abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 29 augustus 2022 @ 17:28:27 #101
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205785612
Staken :r

Werkweigering zal je bedoelen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205785659
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:24 schreef Isane het volgende:
Ik had wel interesse in een baan bij de NS als machinist..totdat ik het salaris zag

Voor deze vacature, gebaseerd op een 36-urige werkweek, is dat onder andere:

Een goed start salaris, afhankelijk van je leeftijd tussen de 1.574 en 2.444 bruto per maand o.b.v. 36 uur.


Ik verdien nu 800 euro bruto meer dan de max.

Mensen die nu al gewoon fulltime werken gaan natuurlijk nooit de stap maken _O-
Hoe durven ze dit een goed salaris te noemen :') staak nog maar wat langer.
You need to be cold to be queen.
  maandag 29 augustus 2022 @ 17:47:22 #103
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205785770
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:24 schreef Isane het volgende:
Ik had wel interesse in een baan bij de NS als machinist..totdat ik het salaris zag

Voor deze vacature, gebaseerd op een 36-urige werkweek, is dat onder andere:

Een goed start salaris, afhankelijk van je leeftijd tussen de 1.574 en 2.444 bruto per maand o.b.v. 36 uur.


Ik verdien nu 800 euro bruto meer dan de max.

Mensen die nu al gewoon fulltime werken gaan natuurlijk nooit de stap maken _O-
Oh wow
Als je dit vergelijkt met de Schoonmaak CAO..
Verdien je meer met kantoren poetsen dan als Machinist.
Een Machinist in Duitsland bij de DB verdient 44.000 tot 52.500 Euro per jaar
Een Machinist in NL dus van 19.721 tot 42.731 per jaar als ik het ff achterkant bierviltje uitreken,

[ Bericht 7% gewijzigd door Jan_Onderwater op 29-08-2022 17:54:39 ]
  maandag 29 augustus 2022 @ 17:56:30 #104
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205786066
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 23:39 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
Wat heeft leeftijd hier trouwens mee te maken, even ervan uitgaand dat je in beide gevallen nooit eerder in zo'n cabine gezeten hebt?
in NL geldt: hoe ouder je bent hoe meer je verdiend bij dezelfde baan
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205786080
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 22:37 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Personeel verbieden om ontslag te nemen
ziek melden verbieden?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205786183
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:24 schreef Isane het volgende:
Ik had wel interesse in een baan bij de NS als machinist..totdat ik het salaris zag

Voor deze vacature, gebaseerd op een 36-urige werkweek, is dat onder andere:

Een goed start salaris, afhankelijk van je leeftijd tussen de 1.574 en 2.444 bruto per maand o.b.v. 36 uur.


Ik verdien nu 800 euro bruto meer dan de max.

Mensen die nu al gewoon fulltime werken gaan natuurlijk nooit de stap maken _O-
In de Telegraaf staat iedere week een rubriek 'wat verdient een'. Een tijdje terug was dat het salaris van een machinist.
De machinisten van Arriva verdienen zo'n 600 euro meer per maand ten opzichte van die van de NS kwam daaruit naar voren.

[ Bericht 33% gewijzigd door praadje op 29-08-2022 21:25:26 ]
pi_205786467
quote:
99s.gif Op maandag 29 augustus 2022 18:41 schreef praadje het volgende:

[..]
In de Telegraaf staat iedere week een rubriek 'wat verdient een'. Een tijdje terug was dat het salaris van een machinist.
De machinisten van Arriva verdienen zo'n 600 euro meer per maand ten opzichte van die van de NS kwam daaruit naar voren.
Hmmm is dat de reden dat machinisten van Arriva massaal overlopen naar NS. Althans in het zuiden. Als die 600 euro meer verdienen dan stap ik gelijk over naar Arriva. :) Hoef ik gelijk niet meer te pendelen van Maastricht naar Eindhoven voor mijn werk.

https://www.1limburg.nl/n(...)ge-machinistentekort

[ Bericht 7% gewijzigd door Cherni op 29-08-2022 19:13:40 ]
  maandag 29 augustus 2022 @ 19:14:27 #109
385501 Starhopper
Slava Ukraini
pi_205786557
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:24 schreef Isane het volgende:
Ik had wel interesse in een baan bij de NS als machinist..totdat ik het salaris zag

Voor deze vacature, gebaseerd op een 36-urige werkweek, is dat onder andere:

Een goed start salaris, afhankelijk van je leeftijd tussen de 1.574 en 2.444 bruto per maand o.b.v. 36 uur.


Ik verdien nu 800 euro bruto meer dan de max.

Mensen die nu al gewoon fulltime werken gaan natuurlijk nooit de stap maken _O-
Dit is nog echt ook _O- _O-
Water towers can fly! :D
pi_205786602
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:24 schreef Isane het volgende:
Ik had wel interesse in een baan bij de NS als machinist..totdat ik het salaris zag

Voor deze vacature, gebaseerd op een 36-urige werkweek, is dat onder andere:

Een goed start salaris, afhankelijk van je leeftijd tussen de 1.574 en 2.444 bruto per maand o.b.v. 36 uur.


Ik verdien nu 800 euro bruto meer dan de max.

Mensen die nu al gewoon fulltime werken gaan natuurlijk nooit de stap maken _O-
Ja hallo, dit kan toch niet echt waar zijn? 2444 bruto.....
:')

Ik werk minder uren en heb 2000 meer dan de max...
:')
pi_205786682
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 19:18 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja hallo, dit kan toch niet echt waar zijn? 2444 bruto.....
:')

Ik werk minder uren en heb 2000 meer dan de max...
:')
Dat is een starters salaris. Iemand in opleiding dus, die in schaal 54 begint. En afhankelijk van je leeftijd klopt dit. Iemand van 18 jaar zal die 1574 hebben. Een starter die de 50 is gepasseerd die 2444. Allemaal zonder toeslag. Bovendien is het een functie op mbo n3 niveau.
pi_205786921
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2022 19:25 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat is een starters salaris. Iemand in opleiding dus, die in schaal 54 begint. En afhankelijk van je leeftijd klopt dit. Iemand van 18 jaar zal die 1574 hebben. Een starter die de 50 is gepasseerd die 2444. Allemaal zonder toeslag. Bovendien is het een functie op mbo n3 niveau.
Ja, dan nog te weinig. Beter machinist zijn op goederenvervoer, dat verdient wel prima
  maandag 29 augustus 2022 @ 19:54:37 #113
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205786928
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 19:53 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja, dan nog te weinig. Beter machinist zijn op goederenvervoer, dat verdient wel prima
Begrijp dat er nogal wat Machinisten zelf een goederen transport Loc gekocht hebben en zelfstandig zijn gegaan.
pi_205786947
Klootzakken zijn het
Hallo
  maandag 29 augustus 2022 @ 19:58:56 #115
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205786956
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 19:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Begrijp dat er nogal wat Machinisten zelf een goederen transport Loc gekocht hebben en zelfstandig zijn gegaan.
Dat zal dan niet in Nederland geweest zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205786964
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 19:53 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja, dan nog te weinig. Beter machinist zijn op goederenvervoer, dat verdient wel prima
Als er een punt is waar ik niet over klaag is het wel het salaris. Uiteraard ik zit in de eindtrede en hoogste schaal. Wat mij dwars zit is de uitholling van het vak, centralisatie van diverse onderdelen en de sociale veiligheid. Dat die doorgroei naar de max. zo lang duurt past in deze tijd inderdaad niet meer.

Het goederenvervoer mag dan wel meer opbrengen maar hoe zit het met diverse andere regelingen en arbeidstijden.
  maandag 29 augustus 2022 @ 20:09:13 #117
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205787042
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 19:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat zal dan niet in Nederland geweest zijn.
Nee?
Meen daar paar jaar geleden eens een artikel over gelezen te hebben in NRC. Dat was de reden waarom er zoveel (ouwe) diesellocks reden op de Betuwe route
Hier de toegelaten vrachtvervoersbedrijven op het spoor in NL
https://www.nvbs.com/kenn(...)goederenvervoerders/
  maandag 29 augustus 2022 @ 20:13:43 #118
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205787083
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 20:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Nee?
Meen daar paar jaar geleden eens een artikel over gelezen te hebben in NRC. Dat was de reden waarom er zoveel (ouwe) diesellocks reden op de Betuwe route
Hier de toegelaten vrachtvervoersbedrijven op het spoor in NL
https://www.nvbs.com/kenn(...)goederenvervoerders/
De meeste daarvan zijn dochterondernemingen van (buitenlandse) spoorwegondernemingen en/of van havenbedrijven en dergelijke. Daarnaast zijn ouwe diesellocs helemaal niet toegelaten op de Betouweroute.

Je kunt misschien wel een oude locomotief op de kop tikken (succes met daar een lening voor afsluiten trouwens), maar daarmee heb je nog geen licentie. En die krijg je ook echt niet zomaar als zzp-machinist - ik kan me in elk geval niet herinneren dat het gebeurd is in Nederland.

Het is geen wegtransport waar je zomaar vrije rijder kan worden. Dit is echt ingewikkelder.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 29 augustus 2022 @ 20:14:28 #119
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_205787088
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:24 schreef Isane het volgende:
Ik had wel interesse in een baan bij de NS als machinist..totdat ik het salaris zag

Voor deze vacature, gebaseerd op een 36-urige werkweek, is dat onder andere:

Een goed start salaris, afhankelijk van je leeftijd tussen de 1.574 en 2.444 bruto per maand o.b.v. 36 uur.


Ik verdien nu 800 euro bruto meer dan de max.

Mensen die nu al gewoon fulltime werken gaan natuurlijk nooit de stap maken _O-
Daar mag wel 1000 euro boven op.
  maandag 29 augustus 2022 @ 20:19:45 #120
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205787132
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 20:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De meeste daarvan zijn dochterondernemingen van (buitenlandse) spoorwegondernemingen en/of van havenbedrijven en dergelijke. Daarnaast zijn ouwe diesellocs helemaal niet toegelaten op de Betouweroute.

Je kunt misschien wel een oude locomotief op de kop tikken (succes met daar een lening voor afsluiten trouwens), maar daarmee heb je nog geen licentie. En die krijg je ook echt niet zomaar als zzp-machinist - ik kan me in elk geval niet herinneren dat het gebeurd is in Nederland.

Het is geen wegtransport waar je zomaar vrije rijder kan worden. Dit is echt ingewikkelder.
Dank je voor je uitleg, herinner me het dan verkeerd, of het is veranderd, want op Wikipedia lees ik

quote:
Na de ingebruikname van de bovenleiding van de Betuweroute in november 2007 reden de elektrische locomotieven die van Kijfhoek naar Duitsland reden op drie verschillende elektrische spanningen, successievelijk 1500 V= in Kijfhoek, 25 kV AC op de Betuweroute, tot aan de opheffing van het "spanningseiland" eerst nog weer 1500 V gelijkspanning tot de grens, en daarna de Duitse 15 kV wisselspanning. Dit vereist een kostbare installatie in de locomotieven. Daarom werd over de Betuweroute nog veel met diesellocomotieven gereden. Die moesten dan wel voor het beveiligingssysteem ERTMS level 2 zijn aangepast.
  maandag 29 augustus 2022 @ 20:40:26 #121
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205787330
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 20:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dank je voor je uitleg, herinner me het dan verkeerd, of het is veranderd, want op Wikipedia lees ik
[..]

Nee, wikipedia heeft wel gelijk maar ik reageerde iets te kort door de bocht op je statement over tweedehandsjes. Er zijn op zich wel diesellocs toegelaten, maar die moeten voorzien zijn van ERTMS, een modern veiligheidssysteem dat nogal duur is en waar het gemiddelde NS-diesel-afdankertje echt niet aan voldoet.

Maar goed, wat ik nog wel zie gebeuren is dat machinisten zich net als leraren of zorgverleners als zzp'er aan gecertificeerde bedrijven gaan verhuren. Gezien de krapte op de arbeidsmarkt niet bepaald kansloos.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205787508
Ik vind dat elk OV-bedrijf contant geld als betaalmiddel mogelijk moet maken. De NS is hier heel toegankelijk in, maar bijvoorbeeld vervoerder Blauwnet (van Keolis) schuift deze verantwoordelijkheid af naar de NS waardoor Blauwnet-stations minder toegankelijk zijn.

Sowieso vind ik de meeste OV-bedrijven laks omgaan met de mogelijkheid tot contant geld als betaalmiddel. En dat terwijl de NS hierin juist uitblinkt.

Het openbaar vervoer is leuk maar de NS is toch echt meester in het openbaar vervoer.
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
  maandag 29 augustus 2022 @ 20:56:33 #123
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205787510
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 20:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee, wikipedia heeft wel gelijk maar ik reageerde iets te kort door de bocht op je statement over tweedehandsjes. Er zijn op zich wel diesellocs toegelaten, maar die moeten voorzien zijn van ERTMS, een modern veiligheidssysteem dat nogal duur is en waar het gemiddelde NS-diesel-afdankertje echt niet aan voldoet.

Maar goed, wat ik nog wel zie gebeuren is dat machinisten zich net als leraren of zorgverleners als zzp'er aan gecertificeerde bedrijven gaan verhuren. Gezien de krapte op de arbeidsmarkt niet bepaald kansloos.
Is dat niet allang het geval?
  maandag 29 augustus 2022 @ 20:59:54 #124
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205787565
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 20:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Is dat niet allang het geval?
Weet ik eigenlijk niet. Misschien dat @Cherni daar iets zinnigs over kan zeggen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 29 augustus 2022 @ 21:00:31 #125
240618 Micson
The lonely stoner
pi_205787578
Met geweld neerslaan. Alle stakers een week lang in een isoleercel en ze daarna vragen of ze weer aan het werk willen gaan. Ik heb een zeer belangrijke afspraak gemist vandaag en die was niet in Noord-Holland maar in Nijmegen godverdomme.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')