abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205743693
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 16:29 schreef Posergoth6667 het volgende:
Kan iemand dit uitleggen.

Dit is de opbouw van mijn maandbedrag op dit moment.

Betaal ik nou werkelijk 83 euro per maand zodat ik mijn maandbedrag kan wijzigen? Dit kan toch niet kloppen?

[ afbeelding ]
Hoeveel kWh en kuub gas verbruik je jaarlijks wel niet om op dit ronduit schandalige bedrag uit te komen? :')
Heb je een fabriekshal ofzo.
pindazakje
pi_205743708
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 17:03 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Hoeveel kWh en kuub gas verbruik je jaarlijks wel niet om op dit ronduit schandalige bedrag uit te komen? :')
Minder fan het gemiddelde verbruik volgens mij
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  roze donderdag 25 augustus 2022 @ 17:08:07 #128
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_205743736
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 13:55 schreef Delenlill het volgende:
Storneren is niet slim. Want ze hebben dan een vordering op jouw. Je kan geluk hebben met de curator.
Ik heb dit vorig jaar ook gedaan met Welkom Energie en het is netjes van de eindrekening afgehaald die ik paar weken later kreeg. :) Krijg nu nog 40 euro ofzo. Enige manier om je geld terug te krijgen.
Your beauty never ever scared me.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 17:18:30 #129
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_205743851
quote:

[..]
Euhm

Met 2500 kwh stroom en 1000m3 gas, niet raar voor een gewoon gezin in een gewone label C rijtes woning zonder gekkigheid, zit je idd nu op 6 a 7000 per per jaar met de prijzen op dit moment.

Komende maanden gaan echt heel veel pijn doen voor iedereen t/m 1.5x modaal (behalve de 10% die op oude prjzen zt nog in december)
Dum de dum
pi_205743935
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 17:18 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Euhm

Met 2500 kwh stroom en 1000m3 gas, niet raar voor een gewoon gezin in een gewone label C rijtes woning zonder gekkigheid, zit je idd nu op 6 a 7000 per per jaar met de prijzen op dit moment.

Komende maanden gaan echt heel veel pijn doen voor iedereen t/m 1.5x modaal (behalve de 10% die op oude prjzen zt nog in december)
Oh valt wel mee dan idd, waarom adviseert Vattenfall mij dan een bedrag van 200 euro. Terwijl ik op 75% van dat verbruik zit ongeveer. Dadelijk wordt het nog veel duurder! :(
pindazakje
pi_205744011
quote:

[..]
Nee gewoon een normaal huis.

2021:
Stroom ¤ 2.207,26 / 6.109,00 kWh
Gas ¤ 2.573,50 / 1.522,30 m3

Ben nog aan het uitzoeken waar het verbruik vandaan komt. Heb niet afgelopen winter maar de winter ervoor echt wel veel gas verbruikt wat hier te zien is. Dat zal deze periode een stuk minder zijn. Iets ouder huis en moet nog flink veel dingen verbouwen, inclusief isoleren. Nog niet overal dubbel glas enzo, dak is niet geisoleerd.

Zit er aan te denken om een allesbrander of een pelletkachel aan te schaffen, dat zou het gasverbruik drastisch moeten laten dalen.

Ben er wel achtergekomen dat mijn versterker 160w continue verbruikt als hij uitstaat. Daar gaat nu de stekker uit als ik deze niet gebruik. Koelkast wil ik ook gaan vervangen, maar nieuwe koelkasten zijn zo absurd duur dus daar wacht ik nog even mee. Net mijn thuisserver vervangen voor een veel energiezuinigere. Ben van stopcontact naar stopcontact aan het gaan om het verbruik te bekijken.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 17:51:36 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205744148
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 17:36 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

2021:

Ben nog aan het uitzoeken waar het verbruik vandaan komt. Heb niet afgelopen winter maar de winter ervoor echt wel veel gas verbruikt wat hier te zien is. Dat zal deze periode een stuk minder zijn. Iets ouder huis en moet nog flink veel dingen verbouwen, inclusief isoleren. Nog niet overal dubbel glas enzo, dak is niet geisoleerd.

Zit er aan te denken om een allesbrander of een pelletkachel aan te schaffen, dat zou het gasverbruik drastisch moeten laten dalen.

Ben er wel achtergekomen dat mijn versterker 160w continue verbruikt als hij uitstaat. Daar gaat nu de stekker uit als ik deze niet gebruik. Koelkast wil ik ook gaan vervangen, maar nieuwe koelkasten zijn zo absurd duur dus daar wacht ik nog even mee. Net mijn thuisserver vervangen voor een veel energiezuinigere. Ben van stopcontact naar stopcontact aan het gaan om het verbruik te bekijken.
Niet lullig bedoeld, maar als je in een normaal huis woont heb je ook een normaal huishouden neem ik aan?
Hoe kom je dan aan een stroomverbruik van 6.109 kWh terwijl je ook nog gas hebt?

Wij verbruiken in een vrijstaand huis met warmtepomp niet eens 10% meer dan dat, en hebben dus helemaal geen gas.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205744160
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 16:56 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Hoe krom het ook klinkt de voorschotten die gestorneerd zijn zijn verschuldigde betalingen. De curator is diegenen die de eindafrekening maakt. En gaat kijken of er genoeg geld beschikbaar is om mensen hun te veel betaalde voorschotten terug te betalen (wat bijna altijd niet zo is).

Een burger mag niet zomaar uit zichzelf beslissen om niet meer te betalen/betaalde voorschotten te storneren. Dat zou eventueel via de rechter moeten gebeuren. Die dan gaat zeggen dat hij dat niet kan bepalen maar dat de curator hierover gaat bij een faillissement.
De ACM noemt het *letterlijk* een voorschot die pad aan het einde van het jaar een afrekening word.

Als ik onrechtmatige automatische incasso's in m'n overzicht heb staan met geld die ik anders nooit meer terug ga krijgen, dan storneer ik die. Het zijn immers betalingen die onrechtmatig geïnd zijn. Mooie voordeel is dat ik dan m'n geld terug krijg in plaats van dat de belastingdienst er mee vandoor krijgt. Die krijgen maandelijks al genoeg van mij.

Mocht ik teveel gestorneerd blijken te hebben, betaal ik die factuur voor het energiegebruik van de curator met alle liefde.

Edit: is die het er niet mee eens, vraagt hij het maar lief aan de rechter.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 17:53:48 #134
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205744162
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 17:36 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

2021:

Weet je het zeker dat die versterker 160 watt verbruikt zonder iets te doen? Dat is op jaarbasis alleen al 1400 kWh.
Huilen dan.
pi_205744220
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 17:51 schreef Leandra het volgende:

[..]
Niet lullig bedoeld, maar als je in een normaal huis woont heb je ook een normaal huishouden neem ik aan?
Hoe kom je dan aan een stroomverbruik van 6.109 kWh terwijl je ook nog gas hebt?

Wij verbruiken in een vrijstaand huis met warmtepomp niet eens 10% meer dan dat, en hebben dus helemaal geen gas.
Tja daar ben ik dus mee bezig, ben van stopcontact naar stopcontact aan het gaan.

Er staat nu niets aan verder. Actueel verbruik is 311 watt, totaal verbruikt 8.25kwh vandaag (sinds middernacht). Vannacht stonden er wel 3 ventilatoren te blazen voor het comfort. Op dit moment is niemand thuis, alle lampen uit. Staat alleen een thuis servertje, netwerk switches, wifi punten enzo aan. Niks bijzonders. Thuis server is extreem zuinig verder, dus moet verder zoeken naar wat er mis is.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_205744234
quote:
7s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 17:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Weet je het zeker dat die versterker 160 watt verbruikt zonder iets te doen? Dat is op jaarbasis alleen al 1400 kWh.
ja, dat weet ik zeker. aan gaat hij naar de 600 watt, maar dan gebruik je de versterker dus dat is niet erg.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 18:03:45 #137
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_205744248
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 17:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Doorlopend huishouden met wat eigenzinnige gezinsleden, met 2 of 3 PC's of servertjes 24/7 is dat al snel behaald en verklaart. Dat anderen op veel lager zitten is vooral omdat die dingen niet of anders (kunnen) doen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_205744273
Alleen die versterker 12 uur per dag uit maakt al 700 kWh besparing. Laat staan met de huidige tarieven.

Wat ik overigens gedaan heb is slim tussenstekkers plaatsen. Bijvoorbeeld bij de computer kan de computer aan blijven (soms wenselijk) als ik er niet ben, maar gaat het scherm wel volledig uit. Maakt ook al een aardige besparing.

(Domotica, bewegingssensoren, tussenstekkers. Had al mijn lampen al op sensoren. Benut die sensoren nu dubbel)
pi_205744471
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 18:00 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]
Tja daar ben ik dus mee bezig, ben van stopcontact naar stopcontact aan het gaan.

Er staat nu niets aan verder. Actueel verbruik is 311 watt, totaal verbruikt 8.25kwh vandaag (sinds middernacht). Vannacht stonden er wel 3 ventilatoren te blazen voor het comfort. Op dit moment is niemand thuis, alle lampen uit. Staat alleen een thuis servertje, netwerk switches, wifi punten enzo aan. Niks bijzonders. Thuis server is extreem zuinig verder, dus moet verder zoeken naar wat er mis is.
Dat is al een flink verbruik.

Ik ben nu niet thuis en heb van flink wat apparatuur de stekker eruit. Maar niet van alles.

Ik verbruik in de avonduren ongeveer 70 watt per uur met 10 Hue lampen in dimstand. Modem internet aan. Modem rolluiken aan. Hue router aan. Modem camera systeem. Koelkast bij. Pomp vloerverwarming. Mechanische ventilatie aan. Klik aan klik uit lamp die aan staat.(althans aan kan via sensor. Trekt ook beetje stroom zonder te branden)

S'nachts als de Hue lampen uit gaan daalt dit naar rond de 50 watt.

Enkele trafo's van keukenkast verlichting. Dat is het wel zo'n beetje.

Dus als jij met niks aan toch 311 watt per uur verbruikt heb je flink wat verborgen verbruikers.

Heb je toevallig nog een ouderwetse WTW ventilatie draaien? Die verbruiken ook flink. Een ouderwetse vloerverwarmingspomp? En lekker in de hoogste stand draaien?
Overal trafo's en opladers continue in de stopcontacten zitten?
pi_205744506
Het enige voordeel van deze nieuwerwetse energieprijzen is dan toch wel het bewustzijn wat langzaam aan wakker wordt bij de mensen over al die verborgen sluipverbruikers en nutteloze verspillers van energie.

Modems, terras verwarmers, jacuzzi's, versterkers die 600 watt per uur trekken!!!
pi_205744704
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 18:06 schreef investeerdertje het volgende:
Alleen die versterker 12 uur per dag uit maakt al 700 kWh besparing. Laat staan met de huidige tarieven.

Wat ik overigens gedaan heb is slim tussenstekkers plaatsen. Bijvoorbeeld bij de computer kan de computer aan blijven (soms wenselijk) als ik er niet ben, maar gaat het scherm wel volledig uit. Maakt ook al een aardige besparing.

(Domotica, bewegingssensoren, tussenstekkers. Had al mijn lampen al op sensoren. Benut die sensoren nu dubbel)
Ik zou computers naar het chemisch afval brengen en een laptop gebruiken.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 18:48:45 #142
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205744755
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 18:27 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Ik ben nu niet thuis en heb van flink wat apparatuur de stekker eruit. Maar niet van alles.

Ik verbruik in de avonduren ongeveer 70 watt per uur met 10 Hue lampen in dimstand. Modem internet aan. Modem rolluiken aan. Hue router aan. Modem camera systeem. Koelkast bij. Pomp vloerverwarming. Mechanische ventilatie aan. Klik aan klik uit lamp die aan staat.(althans aan kan via sensor. Trekt ook beetje stroom zonder te branden)

Dus als jij met niks aan toch 311 watt per uur verbruikt heb je flink wat verborgen verbruikers.

Heb je toevallig nog een ouderwetse WTW ventilatie draaien? Die verbruiken ook flink. Een ouderwetse vloerverwarmingspomp? En lekker in de hoogste stand draaien?
Dat is 2725 kWH op jaarbasis (365x24x0,311)

Dat is bijna een gemiddeld huishouden, vijverpompen?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205744762
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 18:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik zou computers naar het chemisch afval brengen en een laptop gebruiken.
Als een laptop daadwerkelijk je behoefte aan de apparatuur kan leveren, ja dan heb je helemaal gelijk. Zou hem dan alleen verkopen.
pi_205745375
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 18:49 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Als een laptop daadwerkelijk je behoefte aan de apparatuur kan leveren, ja dan heb je helemaal gelijk. Zou hem dan alleen verkopen.
Zijn er dan nog steeds mensen die computers willen dan? :o
pi_205745425
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 19:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Zijn er dan nog steeds mensen die computers willen dan? :o
Ja.
pi_205745431
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 19:40 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ja.
ik zit niet meer in dat wereldje, maar zijn dat dan game computers?
pi_205745459
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 19:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Computers met 3D kaart, waar kinderen computerspelletjes op kunnen spelen.
Je kunt ze beter een Playstation geven.
pindazakje
pi_205745465
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 19:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nee, niet perse. Er zijn hele takken van mensen die daadwerkelijk fatsoenlijkere hardware nodig hebben dan wat je krijgt in een laptop. De reden waarom de laptop zuiniger is, is omdat hij minder krachtige hardware heeft. Als je krachtiger wil krijg je bijvoorbeeld een Lenovo Legion met 300 watt adapter baksteen. En als je het dan echt gebruikt moet je je gehoorbescherming opzetten voor de koeling

En er zijn inderdaad ook gamecomputers bij.
pi_205746925
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 18:27 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Mijn koelkast verbruikt al meer dan jouw huis als je thuis bent? Dat is wel bizar.

Zag dat ik een plafond ventilator vergeten uit te zetten was dus had iets lager gekund.

Geen idee wat WTW ventilatie is. als het geen staande ventilator is heb ik het niet. Heb niet eens afzuiging in de badkamer (moet ik nog een keer regelen). heb geen vloerverwarming. heb meerdere trafo's maar die zijn geregeld. Heb 11 led panelen (120x30) met trafo's erachter, 40w /stuk. Maar die zijn geschakeld via shelly's.
  Moderator donderdag 25 augustus 2022 @ 21:23:53 #150
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205747069
Mijn stroomverbruik afgelopen verbruiksjaar was 5.119 kwh. Maar ik heb geen gas. Ik heb 6000 kwh terug geleverd.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')