abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 20:48:16 #276
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_205767285
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 20:27 schreef qajariaq het volgende:

Waarom betaal ik nog steeds meer dan twee euro voor benzine? Dat heeft toch weinig met Rusland te maken voor zover ik weet.
Mijn benzinekachel moet ook branden hè. Sorry dat ik daarmee schaarste creëer :@
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_205767483
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 20:03 schreef Spablauw214 het volgende:
Met Hitler en Mussolini hebben we ook niet onderhandeld.
Nou.. Dat heeft men wel gedaan hoor. "We" waren daar heel goed in. :)
Het is eigenlijk zo gekomen doordat de Jappen Pearl Harbour platgooiden dat de VS zich ermee ging bemoeien. Als dat niet was gebeurd dan spraken we allemaal Duits nu. Maar Hitler werd gewoon gezien als de leider van een bevriende mogendheid.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_205767549
quote:

[..]
Waarom betaal ik nog steeds meer dan twee euro voor benzine? Dat heeft toch weinig met Rusland te maken voor zover ik weet.
De olie is al diverse keren 100 USD geweest en toen was die peut ook geen ¤2. Zie de jaarcijfers van Shell en consorten. Conclusie: we worden keihard beflikkerd. Diesel is nu zelfs duurder dan benzine.

Ik zei het hierboven al eerder: het prijspeil heeft niets meer met de reële waarde van zaken te maken, maar is vervallen tot een wat de gek ervoor geeft-rollercoaster.
pi_205767580
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 21:05 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De olie is al diverse keren 100 USD geweest en toen was die peut ook geen ¤2. Zie de jaarcijfers van Shell en consorten. Conclusie: we worden keihard beflikkerd. Diesel is nu zelfs duurder dan benzine.

Ik zei het hierboven al eerder: het prijspeil heeft niets meer met de reële waarde van zaken te maken, maar is vervallen tot een wat de gek ervoor geeft-rollercoaster.
Benzine in Frankrijk is ¤1,50
NL is nu duurste in west Europa.
Vakman pur sang
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 21:15:51 #280
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_205767712
quote:

[..]
Het probleem met de Russen is dat als we ze Oekraïne geven, ze over een paar jaar geheid in Polen of Letland staan. En wat doen we dan? Weer wegkijken?

Ik snap dat dit zeer doet en flink ook maar er is imo gewoon geen alternatief. Met Hitler en Mussolini hebben we ook niet onderhandeld.
Ook mee eens hoor maar dan zal er toch wel iets gedaan moeten worden want nu breng je bedrijven en mensen in de problemen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 21:18:06 #281
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_205767749
quote:

[..]
Alles afromen werkt niet en is ook niet helemaal eerlijk omdat de ondernemer ook een ondernemersrisico heeft gelopen. Maar een flink percentage afromen kan wel natuurlijk.

2 jaar geleden leed Shell megaverliezen en was de prijs aan de pomp super laag, toen hoorde ik je niet?

Aandeelhouders hebben toen pijn geleden en zelfs nu zijn we nog niet terug waar we waren dus dan is afromen ook wel erg zuur.
pi_205767835
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 21:18 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
2 jaar geleden leed Shell megaverliezen en was de prijs aan de pomp super laag, toen hoorde ik je niet?

Aandeelhouders hebben toen pijn geleden en zelfs nu zijn we nog niet terug waar we waren dus dan is afromen ook wel erg zuur.
Wat snap je niet aan mijn eerste zin? Ik zal het even herhalen.
quote:
Alles afromen werkt niet en is ook niet helemaal eerlijk omdat de ondernemer ook een ondernemersrisico heeft gelopen.
Maar dat wil niet zeggen dat abnormale winsten geheel behouden mogen worden.
pi_205767979
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 21:22 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Wat snap je niet aan mijn eerste zin? Ik zal het even herhalen.
[..]
Maar dat wil niet zeggen dat abnormale winsten geheel behouden mogen worden.
Het is vooral zuur dat het gaat om absolute basisbehoeften als boodschappen, energie en brandstof waarvoor men nu de hoofdprijs vraagt.

Dat is eigenlijk niet te verkopen, en uiteindelijk keert de wal vanzelf het schip want ¤3 voor een liter diesel en ¤8 voor een kuub gas is gewoon niet houdbaar. Vrijwel niemand kan dat betalen.

Diesel is in een week ¤0,15 gestegen dus de transportkosten gaan ook door het dak zo.
pi_205768027
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 21:18 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Aandeelhouders hebben toen pijn geleden
Hier heb ik echt 0,0 medelijden mee.
pi_205768029
De tering, ik heb net eens gekeken naar zo'n modelcontract, zou je bij Oxxio meer dan 4,5 eu per kuub gas gaan betalen. :o
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 22:05:39 #286
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_205768495
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 21:36 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hier heb ik echt 0,0 medelijden mee.
Waarom niet? En dan nog laten we het wel eerlijk houden dan. Als we verlies kunnen lijden dan moeten we ook winst kunnen maken.
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 22:22:35 #287
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_205768658
Men denkt op niet nader te noemen locaties dat levering van Russisch gas (Gazprom), net als eventueel een hogere Groningse gaswinning niet totaal uitgesloten zou moeten worden, zij het in beperkte mate.
Hoewel Jetten moreel gezien best een punt heeft, leert de harde realiteit dat het distantiëren van Poetin en in zee gaan met een andere gasleverancier torenhoge kosten betekent.
Men zou Poetins oorlog helaas even opzij moeten zetten is vervolgens de suggestie. Men kan hier straks bijna toch niet omheen, al zou dit ons allen door andere EU-landen misschien niet in dank afgenomen worden.

quote:
Een nieuw contract bij een andere leverancier is door de enorm gestegen gasprijzen fors duurder, klagen ze. Bovendien bestaat de kans dat er uiteindelijk nog steeds van oorsprong Russisch gas geleverd wordt, bleek gisteravond in Nieuwsuur.
Maar goed.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_205768776
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 22:05 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Waarom niet? En dan nog laten we het wel eerlijk houden dan. Als we verlies kunnen lijden dan moeten we ook winst kunnen maken.
Jij vindt het acceptabel dat we worden afgeknepen door olieboeren die door marktmanipulatie, prijsafspraken en kartelvorming de prijzen kunstmatig hoog houden en daarmee woekerwinsten maken? Oke.
pi_205768814
quote:

[..]
Het probleem met de Russen is dat als we ze Oekraïne geven, ze over een paar jaar geheid in Polen of Letland staan. En wat doen we dan? Weer wegkijken?

Ik snap dat dit zeer doet en flink ook maar er is imo gewoon geen alternatief. Met Hitler en Mussolini hebben we ook niet onderhandeld.
Nee, dat is een Navo land, dus dan trappen we het Rode leger binnen enkele dagen dat land weer uit. Als ze al de grens over kunnen steken.

Dat Rode leger is een lachertje.

Plus: die Russen nemen nu wel genoegen met de onafhankelijke regio’s hoor.
pi_205770489
quote:
4s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 22:22 schreef Scjvb het volgende:
Men denkt op niet nader te noemen locaties dat levering van Russisch gas (Gazprom), net als eventueel een hogere Groningse gaswinning niet totaal uitgesloten zou moeten worden, zij het in beperkte mate.
Hoewel Jetten moreel gezien best een punt heeft, leert de harde realiteit dat het distantiëren van Poetin en in zee gaan met een andere gasleverancier torenhoge kosten betekent.
Men zou Poetins oorlog helaas even opzij moeten zetten is vervolgens de suggestie. Men kan hier straks bijna toch niet omheen, al zou dit ons allen door andere EU-landen misschien niet in dank afgenomen worden.
[..]
Maar goed.
Oh, dus jij wilt dat Poetin het voor elkaar krijgt om de EU tegen elkaar op te zetten.

Nou vriend dan hebben we een winter goedkoper gas en daarna draait P de duimschroeven weer aan terwijl hij stukje bij beetje de sovjet staten weer annexeert. Daarna is de rest van Europa aan de beurt.
pi_205770651
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 20:22 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Goed voorstel. Ik zou een winstbelasting inzetten. Gewoon boven een x-percentage of bedrag aan winst gewoon alles afromen.
Welke winst?
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  zondag 28 augustus 2022 @ 08:26:33 #292
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205770671
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 21:05 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

De olieprijs is niet de enige factor van de benzineprijs hè.
  zondag 28 augustus 2022 @ 09:16:59 #293
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_205770866
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 08:26 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
De hele infrastructuur in het hele land moet veranderd worden. Er zijn niet genoeg mensen om dit ultrasnel te bouwen, en iedereen wil het tegelijk doen, dus torenhoge prijzen. Alternatieven voor gas zijn beperkt. En ga zo maar door. Ik ga uit van een transitie van 5 jaar, en dan heeft de overheid snel voor elkaar.
Luxemburg is ook een nogal dunbevolkt gebied met wat grotere kernen. België lijkt wat meer op Nederland.
Zelfs de transitie van kolen naar gas duurde zo'n 10 jaar, en daar werd álles op alles gezet omdat het gas snel verkocht moest worden en waren er niet overal tekorten aan materiaal en mensen.
Ga maar uit van minstens 10 jaar maar 15 jaar lijkt me realistischer.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  zondag 28 augustus 2022 @ 09:22:14 #294
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_205770890
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 15:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
'Nooit' is een lange periode.
We zullen een jaar of 8 nodig hebben om ons los te maken van Russisch gas en dat is nodig.
Je kan met die dictator geen zaken doen, hij gebruikt Russisch gas om ons onder druk te zetten.
Putin heeft de gaskraan niet eerst dichtgedraaid he, het westen heeft zelf de sancties ingesteld en heeft besloten dat we geen russisch gas meer af gaan nemen. Dáarna is putin pas begon met de leveringen terugschroeven.
Dat nu een energiecrisis hebben is echt volledig onze eigen schuld, moraliteit daargelaten maar we hadden ook UA kunnen laten vallen en hadden we nu geen energiecrisis gehad.
Niet dat ik daar voor ben overigens, ik zit liever in de kou dan dat we putin te vriend houden maar het is en blijft een keuze.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_205771012
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 09:22 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
Putin heeft de gaskraan niet eerst dichtgedraaid he, het westen heeft zelf de sancties ingesteld en heeft besloten dat we geen russisch gas meer af gaan nemen. Dáarna is putin pas begon met de leveringen terugschroeven.
Dat nu een energiecrisis hebben is echt volledig onze eigen schuld, moraliteit daargelaten maar we hadden ook UA kunnen laten vallen en hadden we nu geen energiecrisis gehad.
Niet dat ik daar voor ben overigens, ik zit liever in de kou dan dat we putin te vriend houden maar het is en blijft een keuze.
Precies. Als we de Joden hadden opgeofferd hadden we ook veel andere doden bespaard.

Het is en blijft een keuze.
pi_205771090
quote:

[..]
Hij is er al ruim voor de inval in Oekraïne mee begonnen:
  zondag 28 augustus 2022 @ 10:18:24 #297
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_205771303
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 22:32 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Jij vindt het acceptabel dat we worden afgeknepen door olieboeren die door marktmanipulatie, prijsafspraken en kartelvorming de prijzen kunstmatig hoog houden en daarmee woekerwinsten maken? Oke.
Dat is al gaande sinds de oprichting van de OPEC. De oliecrisis in de jaren '70 en de Golfoorlog in de jaren '90 is kennelijk niet genoeg geweest om Europa wakker te schudden dat je niet afhankelijk moet zijn van de OPEC-landen. De Amerikanen en Turkije daarentegen zagen de risico's al bij het aantreden van Putin en troffen maatregelen. Niet dat je blij wordt van schaliegas, maar hun gasrekening is nu wel een stuk lager dan bij ons. Turkije begon met diverse gasleidingprojecten zoals de Nabucco en TANAP pijpleiding. Het eerste is niet gelukt omdat Syrië in de weg zat en het niet gelukt is om Asad te verdrijven. In plaats daarvan kregen we in 2015 wel de nodige vluchtelingen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_205771344
quote:

[..]
Dit is flauwekul, Rusland heeft in 2021 de gaskraan al dichtgedraaid waardoor de reserves afgelopen winter lager waren dan ooit:

How serious is Europe’s natural gas storage shortfall?
https://www.bruegel.org/b(...)as-storage-shortfall

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2022 10:23:09 ]
pi_205771447
quote:

[..]

Wat een onzin, ook met Hitler en Mussolini is er gewoon onderhandeld, en laat je niet wijsmaken dat het westen zoveel met Joden op had, ook in Nederland was er al voor de 2e wereld een sterk negatief gevoel tegen joden.

quote:
De toenmalige koningin Wilhelmina stónd erop dat dit lied ten gehore gebracht werd. De bekende huisdirigent van de Oranjes, dr. Peter van Anrooy, weigerde echter principieel om dit lied te dirigeren en werd op staande voet ontslagen.
https://historiek.net/horst-wessel-lied-juliana-bernhard/68722/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205771504
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 10:36 schreef raptorix het volgende:

[..]
Wat een onzin, ook met Hitler en Mussolini is er gewoon onderhandeld, en laat je niet wijsmaken dat het westen zoveel met Joden op had, ook in Nederland was er al voor de 2e wereld een sterk negatief gevoel tegen joden.
[..]
https://historiek.net/horst-wessel-lied-juliana-bernhard/68722/
Na 1938 is bij mijn weten nauwelijks nog met Hitler onderhandeld. De Britten hebben het overwogen in mei 1940 maar Churchill heeft toen besloten om het niet te doen. Logisch ook, net als Rusland nu bleek Duitsland structureel ter kwader trouw te zijn, dan hebben onderhandelingen ook geen zin. Structurele vrede kan alleen bereikt worden door het Russische imperialisme uit te roeien, niet met een wapenstilstand die alleen maar uitstel oplevert. De Minsk-akkoorden hebben tenslotte ook niks opgeleverd.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2022 10:46:04 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')