dit klopt toch wel aardig?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 17:21 schreef El_Thijs het volgende:
Toto Wolff, koning sandbaggen:
https://racingnews365.nl/(...)el-en-wat-niet-werkt
Mwah, ik denk dat ze al een hoop opgelost hebben, maar goed ik kan niet in de toekomst kijkenquote:
Die auto was virtueel sneller dan alle anderen, toen ze hem introduceerden ging het gerucht dat ze een seconde sneller zouden zijn dan de rest, ik denk ook dat ze daar wel aardig van overtuigd waren. Alleen bleek de praktijk heel anders en zijn ze er nog steeds helemaal achter waarom die auto af en toe wel goed is maar meestal niet.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 17:29 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Mwah, ik denk dat ze al een hoop opgelost hebben, maar goed ik kan niet in de toekomst kijkenIk vond het een beetje klinken als sandbaggen, vandaar.
Spa gaat teleurstelling nummer zoveel zijn voor Mercedes fanboysquote:Op donderdag 18 augustus 2022 17:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die auto was virtueel sneller dan alle anderen, toen ze hem introduceerden ging het gerucht dat ze een seconde sneller zouden zijn dan de rest, ik denk ook dat ze daar wel aardig van overtuigd waren. Alleen bleek de praktijk heel anders en zijn ze er nog steeds helemaal achter waarom die auto af en toe wel goed is maar meestal niet.
We gaan het zien in Spa want het verbod op de flexifloor zou ze een stuk dichterbij brengen maar gezien de milde reacties van zowel Ferrari als Red Bull denk ik van niet.
Een van de problemen is dat ze de windtunnel tot maximaal 260 km/u mogen gebruiken, dus hoe de auto daarboven presteert zal uit simulaties moeten komen, met het risico dat ze niet helemaal aansluiten op de realiteit.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 17:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die auto was virtueel sneller dan alle anderen, toen ze hem introduceerden ging het gerucht dat ze een seconde sneller zouden zijn dan de rest, ik denk ook dat ze daar wel aardig van overtuigd waren. Alleen bleek de praktijk heel anders en zijn ze er nog steeds helemaal achter waarom die auto af en toe wel goed is maar meestal niet.
quote:Op donderdag 18 augustus 2022 18:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Spa gaat teleurstelling nummer zoveel zijn voor Mercedes fanboys
De helft is niet 'de meeste'.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 19:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Misschien wel, misschien niet.
Zien we over 5 jaar wel. Nu is het t feit dat dus de meeste e-auto's niet op de 2de hands markt komen.
Zin in!quote:Op donderdag 18 augustus 2022 18:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Spa gaat teleurstelling nummer zoveel zijn voor Mercedes fanboys
Een van de leukste dingen aan de hele Mercedes-kermis is dat ze hem bij de eerste tests niet eens hebben getest om het langer geheim te houdenquote:Op donderdag 18 augustus 2022 17:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die auto was virtueel sneller dan alle anderen, toen ze hem introduceerden ging het gerucht dat ze een seconde sneller zouden zijn dan de rest, ik denk ook dat ze daar wel aardig van overtuigd waren. Alleen bleek de praktijk heel anders en zijn ze er nog steeds helemaal achter waarom die auto af en toe wel goed is maar meestal niet.
We gaan het zien in Spa want het verbod op de flexifloor zou ze een stuk dichterbij brengen maar gezien de milde reacties van zowel Ferrari als Red Bull denk ik van niet.
Dit is nieuw voor mij, heb je enig idee waarom dat zo is?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 18:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een van de problemen is dat ze de windtunnel tot maximaal 260 km/u mogen gebruiken, dus hoe de auto daarboven presteert zal uit simulaties moeten komen, met het risico dat ze niet helemaal aansluiten op de realiteit.
ik dacht zelfs 180km/h en het is op schaal, je kan er geen hele auto in zetten, maximaal 60% van de werkelijke grootte.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 09:27 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Dit is nieuw voor mij, heb je enig idee waarom dat zo is?
Neweygod.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 09:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik dacht zelfs 180km/h en het is op schaal, je kan er geen hele auto in zetten, maximaal 60% van de werkelijke grootte.
Ik meen dat Newey aan het begin van het seizoen iets zei over de ingewikkelde berekeningen en formules die je moet gebruiken voor dat groundeffect om de windtunnel resultaten te vertalen naar de werkelijkheid.
De kans dat het daar mis is gegaan bij Mercedes is dus best aannemelijk.
Nou ja, dat lukt dus ook niet altijd even goedquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:04 schreef Nattekat het volgende:
Ik vind het al gigantisch verwonderlijk dat het überhaupt mogelijk is om windtunnel op schaal te vertalen naar het echte.
Niet alleen dat, maar de bewegende vloer van de windtunnel is flexibeler dan asfalt, waardoor die al beschadigd kan raken voordat men op het kantelpunt uit komt, waarbij de porpoising optreedt.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 18:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een van de problemen is dat ze de windtunnel tot maximaal 260 km/u mogen gebruiken, dus hoe de auto daarboven presteert zal uit simulaties moeten komen, met het risico dat ze niet helemaal aansluiten op de realiteit.
https://www.motorsportmag(...)ven-tougher-read-mphquote:The sudden increase and subsequent choking-off of underbody downforce as it approaches the ground isn’t something that can be replicated in a wind tunnel. You’d already be damaging the tunnels’ belts before getting it to the point where the airflow stalls. Even in CFD the complexity of the equation of a moving body over the ground and the volatility of the stall pattern is beyond the capability of current programmes.
heeft RB ook al meerdere malen ondervondenquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, dat lukt dus ook niet altijd even goed
Ik denk nog steeds dat dit iets is wat ze van tevoren hadden kunnen weten. Voor er ook maar een meter gereden was, was er al een discussie over.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:24 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Niet alleen dat, maar de bewegende vloer van de windtunnel is flexibeler dan asfalt, waardoor die al beschadigd kan raken voordat men op het kantelpunt uit komt, waarbij de porpoising optreedt.
[..]
https://www.motorsportmag(...)ven-tougher-read-mph
Ja, dat snap ik, maar het werkt soms ook daadwerkelijk welquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, dat lukt dus ook niet altijd even goed
Deze is ook goedquote:
Volgens Newey is het basale kennis.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 14:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk nog steeds dat dit iets is wat ze van tevoren hadden kunnen weten. Voor er ook maar een meter gereden was, was er al een discussie over.
Dat had zeker gekund , maar óf heeft niemand in de geschiedenis boeken gebladerd on uit te zoeken hoe het tussen 1978 en 1982 ging met wingcars, óf men heeft niemand kunnen vinden die het kon na vertellen (behalve newey dan en die zal wel gek zijn concurrenten wijzer te maken )quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 14:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk nog steeds dat dit iets is wat ze van tevoren hadden kunnen weten. Voor er ook maar een meter gereden was, was er al een discussie over.
Als je 124 jaar in de racerij werkt misschien wel ja.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 07:38 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Volgens Newey is het basale kennis.
Ze hebben tests gemist door een storm, niet om het langer geheim te houdenquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 08:11 schreef XL het volgende:
[..]
Een van de leukste dingen aan de hele Mercedes-kermis is dat ze hem bij de eerste tests niet eens hebben getest om het langer geheim te houden
Dat ding had het equivalent van alle vrije trainingen tot nu toe aan extra mileage kunnen hebben en dan waren ze bij race 1 misschien geweest waar ze nu staan…
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |