Ik had binnen een paar dagen wel het bericht dat ik geaccepteerd was. Duurde daarna wel nog minimaal 1 week voor ik de activatiecode en bankpas had ontvangen.quote:Op woensdag 7 december 2022 12:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Hoelang duurt het voordat die open bank goed gekeurd is? Duurt bij nu al 2 weken.
Toevallig kreeg ik gisteravond bericht dat het geactiveerd was.quote:Op woensdag 7 december 2022 21:00 schreef kloon_bassie het volgende:
[..]
Ik had binnen een paar dagen wel het bericht dat ik geaccepteerd was. Duurde daarna wel nog minimaal 1 week voor ik de activatiecode en bankpas had ontvangen.
quote:Op donderdag 8 december 2022 17:20 schreef Gunner het volgende:
Bunq gaat is vorige week vrijdag naar 1,05 gegaan
https://nl.bunq.com/plans/easy-savings
Ja bijzonder dat ze dat gedurende de maand doenquote:Op vrijdag 9 december 2022 09:14 schreef Aether het volgende:
LeaseplanBank rente vanaf maandag 0,75%.
Niet bijzonder, dat heet inspringen op de markt. Waarschijnlijk hebben ze gezien dat er een hoop spaartegoeden naar andere banken verplaatst werd, dan is dit een zeer effectieve methode om dit te stoppen.quote:Op vrijdag 9 december 2022 09:26 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja bijzonder dat ze dat gedurende de maand doen
Volgende week komt de ECB met een nieuw rentebesluit en safe bet dat het een verhoging van 0,25% of meer wordtquote:Op vrijdag 9 december 2022 10:21 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Niet bijzonder, dat heet inspringen op de markt. Waarschijnlijk hebben ze gezien dat er een hoop spaartegoeden naar andere banken verplaatst werd, dan is dit een zeer effectieve methode om dit te stoppen.
Ze hebben gewoon een dag of 10 gespijbeldquote:Op vrijdag 9 december 2022 09:26 schreef Gunner het volgende:
[..]
2e keer dit jaar dat ze te laat reageren op renteontwikkeling. Waarschijnlijk zien ze spaarders het geld elders onderbrengen en kiezen ze voor tussentijdse aanpassingquote:Op vrijdag 9 december 2022 09:26 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat klinkt aannemelijk inderdaad.quote:Op vrijdag 9 december 2022 14:16 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
2e keer dit jaar dat ze te laat reageren op renteontwikkeling. Waarschijnlijk zien ze spaarders het geld elders onderbrengen en kiezen ze voor tussentijdse aanpassing
Gaat lekker zo!quote:Geachte,
Renault Bank heeft ons geīnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verhogen van 1,00% p.j. naar 1,25% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op maandag 12 december om 12 uur 's middags.
Met vriendelijke groet,
Uw Raisin team
Ik heb er een rekening geopend, nog geen geld op gezet. Zie geen beveiliging in de app?quote:Op donderdag 8 december 2022 17:20 schreef Gunner het volgende:
Bunq gaat naar 1,05
https://nl.bunq.com/plans/easy-savings
Wat een gekut om die easy savings te openen. Kom iedere keer uit bij die 3 abonnementen die wel kosten.quote:Op maandag 12 december 2022 06:53 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ik heb er een rekening geopend, nog geen geld op gezet. Zie geen beveiliging in de app?
Garantie tot de stoeprand maar ik denk dat hij, ondanks dat de hypotheekrente dalende is, toch nog iets gaat oplopen.quote:Op maandag 12 december 2022 16:43 schreef Paarsgroen het volgende:
Denken jullie dat de rente op spaardeposito's nog zal stijgen? Ik ben aan het twijfelen of ik nu een deel van mijn spaargeld wil vastzetten, of dat ik nog even moet wachten.
Hoe werkt zo'n ladder? Gewoon elke twee maanden een nieuwe deposito van een jaar openen ofzo? Krijg je dan een nieuw rekeningnummer? En na dat jaar komt er elke 2 maanden geld vrij dat je gebruikt of waar je hetzelfde mee gaat doen?quote:Op woensdag 30 november 2022 10:57 schreef Patroon het volgende:
Denk dat ik per 1 december weer even een paar duizend vastzet voor een jaar bij LPB.
Doe dat 1x per 2 maanden zodat ik een mooie depositoladder heb.
Ik heb een jaartje of 15 een 5 jaars lader gehad. Ik stortte ieder kwartaal een vast bedrag in een 5 jarige deposito. Na vijf jaar is het dan een kwestie van doorrollen. Wel keek ik ieder kwartaal waar de 5 jarige deposito de voor mij beste rente gaf. Ruim 1,5 jaar geleden heb ik het onderbroken om dat de rente zo laag was dat het geen zin meer had. Nu ben ik het weer aan het oppakken.quote:Op maandag 12 december 2022 21:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hoe werkt zo'n ladder? Gewoon elke twee maanden een nieuwe deposito van een jaar openen ofzo? Krijg je dan een nieuw rekeningnummer? En na dat jaar komt er elke 2 maanden geld vrij dat je gebruikt of waar je hetzelfde mee gaat doen?
Ik ben absoluut niet bekend met deposito's. We hebben nu een paar duizend over waar we ook niet aan mogen zitten dus ik wil eens iets proberen. Daarnaast is er mogelijk elke 2 maanden ofzo nog wel iets over waar we niet direct beschikking over hoeven hebben.
Wat heb je in de tussentijd met dat geld gedaan? Gewoon laten staan tegen de dan geldende rente? Ik neem aan dat je na afloop van je depositotermijn gewoon de actuele rente krijgt tot je je geld verhuist.quote:Op maandag 12 december 2022 22:13 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik heb een jaartje of 15 een 5 jaars lader gehad. Ik stortte ieder kwartaal een vast bedrag in een 5 jarige deposito. Na vijf jaar is het dan een kwestie van doorrollen. Wel keek ik ieder kwartaal waar de 5 jarige deposito de voor mij beste rente gaf. Ruim 1,5 jaar geleden heb ik het onderbroken om dat de rente zo laag was dat het geen zin meer had. Nu ben ik het weer aan het oppakken.
Blijft moeilijk voorspellen. Ik kijk altijd naar de kapitaalmarktrente voor 10 jaar staatsleningen. Die golft langzaam omhoog, maar heeft net weer een top (van 2,8%) achter zich gelaten en dreigt nu onder de 2% te duiken.quote:Op maandag 12 december 2022 16:43 schreef Paarsgroen het volgende:
Denken jullie dat de rente op spaardeposito's nog zal stijgen? Ik ben aan het twijfelen of ik nu een deel van mijn spaargeld wil vastzetten, of dat ik nog even moet wachten.
Dan krijg je gewoon de actuele rente. Je kunt het in dan eventueel ook belegen of in crowdfunding investeren.quote:Op maandag 12 december 2022 22:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat heb je in de tussentijd met dat geld gedaan? Gewoon laten staan tegen de dan geldende rente? Ik neem aan dat je na afloop van je depositotermijn gewoon de actuele rente krijgt tot je je geld verhuist.
Ja, het is een "afgesloten geheel". Per bank is het dan weer verschillend of je per deposito een apart rekeningnummer krijgt of een depositorekeningnummer met sub-nummers per deposito.quote:Op maandag 12 december 2022 22:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Is het zo dat een deposito echt 1 afgesloten geheel is? Dus steeds als je inlegt, begin je weer een nieuwe pot/rekening? Niet dat je zometeen 20.000 euro hebt ofzo op 1 rekening en dat je dan zelf bij moet houden wat binnen dat totaal welke looptijd heeft en wanneer het afloopt.
Dank je, ik snap het principe nu.quote:Op dinsdag 13 december 2022 10:25 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dan krijg je gewoon de actuele rente. Je kunt het in dan eventueel ook belegen of in crowdfunding investeren.
Het belangrijkste is, spreiden, spreiden en spreiden.
[..]
Ja, het is een "afgesloten geheel". Per bank is het dan weer verschillend of je per deposito een apart rekeningnummer krijgt of een depositorekeningnummer met sub-nummers per deposito.
Uiteraard is het je eigen verantwoordelijkheid om in de gaten te houden wat de looptijd is en wanneer een deposito afloopt. De meeste banken informeren je daar overigens netjes over.
Ook hiervoor is een depositoladder een aardig plan.quote:Op dinsdag 13 december 2022 10:35 schreef alpeko het volgende:
Kan iemand me hier adviseren wat het slimste is om te doen voor sparen voor onze aanstaande kleine?
Het idee is dat mijn vriendin en ik zelf periodiek geld opzij leggen zodat er tegen de tijd dat hij zelf zijn geldzaken kan doen er iets van een kapitaal is opgebouwd. Een traditionele kinderspaarrekening is niet heel interessant volgens mij. Enige voordeel is dat het dan op naam van het kind staat maar beiden in loondienst dus dat is niet heel noodzakelijk. Sowieso valt het in box 3.
Deposito is dan wellicht interessanter. Het zal er voor de eerste 10 jaar sowieso niet afgehaald hoeven worden. Maar als je het nu 10 jaar vast zet dan profiteer je dus niet mee van de rentestijgingen. Ik neig naar een constructie met korter lopende deposito's.
Stel je doet nu 1 jaar, dan moet je volgend jaar dat zelfde bedrag (plus rente, plus extra inleg) weer vast zetten? En wij leggen vermoedelijk maandelijks in. Lijkt me niet heel handig om iedere maand weer een bedragje vast te zetten of wel?
https://www.iex.nl/Nieuws(...)g-van-75-punten.aspxquote:Op maandag 12 december 2022 16:43 schreef Paarsgroen het volgende:
Zo blij dat ik eind vorig jaar n huis heb gekocht en verkocht (1,06/1,52%quote:Op woensdag 14 december 2022 08:18 schreef blomke het volgende:
https://www.ing.nl/partic(...)heekrente/index.html
Je termijn is lang (18 jaar neem ik aan), dus ik zou beleggen…quote:Op dinsdag 13 december 2022 10:35 schreef alpeko het volgende:
Kan iemand me hier adviseren wat het slimste is om te doen voor sparen voor onze aanstaande kleine?
Het idee is dat mijn vriendin en ik zelf periodiek geld opzij leggen zodat er tegen de tijd dat hij zelf zijn geldzaken kan doen er iets van een kapitaal is opgebouwd. Een traditionele kinderspaarrekening is niet heel interessant volgens mij. Enige voordeel is dat het dan op naam van het kind staat maar beiden in loondienst dus dat is niet heel noodzakelijk. Sowieso valt het in box 3.
Deposito is dan wellicht interessanter. Het zal er voor de eerste 10 jaar sowieso niet afgehaald hoeven worden. Maar als je het nu 10 jaar vast zet dan profiteer je dus niet mee van de rentestijgingen. Ik neig naar een constructie met korter lopende deposito's.
Stel je doet nu 1 jaar, dan moet je volgend jaar dat zelfde bedrag (plus rente, plus extra inleg) weer vast zetten? En wij leggen vermoedelijk maandelijks in. Lijkt me niet heel handig om iedere maand weer een bedragje vast te zetten of wel?
Kapitaalmarktrente loopt sterk op. Denk dat we een nieuwe rally tegemoet gaan tot >3%. Idem de hypotheekrentes.quote:Op donderdag 15 december 2022 14:42 schreef ES_FOK het volgende:
ECB verhoogt de rente weer met 0,5%. Kijken wat dat weer voor effect op de spaarrentes gaat hebben
Je kan bij leaseplanbank heel mooi kijken welke deposito's je open hebt staan en hoe lang ze nog lopen. Je krijgt daarbij ook vlak voor de deposito afloopt een mailtje. Het geld wat dan vrij komt zet je gewoon weer vast voor een bepaalde looptijd. Zo heb je op een gegeven moment elke maand of kwartaal (maar net wat je kiest) geld beschikbaar om te gebruiken of weer opnieuw vast te zetten.quote:Op maandag 12 december 2022 21:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hoe werkt zo'n ladder? Gewoon elke twee maanden een nieuwe deposito van een jaar openen ofzo? Krijg je dan een nieuw rekeningnummer? En na dat jaar komt er elke 2 maanden geld vrij dat je gebruikt of waar je hetzelfde mee gaat doen?
Ik ben absoluut niet bekend met deposito's. We hebben nu een paar duizend over waar we ook niet aan mogen zitten dus ik wil eens iets proberen. Daarnaast is er mogelijk elke 2 maanden ofzo nog wel iets over waar we niet direct beschikking over hoeven hebben.
Wanneer?quote:Op donderdag 22 december 2022 14:37 schreef ES_FOK het volgende:
Centraal Beheer gaat van 0,55 naar 0,80 % op hun vrij opneembare spaarrekening
Morgen volgens de emailquote:Op donderdag 22 december 2022 15:00 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Wanneer?
Nog steeds 0.55% volgens de site CB
Die blijven gelijk..quote:Op donderdag 22 december 2022 15:04 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Staat er ook nog wat in de email wat betreft de deposito's?
Normaal 1 seconde, tenzij een bedrag groter dan 2500 euro. Het is aangekondigd dat deze bedragen wat langer kan duren.quote:Op dinsdag 27 december 2022 10:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Hoe lang duurt het normaliter voordat geld van Leaseplan op je tegenrekening staat?
Ik wacht nu al 3 dagen.
Normaal gesproken meteen, ook grotere bedragen.quote:Op dinsdag 27 december 2022 10:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Hoe lang duurt het normaliter voordat geld van Leaseplan op je tegenrekening staat?
Ik wacht nu al 3 dagen.
Zal een combi geweest zijn. Het was meer dan ¤6k en het was met de feestdagen.quote:Op dinsdag 27 december 2022 10:35 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Normaal gesproken meteen, ook grotere bedragen.
LPB is wel een bank die stil ligt tijdens de feestdagen.
Net speciaal voor jou een test gedaan en vanaf LPB ¤1000 naar de tegenrekening overgeboekt.quote:Op dinsdag 27 december 2022 10:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik wacht nu al 3 dagen.
Duitse of Nederlandse rekening? Bij m'n Duitse duurt het ook dagenquote:Op dinsdag 27 december 2022 10:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik wacht nu al 3 dagen.
Deze heb ik vandaag aangevraagd. Minimaal 5k inleggen.quote:Op zondag 18 december 2022 11:37 schreef mrbombastic het volgende:
CKV, Belgische bank, geeft nu 2.9% voor 1 jaar vast, via Raisin. Dat is hard omhoog gegaan
Gewoon rabo rekening.quote:Op dinsdag 27 december 2022 12:56 schreef J.B. het volgende:
[..]
Duitse of Nederlandse rekening? Bij m'n Duitse duurt het ook dagen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |