Breuls recensies, altijd goedquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 16:10 schreef Breuls het volgende: Mijn indruk van de eerste zes afleveringen: House of the Dragon haast zich door de geschiedenis van Westeros
Redelijk positiefquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 20:02 schreef GGMM het volgende:
[..]
Tijd voor een nieuwe poll!
[poll=4349]
Hoe meer naar het begin van GoT, hoe meer ik het me herinner als soms wel héééééél veel gelul voor er eens iets gebeurdequote:Op dinsdag 23 augustus 2022 21:05 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Redelijk positief
Niets (maar dan ook niets..) kan GoT s1 t/m s4 overtreffen.
Dat gelul (lees; dialogen) waren juist de sterkte puntenquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 21:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoe meer naar het begin van GoT, hoe meer ik het me herinner als soms wel héééééél veel gelul voor er eens iets gebeurde
Op een of andere manier voelde het nu gelijk al alsof we echt gelijk zijn begonnen, dat gevoel van 'nou, het gaat beginnen' had ik bij GoT echt wel veel later volgens mij.
Zeker sterk, maar op een gegeven moment leek het wel erg weinig gedoseerd, sommige afleveringen werden een beetje een soapserie. Maar goed, ieder z'n ding natuurlijk, ik heb zeker gewoon acht seizoen genoten van GoT en nu ook één aflevering genoten van HotD en dat gaan er ongetwijfeld nog meer wordenquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 21:10 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Dat gelul (lees; dialogen) waren juist de sterkte punten![]()
Ben benieuwd of we bij HotD ook een ''episode 9'' krijgen.
Geboren in Driftmark, een eiland ten westen van Dragonstone en in bezit van de Velaryon. De Velaryon zijn Valyrian, geen afstammelingen van Dragonlords zo als de Targaryen, maar ongetwijfeld waren ze vast een rijke en machtige familie uit Valyria.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:13 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom is Lord Corlys eigenlijk donker? Komt hij uit Dorne of uit Essos?
Edit: Essos, dus. nvm
Er is een reden, gepubliceerd door de makers van de serie.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 21:12 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Geboren in Driftmark, een eiland ten westen van Dragonstone en in bezit van de Velaryon. De Velaryon zijn Valyrian, geen afstammelingen van Dragonlords zo als de Targaryen, maar ongetwijfeld waren ze vast een rijke en machtige familie uit Valyria.
De moeder van Corlys is niet beschreven in de boeken en zelfs haar naam is onbekend, dus een schoon doek voor de schrijvers. Het zijn zeeluie die over de gehele wereld varen. Misschien ingetrouwd met een machtige adellijke familie uit de Summer Isles, om zo een handelsroute in stand te houden? Of een miljoen andere reden die vast te verzinnen zijn. Wie weet zullen we het later horen of niet.
Mij boeit het totaal niet waarom Corlys donker is, lekker belangrijk.
Nee, dan verzuip je in alle namen/achtergronden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 21:24 schreef Blik het volgende:
Kun je dit kijken als je GoT nooit gezien hebt?
(Jaja, I know…)
Ik mis de optie, not good not terrible. Weet nog niet wat ik ervan moet vinden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 20:02 schreef GGMM het volgende:
[..]
Tijd voor een nieuwe poll!
[poll=4349]
Met dank aan de eerste drie boeken uiteraard. Daarna werd het in de boeken ook minder net als de serie. Hoewel in de latere seizoenen genoeg goede dingen waren, zelfs in het laatste seizoen :pquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 21:05 schreef PoesInDoos het volgende:
Niets (maar dan ook niets..) kan GoT s1 t/m s4 overtreffen.
Waarschijnlijk wel, maar ik zou toch got ook checken, omdat het zoveel goeds te bieden heeft, ook al is het einde ruk.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 21:24 schreef Blik het volgende:
(Jaja, I know…)
Ik zou het niet doen. Eerst GoT kijken.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 21:24 schreef Blik het volgende:
(Jaja, I know…)
En dan dit negeren en gewoon 7 en 8 ook kijken, logischerwijze.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 22:47 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik zou het niet doen. Eerst GoT kijken.
En dat tot seizoen 6 kijken, 7 & 8 bestaan niet.
Ik voel me een soort masochist dat ik eraan begin, maar goed, de eerste ep was prima, dus daar gaan we weer.quote:Op maandag 22 augustus 2022 08:53 schreef Marsenal het volgende:
Ik vind het er boeiend uitzien maar wacht totdat de serie in z'n laatste seizoen zit voordat ik ga kijken.
Eens en eens.quote:Op maandag 22 augustus 2022 23:15 schreef JR-Style-93 het volgende:
Goede aflevering zeg. Wat mij vooral opviel was dat de dialogen weer meer leken op de eerdere seizoenen van GoT ipv die onzin in de laatste paar.
Alleen dat praten over die hele visioen over die erge winter die eraan komt terwijl het maar één dagje was en opgelost werd met één messteek van een teleporterende ninja vond ik wat cringe(ja ik ben nog steeds geïrriteerd daarover)
Dat lag er vrij dik bovenop hoor, die prostitueerde schaamteloos even z'n eigen dochter uit voor politiek gewin. Holy shit.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 10:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat de familie Targaryen eigenlijk van Urk komt was sowieso wel bekend toch?
En bij Hightower kreeg ik vooral de indruk dat hij dochter Alice naar de koning stuurde om daar in de toekomst wat te kweken, zodat die dochter eventueel de nieuwe vrouw wordt van de nog niet zo oude koning en Hightower's kleinkind ooit de troon kan bestijgen. Ik zag het meer als het voor op de lange termijn verhoeren van zijn dochter dan dat het de bedoeling was dat ze hem gelijk die avond zou plezieren. Niet dat dat veel beter is, maar goed
Volgens de makers van de set is de Iron Throne van GoT de "afgekalfde" versie na jaren van neergang. De tijd van Viserys is het summum van Targaryen macht. King's Landing ziet er in de serie dan ook veel grootser en mooier uit dan later in GoT.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 23:54 schreef Blues het volgende:
Die Iron Throne he... hij haalt zich er steeds aan open...bij GoT stonden die zwaarden toch niet meer aan weerszijden?
Klopt, zelf heb ik de indruk dat men de Iron Throne uit GoT wil eren en als herkenbaar symbool terug willen brengen, maar tegelijkertijd ook dichter tegen het bron materiaal willen zitten.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 23:54 schreef Blues het volgende:
Die Iron Throne he... hij haalt zich er steeds aan open...bij GoT stonden die zwaarden toch niet meer aan weerszijden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |