Ik had binnen een paar dagen wel het bericht dat ik geaccepteerd was. Duurde daarna wel nog minimaal 1 week voor ik de activatiecode en bankpas had ontvangen.quote:Op woensdag 7 december 2022 12:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Hoelang duurt het voordat die open bank goed gekeurd is? Duurt bij nu al 2 weken.
Toevallig kreeg ik gisteravond bericht dat het geactiveerd was.quote:Op woensdag 7 december 2022 21:00 schreef kloon_bassie het volgende:
[..]
Ik had binnen een paar dagen wel het bericht dat ik geaccepteerd was. Duurde daarna wel nog minimaal 1 week voor ik de activatiecode en bankpas had ontvangen.
quote:Op donderdag 8 december 2022 17:20 schreef Gunner het volgende:
Bunq gaat is vorige week vrijdag naar 1,05 gegaan
https://nl.bunq.com/plans/easy-savings
Ja bijzonder dat ze dat gedurende de maand doenquote:Op vrijdag 9 december 2022 09:14 schreef Aether het volgende:
LeaseplanBank rente vanaf maandag 0,75%.
Niet bijzonder, dat heet inspringen op de markt. Waarschijnlijk hebben ze gezien dat er een hoop spaartegoeden naar andere banken verplaatst werd, dan is dit een zeer effectieve methode om dit te stoppen.quote:Op vrijdag 9 december 2022 09:26 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja bijzonder dat ze dat gedurende de maand doen
Volgende week komt de ECB met een nieuw rentebesluit en safe bet dat het een verhoging van 0,25% of meer wordtquote:Op vrijdag 9 december 2022 10:21 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Niet bijzonder, dat heet inspringen op de markt. Waarschijnlijk hebben ze gezien dat er een hoop spaartegoeden naar andere banken verplaatst werd, dan is dit een zeer effectieve methode om dit te stoppen.
Ze hebben gewoon een dag of 10 gespijbeldquote:Op vrijdag 9 december 2022 09:26 schreef Gunner het volgende:
[..]
2e keer dit jaar dat ze te laat reageren op renteontwikkeling. Waarschijnlijk zien ze spaarders het geld elders onderbrengen en kiezen ze voor tussentijdse aanpassingquote:Op vrijdag 9 december 2022 09:26 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat klinkt aannemelijk inderdaad.quote:Op vrijdag 9 december 2022 14:16 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
2e keer dit jaar dat ze te laat reageren op renteontwikkeling. Waarschijnlijk zien ze spaarders het geld elders onderbrengen en kiezen ze voor tussentijdse aanpassing
Gaat lekker zo!quote:Geachte,
Renault Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verhogen van 1,00% p.j. naar 1,25% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op maandag 12 december om 12 uur 's middags.
Met vriendelijke groet,
Uw Raisin team
Ik heb er een rekening geopend, nog geen geld op gezet. Zie geen beveiliging in de app?quote:Op donderdag 8 december 2022 17:20 schreef Gunner het volgende:
Bunq gaat naar 1,05
https://nl.bunq.com/plans/easy-savings
Wat een gekut om die easy savings te openen. Kom iedere keer uit bij die 3 abonnementen die wel kosten.quote:Op maandag 12 december 2022 06:53 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ik heb er een rekening geopend, nog geen geld op gezet. Zie geen beveiliging in de app?
Garantie tot de stoeprand maar ik denk dat hij, ondanks dat de hypotheekrente dalende is, toch nog iets gaat oplopen.quote:Op maandag 12 december 2022 16:43 schreef Paarsgroen het volgende:
Denken jullie dat de rente op spaardeposito's nog zal stijgen? Ik ben aan het twijfelen of ik nu een deel van mijn spaargeld wil vastzetten, of dat ik nog even moet wachten.
Hoe werkt zo'n ladder? Gewoon elke twee maanden een nieuwe deposito van een jaar openen ofzo? Krijg je dan een nieuw rekeningnummer? En na dat jaar komt er elke 2 maanden geld vrij dat je gebruikt of waar je hetzelfde mee gaat doen?quote:Op woensdag 30 november 2022 10:57 schreef Patroon het volgende:
Denk dat ik per 1 december weer even een paar duizend vastzet voor een jaar bij LPB.
Doe dat 1x per 2 maanden zodat ik een mooie depositoladder heb.
Ik heb een jaartje of 15 een 5 jaars lader gehad. Ik stortte ieder kwartaal een vast bedrag in een 5 jarige deposito. Na vijf jaar is het dan een kwestie van doorrollen. Wel keek ik ieder kwartaal waar de 5 jarige deposito de voor mij beste rente gaf. Ruim 1,5 jaar geleden heb ik het onderbroken om dat de rente zo laag was dat het geen zin meer had. Nu ben ik het weer aan het oppakken.quote:Op maandag 12 december 2022 21:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hoe werkt zo'n ladder? Gewoon elke twee maanden een nieuwe deposito van een jaar openen ofzo? Krijg je dan een nieuw rekeningnummer? En na dat jaar komt er elke 2 maanden geld vrij dat je gebruikt of waar je hetzelfde mee gaat doen?
Ik ben absoluut niet bekend met deposito's. We hebben nu een paar duizend over waar we ook niet aan mogen zitten dus ik wil eens iets proberen. Daarnaast is er mogelijk elke 2 maanden ofzo nog wel iets over waar we niet direct beschikking over hoeven hebben.
Wat heb je in de tussentijd met dat geld gedaan? Gewoon laten staan tegen de dan geldende rente? Ik neem aan dat je na afloop van je depositotermijn gewoon de actuele rente krijgt tot je je geld verhuist.quote:Op maandag 12 december 2022 22:13 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik heb een jaartje of 15 een 5 jaars lader gehad. Ik stortte ieder kwartaal een vast bedrag in een 5 jarige deposito. Na vijf jaar is het dan een kwestie van doorrollen. Wel keek ik ieder kwartaal waar de 5 jarige deposito de voor mij beste rente gaf. Ruim 1,5 jaar geleden heb ik het onderbroken om dat de rente zo laag was dat het geen zin meer had. Nu ben ik het weer aan het oppakken.
Blijft moeilijk voorspellen. Ik kijk altijd naar de kapitaalmarktrente voor 10 jaar staatsleningen. Die golft langzaam omhoog, maar heeft net weer een top (van 2,8%) achter zich gelaten en dreigt nu onder de 2% te duiken.quote:Op maandag 12 december 2022 16:43 schreef Paarsgroen het volgende:
Denken jullie dat de rente op spaardeposito's nog zal stijgen? Ik ben aan het twijfelen of ik nu een deel van mijn spaargeld wil vastzetten, of dat ik nog even moet wachten.
Dan krijg je gewoon de actuele rente. Je kunt het in dan eventueel ook belegen of in crowdfunding investeren.quote:Op maandag 12 december 2022 22:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat heb je in de tussentijd met dat geld gedaan? Gewoon laten staan tegen de dan geldende rente? Ik neem aan dat je na afloop van je depositotermijn gewoon de actuele rente krijgt tot je je geld verhuist.
Ja, het is een "afgesloten geheel". Per bank is het dan weer verschillend of je per deposito een apart rekeningnummer krijgt of een depositorekeningnummer met sub-nummers per deposito.quote:Op maandag 12 december 2022 22:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Is het zo dat een deposito echt 1 afgesloten geheel is? Dus steeds als je inlegt, begin je weer een nieuwe pot/rekening? Niet dat je zometeen 20.000 euro hebt ofzo op 1 rekening en dat je dan zelf bij moet houden wat binnen dat totaal welke looptijd heeft en wanneer het afloopt.
Dank je, ik snap het principe nu.quote:Op dinsdag 13 december 2022 10:25 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dan krijg je gewoon de actuele rente. Je kunt het in dan eventueel ook belegen of in crowdfunding investeren.
Het belangrijkste is, spreiden, spreiden en spreiden.
[..]
Ja, het is een "afgesloten geheel". Per bank is het dan weer verschillend of je per deposito een apart rekeningnummer krijgt of een depositorekeningnummer met sub-nummers per deposito.
Uiteraard is het je eigen verantwoordelijkheid om in de gaten te houden wat de looptijd is en wanneer een deposito afloopt. De meeste banken informeren je daar overigens netjes over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |