abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205660312
quote:
FBI doorzoekt villa Trump, mogelijk om meenemen vertrouwelijke documenten



De FBI heeft een huiszoeking gedaan in de villa van Donald Trump in Florida. De Amerikaanse oud-president maakte dat zelf bekend in een verklaring op zijn eigen sociale medium, Truth Social. Volgens CNN was Trump op moment van de inval niet thuis.

[...]

Initieel werd het huiszoekingsbevel niet openbaar gemaakt. Toen besloot minister van Justitie Merrick Garland een zaak te starten om dat wel openbaar te krijgen waarop het er naar uitziet dat team Trump een vlucht naar voren genomen heeft door het zelf te openbaren. Eerst gerapporteerd in Breitbart, maar later bij meer gangbare outlets:

quote:
FBI search warrant shows Trump under investigation for potential obstruction of justice, Espionage Act violations

A search warrant newly unsealed on Friday reveals that the FBI is investigating Donald Trump for a potential violation of the Espionage Act and removed classified documents from the former president's Florida estate earlier this week.

A receipt accompanying the search warrant, viewed by POLITICO in advance of its unsealing, shows that Trump possessed documents including a handwritten note; documents marked with "TS/SCI," which indicates one of the highest levels of government classification; and another item labeled "Info re: President of France."

Also among the items taken from Mar-a-Lago this week: An item labeled "Executive grant of clemency re: Roger Jason Stone, Jr.," a reference to one of Trump's closest confidants who received a pardon in late 2020.

The warrant shows federal law enforcement was investigating Trump for removal or destruction of records, obstruction of justice and violating the Espionage Act -- which can encompass crimes beyond spying, such as the refusal to return national security documents upon request. Conviction under the statutes can result in imprisonment or fines.

The documents, unsealed after the Justice Department sought their public disclosure amid relentless attacks by Trump and his GOP allies, underscore the extraordinary national security threat that federal investigators believed the missing documents presented. The concern grew so acute that Attorney General Merrick Garland approved the unprecedented search of Trump's estate last week.

The disclosure of the documents comes four days after Trump publicly confirmed the court-authorized search of his Mar-a-Lago home by the FBI, marshaling his political allies to unleash fierce criticism of federal investigators. But the details in the warrant underscore the gravity of the probe -- an unprecedented investigation of a former president for mishandling some of the nation's most sensitive secrets.

Trump has claimed since Monday that he has cooperated with investigators from the National Archives and FBI for months and that the unannounced search was an unnecessary escalation. But after several rounds of negotiations in which materials were recovered by the Archives, federal investigators came to believe Trump hadn't returned everything in his possession.

The search warrant, signed on Aug. 5 by federal magistrate judge Bruce Reinhart, revealed that dozens of items were seized, most of them described in vague terms like "leatherbound box of documents," "binder of photos" and "handwritten note."

Other items on the list indicate the presence of classified material, describing them as "miscellaneous top secret documents" and "miscellaneous confidential documents."

Stone's attorney Grant Smith said that the longtime Trump ally "has no knowledge as to the facts surrounding his clemency documents appearing on the inventory of items seized from former President Trump's home at Mar-a-Lago."

Shortly after 3 p.m., the Justice Department confirmed that Trump's lawyers would not oppose the public release of the search warrant and underlying receipt of materials, which had already begun to circulate widely.
Het huiszoekingsbevel is volgens breitbart.com gegeven onder deze 3 wetsartikelen:

18 U.S. Code § 793 - Gathering, transmitting or losing defense information
18 U.S. Code § 1519 - Destruction, alteration, or falsification of records in Federal investigations and bankruptcy
18 U.S. Code § 2071 - Concealment, removal, or mutilation generally
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_205660465
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:29 schreef very het volgende:

[..]
Machtsgreep :')
Wel echt de meest kansloze en belabberd uitgevoerde poging denkbaar dan...
Inderdaad. Daar heb je helemaal gelijk in. Het is tekenend voor de incompetentie van de man en ook gelukkig dat er genoeg mensen niet in mee wilden gaan, ook binnen zijn eigen partij destijds. Of dat laatste zo blijft valt te bezien, gezien er over dit vraagstuk een zuivering gaande is, maar dan de verkeerde kant op.

Om nog maar eens te vragen:
- waarom "moest" Pence de stemmen van door Biden gewonnen staten niet tellen?
- waarom werden fake electors gestuurd?
- waarom werd maandenlang de base gek gemaakt door neppe claims dat de verkiezing gejat was om dan een stop the "steal" feestje te houden? Nota bene, uit getuigenis van zoveel mensen om hem heen werd duidelijk dat iedereen wel wist dat het bullshit was, nog los van dat hij en zijn vrienden de rechtbanken werden uit gelachen.
pi_205660542
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:34 schreef Ludachrist het volgende: [..] Klinkt als confirmation bias, makes sense.
Ja, of als "educated"
People assume too much.
pi_205660556
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:45 schreef very het volgende:

[..]
Ja, of als "educated"
Niet per se, maar wat jij wilt grote vriend.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_205660610
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:40 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Inderdaad. Daar heb je helemaal gelijk in. Het is tekenend voor de incompetentie van de man en ook gelukkig dat er genoeg mensen niet in mee wilden gaan, ook binnen zijn eigen partij destijds. Of dat laatste zo blijft valt te bezien, gezien er over dit vraagstuk een zuivering gaande is, maar dan de verkeerde kant op.

Om nog maar eens te vragen:
- waarom "moest" Pence de stemmen van door Biden gewonnen staten niet tellen?
- waarom werden fake electors gestuurd?
- waarom werd maandenlang de base gek gemaakt door neppe claims dat de verkiezing gejat was om dan een stop the "steal" feestje te houden? Nota bene, uit getuigenis van zoveel mensen om hem heen werd duidelijk dat iedereen wel wist dat het bullshit was, nog los van dat hij en zijn vrienden de rechtbanken werden uit gelachen.
Ik twijfel ook aan de uitslagen, want zo'n grote overwinning van zo'n enorme faalhaas als biden is haast onmogelijk. Alleen ja, wat kan ik meer dan twijfels hebben? Dat rechters er niet in meegaan zie ik niet als 100% overtuigend bewijs dat alles wél gewoon in de haak was.

Dat van die nep electors weet ik niet. En dat van Pence weet ik ook niet, dus die vragen kan ik nu niet zo snel beantwoorden, en ik heb ook weinig zin nu om er verder in te duiken.
People assume too much.
pi_205660651
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:46 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Niet per se, maar wat jij wilt grote vriend.
Gelukkig ken je mij goed en heb je derhalve een goede kijk op de zaak :Y
People assume too much.
pi_205660739
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:49 schreef very het volgende:

[..]
Ik twijfel ook aan de uitslagen, want zo'n grote overwinning van zo'n enorme faalhaas als biden is haast onmogelijk.
Waarom? Je weet toch tegen welke faalhaas hij het opnam? Zelfs mijn nachtkastje had een goede kans gemaakt om meer stemmen binnen te harken dan Trump.
pi_205660764
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:55 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Waarom? Je weet toch tegen welke faalhaas hij het opnam? Zelfs mijn nachtkastje had een goede kans gemaakt om meer stemmen binnen te harken dan Trump.
:')
Dat je de man haat is prima hoor, maar doe niet alsof hij geen grote achterban heeft. En dat is niet eens zozeer pro-trump, maar anti-globalist
People assume too much.
pi_205660795
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:57 schreef very het volgende:

[..]
:')
Dat je de man haat is prima hoor, maar doe niet alsof hij geen grote achterban heeft. En dat is niet eens zozeer pro-trump, maar anti-globalist
Ik haat hem niet, ik vind hem gewoon een incompetente minkukel.
Deze man heeft acht jaar lang (!) vanaf de zijlijn geroeptoeterd wat voor een gedrocht Obamacare was en hoe hij het zou verbeteren en toen hij aan de macht was en het voltallige congres aan zijn kant had (en hij dus ELKE wet erdoorheen had kunnen jassen die hij maar had gewild), kwam hij tot helemaal niets.
Ik heb medelijden met de mensen die in hem de messias zagen, maar als hun ogen nog steeds niet zijn geopend dan zijn ze misschien ook gewoon te dom om te poepen.
pi_205660812
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 23:00 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Ik haat hem niet, ik vind hem gewoon een incompetente minkukel.
Deze man heeft acht jaar lang (!) vanaf de zijlijn geroeptoeterd wat voor een gedrocht Obamacare was en hoe hij het zou verbeteren en toen hij aan de macht was en het voltallige congres aan zijn kant had (en hij dus ELKE wet erdoorheen had kunnen jassen die hij maar had gewild), kwam hij tot helemaal niets.
Ik heb medelijden met de mensen die in hem de messias zagen, maar als hun ogen nog steeds niet zijn geopend dan zijn ze misschien ook gewoon te dom om te poepen.
Gelukkig hebben ze daar nu wel echt een hele sterke en ferme leider die wel even orde op zaken komt stellen
People assume too much.
pi_205660821
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 23:02 schreef very het volgende:

[..]
Gelukkig hebben ze daar nu wel echt een hele sterke en ferme leider die wel even orde op zaken komt stellen
Hij doet in ieder geval dingen die niet alleen zijn eigen portemonnee dienen en dat is al pure winst na zijn criminele voorganger.
pi_205660822
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:40 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Inderdaad. Daar heb je helemaal gelijk in. Het is tekenend voor de incompetentie van de man en ook gelukkig dat er genoeg mensen niet in mee wilden gaan, ook binnen zijn eigen partij destijds. Of dat laatste zo blijft valt te bezien, gezien er over dit vraagstuk een zuivering gaande is, maar dan de verkeerde kant op.

Om nog maar eens te vragen:
- waarom "moest" Pence de stemmen van door Biden gewonnen staten niet tellen?
- waarom werden fake electors gestuurd?
- waarom werd maandenlang de base gek gemaakt door neppe claims dat de verkiezing gejat was om dan een stop the "steal" feestje te houden? Nota bene, uit getuigenis van zoveel mensen om hem heen werd duidelijk dat iedereen wel wist dat het bullshit was, nog los van dat hij en zijn vrienden de rechtbanken werden uitgelachen.
En in wezen is die couppoging nog steeds aan de gang en is de bestorming van het Capitool daar slechts een onderdeel van (geweest). Op grond van Trump's leugens hebben de Republikeinen in verschillende staten ondertussen wetten aangenomen dat de uitslag van een verkiezing door het Congres van de Staat afgewezen kan worden alleen al als er een verdenking van fraude is ook al is deze niet aangetoond om vervolgens hun eigen kiesmannen aan te stellen. Precies wat Trump poogde te doen en helemaal niets meer met democratie te maken heeft. Het is dan geen kwestie meer van stemmen tellen en iedere stem telt maar een kwestie van welke stemmen besluit het Congres wel te tellen en welke niet.

Trump's geliefde uitspraak (volgens Michael Cohen) was dan ook: "It doesn’t matter who you vote for; all that matters is who is counting the votes.” Dat zegt genoeg.

En niet alleen dat. De Republikeinen hebben (alweer op grond van niet-bewezen fraude in 2020) in verschillende Staten het stemmen moeilijker gemaakt om fraude te voorkomen die er helemaal niet was dus ....

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 16-08-2022 23:27:11 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 23:03:09 #13
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205660823
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:33 schreef very het volgende:

[..]
Dat is dan het verschil tussen jou en mij. Mijn intuïtie sluit meestal wél aan op wat ik daarna aan feitenkennis binnenhaal
Nee, jij zoekt uiteindelijk 'nieuws' dat bij je intuïtie past. En weet je ook hoe je intuïtie wordt beïnvloed?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205660836
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:49 schreef very het volgende:

[..]
Ik twijfel ook aan de uitslagen, want zo'n grote overwinning van zo'n enorme faalhaas als biden is haast onmogelijk.
Daar mag je natuurlijk over twijfelen, maar het is wel goed als je je realiseert dat het niet meer is dan jouw onderbuik die dat vindt. Ik wil je wel meegeven dat heel veel mensen tegen Trump stemden, niet per se voor Biden.

quote:
Alleen ja, wat kan ik meer dan twijfels hebben? Dat rechters er niet in meegaan zie ik niet als 100% overtuigend bewijs dat alles wél gewoon in de haak was.
Het is overtuigend bewijs dat Trump en vrienden gewoon uit hun nek aan het ouwehoeren waren en niks hadden. Daarnaast is er ook direct bewijs in de vorm van getuigenissen van zijn eigen familie en directe adviseurs dat ze het bullshit vonden en hem dat vertelden, daar niet van.


quote:
Dat van die nep electors weet ik niet.
https://en.wikipedia.org/wiki/Trump_fake_electors_plot

quote:
En dat van Pence weet ik ook niet, dus die vragen kan ik nu niet zo snel beantwoorden, en ik heb ook weinig zin nu om er verder in te duiken.
Het is zeg maar centraal voor de hele claim van een coup-poging, dus gek dat je het niet weet ... Bijvoorbeeld: Trump Calls on Pence To Reject Electoral Votes. Pence Says He Won't

[ Bericht 3% gewijzigd door SnertMetChoco op 16-08-2022 23:11:44 ]
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 23:05:47 #15
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205660846
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 23:02 schreef very het volgende:

[..]
Gelukkig hebben ze daar nu wel echt een hele sterke en ferme leider die wel even orde op zaken komt stellen
Wat heeft dat ermee te maken, is het dan ineens wel goed? Ik snap dit soort reacties nooit, want Trump is dan eerst een genie, maar als je hem op zijn fouten wijst, dan zijn er ook andere presidenten incompetent. Daarmee geef je eigenlijk aan dat je het prima vindt dat Trump niet capabel genoeg is, maar dat reken je andere presidenten wel aan.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205660855
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 23:05 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Wat heeft dat ermee te maken, is het dan ineens wel goed? Ik snap dit soort reacties nooit, want Trump is dan eerst een genie, maar als je hem op zijn fouten wijst, dan zijn er ook andere presidenten incompetent. Daarmee geef je eigenlijk aan dat je het prima vindt dat Trump niet capabel genoeg is, maar dat reken je andere presidenten wel aan.
Dan kom je weer terug op hoe domrechts (t)rolt:
Er zijn geen documenten.
En als er wel documenten zijn, dan bevatten ze geen gevoelige informatie.
En als ze wel gevoelige informatie bevatten, dan waren ze al declassified.
En als ze niet declassified waren, dan had Trump ze allang teruggegeven.
En als hij zie niet had teruggegeven dan was het de schuld van iemand anders.
Ja, maar ObamaBiden
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 23:07:33 #17
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205660856
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:49 schreef very het volgende:
Ik twijfel ook aan de uitslagen, want zo'n grote overwinning van zo'n enorme faalhaas als biden is haast onmogelijk.
Mooi voorbeeld hoe je denkt dat je intuïtie de waarheid is, maar helemaal niet aansluit op de beschikbare informatie. Je kiest er in dit geval voor dan media te lezen die aansluiten bij jou intuïtie, maar doe niet alsof je door je intuïtie altijd goed zit, zoals je stelde.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205660859
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:57 schreef very het volgende:

[..]
:')
Dat je de man haat is prima hoor, maar doe niet alsof hij geen grote achterban heeft. En dat is niet eens zozeer pro-trump, maar anti-globalist
Hij heeft de verkiezingen verloren. Elke poging van kamp Trump om daar via de rechter iets aan te veranderen is gefaald bij totaal gebrek aan bewijs. Dat zijn de feiten. Daar stel jij al een tijdje lang alleen "maar ik vertrouw het niet" tegenover. Feiten vs. het niet kunnen geloven. Je hebt je zegje gedaan maar zo komen we geen steek verder. Kunnen we misschien weer terug gaan naar het onderwerp van deze reeks? Anders zie ik dit geneuzel nog pagina's lang doorgaan.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 23:08:48 #19
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205660866
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 23:00 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Ik haat hem niet, ik vind hem gewoon een incompetente minkukel.
Deze man heeft acht jaar lang (!) vanaf de zijlijn geroeptoeterd wat voor een gedrocht Obamacare was en hoe hij het zou verbeteren en toen hij aan de macht was en het voltallige congres aan zijn kant had (en hij dus ELKE wet erdoorheen had kunnen jassen die hij maar had gewild), kwam hij tot helemaal niets.
Ik heb medelijden met de mensen die in hem de messias zagen, maar als hun ogen nog steeds niet zijn geopend dan zijn ze misschien ook gewoon te dom om te poepen.
Ho ho, hij kwam wel met een wet, die nu in zijn eigen kont bijt.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 23:10:13 #20
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205660873
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 23:07 schreef recursief het volgende:

[..]
Hij heeft de verkiezingen verloren. Elke poging van kamp Trump om daar via de rechter iets aan te veranderen is gefaald bij totaal gebrek aan bewijs. Dat zijn de feiten. Daar stel jij al een tijdje lang alleen "maar ik vertrouw het niet" tegenover. Feiten vs. het niet kunnen geloven. Je hebt je zegje gedaan maar zo komen we geen steek verder. Kunnen we misschien weer terug gaan naar het onderwerp van deze reeks? Anders zie ik dit geneuzel nog pagina's lang doorgaan.
'Maar rechters geven ook alleen maar hun mening;
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205660945
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 23:03 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee, jij zoekt uiteindelijk 'nieuws' dat bij je intuïtie past. En weet je ook hoe je intuïtie wordt beïnvloed?
As if you would know :')
Je weet niks, Bassie
People assume too much.
pi_205661007
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 23:05 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Wat heeft dat ermee te maken, is het dan ineens wel goed? Ik snap dit soort reacties nooit, want Trump is dan eerst een genie, maar als je hem op zijn fouten wijst, dan zijn er ook andere presidenten incompetent. Daarmee geef je eigenlijk aan dat je het prima vindt dat Trump niet capabel genoeg is, maar dat reken je andere presidenten wel aan.
Ik vind Trump ook een clown en een dwaas. Maar ik ben wel anti globalistisch, en dan was hij de enige hoop. Nu zit er gewoon een trekpop voor het globalisme.
People assume too much.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 23:30:31 #23
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205661051
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 23:24 schreef very het volgende:

[..]
Ik vind Trump ook een clown en een dwaas. Maar ik ben wel anti globalistisch, en dan was hij de enige hoop. Nu zit er gewoon een trekpop voor het globalisme.
Precies wat ik zeg, je rekent andere presidenten het wel aan, maar Trump niet. Nee, sterker nog, je kunt niet geloven dat er zoveel mensen tegen die man stemde, ondanks dat ie volgens jou een clown is en een dwaas. Nu zijn die documenten natuurlijk ook weer een hoax en een frame door de FBI en media (en de J... eh . 'Globalisten').
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205661052
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 23:24 schreef very het volgende:

[..]
Ik vind Trump ook een clown en een dwaas. Maar ik ben wel anti globalistisch, en dan was hij de enige hoop. Nu zit er gewoon een trekpop voor het globalisme.
Het is niet alsof Trump uberhaupt een coherente politieke visie heeft, hij is een populist die handig gebruik maakt van de onderbuikgevoelens van het goedgelovige en nationalistische volgvolk. Een soort cultleider zeg maar die totaal geen historisch inzicht heeft, de ballen verstand heeft van de machtsverhoudingen in de wereld en aan een narcistische persoonlijkheidsstoornis lijdt. Het enige wat voor hem telt is macht, zelfverrijking en zijn ego. Een gevaar voor de democratie in de VS en dat heeft niets met haat te maken.

En Biden een trekpop? Daar vergis je je echt in, hij heeft ruim 40 jaar ervaring en heeft het respect van zowel Democraten als Republikeinen, de MAGA-aanhang niet meegerekend. Dat is dan ook de reden waarom hij won in 2020. Maar ik begrijp dat die propagandaverhalen bij jou iig reuze goed gewerkt hebben zoals bij zovelen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 17-08-2022 01:04:36 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_205661577
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 23:30 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Precies wat ik zeg, je rekent andere presidenten het wel aan, maar Trump niet. Nee, sterker nog, je kunt niet geloven dat er zoveel mensen tegen die man stemde, ondanks dat ie volgens jou een clown is en een dwaas. Nu zijn die documenten natuurlijk ook weer een hoax en een frame door de FBI en media (en de J... eh . 'Globalisten').
Waarom reken ik het Trump niet aan? Omdat ik denk dat er mogelijk met verkiezingen geknoeid is?
People assume too much.
pi_205661585
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 01:04 schreef very het volgende:

[..]
Waarom reken ik het Trump niet aan? Omdat ik denk dat er mogelijk met verkiezingen geknoeid is?
En dat is een goede reden om een coup te plegen om aan de macht te blijven? Niet erg democratisch vind je wel?

Kijk een uitstekende vraag van de rechter aan een J6 deelnemer die terecht staat omdat hij helemaal meeging in Trump's Big Lie dat er 'geknoeid' is bij de verkiezingen en het Capitool binnenstormde tijdens een democratische verkiezingsprocedure in het Congres om de keuze van het volk teniet te doen op aanmoediging van Trump en & Co:

twitter


[ Bericht 25% gewijzigd door Kijkertje op 17-08-2022 03:02:05 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_205661588
quote:
82s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 23:30 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Het is niet alsof Trump uberhaupt een coherente politieke visie heeft, hij is een populist die handig gebruik maakt van de onderbuikgevoelens van het goedgelovige en nationalistische volgvolk. Een soort cultleider zeg maar die totaal geen historisch inzicht heeft, de ballen verstand heeft van de machtsverhoudingen in de wereld en aan een narcistische persoonlijkheidsstoornis lijdt. Het enige wat voor hem telt is macht, zelfverrijking en zijn ego. Een gevaar voor de democratie in de VS en dat heeft niets met haat te maken.
Ik denk dat dit een tikkeltje overdreven is allemaal :')

quote:
En Biden een trekpop? Daar vergis je je echt in, hij heeft ruim 40 jaar ervaring en heeft het respect van zowel Democraten als Republikeinen, de MAGA-aanhang niet meegerekend. Dat is dan ook de reden waarom hij won in 2020. Maar ik begrijp dat die propagandaverhalen bij jou iig reuze goed gewerkt hebben zoals bij zovelen.
Deze man weet niet eens waar of wie hij is halverwege de meeste van zijn schaarse publieke optredens en begint dan maar wat te brabbelen. Het is een prompter-president.
People assume too much.
pi_205661590
quote:
82s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 23:30 schreef Kijkertje het volgende:
Een gevaar voor de democratie in de VS en dat heeft niets met haat te maken.
De VS een democratie noemen en vervolgens andere betichten van het zijn van goedgelovig volgvolk! :')
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205661594
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 01:08 schreef very het volgende:

[..]
Ik denk dat dit een tikkeltje overdreven is allemaal :')
[..]
Deze man weet niet eens waar of wie hij is halverwege de meeste van zijn schaarse publieke optredens en begint dan maar wat te brabbelen. Het is een prompter-president.
Nee dat is totaal niet overdreven. Lees eens wat over hem. Hij is het soort man dat kan dreigen zijn eigen neefje (die spastisch is) medische hulp te ontzeggen om een erfenisdispuut te winnen nadat zijn vader overleed en een vermogen naliet ;(

quote:
"It was basically taking the whole estate and giving it to
Donald," Trump's sister said in secretly recorded audio.
Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt maar je hebt ook al een heel vreemd beeld van Biden. Mss iets teveel altenatieve bronnen gevolgd omdat de MSM niet betrouwbaar zijn vermoed ik? :D

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 17-08-2022 03:26:34 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_205661600
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 01:09 schreef Akathisia het volgende:

[..]
De VS een democratie noemen en vervolgens andere betichten van het zijn van goedgelovig volgvolk! :')
Ja? Het één sluit het ander niet uit? Goedgelovig volgvolk is toch juist als stemvee uitermate geschikt? :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 17 augustus 2022 @ 01:12:11 #31
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205661601
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 01:09 schreef Akathisia het volgende:

[..]
De VS een democratie noemen en vervolgens andere betichten van het zijn van goedgelovig volgvolk! :')
Is het dat niet dan? Leg uit!
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205661606
quote:
10s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 01:11 schreef Kijkertje het volgende:
Ja? Het één sluit het ander niet uit? Goedgelovig volgvolk is toch juist als stemvee uitermate geschikt? :D
Que? Ik vind jullie allemaal goedgelovig volgvolk.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205661608
quote:
10s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 01:12 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Que? Ik vind jullie allemaal goedgelovig volgvolk.
Ok ik verwacht niet anders :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_205661633
Enniwee on topic:

Cippolone en Philbin (Trump's eigen advocaten bij zijn impeachmentproces in de Senaat) zijn blijkbaar al een tijdje geleden gehoord door de FBI over de documenten. Dat heeft ongetwijfeld meegeholpen aan Garland's besluit een huiszoeking te doen:

twitter

quote:
Pat A. Cipollone and Patrick F. Philbin, the White House counsel and his deputy under President Donald J. Trump, were interviewed by the F.B.I. in connection with boxes of sensitive documents that were stored at Mr. Trump's residence in Florida after he left office, three people familiar with the matter said.

Mr. Cipollone and Mr. Philbin are the most senior people who worked for Mr. Trump who are known to have been interviewed by investigators after the National Archives referred the matter to the Justice Department this year. The interviews are a sign of the intensity of the investigation into how sensitive government material left the White House with Mr. Trump and remained at his Palm Beach, Fla., residence, Mar-a-Lago, for more than a year.

Mr. Philbin was interviewed in the spring, according to two of the people familiar with the matter, as investigators reached out to members of Mr. Trump's circle to find out how 15 boxes of material -- some of it marked as classified -- made its way to Mar-a-Lago. It was unclear when Mr. Cipollone was interviewed.

Mr. Cipollone and Mr. Philbin were two of Mr. Trump's representatives to deal with the National Archives; they were named to the positions shortly before the president's term ended, in January 2021. Another was Mark Meadows, the former White House chief of staff.

[..]
Trump heeft alle kans gekregen alles terug te geven maar weigerde dat. Zijn verhaal dat ze het hem ook gewoon hadden kunnen vragen en een huiszoeking niet nodig was is dus alweer een leugen waar zijn goedgelovige volgelingen zoals gewoonlijk gretig intrapten en daar nu zo woedend over zijn dat de talrijke bedreigingen richting de FBI e.a. heeft geleid tot een nationale veiligheidswaarschuwing.

twitter

Zijn huidige advocaten hebben zelfs een verklaring aan de FBI ondertekend dat er na een gedeeltelijke teruggave echt niets meer aanwezig was wat niet blijkt te kloppen nu de ze een huiszoeking hebben gedaan. Dus Trump heeft zijn advocaten voorgelogen of de advocaten wisten dat en hebben bewust gelogen in hun verklaring.

twitter


[ Bericht 25% gewijzigd door Kijkertje op 17-08-2022 04:33:23 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 17 augustus 2022 @ 01:55:55 #35
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_205661707
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 01:04 schreef very het volgende:

[..]
Waarom reken ik het Trump niet aan? Omdat ik denk dat er mogelijk met verkiezingen geknoeid is?
Ben je er zo een :')
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_205661839
Trump heeft nu moeite goede advocaten te vinden. Tja wie wil zijn vingers nog branden aan deze leugenaar die toch niet naar goed advies luistert met lak aan wetten en regels.

twitter

twitter

quote:
"In olden days, he would tell firms representing him was a benefit because they could advertise off it. Today it's not the same," said Michael Cohen, a former lawyer for Trump who was convicted of tax evasion, false statements, campaign finance violations and lying to Congress in 2018. "He's also a very difficult client in that he's always pushing the envelope, he rarely listens to sound legal advice, and he wants you to do things that are not appropriate, ethically or legally."
Oftewel Trump's tactiek waar hij zijn hele leven op vertrouwde omdat hij toch geld genoeg had voor goede advocaten die daar zelf van konden profiteren werkt niet meer. Hier valt geen eer aan te behalen :N

[ Bericht 6% gewijzigd door Kijkertje op 17-08-2022 05:15:19 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_205661844
Dit topic is ook wel om zeep geholpen zeg. Vooral door iemand die alleen maar kan communiceren door middel van een emoticon.
pi_205661858
Hoe Trump omging met geclassificeerde documenten:

twitter

En als je dit dan naast zijn eigen uitspraak zet uit 2016 :D

twitter

"In my administration, I'm going to enforce all laws concerning the protection of classified information.
No one is above the law!"


[ Bericht 15% gewijzigd door Kijkertje op 17-08-2022 06:25:44 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_205661983
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Pleun2011 op 17-08-2022 07:37:21 ]
pi_205662342
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 23:02 schreef very het volgende:

[..]
Gelukkig hebben ze daar nu wel echt een hele sterke en ferme leider die wel even orde op zaken komt stellen
Sterke, ferme leiders zijn meer iets voor mensen die democratie de deur uit hebben gedaan.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 17 augustus 2022 @ 09:08:43 #41
8369 speknek
Another day another slay
pi_205662477
Goh, niemand wil de advocaat zijn van een landverrader die nooit betaalt, en altijd zijn advocaten de val laat nemen.

twitter


Zijn huidige team bestaat uit mensen die alleen parkeerboetes hebben aangevochten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_205662590
quote:
13s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 08:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Sterke, ferme leiders zijn meer iets voor mensen die democratie de deur uit hebben gedaan.
Sterke ferme leiders zoals in animal farm waar iedereen gelijk is maar sommige gelijker als andere. De historische kennis over de gevolgen bij gevallen democratieën laat bij sommige users nogal te wensen over.
pi_205662677
quote:
13s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 08:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Sterke, ferme leiders zijn meer iets voor mensen die democratie de deur uit hebben gedaan.
strong leader.
tough talker.

Als je zulke leiders aan de macht ziet komen dan weet je twee dingen zeker.

- We staan er slecht voor
- we zijn nog niet op t diepste punt gekomen.

Er waren erbij die Mafiabaas John Gotti graag aan de top hadden willen zien. Trump is daar niet zover van verwijderd.

Bepaalde republikeinen willen dat de FBI afgeschaft wordt inclusief de wet die Trump heeft overtreden.

Liz Cheney is onlangs weggestemd omdat ze niet Trumpgezind was. De republikeinse partij staat op t punt om volledig NSDAP te worden.
pi_205663037
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 09:25 schreef Beathoven het volgende:

[..]
strong leader.
tough talker.

Als je zulke leiders aan de macht ziet komen dan weet je twee dingen zeker.

- We staan er slecht voor
- we zijn nog niet op t diepste punt gekomen.

Er waren erbij die Mafiabaas John Gotti graag aan de top hadden willen zien. Trump is daar niet zover van verwijderd.

Bepaalde republikeinen willen dat de FBI afgeschaft wordt inclusief de wet die Trump heeft overtreden.

Liz Cheney is onlangs weggestemd omdat ze niet Trumpgezind was. De republikeinse partij staat op t punt om volledig NSDAP te worden.
liz cheney zou worden weg gestemd was al te verwachten, aangezien ze weinig campagne heeft gevoerd (na wat ik begrijp, niet gecontroleerd of het waar is hoor), wyaoming extreem conservatief is. En grappige is dat ze de vorige keer met de zelfde cijfers voor haar ggestemd hadden.


Plus zij is extreem conservatief in haar stemmen, maar heeft verloren omdat ze eerlijk is.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 10:10:08 #45
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205663084
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 09:25 schreef Beathoven het volgende:

[..]
strong leader.
tough talker.

Als je zulke leiders aan de macht ziet komen dan weet je twee dingen zeker.

- We staan er slecht voor
- we zijn nog niet op t diepste punt gekomen.

Er waren erbij die Mafiabaas John Gotti graag aan de top hadden willen zien. Trump is daar niet zover van verwijderd.

Bepaalde republikeinen willen dat de FBI afgeschaft wordt inclusief de wet die Trump heeft overtreden.

Liz Cheney is onlangs weggestemd omdat ze niet Trumpgezind was. De republikeinse partij staat op t punt om volledig NSDAP te worden.
Je herkent ze aan 'I am the only one who can solve all problems'
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205663949
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 09:25 schreef Beathoven het volgende:

[..]
strong leader.
tough talker.

Als je zulke leiders aan de macht ziet komen dan weet je twee dingen zeker.

- We staan er slecht voor
- we zijn nog niet op t diepste punt gekomen.

Er waren erbij die Mafiabaas John Gotti graag aan de top hadden willen zien. Trump is daar niet zover van verwijderd.

Bepaalde republikeinen willen dat de FBI afgeschaft wordt inclusief de wet die Trump heeft overtreden.

Liz Cheney is onlangs weggestemd omdat ze niet Trumpgezind was. De republikeinse partij staat op t punt om volledig NSDAP te worden.
Ik vind het werkelijk fascinerend om te zien. De Republikeinse partij gaat ook gewoon steeds dieper mee in de neerwaartse spiraal. Deels uit angst en deels uit opportunisme. Zo'n spiraal kan tot de val van een democratie leiden.

Als het doel van Liz Cheney is om te zorgen dat Trump niet meer aan de macht komt, dan moet ze misschien een eigen partij oprichten met andere ontevreden partijgenoten. Zo'n partij kan later weer opgaan in de moederpartij als de moederpartij 'genezen' is. Vanuit de Republikeinse partij zelf verwacht ik niet snel een verandering, dus ze moeten een externe bedreiging op de eigen flank krijgen om een verandering te forceren denk ik.
pi_205665501
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:31 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik vind het werkelijk fascinerend om te zien. De Republikeinse partij gaat ook gewoon steeds dieper mee in de neerwaartse spiraal. Deels uit angst en deels uit opportunisme. Zo'n spiraal kan tot de val van een democratie leiden.

Als het doel van Liz Cheney is om te zorgen dat Trump niet meer aan de macht komt, dan moet ze misschien een eigen partij oprichten met andere ontevreden partijgenoten. Zo'n partij kan later weer opgaan in de moederpartij als de moederpartij 'genezen' is. Vanuit de Republikeinse partij zelf verwacht ik niet snel een verandering, dus ze moeten een externe bedreiging op de eigen flank krijgen om een verandering te forceren denk ik.
ik ben bang dat er weinig te redden valt. Je zit niet met een beetje polarisatie. Je hebt nu met een partij te maken waarbinnen politici zich openlijk uitspreken vóór het afschaffen van wetten (wetten met een duidelijke democratische fundering) om zo een oud leider van vervolging te behoeden.

Het is niet dat iemand als Rand Paul straks even al zn uitgesproken waanzin kan intrekken.
pi_205665594
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 09:08 schreef speknek het volgende:
Goh, niemand wil de advocaat zijn van een landverrader die nooit betaalt, en altijd zijn advocaten de val laat nemen.

[ twitter ]

Zijn huidige team bestaat uit mensen die alleen parkeerboetes hebben aangevochten.
Verbaast me weinig. Je wordt door het land opgehangen als je niet de Giuliani-kant opgaat en die kant is sowieso funest, net als de redelijke. Trump heeft ook aangekondigd met zo'n beetje iedere crimineel te willen praten en waarschijnlijk ook "over" iedereen te gaan praten zoals hij destijds iedereen kapottweette.

Iets wat de kans vergroot dat ze 'm onder de spreekwoordelijke bus gaan gooien. Hij is gewaarschuwd dat dit problemen gaat geven maar Trump is Trump.

Als advocaat moet je dit alleen willen doen als je niets meer te verliezen hebt.
  Overall beste user 2022 woensdag 17 augustus 2022 @ 15:58:35 #49
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205666340
Is deze smoes al gepost?

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_205666444
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:31 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik vind het werkelijk fascinerend om te zien. De Republikeinse partij gaat ook gewoon steeds dieper mee in de neerwaartse spiraal. Deels uit angst en deels uit opportunisme. Zo'n spiraal kan tot de val van een democratie leiden.

Als het doel van Liz Cheney is om te zorgen dat Trump niet meer aan de macht komt, dan moet ze misschien een eigen partij oprichten met andere ontevreden partijgenoten. Zo'n partij kan later weer opgaan in de moederpartij als de moederpartij 'genezen' is. Vanuit de Republikeinse partij zelf verwacht ik niet snel een verandering, dus ze moeten een externe bedreiging op de eigen flank krijgen om een verandering te forceren denk ik.
Conservativisme, net als nationalisme heeft geen zelf reinigend vermogen, alleen maar vernietiging wat het kan stoppen. liberalisme / democratie is juist het idee dat iedereen gelijkwaareig geboren is, en dat uitvoerende macht gecontroleerd moet worden en betuigeld. Dit gaat in tegen de essentie van conservatisme en nationalisme. De bekende uitspraak van baudet dat de neurenburg straftribunalen, illegaal zijn( want het geen wat er gebeurt is is legaal voor de toen heersende partij), is hier een goed voorbeeld van. liberalisme, gaat uit van recht en wens van van het individu, wat niet een ander individu mag schaden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')