn eigen kamer moet. *O* o|O
  woensdag 21 september 2022 @ 13:51:32 #174
149959 SQ
snelle trees
pi_206051369
Goud begint altijd in z'n eigen maar eindigt altijd in de onze.

Op kinderen voor kinderen:

Ik word altijd wakker met een dreumes in mijn bed
Ligt de hele nacht te woelen en te draaaaaien
Elke morgen wakker met een dreumes in je bed
Die ligt constant met zijn armen te maaaaien
disclaimer
pi_206052841
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 september 2022 23:55 schreef Seven. het volgende:

Lieeef! Bubbles lachte met ‘m mee :D.
pi_206052867
Hier geen baby/dreumesen/kinderen bij me in bed, vertrouw ik niet :P. Ben trouwens benieuwd hoelang baby het op onze kamer gaat uithouden. Zijn nu al langer onderweg dan met Bubbles, die lag met 6 weken op haar eigen kamer.
  woensdag 21 september 2022 @ 16:02:24 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_206052907
Goud ligt altijd in het midden maar heeft wel de neiging om in zijn slaap bovenop me te kruipen, laatst ging ie dus te ver en rolde hij zo over mij heen van de boxspring af :')
disclaimer
pi_206052929
Boem.
  woensdag 21 september 2022 @ 16:04:39 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_206052934
quote:
10s.gif Op woensdag 21 september 2022 16:04 schreef Smart_ass het volgende:
Boem.
BoemWHEEEEEEEHEEEEEEEHEEEEEEEE
disclaimer
pi_206053218
Au :D

Ons bed is echt te klein met Otis en heel soms ook nog Jip erbij. Dus als Otis rond een uur of 12/1 weer wakker is dan slaap ik met hem verder in het logeerbed :Z
  woensdag 21 september 2022 @ 16:44:40 #181
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206053520
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2022 13:51 schreef SQ het volgende:
Goud begint altijd in z'n eigen maar eindigt altijd in de onze.

Op kinderen voor kinderen:

Ik word altijd wakker met een dreumes in mijn bed
Ligt de hele nacht te woelen en te draaaaaien
Elke morgen wakker met een dreumes in je bed
Die ligt constant met zijn armen te maaaaien
Ja dat dus. En soms kruipt er tegenwoordig ook nog zonder overleg een kleuter bij. Gezellig en zo maar er waren tijden dat ik beter sliep.
pi_206055116
Hier maar zelden een dreumes in bed. Alleen als ze na 5 uur nog wakker wordt nemen we haar in ons bed, anders niet. En ze wordt meestal voor die tijd al wakker. Laatste twee dagen wel om 6 uur wakker. Deed ze hiervoor nooit. :Z
  woensdag 21 september 2022 @ 19:12:35 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_206055316
Ik heb gewoon geen zin in de jankstrijd. Als ik die aan ga slaapt uiteindelijk niemand.
disclaimer
pi_206056474
Hier ook. Dreumes wordt steevast twee tot drie keer per nacht wakker, wil dan drinken en niets anders. Soms probeer ik het op een andere manier op te lossen, maar na een halve minuut ben ik dat al weer beu en leg ik haar aan de tiet. Dan slaapt ze binnen een minuut weer en kan ik haar terugleggen. In de avond en nacht slaapt ze altijd in haar ledikant, staat wel stijf tegen mijn kant van het bed aan. Als ze rond een uur of half 6 wakker wordt (en het liefst haar dag wil beginnen), laat ik haar vaak bij ons in bed liggen - kans is dan het grootst dat ze met tiet en White noise nog een uurtje in slaap valt.
pi_206056605
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2022 19:12 schreef SQ het volgende:
Ik heb gewoon geen zin in de jankstrijd. Als ik die aan ga slaapt uiteindelijk niemand.
Snap ik ook hoor. Als J wakker wordt gaat een van ons naar haar toe. Meestal met koptelefoon op, zodat muziek of een podcast voor wat afleiding zorgt. Duurt tussen de 20 en 90 minuten. Wij kiezen er voor om haar niet bij ons te nemen, maar zeker als het langer dan een uur duurt baal ik daar wel eens van. Toch werkt dit voor ons het beste.
  woensdag 21 september 2022 @ 21:44:35 #186
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206058190
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2022 09:49 schreef SQ het volgende:

[..]
Je zou het nu moeten baren zeg ;(
14 kilo :X
Resistance is futile.
pi_206058283
Nou dat hoofd vooral :X
  woensdag 21 september 2022 @ 22:02:19 #188
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206058571
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2022 15:58 schreef Smart_ass het volgende:
Hier geen baby/dreumesen/kinderen bij me in bed, vertrouw ik niet :P. Ben trouwens benieuwd hoelang baby het op onze kamer gaat uithouden. Zijn nu al langer onderweg dan met Bubbles, die lag met 6 weken op haar eigen kamer.
Jemig, ik dacht dat je hooguit 5 maand zwanger was of zo! Nog gefeliciteerd *O* O+
Resistance is futile.
pi_206060521
Nou gelukkig niet zeg, was wel weer klaar met zwanger zijn :+.
Bizar trouwens dat het alweer twee jaar geleden is dat wij met z’n allen in het z&g topic postten :o.
  zaterdag 24 september 2022 @ 14:47:02 #190
318361 Bienelientjee
pi_206086388
Brandweer station had hier open dag. J was helemaal over prikkelt, want die is gek op politie/brandweer/ambulance! :D O+

SPOILER
pi_206086528
Oh wat leuk! Wat een leuk koppie heeft J. Zijn shirtje is ook leuk, toevallig een merk dat ook wordt verkocht in NL?

Wij willen richting het pompoenen-festival gaan, maar het weer is echt prut helaas :(
  zaterdag 24 september 2022 @ 15:23:43 #192
318361 Bienelientjee
pi_206086667
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 15:05 schreef Mango91 het volgende:
Oh wat leuk! Wat een leuk koppie heeft J. Zijn shirtje is ook leuk, toevallig een merk dat ook wordt verkocht in NL?

Wij willen richting het pompoenen-festival gaan, maar het weer is echt prut helaas :(
Deze is toevallig van Primark! Dus misschien heeft de Nederlandse Primark die ook liggen! ^O^

Jammer van het weer bij jullie! Kan niet wachten om met J weer naar de pumpkin farms te gaan hier in de omgeving!
  zondag 25 september 2022 @ 22:54:09 #193
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206103563
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 14:47 schreef Bienelientjee het volgende:
Brandweer station had hier open dag. J was helemaal over prikkelt, want die is gek op politie/brandweer/ambulance! :D O+

SPOILER
Scheetje! Colin kijkt tegenwoordig Knuffy Koala, met name het liedje Tuta. Colin mag die graag mee 'zingen' (alleen de tu van tutatuta). Helaas maar 12 videos.

Resistance is futile.
  zondag 25 september 2022 @ 23:00:29 #194
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206103632
Colin is 2 *O* . Keukentje is een hit.

De bijbehorende muts wil hij helaas niet, maar hoe cute is dit? O+

Het was me een waar genoegen als dreumesmoeder. Hopelijk vind ik het peuteren net zo leuk ^O^ . Tot in het peutertopic allemaal!
Resistance is futile.
  Moderator maandag 26 september 2022 @ 00:15:51 #195
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206104393
Gefeliciteerd lieve Colin O+ *O* Aapie speelt ook veel met z’n keukentje, heerlijk hè? Tot snel bij de peuters :* Goed idee ook zo’n outfit, die gaat hier ook op de lijst (groente/fruit/meer pannen zijn al besteld voor zijn verjaardag).

Hier was vannacht ook prut, Aapie heeft de halve nacht tussen ons in geslapen. In principe sliep hij door sinds we verhuisd zijn maar de laatste nachten is het weer feest.

We hebben vorige week van vrienden een fietsje gekregen met een duwstang, Aapie is er helemaal door geobsedeerd :D komt steeds met zijn schoentjes dat we naar buiten moeten. Scheelt dat we nu wat sneller buiten zijn dan in ons oude huis :+
pi_206104585
Gefeliciteerd Colin! *O* Fijn dat ie ook al heeft uitgevonden dat ie op het keukentje kan staan :P.
pi_206105367
Gefeliciteerd Colin en Seven! *O* wat een klimgeit :D
  maandag 26 september 2022 @ 08:59:58 #198
149959 SQ
snelle trees
pi_206105381
Gefeliciteerd met je kleine klauter-aapje O+
disclaimer
pi_206112779
Nog gefeliciteerd! Dat staan op die keuken, wedden voor 10 euro dat mijn dreumes dat voor de kerst een keer gedaan heeft. :D Gisteren zat ze op de vensterbank bij oma... 😱
pi_206113264
Nog gefeliciteerd @Seven. :*
  maandag 26 september 2022 @ 21:19:33 #201
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206113286
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 08:58 schreef Aure het volgende:
Gefeliciteerd Colin en Seven! *O* wat een klimgeit :D
Je zou haast denken dat de donor een bok is _O-
Resistance is futile.
pi_206113486
Gefeliciteerd met Colin, nu al chef in de dop O+
pi_206137216
Heeft jullie dreumes ook zo'n mening? J. laat heeeeeel duidelijk merken wat ze wel en niet wil. Voorbeeldje: ze moet een jas aan en gaat compleet over de rooie omdat ze haar ielm-pak aan wil in plaats van haar jas.
  donderdag 29 september 2022 @ 09:51:22 #204
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_206138143
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:06 schreef Gogo83 het volgende:
Heeft jullie dreumes ook zo'n mening? J. laat heeeeeel duidelijk merken wat ze wel en niet wil. Voorbeeldje: ze moet een jas aan en gaat compleet over de rooie omdat ze haar ielm-pak aan wil in plaats van haar jas.
Ja, herkenbaar! Ik heb het idee dat zij daar sneller mee is dan haar grote broer. We hebben het volgende gesprek regelmatig:
“Mama?”
“Ja?”
“NEIN ICH!” :(
:')
  Moderator donderdag 29 september 2022 @ 09:58:29 #205
382129 crew  Donna
pi_206138199
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:06 schreef Gogo83 het volgende:
Ja en inderdaad veel eerder (en meer) als haar grote zus. Ze weet me iets te goed wat ze niet wil. >:)
  Moderator donderdag 29 september 2022 @ 10:00:12 #206
382129 crew  Donna
pi_206138221
Wat wel heel leuk is, ze begint emoties steeds meer en meer te snappen en als ze me nu pijn doet of echt stout is, dan zegt ze; sorry mem.
Klinkt zo lief. O+
En ze gebruikt het op de goede momenten dus ik heb hoop dat ze het ook snapt. Ze duwt ook al minder, dus progress hier.
pi_206138227
Zo zeg, nou precies dat! En dan ook echt keihard NEE krijsen, alsof we haar ik weet niet wat aandoen. Drama queen.

@Donna: wat lief! Als J iets doet wat niet mag, bijvoorbeeld (favoriete bezigheid als ze boos is) aan T zijn haren trekken, dan gaat ze tegenwoordig ook een soort van sorry zeggen. Ze kan het woord nog niet zeggen, maar ze geeft 'm dan wel een kusje en slaat een arm om hem heen.
  Moderator maandag 3 oktober 2022 @ 22:08:11 #208
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206194442
pi_206208936
Ik meld me nu maar hier, mijn baby (correctie dreumes) is 1!
pi_206209172
Gefeliciteerd Mahra!

Hier heeft de dreumes ook een mening! Stampvoeten, op de grond liggen bonken. Het is ook verschrikkelijk dat je om zeven uur in de ochtend nog niet naar de speeltuin mag.
pi_206218461
Ik was vandaag met m'n dreumes in de speeltuin en die doet gewoon al allemaal klimtoestellen voor oudere kindjes :') ik zie hem dingen doen die zijn broer van 4 nog niet eens doet :D het is echt zo'n ander kind in alles :D Benieuwd hoe dat zich verder gaat ontwikkelen.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 21:53:37 #212
318361 Bienelientjee
pi_206218651
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 21:42 schreef Aure het volgende:
Ik was vandaag met m'n dreumes in de speeltuin en die doet gewoon al allemaal klimtoestellen voor oudere kindjes :') ik zie hem dingen doen die zijn broer van 4 nog niet eens doet :D het is echt zo'n ander kind in alles :D Benieuwd hoe dat zich verder gaat ontwikkelen.
O+ Haha, hier ook zo één. Was met man in een speeltuin van het weekend, die ziet J niet vaak in een speeltuin. En J klimt nu zelf in 1 persoons wipwapjes, loopt zo'n net brug over, op en af de glijbaan zonder hulp. _O- En man staat daar (figuurlijk) te beven, alsof J elk moment gaat vallen en waarom ik hem niet help! :D (Sta er wel dicht bij voor het geval dat natuurlijk!) En zo lief als J dan trots zegt: "All by self" O+
pi_206218874
Mijn dreumes heeft ook veel meer mening dan de oudste. Ook continu op kattenkwaad uit en dan al heel boevig nee schudden. _O-
pi_206229903
Jeetje Bien die J. van jou is zo ver in alles :D zo talig al ook!

Haha dat nee schudden is ook herkenbaar hier Cygne.

We lijken hier trouwens lichte progressie te hebben in de nachten. Nog niet elke nacht is fantastisch, maar afgelopen nacht ging hij om 19.00u naar bed, werd wakker om 22.30 en 00.30. EN SLIEP TOEN TOT 07.00 :o :o _O_
  donderdag 6 oktober 2022 @ 22:57:34 #215
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206231218
Hoe deed je dat? En in welk bed sliep hij?

Ik vraag dit met mijn eigen dreumes alweer naast me namelijk.
pi_206231327
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 22:57 schreef Lemijn het volgende:
Hoe deed je dat? En in welk bed sliep hij?

Ik vraag dit met mijn eigen dreumes alweer naast me namelijk.
Hij begon in z'n eigen bed, maar lag om 22.30 dus wel naast mij. Ik laat hem even drinken, zonder hem in slaap te laten drinken en dan laat ik hem huilen naast mij :+ hij huilt inmiddels nog maar max 10 min ofzo en gaat dan weer slapen. Was eerst een half uur. Sinds ik dit doe zit er echt verbetering in. Vannacht was wel het beste succes tot nu toe.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 23:09:09 #217
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206231403
Ik heb bij mijnes het idee dat hij juist minder goed/diep in slaap valt als ik hem niet of kort laat drinken. In ieder geval als ik hem terug leg in zijn eigen bed, dus dat probeer ik niet eens meer. Maar oh wat zou ik graag wat meer slapen.
pi_206232678
Terug leggen in eigen bed levert hier ook maar max 3 uur slaap op. Dus hij ligt uiteindelijk toch weer naast mij. Ik laat hem vaak toch nog wel 10min drinken maar dan slaapt hij dus nog niet als ik hem afkoppel. En ik moet soms wel ook zachtjes zingen om hem rustig te krijgen. Vannacht trouwens niet zo'n nacht als die hierboven beschreven. Nu was het langste stuk slaap 4.5 uur, maar dat vind ik op zich ook al heel lekker :')
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:40:11 #219
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206233171
Ik ben nu in het stadium te moe, dus geen idee hoe vaak ik tussen 23u en 6:30 gewekt ben. Mogelijk maar 1x maar we zullen het nooit zeker weten.

Plofborsten helpen je ook niet meer op deze leeftijd hè….
pi_206235814
Hoi, ik heb een dreumes!

SPOILER
pi_206235838
Hier ook minimaal drie keer per nacht wakker, nog steeds.. We slapen gelukkig vlot verder na het drinken, al was vannacht ook niet perfect. Veel loskomend slijm en weer extreme verlatingsangst. Als ik haar nu van de borst haal voordat ze gaat slapen voor een dutje overdag, is het moord en brand. Ze wil het liefst op mij slapen, terwijl ze dat tot afgelopen woensdag niet had. 8-)

Pittige fase, zeg. Madame is nog geen 14 maanden oud en doet echt al zoveel boevendingen. Op de salontafel klimmen en staan (en er daarna vanaf vallen, omdat hij niet stabiel is), alles uit de keukenkastjes trekken en een spoor van vernieling achter laten, heel de tijd klaar staan om de trap op te kunnen en dat ook proberen als het hekje maar een millimeter open gaat. En dreumesdriftbuien als ze weggehaald wordt voor die trap... Poh, al flink wat stervende zwanen gehad op mijn vrije dagen. Gelukkig vindt ze buiten spelen fantastisch en ze loopt nu overal zelf, dat gaat hartstikke goed.
pi_206236355
Gefeliciteerd de!
pi_206239708
Mijn dreumes is ook nog vaak wakker 's nachts. Ze was afgelopen nacht ook licht zweterig, dus nu weer net kouder aangekleed. Zul je zien dat ze het dan koud heeft. ;)

Ze is ontzettend behendig en klimt ook op dingen die totaal niet geschikt zijn voor haar leeftijd.
Ik gniffel dan altijd een beetje dat ze in bed wel heel moeilijk omrolt.

@Komkommerschijfje wij hebben op steeds meer kasten een kinderslot. De kast hoeft niet altijd op slot, maar wel als Poffertje net na het ontbijt snoep wil. Of als ze de bestekla opnieuw wil indelen.

Gefeliciteerd @douche-eendje!
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 20:21:21 #224
318361 Bienelientjee
pi_206239883
@Komkommerschijfje Ideetje dat voor ons goed hielp. Wij deden op alle keuken kastjes een slot, behalve 1. En dan zeggen, dat is J's keukenkastje. En daar deed ik dan geen speelgoed in, maar wel allerlei echt keuken spul waar J veilig mee kon spelen!

Lepels, bakjes/tupperware, bekertjes, muffin vorm, aardappel stamper, opscheplepels of spatels enzo, goedkoopste doosje theezakjes, dat soort dingen. En om de paar weken dan leeghalen en nieuw spul erin doen! :D En daar kon hij dan zelfstandig helemaal mee los gaan!

Tegenwoordig is de nieuwigheid eraf en ligt er een bord, beker, bakje, opvang slabbetje enzo in. Dus als het etenstijd is kan hij die klaarzetten!
  Moderator vrijdag 7 oktober 2022 @ 20:32:19 #225
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206240066
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:29 schreef douche-eendje het volgende:
Hoi, ik heb een dreumes!

SPOILER
Gefeliciteerd! En @Mahra ook gefeliciteerd met je dreumes.

Heerlijk al die dramatische dreumes verhalen _O- Aapie zit al echt in de peuterpubertijd, als iets niet gaat zoals hij het in zijn hoofd heeft (en wij hebben geen idee hoe dat dan moet :') ) is het grooooooote huil. Maar het is nog maar zo’n klein ventje die vandaag nog van de opvang gehaald moest worden omdat hij ziek was geworden ;(
Ook een leuke: op de opvang zijn ze helemaal verbaasd hoe goed hij kan praten. Blijkt hij de eerste weken gewoon niks gezegd te hebben 8)7 :') Hij is er nu helemaal op z’n plek en is zo blij als hij weer naar “school” mag. Zodra we bij het lokaal aankomen is hij ons al vergeten, lekker spelen :{w _O- :W
  FOK!fossiel zaterdag 8 oktober 2022 @ 07:45:15 #226
1455 Keroppi
kool kikker
pi_206243288
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 20:21 schreef Bienelientjee het volgende:
@:Komkommerschijfje Ideetje dat voor ons goed hielp. Wij deden op alle keuken kastjes een slot, behalve 1. En dan zeggen, dat is J's keukenkastje. En daar deed ik dan geen speelgoed in, maar wel allerlei echt keuken spul waar J veilig mee kon spelen!

Lepels, bakjes/tupperware, bekertjes, muffin vorm, aardappel stamper, opscheplepels of spatels enzo, goedkoopste doosje theezakjes, dat soort dingen. En om de paar weken dan leeghalen en nieuw spul erin doen! :D En daar kon hij dan zelfstandig helemaal mee los gaan!

Wij hebben toevallig een vergelijkbare situatie. Toen we on dit huis kwamen wonen hadden alle keukenkastjes een kinderstoel behalve 1. Dat is dus het speelkasteel van de peuter en (nu) dreumes.

We hebben daarin o.a. van dat houten fruit wat je kan 'snijden' en van die kleine pannetjes (Hema).
Chick on a mission
pi_206244405
Op zich mag ze wel in de kastjes. Alle gevaarlijke spullen liggen in de hoge bestekla of staan in de kasten boven het aanrecht, dus geen problemen. Maar het is meer dat ze het voor elkaar krijgt om binnen drie minuten alles leeggetrokken te hebben. :D Plastic bordjes, plastic bakjes, slabben, placemats, ovenwanten, schone vaatdoekjes, pannensteel-houders, deksels, onderzetters. Allemaal niet gevaarlijk, maar het geeft wel een rommel. :D Onze wervelwind.

As we speak loopt ze met een ovenwant te zwaaien en is ze een hoekje aan het maken met verzamelde keukenspullen.
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:38:10 #228
318361 Bienelientjee
pi_206244474
Daarom had J alleen toegang tot 1 keukenkastje! Beperkte de rommel enorm, hahaha! :D Zo'n leuke fase. Uit het niets zien ze ineens allerlei nieuwe dingen om te ontdekken!

J verraste ons vanmorgen. Hij had een uurtje drama vannacht maar maakte ons wakker om 8.20! En we hebben om 9.30 ons pompoen boerderij gepland staan, haha! Gelukkig is ons tijdslot tot 12.30!
pi_206244836
Phoe over een week mag ik hier legaal meeschrijven, maar als ik jullie verhalen over slapende dreumessen lees geloof ik dat ik liever heb dat de mijne baby blijft 🫣.
pi_206244856
Die van mij sliep al kut als baby dus het is niet zo dat dat magisch veranderde toen hij 1 werd hoor :P
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:12:59 #231
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_206244872
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 10:10 schreef LauriLynne het volgende:
Phoe over een week mag ik hier legaal meeschrijven, maar als ik jullie verhalen over slapende dreumessen lees geloof ik dat ik liever heb dat de mijne baby blijft 🫣.
Hoeft niet hoor altijd zo te gaan hoor! De onze (16 maanden) slaapt al maanden door van ongeveer 20.00 tot 05.30/06.30, gewoon in z'n eigen bed. We hoeven er 's
avonds of 's nachts nooit uit. Even afkloppen nu.
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:27:52 #232
318361 Bienelientjee
pi_206245009
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 10:10 schreef LauriLynne het volgende:
Ieder kind is anders natuurlijk. Maar zodra ze snappen dat ze kunnen kletsen en meer bewegen en springen en alles en hun eigen willetje sterker wordt....! :D Kunnen nachten zeer interessant worden, haha!
pi_206246165
Onze nu peuter slaapt al tijden 12 uur per nacht. De keren dat ik er ‘s nachts uit heb gemoeten toen ze een dreumes was zijn op één hand te tellen en dat kwam dan door tandjes of ziekte.

Of de baby zo’n goede slaper gaat zijn is nog zeer de vraag, ben gisteren (gelukkig wel overdag) 12 uur met haar bezig geweest omdat ze niet wilde slapen :s) .
pi_206248162
Bij ons is het slapen wel slechter gegaan sinds ze 11 maanden oud was. Meer skills en tanden leidt hier nu tot structureel een paar keer per nacht wakker en vaak vroeg wakker. Maar ach, ik klaag verder niet. Af en toe wel jammer. :D
pi_206250703
Sinds ik gestopt ben met de borstvoeding is ze door gaan slapen tot nu toe. Het kunnen gaan staan geeft iets meer uitdaging bij het in slaap vallen, maar gelukkig niet meer dan dat. Ik mag zeker niet klagen.

Petje af voor moeders die nog 3x per nacht wakker zijn!
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 21:06:11 #236
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206251861
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:29 schreef douche-eendje het volgende:
Hoi, ik heb een dreumes!

SPOILER
Ik quote ‘m nog even vanwege die fantastische knieën O+ .
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 21:09:10 #237
318361 Bienelientjee
pi_206251899
Vandaag zo veel plezier gehad bij de Pumpkin Farm! O+ :D Er was een halloween maïs doolhof, met halloween versieringen. Hij zag waar zijn sweetcorn vandaan kwam en dat vond hij prachtig natuurlijk, zijn favoriete groente, corn on the cob! En er waren ZOVEEEEL pompoenen! En natuurlijk een ijsje achteraf!!

SPOILER
Hij weigerde een dutje te doen en om 16.00 al huilend zijn vosje en speen halen en hij wou nu ECHT ECHT slaapje doen. Kreeg hij een powernap van 30 minuten. Want het was veel te laat. Dus hopelijk slaapt hij goed vannacht! :D
pi_206251911
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 21:09 schreef Bienelientjee het volgende:
Vandaag zo veel plezier gehad bij de Pumpkin Farm! O+ :D Er was een halloween maïs doolhof, met halloween versieringen. Hij zag waar zijn sweetcorn vandaan kwam en dat vond hij prachtig natuurlijk, zijn favoriete groente, corn on the cob! En er waren ZOVEEEEL pompoenen! En natuurlijk een ijsje achteraf!!

SPOILER
Wat een knap kind is het toch O+
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 21:18:41 #239
318361 Bienelientjee
pi_206252057
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 21:10 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Wat een knap kind is het toch O+
Dankje! O+ O+
pi_206268040
Leuk, Bien! Echt heel gezellig. :D
Hier wordt ook echt genoten van de kinderboerderij. Ze vindt het steeds leuker worden, vooral nu ze zelf overal kan rondlopen. Lekker zelf bij het hek staan en wijzen en roepen naar de dieren. :)

In de herfstvakantie misschien maar eens een paar uurtjes naar Monkeytown. Mevrouw vindt het namelijk een heel goed idee om op alle tafels en stoelen te klimmen. Vandaag viel ze head first met stoel en al om, toen ze met haar neven televisie aan het kijken was. 😬
pi_206271114
Hier ging en ga ik naar de kinderboerderij voor de speelgoed tractors. De dieren zijn maar bijzaak |:)
  maandag 10 oktober 2022 @ 08:12:12 #242
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206271296
Zo gaan wij naar het kasteelpark in Born (abo) vooral voor de speeltuin idd. En de wasberen. De rest is bijzaak :D
  Moderator maandag 10 oktober 2022 @ 08:19:08 #243
382129 crew  Donna
pi_206271320
quote:

SPOILER
Hij weigerde een dutje te doen en om 16.00 al huilend zijn vosje en speen halen en hij wou nu ECHT ECHT slaapje doen. Kreeg hij een powernap van 30 minuten. Want het was veel te laat. Dus hopelijk slaapt hij goed vannacht! :D
Dit lijkt me zo ontzettend leuk. Is niet bij ons in de buurt, of ik kan niet zoeken.
pi_206272745
Meld met een verse dreumes! Mijn J is vandaag 1 jaar geworden.

Het is nog een ukkepukkie vergeleken met alle dreumesen hier. Ik weet niet hoeveel hij precies weegt momenteel, maar hij is klein. Bij 11 maanden was hij 8,4 kg. Hij draagt nog maat 68 of 74. Hij kan staan en lopen aan een randje, maar nog niet los. Hij heeft 2 tandjes onderin, verder nog niet. Zijn favoriete spelletje is nu blokjes ergens in en uit doen en de vormenstoof.

Hij is in meerdere opzichten nog een beetje een baby haha maar hij doet het goed! Is vrolijk, kruipt de hele kamer door, heeft het hele eerste jaar geen problemen gehad. En hij slaapt goed. Vaak tot 7:30u. Ik hoef er maar Max 1x per nacht uit en meestal niet meer dan 2x per week. Vaak is hij dan zijn speen kwijt en slaapt hij verder als je de speen teruggeeft. Slaapt altijd zoet in zijn eigen bedje en vraagt niet om eten s nachts.

Ik ben benieuwd wat dit jaar ons gaat brengen!
pi_206273665
Zo, Anna is net goedgekeurd door het CB en de 11 maanden vaccinaties zitten er in (ons schema liep wat anders doordat ze vorig jaar nogal ziek is geweest door RSV). 70,5 cm en 8970 gram :D inmiddels.

Welkom Lily, lang geleden :P :D
  Moderator maandag 10 oktober 2022 @ 23:33:27 #246
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206281418
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 19:38 schreef LauriLynne het volgende:
Sinds ik gestopt ben met de borstvoeding is ze door gaan slapen tot nu toe. Het kunnen gaan staan geeft iets meer uitdaging bij het in slaap vallen, maar gelukkig niet meer dan dat. Ik mag zeker niet klagen.

Petje af voor moeders die nog 3x per nacht wakker zijn!
Ik heb het idee dat de slechte slapers vooral de dreumessen zijn die nog borstvoeding krijgen, ik zie dus ook wel dit verband. Uiteraard zullen daar ook weer allemaal uitzonderingen zijn maar ik vond het wel opvallend :Y
quote:

SPOILER
Oooh wat is het toch een leukerd O+

Wij wonen nu op een steenworp van een bospad, Aapie vindt het fantastisch! Zal morgen wat foto’s posten.

Hij noemt zichzelf trouwens appeltaart (Abeltje) _O- O+

Gefeliciteerd met je dreumes Lily!!
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 08:40:29 #247
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206282331
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 23:33 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat de slechte slapers vooral de dreumessen zijn die nog borstvoeding krijgen, ik zie dus ook wel dit verband. Uiteraard zullen daar ook weer allemaal uitzonderingen zijn maar ik vond het wel opvallend :Y
[..]
Oooh wat is het toch een leukerd O+

Wij wonen nu op een steenworp van een bospad, Aapie vindt het fantastisch! Zal morgen wat foto’s posten.

Hij noemt zichzelf trouwens appeltaart (Abeltje) _O- O+

Gefeliciteerd met je dreumes Lily!!
Oorzaak en gevolg is dan natuurlijk niet te bepalen. Mijn slechte slaper krijgt nog bv, vooral omdat ik dan 's nachts met 5 minuten voeden weer klaar ben. Dus misschien krijgt hij bv omdat hij slecht slaapt ipv slaapt hij slecht omdat hij bv krijgt.

En slecht slapen is ook maar relatief. Tot 1,5 jaar zijn nachtvoedingen sowieso doodnormaal ;)
pi_206282336
De mijnes krijgt al flesvoeding vanaf de geboorte en ik heb echt zoveel kutnachten achter de rug :P
pi_206282374
En de mijne tot 9 maanden bv en die had al bij 8 weken alle nachtvoedingen geschrapt lol.

Overigens adviseerde het CB toen trouwens om wel s nachts te voeden (of supervroeg s ochtends) om mijn productie op peil te houden. Mijn borsten leidden echter hun eigen leven dus dat was niet nodig. Maar ik zie wel een correlatie tussen borstvoeding en nachtvoedingen. Overigens natuurlijk nooit 1 op 1 causaal verband
pi_206282984
Met een half jaar gestopt met bv en daarna begon de ellende op slaapgebied pas echt. :Z
  Moderator dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:22:42 #251
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206283760
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 08:40 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Oorzaak en gevolg is dan natuurlijk niet te bepalen. Mijn slechte slaper krijgt nog bv, vooral omdat ik dan 's nachts met 5 minuten voeden weer klaar ben. Dus misschien krijgt hij bv omdat hij slecht slaapt ipv slaapt hij slecht omdat hij bv krijgt.

En slecht slapen is ook maar relatief. Tot 1,5 jaar zijn nachtvoedingen sowieso doodnormaal ;)
Dat is ook lastig aan te tonen, het viel mij gewoon op :)

Aapie heeft ook nog lang nachtvoedingen gehad (fles) maar sliep dan ook meteen weer verder. Dat noem ik zelf sowieso geen slechte nachten ;)

Hier wordt er eindelijk doorgeslapen maar het zou natuurlijk zo weer over kunnen zijn :D
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:52:34 #252
318361 Bienelientjee
pi_206284046
J krijgt soms ook nog een heel klein flesje snachts. Soms slaapt hij de nacht door, soms heeft hij het nog nodig. Hij slaapt er ook meteen weer op door. Vinden wij allemaal fijner dan nachtelijk drama, haha. Binnenkort moeten we dat wel eens gaan omzetten naar water. :D
pi_206288644
Ik zie de correlatie ook wel hoor, MaJo. Vooral bij meerdere voedingen per nacht.
pi_206288679
Ik hoor hier trouwens helemaal niet meer want wij hebben sinds 2 weken een peuter! O+ :W

(Die vandaag trouwens twee vaccinaties heeft gekregen en geen kik heeft gegeven. Kleine bikkel :D)
pi_206290154
Mijn dreumes slaapt beter dan mijn peuter en die laatste krijgt al heel lang geen borstvoeding meer :P . Momenteel kruipt hij iedere nacht bij ons in bed, dat scheelt wel.
pi_206294569
Tsjaa, wat is een slechte nacht? Mijn dreumes (bijna 14m) krijgt BV als ze wakker wordt. Twee of drie keer per nacht. Als ik haar aanleg, slaapt ze binnen twee minuten weer. Uiteindelijk zijn we dus maar vijf minuten wakker. Dus ja, ik ben een paar keer wakker door haar, maar we slapen ook vlot. Het is echt op 1 hand te tellen dat we een uur of langer wakker zijn geweest. Gelukkig. *klopt af*

Wij hebben zometeen het CB en dan krijgt ze haar 14 maanden-vaccinaties. Volgende week maar even geen belangrijke afspraken gepland staan. :')

En euhm, in de herfstvakantie gaan we proberen of ze op haar eigen kamer wil slapen. Ik vind het spannend en moeilijk (want toch wel fijn om haar dichtbij te hebben - haar kamer is boven die van ons), maar we gaan het maar proberen.
pi_206314112
Met borstvoeding geven slaap ik daarna meestal snel weer door. De laatste twee nachten kreunt en piept ze veel, dat breekt wel op.

Ze bijt ook weer dus misschien dat ze gewoon kiezen doorkrijgt.

Verder is ze wel heel leuk. Ze leert nieuwe woordjes die ik alleen herken omdat ze geduldig herhaalt. En ze weet dat ik haar wil begrijpen. :) En ze houdt nog steeds van liedjes en zingt nog vaak "ijsjes eten". O+
  Moderator donderdag 13 oktober 2022 @ 20:48:31 #258
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206314379
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 11:52 schreef Bienelientjee het volgende:
J krijgt soms ook nog een heel klein flesje snachts. Soms slaapt hij de nacht door, soms heeft hij het nog nodig. Hij slaapt er ook meteen weer op door. Vinden wij allemaal fijner dan nachtelijk drama, haha. Binnenkort moeten we dat wel eens gaan omzetten naar water. :D
Wij hebben ook water geprobeerd maar toen werd Aapie echt vies boos :') We houden het dus maar bij melk.

Trouwens respect voor alleenstaande ouders. Manlief is een paar dagen weg met vrienden en ik vind het best zwaar. Ik moet nog tot zondag _O-

Gelukkig was avondeten voor de verandering geen drama maar aan/uitkleden is de laatste tijd ook een strijd en ik ben daarom nu al helemaal kapot :')
  donderdag 13 oktober 2022 @ 21:28:27 #259
318361 Bienelientjee
pi_206314972
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 20:48 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wij hebben ook water geprobeerd maar toen werd Aapie echt vies boos :') We houden het dus maar bij melk.

Trouwens respect voor alleenstaande ouders. Manlief is een paar dagen weg met vrienden en ik vind het best zwaar. Ik moet nog tot zondag _O-

Gelukkig was avondeten voor de verandering geen drama maar aan/uitkleden is de laatste tijd ook een strijd en ik ben daarom nu al helemaal kapot :')
Haha ja, denk dat J ook water compleet zal weigeren. _O- Ergens hoop ik eigenlijk dat hij gewoon uit zichzelf vaker gaat doorslapen zodat hij het automatisch niet meer krijgt! :@ Maar dat zijn nog altijd zeldzame nachten.

Hier is tandenpoetsen nu complete drama. Voorheen nooit echt problemen mee gehad. Nu is het echt dikke tranen en krijsen en een krokodil death roll, maar sorry J het MOET. ;(

En J heeft twee extra gaatjes bij zijn oren (preauriculaire sinus) die ik moet uitdrukken zo nu en dan. Zijn soort van extra tunneltjes, ergens wat fout gegaan bij zijn vroege ontwikkeling. Schijnt erfelijk te zijn, maar zover we weten heeft niemand het van iedere kant. Maar ze vullen op met huid cellen en viezigheid. Dus ik druk/veeg ze leeg om de paar dagen. Wil liever niet dat ze vol lopen en gaan ontsteken. Eén gaatje is hij super tevreden mee als ik die druk, de andere is dikke tranen en krijsen! :'(
  Moderator donderdag 13 oktober 2022 @ 23:04:47 #260
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206315988
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 21:28 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]
Haha ja, denk dat J ook water compleet zal weigeren. _O- Ergens hoop ik eigenlijk dat hij gewoon uit zichzelf vaker gaat doorslapen zodat hij het automatisch niet meer krijgt! :@ Maar dat zijn nog altijd zeldzame nachten.

Hier is tandenpoetsen nu complete drama. Voorheen nooit echt problemen mee gehad. Nu is het echt dikke tranen en krijsen en een krokodil death roll, maar sorry J het MOET. ;(

En J heeft twee extra gaatjes bij zijn oren (preauriculaire sinus) die ik moet uitdrukken zo nu en dan. Zijn soort van extra tunneltjes, ergens wat fout gegaan bij zijn vroege ontwikkeling. Schijnt erfelijk te zijn, maar zover we weten heeft niemand het van iedere kant. Maar ze vullen op met huid cellen en viezigheid. Dus ik druk/veeg ze leeg om de paar dagen. Wil liever niet dat ze vol lopen en gaan ontsteken. Eén gaatje is hij super tevreden mee als ik die druk, de andere is dikke tranen en krijsen! :'(
Aapie slaapt pas sinds een paar weken helemaal door zonder nachtflesje dus het moment komt echt wel dat hij zonder kan :Y In dit geval had ik ook echt iets van "pick your battles", snel een flesje geven had een beter resultaat dan andere dingen proberen :D

Tandenpoetsen is sinds deze week ook opeens een drama, hij gaat op z'n buik liggen zodat ik er niet bij kan :') Dat is trouwens sowieso de nieuwste techniek, je helemaal slap houden zodat ik hem onmogelijk op kan pakken. Stond laatst met z'n trui in m'n handen :')

Oh my dat laatste verhaal :9~ Supersneu voor J. natuurlijk maar ik hou dus van pusverhalen :9
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:43:08 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_206320538
Hier gaat tandenpoetsen voor het eerst in een jaar juist weer redelijk oke. Heb het echt een jaar lang onder sterke dwang moeten doen :')

Verder is ie wel echt een hufter momenteel. Als hij zijn zin niet krijgt probeert hij mijn slagaders kapot te klauwen. En krijsen joh, echt niet normaal :') alles afpakken van anderen ook. Maar ja... hij is natuurlijk ook een peuter nu... :')
Hij zegt ook sinds precies een week... "NEE" _O-

Dusseh... houdoe!

SPOILER
disclaimer
pi_206320759
Haha ik vind hem zo geniaal. Gefeliciteerd nog SQ!
pi_206320850
Van harte gefeliciteerd met je peuter @SQ!

Voor het tandenpoetsen hebben we nu de luvion sonische tandenborstel. Daarmee doet hij in iedergeval zijn mond open.

Helaas wordt hij in de nacht wel wakker voor zijn speen. Iemand ervaring met het afleren van de speen rond 1,5 jaar of is dat nog te vroeg?

Voor de rest vind ik deze leeftijd ontzettend leuk! Hij kan zichzelf ook eindelijk goed vermaken.
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:30:51 #264
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206321048
Wij hadden bij de oudste vijf spenen ofzo in bed liggen, zodat ze er altijd eentje kon vinden. En afgeleerd zodra ze erop ging bijten.

Gefeliciteerd SQ! Dips op de outfit van de tweede foto als je die ooit verkoopt :D

Mijn 1,5-jarige is uit z'n rompers 74-80 aan het groeien. M'n baby... -O-
  Moderator vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:42:08 #265
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206321721
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 13:43 schreef SQ het volgende:
Hier gaat tandenpoetsen voor het eerst in een jaar juist weer redelijk oke. Heb het echt een jaar lang onder sterke dwang moeten doen :')

Verder is ie wel echt een hufter momenteel. Als hij zijn zin niet krijgt probeert hij mijn slagaders kapot te klauwen. En krijsen joh, echt niet normaal :') alles afpakken van anderen ook. Maar ja... hij is natuurlijk ook een peuter nu... :')
Hij zegt ook sinds precies een week... "NEE" _O-

Dusseh... houdoe!

SPOILER
Wel mooi hoe dat werkt dat biologische klokje. Bij Aapie sloeg het ook meteen om toen hij 1 werd, evenzo met zijn tweede verjaardag.

Gefeliciteerd Goud! Blijf vooral je eigen eigenwijze ik, maar wees wel ietsjes liever voor je mama :*

Edit: en hij gaat weer twinnen met Aapie met z'n haartjes, weg kale batsen! O+
pi_206322756
Gefeliciteerd @Smart_ass en @SQ ! *O*

Het verhaal over slapen negeer ik even. Over een maandje wordt ze twee en dan stop ik de nachtvoedingen. Hopelijk gaat het daarna wat beter.

Sinds na onze vakantie 3 weken geleden heeft Z. qua spraak opeens hele grote sprongen gemaakt. De eerste 1,5 week in het Turks en nu is ze omgeslagen naar het Nederlands. Echt gek hoe zulke dingen soms uit het niks worden aangewakkerd.
Verder blijft ze ook al een hele poos hangen in maat 86 dus ik verwacht daar binnenkort ook opeens een groeispurt in.

Verder is ze wel een echt een dikke vette draak atm. :+

https://imgur.com/a/CHmavl7 O+
pi_206322783
Wat een leuk shirtje heeft Z. aan O+ !
pi_206323326
Hier geen speen, al sinds de geboorte wilde ze dat niet. Ook geen duim of wat dan ook. Wij hoeven wat dat betreft niets af te leren. Ze slaapt met een knuffeldoekje met een konijntje, maar die ligt altijd in haar handjes of ze is er op gedraaid in haar slaap.

Afgelopen woensdag CB gehad. 76,5 cm en 9,7 kilo. Was keurig. Prikjes vielen mee, minder heisa dan de vorige keer. Ze loopt ook vlot, dus ze heeft geen last van de prikplekken en spierpijn gehad (dat was de vorige keer vreselijk).
Nu afwachten of ze nog koorts of andere klachten gaat krijgen. Zou vanaf morgen kunnen.

Nog gefeliciteerd, SQ!
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 20:45:26 #269
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206324743
Gefeliciteerd Goud!! :W .
pi_206327948
De dreumes had vannacht weer zo'n nacht waarin ie een triljoen keer wakker werd. Ook naast mij was het helemaal prut. De kleuter lag ook nog ergens in bed dus die was af en toe aan het klagen over z'n broertje (ik denk dan, ga lekker naar je eigen bed }:| ). Leuk hoor zo'n weekend alleen :')
pi_206327989
Ik had gisteren maar even een treinbaan gebouwd voordat ze thuis kwamen, omdat ik dus het weekend alleen ben. En we hadden dat al een tijdje niet gedaan, omdat Otis vooral van 't slopen was. Maar hij kan er inmiddels heel zoet mee spelen! De kleuter heeft er af en toe wel moeite mee als zijn broertje opeens van het dinostukje naar de brandweer gaat (JIJ WAS MET DE DINO'S!!11!1!1!!), maar verder gaat het prima :P

SPOILER
pi_206329093
Mijn dreumes is echt nog een baby-dreumes als ik de verhalen hier lees. Hij houdt zich vooral bezig met de vormenstoof haha. En na 2 uurtjes spelen is hij knock out

De speen zal flink afleren worden, maar voor nu ben ik daar nog niet mee begonnen. Hij slaapt s nachts altijd met speen. Overdag ben ik het aan het minderen maar als hij het moeilijk heeft krijgt hij hem vlot weer terug.
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 12:12:49 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_206329133
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 12:08 schreef _Lily_ het volgende:
Mijn dreumes is echt nog een baby-dreumes als ik de verhalen hier lees. Hij houdt zich vooral bezig met de vormenstoof haha. En na 2 uurtjes spelen is hij knock out

De speen zal flink afleren worden, maar voor nu ben ik daar nog niet mee begonnen. Hij slaapt s nachts altijd met speen. Overdag ben ik het aan het minderen maar als hij het moeilijk heeft krijgt hij hem vlot weer terug.
Hij is toch ook pas net een paar dagen 1? Ik zou niet gaan vergelijken met kinderen die ruimschoots ouder zijn, tussen een dreumes van 12 maanden en eentje van pakweg 20 maanden zit echt lichtjaren verschil ;)
disclaimer
pi_206329203
Ik wilde net zeggen, die van mij is de anderhalf al gepasseerd dus daar zou ik zeker niet mee vergelijken :P

[ Bericht 20% gewijzigd door Aure op 15-10-2022 12:40:57 ]
pi_206329435
Heerlijk @Aure :D
Laatst zei ik tegen Poffertje "kom we gaan opruimen en dan naar de speeltuin". Tot Groot verdriet van mijn kleuter sleepte ze ook de treinbaan in een krat.

Mijn dreumes speelde rond die leeftijd ook nog niet zoveel @_Lily_
. Maar vandaag zat ze zelf Lego-oogjes vast te drukken. Vormenstoof heeft ze nog steeds niet helemaal door trouwens. ;)
pi_206329931
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 12:08 schreef _Lily_ het volgende:

Wees blij joh! Mijn baby is terror en niks is meer veilig in het huis, ze kruipt en loopt door heel het huis en klimt overal op, trekt alles uit de kasten, etc. Of bedoel je braaf spelen? Daar is het ng te vroeg voor, denk ik. Kan mijn dochter voor een korte periode.
pi_206330519
Lily, de mijne is morgen 14 maanden en is soms ook heel irritant, hoor. Ze is net als die van Mahra vooral van het alles overhoop gooien, al gaat het de laatste week wel wat beter en kan ze zelf ook even spelen met haar keuken of met haar boekjes. De vormenstoof snapt ze ook nog niet, of ze wil het gewoon niet doen. Het is vaak de deksel van het emmertje afgooien en alle vormpjes door de keuken verspreiden, want het is veel leuker als papa/mama op zo'n ding gaat staan. :D
Ik wou dat de mijne eens wat langer op haar billen kon zitten. Maar zoals gezegd, er lijkt een stijgende lijn in te zitten.
pi_206333209
De mijne is ruim 18 maand en 'spelen' is hier alle bakken met speelgoed door de kamer gooien en verspreiden.
Soms stapelt ze Duplo op elkaar, maar meestal gooit ze het door de kamer.

Ooit wordt het beter. Ze ontdekt nu langzaam tekenen en ook dat auto's kunnen rijden. :Y
pi_206335215
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 12:12 schreef SQ het volgende:

[..]
Hij is toch ook pas net een paar dagen 1? Ik zou niet gaan vergelijken met kinderen die ruimschoots ouder zijn, tussen een dreumes van 12 maanden en eentje van pakweg 20 maanden zit echt lichtjaren verschil ;)
Klopt. Doe ik ook niet hoor. Ik vind het gewoon grappig om te lezen. Bizar hoeveel er in een jaar gebeurt en hoe J over een jaar is. Kan het bijna niet geloven
pi_206335380
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 14:05 schreef Mahra het volgende:

[..]
Wees blij joh! Mijn baby is terror en niks is meer veilig in het huis, ze kruipt en loopt door heel het huis en klimt overal op, trekt alles uit de kasten, etc. Of bedoel je braaf spelen? Daar is het ng te vroeg voor, denk ik. Kan mijn dochter voor een korte periode.
Mijn baby-dreumes is rustig. Hij kruipt wel overal rond en wil alles wat van jou is, maar hij kan nog niet klimmen. Hij wil wel kasten opendoen maar als ik m weghaal en ergens anders neerplant is hij het meteen vergeten. En hij slaapt s nachts 12 uur aan 1 stuk.

Spelen: vanuit zijn kinderstoel gooit hij alles, maar als hij op de vloer zit niet. Op de vloer spelen = eindeloos dingen van de ene kant naar de andere kant verplaatsen.

Hij is gewoon altijd super rustig geweest, al sinds de geboorte. Ontwikkeling is ook rustig, niet echt haantje de voorste. Hij heeft nu bij 12 maanden nog nooit een echt woordje gezegd, wijst niet, zwaait niet en klapt sporadisch 1 of 2x in zijn handjes. Daar maak ik me overigens geen zorgen over. Hij lijkt normaal
pi_206350770
Omg de nachten gaan hier ontzettend wisselend, maar ik heb sinds ik hem snachts de borst weiger wel echt vaker betere nachten. Hij heeft vannacht bijvoorbeeld van 23.45 tot de wekker geslapen (naast mij wel, maar de hele nacht in eigen bed leren slapen is een zorg voor later :+) *O*
  Moderator maandag 17 oktober 2022 @ 14:22:14 #282
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206352049
Aapie heeft altijd vrij rustig kunnen spelen, maar hij heeft wel steeds vaker dat hij met spullen smijt. Gelukkig niet meer tegen mij aan :X Met auto's kan hij echt uuuuren spelen, niet normaal :D Hij heeft sinds kort ook duplo, helemaal geweldig.

Hij vindt knutselen ook leuk. Eerst was het alleen tekenen maar hij heeft nu stickers ontdekt:

En elke dag naar buiten het bos in is hij ook fan van O+

maandag 17 oktober 2022 @ 14:36:25 #283
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_206352267
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 14:22 schreef MaJo het volgende:
Aapie heeft altijd vrij rustig kunnen spelen, maar hij heeft wel steeds vaker dat hij met spullen smijt. Gelukkig niet meer tegen mij aan :X Met auto's kan hij echt uuuuren spelen, niet normaal :D Hij heeft sinds kort ook duplo, helemaal geweldig.

Hij vindt knutselen ook leuk. Eerst was het alleen tekenen maar hij heeft nu stickers ontdekt:

[ afbeelding ]

En elke dag naar buiten het bos in is hij ook fan van O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat klinkt als goede vooruitgang, fijn! :)
Hoe oud is hij? Ik vind de leeftijd van kinderen altijd zo moeilijk in te schatten, zelfs nu ik er zelf 1 heb.
  Moderator maandag 17 oktober 2022 @ 14:39:32 #284
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206352311
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 14:36 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Dat klinkt als goede vooruitgang, fijn! :)
Hoe oud is hij? Ik vind de leeftijd van kinderen altijd zo moeilijk in te schatten, zelfs nu ik er zelf 1 heb.
Hij wordt over precies 1 week 2 (staat overigens ook in de OP ;)). Ik vind het op basis van grootte ook lastig in te schatten, je ziet het vaak meer aan het gedrag. Al verschilt dat natuurlijk ook weer per kind :)
  maandag 17 oktober 2022 @ 14:44:09 #285
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_206352374
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 14:39 schreef MaJo het volgende:

[..]
Hij wordt over precies 1 week 2 (staat overigens ook in de OP ;)). Ik vind het op basis van grootte ook lastig in te schatten, je ziet het vaak meer aan het gedrag. Al verschilt dat natuurlijk ook weer per kind :)
Oh ja, ik was dat lijstje in de OP helemaal vergeten :D Leuk, bijna 2 O+
  maandag 17 oktober 2022 @ 21:09:17 #286
318361 Bienelientjee
pi_206357181
Net dikke drama met J's nieuwe pyjama! :') Helemaal blij toen we ze uitgepakt hadden. Vandaag gewassen en telkens vrolijk lachen terwijl ze hingen te drogen. Tot ze aan moesten voor slapen! OMG! Gillen, huilen, al huilend over de grond kruipen "TAKE IT OFF"! :') _O- :D Eén van zijn favoriete figuren van paw patrol. Hopelijk was hij gewoon overweldigt door emoties ofzo! _O-
pi_206357214
Oh Majo wat is Aapie groot aan het worden. Bijna 2 alweer O+

Anna haar favoriete speelgoed is alles waar grote broer mee speelt. Tot grote frustratie van Bas natuurlijk _O-

We hebben even wat pittige nachten gehad. Haar eczeem werd ineens heel heftig waardoor ze snachts gillend wakker werd van de jeuk. Vrijdag via de huisarts zalf voorgeschreven gekregen en daardoor is het nu gelukkig veel minder :*
  Moderator maandag 17 oktober 2022 @ 23:31:45 #288
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206358862
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 21:09 schreef Bienelientjee het volgende:
Net dikke drama met J's nieuwe pyjama! :') Helemaal blij toen we ze uitgepakt hadden. Vandaag gewassen en telkens vrolijk lachen terwijl ze hingen te drogen. Tot ze aan moesten voor slapen! OMG! Gillen, huilen, al huilend over de grond kruipen "TAKE IT OFF"! :') _O- :D Eén van zijn favoriete figuren van paw patrol. Hopelijk was hij gewoon overweldigt door emoties ofzo! _O-
Dit is wel echt herkenbaar hier _O- Andersom ook trouwens: ik was dit weekend alleen thuis omdat mijn man een weekendje weg was. Ik dacht ik maak eten waarvan ik zeker weet dat Aapie dat lust: soep met brood. Hij begon al tijdens het voorbereiden te gillen "nee nee nee" en aan me te hangen en te huilen. Totdat ik het op tafel zette en hij aanviel als een hongerige beer. Om vervolgens weer hard te huilen toen het op was :') Zucht, ze weten echt niet wat ze willen op het moment :D
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 08:20:28 #289
318361 Bienelientjee
pi_206359930
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 23:31 schreef MaJo het volgende:

[..]
Dit is wel echt herkenbaar hier _O- Andersom ook trouwens: ik was dit weekend alleen thuis omdat mijn man een weekendje weg was. Ik dacht ik maak eten waarvan ik zeker weet dat Aapie dat lust: soep met brood. Hij begon al tijdens het voorbereiden te gillen "nee nee nee" en aan me te hangen en te huilen. Totdat ik het op tafel zette en hij aanviel als een hongerige beer. Om vervolgens weer hard te huilen toen het op was :') Zucht, ze weten echt niet wat ze willen op het moment :D
Hahaha! :D

Denk dat J vergeten was dat hij die pyjama nog droeg in zijn slaapzak. Hij werd net wakker, slaapzak uit en spelen en realiseerde ineens dat hij hem nog aan had. Hing tegen de muur aan met dikke tranen te huilen! Snap het echt niet!!

Met zijn paw patrol memory spelletje pakt hij altijd marshal, naar de tv roept hij steeds marshalls naam! :D Why?!
pi_206361466
Haha @Bienelientjee . Peuters :X

Gisteren moesten mijn man en ik allebei naar een afspraak. Vorige week paste mijn moeder op, ging prima. Maar gisteren was er een oppas en dat ging niet zo lekker. Poffertje hoefde maar kort te huilen, maar is verder in de hoek bij de deur gebleven. Bij elke voorbijganger vroeg ze wel "papa, mama?"

Toen wij er weer waren begon ze pas meer contact te maken door haar naam te zeggen. En daarna "Lene, nee nee" met waarschuwend vingertje en dag zwaaien.
De oppas wou niet forceren, dus heeft het maar zo gelaten. Was ook wel goed denk ik, anders had ze wel meer gehuild waarschijnlijk.

Maar tot mijn grote verbazing hoor ik nu nog steeds dat ze vraagt naar Lene. Er is dus wel interesse. Volgende week komt ze weer maar dan is kleuter ook thuis. Dus dat zal vast veel beter gaan. :)
pi_206362319
Cb stats bij 12 maanden:
J is 75cm en weegt 8,6 kg!
Groeit keurig op zijn lijntje

Happy mama hier
pi_206365368
Wat netjes Lily! Volgens mij was mijn kind met 1 jaar rond de 12 kilo. Gelukkig nu wel weer afgenomen naar 10,5 kilo.

Wat betreft driftbuien wordt mijn dreumes met 16 maanden eindelijk wat rustiger. Maar als ik jullie bijna peuter verhalen lees houd ik mijn hart nog wel vast met wat komen gaat!
Vanavond ouder kind zwemmen. Dat vindt F. helemaal het einde en aangezien hij nu nog slaapt kan hij mooi zijn energie kwijt.
pi_206367840
Mijn dreumes wordt hier juist gekker. Al het eten wordt uit de la op de grond gegooid (gelukkig allemaal dichte verpakkingen, alle open/gevaarlijke dingen liggen al hoog) en ze wil op de deur van de vaatwasser klimmen als die open is, ruim 60 cm van de grond. :D

Er is weer veel gaande qua ontwikkeling. Gisteren zei ze voor het eerst een tweewoorduiting: 'hieeee daa' (daar is een paard), met een wijzend vingertje en inderdaad, er stonden paardjes in de wei buiten. :)
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:34:00 #294
318361 Bienelientjee
pi_206400218
Ugh, al 3 dagen lang is slapen hier een drama. Hij heeft last van vastzittend slijm sinds zijn laatste verkoudheid. En hoest dan zo hard dat hij moet kotsen. Dus al twee dagen lang is zijn dutje onderbroken door kots en flink huilen en dan keihard vechten tegen zijn slaap. Gisteravond was het kots over het bed. Nu al 1,5 uur drama met hoesten en keten (gelukkig zonder kotsen), gevolgd door een vieze stink poep en nu is hij EINDELIJK in slaap! Normaal maak ik hem nu wakker, want max tijd!
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 15:33:36 #295
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_206409304
Dochter, bijna twee jaar heeft sinds 3 a 4 dagen groene ontlasting, eerste dag heeft ze alles bij elkaar gekost, tot aan gal aan toe. Tweede dag niet gekotst maar wel groene poep. Derde dag (gister) twee keer een klein beetje overgegeven en groene poep en vandaag nog niet overgegeven maar vannacht wel een beetje over de kussen helaas. En nog steeds groene ontlasting. Speelt wel nog, eet op zich nog wel redelijk, drinkt voldoende en is niet heel suf verder. Het internet zegt van alles maar toch maar even hier bij de ervaringsdeskundigen vragen, wanneer naar de huisarts? Maandag?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 23:15:33 #296
149959 SQ
snelle trees
pi_206414983
quote:
5s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 15:33 schreef jogy het volgende:
Dochter, bijna twee jaar heeft sinds 3 a 4 dagen groene ontlasting, eerste dag heeft ze alles bij elkaar gekost, tot aan gal aan toe. Tweede dag niet gekotst maar wel groene poep. Derde dag (gister) twee keer een klein beetje overgegeven en groene poep en vandaag nog niet overgegeven maar vannacht wel een beetje over de kussen helaas. En nog steeds groene ontlasting. Speelt wel nog, eet op zich nog wel redelijk, drinkt voldoende en is niet heel suf verder. Het internet zegt van alles maar toch maar even hier bij de ervaringsdeskundigen vragen, wanneer naar de huisarts? Maandag?
In principe "mag" je naar de huisarts zodra jij je zorgen maakt en graag advies van de huisarts wil he ;)
disclaimer
  zondag 23 oktober 2022 @ 07:10:31 #297
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206416878
Bellen kan altijd, laat je de hap inschatten of het zorgelijk is. Maar zonder dat ik dokter ben: als ze drinken en plassen en niet suf zijn, is er meestal nog geen paniek. Hoe was de nacht?
  zondag 23 oktober 2022 @ 08:53:33 #298
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_206417152
Thanks,de nacht was prima en ze is nu ook weer 'de oude' hele luier was wel geel/groen maar niet overgegeven of zo.

Misschien maar wel een belletje doen voor informatie maar denk dat het de goede kant op gaat en haar weerstand het wel fixed :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_206419090
Vannacht was ik er wel even klaar mee. Mevrouw was erg onrustig en wilde op een gegeven moment ieder uur drinken. Twee keer stug volgehouden om niet te geven (bekertje water aangeboden). Dat was pittig, want ze is best volhardend. Uiteindelijk ging ze liggen en is ze weer wat weggedommeld toen ik m'n hand op haar rug had gelegd. Een uur later werd ze weer wakker en toen mocht ze wel weer drinken. Iedere drie uur vind ik op zich niet erg, maar ieder uur werd me echt te gek.
Vanavond gaan we proberen op haar eigen kamer te slapen, boven. Ik erbij op de stretcher, wennen aan haar kamertje in de nacht. Ik ben erg benieuwd. Ik bereid me alvast voor op een roerige nacht.
pi_206421423
Ieder uur is inderdaad killing. Succes met de nacht! Hopelijk went ze snel.

Hier zit nog steeds wel vooruitgang in de nachten sinds ik de borstvoeding na de avondvoeding ben gestopt, afgelopen nacht was ie weer maar 1 keer wakker (sliep wel verder bij ons) en hij sliep uit tot half 9. Heel goed dus!
pi_206421430
Dicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')