abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205724368

The story of House Targaryen will be told. House of the Dragon, the prequel to Game of Thrones, is coming to HBO and HBO Max on August 21

poll
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_205724372
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 16:10 schreef Breuls het volgende: Mijn indruk van de eerste zes afleveringen: House of the Dragon haast zich door de geschiedenis van Westeros
Breuls recensies, altijd goed
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_205724601
Waarom is Lord Corlys eigenlijk donker? Komt hij uit Dorne of uit Essos?

Edit: Essos, dus. nvm
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_205724637
Leuke poll
  Forum Admin dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:02:00 #5
35723 crew  GGMM
pi_205725452
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 18:18 schreef Vjenne12345 het volgende:
Leuke poll
Tijd voor een nieuwe poll!

POLL
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_205725977
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 20:02 schreef GGMM het volgende:

[..]

[poll=4349]
Redelijk positief :Y
Niets (maar dan ook niets..) kan GoT s1 t/m s4 overtreffen.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:09:07 #7
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205726015
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 21:05 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Redelijk positief :Y
Hoe meer naar het begin van GoT, hoe meer ik het me herinner als soms wel héééééél veel gelul voor er eens iets gebeurde :+

Op een of andere manier voelde het nu gelijk al alsof we echt gelijk zijn begonnen, dat gevoel van 'nou, het gaat beginnen' had ik bij GoT echt wel veel later volgens mij.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_205726032
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 21:09 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Hoe meer naar het begin van GoT, hoe meer ik het me herinner als soms wel héééééél veel gelul voor er eens iets gebeurde :+

Op een of andere manier voelde het nu gelijk al alsof we echt gelijk zijn begonnen, dat gevoel van 'nou, het gaat beginnen' had ik bij GoT echt wel veel later volgens mij.
Dat gelul (lees; dialogen) waren juist de sterkte punten O+
Ben benieuwd of we bij HotD ook een ''episode 9'' krijgen.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:12:12 #9
284411 crew  heywoodu
pi_205726056
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 21:10 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Dat gelul (lees; dialogen) waren juist de sterkte punten O+
Ben benieuwd of we bij HotD ook een ''episode 9'' krijgen.
Zeker sterk, maar op een gegeven moment leek het wel erg weinig gedoseerd, sommige afleveringen werden een beetje een soapserie. Maar goed, ieder z'n ding natuurlijk, ik heb zeker gewoon acht seizoen genoten van GoT en nu ook één aflevering genoten van HotD en dat gaan er ongetwijfeld nog meer worden *O*

Eindelijk weer bezig met nieuwe dingen om te zien uit die wereld in elk geval, sowieso feest.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_205726063
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 18:13 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom is Lord Corlys eigenlijk donker? Komt hij uit Dorne of uit Essos?

Edit: Essos, dus. nvm
Geboren in Driftmark, een eiland ten westen van Dragonstone en in bezit van de Velaryon. De Velaryon zijn Valyrian, geen afstammelingen van Dragonlords zo als de Targaryen, maar ongetwijfeld waren ze vast een rijke en machtige familie uit Valyria.

De moeder van Corlys is niet beschreven in de boeken en zelfs haar naam is onbekend, dus een schoon doek voor de schrijvers. Het zijn zeeluie die over de gehele wereld varen. Misschien ingetrouwd met een machtige adellijke familie uit de Summer Isles, om zo een handelsroute in stand te houden? Of een miljoen andere reden die vast te verzinnen zijn. Wie weet zullen we het later horen of niet.

Mij boeit het totaal niet waarom Corlys donker is, lekker belangrijk.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:22:22 #11
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_205726178
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 21:12 schreef Doler12 het volgende:

[..]
Geboren in Driftmark, een eiland ten westen van Dragonstone en in bezit van de Velaryon. De Velaryon zijn Valyrian, geen afstammelingen van Dragonlords zo als de Targaryen, maar ongetwijfeld waren ze vast een rijke en machtige familie uit Valyria.

De moeder van Corlys is niet beschreven in de boeken en zelfs haar naam is onbekend, dus een schoon doek voor de schrijvers. Het zijn zeeluie die over de gehele wereld varen. Misschien ingetrouwd met een machtige adellijke familie uit de Summer Isles, om zo een handelsroute in stand te houden? Of een miljoen andere reden die vast te verzinnen zijn. Wie weet zullen we het later horen of niet.

Mij boeit het totaal niet waarom Corlys donker is, lekker belangrijk.
Er is een reden, gepubliceerd door de makers van de serie.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:24:03 #12
62913 Blik
The one and Only!
pi_205726195
Kun je dit kijken als je GoT nooit gezien hebt?

(Jaja, I know…)
pi_205726430
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 21:24 schreef Blik het volgende:

(Jaja, I know…)
Nee, dan verzuip je in alle namen/achtergronden.
pi_205727157
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 20:02 schreef GGMM het volgende:

[..]

[poll=4349]
Ik mis de optie, not good not terrible. Weet nog niet wat ik ervan moet vinden.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205727173
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 21:05 schreef PoesInDoos het volgende:

Met dank aan de eerste drie boeken uiteraard. Daarna werd het in de boeken ook minder net als de serie. Hoewel in de latere seizoenen genoeg goede dingen waren, zelfs in het laatste seizoen :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:38:36 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_205727183
Eerste aflevering bekeken.
We moeten nog even goed onthouden wie wie is en wat de connectie is.
Verder wel weer lekkere herkenbare muziek en leuk zwart-wit wie de slechterikken zijn en wie de goeierikken zijn.
Genoeg bloot ook om te blijven kijken. :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_205727191
quote:

(Jaja, I know…)
Waarschijnlijk wel, maar ik zou toch got ook checken, omdat het zoveel goeds te bieden heeft, ook al is het einde ruk.
-Rabia Al-Basri
pi_205727263
quote:

(Jaja, I know…)
Ik zou het niet doen. Eerst GoT kijken.

En dat tot seizoen 6 kijken, 7 & 8 bestaan niet.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 23 augustus 2022 @ 23:00:49 #19
284411 crew  heywoodu
pi_205727361
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 22:47 schreef FireFox1 het volgende:

[..]
Ik zou het niet doen. Eerst GoT kijken.

En dat tot seizoen 6 kijken, 7 & 8 bestaan niet.
En dan dit negeren en gewoon 7 en 8 ook kijken, logischerwijze.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 23:17:08 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_205727441
Voelt een beetje glad aan tegenover dat ruwe van de oorspronkelijke serie. Niet slecht verder maar misschien net ff te ver door gepolijst.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 23:42:08 #21
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_205727553
quote:
14s.gif Op maandag 22 augustus 2022 08:53 schreef Marsenal het volgende:
Ik vind het er boeiend uitzien maar wacht totdat de serie in z'n laatste seizoen zit voordat ik ga kijken.
Ik voel me een soort masochist dat ik eraan begin, maar goed, de eerste ep was prima, dus daar gaan we weer. :s)

quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 23:15 schreef JR-Style-93 het volgende:
Goede aflevering zeg. Wat mij vooral opviel was dat de dialogen weer meer leken op de eerdere seizoenen van GoT ipv die onzin in de laatste paar.

Alleen dat praten over die hele visioen over die erge winter die eraan komt terwijl het maar één dagje was en opgelost werd met één messteek van een teleporterende ninja vond ik wat cringe _O- (ja ik ben nog steeds geïrriteerd daarover)
Eens en eens.
GoT vergat z'n achtergrond, en in de latere seizoenen gebruikten karakters ineens moderne uitdrukkingen en idiomen. Deze reset wordt zeer gewaardeerd.
En het lijkt me heel verstandig dat dit het eerste en laatste visioen is met betrekking tot "de winter", want we weten allemaal dat ie maar een uurtje duurde.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:32 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat de familie Targaryen eigenlijk van Urk komt was sowieso wel bekend toch? :+

En bij Hightower kreeg ik vooral de indruk dat hij dochter Alice naar de koning stuurde om daar in de toekomst wat te kweken, zodat die dochter eventueel de nieuwe vrouw wordt van de nog niet zo oude koning en Hightower's kleinkind ooit de troon kan bestijgen. Ik zag het meer als het voor op de lange termijn verhoeren van zijn dochter dan dat het de bedoeling was dat ze hem gelijk die avond zou plezieren. Niet dat dat veel beter is, maar goed :')
Dat lag er vrij dik bovenop hoor, die prostitueerde schaamteloos even z'n eigen dochter uit voor politiek gewin. Holy shit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 23-08-2022 23:56:39 ]
pi_205727610
Die Iron Throne he... hij haalt zich er steeds aan open...bij GoT stonden die zwaarden toch niet meer aan weerszijden?
pi_205727633
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 23:54 schreef Blues het volgende:
Die Iron Throne he... hij haalt zich er steeds aan open...bij GoT stonden die zwaarden toch niet meer aan weerszijden?
Volgens de makers van de set is de Iron Throne van GoT de "afgekalfde" versie na jaren van neergang. De tijd van Viserys is het summum van Targaryen macht. King's Landing ziet er in de serie dan ook veel grootser en mooier uit dan later in GoT.
  woensdag 24 augustus 2022 @ 00:04:15 #24
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_205727648
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 23:54 schreef Blues het volgende:
Klopt, zelf heb ik de indruk dat men de Iron Throne uit GoT wil eren en als herkenbaar symbool terug willen brengen, maar tegelijkertijd ook dichter tegen het bron materiaal willen zitten.

George R.R. Martin heeft gezegd dat onderstaande visualisatie van de Iron Throne het dichtste in de buurt komt van wat hij voor zich ziet.
Daar zie je nu wel wat invloeden van terug, de troon oogt een stuk grootser, ongepolijster en wilder.

Overigens is het in het bronmateriaal niet ongebruikelijk dat karakters die op de Iron Throne plaatsnemen zich eraan verwonden/snijden. Dus dat komt zeker niet uit de lucht vallen.
pi_205727788
GoT is al een tijdje afgelopen. Hoe onthouden jullie alles nog?
graag op anoniem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')