abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 augustus 2022 @ 00:18:14 #176
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_205700421
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 00:12 schreef kevinrsd het volgende:

[..]
Je post een heel verhaal, zonder enige vorm van bron. Dat is het normale topic al niet de bedoeling, hier helemaal niet lijkt me.
Normale topic staat onder nieuws, dat het daar een discussie is ipv droog nieuws kun je idd raar vinden.

Dit hier is een analyse. En dat is precies wat ik gaf naar aanleiding van de situatie rond Kherson oa.
Je zal er vast dingen op aan kunnen merken gezien mijn gebrekkige militaire kennis in vergelijking met de experts, maar dat betreft het merendeel van de users hier.

Wil je echt een topic waar met droge feiten zonder poespas post, zul je deze aan moeten maken dunkt me.
pi_205700478
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 00:12 schreef kevinrsd het volgende:

[..]
Je post een heel verhaal, zonder enige vorm van bron. Dat is het normale topic al niet de bedoeling, hier helemaal niet lijkt me.
Het is hier ook niet de bedoeling dat je hier 2 youtube linkjes van een propaganda kanaal neerpleurt.

Om vervolgens weg te dromen bij 100.000 Noord Koreaanse soldaten die rusland gaan redden. Dan snap je helemaal niets van de situatie in Noord Korea.
pi_205700527
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 00:26 schreef oheng het volgende:

[..]
Het is hier ook niet de bedoeling dat je hier 2 youtube linkjes van een propaganda kanaal neerpleurt.

Om vervolgens weg te dromen bij 100.000 Noord Koreaanse soldaten die rusland gaan redden. Dan snap je helemaal niets van de situatie in Noord Korea.
Ieder kanaal is een propaganda kanaal, of van het westen of van Rusland(gezinde) media. Noord-Korea zet al decennia mensen aan het werk in Rusland in oa de bouw/houtkap.

Bron:
Deel 1 van 7.

Dat dit nu aangevuld wordt met manschappen die in bezette gebieden de boel weer op gaan bouwen/helpen met orde handhaven is natuurlijk geen grote stap. En voor Noord-Korea is naast geld toegang tot internationale markten misschien wel hét belangrijkste punt.

Bron:

pi_205700700
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 00:31 schreef kevinrsd het volgende:

[..]
Ieder kanaal is een propaganda kanaal, of van het westen of van Rusland(gezinde) media. Noord-Korea zet al decennia mensen aan het werk in Rusland in oa de bouw/houtkap.

Bron:
Deel 1 van 7.

Dat dit nu aangevuld wordt met manschappen die in bezette gebieden de boel weer op gaan bouwen/helpen met orde handhaven is natuurlijk geen grote stap. En voor Noord-Korea is naast geld toegang tot internationale markten misschien wel hét belangrijkste punt.

Bron:

Nee, jij doet alsof er maar 2 keuzes zijn. Dat is een vals dilemma. Je bron zuigt ballen.

En we hebben het hier de hele tijd over het gebrek aan infanterie van de russen, dat is de relevante discussie. De 100.000 Noord Koreaanse soldaten zijn irrelevant. Want dit zijn geen soldaten, maar arbeiders.
Met de verwachtte stijging van de werkloosheid heeft rusland geen arbeiders nodig, maar soldaten.
pi_205700708
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 00:52 schreef oheng het volgende:

[..]
Nee, jij doet alsof er maar 2 keuzes zijn. Dat is een vals dilemma. Je bron zuigt ballen.

En we hebben het hier de hele tijd over het gebrek aan infanterie van de russen, dat is de relevante discussie. De 100.000 Noord Koreaanse soldaten zijn irrelevant. Want dit zijn geen soldaten, maar arbeiders.
Met de verwachtte stijging van de werkloosheid heeft rusland geen arbeiders nodig, maar soldaten.
Bron?
pi_205700903
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 00:12 schreef oheng het volgende:
De dochter van Alexander Dugin is opgeblazen nabij Moskou.... Schokkend.

(Ze hebben vandaag ook al geprobeerd de leider van Mariupol om te brengen.)
Interessant.

De doos van Pandora kan nu dus ook in Kiev open.

Poetin heeft tot nog toe de Oekraiense leiders fysiek met rust gelaten. Dat zou de komende weken weleens heel anders kunnen worden.
pi_205700928
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 00:12 schreef oheng het volgende:
De dochter van Alexander Dugin is opgeblazen nabij Moskou.... Schokkend.

Ik neem aan dat iedereen hier weet wie Alexander Dugin is?

(Ze hebben vandaag ook al geprobeerd de leider van Mariupol om te brengen.)
Dit is wel een verontrustend bericht. Rusland wordt ernstig in het nauw gedreven.
pi_205700952
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:22 schreef VersKers het volgende:

[..]
Dit is wel een verontrustend bericht. Rusland wordt ernstig in het nauw gedreven.
Dit heeft letterlijk 0 invloed in welke vorm dan ook op de oorlog.
pi_205700962
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:26 schreef kevinrsd het volgende:

[..]
Dit heeft letterlijk 0 invloed in welke vorm dan ook op de oorlog.
Het kan juist heel escalerend werken. Maar ik denk niet dat dit een voordeel voor de oekries gaat zijn.

Bewaking van Poetin zal versterkt worden en tegelijkertijd zou men prominente Oekraieners kunnen gaan proberen te elimineren.
pi_205700983
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:28 schreef riazop het volgende:

[..]
Het kan juist heel escalerend werken. Maar ik denk niet dat dit een voordeel voor de oekries gaat zijn.

Bewaking van Poetin zal versterkt worden en tegelijkertijd zou men prominente Oekraieners kunnen gaan proberen te elimineren.
Dat denk ik niet, Oekraine kan bruggen opblazen, munitiedepots of een auto bom. Maar een grootschalig offensief niet. Dat is wat het verschil maakt.
pi_205700990
Dit is een directe aanval op de binnenlandse veiligheid van het land.
Dit zal daarom een escalerend effect hebben ben ik bang.
pi_205701000
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:33 schreef VersKers het volgende:
Dit is een directe aanval op de binnenlandse veiligheid van het land.
Dit zal daarom een escalerend effect hebben ben ik bang.
Zou het ook nog van belang zijn uit welke richting deze aanslag kwam? Als één of andere oppositiebeweging in Rusland dit heeft gedaan, zorgt dat weer voor een hele andere dynamiek dan als het van de kant van Oekraïne komt, lijkt me.
  zondag 21 augustus 2022 @ 01:39:10 #188
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205701012
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:36 schreef Recce het volgende:

[..]
Zou het ook nog van belang zijn uit welke richting deze aanslag kwam? Als één of andere oppositiebeweging in Rusland dit heeft gedaan, zorgt dat weer voor een hele andere dynamiek dan als het van de kant van Oekraïne komt, lijkt me.
Aangezien het in de buurt van Moskou heeft plaatsgevonden, lijkt me iets interns de meest logische verklaring.

Leven in Rusland is vaak kort en gewelddadig, zeker als je zo dicht bij het vuur zit.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 21 augustus 2022 @ 01:43:06 #189
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_205701031
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:36 schreef Recce het volgende:

[..]
Of welk belang Putin het beste uitkomt.
Militairen kunnen verkeerd vlees gegeten hebben of vergiftigd zijn.

Bewijs is minder van belang bij die lui.
pi_205701039
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:39 schreef Perrin het volgende:

[..]
Aangezien het in de buurt van Moskou heeft plaatsgevonden, lijkt me iets interns de meest logische verklaring.

Leven in Rusland is vaak kort en gewelddadig, zeker als je zo dicht bij het vuur zit.
Waarschijnlijk wordt het er niet gezelliger op in Rusland te wonen in dat geval. De controle op de bevolking zal dan in een hogere versnelling gaan. Ik ben benieuwd over hoeveel tijd buren elkaar gaan verlinken etc.
pi_205701043
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:32 schreef kevinrsd het volgende:

[..]
Dat denk ik niet, Oekraine kan bruggen opblazen, munitiedepots of een auto bom. Maar een grootschalig offensief niet. Dat is wat het verschil maakt.
Zeker.

Maar nu heeft Poetin een vrijbrief om Oekraiense prominenten te gaan vermoorden in Kiev.

Dat kan dit conflict toch weer een andere wending gaan geven. Tot nog toe is Poetin van het Oekraiense leiderschap afgebleven en zijn bv de regeringsgebouwen in Kiev met rust gelaten.
pi_205701048
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:43 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Of welk belang Putin het beste uitkomt.
Militairen kunnen verkeerd vlees gegeten hebben of vergiftigd zijn.

Bewijs is minder van belang bij die lui.
Ja, hij kan natuurlijk claimen wat hij wil over deze aanslag en daarnaar handelen. De echte toedracht doet er in eerste instantie niet heel erg toe misschien.
  zondag 21 augustus 2022 @ 01:46:49 #193
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_205701050
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 22:39 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Over dat opleiden van personeel, hoeveel doen ze er nu nou in Engeland? Ik lees daar steeds andere aantallen over waarbij het deze week ging over 10.000 in een jaar. Maar dat lijkt me wat weinig :D . 10.000 per maand?
Het gaat om 10.000 voor dit jaar, ik heb geen idee of er hierna nog lichtingen volgen maar ik vermoed van wel.
Steeds meer landen sluiten zich bij dit initiatief aan, de bedoeling is dat het land dat opleid ze ook kleed. Dus je gaat, zoals nu al is, Oekraïense militairen met Nederlandse uitrusting zien. Niet helemaal herkenbaar, maar het is wel wat het is. Dat geldt dus ook voor FRA, CAN, etc .
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zondag 21 augustus 2022 @ 01:48:54 #194
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_205701056
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 23:56 schreef kevinrsd het volgende:
Ik hoor hier dus niks over hier

Bijna overal zie je Rusland terreinwinst boeken, maar de moraal zou zo slecht zijn?

Ook hoor uit diverse bronnen dat Noord-Korea veel man beschikbaar stelt. Hier vooral langdradig wensdenken zonder enige bron.
De Russen boeken geen winst. Het hele principe waarop beide landen oorlog voeren verschilt. Jij kunt niet duiden of Oekraine terrein prijsgeeft t.b.v. een operationeel voordeel of het kopen van tijd, of dat het daadwerkelijk een verlies is. Je kunt er vanuit gaan dat de Russen heel slecht gaan. Zo had bijvoorbeeld niemand, geen enkele 'expert' of wie je dan ook kunt vinden op het internet voorspeld dat dit inmiddels de 174é dag ingaat.

Het is niet voor niets verboden in Rusland deze zaak te bespreken voor wat het is.
  zondag 21 augustus 2022 @ 01:50:30 #195
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_205701065
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:32 schreef kevinrsd het volgende:

[..]
Jawel, dat is het hele punt. Blijkbaar begrijp je niet veel van oorlogsvoering.
je kunt geen eenheden instandhouden op locatie zonder bevoorrading. CC's en BC's trekken hun conclusie.
Een bataljonstaakgroep heeft meer dan 50 vrachtwagenladingen per dag nodig in rustende staat, laat staan in een offensief. Als dat er niet kan komen trekken commandanten hun conlclusie, op basis daarvan wordt operationeel vermogen bepaald.
  zondag 21 augustus 2022 @ 01:50:52 #196
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_205701068
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:46 schreef Pumatje het volgende:

[..]
Het gaat om 10.000 voor dit jaar, ik heb geen idee of er hierna nog lichtingen volgen maar ik vermoed van wel.
Steeds meer landen sluiten zich bij dit initiatief aan, de bedoeling is dat het land dat opleid ze ook kleed. Dus je gaat, zoals nu al is, Oekraïense militairen met Nederlandse uitrusting zien. Niet helemaal herkenbaar, maar het is wel wat het is. Dat geldt dus ook voor FRA, CAN, etc .
Simpel, maar doeltreffend lijkt me. Mooie kostenspreiding en je hoeft niet van alles op te tuigen in Oekraïne of omgeving.
  Moderator zondag 21 augustus 2022 @ 01:54:45 #197
236264 crew  capricia
pi_205701090
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:48 schreef Pumatje het volgende:

[..]
De Russen boeken geen winst. Het hele principe waarop beide landen oorlog voeren verschilt. Jij kunt niet duiden of Oekraine terrein prijsgeeft t.b.v. een operationeel voordeel of het kopen van tijd, of dat het daadwerkelijk een verlies is. Je kunt er vanuit gaan dat de Russen heel slecht gaan. Zo had bijvoorbeeld niemand, geen enkele 'expert' of wie je dan ook kunt vinden op het internet voorspeld dat dit inmiddels de 174é dag ingaat.

Het is niet voor niets verboden in Rusland deze zaak te bespreken voor wat het is.
Rusland loopt helemaal leeg op deze oorlog. Terwijl Oekraïne veel meer de tijd heeft. Met ook alle wapens die het geleverd krijgt.
Tijd is in het voordeel van Oekraïne.

Tenminste, zo is mijn gedachte.
(Kom hier even binnenvallen)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 21 augustus 2022 @ 01:56:03 #198
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_205701096
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:54 schreef capricia het volgende:

[..]
Rusland loopt helemaal leeg op deze oorlog. Terwijl Oekraïne veel meer de tijd heeft. Met ook alle wapens die het geleverd krijgt.
Tijd is in het voordeel van Oekraïne.

Tenminste, zo is mijn gedachte.
(Kom hier even binnenvallen)
Oekraïne koopt tijd voor land

Rusland koopt land voor bloed en staal.

Tijd is in het voordeel van Oekraïne inmiddels.
  Moderator zondag 21 augustus 2022 @ 01:56:49 #199
236264 crew  capricia
pi_205701100
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:56 schreef Pumatje het volgende:

[..]
Oekraïne koopt tijd voor land

Rusland koopt land voor bloed en staal.

Tijd is in het voordeel van Oekraïne inmiddels.
Ja.
Het gaat helemaal niet goed voor de Russen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 21 augustus 2022 @ 01:58:21 #200
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_205701108
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 01:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja.
Het gaat helemaal niet goed voor de Russen.
Het gaat zo goed dat als je zegt hoe het gaat, je in Rusland in de cel beland.

Dit moet een indicator zijn voor ons allemaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')