abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 december 2022 @ 21:00:44 #201
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_206987735
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 12:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Hoelang duurt het voordat die open bank goed gekeurd is? Duurt bij nu al 2 weken.
Ik had binnen een paar dagen wel het bericht dat ik geaccepteerd was. Duurde daarna wel nog minimaal 1 week voor ik de activatiecode en bankpas had ontvangen.
pi_206991407
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 21:00 schreef kloon_bassie het volgende:

[..]
Ik had binnen een paar dagen wel het bericht dat ik geaccepteerd was. Duurde daarna wel nog minimaal 1 week voor ik de activatiecode en bankpas had ontvangen.
Toevallig kreeg ik gisteravond bericht dat het geactiveerd was.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 8 december 2022 @ 17:20:58 #203
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206995973
Where law ends, tyrrany begins.
pi_207000569
quote:
2s.gif Op donderdag 8 december 2022 17:20 schreef Gunner het volgende:
Bunq gaat is vorige week vrijdag naar 1,05 gegaan

https://nl.bunq.com/plans/easy-savings
pi_207003360
LeaseplanBank rente vanaf maandag 0,75%.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 9 december 2022 @ 09:26:23 #206
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_207003502
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 december 2022 09:14 schreef Aether het volgende:
LeaseplanBank rente vanaf maandag 0,75%.
Ja bijzonder dat ze dat gedurende de maand doen
pi_207004091
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 december 2022 09:26 schreef Gunner het volgende:

[..]
Niet bijzonder, dat heet inspringen op de markt. Waarschijnlijk hebben ze gezien dat er een hoop spaartegoeden naar andere banken verplaatst werd, dan is dit een zeer effectieve methode om dit te stoppen.
pi_207004102
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 10:21 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Niet bijzonder, dat heet inspringen op de markt. Waarschijnlijk hebben ze gezien dat er een hoop spaartegoeden naar andere banken verplaatst werd, dan is dit een zeer effectieve methode om dit te stoppen.
Volgende week komt de ECB met een nieuw rentebesluit en safe bet dat het een verhoging van 0,25% of meer wordt
  vrijdag 9 december 2022 @ 14:00:02 #209
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_207006567
quote:

[..]
Ze hebben gewoon een dag of 10 gespijbeld
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_207006731
quote:

[..]
2e keer dit jaar dat ze te laat reageren op renteontwikkeling. Waarschijnlijk zien ze spaarders het geld elders onderbrengen en kiezen ze voor tussentijdse aanpassing
  vrijdag 9 december 2022 @ 14:19:57 #211
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_207006780
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 14:16 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
2e keer dit jaar dat ze te laat reageren op renteontwikkeling. Waarschijnlijk zien ze spaarders het geld elders onderbrengen en kiezen ze voor tussentijdse aanpassing
Dat klinkt aannemelijk inderdaad.
pi_207007527
quote:
Geachte,

Renault Bank heeft ons geīnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verhogen van 1,00% p.j. naar 1,25% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op maandag 12 december om 12 uur 's middags.

Met vriendelijke groet,
Uw Raisin team
Gaat lekker zo!
pi_207038815
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 15:43 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Gaat lekker zo!
Ik neem aan dat de rente per dag wordt berekend. Renteverhoging middag op de dag klink vreemd
pi_207049416
quote:
Ik heb er een rekening geopend, nog geen geld op gezet. Zie geen beveiliging in de app?
  maandag 12 december 2022 @ 10:50:19 #215
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_207050935
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 06:53 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]
Ik heb er een rekening geopend, nog geen geld op gezet. Zie geen beveiliging in de app?
Wat een gekut om die easy savings te openen. Kom iedere keer uit bij die 3 abonnementen die wel kosten. |:(
pi_207056302
Denken jullie dat de rente op spaardeposito's nog zal stijgen? Ik ben aan het twijfelen of ik nu een deel van mijn spaargeld wil vastzetten, of dat ik nog even moet wachten.
pi_207058951
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 16:43 schreef Paarsgroen het volgende:
Denken jullie dat de rente op spaardeposito's nog zal stijgen? Ik ben aan het twijfelen of ik nu een deel van mijn spaargeld wil vastzetten, of dat ik nog even moet wachten.
Garantie tot de stoeprand maar ik denk dat hij, ondanks dat de hypotheekrente dalende is, toch nog iets gaat oplopen.
pi_207059885
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 10:57 schreef Patroon het volgende:
Denk dat ik per 1 december weer even een paar duizend vastzet voor een jaar bij LPB.
Doe dat 1x per 2 maanden zodat ik een mooie depositoladder heb.
Hoe werkt zo'n ladder? Gewoon elke twee maanden een nieuwe deposito van een jaar openen ofzo? Krijg je dan een nieuw rekeningnummer? En na dat jaar komt er elke 2 maanden geld vrij dat je gebruikt of waar je hetzelfde mee gaat doen?

Ik ben absoluut niet bekend met deposito's. We hebben nu een paar duizend over waar we ook niet aan mogen zitten dus ik wil eens iets proberen. Daarnaast is er mogelijk elke 2 maanden ofzo nog wel iets over waar we niet direct beschikking over hoeven hebben.
Spoilers!
pi_207060556
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 21:17 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Hoe werkt zo'n ladder? Gewoon elke twee maanden een nieuwe deposito van een jaar openen ofzo? Krijg je dan een nieuw rekeningnummer? En na dat jaar komt er elke 2 maanden geld vrij dat je gebruikt of waar je hetzelfde mee gaat doen?

Ik ben absoluut niet bekend met deposito's. We hebben nu een paar duizend over waar we ook niet aan mogen zitten dus ik wil eens iets proberen. Daarnaast is er mogelijk elke 2 maanden ofzo nog wel iets over waar we niet direct beschikking over hoeven hebben.
Ik heb een jaartje of 15 een 5 jaars lader gehad. Ik stortte ieder kwartaal een vast bedrag in een 5 jarige deposito. Na vijf jaar is het dan een kwestie van doorrollen. Wel keek ik ieder kwartaal waar de 5 jarige deposito de voor mij beste rente gaf. Ruim 1,5 jaar geleden heb ik het onderbroken om dat de rente zo laag was dat het geen zin meer had. Nu ben ik het weer aan het oppakken.
pi_207060654
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 22:13 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ik heb een jaartje of 15 een 5 jaars lader gehad. Ik stortte ieder kwartaal een vast bedrag in een 5 jarige deposito. Na vijf jaar is het dan een kwestie van doorrollen. Wel keek ik ieder kwartaal waar de 5 jarige deposito de voor mij beste rente gaf. Ruim 1,5 jaar geleden heb ik het onderbroken om dat de rente zo laag was dat het geen zin meer had. Nu ben ik het weer aan het oppakken.
Wat heb je in de tussentijd met dat geld gedaan? Gewoon laten staan tegen de dan geldende rente? Ik neem aan dat je na afloop van je depositotermijn gewoon de actuele rente krijgt tot je je geld verhuist.

Ik vind dit echt heel aantrekkelijk klinken. Ik heb pas vandaag bedacht dat het voor ons misschien wel een goed idee is dus ik moet natuurlijk wel beter onderzoek doen.

Is het zo dat een deposito echt 1 afgesloten geheel is? Dus steeds als je inlegt, begin je weer een nieuwe pot/rekening? Niet dat je zometeen 20.000 euro hebt ofzo op 1 rekening en dat je dan zelf bij moet houden wat binnen dat totaal welke looptijd heeft en wanneer het afloopt.
Spoilers!
pi_207062832
quote:
Blijft moeilijk voorspellen. Ik kijk altijd naar de kapitaalmarktrente voor 10 jaar staatsleningen. Die golft langzaam omhoog, maar heeft net weer een top (van 2,8%) achter zich gelaten en dreigt nu onder de 2% te duiken.

Veel hangt af van inflatie, bankbeleid en ECB-geldpersen. Ik zie liever ook rentes van 6 - 8% maar heb het idee dat die %'s voorgoed voorbij zijn (jaren'90 vorige eeuw). Vier (4) % zie ik als max., edoch wanneer....????
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207063472
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 22:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat heb je in de tussentijd met dat geld gedaan? Gewoon laten staan tegen de dan geldende rente? Ik neem aan dat je na afloop van je depositotermijn gewoon de actuele rente krijgt tot je je geld verhuist.
Dan krijg je gewoon de actuele rente. Je kunt het in dan eventueel ook belegen of in crowdfunding investeren.
Het belangrijkste is, spreiden, spreiden en spreiden.
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 22:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Is het zo dat een deposito echt 1 afgesloten geheel is? Dus steeds als je inlegt, begin je weer een nieuwe pot/rekening? Niet dat je zometeen 20.000 euro hebt ofzo op 1 rekening en dat je dan zelf bij moet houden wat binnen dat totaal welke looptijd heeft en wanneer het afloopt.
Ja, het is een "afgesloten geheel". Per bank is het dan weer verschillend of je per deposito een apart rekeningnummer krijgt of een depositorekeningnummer met sub-nummers per deposito.
Uiteraard is het je eigen verantwoordelijkheid om in de gaten te houden wat de looptijd is en wanneer een deposito afloopt. De meeste banken informeren je daar overigens netjes over.
pi_207063538
Kan iemand me hier adviseren wat het slimste is om te doen voor sparen voor onze aanstaande kleine?

Het idee is dat mijn vriendin en ik zelf periodiek geld opzij leggen zodat er tegen de tijd dat hij zelf zijn geldzaken kan doen er iets van een kapitaal is opgebouwd. Een traditionele kinderspaarrekening is niet heel interessant volgens mij. Enige voordeel is dat het dan op naam van het kind staat maar beiden in loondienst dus dat is niet heel noodzakelijk. Sowieso valt het in box 3.

Deposito is dan wellicht interessanter. Het zal er voor de eerste 10 jaar sowieso niet afgehaald hoeven worden. Maar als je het nu 10 jaar vast zet dan profiteer je dus niet mee van de rentestijgingen. Ik neig naar een constructie met korter lopende deposito's.

Stel je doet nu 1 jaar, dan moet je volgend jaar dat zelfde bedrag (plus rente, plus extra inleg) weer vast zetten? En wij leggen vermoedelijk maandelijks in. Lijkt me niet heel handig om iedere maand weer een bedragje vast te zetten of wel?
pi_207063563
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 december 2022 10:25 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Dan krijg je gewoon de actuele rente. Je kunt het in dan eventueel ook belegen of in crowdfunding investeren.
Het belangrijkste is, spreiden, spreiden en spreiden.
[..]
Ja, het is een "afgesloten geheel". Per bank is het dan weer verschillend of je per deposito een apart rekeningnummer krijgt of een depositorekeningnummer met sub-nummers per deposito.
Uiteraard is het je eigen verantwoordelijkheid om in de gaten te houden wat de looptijd is en wanneer een deposito afloopt. De meeste banken informeren je daar overigens netjes over.
Dank je, ik snap het principe nu.

Mijn idee is voorlopig om een plan te maken met diverse deposito's bij Leaseplan en om een nieuwe gratis spaarrekening te openen bij Bunq.
Spoilers!
pi_207067391
Spaarders mogen zich volgend jaar verheugen op een stijgende rente. Die zit sinds medio dit jaar al in de lift, maar vergelijkingssite Geld.nl verwacht dat die trend doorzet in het nieuwe jaar.

https://www.telegraaf.nl/(...)n-2023-verder-omhoog
pi_207068020
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 10:35 schreef alpeko het volgende:
Kan iemand me hier adviseren wat het slimste is om te doen voor sparen voor onze aanstaande kleine?

Het idee is dat mijn vriendin en ik zelf periodiek geld opzij leggen zodat er tegen de tijd dat hij zelf zijn geldzaken kan doen er iets van een kapitaal is opgebouwd. Een traditionele kinderspaarrekening is niet heel interessant volgens mij. Enige voordeel is dat het dan op naam van het kind staat maar beiden in loondienst dus dat is niet heel noodzakelijk. Sowieso valt het in box 3.

Deposito is dan wellicht interessanter. Het zal er voor de eerste 10 jaar sowieso niet afgehaald hoeven worden. Maar als je het nu 10 jaar vast zet dan profiteer je dus niet mee van de rentestijgingen. Ik neig naar een constructie met korter lopende deposito's.

Stel je doet nu 1 jaar, dan moet je volgend jaar dat zelfde bedrag (plus rente, plus extra inleg) weer vast zetten? En wij leggen vermoedelijk maandelijks in. Lijkt me niet heel handig om iedere maand weer een bedragje vast te zetten of wel?
Ook hiervoor is een depositoladder een aardig plan.
Hier staat het mooi uitgelegd
https://www.financieelonafhankelijkblog.nl/depositoladder/
pi_207068160
quote:
https://www.iex.nl/Nieuws(...)g-van-75-punten.aspx
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207074885
pi_207083822
quote:
Zo blij dat ik eind vorig jaar n huis heb gekocht en verkocht (1,06/1,52% ;))
pi_207086210
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 10:35 schreef alpeko het volgende:

Je termijn is lang (18 jaar neem ik aan), dus ik zou beleggen…
pi_207091426
ECB verhoogt de rente weer met 0,5%. Kijken wat dat weer voor effect op de spaarrentes gaat hebben
pi_207114164
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 14:42 schreef ES_FOK het volgende:
ECB verhoogt de rente weer met 0,5%. Kijken wat dat weer voor effect op de spaarrentes gaat hebben
Kapitaalmarktrente loopt sterk op. Denk dat we een nieuwe rally tegemoet gaan tot >3%. Idem de hypotheekrentes.
pi_207127262
CKV, Belgische bank, geeft nu 2.9% voor 1 jaar vast, via Raisin. Dat is hard omhoog gegaan
pi_207142890
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 21:17 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Je kan bij leaseplanbank heel mooi kijken welke deposito's je open hebt staan en hoe lang ze nog lopen. Je krijgt daarbij ook vlak voor de deposito afloopt een mailtje. Het geld wat dan vrij komt zet je gewoon weer vast voor een bepaalde looptijd. Zo heb je op een gegeven moment elke maand of kwartaal (maar net wat je kiest) geld beschikbaar om te gebruiken of weer opnieuw vast te zetten.

Wij doen dit trouwens naast beleggen. Dit is geld wat wij niet willen beleggen, om zo toch nog een beetje rente daarop te krijgen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_207186457
Centraal Beheer gaat van 0,55 naar 0,80 % op hun vrij opneembare spaarrekening
pi_207186732
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 14:37 schreef ES_FOK het volgende:
Centraal Beheer gaat van 0,55 naar 0,80 % op hun vrij opneembare spaarrekening
Wanneer?
Nog steeds 0.55% volgens de site CB
pi_207186748
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:00 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Wanneer?
Nog steeds 0.55% volgens de site CB
Morgen volgens de email
pi_207186762
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:02 schreef ES_FOK het volgende:

[..]
Morgen volgens de email
Staat er ook nog wat in de email wat betreft de deposito's?
pi_207186780
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:04 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Staat er ook nog wat in de email wat betreft de deposito's?
Die blijven gelijk..
pi_207203347
Goed nieuws: wij verhogen opnieuw de spaarrente op uw Internet Spaarrekening.

Spaarrente gaat omhoog naar 0,85%
Vanaf 3 januari 2023 stijgt de spaarrente bij Lloyds Bank van 0,75% naar 0,85%. Bij ons spaart u eenvoudig, veilig en zonder kosten.
pi_207251283
Hoe lang duurt het normaliter voordat geld van Leaseplan op je tegenrekening staat?
Ik wacht nu al 3 dagen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_207251470
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 10:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Hoe lang duurt het normaliter voordat geld van Leaseplan op je tegenrekening staat?
Ik wacht nu al 3 dagen.
Normaal 1 seconde, tenzij een bedrag groter dan 2500 euro. Het is aangekondigd dat deze bedragen wat langer kan duren.

[ Bericht 4% gewijzigd door KrekelJapie op 27-12-2022 10:40:22 ]
  dinsdag 27 december 2022 @ 10:35:53 #243
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_207251653
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 10:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik wacht nu al 3 dagen.
Normaal gesproken meteen, ook grotere bedragen.
LPB is wel een bank die stil ligt tijdens de feestdagen.
pi_207252129
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 10:35 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Normaal gesproken meteen, ook grotere bedragen.
LPB is wel een bank die stil ligt tijdens de feestdagen.
Zal een combi geweest zijn. Het was meer dan ¤6k en het was met de feestdagen.
pi_207253111
quote:
Ik wacht nu al 3 dagen.
Net speciaal voor jou een test gedaan en vanaf LPB ¤1000 naar de tegenrekening overgeboekt.

Binnen 30 sec. stond het er.
pi_207254408
quote:
Ik wacht nu al 3 dagen.
Duitse of Nederlandse rekening? Bij m'n Duitse duurt het ook dagen :')
pi_207254839
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 11:37 schreef mrbombastic het volgende:
CKV, Belgische bank, geeft nu 2.9% voor 1 jaar vast, via Raisin. Dat is hard omhoog gegaan
Deze heb ik vandaag aangevraagd. Minimaal 5k inleggen.
pi_207255320
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 12:56 schreef J.B. het volgende:

[..]
Duitse of Nederlandse rekening? Bij m'n Duitse duurt het ook dagen :')
Gewoon rabo rekening.
pi_207259041
Vorige week garantie bank 1 jaar voor twee procent. Wel minimaal 2k maar dat lukt nog wel.

Ik wil elke een of twee maanden ongeveer 1500 vast zetten voor een jaar. 2000 gaat ook wel, dan duurt het maar iets langer voor de volgende stap.
pi_207262938
Die grotere bedragen gaan alleen op officiele betaaldagen, en die officiele dagen was dus niet tijdens de nationale feestdagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')