Dat ziet er echt mega-lekker uit!quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 11:41 schreef ondeugend het volgende:
Ook bij mij mag er een kilo of 15 af na de vreselijke virusjaren. Ik had ook al wat extra spekkies.
Ondanks opletten ben ik alleen maar gegroeid wat mede te danken is aan de 'overgang'. Het schijnt sowieso dan wat lastiger te zijn en kan jaaaaaaaaaaaaaaren duren!
Maar....
Ik doe nu koolhydraatarm en dat gaat erg goed.Al mijn favoriete 'slechte' dingen mogen. Hoeraaaaa
Zou alleen wat gevarieerder willen eten. Veel courgette en tomaat in de gerechten die ik maak/lekker vind.
Zijn er meer mensen die kha eten of is er wellicht een topic over?
[ afbeelding ]
Wat voorbeelden uit een weekje kha
Ik ben vorig jaar begonnen met minder kh.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 11:41 schreef ondeugend het volgende:
Ook bij mij mag er een kilo of 15 af na de vreselijke virusjaren. Ik had ook al wat extra spekkies.
Ondanks opletten ben ik alleen maar gegroeid wat mede te danken is aan de 'overgang'. Het schijnt sowieso dan wat lastiger te zijn en kan jaaaaaaaaaaaaaaren duren!
Maar....
Ik doe nu koolhydraatarm en dat gaat erg goed.Al mijn favoriete 'slechte' dingen mogen. Hoeraaaaa
Zou alleen wat gevarieerder willen eten. Veel courgette en tomaat in de gerechten die ik maak/lekker vind.
Zijn er meer mensen die kha eten of is er wellicht een topic over?
[ afbeelding ]
Wat voorbeelden uit een weekje kha
Ja dat kha eten vind ik niet zo moeilijk het is super lekker en kleurrijk zoals op de foto te zien. . Meer eiwitten eten wel. Ik zit laag in het groen daarmee en juist met kha zou je wat meer moeten hebben volgens mij. En als je koolhydraten mindert krijg je volgens mij vanzelf weer (te) veel vetten binnen die je vervolgens weer zou verbranden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 12:46 schreef Cathmar het volgende:
Ziet er lekker uit, de foto's en ook het recept van jou BE!
Voor iedereen werkt het anders. Ik kan absoluut niet omgaan met het uitsluiten van voedselgroepen. Dat trek ik gewoon slecht. Wat voor mij heel goed werkt is er voor zorgen dat ik iedere dag voldoende eiwitten eet.
Dankjewel! ga de spinaziesalade en de granola proberen!quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 12:42 schreef BE het volgende:
[..]
Dat ziet er echt mega-lekker uit!
Ik probeer ook wel kha te eten, maar ik hang daarbij een beetje richting *godhoeheetdatboekookalweer* waarbij je over de hele dag producten mag eten met minder dan 5g kh/100gr en dan 1 uur per dag mag je wel koolhydraten. Daar ben ik destijds ook 20kg mee afgevallen maakt dat ik me niet in allerlei bochten hoef te wringen voor het avondeten met de family.
Lekker kha recepten:
Spinaziesalade met cranberry's geitenkaas en balsamicoazijn
Witlof met ham en kaas (soms als salade)
En ik ben heel groot fan van deze granola uit een keto-kookboek:
[ afbeelding ]
Waarbij ik de steviavervang door agave siroop. En sorry voor het plakkerige boek, ik maak het nogal vaak.
Wees niet bang, mijn keuken is wel gewoon schoon hoor!
![]()
Oh ja, het heette het Heller Programma, en er is ook een boek van.
Schijfje Granny appel erdoor is ook lekker, maar dat moet nog maar in je KH's passen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 13:20 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dankjewel! ga de spinaziesalade en de granola proberen!
Dat is idd een erg leuk boekje. Ik heb hem liggen evenals dat boek met dat koolhydraten uurtje en haal verder ook wel van lowcarbchefpuntenel afquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 12:49 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Ik ben vorig jaar begonnen met minder kh.
In het boekje koolhydraken staan lekkere recepten, o.a. de bounty's 😋
Deze doet het hier thuis ook erg goed en lekker makkelijk
https://www.puurfiguur.nl/broccoli-frittata-met-zalm-recept/
Zojuist lunchtte ik met 2 van deze broodjes, ik maak ze met lactosevrije yoghurt/kwark.
Vriendin van mij met roomkaas.
Ik haal uit het recept 6 bolletjes.
https://www.koolhydraatarmrecept.nl/vezelbroodjes/
Succes
Kijk, een heel goed begin! Lekker johquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 13:15 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ja dat kha eten vind ik niet zo moeilijk het is super lekker en kleurrijk zoals op de foto te zien. . Meer eiwitten eten wel. Ik zit laag in het groen daarmee en juist met kha zou je wat meer moeten hebben volgens mij. En als je koolhydraten mindert krijg je volgens mij vanzelf weer (te) veel vetten binnen die je vervolgens weer zou verbranden.
Iig ben ik in krap 2 weken zo een 2 tot 4 kilo kwijt (moeilijk te zeggen met die hormoonhuishouding) Dus best tevreden.
Ja dat fruit is ook nog wel een dingetje. Lekker en gezond maar 2 stuks per dag is niet verstandig in dit dieet. Beetje schipperen soms met een half appeltje, half mandarijntje en dan niet iedere dag.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 13:22 schreef BE het volgende:
[..]
Schijfje Granny appel erdoor is ook lekker, maar dat moet nog maar in je KH's passen.
De crackers werden een smoothie, een goede eerste dagquote:Op maandag 22 augustus 2022 18:57 schreef Sarabi het volgende:
Ik ga ook maar weer even meeposten. Jaren ging het vanzelf goed maar deze zomer kom ik niet uit de vakantievibe van alles eten en drinken. Vandaag ook nog gigantisch ongesteld geworden waarbij ik vond dat ik ook weer slecht eten verdiend had. Dus tijd om te stoppen met die onzin.
Lijstje voor morgen:
L: vega pokebowl (700kcal)
D: vega kipnuggets met geroosterde kikkererwten (600kcal)
T: tomaatjes en 2 crackers met kaas (300 kcal)
Verder zoals elke dag 10k stappen, sporten zit er deze dagen helaas nog even niet in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |