abonnement Unibet Coolblue
pi_205713086


Welkom in het Beursvloer-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.



Nederlands
De Aandeelhouder
BNR Nieuwsradio
IEX
RTL Z

Internationaal
Morning Star
Bloomberg
CNBC
MarketWatch
Seeking Alpha
Finviz
Börse Online
The Motley Fool

Alle oude topics, mét titel, vind je hier

Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_205713091
Duurde even sorry.

Ik begin hem toch wel weer te knijpen nu het steeds meer uit de klauwen loopt met die inflatie en gasprijzen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_205713112
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 15:32 schreef AQuila360 het volgende:
Duurde even sorry.

Ik begin hem toch wel weer te knijpen nu het steeds meer uit de klauwen loopt met die inflatie en gasprijzen.
Je vermogen aanhouden in cash is ook niet echt lekker tijdens hoge inflatie
pi_205713717
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 15:35 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Je vermogen aanhouden in cash is ook niet echt lekker tijdens hoge inflatie
Daar heb je wel een punt ja.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_205713726
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 15:35 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Je vermogen aanhouden in cash is ook niet echt lekker tijdens hoge inflatie
Dus dan maar alles in aandelen pompen en -50% overhouden in december ipv +0,05% aan rente.
Kun je iig zeggen dat je de inflatie hebt overwonnen toch _O_
pindazakje
pi_205713853
quote:
10s.gif Op maandag 22 augustus 2022 16:51 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Dus dan maar alles in aandelen pompen en -50% overhouden in december ipv +0,05% aan rente.
Kun je iig zeggen dat je de inflatie hebt overwonnen toch _O_
Ja kan ook zomaar _O-

Ik heb ook geen idee joh, ik doe buy&hold juist omdat ik weet dat ik dramatisch ben in dit soort voorspellingen.
pi_205713905
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 17:06 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Ja kan ook zomaar _O-

Ik heb ook geen idee joh, ik doe buy&hold juist omdat ik weet dat ik dramatisch ben in dit soort voorspellingen.
Niemand kan dat soort voorspellen, daarom buy&hold inderdaad en gewoon bij blijven kopen als het nog dieper zakt _O_
En daarom is cash achter de hand houden voor bijkopen in diepe dips altijd verstandig.
pindazakje
  maandag 22 augustus 2022 @ 17:17:48 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205713961
Koop gewoon Shell of een ander oliegerelateerd bedrijf als je hogere energieprijzen verwacht.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_205718184
Het ergste (lees: grootste daling) zal ondertussen wel al achter de rug zijn. Lager dan eind juni zie ik de markten niet gaan!
Cindy De Vuyst
pi_205718608
quote:
10s.gif Op maandag 22 augustus 2022 16:51 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Dus dan maar alles in aandelen pompen en -50% overhouden in december ipv +0,05% aan rente.
Kun je iig zeggen dat je de inflatie hebt overwonnen toch _O_
-50% komt niet zo vaak voor. Plus de inflatie is nu 10.3 procent per jaar. Dus met +0.1% aan rente per jaar verlies je in feite 10.2 % per jaar. Ik zet zelf daarom mijn cash saldo om in goud (GLD) als het mij te hoog oploopt en ik zie geen aantrekkelijk geprijsde aandelen. Goud is ook niet ideaal, maar werkt redelijk in euro gerekend (in USD niet zo best).
pi_205718644
quote:
AMC Entertainment, daalde 5,5 procent. AMC heeft vrijdag nabeurs een speciaal dividend uitgekeerd van 1 preferent aandeel voor elk gewoon aandeel AMC. Die nieuwe aandelen, vanaf maandag genoteerd onder het symbool APE,
_O-
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205718813
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 15:32 schreef AQuila360 het volgende:
Duurde even sorry.

Ik begin hem toch wel weer te knijpen nu het steeds meer uit de klauwen loopt met die inflatie en gasprijzen.
Ik vermoed dat ze de rente nog meer gaan verhogen.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:21:36 #13
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205719290
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 17:17 schreef LXIV het volgende:
Koop gewoon Shell of een ander oliegerelateerd bedrijf als je hogere energieprijzen verwacht.
Lijkt mij ook ja. Saoudie Arabië heeft net nog gezegd dat ze niet meer gaan oppompen.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205722287
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 05:29 schreef jaco het volgende:

[..]
-50% komt niet zo vaak voor. Plus de inflatie is nu 10.3 procent per jaar. Dus met +0.1% aan rente per jaar verlies je in feite 10.2 % per jaar. Ik zet zelf daarom mijn cash saldo om in goud (GLD) als het mij te hoog oploopt en ik zie geen aantrekkelijk geprijsde aandelen. Goud is ook niet ideaal, maar werkt redelijk in euro gerekend (in USD niet zo best).
"per jaar"

Nee afgelopen jaar. Wat de toekomst brengt is werk voor Nostradamus.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205722299
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 17:11 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Niemand kan dat soort voorspellen, daarom buy&hold inderdaad en gewoon bij blijven kopen als het nog dieper zakt _O_
En daarom is cash achter de hand houden voor bijkopen in diepe dips altijd verstandig.
Ook handig als je zenuwen mee gaan spelen vanwege te hoge vola...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205722314
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 14:12 schreef ludovico het volgende: Wat de toekomst brengt is werk voor Nostradamus.
🙋‍♂️
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205722323
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 14:15 schreef nostra het volgende:

[..]
🙋‍♂️
Where is the damus at m8?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205722340
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 14:16 schreef ludovico het volgende:

[..]
Where is the damus at m8?
Beetje met je tijd meegaan.

OT: is het marktoverzicht van DeGiro nou al 3 dagen kapot? :')
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205722352
Intel is weer lekker gezakt.
Bijkopen? Nu 5 year low..
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205722432
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 14:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Beetje met je tijd meegaan.

OT: is het marktoverzicht van DeGiro nou al 3 dagen kapot? :')

Ja, dat is weer eens stuk. Klopt geen hol van :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 14:19 schreef ludovico het volgende:
Intel is weer lekker gezakt.
Bijkopen? Nu 5 year low..
In Dollars wel een low maar door de dure Dollar ook nog niet echt een koopje.
pi_205722534
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 14:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, dat is weer eens stuk. Klopt geen hol van :D
[..]
In Dollars wel een low maar door de dure Dollar ook nog niet echt een koopje.
Hmm, maar meeste bedrijven zijn toch groot deel van de omzet in dollars aan het verkrijgen. Maakt niet uit in die zin of je shell koopt genoteerd in euro of dollar.

Maar voor ons nu wat duurder idd.. Maar geldt voor ieder aandeel.

Nah nvm.

Welke aandelen zijn hun omzetten nou echt uit de euro aan het halen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205722615
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 14:36 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hmm, maar meeste bedrijven zijn toch groot deel van de omzet in dollars aan het verkrijgen. Maakt niet uit in die zin of je shell koopt genoteerd in euro of dollar.

Maar voor ons nu wat duurder idd.. Maar geldt voor ieder aandeel.

Nah nvm.

Welke aandelen zijn hun omzetten nou echt uit de euro aan het halen?
Dat is nog weer wat anders maar Intel is bijvoorbeeld ~35% omlaag gegaan sinds mijn aanschaf maar m'n verlies is maar 23,4% door de koersstijging van de Dollar.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:42:00 #23
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205723866
En Buffett mag de helft van Oxy kopen voor bijna 5x EBITDA/EV VS 2.81 voor Shell... Ik blijf mij nog even volproppen met aandelen van onze nationale trots.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205724070
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 16:42 schreef JimmyJames het volgende:
En Buffett mag de helft van Oxy kopen voor bijna 5x EBITDA/EV VS 2.81 voor Shell... Ik blijf mij nog even volproppen met aandelen van onze nationale trots.
Lekker putjes schrijven, deed jij ook volgens mij. Wel funest voor je margin, maar goed, yolo.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205724116
RELX is daar ook lekker voor overigens. Eerst puts schrijven tot je een keer assigned wordt, dan gedekte calls schrijven en dividend harken tot je een keer moet leveren. Relatief risicoloos.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:41:05 #26
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205724354
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 17:04 schreef nostra het volgende:

[..]
Lekker putjes schrijven, deed jij ook volgens mij. Wel funest voor je margin, maar goed, yolo.
Klopt. Vandaag redelijk wat puts teruggekocht waar al bijna alle premie was uitgelopen. Ik ga nu voornamelijk oktober puts erop schrijven.

Uit ervaring vaak beter dan hopen dat ze waardeloos aflopen (dure les...).
Please Move The Deer Crossing Sign
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:51:42 #27
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205725838
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 17:17 schreef LXIV het volgende:
Koop gewoon Shell of een ander oliegerelateerd bedrijf als je hogere energieprijzen verwacht.
of verkoop shell als je echt een recessie aan ziet komen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205725943
Ik verwacht dat een Tesla aandeel volgende week nog maar ~ $300 waard is...
pi_205727760
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 21:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik verwacht dat een Tesla aandeel volgende week nog maar ~ $300 waard is...
Weer een x4 stock split?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205727778
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 00:44 schreef ludovico het volgende:

[..]
Weer een x4 stock split?
x3 ;)
pi_205727828
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 00:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
x3 ;)
Jezus.

Vraag me af hoelang we moeten wachten op een crash vanwege uitblijven werelddominantie Tesla.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205727869
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 01:08 schreef ludovico het volgende:

[..]
Jezus.

Vraag me af hoelang we moeten wachten op een crash vanwege uitblijven werelddominantie Tesla.
Er komt geen "werelddominantie" van Tesla, dat is ook niet nodig.

10% van alle verkochte nieuwe auto's wereldwijd is elektrisch. De markt heeft voor ieder merk nog genoeg ruimte om te groeien en nog zo'n 1.400.000.000 auto's om te vervangen de komende decennia.

Daarnaast zijn er nog vrachtwagens, is er nog de energiemarkt (storage), etc.

Zolang Tesla qua omzet jaarlijks rond de 50% kan blijven groeien, liggen ze op schema.
Of die groei uit auto's, cybertrucks, semi's, storage, AI of robots komt is niet echt van belang.
pi_205727897
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 01:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Er komt geen "werelddominantie" van Tesla, dat is ook niet nodig.

10% van alle verkochte nieuwe auto's wereldwijd is elektrisch. De markt heeft voor ieder merk nog genoeg ruimte om te groeien en nog zo'n 1.400.000.000 auto's om te vervangen de komende decennia.

Daarnaast zijn er nog vrachtwagens, is er nog de energiemarkt (storage), etc.

Zolang Tesla qua omzet jaarlijks rond de 50% kan blijven groeien, liggen ze op schema.
Of die groei uit auto's, cybertrucks, semi's, storage, AI of robots komt is niet echt van belang.
Voor hoelang?

Ja veel auto's bestaan er wel. Gem gebruiksduur is een jaar of 20?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205727901
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 01:31 schreef ludovico het volgende:

[..]
Voor hoelang?
Musk had het over zo'n 20 miljoen auto's per jaar iig, met 40% (!) groei red je dat in 2030.
Dat zou ook ongeveer het verzadigingspunt moeten zijn voor de markt, waarin merken actiever voor hun marktaandeel moeten gaan vechten.

quote:
Ja veel auto's bestaan er wel. Gem gebruiksduur is een jaar of 20?
15 tot 20 jaar, al halen landen als Cuba het gemiddelde ietwat omhoog :+
En ook genoeg landen zonder geschikte infrastructuur, zoals een groot deel van het continent Afrika.
  woensdag 24 augustus 2022 @ 16:57:39 #35
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205732831
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 01:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Musk had het over zo'n 20 miljoen auto's per jaar iig, met 40% (!) groei red je dat in 2030.
Dat zou ook ongeveer het verzadigingspunt moeten zijn voor de markt, waarin merken actiever voor hun marktaandeel moeten gaan vechten.
[..]
15 tot 20 jaar, al halen landen als Cuba het gemiddelde ietwat omhoog :+
En ook genoeg landen zonder geschikte infrastructuur, zoals een groot deel van het continent Afrika.
musk gaat er van uit dat de levensduur van Teslas oneindig zal zijn

Dus er gaat een moment komen dat er veel meer autos gemaakt worden dan dat er kopers zijn endat bij een wereld bevolking die wel rijker wordt maar ook ouder

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 24-08-2022 17:05:37 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205733753
Shopify aandelen, wat is dat toch een miskoop geweest in 2021 :X
BlaBlaBla
pi_205738603
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 14:12 schreef ludovico het volgende:

[..]
"per jaar"

Nee afgelopen jaar. Wat de toekomst brengt is werk voor Nostradamus.
Het klopt dat de inflatie niet elk jaar hetzelfde is en dat het onmogelijk is om toekomstige inflatie nauwkeurig te voorspellen. Maar je doet het in je reaktie voorkomen alsof het inflatie cijfer per jaar willekeurig zou zijn. Dat klopt niet. Inflatie cijfers zijn ruwweg vergelijkbaar in aansluitende jaren. De reden is dat inflatie het resultaat is van economische oorzaken die zich meestal over een aantal jaren uitstrekken en maar langzaam veranderen.

https://www.businessinsid(...)storie-hoe-erg-2022/

In de grafiek zie je dat de inflatie van een achterliggend jaar een redelijke voorspelling vormt voor de inflatie in het daarop volgende jaar. In ieder geval beter dan een willekeurig cijfer.

Om op kas saldi terug te komen: ik durf de gok wel aan dat de inflatie komend jaar nog hoger uitpakt in Nederland en Europa, omdat er geen maatregelen worden genomen om inflatie tegen te gaan.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 10:18:38 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205739615
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 07:42 schreef jaco het volgende:

[..]
Het klopt dat de inflatie niet elk jaar hetzelfde is en dat het onmogelijk is om toekomstige inflatie nauwkeurig te voorspellen. Maar je doet het in je reaktie voorkomen alsof het inflatie cijfer per jaar willekeurig zou zijn. Dat klopt niet. Inflatie cijfers zijn ruwweg vergelijkbaar in aansluitende jaren. De reden is dat inflatie het resultaat is van economische oorzaken die zich meestal over een aantal jaren uitstrekken en maar langzaam veranderen.

https://www.businessinsid(...)storie-hoe-erg-2022/

In de grafiek zie je dat de inflatie van een achterliggend jaar een redelijke voorspelling vormt voor de inflatie in het daarop volgende jaar. In ieder geval beter dan een willekeurig cijfer.

Om op kas saldi terug te komen: ik durf de gok wel aan dat de inflatie komend jaar nog hoger uitpakt in Nederland en Europa, omdat er geen maatregelen worden genomen om inflatie tegen te gaan.
Er kunnen geen maatregelen genomen worden vvant de enige effectieve maatregel is het sterk verhogen van de rente, daarmee gaat Italie failliet en is het einde van de Euro en daarmee op termijn ook einde van de EU.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_205739840
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 10:18 schreef LXIV het volgende:

[..]
Er kunnen geen maatregelen genomen worden vvant de enige effectieve maatregel is het sterk verhogen van de rente, daarmee gaat Italie failliet en is het einde van de Euro en daarmee op termijn ook einde van de EU.
Er is nog best een andere oplossing, namelijk wel de rente verhogen en tegelijkertijd de risico-opslag op de staatsschuld van Italië verdelen over de lidstaten.
pi_205739906
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 07:42 schreef jaco het volgende:

[..]
Het klopt dat de inflatie niet elk jaar hetzelfde is en dat het onmogelijk is om toekomstige inflatie nauwkeurig te voorspellen. Maar je doet het in je reaktie voorkomen alsof het inflatie cijfer per jaar willekeurig zou zijn. Dat klopt niet. Inflatie cijfers zijn ruwweg vergelijkbaar in aansluitende jaren. De reden is dat inflatie het resultaat is van economische oorzaken die zich meestal over een aantal jaren uitstrekken en maar langzaam veranderen.

https://www.businessinsid(...)storie-hoe-erg-2022/

In de grafiek zie je dat de inflatie van een achterliggend jaar een redelijke voorspelling vormt voor de inflatie in het daarop volgende jaar. In ieder geval beter dan een willekeurig cijfer.

Om op kas saldi terug te komen: ik durf de gok wel aan dat de inflatie komend jaar nog hoger uitpakt in Nederland en Europa, omdat er geen maatregelen worden genomen om inflatie tegen te gaan.
A dat geleidelijke van de grafiek komt omdat het YoY cijfers zijn. De schokken vallen dan weg die je evt op jaarbasis zou kunnen zien.

B: de inflatie komt van een supply shock, als dat niet zo was was niemand nu armer geworden behalve mensen die afhankelijk zijn van het staatsinfuus, maar zelfs die niet als die uitkeringen geïndiceerd zijn.

C: de financiële markten verwachten blijkbaar 2% volgend jaar. Dat kan gedestilleerd worden uit koersinformatie van obligaties.

D: vers personen zoals Joseph Stiglitz, maar ook een Corne van Zeijl zijn het met die observatie eens. Waarbij Stiglitz zelfs stelt dat de inflatie weleens langer hoog kan blijven van hogere rentes omdat bedrijven investeringen uit zouden kunnen stellen die de supply shock verhelpen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205739933
quote:
6s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 10:48 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Er is nog best een andere oplossing, namelijk wel de rente verhogen en tegelijkertijd de risico-opslag op de staatsschuld van Italië verdelen over de lidstaten.
Geen taak van de ECB.

Maar men heeft het fout dat dit helemaal monetair en structurele inflatie is. Dit komt duidelijk bij de energieprijzen vandaan. Ja, men had wat geld op de bank anders waren de bestedingen aan energie nog meer gestopt.

Men moet gewoon fossiel en kernenergie gaan pompen als ze Rusland Kut vinden en van de inflatie afwillen, maar politieke idealen...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 25 augustus 2022 @ 11:16:09 #42
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205740128
quote:
6s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 10:48 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Er is nog best een andere oplossing, namelijk wel de rente verhogen en tegelijkertijd de risico-opslag op de staatsschuld van Italië verdelen over de lidstaten.
Dan gaat de staatsschuld van Italie naar 500 % van het Italiaanse BNP
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205740168
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 11:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dan gaat de staatsschuld van Italie naar 500 % van het Italiaanse BNP
MMT'ers leerden ons dat dat geen enkel probleem is.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205742019
Italië wordt wel gered, al is het niet de ECB zelf wel de EMU landen.

Italiaanse staatsobligaties is wel een interessante belegging nu als je van gokken houdt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205742126
Hoe gaat het met die oorlog eigenlijk...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205742379
quote:
(ABM FN-Dow Jones) Aandeelhouders van Beter Bed hebben woensdag ingestemd met het dividendvoorstel. Dit maakte de slaapkamerspecialist na afloop bekend.

Daarmee kunnen aandeelhouders een dividend van 0,15 euro per aandeel tegemoet zien over 2021. De ex-dividend notering is op 13 mei.
26.660.000 uitstaande aandelen....

Equity +- 31,53 miljoen...

Cq iets meer dan een euro boekwaarde per aandeel.... Aandeel noteert 3.80 nu

EPS 0.45 euro...

Voelt wat gammel aan zeker op dit moment met die inflatie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 25 augustus 2022 @ 20:16:54 #47
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205745931
BABA gaat lekker... Maar dit is al de zoveelste keer dat er iets van China hype ontstaat na "geruststellende" woorden van de Chinese overheid. Eerst maar eens zien of die delistings definitief van tafel kunnen worden geveegd en de Chinese overheid die bedrijven eindelijk eens echt met rust laat (loslaten 0 covid beleid zou ook wel kunnen helpen). Ik heb er een 130 USD verkooporder opgezet voor de helft van mijn belang.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205748134
Ik had er niet zo op gelet maar Alfen is inmiddels wel m'n best renderende aandeel *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laadpalen blijven wel nodig de komende 10 jaar dus nog geen reden om te verkopen voorlopig ;)
pi_205748354
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik had er niet zo op gelet maar Alfen is inmiddels wel m'n best renderende aandeel *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laadpalen blijven wel nodig de komende 10 jaar dus nog geen reden om te verkopen voorlopig ;)
Mijn best renderende aandeel flirtte vandaag even met de +200% sinds aankoop en staat er nu net onder. In keiharde euros een stuk minder aan verdiend dan jij aan Alfen, omdat ik initieel veel minder heb ingelegd.
pi_205748427
Mijn studieschuld is mijn beste positie, gecorrigeerd voor inflatie is die 20% minder waard geworden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205753249
Shell. Plus 48 procent.
Chevron, incl valutaresultaat plus 65 procent.

Slechtste: dividend trap american eagle outfitters, minus 48 procent excl valutaresultaat. Domme aankoop. Is nu 0.5 procent van mn porto. Daarna nog nader het bedrijf bekeken, verkopen allerlei boomerkleding denk ik :')

Daarna: bleeder meta: was ongeveer 3.5 procent van mn porto. Minus 44 procent excl valutaresultaat. Is nu 2.2 procent van de porto.
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 19:09:46 #52
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205756043
De FED sloopt de boel weer lekker :D

Kunnen we straks weer wat inkopen doen :Y Google alweer bijna 10% onder de recente top.

Inflatie gaat vanzelf omlaag als mensen worden ontslagen en de economie door het putje gaat.

Nu de huizenmarkt nog :9~ :9~ :9~ Zoals in 08/09 :9~ :9~ :9~
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205758770
3% rond door het putje. Lekker dagje.
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:26:43 #54
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205758937
Hoeveel bloed moet er door de straten lopen voordat je zoiets als Micron Technology zou kopen?

Als ik naar de vorige pieken kijk, gaat er elke keer ongeveer de helft van de koers af (en 90% van de koers na de dotcom bubble). Ik denk dus dat ik rond de $50 ga overwegen het eerste plukje te kopen. Of wellicht een LT putje schrijven als de VIX echt doorknalt (hoogste VIX dit jaar was rond 38-40 meen ik, nog een hele weg te gaan voordat het echt weer 'paniek' mag heten).

https://finance.yahoo.com/quote/MU/
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205759045
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 14:31 schreef SOG het volgende:


Slechtste: dividend trap american eagle outfitters, minus 48 procent excl valutaresultaat. Domme aankoop. Is nu 0.5 procent van mn porto. Daarna nog nader het bedrijf bekeken, verkopen allerlei boomerkleding denk ik :')
AE richt zich juist op jongeren.

Sowieso zit in apparel juist nu wel value, mits een beetje knappe balans en sterk merk. Adidas, Puma, Under Armour, AEO, allemaal zo cyclisch als de neten en daar is het koersverloop en sentiment ook naar. Best wat uit te pikken.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205761048
Dat wordt vast een heel lekker beursweekje volgende week. :')
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:11:51 #57
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205761937
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 22:35 schreef nostra het volgende:

[..]
AE richt zich juist op jongeren.

Sowieso zit in apparel juist nu wel value, mits een beetje knappe balans en sterk merk. Adidas, Puma, Under Armour, AEO, allemaal zo cyclisch als de neten en daar is het koersverloop en sentiment ook naar. Best wat uit te pikken.
Adidas zat ik ook naar te kijken. Moet er nog even wat berekeningen op loslaten. Maar met huidig sentiment en zoektocht naar nieuwe Ceo geen haast met kopen.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205762394
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 11:11 schreef JimmyJames het volgende:
Adidas zat ik ook naar te kijken. Moet er nog even wat berekeningen op loslaten. Maar met huidig sentiment en zoektocht naar nieuwe Ceo geen haast met kopen.
Neuh, alles wat met retail te maken heeft heb je voorlopig tijd zat voor.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205770515
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 08:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Dat wordt vast een heel lekker beursweekje volgende week. :')
Ik denk dat het allemaal wel zal meevallen. De Fed heeft niet echt wereldschokkende dingen gezegd. Veel zat ook al in de koers Ingeprijsd. Ik vind de markt op zo'n dag vaak overreageren in euforie of pessimisme. Vaak loopt die overreactie de dagen erna weer uit de koers.
pi_205770747
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 07:16 schreef maan_man het volgende:

[..]
Ik denk dat het allemaal wel zal meevallen. De Fed heeft niet echt wereldschokkende dingen gezegd. Veel zat ook al in de koers Ingeprijsd. Ik vind de markt op zo'n dag vaak overreageren in euforie of pessimisme. Vaak loopt die overreactie de dagen erna weer uit de koers.
Dat is zo. In ieder geval fijn dat het net voor het weekend is gezegd, kan de boel even afkoelen en dan volgende week weer met frisse moed verder.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205771745
Van de week mijn aandeel MBH ineens +50% dus ik blij maar na een kwartier was het al weer weg.
pi_205785438
Dames und hernnn.

Wat denkt u van het aandeel Nieuw Steen Investment? (NSI)

Ik zie dat ze meer boekwaarde per aandeel hebben dan de beurskoers + winst per aandeel van 6 piek, op een beurskoers van 30 piek.

Klinkt aantrekkelijk?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205787024
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 17:04 schreef ludovico het volgende:
Dames und hernnn.

Wat denkt u van het aandeel Nieuw Steen Investment? (NSI)

Ik zie dat ze meer boekwaarde per aandeel hebben dan de beurskoers + winst per aandeel van 6 piek, op een beurskoers van 30 piek.

Klinkt aantrekkelijk?
Voor lange termijn weet ik niet of beleggen in kantoren zo interessant is. Zie o.a dit artikel https://archive.ph/pbOBM
Al komt er dan waarschijnlijk wel een trend op gang voor herontwikkeling.
pi_205788431
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 20:07 schreef Bucketlist het volgende:

[..]
Voor lange termijn weet ik niet of beleggen in kantoren zo interessant is. Zie o.a dit artikel https://archive.ph/pbOBM
Al komt er dan waarschijnlijk wel een trend op gang voor herontwikkeling.
Oh kantoor blijft hoor, thuiswerken is kut.

En ze halen de 6 euro nu. Na lock down jaar.

Dat thuiswerken gaat weer inkakken naar pre lock down niveau. Een beetje normaler en flexibeler zal het blijven maar dat gaat niet al teveel effect hebben.

Maar dat is mijn overtuiging en tevens ook die van Elton Musk.

Tis ronduit ongezond om alleen maar thuis te zitten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:42:15 #65
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_205791370
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 22:19 schreef ludovico het volgende:
Tis ronduit ongezond om alleen maar thuis te zitten.
Ik moest even smakelijk lachen.

Thuiswerken is bij mij in alle opzichten gezonder dan het kantoortuintje. Zal er verder ook niet op ingaan, dat wordt teveel off-topic.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:42:49 #66
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_205791373
Zelf hou ik TELL weer nauwkeurig in de gaten voor een scherpe aankoopprijs. :)
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_205792722
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 11:42 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]
Ik moest even smakelijk lachen.

Thuiswerken is bij mij in alle opzichten gezonder dan het kantoortuintje. Zal er verder ook niet op ingaan, dat wordt teveel off-topic.
Dat off-topic geleuter....

Het gaat over het gebruik van kantoorruimte, de pro's en con's van op kantoor werken is van directe invloed op of NSI een goed investment idee is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205799115
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 11:42 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]
Ik moest even smakelijk lachen.

Thuiswerken is bij mij in alle opzichten gezonder dan het kantoortuintje. Zal er verder ook niet op ingaan, dat wordt teveel off-topic.
Ieder z'n ding toch? Ik zit zelf liever op kantoor, anderen weer niet. Maar over het algemeen wordt het bij ons weer drukker en drukker op kantoor.

Afgezien daarvan lees ik her en der berichten over herontwikkeling, zoals @Bucketlist al aangaf. En denk daarom dat investeren in vastgoed (kantoren) misschien niet eens zo'n slecht idee is.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_205799144
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 09:30 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]
Ieder z'n ding toch? Ik zit zelf liever op kantoor, anderen weer niet. Maar over het algemeen wordt het bij ons weer drukker en drukker op kantoor.

Afgezien daarvan lees ik her en der berichten over herontwikkeling, zoals @:Bucketlist al aangaf. En denk daarom dat investeren in vastgoed (kantoren) misschien niet eens zo'n slecht idee is.
Denk dat er een rente component de koers naar beneden drukt.

Maar dat is speculatie. Dus als het je interessant lijkt.. Beetje TA doen en een buy order instellen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205808253
Als je ziet dat russisch gas afgenomen wordt, russische olie wordt afgenomen met een omweg en eu landen gewoon nog zaken doen met rusland (bv hongarije laatst in de media), dan vind ik het behoorlijk schraal dat iemand met een paar aandelen gazprom z'n aandelen niet kan verkopen of z'n dividend niet mag ontvangen. Nogal selectief.
pi_205808266
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 22:19 schreef ludovico het volgende:
Dat thuiswerken gaat weer inkakken naar pre lock down niveau. Een beetje normaler en flexibeler zal het blijven maar dat gaat niet al teveel effect hebben.
Niet recent bij corporates rondgelopen dan.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205808278
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 09:35 schreef ludovico het volgende:
Denk dat er een rente component de koers naar beneden drukt.
Al het vastgoed kukelt naar beneden door het daadwerkelijke acteren door de FED en het gesukkel daarachteraan van de ECB. Beetje leuk kijken naar LTV, maturity, BS strength en inflatie-indexatie in de huurcontracten.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205808292
Ik blijf de propositie van WeWork dan ook nog steeds wel waarderen. Of het financieel ook uit kan is vers twee.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205810372
Ik heb wat Aholdjes bijgekocht.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_205812927
Wat een shitshow weer vandaag :R

Ik heb ING bijgekocht zojuist, voor 8,55. Goed voor de gak.
pi_205813520
Putje. Dat is waar alles doorheen gaat :{
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_205815484
quote:
12s.gif Op donderdag 1 september 2022 00:05 schreef nostra het volgende:

[..]
Niet recent bij corporates rondgelopen dan.
Werk bij een corporate.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 1 september 2022 @ 21:50:00 #79
62913 Blik
The one and Only!
pi_205815594
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 21:39 schreef ludovico het volgende:

[..]
Werk bij een corporate.
Een vrij ouderwets ingestelde corporate dan toch zeker
pi_205815626
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 21:50 schreef Blik het volgende:

[..]
Een vrij ouderwets ingestelde corporate dan toch zeker
Helaas niet, zit vol in de ESG.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205815833
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 00:07 schreef nostra het volgende:

[..]
Al het vastgoed kukelt naar beneden door het daadwerkelijke acteren door de FED en het gesukkel daarachteraan van de ECB. Beetje leuk kijken naar LTV, maturity, BS strength en inflatie-indexatie in de huurcontracten.
Het gekke is, als het echt allemaal om de reeele rente gaat en niet de nominale zou dat geen invloed moeten hebben op de koers.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205816166
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2022 17:48 schreef recursief het volgende:
Putje. Dat is waar alles doorheen gaat :{
Het trok uiteindelijk wel weer aan in de avond.
Geen idee waarom.
pi_205817270
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 22:49 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]
Het trok uiteindelijk wel weer aan in de avond.
Geen idee waarom.
Nou, hier niet hoor. Einde dag -2,4%. De Aholdjes waren groen maar voor de rest was het niet veel soeps.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_205822693
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 07:57 schreef recursief het volgende:
Nou, hier niet hoor. Einde dag -2,4%. De Aholdjes waren groen maar voor de rest was het niet veel soeps.
Nu wel weer toch. :+
  vrijdag 2 september 2022 @ 18:49:14 #85
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205823211
Just keep writing Shell puts. Dat is mijn motto :7
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205823428
quote:
5s.gif Op vrijdag 2 september 2022 17:29 schreef Socios het volgende:

[..]
Nu wel weer toch. :+
Gisteren + vandaag samen -0,2%. Daar doe ik het voor.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_205823434
Correctie: -0,12% als ik goed reken
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_205824593
Heb geen euro verdiend in een jaar :')
pi_205824609
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 21:21 schreef SOG het volgende:
Heb geen euro verdiend in een jaar :')
Welkom bij de club *O*

Heb nog wel wat dividend maar zodra de Belastingdienst langs geweest is om belasting te heffen over m'n (fictieve) rendement dan is dat ook weer op.
pi_205824905
Daar heb ik dan weer geen last van

Gr gr skeere boy
pi_205836561
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 21:21 schreef SOG het volgende:
Heb geen euro verdiend in een jaar :')
Paar weken geleden had ik ook nog een redelijk rendement en nu is het weg!
pi_205836716
Ik ga er vanuit dat vooral de markten in Europa het nog zwaarder gaan krijgen, vooral industrie en alles wat daar van afhankelijk is.

Ik ben niet zo'n zwartkijker maar met de huidige energieprijzen komt het niet goed.

Dus voorlopig maar stil blijven zitten en het dividend weer herinvesteren.
  zaterdag 3 september 2022 @ 23:48:00 #93
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205836994
Markten in Europa hebben het altijd zwaar. Grootste deel van mijn investeringen zit in Amerikaanse farmacie. Lijkt me een goede hedge tegen inflatie en in slechte tijden blijft het dividend sterk.
Ik ging eerst uit van pariteit bij dollar/euro, maar ik hou er nu serieus rekening mee dat binnenkort 1 euro nog maar 90 dollarcent waard is.
pi_205837460
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 23:48 schreef BasEnAad het volgende:
Markten in Europa hebben het altijd zwaar. Grootste deel van mijn investeringen zit in Amerikaanse farmacie. Lijkt me een goede hedge tegen inflatie en in slechte tijden blijft het dividend sterk.
Ik ging eerst uit van pariteit bij dollar/euro, maar ik hou er nu serieus rekening mee dat binnenkort 1 euro nog maar 90 dollarcent waard is.
Lol,

Clowneske, dikke inflatie in de VS en het handelstekort wordt met de dag erger.

De USD gaat niet een beetje kapot, maar zakt als een kaartenhuis in elkaar als het vertrouwen wegzakt.

De Euro presteert vooral Kut. De USD is 3x niks.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 4 september 2022 @ 00:44:10 #95
206731 Mortaxx
Doomer
pi_205837490
Er wordt al decennia geroepen dat de dollar gaat vallen. Ondertussen is de dollar sterker dan ooit. Over clownesk gesproken
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 4 september 2022 @ 00:46:42 #96
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205837500
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 00:34 schreef ludovico het volgende:

[..]
Lol,

Clowneske, dikke inflatie in de VS en het handelstekort wordt met de dag erger.

De USD gaat niet een beetje kapot, maar zakt als een kaartenhuis in elkaar als het vertrouwen wegzakt.

De Euro presteert vooral Kut. De USD is 3x niks.
Dat zal wel zo zijn, maar die zwartkijkerij zal je inmiddels wel een hoop geld gekost hebben als je daarnaar handelt. Zit jouw geld dan nu in de Yen of de Yang of de Frank?
pi_205837506
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 00:34 schreef ludovico het volgende:
De USD gaat niet een beetje kapot, maar zakt als een kaartenhuis in elkaar als het vertrouwen wegzakt.
Dat roept de hele wereld al een jaar of tachtig en het gebeurt nooit. Daar handelen de monetaire autoriteiten in ieder geval nog enigszins zoals ze moeten.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205837577
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2022 00:44 schreef Mortaxx het volgende:
Er wordt al decennia geroepen dat de dollar gaat vallen. Ondertussen is de dollar sterker dan ooit. Over clownesk gesproken
Sterker dan ooit, terwijl het land met de dag meer gefinancierd wordt door het buitenland.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205837580
quote:
7s.gif Op zondag 4 september 2022 00:47 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat roept de hele wereld al een jaar of tachtig en het gebeurt nooit. Daar handelen de monetaire autoriteiten in ieder geval nog enigszins zoals ze moeten.
Zo een land breekt natuurlijk niet op een schuld als de rentes nihil zijn.

Dus het wordt met de dag spannender.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205837584
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 00:46 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Dat zal wel zo zijn, maar die zwartkijkerij zal je inmiddels wel een hoop geld gekost hebben als je daarnaar handelt. Zit jouw geld dan nu in de Yen of de Yang of de Frank?
Hoe zou je er op willen handelen? En wat doet het er toe qua aandelen? Bedrijven produceren goederen van waarde. Devaluatie van een munt doet niet zoveel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 4 september 2022 @ 01:26:11 #101
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205837669
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 01:03 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hoe zou je er op willen handelen? En wat doet het er toe qua aandelen? Bedrijven produceren goederen van waarde. Devaluatie van een munt doet niet zoveel.
Als dat toch niet uitmaakt, waarom reageer je dan zo negatief op mijn investering in Amerikaanse dividendaandelen?
pi_205838085
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 01:26 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Als dat toch niet uitmaakt, waarom reageer je dan zo negatief op mijn investering in Amerikaanse dividendaandelen?
Ik reageer specifiek op het dollar stuk. Er klopt geen kut van de Amerikaanse economie, het wordt overdreven in stand gehouden.

Die bedrijven blijven er wel, de consumenten zullen allicht wat minder te besteden hebben in de toekomst.

Ik zou alleen wegblijven bij leningen aan de VS.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205838434
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 01:26 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Als dat toch niet uitmaakt, waarom reageer je dan zo negatief op mijn investering in Amerikaanse dividendaandelen?
Ik kom misschien als een lul over soms, dat is niet persoonlijk ;).
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 4 september 2022 @ 09:50:04 #104
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205838467
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 08:36 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik reageer specifiek op het dollar stuk. Er klopt geen kut van de Amerikaanse economie, het wordt overdreven in stand gehouden.

Die bedrijven blijven er wel, de consumenten zullen allicht wat minder te besteden hebben in de toekomst.

Ik zou alleen wegblijven bij leningen aan de VS.
Rente op staatsobligaties heeft geen ene zak meer met de marktrente van doen , doordaat de ECB de eigen leningen opkoopt, lees (italiaanse leningen

De rente zou anders op 12 % moeten staan , de overheden doen nog steeds hun best om zoveel mogelijk inflatie te veroorzaken

koopkracht reparatie kan ook door de ecotax op aardgas af te schaffen, maar nee , de overheid doet het minimumloon en de AOW met 10% omhoog , wat toe een sterkere loonprijsspiraal zal leiden

wel heeft men de pensioenen uitgehold gedurende 20 jaar door beleggingsrendementen niet meer mee te nemen bij de pensoenverplichting om de middenklasse uit te hollen , in plaats daarvan nam men de rekenrente die op 0 % staat

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 04-09-2022 10:52:53 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205839605
us inflatie 8,5% juli
eu inflatie 8.9% juli

clownesk?

Plus er wordt al uitgegaan van dat % x2 in januari in sommige EU landen
pi_205839961
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 01:02 schreef ludovico het volgende:
Zo een land breekt natuurlijk niet op een schuld als de rentes nihil zijn.

Dus het wordt met de dag spannender.
De sustainability van zulke schuldenniveaus is uiteindelijk gewoon afhankelijk van de vraag naar dollars en die is ongekend hoog. Japan heeft het andersom, daar zitten de schulden in het binnenland en is er dus ook geen probleem voor veel hogere gdp/debt levels. Ik hoef nu niet per se exposure in euro's te hebben, binnen Europa houd ik het wel op kronen, daarbuiten in dollars, al dan niet indirect - met een Ahold oid koop je ook gewoon exposure in USD.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 4 september 2022 @ 13:19:02 #107
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_205840129
Japan is qua inwonertal het tiende land ter wereld.
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
pi_205840295
Als de Duitse zware industrie de prijzen van stroom niet meer kan opbrengen of gewoon door de staat is afgesloten omdat het gas nodig is om de Duitse huizen te verwarmen gaat de Duitse industrie zeer zware klappen krijgen.
En dat terwijl de Amerikanen gewoon door kunnen produceren.
Hebben jullie een tip wbt de Amerikaanse industrie? een ETF is ook prima.
in de S&P en Nasdaq zit ik al qua ETF fondsen dus wil weleens iets anders.
pi_205840950
Sp500 industrials etf?

Btw, usa inflatie gaat nu juist dalen en die van de eu gaat vermoedelijk dik stijgen. De usa inflatie is nu al lager dan de eu inflatie dus als de usa inflatie clownesk is, wat is de eu inflatie dan :p
pi_205845447
quote:
7s.gif Op zondag 4 september 2022 13:08 schreef nostra het volgende:

[..]
De sustainability van zulke schuldenniveaus is uiteindelijk gewoon afhankelijk van de vraag naar dollars en die is ongekend hoog. Japan heeft het andersom, daar zitten de schulden in het binnenland en is er dus ook geen probleem voor veel hogere gdp/debt levels. Ik hoef nu niet per se exposure in euro's te hebben, binnen Europa houd ik het wel op kronen, daarbuiten in dollars, al dan niet indirect - met een Ahold oid koop je ook gewoon exposure in USD.
De vraag naar dollars bestaat volledig uit financiele economie ipv de reele economie, dat is niet houdbaar, die handelsbalans breekt het land op. En hoge inflatie en een gek genoeg sterke wisselkoers maakt Amerikaanse producten NOG duurder. Dus de tendensen zijn op dit moment dat het nog verder uit elkaar getrokken gaat worden.

Wat als China geen zin meer heeft om het consumisme te betalen van de Amerikanen? Dan ploft die wisselkoers weg en zijn de Amerikanen opeens arm naar het buitenland toe. Ipv andersom.

Mja levensmiddelen.... Dat blijft wel gaan.

Amerikaanse economie van luxe goederen, dat staat dan fragiel.
En als de Amerikanen de aandelenbeurs ook hoog houden zal daar ook enigszins een klap kunnen komen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205845485
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 17:39 schreef ludovico het volgende:
Wat als China geen zin meer heeft om het consumisme te betalen van de Amerikanen?
Dat zal niet snel gebeuren, want daarmee heeft China Amerika in de tang.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205845516
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2022 14:12 schreef SOG het volgende:
Sp500 industrials etf?

Btw, usa inflatie gaat nu juist dalen en die van de eu gaat vermoedelijk dik stijgen. De usa inflatie is nu al lager dan de eu inflatie dus als de usa inflatie clownesk is, wat is de eu inflatie dan :p
In de VS is die verankerd met hogere lonen, wat wij hebben - en waar volledig aan voorbij wordt gegaan door hoogleraren economie - zit in hogere kostprijs van russisch gas, kort door de bocht.

Als ze kappen met die kut oorlog zakken de prijzen hier weer. En als de supply chain zich aanpast aan de nieuwe realiteit idem dito.

Maar hey, we zullen wel wat inflatie ook hier verankeren. Maar die doemsday prognoses dat het structureel zou zijn geloof ik geen drol van.

De markt schijnt op 2% te rekenen voor volgend jaar, afgeleid uit obligatie prijzen o.i.d.

Ik vind beursanalisten dan veel nuchterder: Economen moeten ook weer niet altijd denken dat ze het beter weten dan het grootkapitaal.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205845550
quote:
7s.gif Op zondag 4 september 2022 17:41 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat zal niet snel gebeuren, want daarmee heeft China Amerika in de tang.
Vind je?

Verklaard de VS zich failliet, en dat goud krijgen ze ook niet, wat gaat China doen? Oorlogje spelen?

Ik zou de VS niet als betrouwbare partner gaan zien voor immense geldbedragen, China zou heel rap moeten investeren in de welvaart van het eigen land ipv andere landen. Maar iig niet in het fragielere VS.

Het is niet houdbaar om op de pof te blijven leven, George Soros is rijk geworden van die valuta speculaties.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205845720
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 13:26 schreef WammesWaggel het volgende:
Als de Duitse zware industrie de prijzen van stroom niet meer kan opbrengen of gewoon door de staat is afgesloten omdat het gas nodig is om de Duitse huizen te verwarmen gaat de Duitse industrie zeer zware klappen krijgen.
En dat terwijl de Amerikanen gewoon door kunnen produceren.
Hebben jullie een tip wbt de Amerikaanse industrie? een ETF is ook prima.
in de S&P en Nasdaq zit ik al qua ETF fondsen dus wil weleens iets anders.
Ik weet niet of het nu direct een voordeel voor de Amerikaanse industrie is als het hier in Europa slecht gaat.
Het zal geen nadeel zijn maar of ze er voordeel uit halen? Ik weet het niet.

- - - - -

Ondanks de verwachte problemen heb ik afgelopen week nog wel voor ¤3.300 aan Alfen bij gekocht (van dividend). Op korte termijn zullen die het ook moeilijker krijgen maar zolang er vraag blijft naar laadpalen (nog zeker 15 jaar) zitten die wel in een groeimarkt.
  zondag 4 september 2022 @ 18:10:39 #115
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205845810
Een underperformance van Europa tov de VS lijkt mij voor de hand liggen de komende kwartalen. Deze winter wordt nog heftig voor het consumentenvertrouwen en de economie.

Deze problemen zijn natuurlijk wel tijdelijk, de oorlog houdt ook wel een keer op. Tijdens dips ga ik dingen zoals Adidas, ASML & L'Oreal kopen (mijn lijst van EU aandelen die ik wel hebben is erg kort vergeleken met mijn US lijstje..).
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205845812
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 17:45 schreef ludovico het volgende:
Vind je?

Voor nu is het een win-winsituatie voor beide landen, doordat door het interveniëren door de Chinese centrale bank via het opkopen van dollars de renminbi kunstmatig laag gehouden wordt en Amerika dus goedkoop kan blijven inkopen en China kan blijven exporteren. Tegelijkertijd creëert China daarmee een machtspositie over Amerika, simpelweg omdat het verreweg de grootste crediteur van het land is. Zoveel alternatieven heeft China ook niet om forex aan te houden, a) vanwege de gigantische bedragen waar je maar één bestemming voor kan vlaggen en dat is US bonds en b) vanwege de inherente instabiliteit van de euro. Voor de rest kopen ze met die dollars als een malle hard assets van en in landen met geldtekorten, zoals havens en mijnen. Er zit echt geen enkel voordeel vanuit Chinees perspectief om ineens de dollar te gaan dumpen, anders dan de troefkaart in handen hebben om dat te kúnnen doen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205848813
quote:
7s.gif Op zondag 4 september 2022 18:10 schreef nostra het volgende:

[..]
Voor nu is het een win-winsituatie voor beide landen, doordat door het interveniëren door de Chinese centrale bank via het opkopen van dollars de renminbi kunstmatig laag gehouden wordt en Amerika dus goedkoop kan blijven inkopen en China kan blijven exporteren. Tegelijkertijd creëert China daarmee een machtspositie over Amerika, simpelweg omdat het verreweg de grootste crediteur van het land is. Zoveel alternatieven heeft China ook niet om forex aan te houden, a) vanwege de gigantische bedragen waar je maar één bestemming voor kan vlaggen en dat is US bonds en b) vanwege de inherente instabiliteit van de euro. Voor de rest kopen ze met die dollars als een malle hard assets van en in landen met geldtekorten, zoals havens en mijnen. Er zit echt geen enkel voordeel vanuit Chinees perspectief om ineens de dollar te gaan dumpen, anders dan de troefkaart in handen hebben om dat te kúnnen doen.
Dumpen niet. Maar afbouwen. Ipv opbouwen. Maar idd China bezit een beetje de wereld zo.

Maar goedkoop kunnen inkopen of lekker veel kunnen exporteren vanwege lage interne prijzen kunnen niet simultaan iets goed zijn hé. Tenminste. Het een sluit het ander een beetje uit.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205851166
twitter
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205851621
En we zijn vandaag weer lossssss

pi_205851707
Valt me nog mee allemaal.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205851807
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 09:17 schreef nostra het volgende:
Valt me nog mee allemaal.
Zit een kleine 5 cent verwijderd van PostNL buy order op 2.00
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205851847
quote:
(ABM FN-Dow Jones) KBC Securities heeft donderdag het advies voor PostNL verlaagd van Kopen naar Houden, terwijl het koersdoel van 3,90 naar 2,50 euro ging.

Het advies werd verlaagd na de publicatie van de kwartaalresultaten door PostNL. KBC paste hierop het waarderingsmodel aan, wat resulteerde in een lagere voorziene EBIT van 149 miljoen euro voor 2022, aan de onderkant van de nieuwe bandbreedte van 145 tot 175 miljoen euro die PostNL hanteert.

KBC ziet geen koersaanjagers op korte termijn, maar ziet wel risico's aan de horizon gloren. KBC wijst op een wijziging van de Belgische postwet of de lancering van Amazons Belgische webwinkel.

Het aandeel PostNL daalde donderdag met 2 procent tot 2,33 euro.
Dat was een maandje terug.

145 miljoen Ebit.
Ik ga uit van langere termijn wat geschommel rond 200miljoen winst. Dit zit daar wel fors vanaf natuurlijk, mensen vinden het ook wel gewoon prettig om fysiek te shoppen. In die zin zou het kunnen dat de Corona winsten wat opgepompt waren.

Maar zou wat jaarverslagen moeten lezen om er meer duiding aan te geven.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205851975
Wordt weer een geweldige beursweek.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205852088
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 07:39 schreef ludovico het volgende:
[ twitter ]
De euro is geen safe haven, de dollar wel.
#GoBankrupt4Ukraine
pi_205852498
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 10:02 schreef QAnonn het volgende:

[..]
De euro is geen safe haven, de dollar wel.
Ga jij maar investeren in dollars.

All I'm saying: vooral bedrijven die thriven op Amerikaans consumerism zijn een risico.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 5 september 2022 @ 13:20:25 #126
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_205854138
Jongens,

Zoals ik de TT al vermelde overweeg ik om toch een deel te gaan verkopen want de aankomende winter zit me niet lekker. Maar aan de andere kant beleg ik al 15 jaar en heb ik nog nooit wat verkocht om die reden. En ik kan bij elke regel ook wel iets verzinnen waarom ik ze niet weg wil doen.

Zien jullie in onderstaand lijstje iets waarvan je zegt dat zou ik wel verkopen nu?

Instrument Allocatie %

Acomo N.V. 7,29%
Aegon 8,49%
Ahold Delhaize 9,50%
Aperam SA 3,45%
ASR Nederland 8,30%
Eurocomm. Prop. 2,57%
ForFarmers 2,02%
ING Groep 3,24%
Nedap 5,60%
NN Group 7,33%
PostNL 2,79%
Shell PLC 16,19%
TKH Group 5,34%
Unilever PLC 11,43%
Rabo Certifcaten 5,72%

Zelf wat overpeinzingen:

- Shell, Ahold en Unilever ben ik niet echt bang voor
- Aperam & TKH zijn wel heel gevoelig voor wat er gaande is maar er is al 45% af ofzo dit jaar dus veel pijn zit er al in verwerkt?
- Voor de verzekeraars kan ik niet echt inschatten wat dit doet? Stijgende rente wel goed, maar de rest?
- Voor banken lijkt met de aankomende periode wel slecht? Stijgende rente goed de rest slecht denk ik?
- PostNL en Forfamers zijn zo klein inmiddels dat dat ook niet meer echt uitmaakt.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_205854253
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 13:20 schreef AQuila360 het volgende:
Jongens,

Zoals ik de TT al vermelde overweeg ik om toch een deel te gaan verkopen want de aankomende winter zit me niet lekker. Maar aan de andere kant beleg ik al 15 jaar en heb ik nog nooit wat verkocht om die reden. En ik kan bij elke regel ook wel iets verzinnen waarom ik ze niet weg wil doen.

Zien jullie in onderstaand lijstje iets waarvan je zegt dat zou ik wel verkopen nu?

Instrument Allocatie %

Acomo N.V. 7,29%
Aegon 8,49%
Ahold Delhaize 9,50%
Aperam SA 3,45%
ASR Nederland 8,30%
Eurocomm. Prop. 2,57%
ForFarmers 2,02%
ING Groep 3,24%
Nedap 5,60%
NN Group 7,33%
PostNL 2,79%
Shell PLC 16,19%
TKH Group 5,34%
Unilever PLC 11,43%
Rabo Certifcaten 5,72%

Zelf wat overpeinzingen:

- Shell, Ahold en Unilever ben ik niet echt bang voor
- Aperam & TKH zijn wel heel gevoelig voor wat er gaande is maar er is al 45% af ofzo dit jaar dus veel pijn zit er al in verwerkt?
- Voor de verzekeraars kan ik niet echt inschatten wat dit doet? Stijgende rente wel goed, maar de rest?
- Voor banken lijkt met de aankomende periode wel slecht? Stijgende rente goed de rest slecht denk ik?
- PostNL en Forfamers zijn zo klein inmiddels dat dat ook niet meer echt uitmaakt.
Als je denkt dat er bedrijven tussen zitten die de komende 3 jaar mogelijk niet overleven dan zou ik ze verkopen, ongeacht de koers.

En anders uitzitten.
  maandag 5 september 2022 @ 14:02:12 #128
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205854586
De enige goeie reden om te verkopen is als je op redelijk korte termijn met pensioen gaat en je het geld binnen een jaar of 5 - 10 echt nodig hebt. Dan snap ik dat je geen risico meer wilt nemen.

Als je beleggingshorizon >10 jaar is zou ik lekker blijven zitten.
pi_205854596
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 13:20 schreef AQuila360 het volgende:
Jongens,

Zoals ik de TT al vermelde overweeg ik om toch een deel te gaan verkopen want de aankomende winter zit me niet lekker. Maar aan de andere kant beleg ik al 15 jaar en heb ik nog nooit wat verkocht om die reden. En ik kan bij elke regel ook wel iets verzinnen waarom ik ze niet weg wil doen.

Zien jullie in onderstaand lijstje iets waarvan je zegt dat zou ik wel verkopen nu?

Instrument Allocatie %

Acomo N.V. 7,29%
Aegon 8,49%
Ahold Delhaize 9,50%
Aperam SA 3,45%
ASR Nederland 8,30%
Eurocomm. Prop. 2,57%
ForFarmers 2,02%
ING Groep 3,24%
Nedap 5,60%
NN Group 7,33%
PostNL 2,79%
Shell PLC 16,19%
TKH Group 5,34%
Unilever PLC 11,43%
Rabo Certifcaten 5,72%

Zelf wat overpeinzingen:

- Shell, Ahold en Unilever ben ik niet echt bang voor
- Aperam & TKH zijn wel heel gevoelig voor wat er gaande is maar er is al 45% af ofzo dit jaar dus veel pijn zit er al in verwerkt?
- Voor de verzekeraars kan ik niet echt inschatten wat dit doet? Stijgende rente wel goed, maar de rest?
- Voor banken lijkt met de aankomende periode wel slecht? Stijgende rente goed de rest slecht denk ik?
- PostNL en Forfamers zijn zo klein inmiddels dat dat ook niet meer echt uitmaakt.
Lekker niks doen. Tenzij je een betere investering hebt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205854614
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2022 14:02 schreef Zwansen het volgende:
De enige goeie reden om te verkopen is als je op redelijk korte termijn met pensioen gaat en je het geld binnen een jaar of 5 - 10 echt nodig hebt. Dan snap ik dat je geen risico meer wilt nemen.

Als je beleggingshorizon >10 jaar is zou ik lekker blijven zitten.
Had je dan een jaar terug moeten beslissen toch, of 2 jaar terug, de koersen hebben niet laag gestaan immers.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205854638
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 14:03 schreef ludovico het volgende:

[..]
Lekker niks doen. Tenzij je een betere investering hebt.
Misschien kunnen we een FOK! thermokleding fabriek starten en daar onderling de aandelen van verdelen :lijstje:
Lijkt me goede business.

Ohja en dan laten we dat uitsluitend bezorgen via PostNL zodat jouw en mijn aandelen weer een boost krijgen w/
  maandag 5 september 2022 @ 16:44:43 #132
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_205856382
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 14:03 schreef ludovico het volgende:

[..]
Lekker niks doen. Tenzij je een betere investering hebt.
Ik heb steeds het idee dat ik een hoop geld laat liggen door die achtbaan steeds mee te gaan. Het lijkt me toch niet anders dan te kunnen zakken met alle ellende die er nu speelt? Maar aan de andere kant echt uitstappen doe ik dan toch niet.

Lastig :P
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_205856486
quote:
3s.gif Op maandag 5 september 2022 14:06 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Misschien kunnen we een FOK! thermokleding fabriek starten en daar onderling de aandelen van verdelen :lijstje:
Lijkt me goede business.

Ohja en dan laten we dat uitsluitend bezorgen via PostNL zodat jouw en mijn aandelen weer een boost krijgen w/
Dat geeft een exclusief karakter "ALLEEN via postnl".
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205856509
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 16:44 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Ik heb steeds het idee dat ik een hoop geld laat liggen door die achtbaan steeds mee te gaan. Het lijkt me toch niet anders dan te kunnen zakken met alle ellende die er nu speelt? Maar aan de andere kant echt uitstappen doe ik dan toch niet.

Lastig :P
Het risico is tweeledig, enerzijds holt besteedbaar inkomen naar beneden, ook vanwege hogere rentes mbt huizenmarkt... Wat daar wel wat druk op de prijzen kan leggen, ook op die van aandelen overigens (maar dat zou meer reele rente moeten zijn maar toch)

Maar inflatie kan zich verankeren, met hogere lonen die niet meer naar beneden gaan, en dat gebeurt wel een beetje, zeker in de VS.

Dus ik verwacht eigenlijk ergens wat gezeik vanwege armoe en radicale centrale banken, maar alles op recente lage koersen - afgelopen 5 jaar - schouw ik nu toch wel in als goed aankoop moment.

Vergis je niet de AEX Staat ook gewoon nog op 666.666 euro.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205856531
En het zal me even beneuwen wat ze met de Shells van de wereld gaan doen, de politiek voelt zich nogal geroepen om daar opeens een rekening neer te leggen.

Niet dat het veel zin heeft, gemiddelde aandeelhouder zit er extreem gediversificeerd in. Dus niemand wordt er echt rijk van, maar anderzijds heeft dat dan vervolgens ook weer weinig effect op individuele vermogens dus het zal....

Anderzijds, je verwacht van een Shell natuurlijk wel dat het die belastingen gaat ontwijken dus wie weet sturen we Royal Dutch gewoon naar Saudi Arabië op deze manier.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 5 september 2022 @ 18:20:57 #136
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205857502
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 17:01 schreef ludovico het volgende:
En het zal me even beneuwen wat ze met de Shells van de wereld gaan doen, de politiek voelt zich nogal geroepen om daar opeens een rekening neer te leggen.

Niet dat het veel zin heeft, gemiddelde aandeelhouder zit er extreem gediversificeerd in. Dus niemand wordt er echt rijk van, maar anderzijds heeft dat dan vervolgens ook weer weinig effect op individuele vermogens dus het zal....

Anderzijds, je verwacht van een Shell natuurlijk wel dat het die belastingen gaat ontwijken dus wie weet sturen we Royal Dutch gewoon naar Saudi Arabië op deze manier.
Shell is UK he

Daarnaast is Willem Alexander grootaandeelhouder en Beatrix ook
Zulke plannen zal Rutte snel onder het tapijt vegen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 5 september 2022 @ 19:37:55 #137
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205858728
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 17:01 schreef ludovico het volgende:
En het zal me even beneuwen wat ze met de Shells van de wereld gaan doen, de politiek voelt zich nogal geroepen om daar opeens een rekening neer te leggen.

Niet dat het veel zin heeft, gemiddelde aandeelhouder zit er extreem gediversificeerd in. Dus niemand wordt er echt rijk van, maar anderzijds heeft dat dan vervolgens ook weer weinig effect op individuele vermogens dus het zal....

Anderzijds, je verwacht van een Shell natuurlijk wel dat het die belastingen gaat ontwijken dus wie weet sturen we Royal Dutch gewoon naar Saudi Arabië op deze manier.
Toen Shell door de coronamaatregen verlies draaide is dat ook niet gecompenseerd. Beleggersrisico heet het dan. Dan moeten ze dat nu ook niet doen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_205861493
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 19:37 schreef LXIV het volgende:

[..]
Toen Shell door de coronamaatregen verlies draaide is dat ook niet gecompenseerd. Beleggersrisico heet het dan. Dan moeten ze dat nu ook niet doen.
Ja, eens, maar de echte kosten zijn dat het bedrijf gewoon ergens anders vestigt vanwege minder idioot fiscaal regime.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205861503
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 18:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Shell is UK he

Daarnaast is Willem Alexander grootaandeelhouder en Beatrix ook
Zulke plannen zal Rutte snel onder het tapijt vegen
Ticker symbol schijnt RDS te zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 5 september 2022 @ 22:27:54 #140
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205861536
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 22:25 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ticker symbol schijnt RDS te zijn.
Niet meer. ;)
pi_205861551
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 22:25 schreef ludovico het volgende:
Ticker symbol schijnt RDS te zijn.
MO heet ook al tig jaar geen Philip Morris meer.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205873468
F*ck time in de market man :')

Elke lompe boer kon wel voorspellen dat de russen nord stream niet open zouden gooien na 3 werkdagen.

Sp500 4300 maand geleden....

Vlak na de inval in ukraine

3 mooie momenten om uit te stappen maar niet gedaan vanwege het adagium time in the market..
pi_205873616
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 23:13 schreef SOG het volgende:
F*ck time in de market man :')

Elke lompe boer kon wel voorspellen dat de russen nord stream niet open zouden gooien na 3 werkdagen.

Sp500 4300 maand geleden....

Vlak na de inval in ukraine

3 mooie momenten om uit te stappen maar niet gedaan vanwege het adagium time in the market..
Ik denk niet dat ze met time in the market een maand bedoelen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_205879666
PostNL kooporder 2.0 wordt tegenaan gehegen.

Of is het gehijgt?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205880873
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 16:26 schreef ludovico het volgende:
PostNL kooporder 2.0 wordt tegenaan gehegen.

Of is het gehijgt?
Gehijgd.

Sowieso wordt in die zin de PV al vervoegd met stam + T dus weinig kans dat er dan nog een tweede werkwoord is met dezelfde uitkomst :+
pi_205880876
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 23:30 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ze met time in the market een maand bedoelen.
Sp500 zit al 248 dagen in een bear market
pi_205880953
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2022 18:39 schreef SOG het volgende:

[..]
Sp500 zit al 248 dagen in een bear market
Komende 2 tot 3 jaar wordt vast niet veel beter dan nu.
Maar als je horizon verder weg ligt is dat op zich niet zo'n probleem.

Stug bij blijven kopen van dividend of spaargeld en verder niet teveel naar omkijken.

quote:
What history says about bear markets
Since 1950, the S&P 500 has dropped more than 20% on 11 occasions. Below are some interesting data points on those pullbacks, according to a new report from Yardeni Research (PDF).

- The early 2000s bear market took 929 days to reach its lowest point. That's about two and a half years. This bear market occurred after the amazing rise of internet stocks in the late-1990s.
- The second-longest bear market started in 1973 and took 630 days to hit bottom. Contributing factors to the downturn were inflation, slow economic growth, and political turmoil surrounding U.S. President Nixon.
- The early 80's bear market lingered for 622 days before stocks started rising again. Inflation had a role here too. The Fed took an aggressive stance against rising prices by raising the federal funds rate to an eye-popping 20%. A recession and high unemployment followed.
- History's shortest bear market was the 2020 downturn, prompted by pandemic-related shutdowns and uncertainty. Stock prices fell for only 33 days before returning to growth.
- On average, not including this current cycle, bear markets last 388 days -- or just over one year.
- Excluding the longest and shortest bear markets of 2000 and 2020, respectively, the average bear market duration is almost exactly one year.
- Since 2000, there have been only three bear markets not including this one. Two of the three have lasted longer than the one-year average.
  woensdag 7 september 2022 @ 21:04:08 #148
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205883684
Yep gewoon dividendaandelen blijven kopen en putjes schrijven. Wel middelen en jezelf dwingen alleen te kopen op rode dagen.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205883788
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 21:04 schreef JimmyJames het volgende:

en jezelf dwingen alleen te kopen op rode dagen.
Dat is de laatste maanden niet zo'n grote opgave :+
pi_205885656
Stocks making the biggest moves after hours: GameStop, American Eagle, Asana and more

https://www.cnbc.com/2022(...)urce=androidappshare


American eagle min 12 procent after hours.

Mijn holdings aeo nu ongeveer even groot als het voorschot op mijn energierekening _O-
pi_205888759
Het aandeel "Alfen" is inmiddels groot genoeg in m'n portfolio dus heb deze week wat 'Van Lanschot' aangekocht op ¤20,25 - ¤20,30 van m'n dividend.

Het lijkt wel een aardig aandeel voor dividend en het staat relatief wat lager op het moment.
  donderdag 8 september 2022 @ 12:57:45 #152
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205890001
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 13:20 schreef AQuila360 het volgende:
Jongens,

Zoals ik de TT al vermelde overweeg ik om toch een deel te gaan verkopen want de aankomende winter zit me niet lekker. Maar aan de andere kant beleg ik al 15 jaar en heb ik nog nooit wat verkocht om die reden. En ik kan bij elke regel ook wel iets verzinnen waarom ik ze niet weg wil doen.

Zien jullie in onderstaand lijstje iets waarvan je zegt dat zou ik wel verkopen nu?

Instrument Allocatie %

Acomo N.V. 7,29%
Aegon 8,49%
Ahold Delhaize 9,50%
Aperam SA 3,45%
ASR Nederland 8,30%
Eurocomm. Prop. 2,57%
ForFarmers 2,02%
ING Groep 3,24%
Nedap 5,60%
NN Group 7,33%
PostNL 2,79%
Shell PLC 16,19%
TKH Group 5,34%
Unilever PLC 11,43%
Rabo Certifcaten 5,72%

Zelf wat overpeinzingen:

- Shell, Ahold en Unilever ben ik niet echt bang voor
- Aperam & TKH zijn wel heel gevoelig voor wat er gaande is maar er is al 45% af ofzo dit jaar dus veel pijn zit er al in verwerkt?
- Voor de verzekeraars kan ik niet echt inschatten wat dit doet? Stijgende rente wel goed, maar de rest?
- Voor banken lijkt met de aankomende periode wel slecht? Stijgende rente goed de rest slecht denk ik?
- PostNL en Forfamers zijn zo klein inmiddels dat dat ook niet meer echt uitmaakt.
Time in the market instead timing the market. Waarom zou je het beter weten dan de markt zelf? Op de lange, lange termijn is de trend altijd up. Het is totaal onvoorspelbaar wat er tussenin gebeurt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_205890171
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 12:57 schreef LXIV het volgende:

[..]
Time in the market instead timing the market. Waarom zou je het beter weten dan de markt zelf? Op de lange, lange termijn is de trend altijd up. Het is totaal onvoorspelbaar wat er tussenin gebeurt.
True, maar ik heb nog een trauma van net voor de corona crash :P
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  donderdag 8 september 2022 @ 13:34:26 #154
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205890405
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:12 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
True, maar ik heb nog een trauma van net voor de corona crash :P
Als je was blijven zitten was er niks aan de hand geweest
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_205891030
Oh bear market is van top naar bodem. Ik dacht van top naar bodem en dan terug naar vorige top, dat ie dan pas "officieel" over is.

Dus sp500 is al uit bear market territorium.

Edit: maar als de sp500 een nieuwe low maakt dan wordt de periode daarvoor toegevoegd aan de lengte van de bear market uiteraard
pi_205891509
Net ff gekeken, PostNL nog boven mijn buy order van 2.0 op 2.004.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205891562
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:34 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als je was blijven zitten was er niks aan de hand geweest
Ik ben blijven zitten maar ik wou er letterlijk uit en dan had ik gewoon voor de helft alles terug kunnen kopen en u heb ik weer dat zelfde gevoel. Maar heb nog niets gedaan dus ik kijk het even aan. Er lijken nu ook wel weer positievere signalen te ontstaan.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_205891908
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:01 schreef ludovico het volgende:
Net ff gekeken, PostNL nog boven mijn buy order van 2.0 op 2.004.
Nu niet meer
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  donderdag 8 september 2022 @ 15:24:48 #159
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205891953
PostNL verbaasd me wel. Wat is het divrend nu? 14% of zo?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_205892235
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:24 schreef LXIV het volgende:
PostNL verbaasd me wel. Wat is het divrend nu? 14% of zo?
Vraag is natuurlijk of ze volgend jaar weer zoveel dividend betalen...
  donderdag 8 september 2022 @ 15:38:07 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205892238
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Vraag is natuurlijk of ze volgend jaar weer zoveel dividend betalen...
Natuurlijk. Maar al halveert het, dan is het nog veel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_205892253
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:24 schreef LXIV het volgende:
PostNL verbaasd me wel. Wat is het divrend nu? 14% of zo?
Interimdividend 31-08-2022 :¤0,14
Over 2021: interim ¤0,10, slot ¤0,32.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_205892266
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:38 schreef LXIV het volgende:

[..]
Natuurlijk. Maar al halveert het, dan is het nog veel.
Da's waar. Ik hou het voorlopig maar aan, heb er nog iets van ¤35.000 in zitten, dat was ¤60.000 enkele maanden terug ;(
  donderdag 8 september 2022 @ 15:49:30 #164
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205892371
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:39 schreef recursief het volgende:

[..]
Interimdividend 31-08-2022 :¤0,14
Over 2021: interim ¤0,10, slot ¤0,32.
.42/2 = 21%
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_205892697
Daarom. Er wordt rekening gehouden met winstwaarschuwingen neem ik dan aan. Blij dat ik de rotzooi gedumpt heb boven de 3 en na de 32 cent dividend. Ik zie in zon grafiek zeker overeenkomsten met american eagle outfitters. Tergend langzame daling. Nu wordt het straks feest als ze de targets halen en het dividend dus niet tegenvalt, maar ik vind het een behoorlijke gamble.

Maja ik had maar 275 stuks dus dat is speelgeld vergeleken met de rest hier.
pi_205892845
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:24 schreef LXIV het volgende:
PostNL verbaasd me wel. Wat is het divrend nu? 14% of zo?
EBITDA van wss 140 miljoen....
Stel ze keren 75% uit... 100 miljoen...

quote:
Sinds 31 augustus 2021 bedraagt het aantal uitgegeven en geplaatste aandelen 513.252.013.
500 mil aandelen...

20 cent per aandeel...
10%.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205892896
500 miljoen aandelen.

Daar heb ik er dan 20ppm van / 0.002%
Dat is niet zoveel invloed.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 8 september 2022 @ 16:24:41 #168
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205892912
quote:
81s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:23 schreef ludovico het volgende:
500 miljoen aandelen.

Daar heb ik er dan 20ppm van / 0.002%
Dat is niet zoveel invloed.
Ik 200
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_205892965
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:24 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik 200
200ppm of 200 aandelen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 8 september 2022 @ 16:27:40 #170
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205892967
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:27 schreef ludovico het volgende:

[..]
200ppm of 200 aandelen?
ppm
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_205892976
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:27 schreef LXIV het volgende:

[..]
ppm
Dat zijn de betere aantallen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 8 september 2022 @ 16:29:06 #172
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205892988
quote:
80s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:28 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat zijn de betere aantallen.
Helaas wel. Grootste bleeder muv Rabo perps
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 8 september 2022 @ 16:29:35 #173
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205893001
Maar zeker van die perps maakt mij het niks uit. Die betalen gewoon 6,5% en hoe lager ze genoteerd staan, hoe minder belasting ik betaal. Ga ze toch niet vekropen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_205893011
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:29 schreef LXIV het volgende:
Maar zeker van die perps maakt mij het niks uit. Die betalen gewoon 6,5% en hoe lager ze genoteerd staan, hoe minder belasting ik betaal. Ga ze toch niet vekropen.
PostNL gaat wel weer naar 6.0 tis alleen de vraag wanneer binnen de volgende 10 jaar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 8 september 2022 @ 16:30:52 #175
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205893017
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:30 schreef ludovico het volgende:

[..]
PostNL gaat wel weer naar 6.0 tis alleen de vraag wanneer binnen de volgende 10 jaar.
Zolang het bedrijf goed draait en ze dividend blijven uitbetalen heb ik ze liever op 1 euro dan op 6.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_205893036
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:30 schreef LXIV het volgende:

[..]
Zolang het bedrijf goed draait en ze dividend blijven uitbetalen heb ik ze liever op 1 euro dan op 6.
Ik zie ze wel liever op 6. Heb wel een andere investering als ze die koers noteren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 8 september 2022 @ 16:36:56 #177
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205893105
quote:
80s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:31 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik zie ze wel liever op 6. Heb wel een andere investering als ze die koers noteren.
Op 1 heb je een divrend van 40%. Gewoon telkens herinvesteren! Zou niet betetr kunnen. 500% rendement over 5 jaar.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_205893128
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205893141
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:36 schreef LXIV het volgende:

[..]
Op 1 heb je een divrend van 40%. Gewoon telkens herinvesteren! Zou niet betetr kunnen. 500% rendement over 5 jaar.
Ja, mja, korte termijn, als je na een jaar verkoopt is x3 meer dan -60%.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 8 september 2022 @ 16:44:44 #180
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205893211
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:39 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja, mja, korte termijn, als je na een jaar verkoopt is x3 meer dan -60%.
Koersen zijn mij steeds minder gaan interesseren naarmate ik langer beleg.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_205893853
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:44 schreef LXIV het volgende:

[..]
Koersen zijn mij steeds minder gaan interesseren naarmate ik langer beleg.
Snap ik, maar ik zit in huizen bouw leeftijd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205907241
quote:
7s.gif Op woensdag 7 september 2022 23:18 schreef SOG het volgende:
Stocks making the biggest moves after hours: GameStop, American Eagle, Asana and more

https://www.cnbc.com/2022(...)urce=androidappshare


American eagle min 12 procent after hours.

Mijn holdings aeo nu ongeveer even groot als het voorschot op mijn energierekening _O-
Gaan trouwens ook nog van >6% dividend naar 0 procent dividend
pi_205909100
Tot nu toe prima dagje. We zijn weer uit het rood voor zolang het duurt.
pi_205911285
De hele wereld is kut, we knallen omhoog, love that style.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205911383
quote:
81s.gif Op vrijdag 9 september 2022 14:44 schreef SOG het volgende:

[..]
Gaan trouwens ook nog van >6% dividend naar 0 procent dividend
Ja en terecht. Liquiditeit behouden en bouwen aan de toekomst. Honderd keer liever dat dan á la Intel maar je dividendje met schulden financieren. Dit soort (mega)swings zijn gewoon inherent aan apparel, dat is een rollercoaster op xtc. Brand, balans en sustainability naar de toekomst zijn key; dividend kan me gestolen worden voor die categorie.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205911512
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:14 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja en terecht. Liquiditeit behouden en bouwen aan de toekomst. Honderd keer liever dat dan á la Intel maar je dividendje met schulden financieren.
Intel is het een waardeloos aandeel, maar ze verdienen meer dan genoeg om het dividend te betalen.
pi_205911546
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:22 schreef DIJK het volgende:
Intel is het een waardeloos aandeel, maar ze verdienen meer dan genoeg om het dividend te betalen.
Je broodnodige capex financieren met boutique deals om je FCF op korte termijn te behouden levert dat op ja.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 9 september 2022 @ 21:01:14 #188
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205912012
Vandaag dus niet kopen.

Maandag zal alles wel weer kut zijn.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205912110
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 september 2022 21:01 schreef JimmyJames het volgende:
Vandaag dus niet kopen.

Maandag zal alles wel weer kut zijn.
Schrijven dus. Hoe volatieler, hoe beter.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205914669
Intel, bazen bedrijf.

Zeikerds. Kijk ook eens naar de waardering van bedrijven ipv alleen de groei.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205915094
Ik kijk liever naar rendement dan iets anders. Fijn dat een bedrijf zo mooi gewaardeerd staat als je geld als sneeuw voor de zon verdwijnt ^O^
  zaterdag 10 september 2022 @ 13:04:04 #192
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205918481
twitter


opmerkelijk...

of eigenlijk goede verklaring voor de forse premies die je kunt vangen met puts schrijven.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205920168
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2022 01:03 schreef SOG het volgende:
Ik kijk liever naar rendement dan iets anders. Fijn dat een bedrijf zo mooi gewaardeerd staat als je geld als sneeuw voor de zon verdwijnt ^O^
Rendement uit het verleden heeft weleens een voorspellende waarde voor rendementen in de toekomst laten zie ja. Maar dan zijn het de slechtst presterende aandelen die de best presterende aandelen overtreffen.

De Bondt en Thaler is dat. Overreactie effect.

Ik kijk liever naar toekomstige rendementen, maar die zijn onzeker. Historische rendementen doen me wat minder.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 12 september 2022 @ 22:05:57 #194
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205953529
Iemand zondag de docu van ASML gezien?

Natuurlijk een promofilm, maar het is wel een gaaf bedrijf. Ik zou er bijna all in op willen gaan, het enige dat me echt tegenhoudt is de geopolitieke belangen die het heeft. Dat kan heel goed voor ze uitpakken, maar kan ook heel nadelig voor ze uitpakken (China die Veldhoven inneemt ofzo _O-).

https://www.vpro.nl/progr(...)geheim-van-asml.html
pi_205956810
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 22:05 schreef Zwansen het volgende:
Iemand zondag de docu van ASML gezien?

Natuurlijk een promofilm, maar het is wel een gaaf bedrijf. Ik zou er bijna all in op willen gaan, het enige dat me echt tegenhoudt is de geopolitieke belangen die het heeft. Dat kan heel goed voor ze uitpakken, maar kan ook heel nadelig voor ze uitpakken (China die Veldhoven inneemt ofzo _O-).

https://www.vpro.nl/progr(...)geheim-van-asml.html
Gisteravond de herhaling deels gezien :Y
Heel gaaf inderdaad. Wel zorgwekkend dat eigenlijk alles en iedereen wereldwijd van deze machinebouwer afhankelijk is. Zowel Trump als Biden hadden hen gesommeerd om geen zaken met China te doen als ik het goed verstond.
  dinsdag 13 september 2022 @ 17:15:18 #196
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205961552
Flink rood vandaag. Kopen dus.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205961635
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 17:15 schreef JimmyJames het volgende:
Flink rood vandaag. Kopen dus.
Gedaan, er was weer ruim ¤800 dividend bijgeschreven (ABN AMRO) dus net voor sluitingstijd nog omgezet in van Lanschot.
pi_205961825
  dinsdag 13 september 2022 @ 22:06:04 #199
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205966076
Mooi dagje wel. Niet leuk voor het portfolio, wel weer genieten van de reacties op het web.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 september 2022 @ 22:43:50 #200
862 Arcee
Look closer
pi_205966848
Wall Street zakt 4% vandaag.
pi_205970013
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 september 2022 22:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Mooi dagje wel. Niet leuk voor het portfolio, wel weer genieten van de reacties op het web.
Ik denk zelf dat we tot het voorjaar van 2023 (maart) niet of nauwelijks omhoog zullen gaan.

Overigens denk ik ook dat het met die energiecrisis en gascrisis allemaal wel los zal lopen. Hopelijk komt er binnen een jaar in ieder geval een staakt het vuren tussen Rusland en Oekraïne en zal de inflatie wat ingedamd worden door de renteverhogingen. Wat Corona betreft verwacht ik weinig problemen meer.

2023 wordt het jaar! :)
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  woensdag 14 september 2022 @ 10:47:47 #202
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205970085
Lijkt mij vrij zeker dat er een wapenstilstand komt ja. Op dat moment wil je Shell wellicht even niet in de porto hebben.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205980969
Is "DeGiro" stuk of begrijp ik iets niet?

Ik heb al heel lang geen aandelen Shell meer, staat er nu ineens een dividend aankondiging voor 21/06/2021 :P

pi_205981058
Idem hier, ook geen shell meer maar wel dividend :?
  donderdag 15 september 2022 @ 08:15:06 #205
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205981191
Grappig zie het ook, maar Royal Dutch Shell bestaat niet eens meer. Is nu gewoon Shell PLC.
  donderdag 15 september 2022 @ 10:17:06 #206
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205982376
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 22:05 schreef Zwansen het volgende:
Iemand zondag de docu van ASML gezien?

Natuurlijk een promofilm, maar het is wel een gaaf bedrijf. Ik zou er bijna all in op willen gaan, het enige dat me echt tegenhoudt is de geopolitieke belangen die het heeft. Dat kan heel goed voor ze uitpakken, maar kan ook heel nadelig voor ze uitpakken (China die Veldhoven inneemt ofzo _O-).

https://www.vpro.nl/progr(...)geheim-van-asml.html
Ff gekeken, heel mooi inderdaad. Prachtig bedrijf

Ik snap nu wel waarom de VS probeert tegen te houden dat China de nieuwste fabrieken krijgt, zonder die dingen kan China gewoon niks. Hun telefoonmarkt kan nooit concurreren met het westen als ze geen toegang hebben tot die machines bijvoorbeeld.

Toch hoop ik wel dat ASML meer neutraal kan blijven, volgens mij is dat ook veiliger voor de toekomst van het bedrijf.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_205982573
Melding van shell dividend is weer weg bij mij :)
pi_205983424
Heeft iemand ervaring met termijndeposito's Am. Dollars? De rentes zijn best oké.
3 maands = 3,2% en 6 maands 3,59%. Je zit alleen met het koersverschil qua risico winst of verlies.
Vorig jaar nog een smak USD gekocht tegen 1,18 en onlangs verkocht tegen 1,04 maar nu met de pariteit is het minder interessant.
Doch qua rente op zich niet gek.
  donderdag 15 september 2022 @ 19:24:39 #209
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205988108
Netflix van -8% gisteren naar +8% vandaag. Wel geinig die vola. Zit te denken om mijn verkooporder van $245 te cancelen. Ben er nog niet uit.

Als ik kijk naar mijn andere techaandelen dan is netflix niet eentje die ik per se kwijt wil nu. Die vrije versie met reclame zou nog wel eens een flink ding kunnen worden.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205994681
Het is weer zo'n vrijdag dat je denkt: Blij als het weekend is. :')
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205996188
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 11:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Het is weer zo'n vrijdag dat je denkt: Blij als het weekend is. :')
Dat had ik iedere vrijdag toen ik nog voor een baas werkte.
pi_205996190
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 13:19 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat had ik iedere vrijdag toen ik nog voor een baas werkte.
Count your blessings. :) Het is je gegund.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205999269
Hoppa, weer 2 procent er af vandaag. Blij dat het weekend is.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205999753
Mijn TL van Meta gaat ook niet lekker.
Van +80% naar -54%
pi_206000316
Heb maar weer twee aandelen Berkshire gekocht.
Rente krijg ik toch niet noemenswaardig op mijn spaarrekening.
Dit creëert tenminste dividend binnen het bedrijf althans.
Gekocht voor $274 per aandeel.
Geen idee of het verstandig is.
pi_206001507
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 19:26 schreef WammesWaggel het volgende:
Heb maar weer twee aandelen Berkshire gekocht.
Rente krijg ik toch niet noemenswaardig op mijn spaarrekening.
Dit creëert tenminste dividend binnen het bedrijf althans.
Gekocht voor $274 per aandeel.
Geen idee of het verstandig is.
Het is altijd beter dan PostNL :P

Heb zelf ook een leuk stapeltje Berkshire, het is bijna een ETF op zichzelf.
pi_206001905
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 20:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het is altijd beter dan PostNL :P

Heb zelf ook een leuk stapeltje Berkshire, het is bijna een ETF op zichzelf.
Het voordeel van PostNL is wel dat die niet heel veel verder kunnen zakken.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_206002037
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2022 21:45 schreef recursief het volgende:

[..]
Het voordeel van PostNL is wel dat die niet heel veel verder kunnen zakken.
Aandelen kunnen tot 100% zakken.
Dus of je dan ¤1.000 in Berkshire of PostNL hebt zitten maakt weinig uit.
pi_206002068
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 22:02 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Aandelen kunnen tot 100% zakken.
Dus of je dan ¤1.000 in Berkshire of PostNL hebt zitten maakt weinig uit.
Bij PostNL is er al 50% af. Dus dan kan ie nog maar 50% zakken. Toch? :'( ;(
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_206002087
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2022 22:06 schreef recursief het volgende:

[..]
Bij PostNL is er al 50% af. Dus dan kan ie nog maar 50% zakken. Toch? :'( ;(
Als dat je leven in balans houdt, dan: "ja"

:+
pi_206002473
Sorry, ik probeer het van de zonnige kant te bekijken :7
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  zaterdag 17 september 2022 @ 00:45:00 #222
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_206003746
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 20:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

Heb zelf ook een leuk stapeltje Berkshire, het is bijna een ETF op zichzelf.
Ik moet er nog wat analyses over lezen... Vooral over wat die bedrijven van Berkshire nou waard zouden moeten zijn. Want de waarde van het gros van de aandelenportefeuille kun je gewoon eenvoudig vinden. Ik zou er nog het liefst een super langlopende put op schrijven maar die dingen zijn te weinig volatiel om wat leuks op te leveren.

Hmm dus volgens de meest analisten ligt de waarde van BRK iets van 20-30% boven de huidige koers. Het is idd een soort ETF als je kijkt naar de diversificatie van de BRK bedrijven (railway, energie, verzekeringen, industrie, snoep) en de aandelenporto. Het is wat spannender dan gewoon de SPY etf te kopen. Wellicht koop ik wat rond $250 of lager.

[ Bericht 13% gewijzigd door JimmyJames op 17-09-2022 17:37:32 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_206040343
twitter

Zo dan....

Niet goed voor de Duitse export
  dinsdag 20 september 2022 @ 18:28:58 #224
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_206042365
TELL. Sterkte voor de grootaandeelhouders hier. :{
pi_206043063
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 september 2022 18:28 schreef Zwansen het volgende:
TELL. Sterkte voor de grootaandeelhouders hier. :{
Nu -22%. Jemig. Met zo'n aandeel heb je geen turbo's meer nodig.
pi_206044262
CFO en CEO van PostNL kochten samen 80k aandelen op en nabij 2.8 euro per aandeel. Afgelopen 13 mei.

Zelf op 3.3 en op 2.0 bijgekocht, lijkt opeens duur zo met die koers van 1.78 nu.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 20 september 2022 @ 22:23:34 #227
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206045744
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 20:42 schreef ludovico het volgende:
CFO en CEO van PostNL kochten samen 80k aandelen op en nabij 2.8 euro per aandeel. Afgelopen 13 mei.

Zelf op 3.3 en op 2.0 bijgekocht, lijkt opeens duur zo met die koers van 1.78 nu.
Je moet eigenlijk nooit middelen
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206045956
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 00:45 schreef JimmyJames het volgende:

[..]
Ik moet er nog wat analyses over lezen... Vooral over wat die bedrijven van Berkshire nou waard zouden moeten zijn. Want de waarde van het gros van de aandelenportefeuille kun je gewoon eenvoudig vinden. Ik zou er nog het liefst een super langlopende put op schrijven maar die dingen zijn te weinig volatiel om wat leuks op te leveren.

Hmm dus volgens de meest analisten ligt de waarde van BRK iets van 20-30% boven de huidige koers. Het is idd een soort ETF als je kijkt naar de diversificatie van de BRK bedrijven (railway, energie, verzekeringen, industrie, snoep) en de aandelenporto. Het is wat spannender dan gewoon de SPY etf te kopen. Wellicht koop ik wat rond $250 of lager.
Bij Berkshire heb je denk ik twee belangrijke factoren. Wat is het nu waard en hoe goed kan men het kapitaal herinvesteren. Vooral in dat laatste onderscheiden zij zich van een ETF. Volgens mij hebben die oude baasje prima resultaten als het aankomt op het herinvesteren van het kapitaal. Dat maakt mij gelijk terughoudend. Buffett en Munger hebben natuurlijk niet het eeuwige leven, maar zijn wel het succes achter Berkshire.
pi_206047596
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 22:23 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je moet eigenlijk nooit middelen
Er zit geen logica in meer geld geïnvesteerd hebben in een fonds bij hogere koersen dan lagere.

Middelen om het middelen zal allemaal wel maar fundamenteel is er weinig anders geworden voor PostNL. Men is bang voor inflatie en wat brandstofkosten? Die brandstofkosten zijn nihil als je ze doorberekend op pakketprijs.

Simpele som: PostNL wagen met 250 pakjes, rijdt 100 kilometer op een dag, 10 liter brandstof, 25 pakjes per liter van 2 euro, 8 cent per pakje.

Wie weet met al die andere ketens komt er een factor 2-3 bij. 25 cent per pakje, 20% inflatie in brandstof = 5 cent per pakje, tops.

Het effect van lock downs lijkt misschien wat onderschat maar verder is er ook een algehele onzekerheid in de markt mbt koopkracht, lijkt mij dat een vervoerder juist wat meer aantrekkelijk is bij mensen die het goedkoopste willen opvissen dus dat is dan nog relatief gunstig.

Middelen om het middelen zal dus allemaal wel, maar bij lagere koersen zou je juist meer geinvesteerd moeten hebben lijkt me ook logica.

Maar geldt voor meer aandelen, diversificatie blijft enigszins een ding.

Ja stroom etc wordt nu ook wat duurder maar daar heeft retail nog veel meer last van. DHL zal er ook last van hebben, die kosten weten ze dus wel door te sturen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206047989
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 september 2022 18:28 schreef Zwansen het volgende:
TELL. Sterkte voor de grootaandeelhouders hier. :{
Bedankt...

M'n portfolio gisteren -3,5%. Rivian & TELL waren de grote verliezers daarin. En vrijwel niets in het groen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  woensdag 21 september 2022 @ 08:56:37 #231
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_206048083
TELL nu mooi als inkoop moment? Zit er zelf al een tijd aan te denken, ook met een price alert actief van 2.9..

Alleen grote kans dat de boel nog verder naar beneden keldert de komende dagen.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  woensdag 21 september 2022 @ 15:22:17 #232
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_206052384
Zwaar speculatief. Mijn geschreven calls zijn iig niet meer itm.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_206056858
Kijk even de andere kant op, vliegen de koersen omhoog...

En dankzij de Dollar bijna 2% in de plus vandaag.
  woensdag 21 september 2022 @ 20:49:43 #234
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206056989
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 20:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
Kijk even de andere kant op, vliegen de koersen omhoog...

En dankzij de Dollar bijna 2% in de plus vandaag.
NASDAQ eerst een drop van bijna -1%, toen naar + 1,6% net en nu daalt het weer rap 8)7
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206057319
quote:
2s.gif Op woensdag 21 september 2022 20:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
NASDAQ eerst een drop van bijna -1%, toen naar + 1,6% net en nu daalt het weer rap 8)7
Lijkt iets te stabiliseren.

Edit:



[ Bericht 16% gewijzigd door TheFreshPrince op 21-09-2022 21:26:42 ]
pi_206058573
Sp500 weer in beermarkt territorium (8>
pi_206058621
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2022 22:02 schreef SOG het volgende:
Sp500 weer in beermarkt territorium (8>
Mooi, dan zullen wij morgen wel weer stijgen. Ik snap er echt he-le-maal niets van.
pi_206058834
Stijgende rente en een Russische dictator die dreigt met kernwapens zijn natuurlijk niet positief voor de beurzen maar dit is natuurlijk wel wat spijtig.
Morgen hopelijk weer 1% in de plus.
pi_206059092
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 08:56 schreef Kaizen_ het volgende:
TELL nu mooi als inkoop moment? Zit er zelf al een tijd aan te denken, ook met een price alert actief van 2.9..

Alleen grote kans dat de boel nog verder naar beneden keldert de komende dagen.
Heb vandaag weer bijgekocht en mijn positie TELL verdubbeld. Wel op 3,15 ingekocht ipv 3,05 omdat ik de order verkeerd plaatste. :')
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  woensdag 21 september 2022 @ 22:52:59 #240
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206059565
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 08:03 schreef ludovico het volgende:

[..]
Er zit geen logica in meer geld geïnvesteerd hebben in een fonds bij hogere koersen dan lagere.

Middelen om het middelen zal allemaal wel maar fundamenteel is er weinig anders geworden voor PostNL. Men is bang voor inflatie en wat brandstofkosten? Die brandstofkosten zijn nihil als je ze doorberekend op pakketprijs.

Simpele som: PostNL wagen met 250 pakjes, rijdt 100 kilometer op een dag, 10 liter brandstof, 25 pakjes per liter van 2 euro, 8 cent per pakje.

Wie weet met al die andere ketens komt er een factor 2-3 bij. 25 cent per pakje, 20% inflatie in brandstof = 5 cent per pakje, tops.

Het effect van lock downs lijkt misschien wat onderschat maar verder is er ook een algehele onzekerheid in de markt mbt koopkracht, lijkt mij dat een vervoerder juist wat meer aantrekkelijk is bij mensen die het goedkoopste willen opvissen dus dat is dan nog relatief gunstig.

Middelen om het middelen zal dus allemaal wel, maar bij lagere koersen zou je juist meer geinvesteerd moeten hebben lijkt me ook logica.

Maar geldt voor meer aandelen, diversificatie blijft enigszins een ding.

Ja stroom etc wordt nu ook wat duurder maar daar heeft retail nog veel meer last van. DHL zal er ook last van hebben, die kosten weten ze dus wel door te sturen.
Jouw aankoopmoment en toevallige gemiddelde aankoopprijs heeft natuurlijk geen enkele invloed of relatie tot de ontwikkeling van de koersen verder.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206059901
Tijd voor een random Buffett quote:

pi_206060161
Tijd voor een random foto van postnl ava:
  woensdag 21 september 2022 @ 23:57:18 #243
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_206060332
Shell is echt mijn rots in de branding.

Unilever ook wel een goede dag vandaag. Even kijken of daar een reden voor was.
Please Move The Deer Crossing Sign
  donderdag 22 september 2022 @ 00:03:00 #244
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206060389
quote:
10s.gif Op woensdag 21 september 2022 23:57 schreef JimmyJames het volgende:
Shell is echt mijn rots in de branding.

Unilever ook wel een goede dag vandaag. Even kijken of daar een reden voor was.
Stijgende dollar door renteverhogingen?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206061306
Stormachtig dagje voor de boeg vandaag?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_206063362
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 22:52 schreef LXIV het volgende:

[..]
Jouw aankoopmoment en toevallige gemiddelde aankoopprijs heeft natuurlijk geen enkele invloed of relatie tot de ontwikkeling van de koersen verder.
Ehm.

Nee, de ontwikkeling van de koers verder staat los van waar IK het aankoop.

Mijn rendement daarentegen is hoger als ik laag inkoop dan hoog, sure, er is wat momentum effect, maar individuele aandelen is daar natuurlijk helemaal geen vertrouwen uit te putten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206064630
Hmm af te vragen of ik nut moet kopen of moet wachten op verdere renteverhogingen.
Want een hogere rente is over het algemeen niet best voor bedrijfsresultaten. Anderzijds de inflatie is ook torenhoog.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 22 september 2022 @ 13:35:25 #248
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206064675
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:00 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ehm.

Nee, de ontwikkeling van de koers verder staat los van waar IK het aankoop.

Mijn rendement daarentegen is hoger als ik laag inkoop dan hoog, sure, er is wat momentum effect, maar individuele aandelen is daar natuurlijk helemaal geen vertrouwen uit te putten.
Maar als je een aandeel voor 100 koopt en daarna nog een keer op 50 middelt is er absoluut niet meer kans dan dat het aandeel gaat stijgen dan dat het op 100 stond. Veel mensen denken dat (onbewust) van wel.
Het nadeel van middelen is dat je op zeker moment een onevenwichtige portefeuille hebt met aandelen die het slecht doen en volatiel zijn.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 22 september 2022 @ 13:36:53 #249
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206064692
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 13:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Hmm af te vragen of ik nut moet kopen of moet wachten op verdere renteverhogingen.
Want een hogere rente is over het algemeen niet best voor bedrijfsresultaten. Anderzijds de inflatie is ook torenhoog.
De omzetten van bedrijven gaan op zeker moment vanzelf stijgen. Als ze daarbij hun marges kunnen handhaven of herstellen dan stijgt de winst automatisch. Die geldt vooral voor bedrijven als Unilever etc.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206064770
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 13:35 schreef LXIV het volgende:
Maar als je een aandeel voor 100 koopt en daarna nog een keer op 50 middelt is er absoluut niet meer kans dan dat het aandeel gaat stijgen dan dat het op 100 stond. Veel mensen denken dat (onbewust) van wel.
Als je uit gaat van efficiente markthypothese heb je gelijk, maar er is een overreactie effect present en de slechts presterende aandelen presteren beter dan de best presterende aandelen naar de toekomst toe.

Uiteindelijk, op de lange termijn, loopt een aandeel rondom zijn fundamentele waarde, goedkoop inkopen is dan gewoon beter.

Dus als er fundamenteel weinig of te weinig veranderd tov de prijs, is het te verwachte rendement wel gewoon hoger geworden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 22 september 2022 @ 13:42:57 #251
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206064799
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 13:41 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als je uit gaat van efficiente markthypothese heb je gelijk, maar er is een overreactie effect present en de slechts presterende aandelen presteren beter dan de best presterende aandelen naar de toekomst toe.

Uiteindelijk, op de lange termijn, loopt een aandeel rondom zijn fundamentele waarde, goedkoop inkopen is dan gewoon beter.

Dus als er fundamenteel weinig of te weinig veranderd tov de prijs, is het te verwachte rendement wel gewoon hoger geworden.
Ik ga idd uit van de EMH. Maar ik geloof ook niet dat ze per se slechter presteren als je middelt. Het heeft eerder met risicospreiding te maken. Op zeker moment heb je teveel in 1 fonds of sector zitten.
Zelf meegemaakt met ING tijdens de bankencrisis. Blijven middelen, maar op zeker moment had ik eigenlijk voor 70% ING en dat was wel stress in die tijd als het per dag 20% omhoog of omlaag klapte.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206064824
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 13:42 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik ga idd uit van de EMH. Maar ik geloof ook niet dat ze per se slechter presteren als je middelt. Het heeft eerder met risicospreiding te maken. Op zeker moment heb je teveel in 1 fonds of sector zitten.
Zelf meegemaakt met ING tijdens de bankencrisis. Blijven middelen, maar op zeker moment had ik eigenlijk voor 70% ING en dat was wel stress in die tijd als het per dag 20% omhoog of omlaag klapte.
Mja, ik snap het wel, als je echt met grote bedragen erin zit is diversificatie ook net een tandje belangrijker omdat je het inkomenstechnisch niet meer bij kunt benen als je verkeerd gokt.

Maar als 5% iets in je portefeuille zit en het middelt steeds, als het weer 50% gezakt is... Succes met failliet gaan, het grootste probleem zal dan zijn dat je te weinig inkomen hebt voor die strategie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 22 september 2022 @ 13:45:05 #253
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206064831
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 13:44 schreef ludovico het volgende:

[..]
Mja, ik snap het wel, als je echt met grote bedragen erin zit is diversificatie ook net een tandje belangrijker omdat je het inkomenstechnisch niet meer bij kunt benen als je verkeerd gokt.
Objectief gezien moet je gewoon goed gespreid blijven zitten. Met middelen bereik je dat niet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206064846
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 13:45 schreef LXIV het volgende:

[..]
Objectief gezien moet je gewoon goed gespreid blijven zitten. Met middelen bereik je dat niet.
If its infinite.

Maar als één aandeel wegzakt t.o.v. de rest dan is je spreiding gewoon minder geworden.

Wat mij betreft is het grootste punt dat je waakzaam moet blijven dat je fundamenteel niet totale miskopen doet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 22 september 2022 @ 13:46:56 #255
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206064859
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 13:45 schreef ludovico het volgende:

[..]
If its infinite.

Maar als één aandeel wegzakt t.o.v. de rest dan is je spreiding gewoon minder geworden.
Dát klopt. Maar dan moet het wel fors dalen om effectief te kunnen middelen en toch nog gespreid te bliven.

Ik had destijds wel 5x gemiddeld. Op 18, op 14, op 10, op 6 en op 4. Ging het nog verder omlaag..
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206064887
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 13:46 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dát klopt. Maar dan moet het wel fors dalen om effectief te kunnen middelen en toch nog gespreid te bliven.

Ik had destijds wel 5x gemiddeld. Op 18, op 14, op 10, op 6 en op 4. Ging het nog verder omlaag..
Ja, snap het, niet meer middelen dan inkomenstechnisch haalbaar zou ik zeggen... Dit soort risico moet je ook alleen willen nemen als je echt overtuigd bent van je zaakje.

Scheelt wel dat bedrijven die goed presteren op ten duur wel hun geld opleveren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 22 september 2022 @ 13:50:00 #257
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206064901
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 13:48 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja, snap het, niet meer middelen dan inkomenstechnisch haalbaar zou ik zeggen... Dit soort risico moet je ook alleen willen nemen als je echt overtuigd bent van je zaakje.

Scheelt wel dat bedrijven die goed presteren op ten duur wel hun geld opleveren.
Die dalen meestal ook niet. In ieder geval niet harder dan de rest voor langere tijd.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206065273
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 13:50 schreef LXIV het volgende:

[..]
Die dalen meestal ook niet. In ieder geval niet harder dan de rest voor langere tijd.
Mja ik ben wel een beetje bodem visser.

Cash Cows die naar mijn idee toch wel overeind blijven horen gewoon redelijke multiples te hebben.

Intel en Gazprom vielen daaronder, de laatste... Lang verhaal.

PostNL iets meer gok in, maar ook gewoon solide naar mijn mening.
Na een beurscrash durf ik wel weer in de Nvidia's en ASMLs van deze wereld te stappen.

ASML ziet er overigens best wel goed uit gewoon. Niks mis met dat aandeel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206065527
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 13:36 schreef LXIV het volgende:

[..]
De omzetten van bedrijven gaan op zeker moment vanzelf stijgen. Als ze daarbij hun marges kunnen handhaven of herstellen dan stijgt de winst automatisch. Die geldt vooral voor bedrijven als Unilever etc.
Snap het punt maar dat kan wel 10 jaar duren.
Overigens wilde ik net gaan aankopen, heb ik mijn bankpas niet bij dus kon geen geld naar DeGiro overzetten.

Heb maar een plukje (20) ABN gekocht om te middelen met wat er nog op stond. Moest ik eerst een toets doen vanwege het feit dat het een complex aandelen product was. Terwijl ik het al in mijn portefeuille had staan :?.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206065588
Dikke bullcrap ook, 10 vragen wat obligaties zijn en dergelijk terwijl je alleen aandelen koopt.

Ik zeg maar wat, anyhow.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206066643


Begint weer enigszins gezond aan te voelen
pi_206066689
Weet iemand waarom Signify zo hard gedaald is het afgelopen jaar? Ze hebben nu een P/E van 6,5. Wellicht nu aantrekkelijk?
pi_206067254
Voor het eerst dat m'n US dividend in Euro's meer waard is dan in Dollars :P
pi_206070399
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 16:53 schreef Heph844 het volgende:
[ afbeelding ]

Begint weer enigszins gezond aan te voelen
Wacht maar ff maybe zakken die winsten nog in elkaar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206072570
Dat is trailing twelve months geloof ik. Maar verwachting is wel idd dat de earnings gaan dalen. Plus fed blijft gas geven dus worden nog een aantal kille maanden. Als je cnbc luistert is er ook geen enkele bull meer te bekennen :D
pi_206072769
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 08:56 schreef Kaizen_ het volgende:
TELL nu mooi als inkoop moment? Zit er zelf al een tijd aan te denken, ook met een price alert actief van 2.9..

Alleen grote kans dat de boel nog verder naar beneden keldert de komende dagen.
Je weet dat het een meme-stock is ?
https://www.wsj.com/artic(...)me-stock-11630056602
pi_206072774
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 07:11 schreef jaco het volgende:

[..]
Je weet dat het een meme-stock is ?
https://www.wsj.com/artic(...)me-stock-11630056602
Wat maakt iets een "meme stock" en wat verandert dat aan het fundament van een bedrijf als TELL?
Artikel is uit 2021 overigens.

(disclaimer: ik heb geen TELL aandelen)
pi_206072899
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2022 01:45 schreef SOG het volgende:
Dat is trailing twelve months geloof ik. Maar verwachting is wel idd dat de earnings gaan dalen. Plus fed blijft gas geven dus worden nog een aantal kille maanden. Als je cnbc luistert is er ook geen enkele bull meer te bekennen :D
Je zou toch verwachten dat die put opties in de money zouden moeten gaan lopen maar dat laat lang op zich wachten hoor.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206073593
HSBC warns investors to avoid European stocks

https://www.cnbc.com/2022(...)urce=androidappshare
  vrijdag 23 september 2022 @ 11:16:40 #270
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206074568
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 07:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Wat maakt iets een "meme stock" en wat verandert dat aan het fundament van een bedrijf als TELL?
Artikel is uit 2021 overigens.

(disclaimer: ik heb geen TELL aandelen)
Iets is een meme stock als het ver boven een realistische waarde noteert als gevolg van een hype op het internet. Zoals GME
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 23 september 2022 @ 13:26:06 #271
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_206075977
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 14:21 schreef ludovico het volgende:

[..]
Mja ik ben wel een beetje bodem visser.

Cash Cows die naar mijn idee toch wel overeind blijven horen gewoon redelijke multiples te hebben.

Intel en Gazprom vielen daaronder, de laatste... Lang verhaal.

PostNL iets meer gok in, maar ook gewoon solide naar mijn mening.
Na een beurscrash durf ik wel weer in de Nvidia's en ASMLs van deze wereld te stappen.

ASML ziet er overigens best wel goed uit gewoon. Niks mis met dat aandeel.
ASML wil ik ook nog ja dus even kijken hoe dat loopt. Misschien dat ik ook wel tzt ASML, ASMI en BESI koop i.p.v. alleen ASML.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  vrijdag 23 september 2022 @ 13:27:39 #272
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_206075993
Baal wel van Aperam trouwens die zijn echt keihard gedaald .. ergens logisch maar het is wel gewoon een goed bedrijf.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  vrijdag 23 september 2022 @ 21:01:02 #273
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_206080587
Slechtste dag ooit qua euro’s in de min. :')

Maar goed, lekker blijven zitten en volgende maand dan weer goedkoper bijkopen.
pi_206081171
Ook hier vlogen er deze week honderden euros aan aandelenwaarde de deur uit. Er staan nu best al een aantal posities op -20%. Mijn aankooporder voor iShares MSCI World SRI UCITS ETF (¤5,16, nu ¤5,051) werd deze week, zoals verwacht, uitgevoerd. Mijn order voor ForFarmers heb ik zelf ingetrokken. Ik moet eerst ten minste nog één keer ETFs bijkopen voordat ik weer mag investeren in een individueel aandeel. Overigens heb ik ASML (à ¤496) en BESI (¤49,60) al in portefeuille.
pi_206081330
Geen mensen hier die geld verdiend hebben aan short posities?
pi_206081547
2022 is verreweg mijn beroerdste beleggingsjaar ooit.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_206081639
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2022 22:31 schreef recursief het volgende:
2022 is verreweg mijn beroerdste beleggingsjaar ooit.
Ik denk voor velen. Vandaag meer verloren op de beurs dan het salaris dat vanmiddag gestort werd.
Ik doe al vanaf januari buy the dip, maar het dipt steeds verder.
pindazakje
pi_206083233
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 22:13 schreef Candymannetje het volgende:
Geen mensen hier die geld verdiend hebben aan short posities?
Adyen vanaf oktober 2021 tot maart.

Aex heb ik nog als hedge. Die loopt al vanaf 800 punten. Staat +- break even zo rond 650 punten nu vanwege tijdswaarde.

Gooi die er uit op 60 euro (put optie). Moet die dat wel eerst halen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206083355
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2022 22:31 schreef recursief het volgende:
2022 is verreweg mijn beroerdste beleggingsjaar ooit.
Bij mij bij lange na niet. Ik sta YtD op -5,11% (incl. dividend). In één van mijn eerste jaren veel te weinig gespreid en nat gegaan op Fortis en Wessanen. Dat jaar kon ik tientallen procenten afschrijven. De eerste ging failliet, de tweede verkocht ik zo'n beetje op het dieptepunt. Een flinke correctie zou overigens ook heel gezond zijn voor de risicoperceptie.
pi_206085578
Drukke week gehad, zette net een aankooporder en vond het vreemd dat hij er niet door ging :+ :@
  maandag 26 september 2022 @ 15:59:13 #281
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206109704
WTF rabo-certificaten. Noteren nu onder de 95 ct!

Is toch geen rente-uitbetaling nu?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206109802
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 15:59 schreef LXIV het volgende:
WTF rabo-certificaten. Noteren nu onder de 95 ct!

Is toch geen rente-uitbetaling nu?
Kapitaalmarktrentes stijgen fors, obligaties UK door het dak. Denk dat die certificaten gewoon meebewegen met het sentiment?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2022 16:11:49 ]
pi_206109895
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 15:59 schreef LXIV het volgende:
WTF rabo-certificaten. Noteren nu onder de 95 ct!

Is toch geen rente-uitbetaling nu?
Diep achtergesteld vermogen met stijgende rentes. En Rabo heeft natuurlijk vorig jaar zich wel heel erg leren kennen over de vermeende veiligheid van die uitkeringen. Maar kopen, wat is effectief dan, 7,5% ofzo? En aanhouden, als de wereld kapot gaat dan kan je toch alles de deur uitgooien.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_206110077
Er is een bond crash aan de gang.

[ Bericht 3% gewijzigd door duna123 op 26-09-2022 16:43:10 (Spelling) ]
pi_206110144
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 15:59 schreef LXIV het volgende:
WTF rabo-certificaten. Noteren nu onder de 95 ct!

Is toch geen rente-uitbetaling nu?
Ik heb die rommel ook nog steeds :D ;(
BlaBlaBla
  maandag 26 september 2022 @ 16:54:50 #286
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206110181
Op zich prima, want lagere vrh en meer rendement bij herinvesteren
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206110521
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 16:54 schreef LXIV het volgende:
Op zich prima, want lagere vrh en meer rendement bij herinvesteren
Maar dan mogen ze wel weer eens rente gaan uitkeren?
BlaBlaBla
  maandag 26 september 2022 @ 18:01:19 #288
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206110848
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 17:29 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]
Maar dan mogen ze wel weer eens rente gaan uitkeren?
Binnen een paar dagen toch? Eind september altijd
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206110861
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 15:59 schreef LXIV het volgende:
WTF rabo-certificaten. Noteren nu onder de 95 ct!

Is toch geen rente-uitbetaling nu?
Ik denk weleens dat de Dollar de aandelenmarkt bepaald, maar de rente stijgt ook wel wat in dit land...

Hogere nominale rente bij gelijke reele rente is slecht voor je bonds.

quote:
het driemaands rekenkundig gemiddelde (afgerond op twee decimalen) op jaarbasis van het effectieve rendement van de meest recente Referentielening (of, als er geen Referentielening is, de meest recente Vervangende Referentielening) over de laatste Berekeningsperiode die is geëindigd voor aanvang van die Betaalperiode, verhoogd met 1,5%-punt, berekend over de nominale waarde van ¤ 25 gedeeld door vier.
Nvm er is wel een soort van escape.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 26 september 2022 @ 18:06:23 #290
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206110914
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:02 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik denk weleens dat de Dollar de aandelenmarkt bepaald, maar de rente stijgt ook wel wat in dit land...

Hogere nominale rente bij gelijke reele rente is slecht voor je bonds.
[..]

Klopt, maar op lange termijn niet voor je cashflow
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206110922
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:06 schreef LXIV het volgende:

[..]
Klopt, maar op lange termijn niet voor je cashflow
Niet in nominale termen nee.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206110931
Maar inderdaad staat weer relatief laag.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206110951
PostNL 1.67 doet mij wel wat pijn.

Ga mijn pa wel aanraden wat te kopen op 1.0, het begint weer dwaas te worden allemaal.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206112170
Hebben jullie er recent op DeGiro ook last van dat als je ergens op klikt er "geen gegevens weer te geven" zijn? De financiële gegevens van Coca-Cola bijvoorbeeld, om maar een dwarsstraat te noemen. Ik lees nergens iets over een storing of problemen?
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 26 september 2022 @ 20:19:48 #295
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_206112653
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:52 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Hebben jullie er recent op DeGiro ook last van dat als je ergens op klikt er "geen gegevens weer te geven" zijn? De financiële gegevens van Coca-Cola bijvoorbeeld, om maar een dwarsstraat te noemen. Ik lees nergens iets over een storing of problemen?
Dat heb ik al heel lang bij TELL. In dit geval ook niet zo’n ramp. :'(
pi_206112905
Het platform lijkt steeds slechter te functioneren de laatste tijd. Zou wel leuk zijn als mijn "Totaal W/V" niet meer weergegeven kan worden.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 26 september 2022 @ 20:57:10 #297
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_206113058
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:01 schreef LXIV het volgende:

[..]
Binnen een paar dagen toch? Eind september altijd
De 29ste idd.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_206113424
quote:
SEAGEN AND LAVA THERAPEUTICS ANNOUNCE EXCLUSIVE WORLDWIDE LICENSE AGREEMENT TO ADVANCE LAVA-1223, A PRECLINICAL GAMMA DELTA BISPECIFIC T CELL ENGAGER FOR EGFR-EXPRESSING SOLID TUMORS
SEAGEN AND LAVA THERAPEUTICS ANNOUNCE EXCLUSIVE WORLDWIDE LICENSE AGREEMENT TO ADVANCE LAVA-1223, A PRECLINICAL GAMMA DELTA BISPECIFIC T CELL ENGAGER FOR EGFR-EXPRESSING SOLID TUMORS
SEAGEN INC - LAVA TO RECEIVE UPFRONT PAYMENT OF $50 MILLION, WITH POTENTIAL FOR MILESTONES OF UP TO APPROXIMATELY $650 MILLION AND ROYALTIES
SEAGEN INC - SEAGEN ALSO HAS AN OPTION TO NOMINATE UP TO TWO ADDITIONAL TUMOR TARGETS FOR BISPECIFICS USING LAVA'S PROPRIETARY GAMMABODY™
+105% op een dag, dat is wel de hoogste day gain (in %) die ik ooit gepakt heb.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_206113477
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:42 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het platform lijkt steeds slechter te functioneren de laatste tijd. Zou wel leuk zijn als mijn "Totaal W/V" niet meer weergegeven kan worden.
Mag wel weer worden gegeven, maar begin gewoon met de day resultaten. Heb ze dat ook al tig keer gemaild. In de app werkt het wel prima.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_206113479
Lekker resultaat @nostra ! Ik neem aan dat het risico ook navenant was, maar toch ... winst is winst. Gefeliciteerd. Ik zie vandaag mijn posities verder dalen. Heb vandaag ook wat EUR omgezet in USD. Wisselkoers was 0,95 USD per EUR, dus we kunnen rustig stellen dat ik dat beter maanden terug had gedaan. Maar misschien denk ik over een paar maanden wel: wat goed dat ik dat in september 2022 toch nog heb gedaan.
pi_206113492
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 21:40 schreef Groepfunder het volgende:
Lekker resultaat @:nostra ! Ik neem aan dat het risico ook navenant was, maar toch ... winst is winst. Gefeliciteerd. Ik zie vandaag mijn posities verder dalen. Heb vandaag ook wat EUR omgezet in USD. Wisselkoers was 0,95 USD per EUR, dus we kunnen rustig stellen dat ik dat beter maanden terug had gedaan. Maar misschien denk ik over een paar maanden wel: wat goed dat ik dat in september 2022 toch nog heb gedaan.
EUR > USD
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')