Dit is deel 5. Men is niet gaan nummeren bij het openen van deel 2 + deel 1 zit niet in de topic chain.quote:
Verbouwen.. mijn God.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 19:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Er dreigt een gigantische crisis in de bouwsector omdat bouwen en verbouwen onbetaalbaar wordt qua ruwe materialen en arbeid.
Niet alleen dat, sinds het gewijzigde bouwbesluit van kracht is zijn de kosten van nieuwbouw aanzienlijk opgelopen. Beetje paradoxaal, veel willen bouwen en tegelijkertijd de voorwaarden zodanig wijzigen dat de kosten flink toenemen, mja zo tikken ze in Den Haag blijkbaar.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 19:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Er dreigt een gigantische crisis in de bouwsector omdat bouwen en verbouwen onbetaalbaar wordt qua ruwe materialen en arbeid.
Je zit natuurlijk met bestemmingsplannen en zo, maar in de basis is dat ook een overheidsding. En er zijn nog wat zelf opgeworpen drempels waar de gemeente dan overheen moet stappen, zoals parkeernormen en zulks.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 19:52 schreef raptorix het volgende:
Misschien zou de overheid een plan kunnen maken om Hotels op te kopen en daar mensen in te huisvesten, misschien kunnen we dit ook doen met kantoorpanden die nu leeg staan, lijkt me echt een ontzettend goed idee. Helaas zal de overheid wel weer roepen dat mensen niet in hotels en kantoren gehuisvest mogen worden.
De overheid vind het echter wel prima als studenten in tenten zitten en buiten slapen, dat vind ik echt heel raar.
Sowieso mag het aantal mogelijkheden om meer mensen in 1 pand te laten wonen wel wat worden uitgebreid. Op allerlei manieren.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 19:52 schreef raptorix het volgende:
Misschien zou de overheid een plan kunnen maken om Hotels op te kopen en daar mensen in te huisvesten, misschien kunnen we dit ook doen met kantoorpanden die nu leeg staan, lijkt me echt een ontzettend goed idee. Helaas zal de overheid wel weer roepen dat mensen niet in hotels en kantoren gehuisvest mogen worden.
De overheid vind het echter wel prima als studenten in tenten zitten en buiten slapen, dat vind ik echt heel raar.
3 aannemers over de vloer gehad voor de keuken. Ze maken niet eens meer een offerte voor zo'n kleine klus.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 19:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Verbouwen.. mijn God.
Wat een ellende. Alleen de levertijden al van het materiaal (wat ook exorbitant gestegen is in prijs). En de prijzen van iemand die wel binnen 6 maanden kan beginnen.
We zijn bezig met de badkamer...
Het wordt pas écht leuk als de nieuwe Omgevingswet en de Wkb ingaan...quote:Op donderdag 18 augustus 2022 19:59 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Niet alleen dat, sinds het gewijzigde bouwbesluit van kracht is zijn de kosten van nieuwbouw aanzienlijk opgelopen. Beetje paradoxaal, veel willen bouwen en tegelijkertijd de voorwaarden zodanig wijzigen dat de kosten flink toenemen, mja zo tikken ze in Den Haag blijkbaar.
Op dit moment flikkeren we studenten ook in containers, lijkt me ook echt niet de bedoeling.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 20:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je zit natuurlijk met bestemmingsplannen en zo, maar in de basis is dat ook een overheidsding. En er zijn nog wat zelf opgeworpen drempels waar de gemeente dan overheen moet stappen, zoals parkeernormen en zulks.
Maar in de basis is het een goed idee om het transformeren van dat soort panden makkelijker te maken. Dan wordt het ook aantrekkelijker voor woningcorporaties en andere ontwikkelaars, want het transformeren van dit soort panden is doorgaans vreselijk duur. Zeker kantoorpanden in woningen veranderen is nauwelijks goedkoper dan nieuwbouw.
sterkte ermee.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 19:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Verbouwen.. mijn God.
Wat een ellende. Alleen de levertijden al van het materiaal (wat ook exorbitant gestegen is in prijs). En de prijzen van iemand die wel binnen 6 maanden kan beginnen.
We zijn bezig met de badkamer...
Ik mijn literatuur van lang geleden woonden veel alleenstaande mannen in een pension of zoiets.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 20:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Sowieso mag het aantal mogelijkheden om meer mensen in 1 pand te laten wonen wel wat worden uitgebreid. Op allerlei manieren.
Ik mijn literatuur van lang geleden woonden veel alleenstaande mannen in een pension of zoiets.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 20:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Sowieso mag het aantal mogelijkheden om meer mensen in 1 pand te laten wonen wel wat worden uitgebreid. Op allerlei manieren.
Wij vonden toen de opbouw bij de bouw te duur geprijst als optie.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 20:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
3 aannemers over de vloer gehad voor de keuken. Ze maken niet eens meer een offerte voor zo'n kleine klus.
Dank je.quote:
ik denk dat je de betreffende containers nog nooit daadwerkelijk gezien hebt, want dat zijn prima studentenkamers hoor. Als je tenminste die in Amsterdam op de campus bedoelt.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 20:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Op dit moment flikkeren we studenten ook in containers, lijkt me ook echt niet de bedoeling.
In mijn herinnering woonden er vroeger honderd ouderen, al dan niet alleenstaand, in een gebouw met een gemeenschappelijke koffieruimte met biljart en sjoelbak. Die wonen nu allemaal op zichzelf, dat doet natuurlijk ook iets met de beschikbare hoeveelheid huizen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 20:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik mijn literatuur van lang geleden woonden veel alleenstaande mannen in een pension of zoiets.
dan zijn er in 1 klap 10 eengezinshuizen bij in mijn straat erbij, want daar wonen nu in elk huis 1 single man van 40+quote:Op donderdag 18 augustus 2022 20:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik mijn literatuur van lang geleden woonden veel alleenstaande mannen in een pension of zoiets.
[..]
Wij vonden toen de opbouw bij de bouw te duur geprijst als optie.
Hier een bescheiden L-opstelling. Kosten van plaatsen, leidingen, stucwerk en schilderen. De enige die met een offerte kwam vroeg ¤ 7.500,- Ik vroeg hem of dat inclusief keuken was. Helaas was dat niet zo.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 20:06 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Wij vonden toen de opbouw bij de bouw te duur geprijst als optie.
Nee, die containers kunnen ze beter gaan gebruiken voor permanente bewoning. Studenten kunnen dan in tenten of barakken.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 20:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Op dit moment flikkeren we studenten ook in containers, lijkt me ook echt niet de bedoeling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |