abonnement Unibet Coolblue
pi_205681796


Welkom in de ESF-SC

De vernieuwde Slowchat van ESF, voor al uw (non-)ESF-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.
Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de tante van de buurvrouw van je teckel, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, wat je midden in de nacht kwijt moet, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, je klachten over Michael Ben David en/of Huub Stapel, als je sowieso mensen die Gerard of Huub heten stiekem niet vertrouwt, hoeveel meltdowns alles je bezorgd heeft, je laatste ervaring met afgelopen ESF, waar je ons niet op de hoogte hoeft te houden over letterlijk elk pakketje dat in aantocht is, hoe harig jij het graag ziet, je aanschaf van een airfryer, waar pizza met ananas gewoon mag, dat jij een canvas met kerstboomprint stiekem ook nooit gezien hebt, dat je de verkeerde jas meegenomen hebt uit het café, wanneer je de kerstverlichting uit het vet haalt, wie Mark Rutte moet opvolgen en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vader/moeder/ouder/kinderdag. Oh ja, en als je klachten hebt over de ietwat matige talkshow OP1. Start de SC!

En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.)


oO< :B wappertest2.gif w/ 120301_163650_wapperindiaan.gif 120301_163650_bloosindiaan.gif 120301_163650_frownindiaan.gif 120301_163650_redfaceindiaan.gif
Ons eiland Doezepwa Utopia:

Cee's moodboard van Doezepwa Utopia: https://pin.it/ikbu7rgamqkcu3

Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019

Onze top 50 eurovisieliedjes:
staat op Spotify
[2020] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
[2021] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist

ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK

cheerlie-oranje2.gifcheerlie-witgeel.gif *G**O*

De gouden tip: ESF / Docu 'Achter de Schermen bij het Songfestival'
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 18 augustus 2022 @ 23:37:07 #2
39237 crew  H_T
2733
pi_205681805
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 18 augustus 2022 @ 23:37:58 #3
39237 crew  H_T
2733
pi_205681807
Net thuis, binnen was het nog 26,5 graden. Benieuwd hoeveel ik daar nog af kan krijgen voor ik ga slapen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 00:31:27 #4
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_205682100
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 23:37 schreef H_T het volgende:
Net thuis, binnen was het nog 26,5 graden. Benieuwd hoeveel ik daar nog af kan krijgen voor ik ga slapen
Hoeveel je die nog kunt laten droppen dus.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 19 augustus 2022 @ 00:40:37 #5
39237 crew  H_T
2733
pi_205682137
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 00:31 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Hoeveel je die nog kunt laten droppen dus.
Exact! 2 graden is de tussenstand, maar als ik de ramen dicht doe gaat de temperatuur waarschijnlijk weer omhoog -O-
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_205682205
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 21:53 schreef Guanabana het volgende:
https://www.mediacourant.(...)neke-zoekt-diepgang/

Sieneke Peeters gooit het twaalf jaar na haar Songfestival-debacle over een andere boeg. De zangeres, bekend van het afschuwelijke liedje Sha-La-Lie, wil de diepgang in zichzelf gaan zoeken.

_O-
Mweh, toch wel een te negatief stukje voor Sieneke. Ze was niet geweldig, maar ze deed hartstikke haar best tijdens het songfestival. Dat we niet doorgingen, lag niet aan haar en ik vind haar top :)
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 19 augustus 2022 @ 01:00:23 #7
39237 crew  H_T
2733
pi_205682213
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 00:57 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Mweh, toch wel een te negatief stukje voor Sieneke. Ze was niet geweldig, maar ze deed hartstikke haar best tijdens het songfestival. Dat we niet doorgingen, lag niet aan haar en ik vind haar top :)
Ik denk niet dat we het met Loekz of Vinzzent heel veel beter gedaan zouden hebben
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_205682220
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 01:00 schreef H_T het volgende:

[..]
Ik denk niet dat we het met Loekz of Vinzzent heel veel beter gedaan zouden hebben
Nee, dat denk ik ook niet. Vooral Loekz niet, met hun midden-oosterse invloeden in het liedje, want dan gaan ze op ons stemmen :')
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 19 augustus 2022 @ 01:06:20 #9
39237 crew  H_T
2733
pi_205682231
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 01:03 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Nee, dat denk ik ook niet. Vooral Loekz niet, met hun midden-oosterse invloeden in het liedje, want dan gaan ze op ons stemmen :')
Het zegt ook wel wat dat Sieneke vaak wordt aangehaald als voorbeeld van een flop, terwijl ze lang niet de enige flop was in die tijd. Maar haar inzending is blijkbaar wel memorabeler dan Hind, Edsilia en Joan Franka
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_205682239
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 01:06 schreef H_T het volgende:

[..]
Het zegt ook wel wat dat Sieneke vaak wordt aangehaald als voorbeeld van een flop, terwijl ze lang niet de enige flop was in die tijd. Maar haar inzending is blijkbaar wel memorabeler dan Hind, Edsilia en Joan Franka
De 3j's, ook uit die tijd, zijn laatste geworden in de semi. Treble wordt vaak gezien als de slechtste Nederlandse inzending van deze eeuw, maar ja, als het over Sieneke gaat, dan gaat het vaak ook over haar songfestivaldeelname. De 3j's hebben nog wat mooie hits gescoord, Treble is al uit elkaar en Hind en Edsilia zijn gevestigde namen. Over Joan Franka hoor je vaak wel: "Ow, dat was toch die indiaan?".
Ik heb een zwak voor Sieneke en gun haar meer waardering :)
pi_205682323
Uit “die tijd” zijn Sieneke, Joan Franka en De Toppers naar mijn idee (in elk geval in mijn omgeving) wel de drie die het best onthouden worden en het meest geassocieerd worden met de Nederlandse rampjaren op het ESF.
pi_205682325
quote:
9s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 22:12 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Philipp Kirkorov komt schijnbaar nog steeds dat soort landen in met zijn Bulgaarse paspoort
Ik vrees wel een beetje voor, nu hij niet meer voor Rusland en Moldavië de inzendingen kan bedenken, dat hij ineens voor andere landen op zal duiken voor ESF 2023. Bulgarije zelf of zo.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 07:10:55 #13
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_205682495
Goedemorgen. Voor mij begon hij slecht. Ik draaide me on en gaapte tegelijk en toen heb ik iets vreselijk geblesseerd in mijn bovenrug/schouderblad. Het doet heel veel pijn, ik kan geen pijnvrije houding vinden. Lig al een uur klaarwakker.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_205682500
Irama op de radio O+ O+ O+
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 07:29:23 #15
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_205682525
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 07:10 schreef Arizona het volgende:
Goedemorgen. Voor mij begon hij slecht. Ik draaide me on en gaapte tegelijk en toen heb ik iets vreselijk geblesseerd in mijn bovenrug/schouderblad. Het doet heel veel pijn, ik kan geen pijnvrije houding vinden. Lig al een uur klaarwakker.
o fuck that sucks :{
wellicht iets in je rug verrekt oid
Kan je helaas dagen mee zoet zijn om van d epijn af te komen, rug is mijn zwakke punt dus ik heb het geregeld
Same shit, different day
SC hopper present
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 07:57:46 #16
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_205682591
quote:
88s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 07:29 schreef Koen66 het volgende:

[..]
o fuck that sucks :{
wellicht iets in je rug verrekt oid
Kan je helaas dagen mee zoet zijn om van d epijn af te komen, rug is mijn zwakke punt dus ik heb het geregeld
Het voelt alsof ik de aanhechting van de ribben aan mijn ruggewervel op meerdere plaatsen heb verrekt :{

Ik ken wel lage rugpijn en een pijnlijke monnikskapspier maar dit is nieuw.

Vanmiddag organiseer ik een bbq voor 10 man ;(
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_205682625
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 07:57 schreef Arizona het volgende:

[..]
Het voelt alsof ik de aanhechting van de ribben aan mijn ruggewervel op meerdere plaatsen heb verrekt :{

Ik ken wel lage rugpijn en een pijnlijke monnikskapspier maar dit is nieuw.

Vanmiddag organiseer ik een bbq voor 10 man ;(
Jakkes :{
Kon je opstaan? Of lig je nog?
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 08:05:35 #18
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_205682633
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 08:03 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Jakkes :{
Kon je opstaan? Of lig je nog?
Ik zit nu achter mijn bureau. Maar kan me totaal niet concentreren, iedere houding doet pijn. Liggen, staan of zitten maakt niet uit ;(
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 08:09:54 #19
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_205682657
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 07:57 schreef Arizona het volgende:

[..]
Het voelt alsof ik de aanhechting van de ribben aan mijn ruggewervel op meerdere plaatsen heb verrekt :{

Ik ken wel lage rugpijn en een pijnlijke monnikskapspier maar dit is nieuw.

Vanmiddag organiseer ik een bbq voor 10 man ;(
hopen dat je assistentie hebt vanmiddag :o
Same shit, different day
SC hopper present
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 08:17:20 #20
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_205682685
quote:
88s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 08:09 schreef Koen66 het volgende:

[..]
hopen dat je assistentie hebt vanmiddag :o
Ja, gelukkig wel :P

Vanochtend moet ik nog werken. Maar ik kan nog geen 5 minuten zitten :') dus ik loop telkens maar rondjes.

Hopelijk neemt de pijn snel wat af. Aan mijn cocktail van pijnstillers zal het niet liggen >:)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 08:27:05 #21
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_205682728
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 08:17 schreef Arizona het volgende:

[..]
Ja, gelukkig wel :P

Vanochtend moet ik nog werken. Maar ik kan nog geen 5 minuten zitten :') dus ik loop telkens maar rondjes.

Hopelijk neemt de pijn snel wat af. Aan mijn cocktail van pijnstillers zal het niet liggen >:)
als ik weer eens door m'n rug ga (heb het op alle plekken gehad al) dan moet ik ook regelmatig rondlopen anders roest ik snel vast, dan kan ik helemaal niet meer opstaan.
Same shit, different day
SC hopper present
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 08:45:25 #22
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_205682834
quote:
88s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 08:27 schreef Koen66 het volgende:

[..]
als ik weer eens door m'n rug ga (heb het op alle plekken gehad al) dan moet ik ook regelmatig rondlopen anders roest ik snel vast, dan kan ik helemaal niet meer opstaan.
Ik merk idd dat als ik zit, ik heel snel stijf wordt en de pijn ook weer toeneemt. Lopen gaat beter.

Voel me echt een oud wijf nu _O-

Laten we het over iets leuks hebben :P Wat zijn ieders plannen voor het weekend? *O*
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:07:52 #23
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_205683006
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 08:45 schreef Arizona het volgende:

[..]
Ik merk idd dat als ik zit, ik heel snel stijf wordt en de pijn ook weer toeneemt. Lopen gaat beter.

Voel me echt een oud wijf nu _O-

Laten we het over iets leuks hebben :P Wat zijn ieders plannen voor het weekend? *O*
Mijn plannen zijn om als een oud wijf rond te lopen omdat ik weer eens iets aan mijn rug heb, maar daar wil je het niet over hebben en nu weet ik even niet wat ik verder moet zeggen. :P
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:08:55 #24
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_205683011
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 00:40 schreef H_T het volgende:

[..]
Exact! 2 graden is de tussenstand, maar als ik de ramen dicht doe gaat de temperatuur waarschijnlijk weer omhoog -O-
Ik doe de ramen 's nachts eigenlijk nooit dicht, of het moet echt heel hard regenen of heel koud zijn.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_205683027
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 02:20 schreef molloot200 het volgende:
Uit “die tijd” zijn Sieneke, Joan Franka en De Toppers naar mijn idee (in elk geval in mijn omgeving) wel de drie die het best onthouden worden en het meest geassocieerd worden met de Nederlandse rampjaren op het ESF.
Die optredens waren niet alleen slecht, maar ook wel echt gênant. Die anderen faalden een stuk onopvallender.

Al ontspringt Treble wel vaak de dans als het om gênant slechte inzendingen gaat. Misschien is dat toch iets te lang terug of komen ze er als blonde vrouwen iets makkelijker mee weg.
De Sahara is zonder meer erg droog.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')