abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:25:15 #251
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_205764468
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:31:53 #252
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_205764544
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 16:10 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
En hoelang denk je dat het duurt alvorens die in productie kunnen worden genomen? Reken maar minimaal 5j..
2030
Maar dat is niet belangrijk. Het betekend dat de EU de sancties niet door durft te zetten. Nou, laten we er dan gewoon mee kappen en weer een lading gas importeren
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:32:55 #253
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_205764555
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 10:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Liever bedrijven failliet dan de complete middenklasse.
Zonder bedrijven geen welvaart.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_205764748
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 10:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Liever bedrijven failliet dan de complete middenklasse.
Waar werkt de middenklasse?
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 17:27:37 #255
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205765317
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 16:31 schreef stinkie het volgende:

[..]
2030
Maar dat is niet belangrijk. Het betekend dat de EU de sancties niet door durft te zetten. Nou, laten we er dan gewoon mee kappen en weer een lading gas importeren
Je weet dat het baasje van Hongarije een bitch van Putin is inclusief de fijne omgang met democratie in zijn eigen land? Hongarije is gewoon het debiele jongetje van de EU.
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 17:46:03 #256
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_205765601
Voor degenen die roepen dat in Groningen de kraan volop opengegooid moet worden is er slecht nieuws:
quote:
Rusland fakkelt massaal ‘Europees’ gas af en daarmee is Poetin geld aan het verbranden

Poetin steekt zijn aardgas liever in de brand dan dat hij het aan Europa levert. Dat levert alleen maar verliezers op, maar economische en milieuargumenten doen er blijkbaar niet toe in deze tijden.

Het blijft bizar. Terwijl in Europa gevochten wordt om elke kubieke meter gas steken de Russen het gewoon in de brand. ,,Of ze zetten de kleppen open en laten het gas zo in de lucht vervliegen’’, zegt energieconsultant Cyril Widdershoven.

En het gaat niet om kleine hoeveelheden. Vrijwel al het gas dat normaal gesproken door Nord Stream 1 naar Europa vloeit, wordt nu verbrandt. ,,Dat zorgt voor een grote CO2-uitstoot en extra methaan’’, zegt Aad Correljé, energie-expert bij TU Delft.

Voor Europa is het bijzonder zuur om te zien dat het nu zo dure gas, letterlijk voor hun neus wordt verbrand. Maar ook de Russen zijn verliezers. Poetin is gewoon geld aan het verbranden. Dat roept de vraag op waarom hij het doet.

Afbouwen

Het korte antwoord is hij kan niet anders. De productie van een gasveld kan namelijk niet zomaar worden stopgezet. ,,De productie moet je heel geleidelijk afbouwen. Anders kan het gesteente waar het gas in zit dicht slaan en dan kun je daarna het gas niet meer winnen’’, legt Widdershoven uit.

Rusland kan dus wel minder leveren, maar niet meteen minder produceren. En ze kunnen het gas ook niet naar een andere bestemming sturen. ,,Je zit vast aan de pijpleidingen die er zijn. Die gaan van het gasveld naar de afnemer’’, zegt Correljé.

Het duurt een tot twee jaar voor Rusland de gasproductie die bestemd is voor Europa heeft afgebouwd, schat Widdershoven. Tot die tijd kan het land weinig anders doen dan het gas affakkelen, tenzij de toevoer naar Europa weer op gang komt.

Alternatief

Want een alternatief is er niet. ,,Een mogelijkheid zou zijn om er lng, vloeibaar aardgas, van te maken. Maar dan moet je wel een lng-terminal hebben om dat aardgas om te zetten. Hier speelt hetzelfde probleem, er lopen alleen specifieke pijpleidingen van een veld naar een lng-terminal. En een nieuwe terminal bouwen kost jaren’’, aldus Correljé.

Nu de Russen het gas liever opstoken dan het aan Europa te leveren, zal de schaarste groot blijven. En de prijzen hoog. Zeker in Nederland. ,,Nederland heeft geen langjarige contracten voor de levering van gas tegen een vaste prijs. Dat betekent dat wij hier de variabele dagprijzen betalen. Dat is een belangrijke reden dat gas hier veel duurder is dan in andere landen’’, zegt Correljé.

Er gaan meer stemmen op om het Groningse gasveld dan maar weer volop te laten produceren. Maar hier speelt hetzelfde probleem als bij het terugschroeven van de productie. ,,Je kunt de productie alleen maar geleidelijk opvoeren. En een deel van de putten is al gesloten. Dus vanuit Groningen is maar beperkt capaciteit beschikbaar’’, waarschuwt Correljé.
https://www.ad.nl/buitenl(...)branden-br~a42b76b6/
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_205765776
quote:
9s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 17:46 schreef ACT-F het volgende:
Voor degenen die roepen dat in Groningen de kraan volop opengegooid moet worden is er slecht nieuws:
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)branden-br~a42b76b6/
Dat is toch alleen maar logischer Groningen geleidelijk weer open te gooien? Of ben ik nou gek?
Vakman pur sang
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 19:00:48 #258
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_205766243
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 17:27 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Je weet dat het baasje van Hongarije een bitch van Putin is inclusief de fijne omgang met democratie in zijn eigen land? Hongarije is gewoon het debiele jongetje van de EU.
EU kiest de manier waarop de sancties werken. Bitch van putin of niet, volgens de EU doet hij nu niets fout.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_205766302
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 16:46 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Waar werkt de middenklasse?
Lang niet allemaal bij energiebedrijven, meneer de eeuwige magnietkanniet

Wat stel jij dan voor? Zelfs frankrijk capped de prijzen en beschermt het volk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205766595
Ben blij te vernemen toen ik even ging inloggen bij mijn Essent dat mijn energie contract nog loopt tot juli 2024. De komende twee winters klotst het gas bij mij zo'n beetje tegen de muren op. :Y

Huidige voorschot is 92 euro (gas en stroom) en heb doordat de oudere onderbuurvrouw die 23 uur per dag thuis zit met constant haar verwarming aanstaan elke winter min of meer gratis vloerverwarming, scheelt toch maar weer. :)

Vorig jaar kreeg ik iets van 520 euro terug, ben benieuwd wat ik komende december terug ga krijgen. :)
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 19:43:18 #261
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_205766664
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 19:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Lang niet allemaal bij energiebedrijven, meneer de eeuwige magnietkanniet

Wat stel jij dan voor? Zelfs frankrijk capped de prijzen en beschermt het volk.
Alsof de hoge energieprijzen alleen van invloed zijn op energiebedrijven.
Wat dacht je van staal en aluminiumfabrieken en andere smelterijen, glasfabrieken, kunstmestfabrieken, baksteen en dakpanfabrieken, cementbedrijven, kasbouw, autoindustrie en alles wat energieintensief is. Veel bedrijven zijn al gestopt met productie of hebben hun productie al flink terug geschroefd en dat gaat alleen maar erger worden.

Verheug je dus maar vast op tekorten van zo'n beetje álles én een flinke werkloosheid de komende tijd.

Die caps die Frankrijk in heeft gevoerd heeft ze intussen ook al miljarden gekost en is dus maar een hele korte termijn oplossing. Nog los van het feit dat niemand zuinig om gaat springen met energie als het goedkoop blijft en dat is wel hard nodig.

[ Bericht 10% gewijzigd door Metro2005 op 27-08-2022 19:48:22 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_205766731
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 19:43 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
Alsof de hoge energieprijzen alleen van invloed zijn op energiebedrijven.
Wat dacht je van staal en aluminiumfabrieken en andere smelterijen, glasfabrieken, kunstmestfabrieken, baksteen en dakpanfabrieken, cementbedrijven, kasbouw, autoindustrie en alles wat energieintensief is. Veel bedrijven zijn al gestopt met productie of hebben hun productie al flink terug geschroefd en dat gaat alleen maar erger worden.

Verheug je dus maar vast op tekorten van zo'n beetje álles én een flinke werkloosheid de komende tijd.
Niet zo dramatisch joh. Het eerste wat sneuvelt zijn de horeca (waar toch al een wildgroei aan was), de vrijetijdssector en zaken die slechts dienen om luiheid te faciliteren, zoals eigenlijk de hele platformeconomie en flitsbezorgers. Je kan je afvragen of daar nou echt zo veel aan verloren is.

Die energieprijzen normaliseren vanzelf wel weer al zal het niet zo goedkoop worden als het was. Maar het huidige prijspeil is puur gebaseerd op wat de gek ervoor geeft en heeft niets meer met de werkelijke waarde te maken.
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 19:53:19 #263
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_205766756
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 19:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Niet zo dramatisch joh. Het eerste wat sneuvelt zijn de horeca (waar toch al een wildgroei aan was), de vrijetijdssector en zaken die slechts dienen om luiheid te faciliteren, zoals eigenlijk de hele platformeconomie en flitsbezorgers. Je kan je afvragen of daar nou echt zo veel aan verloren is.
Die zaken die ik opnoemde hebben de productie NU al stopgezet of teruggeschroefd, dat is niet dramatisch, dat is de realiteit.

quote:
Die energieprijzen normaliseren vanzelf wel weer al zal het niet zo goedkoop worden als het was. Maar het huidige prijspeil is puur gebaseerd op wat de gek ervoor geeft en heeft niets meer met de werkelijke waarde te maken.
Het komt de klimaatpartijen wel erg goed uit dat de prijs nu zo hoog is, dat een derde van Nederland niet meer rond komt is colleteral damage. Zolang hetzelfde zooitje ongeregeld in Den Haag zit zie ik de prijs zeker niet meer teruggaan naar het oude niveau.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 19:54:22 #264
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_205766766
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 19:33 schreef -Hakuna- het volgende:
Ben blij te vernemen toen ik even ging inloggen bij mijn Essent dat mijn energie contract nog loopt tot juli 2024. De komende twee winters klotst het gas bij mij zo'n beetje tegen de muren op. :Y

Huidige voorschot is 92 euro (gas en stroom) en heb doordat de oudere onderbuurvrouw die 23 uur per dag thuis zit met constant haar verwarming aanstaan elke winter min of meer gratis vloerverwarming, scheelt toch maar weer. :)

Vorig jaar kreeg ik iets van 520 euro terug, ben benieuwd wat ik komende december terug ga krijgen. :)
Ik zou je voorschot toch wat lager zetten dan.. nu zal Essent niet snel omvallen maar waarom zou je daar sparen?
pi_205766772
Wat je nu trouwens al ziet is dat winkels hun openingstijden gaan terugschroeven. Het begint met de IKEA maar dit zal nog sterker gaan opspelen. Mede door het personeelstekort. Maar de 24/7-economie is in dit tempo ook rap einde oefening.

Was ook wel wat uit de hand gelopen met supermarktfilialen die tot diep in de nacht open waren enzo. Tot een jaar of 10 geleden was buiten de steden ‘s avonds na 20:00 en op zondag gewoon alles dicht. Mensen vergeten dat nog wel eens. En toen draaide de maatschappij ook gewoon door.

Dit is geen vroeger was alles beter-verhaal maar we zijn gewend geraakt aan het instant bevredigen van onze consumptiebehoefte, en dat zal een paar tandjes minder moeten.
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 19:56:23 #266
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_205766784
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 19:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon gelijk, heel veel industrie zal afschakelen en in de rest van de wereld kunnen ze gewoon door dat is niet goed voor europa. Maar als we allemaal wat besparen en de paniek is dadelijk weg dan zal het toch wel weee iets dalen..hoop ik.
pi_205766785
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 19:53 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
Die zaken die ik opnoemde hebben de productie NU al stopgezet of teruggeschroefd, dat is niet dramatisch, dat is de realiteit.
[..]
Het komt de klimaatpartijen wel erg goed uit dat de prijs nu zo hoog is, dat een derde van Nederland niet meer rond komt is colleteral damage. Zolang hetzelfde zooitje ongeregeld in Den Haag zit zie ik de prijs zeker niet meer teruggaan naar het oude niveau.
Wat is er erg aan tekorten? Dan moet je wat langer wachten op je aanbouw. So be it.
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 19:56:53 #268
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_205766789
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 19:55 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat je nu trouwens al ziet is dat winkels hun openingstijden gaan terugschroeven. Het begint met de IKEA maar dit zal nog sterker gaan opspelen. Mede door het personeelstekort. Maar de 24/7-economie is in dit tempo ook rap einde oefening.

Was ook wel wat uit de hand gelopen met supermarktfilialen die tot diep in de nacht open waren enzo. Tot een jaar of 10 geleden was buiten de steden ‘s avonds na 20:00 en op zondag gewoon alles dicht. Mensen vergeten dat nog wel eens. En toen draaide de maatschappij ook gewoon door.

Dit is geen vroeger was alles beter-verhaal maar we zijn gewend geraakt aan het instant bevredigen van onze consumptiebehoefte, en dat zal een paar tandjes minder moeten.
Hier ben ik het wel volledige mee eens.
pi_205766845
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 19:56 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Hij heeft gewoon gelijk, heel veel industrie zal afschakelen en in de rest van de wereld kunnen ze gewoon door dat is niet goed voor europa. Maar als we allemaal wat besparen en de paniek is dadelijk weg dan zal het toch wel weee iets dalen..hoop ik.
Het probleem met de Russen is dat als we ze Oekraďne geven, ze over een paar jaar geheid in Polen of Letland staan. En wat doen we dan? Weer wegkijken?

Ik snap dat dit zeer doet en flink ook maar er is imo gewoon geen alternatief. Met Hitler en Mussolini hebben we ook niet onderhandeld.
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 20:14:04 #270
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_205766929
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 19:56 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wat is er erg aan tekorten? Dan moet je wat langer wachten op je aanbouw. So be it.
Ach wat sneu nou dat je tijdens je herfststorm een paar dakpannen kwijt bent geraakt. Even kijken, in december volgend jaar hebben we vervangende voor je, fijn he!

Ja het is geen gezicht zo'n groot gat in je schuifpui maar we hebben even geen nieuw glas voor je. Plak er maar een vuilniszak voor, over een half jaar ben je de eerste. Succes deze winter he!

Ach wat vervelend dat je zo lang moet wachten op je nieuwbouwwoning terwijl je oude al verkocht is.

He wat sneu dat je zo lang moet wachten op je sociale huurwoning en je nog even bij de man die je mishandelt moet wonen maarja, de eerste lichting is naar asielzoekers en de nieuwbouw daarvan is 'even' uitgesteld.

Hee waarom zijn de supermarkten ineens leeg, was die kunstmest dan toch wél nodig? Had metro2005 wellicht toch een punt?

Er is alles erg aan tekorten, zeker in bepaalde cruciale industrieën die nu stil liggen.
pi_205766950
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 20:14 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
Ach wat sneu nou dat je tijdens je herfststorm een paar dakpannen kwijt bent geraakt. Even kijken, in december volgend jaar hebben we vervangende voor je, fijn he!

Ja het is geen gezicht zo'n groot gat in je schuifpui maar we hebben even geen nieuw glas voor je. Plak er maar een vuilniszak voor, over een half jaar ben je de eerste. Succes deze winter he!

Ach wat vervelend dat je zo lang moet wachten op je nieuwbouwwoning terwijl je oude al verkocht is.

He wat sneu dat je zo lang moet wachten op je sociale huurwoning en je nog even bij de man die je mishandelt moet wonen maarja, de eerste lichting is naar asielzoekers en de nieuwbouw daarvan is 'even' uitgesteld.

Hee waarom zijn de supermarkten ineens leeg, was die kunstmest dan toch wél nodig? Had metro2005 wellicht toch een punt?

Er is alles erg aan tekorten, zeker in bepaalde cruciale industrieën die nu stil liggen.
Oke maar wat stel je voor dan?
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 20:18:00 #272
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_205766979
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 20:15 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Oke maar wat stel je voor dan?
Bofbelasting, zo snel mogelijk aardgas ergens anders vandaan importeren en die prijzen omlaag anders kan je binnen nu en een paar maanden de complete europese economie bij het grofvuil zetten.
pi_205767002
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 20:18 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
Bofbelasting, zo snel mogelijk aardgas ergens anders vandaan importeren en die prijzen omlaag anders kan je binnen nu en een paar maanden de complete europese economie bij het grofvuil zetten.
Oh ze kochten gewoon veel te duur in.
Gewoon ff een leverancier vinden die nog op 0,20¤ m3 zit, zijn er vast nog plenty van.
Vakman pur sang
pi_205767019
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 20:18 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
Goed voorstel. Ik zou een winstbelasting inzetten. Gewoon boven een x-percentage of bedrag aan winst gewoon alles afromen.

Het is bizar dat de bevolking wordt uitgeknepen door bedrijven die woekerwinsten maken.
pi_205767061
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 20:22 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Goed voorstel. Ik zou een winstbelasting inzetten. Gewoon boven een x-percentage of bedrag aan winst gewoon alles afromen.

Het is bizar dat de bevolking wordt uitgeknepen door bedrijven die woekerwinsten maken.
Alles afromen werkt niet en is ook niet helemaal eerlijk omdat de ondernemer ook een ondernemersrisico heeft gelopen. Maar een flink percentage afromen kan wel natuurlijk.

Waarom betaal ik nog steeds meer dan twee euro voor benzine? Dat heeft toch weinig met Rusland te maken voor zover ik weet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')