abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205715740
Ik heb ook te weinig gegeten vandaag. Ik was mijn lekkere broodje voor bij de lunch vergeten en te druk voor wat anders.

L: sla met tomaten, paprika, en tonijn
T: pakje liga
A: kip piri piri met gestoofde groenten en rijst
T: 2 mini mars
T: thee met suiker en misschien nog druifjes
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_205715912
@Senn88 en @BE sterkte nog :*

Ik voelde me een paar dagen beroerd en misselijk dus zo veel als mogelijk naar binnen gewerkt, maar nog steeds niet genoeg. Inmiddels bij huisarts en fysio geweest vanochtend en het lijkt wel iets beter te gaan sinds vanmorgen, dus ik hoop morgen weer beetje normaal te kunnen gaan eten.

Wel afgelopen weekend voor vier keer linzenstoof gekookt en ingevroren, dus dat is fijn voor als het weer druk word en ik geen zin/puf heb om te koken.

Hoop dat mijn lijst morgen zoiets word:
O: Griekse yoghurt, banaan, muesli
L: twee volkoren desemboterhammen met zelfgemaakte tonijnsalade
D: rijst met broccoli
pi_205719068
Mijn lijstje vandaag:
O: havermout met blauwe bessen en beetje agave siroop
T: dadels
L: alpro kwark met granola
T: dadels
D: gebakken aardappel, vega spinazie kaas ding en bloemkool
B: op en neer fiets naar werk (20 km retour) en misschien vanavond nog een rondje op de wielren fiets

Mijn grote valkuil is thuis werken ben ik achter. Dan ligt er te veel te eten en blijf ik maar eten … op kantoor heb ik alleen wat ik bij heb, dat scheelt een hoop. Dus thuis even veel beter opletten …
pi_205719116
Gister alsnog niet de druiven gegeten maar gaan slapen. Dus hongerrrr.
Vandaag zoiets:

T: 2 crackers met smeerkaas
B: moestuin
L: foccaciabroodje :9
T: fruit, mogelijk met yoghurt
A: restjes van de piri piri.
pi_205719140
Vandaag heb ik een goede start gemaakt met twee broodjes, dan lukt de rest van de dag ook
pi_205719477
Bbq en drankjes meteen zichtbaar op de weegschaal. Vandaag weer gewoon verder volgens plan. Ben wel echt blij dat dat nu lukt. Voorheen zou ik het meteen opgeven.
Hang nu een maand rond hetzelfde gewicht, dat is wel irritant. Maar probeer het maar over de lange termijn te blijven bekijken. Eerstvolgende etentje is over 3 weken dus kan tot die dag alles goed volgens planning doen.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:51:42 #57
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205720111
Vanmorgen nog niet gestaan, wel al een klein uurtje gelopen en vanavond nog een keer met mijn loopgroepje, maar ik wilde er vanmorgen ook graag even tussenuit.

Geen idee nog wat ik ga eten... zo eens over nadenken maar. :D
pi_205720588
Ook bij mij mag er een kilo of 15 af na de vreselijke virusjaren. Ik had ook al wat extra spekkies.
Ondanks opletten ben ik alleen maar gegroeid wat mede te danken is aan de 'overgang'. Het schijnt sowieso dan wat lastiger te zijn en kan jaaaaaaaaaaaaaaren duren!

Maar....

Ik doe nu koolhydraatarm en dat gaat erg goed.Al mijn favoriete 'slechte' dingen mogen. Hoeraaaaa *O*
Zou alleen wat gevarieerder willen eten. Veel courgette en tomaat in de gerechten die ik maak/lekker vind.
Zijn er meer mensen die kha eten of is er wellicht een topic over?

Wat voorbeelden uit een weekje kha
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_205720771
Ik kom maar niet in m'n ritme, dus ik grijp de optie die m'n trainer me biedt aan (dan kost het me én geld én er zit meer controle achter). Ik verwacht geen mind-blowing dingen te leren, maar ik hoop vooral dat twee maanden iemand hebben meekijken me weer op het juiste spoor zet. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:42:27 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205721346
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 11:41 schreef ondeugend het volgende:
Ook bij mij mag er een kilo of 15 af na de vreselijke virusjaren. Ik had ook al wat extra spekkies.
Ondanks opletten ben ik alleen maar gegroeid wat mede te danken is aan de 'overgang'. Het schijnt sowieso dan wat lastiger te zijn en kan jaaaaaaaaaaaaaaren duren!

Maar....

Ik doe nu koolhydraatarm en dat gaat erg goed.Al mijn favoriete 'slechte' dingen mogen. Hoeraaaaa *O*
Zou alleen wat gevarieerder willen eten. Veel courgette en tomaat in de gerechten die ik maak/lekker vind.

[ afbeelding ]
Dat ziet er echt mega-lekker uit! O+

Ik probeer ook wel kha te eten, maar ik hang daarbij een beetje richting *godhoeheetdatboekookalweer* waarbij je over de hele dag producten mag eten met minder dan 5g kh/100gr en dan 1 uur per dag mag je wel koolhydraten. Daar ben ik destijds ook 20kg mee afgevallen maakt dat ik me niet in allerlei bochten hoef te wringen voor het avondeten met de family.

Lekker kha recepten:
Spinaziesalade met cranberry's geitenkaas en balsamicoazijn
Witlof met ham en kaas (soms als salade)

En ik ben heel groot fan van deze granola uit een keto-kookboek:

Waarbij ik de stevia :X vervang door agave siroop. En sorry voor het plakkerige boek, ik maak het nogal vaak. :@ Wees niet bang, mijn keuken is wel gewoon schoon hoor! :o

Oh ja, het heette het Heller Programma, en er is ook een boek van.

[ Bericht 6% gewijzigd door BE op 23-08-2022 12:47:56 ]
pi_205721395
Ziet er lekker uit, de foto's en ook het recept van jou BE!
Voor iedereen werkt het anders. Ik kan absoluut niet omgaan met het uitsluiten van voedselgroepen. Dat trek ik gewoon slecht. Wat voor mij heel goed werkt is er voor zorgen dat ik iedere dag voldoende eiwitten eet.
Met een meidenkwartet
pi_205721433
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 11:41 schreef ondeugend het volgende:

Maar....

[ afbeelding ]
Ik ben vorig jaar begonnen met minder kh.
In het boekje koolhydraken staan lekkere recepten, o.a. de bounty's 😋

Deze doet het hier thuis ook erg goed en lekker makkelijk
https://www.puurfiguur.nl/broccoli-frittata-met-zalm-recept/

Zojuist lunchtte ik met 2 van deze broodjes, ik maak ze met lactosevrije yoghurt/kwark.
Vriendin van mij met roomkaas.
Ik haal uit het recept 6 bolletjes.
https://www.koolhydraatarmrecept.nl/vezelbroodjes/

Succes
pi_205721688
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 12:46 schreef Cathmar het volgende:
Ziet er lekker uit, de foto's en ook het recept van jou BE!
Voor iedereen werkt het anders. Ik kan absoluut niet omgaan met het uitsluiten van voedselgroepen. Dat trek ik gewoon slecht. Wat voor mij heel goed werkt is er voor zorgen dat ik iedere dag voldoende eiwitten eet.
Ja dat kha eten vind ik niet zo moeilijk het is super lekker en kleurrijk zoals op de foto te zien. . Meer eiwitten eten wel. Ik zit laag in het groen daarmee en juist met kha zou je wat meer moeten hebben volgens mij. En als je koolhydraten mindert krijg je volgens mij vanzelf weer (te) veel vetten binnen die je vervolgens weer zou verbranden.

Iig ben ik in krap 2 weken zo een 2 tot 4 kilo kwijt (moeilijk te zeggen met die hormoonhuishouding) Dus best tevreden.
pi_205721723
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 12:42 schreef BE het volgende:

[..]
Dat ziet er echt mega-lekker uit! O+

Ik probeer ook wel kha te eten, maar ik hang daarbij een beetje richting *godhoeheetdatboekookalweer* waarbij je over de hele dag producten mag eten met minder dan 5g kh/100gr en dan 1 uur per dag mag je wel koolhydraten. Daar ben ik destijds ook 20kg mee afgevallen maakt dat ik me niet in allerlei bochten hoef te wringen voor het avondeten met de family.

Lekker kha recepten:
Spinaziesalade met cranberry's geitenkaas en balsamicoazijn
Witlof met ham en kaas (soms als salade)

En ik ben heel groot fan van deze granola uit een keto-kookboek:

[ afbeelding ]

Waarbij ik de stevia :X vervang door agave siroop. En sorry voor het plakkerige boek, ik maak het nogal vaak. :@ Wees niet bang, mijn keuken is wel gewoon schoon hoor! :o

Oh ja, het heette het Heller Programma, en er is ook een boek van.
Dankjewel! ga de spinaziesalade en de granola proberen!
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:22:09 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205721740
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 13:20 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Dankjewel! ga de spinaziesalade en de granola proberen!
Schijfje Granny appel erdoor is ook lekker, maar dat moet nog maar in je KH's passen. ;)
pi_205721742
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 12:49 schreef het-is-mij het volgende:

[..]
Ik ben vorig jaar begonnen met minder kh.
In het boekje koolhydraken staan lekkere recepten, o.a. de bounty's 😋

Deze doet het hier thuis ook erg goed en lekker makkelijk
https://www.puurfiguur.nl/broccoli-frittata-met-zalm-recept/

Zojuist lunchtte ik met 2 van deze broodjes, ik maak ze met lactosevrije yoghurt/kwark.
Vriendin van mij met roomkaas.
Ik haal uit het recept 6 bolletjes.
https://www.koolhydraatarmrecept.nl/vezelbroodjes/

Succes
Dat is idd een erg leuk boekje. Ik heb hem liggen evenals dat boek met dat koolhydraten uurtje en haal verder ook wel van lowcarbchefpuntenel af
pi_205721746
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 13:15 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Ja dat kha eten vind ik niet zo moeilijk het is super lekker en kleurrijk zoals op de foto te zien. . Meer eiwitten eten wel. Ik zit laag in het groen daarmee en juist met kha zou je wat meer moeten hebben volgens mij. En als je koolhydraten mindert krijg je volgens mij vanzelf weer (te) veel vetten binnen die je vervolgens weer zou verbranden.

Iig ben ik in krap 2 weken zo een 2 tot 4 kilo kwijt (moeilijk te zeggen met die hormoonhuishouding) Dus best tevreden.
Kijk, een heel goed begin! Lekker joh
Met een meidenkwartet
pi_205721799
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 13:22 schreef BE het volgende:

[..]
Schijfje Granny appel erdoor is ook lekker, maar dat moet nog maar in je KH's passen. ;)
Ja dat fruit is ook nog wel een dingetje. Lekker en gezond maar 2 stuks per dag is niet verstandig in dit dieet. Beetje schipperen soms met een half appeltje, half mandarijntje en dan niet iedere dag.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:36:12 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205725698
Nou, het werd wat chaotisch:

S: uurtje lopen, niet te hard, want ik zou vanavond voor het echie met mijn loopgroepje

L: 2 kh-arme boterhammen met avocado en ei en een kapje met kaas
D: 2 happen spaghetti, proteine knijpkwarkje
T: bordje spaghetti

Ik moest ineens aan het werk en toen schoot eten er een beetje bij in.
En dus ook niet meer met mijn loopgroepje op stap geweest.
pi_205726547
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 18:57 schreef Sarabi het volgende:
Ik ga ook maar weer even meeposten. Jaren ging het vanzelf goed maar deze zomer kom ik niet uit de vakantievibe van alles eten en drinken. Vandaag ook nog gigantisch ongesteld geworden waarbij ik vond dat ik ook weer slecht eten verdiend had. Dus tijd om te stoppen met die onzin.

Lijstje voor morgen:
L: vega pokebowl (700kcal)
D: vega kipnuggets met geroosterde kikkererwten (600kcal)
T: tomaatjes en 2 crackers met kaas (300 kcal)

Verder zoals elke dag 10k stappen, sporten zit er deze dagen helaas nog even niet in.
De crackers werden een smoothie, een goede eerste dag :)
pi_205727504
Ik voelde me vanochtend prima, dus at Griekse yoghurt met muesli en banaan als ontbijt en haalde op werk een broodje carpaccio met truffelmayonaise als lunch. Toen ik thuis kwam wat geslapen op de bank, wat tv gekeken en naar hockeytraining gekeken (zelf nog niet meegedaan want nog steeds aan de pijnstillers voor m'n nek die helemaal vast zat en nu wel minder maar niet meteen alles weg) en thuis naar bed en nog even lezen, maar helemaal niet meer gegeten besefte ik me net. In elk geval niet meer misselijk, maar de eetlust is dus ook nog niet echt helemaal terug. Gelukkig waren de dingen die ik wel at wel redelijk kcal-rijk.

Morgen bij m'n ouders eten en slapen want moet vlakbij hun woonplaats werken morgen en donderdag, dus daar zal ik wat lekkers en gezonds krijgen 's avonds. Voor ontbijt bak ik denk ik pannenkoekjes met fruit en Griekse yoghurt en dan lunch dit keer hopelijk echt met de boterhammen met zelfgemaakte tonijnsalade.
pi_205728352
L: vega pokebowl
D: vega kipnuggets en geroosterde kikkererwten
L: smoothie
B: 10k stappen

De komende week zal weinig variatie zijn want moet even de vriezer/koelkast/voorraad leeg eten.
pi_205728444
Ik kon gisteravond alleen maar denken aan eten, maar in plaats van de kast met lekkers plunderen heb ik een voorraad van de moestuin verwerkt in 2 zakken tomatensaus en 3 zakken bolognesesaus. :9

Nu ook mentale hongerrrr helaas, dus even zien hoe we dat nu gaan oplossen.

Plan is in ieder geval:
L: salade met zalm, tomaatjes, ei en klein beetje dressing
T: handje nootjes, of yoghurt met fruit
A: BBQ, ik gok stukje sparerib, worstje en stokbrood met kruidenboter
pi_205728854
Ahh... ik heb al een aantal dagen zo'n zin in chips dat ik weet als ik het nu ga eten de hele zak leeg gaat. En aan de ene kant denk ik ja als ik er zo veel zin in heb, gewoon doen. Aan de andere kant wil ik niet mijn week verpesten door 700 kcal (ong de kcal van zo'n kleine 120 gram zak) chips naar binnen te gooien.

Dus lijstje van van vandaag (hopelijk):
O: kwark
L: ei tosti
T: aardbeien
D: biefstuk, aardappeltjes, brocolli
S: 75 min boksen
T: eiwitshake, kinder reepje
pi_205735438
Mijn plan faalde jammerlijk. :')

Ik at 2 boterhammen, klein zakje gummiberen, mini mars, nog een boterham en toen was ik er zat van en ging ik random kast opruimen en daarna pizzadeeg maken en bakken. Die at ik ook nog. Nu ben ik vol.

Morgen nieuw plan:
L: alsnog de salade
T: muesli met yoghurt
A: AVG?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')