abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205609677
quote:
Koe met gebroken heup ligt uren in snikhete wei: 'Intens triest'

In Krimpen aan de Lek is gisteravond een koe uit haar lijden verlost, nadat ze de hele dag met een gebroken heup in de wei had gelegen. Het was er snikheet en er was geen schaduw. De eigenaar van de koe weigerde het dier te helpen, zeggen omstanders. "Het feit dat je een dier de hele dag zonder zorg en met pijn in de wei laat liggen, is intens triest."

Hoe de koe haar heup heeft gebroken, is niet helemaal duidelijk. Mogelijk zou de koe een paar wilde sprongen hebben gemaakt toen ze 's ochtends met de andere koeien naar de stal werd gebracht. Daardoor brak ze haar heup en kon ze niet meer lopen, en is ze achtergebleven in de wei.

Roerloos in de wei
Een omstander vertelt aan RTL Nieuws dat de koe rond 17.00 uur vrijwel roerloos in de wei lag. "Mijn man fietste erlangs, en dacht dat ze dood was. Maar ineens gooide ze haar kop omhoog. Toen is mijn man over het hek geklommen om te kijken wat er aan de hand was, en hij zag dat de koe veel pijn had, oververhit was en uitgedroogd. Later hoorden we van andere omwonenden dat de koe daar al sinds 's ochtends vroeg lag."

De getuigen belden vervolgens de politie, en later de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA). Uiteindelijk schakelde de NVWA een dierenarts in, die de koe ’s avonds heeft laten inslapen, bevestigt een woordvoerder van de NVWA: "Er is eerst een melding gedaan bij de politie. Die heeft de eigenaar benaderd, maar die ondernam - voor zover bij ons bekend - geen actie. Om 19.30 uur kregen wij een melding en is er een inspecteur naartoe gegaan, samen met een lokale dierenarts. Uiteindelijk is de koe rond 21.00 uur uit haar lijden verlost."

Aangifte
Karen Soeters van dierenhulporganisatie House of Animals gaat aangifte doen tegen de eigenaar van de koe. "Het dier heeft vanaf 7.15 uur 's ochtends in de brandende zon gelegen. Er was geen schaduw in de wei en de boer heeft niet ingegrepen. Dus wij gaan aangifte doen vanwege het onthouden van zorg aan een dier. "Het feit dat je een koe de hele dag zonder zorg met pijn in de wei laat liggen, is intens triest."

RTL Nieuws heeft geprobeerd contact te krijgen met de eigenaar van de koe, maar die was voor ons niet bereikbaar.
https://www.msn.com/nl-nl(...)4717a95817677dd51b43
------------




[ Bericht 3% gewijzigd door Straatcommando. op 11-08-2022 17:55:58 ]
pindazakje
pi_205609699
Ik zie sowieso maar weinig schaduw in de wei.

Je kan toch wel even een paar schaduwdoeken realiseren?

Water in de schaduw al helpt dat nauwelijks.
pi_205609706
Hele bedrijf onteigenen per direct.
pi_205609712
quote:
13s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:35 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)4717a95817677dd51b43
------------

Dit is een boer ten voeten uit.
Geen hart voor dieren. Dieren moeten lijden en doodgaan.
Wees niet zoals een boer, dieren hebben ook gevoel.
mwa, niet alle boeren zijn zo.

Wat deze vent betreft: boerderij opdoeken, geeft meteen wat meer co2 ruimte voor die boeren die wel het beste met hun dieren ophebben.
pi_205609713
We namen aan dat de boer geen actie ondernam…

Prachtig stukje journalistiek weer. En die omstanders die wisten dat die koe er vanaf 07:15 lag ondernamen zelf ook geen actie?
pi_205609721
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:38 schreef Nober het volgende:
Ik zie sowieso maar weinig schaduw in de wei.

Je kan toch wel even een paar schaduwdoeken realiseren?

Water in de schaduw al helpt dat nauwelijks.
Die koeien staan liever in de stal met open muren maar das weer “zielig” volgens sommigen randstedelingen.
pi_205609749
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:39 schreef ootjekatootje het volgende:
We namen aan dat de boer geen actie ondernam…

Prachtig stukje journalistiek weer. En die omstanders die wisten dat die koe er vanaf 07:15 lag ondernamen zelf ook geen actie?
:') je weet dat je jezelf compleet tegenspreekt in dezelfde post?
pi_205609752
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:39 schreef ootjekatootje het volgende:
We namen aan dat de boer geen actie ondernam…

Prachtig stukje journalistiek weer. En die omstanders die wisten dat die koe er vanaf 07:15 lag ondernamen zelf ook geen actie?
Iemand zag de koe pas om 17u liggen, maar het moest dus al 's morgens gebeurd zijn toen alle koeien naar de stal werden gebracht.
pindazakje
pi_205609756
Niet rendabel meer, dus dan maar laten creperen. VVD beleid op het platteland.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205609763
Anti-boer propaganda.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 17:45:42 #11
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_205609765
Was te druk met asbest dumpen zeker.
pi_205609777
Heel erg zielig natuurlijk maar jullie weten toch ook dat ontzettend veel dieren onzichtbaar hetzelfde lot ondergaan als ze binnen in een stal staan? Toch?

Straks weer lekker de bbq aan om je kiloknaller te garen. Jullie geven geen fuck!
  donderdag 11 augustus 2022 @ 17:46:46 #13
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205609779
Dit is dus zo'n boer waar wij als gemeenschap medelijden mee moeten hebben.

pi_205609798
quote:
15s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:46 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Heel erg zielig natuurlijk maar jullie weten toch ook dat ontzettend veel dieren onzichtbaar hetzelfde lot ondergaan als ze binnen in een stal staan? Toch?

Straks weer lekker de bbq aan om je kiloknaller te garen. Jullie geven geen fuck!
spreek voor jezelf. we zijn niet allemaal vetkleppen.
pi_205609818
quote:
13s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:35 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)4717a95817677dd51b43
------------

Dit is een boer ten voeten uit.
Geen hart voor dieren. Dieren moeten lijden en doodgaan.
Wees niet zoals een boer, dieren hebben ook gevoel.

[ afbeelding ]
Beetje jammer om duizenden mensen zo over de kam te scheren omdat deze meneer hetzelfde beroep heeft.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 11 augustus 2022 @ 17:53:13 #16
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205609845
Deze vent mag je wmb z'n hele bedrijf afpakken mits het klopt dat hij er niks aan heeft willen doen, maar dat vertelt dit broddelwerk niet, het wekt slechts die illusie. Zou er soms kleur bij zitten, hm?


Maar om nu te zeggen dat alle boeren zo zijn, dan ben je ook vrij simpel hoor.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 11 augustus 2022 @ 17:54:02 #17
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205609850
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:45 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Anti-boer propaganda.
Daarom zit er ook steeds minder prik in frisdrank.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_205609888
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:45 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Anti-boer propaganda.
Timing is wel bijzonder. Nog nooit een dergelijk artikel gezien sinds ik mij kan herinneren.
pi_205609889
Er zijn ook veel boeren die extra vroeg in de nacht de koeien naar buiten laten om ze voor de middag van het land halen zodat ze naar de stal met ventilatoren kunnen. Dus ja.
Maar arme meid van een koe. Ben je lekker overgeleverd aan wat kutvolk.

Varkens die nu uren voor de slacht moeten wachten, is gewoon jullie vreten en die sterven nu ook af want zij kunnen ook hun warmte niet kwijt. Ze gaan sowieso al dood natuurlijk maar dat voorkoken is echt wel misdadig. Dat ze soms levend gekookt worden vonden we ook geen probleem toen het uitlekte.
Vraag en aanbod en de hele mensheid werkt er vrolijk aan mee.
Go hard or go home
pi_205609907
quote:
81s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:59 schreef FL_Freak het volgende:

[..]
Timing is wel bijzonder. Nog nooit een dergelijk artikel gezien sinds ik mij kan herinneren.
Er zullen vast nog meer van zulke berichten ineens naar buiten komen.
pi_205609909
1 Koe en een miljoenmiljard aannames.

Maar propaganda werkt niet hoor :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 11 augustus 2022 @ 18:03:11 #22
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205609914
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:59 schreef Noek het volgende:
Er zijn ook veel boeren die extra vroeg in de nacht de koeien naar buiten laten om ze voor de middag van het land halen zodat ze naar de stal met ventilatoren kunnen. Dus ja.
Maar arme meid van een koe. Ben je lekker overgeleverd aan wat kutvolk.

Varkens die nu uren voor de slacht moeten wachten, is gewoon jullie vreten en die sterven nu ook af want zij kunnen ook hun warmte niet kwijt. Ze gaan sowieso al dood natuurlijk maar dat voorkoken is echt wel misdadig. Dat ze soms levend gekookt worden vonden we ook geen probleem toen het uitlekte.
Vraag en aanbod en de hele mensheid werkt er vrolijk aan mee.
Dat heeft meer te maken met ontoereikende wet/regelgeving en de handhaving er van.

Bedrijven die dit flikken moet je gewoon per direct sluiten. Permanent.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 11 augustus 2022 @ 18:03:59 #24
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_205609922
Kan niet wachten tot Rutte die klote boeren onteigent en de foodhubs hun klote baantje overnemen. Klote boertjes. Getsie.
pi_205609943
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:59 schreef Noek het volgende:
Dat ze soms levend gekookt worden vonden we ook geen probleem toen het uitlekte.
Vraag en aanbod en de hele mensheid werkt er vrolijk aan mee.
Komt omdat Rutte geen fuck geeft!
Wij als voetvolk kunnen weinig doen helaas.
Je hebt weleens van die dierenrechtenstrijders maar die worden meteen weggezet als wappie.
pindazakje
pi_205609953
Het heeft ook te maken met de wetgeving. Wat een dier gewoon als een product ziet.

En ik denk ook aan die veetransporten tijdens de hitte. Het uren lang wachten bij de slachterijen.
En niemand grijpt in.

Wat mij betreft wordt de wet strenger en de handhaving ook.
Definitely not CIA
pi_205609957
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:03 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat heeft meer te maken met ontoereikende wet/regelgeving en de handhaving er van.

Bedrijven die dit flikken moet je gewoon per direct sluiten. Permanent.
Gebeurt alleen niet.
Als zelfs de zgn inspectie meewerkt (wat bleek vorig jaar, de dierenartsen van nvwa) aan die mishandeling gaat er nooit iets veranderen. Levende wezens horen niet in een proces thuis waar alles draait om snelheid en productie. Leven wat niet dood wil, werkt niet mee.
Go hard or go home
pi_205609988
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:06 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Komt omdat Rutte geen fuck geeft!
Wij als voetvolk kunnen weinig doen helaas.
Je hebt weleens van die dierenrechtenstrijders maar die worden meteen weggezet als wappie.
Uiteindelijk bepalen we als samenleving met onze portemonnee. ik koop alleen biologisch vlees, en bij hoge uitzondering 3 beter leven sterren, als ik toch wat haal in de supermarkt.

Als iedereen dat zou doen is het snel afgelopen met dit soort boeren.
pi_205610026
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:12 schreef Shotty het volgende:

[..]
Uiteindelijk bepalen we als samenleving met onze portemonnee. ik koop alleen biologisch vlees, en bij hoge uitzondering 3 beter leven sterren, als ik toch wat haal in de supermarkt.

Als iedereen dat zou doen is het snel afgelopen met dit soort boeren.
Biologische dieren komen bij dezelfde slachterij terecht en worden nog steeds op hetzelfde transport geschopt.
Scharrelkippen zijn ook zwaar mishandelde kippen maar de marketing slaat gelukkig goed aan.

anyway, als je wat wil doen voor Greta.
https://www.bomenvoorkoeien.nl/

En tenten kunnen niet in weiden want die koeien rellen nog beter dan de boeren zelf en slopen alles wat er zomaar staat.
Go hard or go home
pi_205610032
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:12 schreef Shotty het volgende:

[..]
Uiteindelijk bepalen we als samenleving met onze portemonnee. ik koop alleen biologisch vlees, en bij hoge uitzondering 3 beter leven sterren, als ik toch wat haal in de supermarkt.

Als iedereen dat zou doen is het snel afgelopen met dit soort boeren.
Ik haal vlees altijd bij de slager, geen idee waar het dan vandaan komt maar de kwaliteit is wel beter.
En verder eet ik niet super veel vlees, zou ook prima zonder kunnen. Zo lekker is het nou ook weer niet imo.
pindazakje
pi_205610046
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:38 schreef Nober het volgende:
Ik zie sowieso maar weinig schaduw in de wei.

Je kan toch wel even een paar schaduwdoeken realiseren?

Water in de schaduw al helpt dat nauwelijks.
Vroeger stonden de weides vol met bomen, sinds de automatisering qua inderhoud zaten al die bomen in de weg voor maaimachines etc, dus nu zijn er geen bomen meer. Wel erg sneu.
pi_205610062
Hup op de barbecue leggen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_205610065
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:17 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Ik haal vlees altijd bij de slager, geen idee waar het dan vandaan komt maar de kwaliteit is wel beter.
En verder eet ik niet super veel vlees, zou ook prima zonder kunnen. Zo lekker is het nou ook weer niet imo.
Er zijn superveel lekkere vegetarische gerechten. die nep vleesmeuk die nu zo populair is hou ik ook niet van.

en over je slager: vraag het is! Als het een goede is die trots is op zijn producten zal hij er waarschijnlijk graag over praten ;-)
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:16 schreef Noek het volgende:

[..]
Biologische dieren komen bij dezelfde slachterij terecht en worden nog steeds op hetzelfde transport geschopt.
Scharrelkippen zijn ook zwaar mishandelde kippen maar de marketing slaat gelukkig goed aan.

anyway, als je wat wil doen voor Greta.
https://www.bomenvoorkoeien.nl/

En tenten kunnen niet in weiden want die koeien rellen nog beter dan de boeren zelf en slopen alles wat er zomaar staat.
Ik haal het via deze mensen: https://www.dewoestegrond.nl/

Beesten grazen in natuurgebieden met voldoende bomen, en worden in eigen slagerij geslacht.

ja, dat is prijzig. maar eet wel een stuk beter, niet alleen qua smaak, maar het is ook prettig te weten dat er geen beest geleden heeft voor jou biefstukkie.
pi_205610069
Was een tijdje terug ook een varkenswagen die stond te koken, is doodnormaal in onze maatschappij. 1 koe en de wereld staat op z'n kop. Mensen die deze koe heel erg vinden raadt ik de Duits/Oostenrijkse documentaire "Our Daily Bread" aan.

https://www.bnnvara.nl/ze(...)-bij-slachterij-vion
pi_205610071
Heeft Caroline 'ik moet schijten' van der Plas al een reactie gegeven?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_205610074
We moeten eens ophouden met geloven in het marketingfabeltje dat boeren van hun koeien houden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_205610092
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:26 schreef Nielsch het volgende:
We moeten eens ophouden met geloven in het marketingfabeltje dat boeren van hun koeien houden.
Dieren zijn een product. En boerderijen vaak vleesfabrieken.

Ik zou eigenlijk willen dat al dat slechte vlees niet meer in onze schappen ligt. Het is gewoon dierenleed wat verkocht wordt.
Definitely not CIA
pi_205610094
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:12 schreef Shotty het volgende:

[..]
Uiteindelijk bepalen we als samenleving met onze portemonnee. ik koop alleen biologisch vlees, en bij hoge uitzondering 3 beter leven sterren, als ik toch wat haal in de supermarkt.

Als iedereen dat zou doen is het snel afgelopen met dit soort boeren.
Men drijft met smoesjes iedereen naar dure ondernemers, terwijl die helemaal niet transparant zijn.
pi_205610096
quote:
10s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:44 schreef Harvest89 het volgende:
Niet rendabel meer, dus dan maar laten creperen. VVD beleid op het platteland.
Niets zo rendabel als “platte land”, al verbouw je niets, heb genoeg hectare in bezit met niks er op en krijg tienduizenden per jaar aan subsidie.

Boeren moeten dan ook keihard aangepakt worden.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 18:29:00 #41
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205610097
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:08 schreef Noek het volgende:
Als zelfs de zgn inspectie meewerkt (wat bleek vorig jaar, de dierenartsen van nvwa) aan die mishandeling gaat er nooit iets veranderen.
Volgens mij zijn die zelfs met de dood bedreigd door de eigenaar van het slachthuis en het personeel. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205610101
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:26 schreef Nielsch het volgende:
We moeten eens ophouden met geloven in het marketingfabeltje dat boeren van hun koeien houden.
We houden allemaal van koeien, het liefst als een lapje vlees op de BBQ.
pi_205610103
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:12 schreef Shotty het volgende:

[..]
ik koop alleen biologisch vlees, en bij hoge uitzondering 3 beter leven sterren, als ik toch wat haal in de supermarkt.

Biologisch vlees is 3 keer zo duur dan normaal vlees. :')
Ik ga niet extra betalen voor een label. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_205610114
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:29 schreef superniger het volgende:

[..]
Biologisch vlees is 3 keer zo duur dan normaal vlees. :')
Ik ga niet extra betalen voor een label. :')
Je betaald dan ook niet voor een label, je betaald voor een beter leven voor het dier dat je oppeet.

3* zo duur is totale onzin, of je wordt wel heel zwaar genaaid.


voorbeeld:

rundergehakt, 300 gram
AH huismerk, 3,49
Link die ik gaf: 4,70

https://www.ah.nl/producten/product/wi4004/ah-rundergehakt
https://www.dewoestegrond.nl/nl/rundergehakt-85341347.html
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 11 augustus 2022 @ 18:32:50 #45
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205610117
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:08 schreef Noek het volgende:

[..]
Gebeurt alleen niet.
Als zelfs de zgn inspectie meewerkt (wat bleek vorig jaar, de dierenartsen van nvwa) aan die mishandeling gaat er nooit iets veranderen. Levende wezens horen niet in een proces thuis waar alles draait om snelheid en productie. Leven wat niet dood wil, werkt niet mee.
Maar dan klopt het toch wat in zeg? Het lijkt me inderdaad een verziekte branche. Dan moet er ook stevig worden ingegrepen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205610121
En de eerste kandidaat voor gedwongen onteigening is gevonden.

Met de terreurboeren op twee.
"Pools are perfect for holding water"
pi_205610124
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:12 schreef Shotty het volgende:

[..]
Uiteindelijk bepalen we als samenleving met onze portemonnee. ik koop alleen biologisch vlees, en bij hoge uitzondering 3 beter leven sterren, als ik toch wat haal in de supermarkt.

Als iedereen dat zou doen is het snel afgelopen met dit soort boeren.
Biologische boeren zijn geen haar beter.

Raar verhaal. Hoe moet een koe met een gebroken heup naar een schaduwrijke plek lopen?
  donderdag 11 augustus 2022 @ 18:33:53 #48
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_205610125
Achterlijke kutboeren. Geen wonder dat ze nazi vlaggen en asbest branden. Geen enkel empathisch vermogen.

Geen enkel medelijden met ze en hoop dat hun land harder wordt afgepakt dan destijds in Sovjet Unie
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_205610132
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:06 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Komt omdat Rutte geen fuck geeft!
Wij als voetvolk kunnen weinig doen helaas.
Je hebt weleens van die dierenrechtenstrijders maar die worden meteen weggezet als wappie.
Klopt. Zo erg is het wel gesteld inmiddels.
https://www.wakkerdier.nl/ Hier nog meer meer zielige koeien en andere dieren. Smakelijk eten!
  donderdag 11 augustus 2022 @ 18:35:15 #50
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_205610136
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:16 schreef Noek het volgende:
anyway, als je wat wil doen voor Greta.
https://www.bomenvoorkoeien.nl/
Dank je, er komen weer een paar boompjes bij. ^O^
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')