abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 17:12:26 #1
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_205696083
Topinkomens flink omhoog; bestuursvoorzitter krijgt 40 keer zoveel als personeel

Allen gegroet,

Het moge duidelijk zijn dat men afgelopen twee jaar zeer innovatief te werk is gegaan en vooruitgang heeft geboekt sinds de Coronapandemie, was vorige week onze unanieme mening op werklocatie Amsterdam. *)
Meest politieke leidinggevenden die af en toe ook wel een steak lusten in Den Haag :Y), evenals gelieerde organisaties her en der in NL zoals op de Amsterdamse Zuidas *) en wat kleinere locatie in het bruisende Haarlem :9~ :Y), hebben de economie sinds Corona alweer grotendeels vlotgetrokken *) en de 'gewone' burger goeddeels behoed voor minder gunstige gevolgen die de samenleving had kunnen treffen. :7~

Wat kan ik zeggen? Sowieso uiterst professioneel management op de Zuidas *), of waar elders dan ook in NL, is vrijwel aan de orde van de dag, mij dunkt. *)
Daartoe gekwalificeerde mensen ontbijten vaak voor dag en dauw :Y) om dan snel de neus richting kantoor te zetten *) en rennen figuurlijk de benen uit hun lijf ten gunste van medeburgers en alle gebruikelijke doelen om het economische gestel te blijven dienen. Zélfs voor uitkeringsgerechtigden, u op FOK! of anderen die op de rand van de samenleving balanceren :o wordt al sinds jaar en dag enorm veel gedaan, kan men u vandaag in alle redelijkheid vertellen.. :9 :Y)

Welnu, óók dezer dagen blijft het uiteindelijk nog 'n vrij verantwoordelijke taak en tevens roeping van mensen zoals wij, waaronder diverse andere (financiële) bewegingen elders, om financiële lasten en andere problematische kwesties zoals de woningnood zo goed en kwaad als het kan voor de NL'se bevolking in toom te houden. :o :s) :s) :s)
En dat laatste is vooralsnog prima gelukt. ^O^ Op hoge uitzonderingen na die onlangs nog naast het net visten ;( + :{, maar dit valt helaas nooit geheel te voorkomen, aldus onze gezamenlijk meest logische conclusie op goede locatie afgelopen week *)

Het gegeven dat topinkomens doorgaans nóg steeds met meeste profiteren met het uitoefenen van diverse verantwoordelijke en evenzo belangrijke taken, die ertoe moeten leiden dat de meeste burgers op termijn niet al teveel in de knel zullen geraken, is dan ook zeker niet ongebruikelijk. *)
Meest gunstige economische scenario's rolden onlangs al uit de bus na de coronapandemie welke de economie een ware boost gaven.
Maar nu met een heuse gas/energiecrisis in 't vizier, met alle onzekerheden van dien vanwege de Oekraïne oorlog voor onze medemens (waaronder u), zijn er helaas voor aankomende winter ~:) nog geen pasklare of waterdichte oplossingen voorhanden. :7~

In wezen getuigen de meest recente headlines omtrent deze prima gang van zaken in kwestie van voldoende redelijke argumenten. *) En op uiterst deskundig gebied werkt men tegenwoordig al dubbel zo hard om mogelijke ongemakken voor straks ~:) ;) tot het minimum te beperken, kan ik u met een gerust hart vertellen. *) Hiervoor echter zijn helaas nog geen harde garanties te geven. :N
Maar het gegeven dat mensen die belangrijk werkzaam zijn als minister of premier (Mark Rutte) *), zo ook binnen andere belangrijke en niet zelden financiële organisaties, hun carrière vaak niet cadeau gekregen hebben maakt dat zo'n prima 'honorarium' van maar liefst 40 procent of meer :9~ vrij rechtmatig aan hen is besteed naar mijn bescheiden mening. *)

Soms zijn bonussen ook niet geheel uit te sluiten. :Y) Het moge duidelijk zijn dat dit financieel goed geproportioneerde fenomeen niet alleen in het koninkrijk der Nederlanden plaatsvindt :s) :s) , maar ook elders ter wereld voor dito professionele en uiterst belangrijke en vaak onmisbare personen die daar rondgaan. *)
Goede dagelijkse samenwerking geschiedt dan ook meestal in zeer goede orde, waarna bij fysieke ontmoetingen met soortgelijke functionarissen en managers regelmatig een stevig etentje :Y) of 'n heerlijke borrel :9 plaatsvindt in Amsterdam of Haarlem. :7~

Mooi weekend nog, geniet ervan want het is u gegund!

Scjvb

quote:
NOS Nieuws • vandaag, 07:03

ANP

De beloning van bestuursvoorzitters is vorig jaar fors gestegen, blijkt uit een jaarlijks onderzoek van de Volkskrant naar de beloning van de ceo's van 112 grote bedrijven en instellingen in Nederland.

De beloning in de top steeg vorig jaar met 32 procent, tot gemiddeld 2,8 miljoen euro. Ter vergelijking: de cao-lonen stegen vorig jaar met 2,2 procent. Bestuursvoorzitters verdienden gemiddeld 40 keer zoveel als hun gemiddelde werknemers. In 2020 was dat nog 35 keer zoveel.

Dat de beloningen zo sterk stegen, komt doordat de economie in 2021 verrassend snel herstelde van de coronacrisis. Bedrijven presteerden beter dan verwacht, wat terug was te zien in de bonussen van bestuurders. Ook speelde mee dat de beurskoersen vorig jaar sterk stegen, wat goed uitpakte voor hun aandelenpakketten.

De best beloonde bestuursvoorzitter in het onderzoek is de in Los Angeles wonende Brit Lucian Grainge, de topman van de Universal Music Group (UMG). Dat bedrijf ging vorig jaar in Amsterdam naar de beurs. Dankzij bonussen voor die beursgang kwam zijn beloning uit op 274,3 miljoen euro. Dat is met afstand een record voor de ceo van een beursgenoteerd bedrijf in Nederland.

Na Grainge volgt de Amerikaan Glenn Fogel van de boekingwebsite Booking, met een beloning van 24,9 miljoen euro. Op drie staat Bob van Dijk van techinvesteerder Prosus met 22,9 miljoen euro. In 2020 was van Dijk nog de best beloonde bestuursvoorzitter in het jaarlijkse Volkskrant-onderzoek. Shell-topman Ben van Beurden staat nog net in de top 10 met een beloning van 7,38 miljoen euro. Daarmee verdiende hij wel een kwart meer dan het jaar daarvoor.

© https://nos.nl/artikel/24(...)zoveel-als-personeel
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_205696148
Heel fijn. We moeten bedrijven nog meer ontzien want dit extraatje was broodnodig voor ze.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_205696168
Lekker binnenlopen.
pi_205696172
Schaamteloos gewoon en de TS die dat dat verheerlijkt :r
pi_205696196
Mede mogelijk gemaakt door onze wegkijkende 'bestuurders'.

Wat overigens logisch is, zoek maar eens op waar de grootste ratten zoals Balkenende en Zalm gebleven zijn... Een paar jaar lief zijn voor de grote jongens als 'bestuurder' en je weet dat je na Den Haag dik gaat cashen.

En zonder enige schroom allemaal. Zoek de grove winsten van de banken, supermarkten, oliemaatschappijen, etc. er maar eens bij. Zonder schroom. We zouden ze met pek en veren in de Noordzee moeten gooien die schrapers.
pi_205696216
Je moet gewoon van baan wisselen en niet meteen ja zeggen, ik had bij mijn volgende werkgever ook de stekker eruit getrokken en toen konden ze ineens wel bieden wat ik wilde hebben :')
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_205696224
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 17:25 schreef Cupfighter het volgende:
Schaamteloos gewoon
Zo werkt het bedrijfsleven :')

Onze managers lopen altijd op te scheppen over hun zakenreizen dat ze business of first class vliegen en in de meest luxe oorden slapen en eten. Gewoon schaamteloos , en het boeit ze geen zak wat een ander daar van vind
pi_205696232
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 17:28 schreef Aiciu het volgende:
ik had bij mijn volgende werkgever ook de stekker eruit getrokken
Als jij door de tijd kunt reizen kan ik me voorstellen dat ze je graag willen houden!
pi_205696308
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 17:28 schreef Aiciu het volgende:
Je moet gewoon van baan wisselen en niet meteen ja zeggen, ik had bij mijn volgende werkgever ook de stekker eruit getrokken en toen konden ze ineens wel bieden wat ik wilde hebben :')
Ik zou het dan nog altijd niet accepteren omdat ik niet wil werken bij een bedrijf dat je moet chanteren om te krijgen wat je wilt.
Ze hadden maar moeten voorzien dat je weg zou gaan toen ze nee zeiden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 17:46:29 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205696335
quote:
Lach me elke keer kapot om die gozer.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 17:49:09 #11
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205696356
quote:
Ik lees dat deel eerlijk gezegd nooit. Geen boodschap aan.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_205696361
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 17:49 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Eens. Sowieso onleesbaar met dat debiele emojigebruik.
You need to be cold to be queen.
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 17:51:57 #13
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_205696369
quote:
Deze TS is zelfs in staat kindermisbruik door kerkpersoneel te bagetaliseren, dus van enige ironie (of sarcasme) is wel sprake en derhalve toch niet serieus te nemen. Wel handig dat de texten worden gelardeerd met smileys, makkelijk overslaan. :D ^O^
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205696374
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 17:26 schreef GereDathan het volgende:
Wat overigens logisch is, zoek maar eens op waar de grootste ratten zoals Balkenende en Zalm gebleven zijn... Een paar jaar lief zijn voor de grote jongens als 'bestuurder' en je weet dat je na Den Haag dik gaat cashen.
Ah, je hebt er studie van gemaakt? Maak maar openbaar wat de salarissen van Balkenende en Zalm zijn.
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 17:55:49 #16
345631 Scjvb
pi_205696387
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 17:50 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Eens. Sowieso onleesbaar met dat debiele emojigebruik.
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 17:49 schreef thedeedster het volgende:

[..]
:D

Heee! Gaarne geen negatief commentaar leveren in uw eigen onwetendheid over van alles wat achter de coulissen wellicht óók voor voor u gedaan gekregen is. :)
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_205696390
De top werkt ook harder dan die luie lapzwansen op de bodem.
pi_205696404
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 17:56 schreef NeeOfTochJA het volgende:
De top werkt ook harder dan die luie lapzwansen op de bodem.
Ik zou liever zien dat mensen waar we echt niet zonder kunnen (verpleegkundigen, politie, leraren etc) wat meer geld krijgen maar die zijn helaas niet belangrijk.
You need to be cold to be queen.
pi_205696410
Daarvoor dragen zo ook meer verantwoordelijkheid (daarom verdienen ze zoveel keer meer). ^O^
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:03:26 #20
182233 thedeedster
pi_205696430
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 17:55 schreef Scjvb het volgende:

[..]
[..]
:D

Heee! Gaarne geen negatief commentaar leveren in uw eigen onwetendheid over van alles wat achter de coulissen wellicht óók voor voor u gedaan gekregen is. :)
Je mag van me posten wat je wilt. Geen probleem.

Aangezien wij volgens mij nooit samen geknikkerd hebben, boeit het me niet. Da’s alles.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_205696434
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:00 schreef laforest het volgende:
Daarvoor dragen zo ook meer verantwoordelijkheid (daarom verdienen ze zoveel keer meer). ^O^
Misschien is 10 of 20 keer zoveel ook wel voldoende om dat te compenseren?
pi_205696435
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 17:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ah, je hebt er studie van gemaakt? Maak maar openbaar wat de salarissen van Balkenende en Zalm zijn.
Je kan vast zelf Wikipedia openen:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Gerrit_Zalm
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Peter_Balkenende
pi_205696442
quote:
Klopt, en dat ze daardoor meer verdienen is dan ook niks meer dan logisch maar de verschillen zijn abnormaal en asociaal zeker als je deze bonussen erbij telt terwijl de rest van het personeel er vaak bij krijgt of je zelfs hoort dat bedrijven moeten inkrimpen aan personeel
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:05:19 #24
182233 thedeedster
pi_205696444
quote:
Blij dat ik mijn werk niet meer mee naar huis neem. :)
pi_205696452
quote:
De balkenende norm?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205696454
quote:
Dat ze meer verdienen, daar hebben veel mensen niet zo'n probleem mee. Dat ze zichzelf echter constant blijven verrijken ten koste van hun ondergeschikten, dát is waar mensen moeite mee hebben. Als je je personeel 2,2 procent salarisverhoging geeft, waarom pak je dan zelf 32%? Is 2,2% dan ook niet voldoende?

Ze staan volledig los van de werkelijkheid. En gek genoeg lukt het ons als maatschappij niet om in te grijpen.
pi_205696462
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
De balkenende norm?
Weet je wel wat die inhoudt?
pi_205696464
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:06 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Weet je wel wat die inhoudt?
Een grapje?
pi_205696471
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:03 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Misschien is 10 of 20 keer zoveel ook wel voldoende om dat te compenseren?
Ligt aan de grote van de onderneming en de verantwoording.
pi_205696507
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:07 schreef laforest het volgende:

[..]
Ligt aan de grote van de onderneming en de verantwoording.
Waarom? Het salaris van de ceo hoeft toch niet minder te worden dan?
pi_205696514
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 17:26 schreef GereDathan het volgende:
Mede mogelijk gemaakt door onze wegkijkende 'bestuurders'.

En zonder enige schroom allemaal. Zoek de grove winsten van de banken, supermarkten, oliemaatschappijen, etc. er maar eens bij. Zonder schroom. We zouden ze met pek en veren in de Noordzee moeten gooien die schrapers.
Lol.

Waar komt toch die illusie vandaan dat onze bestuurders hier 'wegkijken'?

Dit is simpelweg neo-liberaal beleid. Dit is wat VVD66 wil. Dit is waar ze op aansturen.

Net als torenhoge huizenprijzen, economische groei die niet bij de burger terecht komt maar bij de aandeelhouders en bestuurders, met af en toe een recessie om voor een habbekrats vermogen te vergaren.

Moet ook wel bekennen dat de media leuk meedoet in die frame. "De overheid doet niets / te weinig". Nee, de overheid doet al jarenlang precies wat ze willen bereiken.
"Pools are perfect for holding water"
pi_205696518
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 17:52 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Deze TS is zelfs in staat kindermisbruik door kerkpersoneel te bagetaliseren, dus van enige ironie (of sarcasme) is wel sprake en derhalve toch niet serieus te nemen. Wel handig dat de texten worden gelardeerd met smileys, makkelijk overslaan. :D ^O^
Dat doet hij wel ja. o|O
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_205696528
Nog heel even, en dan gaan we voor RAF 2.0
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_205696536
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:05 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Blij dat ik mijn werk niet meer mee naar huis neem. :)
Ik werk niet meer omdat ik nu een andere bron van inkomsten heb. Echter, ik heb wel in middle management gezeten voordat ik stopte, en daar kreeg ik al 5 keer meer dan de frontline employees en jaarlijkse een bruto bonus van £15000. Dat kregen de frontline werkers ook niet. Ik vind het dus niet echt verwonderlijk dat de echte hoge heren véél meer dan dat krijgen. En terecht. ^O^ Ze staan onder hoge druk, wettelijk voor allerlei zaken aansprakelijk, 24 per dag bereikbaar, en zij worden als eerste de laan uitgestuurd als het fout gaat.
pi_205696541
En toch zijn er nog genoeg tientjes banen waar mensen aan beginnen, ik snap er werkelijk niets meer van.
pi_205696556
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Een grapje?
Aangezien je opmerking vrij stupide was, nee geen grapje.
pi_205696562
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Waarom? Het salaris van de ceo hoeft toch niet minder te worden dan?
Als een groot bedrijf is met relatief lage lonen dan kom je zo op 40 keer hoger loon wil je als bedrijf concurreren voor de beste CEOs.
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:19:07 #38
345631 Scjvb
pi_205696566
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:03 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Je mag van me posten wat je wilt. Geen probleem.

Aangezien wij volgens mij nooit samen geknikkerd hebben, boeit het me niet. Da’s alles.
Klopt, kan mij u ook totaal niet herinneren bij dergelijke spelen in het speelse verleden. ;) Het is goed verder! :)

Fijne avond!
pi_205696574
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:18 schreef laforest het volgende:

[..]
Als een groot bedrijf is met relatief lage lonen dan kom je zo op 40 keer hoger loon wil je als bedrijf concurreren voor de beste CEOs.
Maar 10x kan ook zonder dat de ceo iets hoeft in te leveren
pi_205696604
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:05 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Dat ze meer verdienen, daar hebben veel mensen niet zo'n probleem mee. Dat ze zichzelf echter constant blijven verrijken ten koste van hun ondergeschikten, dát is waar mensen moeite mee hebben. Als je je personeel 2,2 procent salarisverhoging geeft, waarom pak je dan zelf 32%? Is 2,2% dan ook niet voldoende?

Ze staan volledig los van de werkelijkheid. En gek genoeg lukt het ons als maatschappij niet om in te grijpen.
Ik heb daar geen problemen mee.
pi_205696605
quote:
Jij bent nogal boos op Balkenende en Zalm en noemt ze ratten vanwege de hoge salarissen die ze verdienen.

Vervolgens vraag ik wat die salarissen zijn, en kom je met wikipedia aanzetten, waar geen salarissen bij staan.

Behoorlijk matig allemaal.
pi_205696609
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:15 schreef laforest het volgende:

[..]
Ik werk niet meer omdat ik nu een andere bron van inkomsten heb. Echter, ik heb wel in middle management gezeten voordat ik stopte, en daar kreeg ik al 5 keer meer dan de frontline employees en jaarlijkse een bruto bonus van £15000. Dat kregen de frontline werkers ook niet. Ik vind het dus niet echt verwonderlijk dat de echte hoge heren véél meer dan dat krijgen. En terecht. ^O^ Ze staan onder hoge druk, wettelijk voor allerlei zaken aansprakelijk, 24 per dag bereikbaar, en zij worden als eerste de laan uitgestuurd als het fout gaat.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_205696613
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Maar 10x kan ook zonder dat de ceo iets hoeft in te leveren
Dat kan, maar zo raak talent kwijt aan andere bedrijven die grote bedragen en deals aanbieden.
pi_205696621
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:26 schreef Tanatos het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
?
pi_205696624
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:27 schreef laforest het volgende:

[..]
Dat kan, maar zo raak talent kwijt aan andere bedrijven die grote bedragen en deals aanbieden.
Juist niet, zo trek je talent aan omdat je beter betaald
pi_205696632
quote:

[..]
Of je blijft gewoon lekker zitten ook al verkloot je alles, zoals de Schiphol directie. :7
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:30:48 #47
182233 thedeedster
pi_205696638
quote:

[..]
Ik doe alleen nog maar werk dat ik leuk vind. Sterker nog; ik zie het als betaalde hobby.

Het is eigenlijk een luxe positie. Dit gaat natuurlijk niet voor iedereen op.
pi_205696645
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Juist niet, zo trek je talent aan omdat je beter betaald
Dus je trekt betere CEOs aan als je i.p.v. 40x maar 10x het loon van het reguliere personeel biedt? :{

In lalaland misschien.
pi_205696652
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:31 schreef laforest het volgende:

[..]
Dus je trekt betere CEOs aan als je i.p.v. 40x maar 10x het loon van het reguliere personeel biedt? :{

In lalaland misschien.
Ja als het salaris van de ceo gelijk blijft zoals nu trek je heelveel talent als het 10x wordt zonder verlaging van het salaris van de ceo.
pi_205696655
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:30 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Ik doe alleen nog maar werk dat ik leuk vind. Sterker nog; ik zie het als betaalde hobby.

Het is eigenlijk een luxe positie. Dit gaat natuurlijk niet voor iedereen op.
^O^ Netjes. Ik verhuur panden.
Geen hobby, overigens. :P
pi_205696670
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:33 schreef laforest het volgende:

[..]
^O^ Netjes. Ik verhuur panden.
Geen hobby, overigens. :P
Ah, lekker profiteren van de kapotte huizenmarkt dus.
pi_205696671
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:27 schreef laforest het volgende:

[..]
?
Over het paard getilde mensen die feitelijk in loondienst zijn, zijn in niets anders dan de gedeeltelijk terecht onthoofde adel van het oude Frankrijk.
Als ze zulke goede ondernemers zijn dan starten ze maar daadwerkelijk zelf een onderneming, dan mogen ze verdienen/graaien wat ze willen wat mij betreft.
Goed we moeten ons enigszins hoeden voor een Robespierre, maar ze mogen wel degelijk verantwoording gaan afleggen voor hun gegraai wat meestal helemaal niet in verhouding staat tot hun prestaties.
Op dit moment worden CEO's ook voor wanbestuur royaal beloond.
pi_205696681
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:26 schreef laforest het volgende:

[..]
Ik heb daar geen problemen mee.
Ik wel, ik vind dat verschil echt veel te groot, de onderlaag kan amper rondkomen en de topinkomens verdienen zoveel dat ze naar mijn idee niet meer weten waar ze het geld aan moeten uitgeven, dat is erg scheef vind ik, en ja die mensen hebben meer verantwoording etc maar het verschil is echt te groot vind ik
pi_205696684
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ja als het salaris van de ceo gelijk blijft zoals nu trek je heelveel talent als het 10x wordt zonder verlaging van het salaris van de ceo.
Jij hebt het wellicht over ander talent. Ik heb het over aantrekken en behouden van de beste CEOs. Als firma A doet wat jij zegt en firma B biedt die CEO 35% bovenop dat loon + aandelen + royale bonus dan gaat firma A deze CEO verliezen.
pi_205696693
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:37 schreef laforest het volgende:

[..]
Jij hebt het wellicht over ander talent. Ik heb het over aantrekken en behouden van de beste CEOs. Als firma A doet wat jij zegt en firma B biedt die CEO 35% bovenop dat loon + aandelen + royale bonus dan gaat firma A deze CEO verliezen.
Dan biedt je ook 40% erboven maar hou je die faktor 10 vast
pi_205696709
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:35 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Over het paard getilde mensen die feitelijk in loondienst zijn, zijn in niets anders dan de gedeeltelijk terecht onthoofde adel van het oude Frankrijk.
Als ze zulke goede ondernemers zijn dan starten ze maar daadwerkelijk zelf een onderneming, dan mogen ze verdienen/graaien wat ze willen wat mij betreft.
Goed we moeten ons enigszins hoeden voor een Robespierre, maar ze mogen wel degelijk verantwoording gaan afleggen voor hun gegraai wat meestal helemaal niet in verhouding staat tot hun prestaties.
Op dit moment worden CEO's ook voor wanbestuur royaal beloond.
Dus jij vindt dat ze onthoofd moeten worden? :{
pi_205696723
quote:
Zij zijn echter nooit hele dagen op de werkvloer, zien dus niet hoeveel fouten sommige nieuwere collega's maken, waardoor het arbeidsproces en humeur van de werknemers die de nieuwere werknemers moeten inwerken in de soep loopt. Dan schuiven zij de verantwoordelijkheid wel naar beneden.
pi_205696729
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:39 schreef laforest het volgende:

[..]
Dus jij vindt dat ze onthoofd moeten worden? :{
Niet per se onthoofd, maar ze nodigen steeds harder uit tot RAF 2.0
pi_205696744
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dan biedt je ook 40% erboven maar hou je die faktor 10 vast
Onrealistisch, dan moet je wellicht tienduizenden werknemers dik verhogen om op die arbitraire 10x te blijven. CEO moet helemaal niet vergeleken worden met reguliere werknemers.
pi_205696753
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:43 schreef laforest het volgende:

[..]
Onrealistisch, dan moet je wellicht tienduizenden werknemers dik verhogen om op die arbitraire 10x te blijven. CEO moet helemaal niet vergeleken worden met reguliere werknemers.
Ah ja want hij/zij is natuurlijk geen mens
pi_205696766
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:41 schreef torentje het volgende:

[..]
Zij zijn echter nooit hele dagen op de werkvloer, zien dus niet hoeveel fouten sommige nieuwere collega's maken, waardoor het arbeidsproces en humeur van de werknemers die de nieuwere werknemers moeten inwerken in de soep loopt. Dan schuiven zij de verantwoordelijkheid wel naar beneden.
Dat is ook niet hun werk. :{
Daar heb je frontline managers en team leaders voor. _O-
pi_205696768
quote:

[..]
Ze roepen alleen maar dat ze zo blijzijndat er x nieuwe collegas net van school bijgekomen zijn terwijl er x/2 zeer ervaren collegas zijn weggegaan.
pi_205696776
quote:

[..]
Ik vraag me af hoe sterk dat verband werkelijk is. Er zijn genoeg voorbeelden van topbestuurders met hoge salarissen die hele bedrijven de soep in laten draaien (Enron, of Schiphol). Daarbij zijn er genoeg start-ups en kleine bedrijven die het goed doen, maar niet het geld hebben om de duurste bestuurders in te huren.

Dat er wel eens talent weggekaapt wordt voor een hoog salaris kan ik begrijpen. Maar de uitermate hoge salarissen voor topbestuurders (die feitelijk gezien heel weinig risico lopen, omdat ze ook gewoon in loondienst zijn) snap ik dan weer niet.
pi_205696778
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ah ja want hij/zij is natuurlijk geen mens
Tuurlijk wel. Heeft er helemaal niets mee te maken.
pi_205696781
quote:

[..]
Die verantwoordelijkheid is ook relatief. Als je het echt verkloot met een salaris van 5 miljoen, kan je nog de rest van je leven rentenieren.

Maar meestal als men het echt verkloot, is de uitweg een gouden handdruk, en kan de persoon zo weer ergens anders aan de slag.
pi_205696803
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik vraag me af hoe sterk dat verband werkelijk is. Er zijn genoeg voorbeelden van topbestuurders met hoge salarissen die hele bedrijven de soep in laten draaien (Enron, of Schiphol).
Meestal hebben ze ook nog zo'n goed netwerk/privileges dat ze bij ernstig overtreden van de wet niet eens in de cel belanden.
pi_205696808
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik vraag me af hoe sterk dat verband werkelijk is. Er zijn genoeg voorbeelden van topbestuurders met hoge salarissen die hele bedrijven de soep in laten draaien (Enron, of Schiphol). Daarbij zijn er genoeg start-ups en kleine bedrijven die het goed doen, maar niet het geld hebben om de duurste bestuurders in te huren.

Dat er wel eens talent weggekaapt wordt voor een hoog salaris kan ik begrijpen. Maar de uitermate hoge salarissen voor topbestuurders (die feitelijk gezien heel weinig risico lopen, omdat ze ook gewoon in loondienst zijn) snap ik dan weer niet.
Overal heb je rotte appels en mensen die tegen bleken te vallen nadat ze aangenomen werden.
pi_205696830
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:51 schreef laforest het volgende:

[..]
Overal heb je rotte appels en mensen die tegen bleken te vallen nadat ze aangenomen werden.
Ja, maar alleen bij over het paard getilde CEO's gaat dat dan gepaard met een oprotpremie van miljoenen.
Ze zijn in loondienst en lopen 0,0 risico, het zijn geen ondernemers, maar ze doen alsof ze dat wel zijn.
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:58:40 #69
182233 thedeedster
pi_205696857
Laat ik zo stellen; ik ben eerder linkser geworden. De verhoudingen zijn volledig krom getrokken. Als je eigenaar bent, dan vind ik het billijk, maar als je gewoon -net als het andere personeel- loonslaaf bent, dan is het soms echt buitenproportioneel.
pi_205696901
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:55 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ja, maar alleen bij over het paard getilde CEO's gaat dat dan gepaard met een oprotpremie van miljoenen.
Ze zijn in loondienst en lopen 0,0 risico, het zijn geen ondernemers, maar ze doen alsof ze dat wel zijn.
Waar schrijf je dat een CEO geen risico loopt? Die kunnen tegenwoordig gewoon aangeklaagd worden en lopen dus allerlei risico's.

Dit is toch niet de schuld van CEOs? Die premie staat in hun contract die het bedrijf ze biedt.
pi_205696937
Het zal me aan mijn derrière roesten wat die lui binnenharken zolang het geen publiek/semipubliek geld is.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 19:13:10 #72
345631 Scjvb
pi_205696962
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:50 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Meestal hebben ze ook nog zo'n goed netwerk/privileges dat ze bij ernstig overtreden van de wet niet eens in de cel belanden.
Men moet eenvoudigweg zijn/haar zaakjes prima op de rit hebben en zo houden, hetgeen in de betere kringen :Y) sinds jaar en dag geen enkel probleem gebleken is.
pi_205696982
quote:

[..]
Iedereen wilt natuurlijk Ronaldo binnenhalen, de rest van het team krijgt het kleingeld.
pi_205696987
Een Nederlandse CEO krijgt gemiddeld 15.774,80 per maand, vrouwen vangen ruim 1000 euro minder een Nederlandse CEO krijgt 6000 euro meer dan het Europese gemiddelde,

Ik vind dit toch echt te veel geld hoor, staat in geen verhouding tot de werkvloer maar goed ik geef ik toe dat erg links denk in dit soort onderwerpen, die bonussen gaan echt nergens over vind ik
pi_205696995
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 19:17 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Iedereen wilt natuurlijk Ronaldo binnenhalen, de rest van het team krijgt het kleingeld.
Jep
pi_205696998
quote:
11s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 19:13 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Men moet eenvoudigweg zijn/haar zaakjes prima op de rit hebben en zo houden, hetgeen in de betere kringen :Y) sinds jaar en dag geen enkel probleem gebleken is.
Hoe krijg je het uit je strot man
pi_205697017
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 19:05 schreef laforest het volgende:

[..]
Waar schrijf je dat een CEO geen risico loopt? Die kunnen tegenwoordig gewoon aangeklaagd worden en lopen dus allerlei risico's.

Dit is toch niet de schuld van CEOs? Die premie staat in hun contract die het bedrijf ze biedt.
Die doodenkele CEO die een keer aangeklaagd wordt staat in geen enkel opzicht in verhouding tot de vele CEO's die worden beloond met oprotpremie's voor wat vaak op niets anders dan wanprestaties en wanbestuur neerkomt.
Als ze zulke goede ondernemers zijn, dan gaan ze maar daadwerkelijk ondernemen.
Hun loon staat in geen enkel opzicht in verhouding tot wat ze ervoor doen, welk risico ze ervoor lopen en wat ze bijdragen aan de economie/maatschappij.

In de kern gaat hetzelfde trouwens op voor belastingontduikende multinationals en hun invloed op overheden en regelgeving.
Ze vragen wat mij betreft vrijwel letterlijk om RAF 2.0
Ik hoop steeds meer dat ze oogsten wat ze zaaien.
pi_205697034
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 19:09 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Het zal me aan mijn derrière roesten wat die lui binnenharken zolang het geen publiek/semipubliek geld is.
Dat is het met de vele pseudo-privatiseringen natuurlijk wel regelmatig het geval, zie bv de brutering v/d volkshuisvesting.
pi_205697155
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 19:23 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Die doodenkele CEO die een keer aangeklaagd wordt staat in geen enkel opzicht in verhouding tot de vele CEO's die worden beloond met oprotpremie's voor wat vaak op niets anders dan wanprestaties en wanbestuur neerkomt.
Als ze zulke goede ondernemers zijn, dan gaan ze maar daadwerkelijk ondernemen.
Hun loon staat in geen enkel opzicht in verhouding tot wat ze ervoor doen, welk risico ze ervoor lopen en wat ze bijdragen aan de economie/maatschappij.

In de kern gaat hetzelfde trouwens op voor belastingontduikende multinationals en hun invloed op overheden en regelgeving.
Ze vragen wat mij betreft vrijwel letterlijk om RAF 2.0
Ik hoop steeds meer dat ze oogsten wat ze zaaien.
Er zijn maar 94 CEO's in Nederland. Hoeveel rechtzaken verwacht je?

En dat je steeds oproept of hoopt op een bloedige revolutie vind ik erger dan dat loon van een CEO.
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 19:39:04 #80
345631 Scjvb
pi_205697157
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 19:20 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Hoe krijg je het uit je strot man
Niks bijzonders. Gewoon het onderscheid tussen wellicht u en mensen die werkzaam zijn in de betere functies. En in het geval dat, het zij zo! :)
pi_205697178
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 19:39 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Niks bijzonders. Gewoon het onderscheid tussen wellicht u en mensen die werkzaam zijn in de betere functies. En in het geval dat, het zij zo! :)
Het onderscheid tussen de kakkers en het simpele werkvolk toch, lekker neerbuigend doen
pi_205697195
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 19:26 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat is het met de vele pseudo-privatiseringen natuurlijk wel regelmatig het geval, zie bv de brutering v/d volkshuisvesting.
Zou aangepakt kunnen worden als de staat hoofdaandeelhouder is.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 19:50:10 #83
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205697253
Gaaf land.
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 19:55:30 #84
345631 Scjvb
pi_205697291
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 19:42 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Het onderscheid tussen de kakkers en het simpele werkvolk toch, lekker neerbuigend doen
Ja sorry hoor! Maar mensen die moeite hebben met deze verschillen, waaronder bv nieuwelingen op FOK! zoals @Waldorf22, moeten maar 'n keer ballen tonen en daaraan wennen. :o

Het zijn immers wél degenen die veel voor u en de samenleving betekenen, zo ook in minder goede tijden die mogelijk de revue gaan passeren komende winter n.a.v. de energie/gascrisis, mij dunkt. :Y)

Mooie avond verder!
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 19:59:31 #85
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_205697329
Walgelijk dit. Het inkomen van die 112 CEO's kunnen wel gehalveerd worden, het geld dat daarmee bespaard wordt moet naar de rechthebbenden, de eigenaren van het bedrijf: De aandeelhouders.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_205697354
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 17:46 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Lach me elke keer kapot om die gozer.
Het is een vrouw. Keiharde zakenbitch die ons allemaal uitlacht.

Er bestaat uiteraard geen vent die zo Gay is om al die emoticons serieus te gebruiken.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_205697378
Bonussen fluctueren nogal. Beetje non-nieuws zo.
pi_205697393
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 17:12 schreef Scjvb het volgende:
Zélfs voor uitkeringsgerechtigden, u op FOK! of anderen die op de rand van de samenleving balanceren wordt al sinds jaar en dag enorm veel gedaan, kan men u vandaag in alle redelijkheid vertellen..
Deze is nu al legendarisch. Hulde mijn Waarde! Prosit! w/
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 20:22:07 #89
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205697536
Tja het is de ultieme ons kent ons wereld waarin letterlijk baantjes en bonussen toeschuiven aan vriendjes de norm is. Die wereld is steeds crimineler geworden waarbij eenvoudigweg van diefstal door deze parasieten gesproken kan worden.

Bestuurder bij 1 commissaris in een rijtje andere bedrijven is het mechanisme waarmee onbeperkte diefstal van aandeelhouders en personeel gepleegd wordt. “Als jij nou mijn bonus bij bedrijf A goedkeurt, dan doe ik die van Jantje bij B en hij die van jou bij C.” Zo plat is de wereld van het old boys netwerk
pi_205697928
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 17:12 schreef Scjvb het volgende:
Zélfs voor uitkeringsgerechtigden, u op FOK! of anderen die op de rand van de samenleving balanceren wordt al sinds jaar en dag enorm veel gedaan, kan men u vandaag in alle redelijkheid vertellen..
Deze is nu al legendarisch. Hulde mijn Waarde! Prosit! w/
quote:
Alleen wordt die "verantwoordelijkheid" steevast onderdoken als het erop aankomt. Dat zag je bij de banken.
Al die toppers wisten niet waar ze het moesten zoeken. En dan moet de overheid in de vorm van de belastingbetaler die geen enkel voordeel heeft bij hun gegraai weer helpen. Zo gaat het altijd.
pi_205697977
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 19:38 schreef laforest het volgende:

[..]
Er zijn maar 94 CEO's in Nederland. Hoeveel rechtzaken verwacht je?

En dat je steeds oproept of hoopt op een bloedige revolutie vind ik erger dan dat loon van een CEO.
Natuurlijk vind je dat, je bent een over het paard getilde meritocraat die zijn eigen merites volstrekt en volledig overschat.
Je gaat uiteraard ook volledig voorbij aan het feit dat ik geen enkel probleem met de beloning van honderdduizenden daadwerkelijke ondernemers heb (alhoewel ik wel vind dat de vennootschapsbelasting omhoog moet, en daadwerkelijk geïnd moet worden).
Het was ook volstrekt voorspelbaar dat jij ging doen alsof CEO's daadwerkelijk enig risico lopen, grotendeels leugenachtige onzin.
Niet dat de meeste van die daadwerkelijke ondernemers wel erg ethisch zijn overigens, ja hun PR/marketing afdeling, die wel, holle retoriek volop.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 20-08-2022 22:03:26 ]
pi_205698010
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 20:04 schreef VEM2012 het volgende:
Bonussen fluctueren nogal. Beetje non-nieuws zo.
Soms 40 procent of 60 en als het tegenvalt 20. Dus tsja. Zit wel wat in Vem. Goede observatie.
pi_205698031
40 keer zoveel als je personeel verdienen en nog niet genoeg hebben. Geen woorden voor.
pi_205698197
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 20:57 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Soms 40 procent of 60 en als het tegenvalt 20. Dus tsja. Zit wel wat in Vem. Goede observatie.
In slechte jaren ook gewoon 0.

Als jouw bonus in jaar 1 100 is, in jaar 2 50 en jaar 3 75, dan ben je in het laatste jaar 50% erop vooruit gegaan. Maar over de drie jaar is het alleen maar achteruitgang. Het enkele cijfer tov het jaar daarvoor is derhalve non-nieuws.
pi_205698246
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 19:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Zou aangepakt kunnen worden als de staat hoofdaandeelhouder is.
Het kan sowieso aangepakt worden, maar in belastingparadijs Nederland verwacht ik dat uiteraard niet.
Ja symboolpolitiek zoals de Balkenendenorm, die krijg je wel, uiteraard geserveerd met veel aplomb.
pi_205698293
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 21:12 schreef VEM2012 het volgende:
En dan nog heb je gewoon je zeer riante salaris. Ja ze hebben het oprecht moeilijk Vem. :)
pi_205698352
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 21:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als jouw bonus in jaar 1 100 is, in jaar 2 50 en jaar 3 75, dan ben je in het laatste jaar 50% erop vooruit gegaan. Maar over de drie jaar is het alleen maar achteruitgang. Het enkele cijfer tov het jaar daarvoor is derhalve non-nieuws.
Goh geen bonus, zijn ze in dat jaar naar de voedselbank gegaan :)
pi_205698374
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 21:19 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
En dan nog heb je gewoon je zeer riante salaris. Ja ze hebben het oprecht moeilijk Vem. :)
Ik heb nergens gezegd dat we medelijden met ze moeten hebben.

Als ik vraag wat Ajax gedaan heeft en iemand zegt mij dat ze 2 keer zoveel gescoord hebben als de wedstrijd daarvoor en 3 keer zoveel doelpunten tegen als de wedstrijd daarvoor, dan weet ik ook de uitslag niet. In die zin moet je deze informatie zien.

Maar het zal wel zo opgeschreven zijn voor de clicks.
pi_205698384
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 21:23 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Goh geen bonus, zijn ze in dat jaar naar de voedselbank gegaan :)
Het interesseert mij echt geen reet eerlijk gezegd.

Maar waarom vinden sommigen het zo moeilijk om te lezen dat niet iedereen als een kip zonder kop gaat foeteren?
pi_205698423
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 21:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het interesseert mij echt geen reet eerlijk gezegd.

Maar waarom vinden sommigen het zo moeilijk om te lezen dat niet iedereen als een kip zonder kop gaat foeteren?
Ik foeter niet, ik maak een grapje vandaar de smiley erachter, neemt niet weg dat ik het bonussen systeem verwerpelijk vind maar daar worden wij het denk ik niet over eens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')