quote:NOS Nieuws • vandaag, 07:03ANP
De beloning van bestuursvoorzitters is vorig jaar fors gestegen, blijkt uit een jaarlijks onderzoek van de Volkskrant naar de beloning van de ceo's van 112 grote bedrijven en instellingen in Nederland.
De beloning in de top steeg vorig jaar met 32 procent, tot gemiddeld 2,8 miljoen euro. Ter vergelijking: de cao-lonen stegen vorig jaar met 2,2 procent. Bestuursvoorzitters verdienden gemiddeld 40 keer zoveel als hun gemiddelde werknemers. In 2020 was dat nog 35 keer zoveel.
Dat de beloningen zo sterk stegen, komt doordat de economie in 2021 verrassend snel herstelde van de coronacrisis. Bedrijven presteerden beter dan verwacht, wat terug was te zien in de bonussen van bestuurders. Ook speelde mee dat de beurskoersen vorig jaar sterk stegen, wat goed uitpakte voor hun aandelenpakketten.
De best beloonde bestuursvoorzitter in het onderzoek is de in Los Angeles wonende Brit Lucian Grainge, de topman van de Universal Music Group (UMG). Dat bedrijf ging vorig jaar in Amsterdam naar de beurs. Dankzij bonussen voor die beursgang kwam zijn beloning uit op 274,3 miljoen euro. Dat is met afstand een record voor de ceo van een beursgenoteerd bedrijf in Nederland.
Na Grainge volgt de Amerikaan Glenn Fogel van de boekingwebsite Booking, met een beloning van 24,9 miljoen euro. Op drie staat Bob van Dijk van techinvesteerder Prosus met 22,9 miljoen euro. In 2020 was van Dijk nog de best beloonde bestuursvoorzitter in het jaarlijkse Volkskrant-onderzoek. Shell-topman Ben van Beurden staat nog net in de top 10 met een beloning van 7,38 miljoen euro. Daarmee verdiende hij wel een kwart meer dan het jaar daarvoor.
© https://nos.nl/artikel/24(...)zoveel-als-personeel
Zo werkt het bedrijfslevenquote:
Als jij door de tijd kunt reizen kan ik me voorstellen dat ze je graag willen houden!quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 17:28 schreef Aiciu het volgende:
ik had bij mijn volgende werkgever ook de stekker eruit getrokken
Ik zou het dan nog altijd niet accepteren omdat ik niet wil werken bij een bedrijf dat je moet chanteren om te krijgen wat je wilt.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 17:28 schreef Aiciu het volgende:
Je moet gewoon van baan wisselen en niet meteen ja zeggen, ik had bij mijn volgende werkgever ook de stekker eruit getrokken en toen konden ze ineens wel bieden wat ik wilde hebben
Lach me elke keer kapot om die gozer.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 17:25 schreef Cupfighter het volgende:
Schaamteloos gewoon en de TS die dat dat verheerlijkt![]()
Ik lees dat deel eerlijk gezegd nooit. Geen boodschap aan.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 17:25 schreef Cupfighter het volgende:
Eens. Sowieso onleesbaar met dat debiele emojigebruik.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 17:49 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik lees dat deel eerlijk gezegd nooit. Geen boodschap aan.
Deze TS is zelfs in staat kindermisbruik door kerkpersoneel te bagetaliseren, dus van enige ironie (of sarcasme) is wel sprake en derhalve toch niet serieus te nemen. Wel handig dat de texten worden gelardeerd met smileys, makkelijk overslaan.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 17:25 schreef Cupfighter het volgende:
Ah, je hebt er studie van gemaakt? Maak maar openbaar wat de salarissen van Balkenende en Zalm zijn.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 17:26 schreef GereDathan het volgende:
Wat overigens logisch is, zoek maar eens op waar de grootste ratten zoals Balkenende en Zalm gebleven zijn... Een paar jaar lief zijn voor de grote jongens als 'bestuurder' en je weet dat je na Den Haag dik gaat cashen.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 17:50 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Eens. Sowieso onleesbaar met dat debiele emojigebruik.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 17:49 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik lees dat deel eerlijk gezegd nooit. Geen boodschap aan.
Ik zou liever zien dat mensen waar we echt niet zonder kunnen (verpleegkundigen, politie, leraren etc) wat meer geld krijgen maar die zijn helaas niet belangrijk.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 17:56 schreef NeeOfTochJA het volgende:
De top werkt ook harder dan die luie lapzwansen op de bodem.
Je mag van me posten wat je wilt. Geen probleem.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 17:55 schreef Scjvb het volgende:
[..]
[..]![]()
Heee! Gaarne geen negatief commentaar leveren in uw eigen onwetendheid over van alles wat achter de coulissen wellicht óók voor voor u gedaan gekregen is.
Misschien is 10 of 20 keer zoveel ook wel voldoende om dat te compenseren?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:00 schreef laforest het volgende:
Daarvoor dragen zo ook meer verantwoordelijkheid (daarom verdienen ze zoveel keer meer).
Je kan vast zelf Wikipedia openen:quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 17:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ah, je hebt er studie van gemaakt? Maak maar openbaar wat de salarissen van Balkenende en Zalm zijn.
Klopt, en dat ze daardoor meer verdienen is dan ook niks meer dan logisch maar de verschillen zijn abnormaal en asociaal zeker als je deze bonussen erbij telt terwijl de rest van het personeel er vaak bij krijgt of je zelfs hoort dat bedrijven moeten inkrimpen aan personeelquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:00 schreef laforest het volgende:
Daarvoor dragen zo ook meer verantwoordelijkheid (daarom verdienen ze zoveel keer meer).
Blij dat ik mijn werk niet meer mee naar huis neem.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:00 schreef laforest het volgende:
De balkenende norm?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:03 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Je kan vast zelf Wikipedia openen:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gerrit_Zalm
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Peter_Balkenende
Dat ze meer verdienen, daar hebben veel mensen niet zo'n probleem mee. Dat ze zichzelf echter constant blijven verrijken ten koste van hun ondergeschikten, dát is waar mensen moeite mee hebben. Als je je personeel 2,2 procent salarisverhoging geeft, waarom pak je dan zelf 32%? Is 2,2% dan ook niet voldoende?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:00 schreef laforest het volgende:
Een grapje?quote:
Ligt aan de grote van de onderneming en de verantwoording.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:03 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Misschien is 10 of 20 keer zoveel ook wel voldoende om dat te compenseren?
Waarom? Het salaris van de ceo hoeft toch niet minder te worden dan?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:07 schreef laforest het volgende:
[..]
Ligt aan de grote van de onderneming en de verantwoording.
Lol.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 17:26 schreef GereDathan het volgende:
Mede mogelijk gemaakt door onze wegkijkende 'bestuurders'.
Wat overigens logisch is, zoek maar eens op waar de grootste ratten zoals Balkenende en Zalm gebleven zijn... Een paar jaar lief zijn voor de grote jongens als 'bestuurder' en je weet dat je na Den Haag dik gaat cashen.
En zonder enige schroom allemaal. Zoek de grove winsten van de banken, supermarkten, oliemaatschappijen, etc. er maar eens bij. Zonder schroom. We zouden ze met pek en veren in de Noordzee moeten gooien die schrapers.
Dat doet hij wel ja.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 17:52 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Deze TS is zelfs in staat kindermisbruik door kerkpersoneel te bagetaliseren, dus van enige ironie (of sarcasme) is wel sprake en derhalve toch niet serieus te nemen. Wel handig dat de texten worden gelardeerd met smileys, makkelijk overslaan.![]()
![]()
Ik werk niet meer omdat ik nu een andere bron van inkomsten heb. Echter, ik heb wel in middle management gezeten voordat ik stopte, en daar kreeg ik al 5 keer meer dan de frontline employees en jaarlijkse een bruto bonus van £15000. Dat kregen de frontline werkers ook niet. Ik vind het dus niet echt verwonderlijk dat de echte hoge heren véél meer dan dat krijgen. En terecht.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:05 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Blij dat ik mijn werk niet meer mee naar huis neem.
Als een groot bedrijf is met relatief lage lonen dan kom je zo op 40 keer hoger loon wil je als bedrijf concurreren voor de beste CEOs.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waarom? Het salaris van de ceo hoeft toch niet minder te worden dan?
Klopt, kan mij u ook totaal niet herinneren bij dergelijke spelen in het speelse verleden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:03 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Je mag van me posten wat je wilt. Geen probleem.
Aangezien wij volgens mij nooit samen geknikkerd hebben, boeit het me niet. Da’s alles.
Maar 10x kan ook zonder dat de ceo iets hoeft in te leverenquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:18 schreef laforest het volgende:
[..]
Als een groot bedrijf is met relatief lage lonen dan kom je zo op 40 keer hoger loon wil je als bedrijf concurreren voor de beste CEOs.
Ik heb daar geen problemen mee.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:05 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat ze meer verdienen, daar hebben veel mensen niet zo'n probleem mee. Dat ze zichzelf echter constant blijven verrijken ten koste van hun ondergeschikten, dát is waar mensen moeite mee hebben. Als je je personeel 2,2 procent salarisverhoging geeft, waarom pak je dan zelf 32%? Is 2,2% dan ook niet voldoende?
Ze staan volledig los van de werkelijkheid. En gek genoeg lukt het ons als maatschappij niet om in te grijpen.
Jij bent nogal boos op Balkenende en Zalm en noemt ze ratten vanwege de hoge salarissen die ze verdienen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:03 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Je kan vast zelf Wikipedia openen:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gerrit_Zalm
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Peter_Balkenende
quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:15 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik werk niet meer omdat ik nu een andere bron van inkomsten heb. Echter, ik heb wel in middle management gezeten voordat ik stopte, en daar kreeg ik al 5 keer meer dan de frontline employees en jaarlijkse een bruto bonus van £15000. Dat kregen de frontline werkers ook niet. Ik vind het dus niet echt verwonderlijk dat de echte hoge heren véél meer dan dat krijgen. En terecht.Ze staan onder hoge druk, wettelijk voor allerlei zaken aansprakelijk, 24 per dag bereikbaar, en zij worden als eerste de laan uitgestuurd als het fout gaat.
Dat kan, maar zo raak talent kwijt aan andere bedrijven die grote bedragen en deals aanbieden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Maar 10x kan ook zonder dat de ceo iets hoeft in te leveren
Juist niet, zo trek je talent aan omdat je beter betaaldquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:27 schreef laforest het volgende:
[..]
Dat kan, maar zo raak talent kwijt aan andere bedrijven die grote bedragen en deals aanbieden.
Of je blijft gewoon lekker zitten ook al verkloot je alles, zoals de Schiphol directie.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:15 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik werk niet meer omdat ik nu een andere bron van inkomsten heb. Echter, ik heb wel in middle management gezeten voordat ik stopte, en daar kreeg ik al 5 keer meer dan de frontline employees en jaarlijkse een bruto bonus van £15000. Dat kregen de frontline werkers ook niet. Ik vind het dus niet echt verwonderlijk dat de echte hoge heren véél meer dan dat krijgen. En terecht.Ze staan onder hoge druk, wettelijk voor allerlei zaken aansprakelijk, 24 per dag bereikbaar, en zij worden als eerste de laan uitgestuurd als het fout gaat.
Ik doe alleen nog maar werk dat ik leuk vind. Sterker nog; ik zie het als betaalde hobby.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:15 schreef laforest het volgende:
[..]
Dus je trekt betere CEOs aan als je i.p.v. 40x maar 10x het loon van het reguliere personeel biedt?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Juist niet, zo trek je talent aan omdat je beter betaald
Ja als het salaris van de ceo gelijk blijft zoals nu trek je heelveel talent als het 10x wordt zonder verlaging van het salaris van de ceo.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:31 schreef laforest het volgende:
[..]
Dus je trekt betere CEOs aan als je i.p.v. 40x maar 10x het loon van het reguliere personeel biedt?
In lalaland misschien.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:30 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik doe alleen nog maar werk dat ik leuk vind. Sterker nog; ik zie het als betaalde hobby.
Het is eigenlijk een luxe positie. Dit gaat natuurlijk niet voor iedereen op.
Ah, lekker profiteren van de kapotte huizenmarkt dus.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:33 schreef laforest het volgende:
[..]Netjes. Ik verhuur panden.
Geen hobby, overigens.
Over het paard getilde mensen die feitelijk in loondienst zijn, zijn in niets anders dan de gedeeltelijk terecht onthoofde adel van het oude Frankrijk.quote:
Ik wel, ik vind dat verschil echt veel te groot, de onderlaag kan amper rondkomen en de topinkomens verdienen zoveel dat ze naar mijn idee niet meer weten waar ze het geld aan moeten uitgeven, dat is erg scheef vind ik, en ja die mensen hebben meer verantwoording etc maar het verschil is echt te groot vind ikquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:26 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik heb daar geen problemen mee.
Jij hebt het wellicht over ander talent. Ik heb het over aantrekken en behouden van de beste CEOs. Als firma A doet wat jij zegt en firma B biedt die CEO 35% bovenop dat loon + aandelen + royale bonus dan gaat firma A deze CEO verliezen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ja als het salaris van de ceo gelijk blijft zoals nu trek je heelveel talent als het 10x wordt zonder verlaging van het salaris van de ceo.
Dan biedt je ook 40% erboven maar hou je die faktor 10 vastquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:37 schreef laforest het volgende:
[..]
Jij hebt het wellicht over ander talent. Ik heb het over aantrekken en behouden van de beste CEOs. Als firma A doet wat jij zegt en firma B biedt die CEO 35% bovenop dat loon + aandelen + royale bonus dan gaat firma A deze CEO verliezen.
Dus jij vindt dat ze onthoofd moeten worden?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:35 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Over het paard getilde mensen die feitelijk in loondienst zijn, zijn in niets anders dan de gedeeltelijk terecht onthoofde adel van het oude Frankrijk.
Als ze zulke goede ondernemers zijn dan starten ze maar daadwerkelijk zelf een onderneming, dan mogen ze verdienen/graaien wat ze willen wat mij betreft.
Goed we moeten ons enigszins hoeden voor een Robespierre, maar ze mogen wel degelijk verantwoording gaan afleggen voor hun gegraai wat meestal helemaal niet in verhouding staat tot hun prestaties.
Op dit moment worden CEO's ook voor wanbestuur royaal beloond.
Zij zijn echter nooit hele dagen op de werkvloer, zien dus niet hoeveel fouten sommige nieuwere collega's maken, waardoor het arbeidsproces en humeur van de werknemers die de nieuwere werknemers moeten inwerken in de soep loopt. Dan schuiven zij de verantwoordelijkheid wel naar beneden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:00 schreef laforest het volgende:
Niet per se onthoofd, maar ze nodigen steeds harder uit tot RAF 2.0quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:39 schreef laforest het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat ze onthoofd moeten worden?
Onrealistisch, dan moet je wellicht tienduizenden werknemers dik verhogen om op die arbitraire 10x te blijven. CEO moet helemaal niet vergeleken worden met reguliere werknemers.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dan biedt je ook 40% erboven maar hou je die faktor 10 vast
Ah ja want hij/zij is natuurlijk geen mensquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:43 schreef laforest het volgende:
[..]
Onrealistisch, dan moet je wellicht tienduizenden werknemers dik verhogen om op die arbitraire 10x te blijven. CEO moet helemaal niet vergeleken worden met reguliere werknemers.
Dat is ook niet hun werk.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:41 schreef torentje het volgende:
[..]
Zij zijn echter nooit hele dagen op de werkvloer, zien dus niet hoeveel fouten sommige nieuwere collega's maken, waardoor het arbeidsproces en humeur van de werknemers die de nieuwere werknemers moeten inwerken in de soep loopt. Dan schuiven zij de verantwoordelijkheid wel naar beneden.
Ze roepen alleen maar dat ze zo blijzijndat er x nieuwe collegas net van school bijgekomen zijn terwijl er x/2 zeer ervaren collegas zijn weggegaan.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:41 schreef torentje het volgende:
[..]
Zij zijn echter nooit hele dagen op de werkvloer, zien dus niet hoeveel fouten sommige nieuwere collega's maken, waardoor het arbeidsproces en humeur van de werknemers die de nieuwere werknemers moeten inwerken in de soep loopt. Dan schuiven zij de verantwoordelijkheid wel naar beneden.
Ik vraag me af hoe sterk dat verband werkelijk is. Er zijn genoeg voorbeelden van topbestuurders met hoge salarissen die hele bedrijven de soep in laten draaien (Enron, of Schiphol). Daarbij zijn er genoeg start-ups en kleine bedrijven die het goed doen, maar niet het geld hebben om de duurste bestuurders in te huren.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:37 schreef laforest het volgende:
[..]
Jij hebt het wellicht over ander talent. Ik heb het over aantrekken en behouden van de beste CEOs. Als firma A doet wat jij zegt en firma B biedt die CEO 35% bovenop dat loon + aandelen + royale bonus dan gaat firma A deze CEO verliezen.
Tuurlijk wel. Heeft er helemaal niets mee te maken.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ah ja want hij/zij is natuurlijk geen mens
Die verantwoordelijkheid is ook relatief. Als je het echt verkloot met een salaris van 5 miljoen, kan je nog de rest van je leven rentenieren.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:41 schreef torentje het volgende:
[..]
Meestal hebben ze ook nog zo'n goed netwerk/privileges dat ze bij ernstig overtreden van de wet niet eens in de cel belanden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe sterk dat verband werkelijk is. Er zijn genoeg voorbeelden van topbestuurders met hoge salarissen die hele bedrijven de soep in laten draaien (Enron, of Schiphol).
Overal heb je rotte appels en mensen die tegen bleken te vallen nadat ze aangenomen werden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe sterk dat verband werkelijk is. Er zijn genoeg voorbeelden van topbestuurders met hoge salarissen die hele bedrijven de soep in laten draaien (Enron, of Schiphol). Daarbij zijn er genoeg start-ups en kleine bedrijven die het goed doen, maar niet het geld hebben om de duurste bestuurders in te huren.
Dat er wel eens talent weggekaapt wordt voor een hoog salaris kan ik begrijpen. Maar de uitermate hoge salarissen voor topbestuurders (die feitelijk gezien heel weinig risico lopen, omdat ze ook gewoon in loondienst zijn) snap ik dan weer niet.
Ja, maar alleen bij over het paard getilde CEO's gaat dat dan gepaard met een oprotpremie van miljoenen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:51 schreef laforest het volgende:
[..]
Overal heb je rotte appels en mensen die tegen bleken te vallen nadat ze aangenomen werden.
Waar schrijf je dat een CEO geen risico loopt? Die kunnen tegenwoordig gewoon aangeklaagd worden en lopen dus allerlei risico's.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:55 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ja, maar alleen bij over het paard getilde CEO's gaat dat dan gepaard met een oprotpremie van miljoenen.
Ze zijn in loondienst en lopen 0,0 risico, het zijn geen ondernemers, maar ze doen alsof ze dat wel zijn.
Men moet eenvoudigweg zijn/haar zaakjes prima op de rit hebben en zo houden, hetgeen in de betere kringenquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:50 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Meestal hebben ze ook nog zo'n goed netwerk/privileges dat ze bij ernstig overtreden van de wet niet eens in de cel belanden.
Iedereen wilt natuurlijk Ronaldo binnenhalen, de rest van het team krijgt het kleingeld.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:37 schreef laforest het volgende:
[..]
Jepquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 19:17 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Iedereen wilt natuurlijk Ronaldo binnenhalen, de rest van het team krijgt het kleingeld.
Hoe krijg je het uit je strot manquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 19:13 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Men moet eenvoudigweg zijn/haar zaakjes prima op de rit hebben en zo houden, hetgeen in de betere kringensinds jaar en dag geen enkel probleem gebleken is.
Die doodenkele CEO die een keer aangeklaagd wordt staat in geen enkel opzicht in verhouding tot de vele CEO's die worden beloond met oprotpremie's voor wat vaak op niets anders dan wanprestaties en wanbestuur neerkomt.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 19:05 schreef laforest het volgende:
[..]
Waar schrijf je dat een CEO geen risico loopt? Die kunnen tegenwoordig gewoon aangeklaagd worden en lopen dus allerlei risico's.
Dit is toch niet de schuld van CEOs? Die premie staat in hun contract die het bedrijf ze biedt.
Dat is het met de vele pseudo-privatiseringen natuurlijk wel regelmatig het geval, zie bv de brutering v/d volkshuisvesting.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 19:09 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Het zal me aan mijn derrière roesten wat die lui binnenharken zolang het geen publiek/semipubliek geld is.
Er zijn maar 94 CEO's in Nederland. Hoeveel rechtzaken verwacht je?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 19:23 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Die doodenkele CEO die een keer aangeklaagd wordt staat in geen enkel opzicht in verhouding tot de vele CEO's die worden beloond met oprotpremie's voor wat vaak op niets anders dan wanprestaties en wanbestuur neerkomt.
Als ze zulke goede ondernemers zijn, dan gaan ze maar daadwerkelijk ondernemen.
Hun loon staat in geen enkel opzicht in verhouding tot wat ze ervoor doen, welk risico ze ervoor lopen en wat ze bijdragen aan de economie/maatschappij.
In de kern gaat hetzelfde trouwens op voor belastingontduikende multinationals en hun invloed op overheden en regelgeving.
Ze vragen wat mij betreft vrijwel letterlijk om RAF 2.0
Ik hoop steeds meer dat ze oogsten wat ze zaaien.
Niks bijzonders. Gewoon het onderscheid tussen wellicht u en mensen die werkzaam zijn in de betere functies. En in het geval dat, het zij zo!quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 19:20 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Hoe krijg je het uit je strot man
Het onderscheid tussen de kakkers en het simpele werkvolk toch, lekker neerbuigend doenquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 19:39 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Niks bijzonders. Gewoon het onderscheid tussen wellicht u en mensen die werkzaam zijn in de betere functies. En in het geval dat, het zij zo!
Zou aangepakt kunnen worden als de staat hoofdaandeelhouder is.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 19:26 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Dat is het met de vele pseudo-privatiseringen natuurlijk wel regelmatig het geval, zie bv de brutering v/d volkshuisvesting.
Ja sorry hoor! Maar mensen die moeite hebben met deze verschillen, waaronder bv nieuwelingen op FOK! zoals @Waldorf22, moeten maar 'n keer ballen tonen en daaraan wennen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 19:42 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het onderscheid tussen de kakkers en het simpele werkvolk toch, lekker neerbuigend doen
Het is een vrouw. Keiharde zakenbitch die ons allemaal uitlacht.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 17:46 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Lach me elke keer kapot om die gozer.
Deze is nu al legendarisch. Hulde mijn Waarde! Prosit!quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 17:12 schreef Scjvb het volgende:
Zélfs voor uitkeringsgerechtigden, u op FOK! of anderen die op de rand van de samenleving balanceren wordt al sinds jaar en dag enorm veel gedaan, kan men u vandaag in alle redelijkheid vertellen..
Deze is nu al legendarisch. Hulde mijn Waarde! Prosit!quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 17:12 schreef Scjvb het volgende:
Zélfs voor uitkeringsgerechtigden, u op FOK! of anderen die op de rand van de samenleving balanceren wordt al sinds jaar en dag enorm veel gedaan, kan men u vandaag in alle redelijkheid vertellen..
Alleen wordt die "verantwoordelijkheid" steevast onderdoken als het erop aankomt. Dat zag je bij de banken.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:00 schreef laforest het volgende:
Natuurlijk vind je dat, je bent een over het paard getilde meritocraat die zijn eigen merites volstrekt en volledig overschat.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 19:38 schreef laforest het volgende:
[..]
Er zijn maar 94 CEO's in Nederland. Hoeveel rechtzaken verwacht je?
En dat je steeds oproept of hoopt op een bloedige revolutie vind ik erger dan dat loon van een CEO.
Soms 40 procent of 60 en als het tegenvalt 20. Dus tsja. Zit wel wat in Vem. Goede observatie.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 20:04 schreef VEM2012 het volgende:
Bonussen fluctueren nogal. Beetje non-nieuws zo.
In slechte jaren ook gewoon 0.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 20:57 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Soms 40 procent of 60 en als het tegenvalt 20. Dus tsja. Zit wel wat in Vem. Goede observatie.
Het kan sowieso aangepakt worden, maar in belastingparadijs Nederland verwacht ik dat uiteraard niet.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 19:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Zou aangepakt kunnen worden als de staat hoofdaandeelhouder is.
En dan nog heb je gewoon je zeer riante salaris. Ja ze hebben het oprecht moeilijk Vem.quote:
Goh geen bonus, zijn ze in dat jaar naar de voedselbank gegaanquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 21:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In slechte jaren ook gewoon 0.
Als jouw bonus in jaar 1 100 is, in jaar 2 50 en jaar 3 75, dan ben je in het laatste jaar 50% erop vooruit gegaan. Maar over de drie jaar is het alleen maar achteruitgang. Het enkele cijfer tov het jaar daarvoor is derhalve non-nieuws.
Ik heb nergens gezegd dat we medelijden met ze moeten hebben.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 21:19 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En dan nog heb je gewoon je zeer riante salaris. Ja ze hebben het oprecht moeilijk Vem.
Het interesseert mij echt geen reet eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 21:23 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Goh geen bonus, zijn ze in dat jaar naar de voedselbank gegaan
Ik foeter niet, ik maak een grapje vandaar de smiley erachter, neemt niet weg dat ik het bonussen systeem verwerpelijk vind maar daar worden wij het denk ik niet over eensquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 21:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het interesseert mij echt geen reet eerlijk gezegd.
Maar waarom vinden sommigen het zo moeilijk om te lezen dat niet iedereen als een kip zonder kop gaat foeteren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |