abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 augustus 2022 @ 01:30:10 #1
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_205727893
Mamma mia, ik kwam vandaag nog langs Ter Apel, omdat ik er niet zo ver vandaan woon, maar wat je daar ziet is toch gewoon te ziek voor woorden. WE ZIJN VOL. Geen huis meer beschikbaar, zelfs niet meer voor de normale Nederlander. Er kan gewoon niets meer bij. Heb onze politiek nu zand in de ogen? De meeste lui komen toch via Schiphol binnen, right? Als ze asiel aanvragen dan checken uit welk vliegtuig (en welk land) ze gekomen zijn en direct terugsturen. Oorlog of niet, vraag het maar ergens anders aan. Waarom ook allemaal naar dit ozo kleine dichtbevolkte landje? Waarom pakken ze niet het vliegtuig naar Mexico, Canada, Mongolië, Thailand of Brazilië, daar hebben ze ruimte zat.

400 mensen daar op een stoeltje buiten, en de meesten zijn niet eens echt vluchtelingen. :r
  woensdag 24 augustus 2022 @ 01:54:52 #2
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_205727940
Is dit nou echt het grootste probleem van Nederland voor TS?
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_205728138
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 01:54 schreef corehype het volgende:
Is dit nou echt het grootste probleem van Nederland voor TS?
Niet alleen voor TS. Er zijn wel meer mensen die helder kunnen nadenken dan alleen TS.
pi_205728149
Het lijkt mij een uiterst slecht plan om mensen uit actieve oorlogsgebieden bij aankomst terug te sturen. :)
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  woensdag 24 augustus 2022 @ 07:41:41 #5
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205728186
Misschien moet je niet meer langs Ter Apel rijden dan.
  woensdag 24 augustus 2022 @ 08:54:40 #6
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_205728510
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 07:29 schreef laforest het volgende:
Het lijkt mij een uiterst slecht plan om mensen uit actieve oorlogsgebieden bij aankomst terug te sturen. :)
Actieve oorlogsgebieden als Marokko, Tunesië, Ghana en Georgië? Vertel, welke oorlogen spelen daar?
pi_205728533
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 08:54 schreef T-zooi het volgende:

[..]
Actieve oorlogsgebieden als Marokko, Tunesië, Ghana en Georgië? Vertel, welke oorlogen spelen daar?
Vertel jij het mij? Jij komt met deze lijst aanzetten. ^O^
pi_205729383
Je weet dat Ter Apel het aanmeldcentrum is? En dat de mensen daar juist nog niet de asielprocedure hebben doorlopen?
  woensdag 24 augustus 2022 @ 10:35:10 #9
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_205729418
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 08:58 schreef laforest het volgende:

[..]
Vertel jij het mij? Jij komt met deze lijst aanzetten. ^O^
Nou dan zal ik je helpen. Deze landen hebben geen oorlog, sterker nog die staan op de lijst van veilige landen. Oftewel waar helemaal geen enkel mensenrecht geschonden wordt ernstig genoeg om te vluchten. Dus als we hier onze grenzen voor sluiten laten we helemaal geen mensen die vluchten in de koude staan. Iets wat jij beweerde, weet je nog?
  woensdag 24 augustus 2022 @ 10:43:47 #10
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_205729503
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 10:35 schreef T-zooi het volgende:

[..]
Nou dan zal ik je helpen. Deze landen hebben geen oorlog, sterker nog die staan op de lijst van veilige landen. Oftewel waar helemaal geen enkel mensenrecht geschonden wordt ernstig genoeg om te vluchten. Dus als we hier onze grenzen voor sluiten laten we helemaal geen mensen die vluchten in de koude staan. Iets wat jij beweerde, weet je nog?
En dan vergeet je nog de mensen die wel voor ellende vluchten , maar dan eerst door 14 veilige landen heen gaan voordat ze in Nederland aankomen.

Met dank aan de EU _O_
Ik ben inmiddels overleden
pi_205729547
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 10:35 schreef T-zooi het volgende:

[..]
Ik heb niets over deze landen gezegd. Je verzint het ter plekke. Ik had het over mensen uit actieve oorlogsgebieden, en jij komt met deze lijst aanzetten. _O-

:')
  woensdag 24 augustus 2022 @ 11:05:42 #12
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_205729683
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 07:41 schreef herverwijderd het volgende:
Misschien moet je niet meer langs Ter Apel rijden dan.
"Och meid ben je verkracht? misschien moet je dan niet meer naar die mannen kijken en/of een kort rokje dragen"

Zie je hoe je bezig bent?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  woensdag 24 augustus 2022 @ 11:21:37 #13
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205729841
quote:
10s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 11:05 schreef 2NutZ het volgende:

[..]
"Och meid ben je verkracht? misschien moet je dan niet meer naar die mannen kijken en/of een kort rokje dragen"

Zie je hoe je bezig bent?
Och jong, heb je een post gelezen die je niet bevalt? Misschien moet je dan maar geen kort rokje meer dragen.,

[ Bericht 0% gewijzigd door herverwijderd op 24-08-2022 11:29:35 ]
pi_205730114
quote:
10s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 10:30 schreef Piles het volgende:
Je weet dat Ter Apel het aanmeldcentrum is? En dat de mensen daar juist nog niet de asielprocedure hebben doorlopen?
Volgens mij weet TS dat niet. En volgens mij weet TS wel meer niet.

Maar, en dat is best knap, kennelijk kan hij wel in het voorbij rijden aan het uiterlijk van mensen precies zien waar ze vandaan komen en of ze een echte vluchteling zijn. Dat is best knap van hem.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_205730317
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 07:29 schreef laforest het volgende:
Klopt, maar je weet dat Noord Afrika daar niet bij hoort. Derhalve linea directa terug. En het ticket zelf betalen.

Daarnaast onmiddellijk stoppen met dat 'we kunnen ze niet terug sturen want afspraken', dan verander je de afspraken.

Moet je eens zien hoe snel het afgelopen is met die onzin en hoe snel de echte opvang dan doorstroomt.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_205730323
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 11:53 schreef knoopie het volgende:
Maar, en dat is best knap, kennelijk kan hij wel in het voorbij rijden aan het uiterlijk van mensen precies zien waar ze vandaan komen en of ze een echte vluchteling zijn. Dat is best knap van hem.
TS moet maar even solliciteren bij de IND, dan schiet dat proces tenminste op :Y
pi_205730436
quote:
10s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 10:30 schreef Piles het volgende:
Je weet dat een aanmelding 6 dagen inhoudelijk duurt? Binnen een bestek van x aantal weken?

Zet op Schiphol een apart aanmeldtentje neer. 10 minuten werk per persoon incl vingerafdruk check. Marokko? Algerije? Ander veilig land? Goede reis terug. Ontlast je ter Apel volledig mee.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_205730457
quote:
10s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 12:10 schreef Piles het volgende:

[..]
TS moet maar even solliciteren bij de IND, dan schiet dat proces tenminste op :Y
Je vraagt je af waarom daar inderdaad blijkbaar geen mensen met boerenverstand werken.
  woensdag 24 augustus 2022 @ 13:03:55 #19
500000 Slavski
vijfhonderdduizendste
pi_205730913
Probleem is dat Nederland mensen binnen blijft halen maar nooit meer terug stuurt ook al is het land van herkomst weer veilig. Het kost Nederland (ons dus) 30k per jaar per vluchteling. Ze krijgen hier een wekelijkse uitkering, waarvan velen ook nog eens toeslagen er bovenop krijgen, waar ze 0,0 voor hoeven te doen. Ik verdien niet eens 30k per jaar met die kut salarissen hier, maar wel ondertussen Nederlands geleerd, opleiding afgemaakt en mij aangepast aan een totaal andere cultuur, iets waar de gemiddelde vluchteling niet eens de moeite voor doet. Ik heb mensen gekend die hier al 20 a 30 jaar wonen en niet eens de moeite hebben gedaan om een woordje Nederlands te leren of zich aan te passen, niks voor de samenleving willen betekenen maar wel ondertussen het gratis geld binnen blijven harken waar mensen zoals jij en ik aan meebetalen.
  woensdag 24 augustus 2022 @ 13:09:22 #20
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_205730977
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 10:48 schreef laforest het volgende:

[..]
Ik heb niets over deze landen gezegd. Je verzint het ter plekke. Ik had het over mensen uit actieve oorlogsgebieden, en jij komt met deze lijst aanzetten. _O-

:')
Niet iedereen komt dus uit landen waar oorlog is maar dat laat je bewust buiten beschouwing. Oostindisch dom noemen we dat.
pi_205730985
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 13:03 schreef Slavski het volgende:
Probleem is dat Nederland mensen binnen blijft halen maar nooit meer terug stuurt ook al is het land van herkomst weer veilig. Het kost Nederland (ons dus) 30k per jaar per vluchteling. Ze krijgen hier een wekelijkse uitkering, waarvan velen ook nog eens toeslagen er bovenop krijgen, waar ze 0,0 voor hoeven te doen. Ik verdien niet eens 30k per jaar met die kut salarissen hier, maar wel ondertussen Nederlands geleerd, opleiding afgemaakt en mij aangepast aan een totaal andere cultuur, iets waar de gemiddelde vluchteling niet eens de moeite voor doet. Ik heb mensen gekend die hier al 20 a 30 jaar wonen en niet eens de moeite hebben gedaan om een woordje Nederlands te leren of zich aan te passen, niks voor de samenleving willen betekenen maar wel ondertussen het gratis geld binnen blijven harken waar mensen zoals jij en ik aan meebetalen.
Snap je dat de gemiddelde 'vluchteling' het daarom wel lekker vindt om zich hier te vestigen en gratis van wieg tot graf verzorgd te worden?
  woensdag 24 augustus 2022 @ 13:20:59 #22
500000 Slavski
vijfhonderdduizendste
pi_205731090
Ja tuurlijk, is ook niet de schuld van de vluchtelingen, maar van Nederland zelf. Waar ik vandaan kom denken mensen nog steeds dat Nederlanders met gouden bestek eten en hier alles krijgen, en met dat idee komen ze ook massaal naar Nederland. Probleem is ook dat iedereen mee gaat in het hele vluchtelingen proces, of je nu uit een veilig land komt of niet, wel of geen paspoort/ID hebt, je wordt opgevangen, en dat moet veranderen.
pi_205731219
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 13:09 schreef T-zooi het volgende:

[..]
Niet iedereen komt dus uit landen waar oorlog is maar dat laat je bewust buiten beschouwing. Oostindisch dom noemen we dat.
Totaal niet. Ik zeg alleen dat diegene die daar wel vandaan komen opgevangen moeten worden. Mensen die van buiten deze gebieden komen moet gewoon de procedures volgen en komen ze niet in aanmerking dan kunnen ze weer naar huis.
  woensdag 24 augustus 2022 @ 13:39:44 #24
500000 Slavski
vijfhonderdduizendste
pi_205731242
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 13:35 schreef laforest het volgende:

[..]
Totaal niet. Ik zeg alleen dat diegene die daar wel vandaan komen opgevangen moeten worden. Mensen die van buiten deze gebieden komen moet gewoon de procedures volgen en komen ze niet in aanmerking dan kunnen ze weer naar huis.
Nee, mensen die van buiten die gebieden komen meteen weer terug sturen, die hebben hier niks te zoeken.
pi_205731354
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 13:35 schreef laforest het volgende:

[..]
Nope. Voor die mensen moet er een verkorte rechtsomkeert procedure zijn. Binnen 24 uur terug naar land van herkomst, desnoods in een Hercules. Die moeten niet eens Schiphol af komen. We zijn verdomme luilekkerland niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')