abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 29 augustus 2022 @ 17:28:27 #101
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205785612
Staken :r

Werkweigering zal je bedoelen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205785659
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:24 schreef Isane het volgende:
Ik had wel interesse in een baan bij de NS als machinist..totdat ik het salaris zag

Voor deze vacature, gebaseerd op een 36-urige werkweek, is dat onder andere:

Een goed start salaris, afhankelijk van je leeftijd tussen de 1.574 en 2.444 bruto per maand o.b.v. 36 uur.


Ik verdien nu 800 euro bruto meer dan de max.

Mensen die nu al gewoon fulltime werken gaan natuurlijk nooit de stap maken _O-
Hoe durven ze dit een goed salaris te noemen :') staak nog maar wat langer.
You need to be cold to be queen.
  maandag 29 augustus 2022 @ 17:47:22 #103
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205785770
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:24 schreef Isane het volgende:
Ik had wel interesse in een baan bij de NS als machinist..totdat ik het salaris zag

Voor deze vacature, gebaseerd op een 36-urige werkweek, is dat onder andere:

Een goed start salaris, afhankelijk van je leeftijd tussen de 1.574 en 2.444 bruto per maand o.b.v. 36 uur.


Ik verdien nu 800 euro bruto meer dan de max.

Mensen die nu al gewoon fulltime werken gaan natuurlijk nooit de stap maken _O-
Oh wow
Als je dit vergelijkt met de Schoonmaak CAO..
Verdien je meer met kantoren poetsen dan als Machinist.
Een Machinist in Duitsland bij de DB verdient 44.000 tot 52.500 Euro per jaar
Een Machinist in NL dus van 19.721 tot 42.731 per jaar als ik het ff achterkant bierviltje uitreken,

[ Bericht 7% gewijzigd door Jan_Onderwater op 29-08-2022 17:54:39 ]
  maandag 29 augustus 2022 @ 17:56:30 #104
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205786066
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 23:39 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
Wat heeft leeftijd hier trouwens mee te maken, even ervan uitgaand dat je in beide gevallen nooit eerder in zo'n cabine gezeten hebt?
in NL geldt: hoe ouder je bent hoe meer je verdiend bij dezelfde baan
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205786080
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 22:37 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Personeel verbieden om ontslag te nemen
ziek melden verbieden?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205786183
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:24 schreef Isane het volgende:
Ik had wel interesse in een baan bij de NS als machinist..totdat ik het salaris zag

Voor deze vacature, gebaseerd op een 36-urige werkweek, is dat onder andere:

Een goed start salaris, afhankelijk van je leeftijd tussen de 1.574 en 2.444 bruto per maand o.b.v. 36 uur.


Ik verdien nu 800 euro bruto meer dan de max.

Mensen die nu al gewoon fulltime werken gaan natuurlijk nooit de stap maken _O-
In de Telegraaf staat iedere week een rubriek 'wat verdient een'. Een tijdje terug was dat het salaris van een machinist.
De machinisten van Arriva verdienen zo'n 600 euro meer per maand ten opzichte van die van de NS kwam daaruit naar voren.

[ Bericht 33% gewijzigd door praadje op 29-08-2022 21:25:26 ]
pi_205786467
quote:
99s.gif Op maandag 29 augustus 2022 18:41 schreef praadje het volgende:

[..]
In de Telegraaf staat iedere week een rubriek 'wat verdient een'. Een tijdje terug was dat het salaris van een machinist.
De machinisten van Arriva verdienen zo'n 600 euro meer per maand ten opzichte van die van de NS kwam daaruit naar voren.
Hmmm is dat de reden dat machinisten van Arriva massaal overlopen naar NS. Althans in het zuiden. Als die 600 euro meer verdienen dan stap ik gelijk over naar Arriva. :) Hoef ik gelijk niet meer te pendelen van Maastricht naar Eindhoven voor mijn werk.

https://www.1limburg.nl/n(...)ge-machinistentekort

[ Bericht 7% gewijzigd door Cherni op 29-08-2022 19:13:40 ]
  maandag 29 augustus 2022 @ 19:14:27 #109
385501 Starhopper
Slava Ukraini
pi_205786557
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:24 schreef Isane het volgende:
Ik had wel interesse in een baan bij de NS als machinist..totdat ik het salaris zag

Voor deze vacature, gebaseerd op een 36-urige werkweek, is dat onder andere:

Een goed start salaris, afhankelijk van je leeftijd tussen de 1.574 en 2.444 bruto per maand o.b.v. 36 uur.


Ik verdien nu 800 euro bruto meer dan de max.

Mensen die nu al gewoon fulltime werken gaan natuurlijk nooit de stap maken _O-
Dit is nog echt ook _O- _O-
Water towers can fly! :D
pi_205786602
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:24 schreef Isane het volgende:
Ik had wel interesse in een baan bij de NS als machinist..totdat ik het salaris zag

Voor deze vacature, gebaseerd op een 36-urige werkweek, is dat onder andere:

Een goed start salaris, afhankelijk van je leeftijd tussen de 1.574 en 2.444 bruto per maand o.b.v. 36 uur.


Ik verdien nu 800 euro bruto meer dan de max.

Mensen die nu al gewoon fulltime werken gaan natuurlijk nooit de stap maken _O-
Ja hallo, dit kan toch niet echt waar zijn? 2444 bruto.....
:')

Ik werk minder uren en heb 2000 meer dan de max...
:')
pi_205786682
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 19:18 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja hallo, dit kan toch niet echt waar zijn? 2444 bruto.....
:')

Ik werk minder uren en heb 2000 meer dan de max...
:')
Dat is een starters salaris. Iemand in opleiding dus, die in schaal 54 begint. En afhankelijk van je leeftijd klopt dit. Iemand van 18 jaar zal die 1574 hebben. Een starter die de 50 is gepasseerd die 2444. Allemaal zonder toeslag. Bovendien is het een functie op mbo n3 niveau.
pi_205786921
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2022 19:25 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat is een starters salaris. Iemand in opleiding dus, die in schaal 54 begint. En afhankelijk van je leeftijd klopt dit. Iemand van 18 jaar zal die 1574 hebben. Een starter die de 50 is gepasseerd die 2444. Allemaal zonder toeslag. Bovendien is het een functie op mbo n3 niveau.
Ja, dan nog te weinig. Beter machinist zijn op goederenvervoer, dat verdient wel prima
  maandag 29 augustus 2022 @ 19:54:37 #113
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205786928
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 19:53 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja, dan nog te weinig. Beter machinist zijn op goederenvervoer, dat verdient wel prima
Begrijp dat er nogal wat Machinisten zelf een goederen transport Loc gekocht hebben en zelfstandig zijn gegaan.
pi_205786947
Klootzakken zijn het
Hallo
  maandag 29 augustus 2022 @ 19:58:56 #115
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205786956
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 19:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Begrijp dat er nogal wat Machinisten zelf een goederen transport Loc gekocht hebben en zelfstandig zijn gegaan.
Dat zal dan niet in Nederland geweest zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205786964
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 19:53 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja, dan nog te weinig. Beter machinist zijn op goederenvervoer, dat verdient wel prima
Als er een punt is waar ik niet over klaag is het wel het salaris. Uiteraard ik zit in de eindtrede en hoogste schaal. Wat mij dwars zit is de uitholling van het vak, centralisatie van diverse onderdelen en de sociale veiligheid. Dat die doorgroei naar de max. zo lang duurt past in deze tijd inderdaad niet meer.

Het goederenvervoer mag dan wel meer opbrengen maar hoe zit het met diverse andere regelingen en arbeidstijden.
  maandag 29 augustus 2022 @ 20:09:13 #117
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205787042
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 19:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat zal dan niet in Nederland geweest zijn.
Nee?
Meen daar paar jaar geleden eens een artikel over gelezen te hebben in NRC. Dat was de reden waarom er zoveel (ouwe) diesellocks reden op de Betuwe route
Hier de toegelaten vrachtvervoersbedrijven op het spoor in NL
https://www.nvbs.com/kenn(...)goederenvervoerders/
  maandag 29 augustus 2022 @ 20:13:43 #118
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205787083
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 20:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Nee?
Meen daar paar jaar geleden eens een artikel over gelezen te hebben in NRC. Dat was de reden waarom er zoveel (ouwe) diesellocks reden op de Betuwe route
Hier de toegelaten vrachtvervoersbedrijven op het spoor in NL
https://www.nvbs.com/kenn(...)goederenvervoerders/
De meeste daarvan zijn dochterondernemingen van (buitenlandse) spoorwegondernemingen en/of van havenbedrijven en dergelijke. Daarnaast zijn ouwe diesellocs helemaal niet toegelaten op de Betouweroute.

Je kunt misschien wel een oude locomotief op de kop tikken (succes met daar een lening voor afsluiten trouwens), maar daarmee heb je nog geen licentie. En die krijg je ook echt niet zomaar als zzp-machinist - ik kan me in elk geval niet herinneren dat het gebeurd is in Nederland.

Het is geen wegtransport waar je zomaar vrije rijder kan worden. Dit is echt ingewikkelder.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 29 augustus 2022 @ 20:14:28 #119
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_205787088
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:24 schreef Isane het volgende:
Ik had wel interesse in een baan bij de NS als machinist..totdat ik het salaris zag

Voor deze vacature, gebaseerd op een 36-urige werkweek, is dat onder andere:

Een goed start salaris, afhankelijk van je leeftijd tussen de 1.574 en 2.444 bruto per maand o.b.v. 36 uur.


Ik verdien nu 800 euro bruto meer dan de max.

Mensen die nu al gewoon fulltime werken gaan natuurlijk nooit de stap maken _O-
Daar mag wel 1000 euro boven op.
  maandag 29 augustus 2022 @ 20:19:45 #120
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205787132
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 20:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De meeste daarvan zijn dochterondernemingen van (buitenlandse) spoorwegondernemingen en/of van havenbedrijven en dergelijke. Daarnaast zijn ouwe diesellocs helemaal niet toegelaten op de Betouweroute.

Je kunt misschien wel een oude locomotief op de kop tikken (succes met daar een lening voor afsluiten trouwens), maar daarmee heb je nog geen licentie. En die krijg je ook echt niet zomaar als zzp-machinist - ik kan me in elk geval niet herinneren dat het gebeurd is in Nederland.

Het is geen wegtransport waar je zomaar vrije rijder kan worden. Dit is echt ingewikkelder.
Dank je voor je uitleg, herinner me het dan verkeerd, of het is veranderd, want op Wikipedia lees ik

quote:
Na de ingebruikname van de bovenleiding van de Betuweroute in november 2007 reden de elektrische locomotieven die van Kijfhoek naar Duitsland reden op drie verschillende elektrische spanningen, successievelijk 1500 V= in Kijfhoek, 25 kV AC op de Betuweroute, tot aan de opheffing van het "spanningseiland" eerst nog weer 1500 V gelijkspanning tot de grens, en daarna de Duitse 15 kV wisselspanning. Dit vereist een kostbare installatie in de locomotieven. Daarom werd over de Betuweroute nog veel met diesellocomotieven gereden. Die moesten dan wel voor het beveiligingssysteem ERTMS level 2 zijn aangepast.
  maandag 29 augustus 2022 @ 20:40:26 #121
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205787330
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 20:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dank je voor je uitleg, herinner me het dan verkeerd, of het is veranderd, want op Wikipedia lees ik
[..]

Nee, wikipedia heeft wel gelijk maar ik reageerde iets te kort door de bocht op je statement over tweedehandsjes. Er zijn op zich wel diesellocs toegelaten, maar die moeten voorzien zijn van ERTMS, een modern veiligheidssysteem dat nogal duur is en waar het gemiddelde NS-diesel-afdankertje echt niet aan voldoet.

Maar goed, wat ik nog wel zie gebeuren is dat machinisten zich net als leraren of zorgverleners als zzp'er aan gecertificeerde bedrijven gaan verhuren. Gezien de krapte op de arbeidsmarkt niet bepaald kansloos.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205787508
Ik vind dat elk OV-bedrijf contant geld als betaalmiddel mogelijk moet maken. De NS is hier heel toegankelijk in, maar bijvoorbeeld vervoerder Blauwnet (van Keolis) schuift deze verantwoordelijkheid af naar de NS waardoor Blauwnet-stations minder toegankelijk zijn.

Sowieso vind ik de meeste OV-bedrijven laks omgaan met de mogelijkheid tot contant geld als betaalmiddel. En dat terwijl de NS hierin juist uitblinkt.

Het openbaar vervoer is leuk maar de NS is toch echt meester in het openbaar vervoer.
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
  maandag 29 augustus 2022 @ 20:56:33 #123
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205787510
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 20:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee, wikipedia heeft wel gelijk maar ik reageerde iets te kort door de bocht op je statement over tweedehandsjes. Er zijn op zich wel diesellocs toegelaten, maar die moeten voorzien zijn van ERTMS, een modern veiligheidssysteem dat nogal duur is en waar het gemiddelde NS-diesel-afdankertje echt niet aan voldoet.

Maar goed, wat ik nog wel zie gebeuren is dat machinisten zich net als leraren of zorgverleners als zzp'er aan gecertificeerde bedrijven gaan verhuren. Gezien de krapte op de arbeidsmarkt niet bepaald kansloos.
Is dat niet allang het geval?
  maandag 29 augustus 2022 @ 20:59:54 #124
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205787565
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 20:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Is dat niet allang het geval?
Weet ik eigenlijk niet. Misschien dat @Cherni daar iets zinnigs over kan zeggen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 29 augustus 2022 @ 21:00:31 #125
240618 Micson
The lonely stoner
pi_205787578
Met geweld neerslaan. Alle stakers een week lang in een isoleercel en ze daarna vragen of ze weer aan het werk willen gaan. Ik heb een zeer belangrijke afspraak gemist vandaag en die was niet in Noord-Holland maar in Nijmegen godverdomme.
pi_205787668
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 20:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Is dat niet allang het geval?
Bij goederenvervoer weet ik zeker dat er zppers werken. Er zijn ook speciale uitzendbureaus voor machinisten. Bij NS ken ik niet een zelfstandige machinist.

Dat een stel machinisten zelf een loc hebben gekocht heb ik nog nooit iets van vernomen. Alleen al de regelgeving is een dusdanige barrire dat een stel machinisten dit niet snel ondernemen. Meestal zijn het allemaal dochteronderneming die wel machinisten inhuren en er eventueel als zzpers werken.
pi_205787886
[/quote]

quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:24 schreef Isane het volgende:
Ik had wel interesse in een baan bij de NS als machinist..totdat ik het salaris zag

Voor deze vacature, gebaseerd op een 36-urige werkweek, is dat onder andere:

Een goed start salaris, afhankelijk van je leeftijd tussen de 1.574 en 2.444 bruto per maand o.b.v. 36 uur.


Ik verdien nu 800 euro bruto meer dan de max.

Mensen die nu al gewoon fulltime werken gaan natuurlijk nooit de stap maken _O-
In de Telegraaf staat iedere week een rubriek 'wat verdient een'. Een tijdje terug was dat het salaris van een machinist.
De machinisten van Arriva verdienen zo'n 600 euro meer per maand ten opzichte van die van de NS kwam daaruit naar voren.

Excuses, het gaat over het salaris van een conducteur

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Artikel is van mei 2022
pi_205787960
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2022 20:14 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Daar mag wel 1000 euro boven op.
Dat is natuurlijk onmogelijk. Als je starters veel sneller laat doorgroeien heb je al een groot probleem opgelost. Men groeit niet snel genoeg door. Dat past niet meer in deze tijd omdat de opleidingen en werkzaamheden van een machinist lang niet meer hetzelfde zijn als 30 jaar geleden.

Waar je moet voor waken en dat ga ik niet meer meemaken dan passen ze de naam van de functie aan van machinist naar treinbestuurder en dan mag je opnieuw solliciteren op je functie met compleet andere schalen met een max van 56 ipv 57. Dan ga je behoorlijk inleveren. Maar daar zullen de jongeren voor moeten waken dat ze dat niet laten gebeuren.

Of je krijgt zoals in Duitsland 2 verschillende cao's waarbij starters er dan slechter af zijn.
pi_205788293
Mensen in de zorg verdienen niet veel meer dan dat hoor. Schaal 40, GGZ, maximaal 3190 excl. vakantiegeld en 13e maand. Heb je gewoon een HBO-functie.

Dat is alleen het startsalaris h, je groeit uiteindelijk door naar 3300 ofzo?
pi_205788442
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 22:06 schreef mir1986 het volgende:
Mensen in de zorg verdienen niet veel meer dan dat hoor. Schaal 40, GGZ, maximaal 3190 excl. vakantiegeld en 13e maand. Heb je gewoon een HBO-functie.

Dat is alleen het startsalaris h, je groeit uiteindelijk door naar 3300 ofzo?
3343,68 cao 2019 maximale dat een machinist bruto kan halen exclusief onregelmatigheid, vakantiegeld, kerstgeld en nog wat andere vergoedingen afhankelijk van de diensten. Daar was ik wel 17 jaar mee bezig om die eindtrede te bereiken. En die 17 jaar past niet meer in deze tijd. Toen ik op 40 jarige leeftijd begon had ik gigantisch moeten inleveren. De omgeving verklaarde mij voor gek :).Maar in mijn geval geheel vrijwillig en nog geen dag spijt van gehad ondanks dat ik het natuurlijk ook niet overal mee eens ben.
pi_205788483
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2022 22:21 schreef Cherni het volgende:

[..]
3343,68 cao 2019 maximale dat een machinist bruto kan halen exclusief onregelmatigheid, vakantiegeld, kerstgeld en nog wat andere vergoedingen afhankelijk van de diensten. Daar was ik wel 17 jaar mee bezig om die eindtrede te bereiken. En die 17 jaar past niet meer in deze tijd. Toen ik op 40 jarige leeftijd begon had ik gigantisch moeten inleveren. De omgeving verklaarde mij voor gek :).Maar in mijn geval geheel vrijwillig en nog geen dag spijt van gehad ondanks dat ik het natuurlijk ook niet overal mee eens ben.
GGZ duurt het maximaal 12 jaar en dan ben je ook klaar met groeien.
pi_205788529
Goedzo! Hup NS medewerkers!
"Pools are perfect for holding water"
pi_205788575
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 22:25 schreef mir1986 het volgende:

[..]
GGZ duurt het maximaal 12 jaar en dan ben je ook klaar met groeien.
Ik weet natuurlijk niet waar men die 12 jaar op baseert. Maar een machinist in deze tijd, daar mag je vanuit gaan dat hij binnen 2 jaar precies dezelfde werkzaamheden verricht dan een machinist die al 40 jaar op de bok zit.

In het verleden moest je eerst een aantal jaren rangeren, dan goederen, dan pas e tractie en reizigers. Nu rijden machinisten na gemiddeld 2 jaar compleet zelfstandig IC's door het gehele land. Maw precies dezelfde werkzaamheden dan een machinist die 40 jaar op de bok zit. En daarom vind ik die 17 jaar niet meer passen in deze tijd.
  maandag 29 augustus 2022 @ 22:40:55 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205788604
quote:
99s.gif Op maandag 29 augustus 2022 21:25 schreef praadje het volgende:

[..]
In de Telegraaf staat iedere week een rubriek 'wat verdient een'. Een tijdje terug was dat het salaris van een machinist.
De machinisten van Arriva verdienen zo'n 600 euro meer per maand ten opzichte van die van de NS kwam daaruit naar voren.

Excuses, het gaat over het salaris van een conducteur

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Artikel is van mei 2022
Beetje odd die 1.600 bruto, want het wettelijk minimumloon was per 1 januari dit jaar al 1.725
En 36 uur is standaard bij de NS dus minder dan dat zou het niet mogen zijn bij fulltime dienstverband.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205788629
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2022 22:40 schreef Leandra het volgende:

[..]
Beetje odd die 1.600 bruto, want het wettelijk minimumloon was per 1 januari dit jaar al 1.725
En 36 uur is standaard bij de NS dus minder dan dat zou het niet mogen zijn bij fulltime dienstverband.
Die 1725 is vanaf 21 jaar.
Op zondag 18 juli 2021 22:02 schreef Catkiller het volgende:
Achterlijke hoer respecteer gewoon de mening van een ander
  maandag 29 augustus 2022 @ 22:44:17 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205788637
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2022 22:43 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Die 1725 is vanaf 21 jaar.
Zijn er serieus conducteurs die jonger zijn?
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205788674
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2022 22:40 schreef Leandra het volgende:

[..]
Beetje odd die 1.600 bruto, want het wettelijk minimumloon was per 1 januari dit jaar al 1.725
En 36 uur is standaard bij de NS dus minder dan dat zou het niet mogen zijn bij fulltime dienstverband.
Dat gaat om 18 jarigen(machinisten). Bij 21 jaren oud heb je als starter een dikke 1900 euro bruto zonder alle toeslagen etc.
pi_205788689
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 22:44 schreef Leandra het volgende:

[..]
Zijn er serieus conducteurs die jonger zijn?
Ja en ook machinisten. Ik vind dat te jong voor dit soort functies. Maar wie ben ik.
pi_205788790
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2022 22:43 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Die 1725 is vanaf 21 jaar.
Hmmm vreemd. Voor een machinist die in 54 start? Ik weet niet waar een conducteur(hc) in start. Dat zou ik moeten navragen.
pi_205788801
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 22:44 schreef Leandra het volgende:

[..]
Zijn er serieus conducteurs die jonger zijn?
Wat is daar mis mee?
Op zondag 18 juli 2021 22:02 schreef Catkiller het volgende:
Achterlijke hoer respecteer gewoon de mening van een ander
pi_205788826
Een betere reclame voor het kopen van een auto kan de NS de auto-industrie niet cadeau doen.

Als ik een keer wil zuipen en ‘s avonds nog terug moet overweeg ik een enkele keer nog wel een ritje met de trein maar als ik iets serieus heb dan is het OV gewoon echt niet betrouwbaar genoeg. Of je staat met veel te veel mensen in een half wagonnetje ofzo. Heb als student zo ontzettend veel gezeik gehad met de trein, laat staan dat lachwekkend slecht geregelde vervangend vervoer, dat ik zodra ik een huis had waar ik een auto bij kwijt kon direct een auto heb gekocht
pi_205788918
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2022 22:58 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Wat is daar mis mee?
Ik hoop niet dat 18 jarigen zich nu aangevallen voelen. Er is niets mis mee. Maar te jong vanwege onregelmatigheid en je moet erg sterk in je schoenen staan, zeker als conducteur zijnde als 18 jarige. En laat juist in die groep de meeste afvallen na een jaartje. Ok je hebt uitzonderingen.
pi_205788939
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 23:13 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik hoop niet dat 18 jarigen zich nu aangevallen voelen. Er is niets mis mee. Maar te jong vanwege onregelmatigheid en je moet erg sterk in je schoenen staan, zeker als conducteur zijnde als 18 jarige. En laat juist in die groep de meeste afvallen na een jaartje. Ok je hebt uitzonderingen.
Niet heel raar dat ze afvallen met zo'n jodenfooi als salaris. Je kunt nog beter vakken gaan vullen.

18 jarigen mogen in het leger, bij de politie. Maar conducteur is te zwaar (lol)
Op zondag 18 juli 2021 22:02 schreef Catkiller het volgende:
Achterlijke hoer respecteer gewoon de mening van een ander
pi_205788986
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2022 23:15 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Niet heel raar dat ze afvallen met zo'n jodenfooi als salaris. Je kunt nog beter vakken gaan vullen.

18 jarigen mogen in het leger, bij de politie. Maar conducteur is te zwaar (lol)
Ik zou zeggen loop eens in je eentje door de trein in de avonduren en ga maar controleren. De sociale veiligheid wat uiteraard ook een maatschappelijk probleem is, speelt een zeer grote rol. Een conducteur/conductrice zou moeten optreden waar normaal een aantal man politie mensen voor nodig zijn.

Maar natuurlijk de beste stuurlui staan aan wal.
pi_205803101
Water towers can fly! :D
  maandag 5 september 2022 @ 19:23:37 #146
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205858445
Vrijdag en volgende week opnieuw stakingsdagen. De treinreiziger kan de boom in.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 5 september 2022 @ 19:37:46 #147
385501 Starhopper
Slava Ukraini
pi_205858723
quote:
Drie nieuwe NS-stakingen aangekondigd, komende vrijdag de eerste

NS-medewerkers gaan mogelijk opnieuw staken. De eerste stakingsdag is aangekondigd voor vrijdag in de regio Noordwest en West, zo melden de vakbonden VVMC, FNV en CNV Vakmensen maandag.

De week daarop is er een staking op dinsdag 13 september in regio's Oost, Zuid en Noord. Donderdag 15 september moet in de regio Midden gestaakt worden.

"Alhoewel de stakingen van 24, 26, 29, 30 en 31 augustus qua actiebereidheid en effect op de dienstregeling en alle andere werkzaamheden bij NS een daverend succes zijn geweest, ligt er nog steeds geen nieuwe cao", licht de FNV toe. "Wij gaan door tot er een goede cao ligt."

Eind vorige maand werd er, verdeeld over twee weken, vijf dagen lang gestaakt door NS-personeel. Dit had grote gevolgen voor treinreizigers. Het leidde daarnaast tot honderden kilometers extra file op de weg.

De NS-medewerkers staken omdat zij een betere cao willen. De NS wil de lonen wel verhogen, maar niet zo veel als het personeel en de vakbonden willen.

Mocht er na deze tweede stakingsgolf nog steeds geen cao liggen, dan volgen er landelijke stakingen, dreigt de FNV.

https://www.nu.nl/economi(...)ijdag-de-eerste.html
Water towers can fly! :D
pi_205858911
quote:
84s.gif Op maandag 5 september 2022 19:37 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Goed nieuws!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205858942
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 19:23 schreef Janneke141 het volgende:
Vrijdag en volgende week opnieuw stakingsdagen. De treinreiziger kan de boom in.
De ns vindt hun klanten en hun werknemers blijkbaar niet belangrijk
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 5 september 2022 @ 19:47:53 #150
385501 Starhopper
Slava Ukraini
pi_205858984
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 19:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Goed nieuws!
Op naar landelijke stakingen _O_
Water towers can fly! :D
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')