De strategie van het UA gecopieerd. Binnenkort een rapport van AI dus.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 01:26 schreef BlaZ het volgende:
Het lijkt erop alsof de strijdwijze van de Russen wat aangepast geraakt aan de situatie met HIMARS op het strijdtoneel. We zagen al dat men de Nucleaire Centrale gebruikten om rakketten richting vijand te schieten.
Nu zijn er ook berichten dat men vanuit het centrum van steden op de vijand vuurt.
....
Wederom flagrante onzin van je.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 01:30 schreef riazop het volgende:
[..]
De strategie van het UA gecopieerd. Binnenkort een rapport van AI dus.
Maar ook de Russen gaan dat hevig ontkennen.
De UA zal zich er weinig van aantrekken. Als ze op steden vuren zijn dat vcoral russischsprekende burgers daar. Worden toch al gezien als "verraders"
Jawel, maar gezien het verleden is het niet iets wat men makkelijk als misdadig neer kan zetten.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 23:38 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee, met een defensie budget van plusminus 60 miljard, en het allergrootste aantal artilleriestukken van de wereld, is de keuze van rusland om niet gebruik te maken moderne precieze artillerie geheel op conto van rusland.
Rusland wil complete steden in puin schieten met onnauwkeurige artillerie, het is een bewuste keuze.
Ten slotte heeft rusland ook nog eens verhoudingsgewijs extreem veel (onnauwkeurige) raket artillerie. Dat zou iemand met jouw username wel moeten weten.
Zie budget van 60 miljard. Het is een bewuste keuze om hele gebieden te vernietigen met alles en iedereen er in. Zie ook post hierboven van Blaz, thermbarische bom op een dorp flikkeren is een typisch russisch dingetje.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 06:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Jawel, maar gezien het verleden is het niet iets wat men makkelijk als misdadig neer kan zetten.
Vooral ook niet omdat het me stug lijkt dat Rusland in staat is bergen aan precisie materiaal te produceren.
Wat ik dan weer wel bijzonder vind is dat die gasten voor elk wissewasje om te overleven tot de hogere regionen moeten voor akkoord. Maar wel dermate losgeslagen zijn dat ze (ogenschijnlijk) zonder opdracht van bovenaf burgers vermoorden, verkrachten en alles plunderen wat los en vast zit (incl. hun eigen verkoopbare waar).quote:
Ik zal ook niet ontkennen dat een mensenleven bij de Russen minder voorstelt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:46 schreef oheng het volgende:
[..]
Zie budget van 60 miljard. Het is een bewuste keuze om hele gebieden te vernietigen met alles en iedereen er in. Zie ook post hierboven van Blaz, thermbarische bom op een dorp flikkeren is een typisch russisch dingetje.
Zie ook het continue dreigen met kernbommen. rusland geeft niets om mensenlevens, en als miljoenen mensen moeten sterven om de doelen te halen, zullen ze geen seconde twijfelen.
De reden dat men als 'beesten' tekeer kan gaan is dat dit niet de instructies van de hogere rangen in de weg staat.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:37 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat ik dan weer wel bijzonder vind is dat die gasten voor elk wissewasje om te overleven tot de hogere regionen moeten voor akkoord. Maar wel dermate losgeslagen zijn dat ze (ogenschijnlijk) zonder opdracht van bovenaf burgers vermoorden, verkrachten en alles plunderen wat los en vast zit (incl. hun eigen verkoopbare waar).
Wat voor steekje zit er los in dat leger?
Nul ruimte voor eigen initiatief, behalve als het gaat om zelfverrijking in de bredere zin van het woord.
En je gaat er ook geen bewijs van zien natuurlijk, want officieel zit men er niet.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:08 schreef BEFEM het volgende:
Je hebt nu al een keer of 5 gezet dat NAVO in Oekrane zit met troepen maar ik heb nog geen bewijs gezien.
Met dit soort theorin is het idee meestal dat als het om grote aantallen gaat zoiets niet geheim kan blijven. Het is waarschijnlijker dat er ondersteuning is via hulplijnen zonder troepen op de grond en dat er wel troepen getraind worden. Dat er controle op de wapensystemen wordt gehouden kan ook prima via satelliet.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:07 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
En je gaat er ook geen bewijs van zien natuurlijk, want officieel zit men er niet.
Maar de kans dat de ingezetten wapensystemen zonder supervisie wordt gebruikt door het Oekrainsche leger is natuurlijk nul. Er zijn een heleboel 'adviseurs' aanwezig.
Wie heeft het over grote aantallen? We hebben het niet hier over bataljons van NATO eenheden, maar groepjes special forces verspreid over meerdere plekken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Met dit soort theorin is het idee meestal dat als het om grote aantallen gaat zoiets niet geheim kan blijven. Het is waarschijnlijker dat er ondersteuning is via hulplijnen zonder troepen op de grond en dat er wel troepen getraind worden. Dat er controle op de wapensystemen wordt gehouden kan ook prima via satelliet.
Denk je serieus dat er NAVOlanden zo handig zijn om mensen direct in Oekrane te laten verschijnen die te linken zouden zijn aan militaire handelingenquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:07 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
En je gaat er ook geen bewijs van zien natuurlijk, want officieel zit men er niet.
Maar de kans dat de ingezetten wapensystemen zonder supervisie wordt gebruikt door het Oekrainsche leger is natuurlijk nul. Er zijn een heleboel 'adviseurs' aanwezig.
En nu ben ik niet diret betrokken bij welke wapenleverantie dan ook, maar ben ik wel wekelijks in Hongarije en Polen en gezien mijn werkzaamheden in de cargo ook aanwezig bij de grens of zelfs over de grens.
Wat ik aan 'buitenlanders' rond zie lopen in bijvoorbeeld Kyiv zijn geen verdwaalde toeristen of NGO's.
Het probleem voor Rusland is natuurlijk dat men dat ook wel weet dat veel 'vrijwilligers' natuurlijk niet enkel vrijwilligers zullen zijn die willen vechten voor 'onrecht' naast dat het gewoon betaald is, kan je met die 'dekmantel' dus gewoon je eenheden inzetten.
Rusland weet dit, kan het niet direct bewijzen, vandaar ook de harde toon, en als men ze oppakt harde veroordelingen. Waarvan natuurlijk achter de schermen onderhandelingen zijn, want Rusland wil natuurlijk ook wel bepaalde 'landgenoten' terug hebben.
Vraag me af of Oekraine daar wel snel groot offensief in wil, nu houden ze daar veel russische troepen vast die slecht bevoorraad kunnen worden dus aan kracht verliezen. Offensief zal meer verliezen als aanvallende partij opleveren, liever eerst tegenstander uitputten. Als ze tot aan rivier komen dan makkelijker verdedigvaar voor russen. Dus kunnen die deel troepen elders inzetten.quote:Op maandag 15 augustus 2022 21:37 schreef BEFEM het volgende:
Vooral benieuwd of er een offensief gaat komen in Kherson of niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |