abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport woensdag 10 augustus 2022 @ 11:53:18 #101
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205598054
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wat verwacht je? Dat we met zijn allen het kantoor gaan bestormen?
Tijd om aan te tonen dat Karl en Friedrich gelijk hadden. :Y
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_205598070
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Mwah. Landen die niet zo kwistig met corona-miljarden strooiden, hebben niet een veel beter profiel op dit moment.
In GB is de inflatie ook hoog. En is er heuse 'cost of living crisis' aan de gang.

Denk dus niet dat de coronamaatregelen een op een te koppelen zijn.
Niemand heeft het over een een op een koppeling. Er is ook nog een oorlog gaande bijvoorbeeld. Maar feit is ook dat de inflatie al hoog was voor die ellende begon
zie email 27 oktober
  Redactie Sport woensdag 10 augustus 2022 @ 11:54:23 #103
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205598074
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Die zijn meer dan uitvoerig benoemd, maar danwel genegeerd, danwel direct in de Baudethoek geplaatst. Dat, in combinatie met het weglaten van de gevolgen van de diverse maatregelen, maakt het nogal lastig om een fatsoenlijke afweging te maken.

Als ze deze inflatie als gevolg tijdens het bespreken van de maatregelen genoemd hadden, of de enorme en soms blijvende schade die kinderen hebben opgelopen tijdens de schoolsluitingen, denk je dan dat er net zo veel draagvlak voor de maatregelen was geweest? Ik niet. De maatregelen zijn tot stand gekomen in een zuivere tunnelvisie, en daar plukken we nu de wrange vruchten van.
Ik denk dat een andere aanpak de situatie ook niet had verholpen
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_205598113
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Niemand heeft het over een een op een koppeling. Er is ook nog een oorlog gaande bijvoorbeeld. Maar feit is ook dat de inflatie al hoog was voor die ellende begon
Ik ben er zelf nog niet uit of we van alles maar moeten gaan compenseren. Bedoel, als de lonen lekker mee gaan stijgen met de inflatie, is een loon-prijs-spiraal zo een feit.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_205598131
quote:

[..]
Die zijn meer dan uitvoerig benoemd, maar danwel genegeerd, danwel direct in de Baudethoek geplaatst. Dat, in combinatie met het weglaten van de gevolgen van de diverse maatregelen, maakt het nogal lastig om een fatsoenlijke afweging te maken.

Als ze deze inflatie als gevolg tijdens het bespreken van de maatregelen genoemd hadden, of de enorme en soms blijvende schade die kinderen hebben opgelopen tijdens de schoolsluitingen, denk je dan dat er net zo veel draagvlak voor de maatregelen was geweest? Ik niet. De maatregelen zijn tot stand gekomen in een zuivere tunnelvisie, en daar plukken we nu de wrange vruchten van.
Als de overheid dat niet had gedaan, dan waren mensen op eigen houtje wel zichzelf en de kinderen thuis gaan houden met nog veel meer ellende. Was jij voor minimumloon in de kroeg gaan werken, als er bij ziekte geen eens een plekje in het ziekenhuis voor je was?
  woensdag 10 augustus 2022 @ 11:59:00 #106
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205598145
quote:

[..]

Goed, dan was er minder draagvlak geweest. Maar wat was dan het gevolg. Een ontwricht zorgsysteem?
pi_205598155
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:54 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik denk dat een andere aanpak de situatie ook niet had verholpen
Idd. Landen met een andere corona-aanpak hebben ook een hoge inflatie. GB, VS.
Denk dat het niet zoveel verschil maakt.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 10 augustus 2022 @ 12:01:14 #108
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205598183
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Zeker, ook landen als Zuid-Korea. Moeder van mn partner runt een restaurant en net het menu moeten aanpassen. Bord patat is nu 10 euro omgerekend... Bijna alle prijzen gingen (omgerekend) 1 a 2 euro omhoog.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_205598201
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ben er zelf nog niet uit of we van alles maar moeten gaan compenseren. Bedoel, als de lonen lekker mee gaan stijgen met de inflatie, is een loon-prijs-spiraal zo een feit.
Makkelijk lullen als de verwarming nog aanstaat bij jou thuis.
pi_205598213
quote:

[..]
Miljoenen huishoudens de armoede in duwen kan niet. Al was het maar vanwege te verwachten sociale onrust
zie email 27 oktober
pi_205598223
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Makkelijk lullen als de verwarming nog aanstaat bij jou thuis.
Nou, die staat nu wel uit, hoor, het is 25C momenteel :D
  woensdag 10 augustus 2022 @ 12:06:03 #112
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205598263
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Goed, dan was er minder draagvlak geweest. Maar wat was dan het gevolg. Een ontwricht zorgsysteem?
Een eerlijker afweging. Alles wat er gedaan is is verkocht onder de retoriek dat het enige nadeel dat eraan zat was dat je even niet naar de kroeg kon, en dat hel en verdoemenis ons te wachten stond als we wat anders zouden kiezen. Dat was gewoon niet waar. De gemaakte keuzes hebben zonder meer enorme economische effecten gehad, en die zien we nu. Daar had in elk geval eerlijk over gesproken moeten worden. Kun je nog steeds dezelfde strategie kiezen, maar dan weet je in elk geval wat je te wachten staat.
quote:

[..]
In beginsel ben ik dit wel met je eens, maar veel mensen hebben de afgelopen decennia niet echt de mogelijkheid gehad om het dak te repareren, ook al scheen regelmatig de zon. De koopkracht van pak 'm beet alles tot 1x modaal is er, vergeleken bij de economische groei, nauwelijks op vooruit gegaan. Die komen met de huidige energierekeningen, boodschappenprijzen en het feit dat je moet bijbetalen om met je auto op je werk te komen gewoon heel snel in de problemen. Ik denk niet dat de nationale economie er echt mee gediend is als je daar niet een of andere compensatie tegenover zet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205598266
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Miljoenen huishoudens de armoede in duwen kan niet. Al was het maar vanwege te verwachten sociale onrust
Ik zie deze discussie (wat de overheid wel of niet kan doen voor haar burgers in deze situatie) veel meer in het buitenland als publiek debat gevoerd worden dan hier. Zelfs op de BBC is het een onderwerp. Maar in NL... :N
- Goethe, “Faust”
pi_205598390
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nou, die staat nu wel uit, hoor, het is 25C momenteel :D
Ja deze week is nog wel uit te houden zonder.
pi_205598423
quote:

[..]
Het is wereldwijd gaande inderdaad. Vraag me wel af waarom Nederland koploper moet zijn in stijgende prijzen en waarom bijvoorbeeld buurlanden wel de prijzen kunnen drukken om het voor de consument nog enigszins dragelijk te houden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_205598425
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik zie deze discussie (wat de overheid wel of niet kan doen voor haar burgers in deze situatie) veel meer in het buitenland als publiek debat gevoerd worden dan hier. Zelfs op de BBC is het een onderwerp. Maar in NL... :N
Politiek en pers zijn nog in de komkommertijd stand tijdens de grootste economische crisis in decennia. De enige reden dat we het nog niet zo noemen is omdat het momenteel nog goed met bedrijven gaat.
pi_205598481
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:17 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het is wereldwijd gaande inderdaad. Vraag me wel af waarom Nederland koploper moet zijn in stijgende prijzen en waarom bijvoorbeeld buurlanden wel de prijzen kunnen drukken om het voor de consument nog enigszins dragelijk te houden.
Omdat wij een politieke chaos tot en met hebben.
zie email 27 oktober
pi_205598509
quote:

[..]
Die hebben ook gratis geld gegeven vooral de vs.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205598588
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:17 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Volgens mij is dat niet waar. De prijzen stijgen overal in het Westen, in de VS is de problematiek hetzelfde als hier als ik de berichten daar goed begrijp.
pi_205598608
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Omdat wij een politieke chaos tot en met hebben.
Dat is niet zo, trein, sorry maar de inflatie slaat overal toe en op dezelfde items. Transportkosten, energie kosten, personeelskosten, grondstof prijzen, en dat vertaalt zich overal in stijgende supermarkt kosten.
pi_205598653
Gister was ik in de Appie, en zag toevallig de prijs van een flesje cola zero ah merk 500 ml. 30 cent.
Dus een flesje frisdrank is nu goedkoper dan het iconische blikje tomatenpuree die vroeger 25 cent was en nu 45.

Ik vond het bijzonder.

Ook werk ik in een dorpsupermarkt, en we hebben onze prijzen 2 weken aangepast in de hele supermarkt op de huidige prijzen.
Van de week controleerde ik wat schappen en 40% van de schappen zijn weer in prijs gestegen, sommige met 5 of 10 cent, sommige met 60 tot hele euro's.
Elke keer schrik ik mij een ongeluk, de prijzen stijgen zo hard elke week, het is echt beangstigend.
Twiddel
pi_205598655
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wat verwacht je? Dat we met zijn allen het kantoor gaan bestormen?
Gaat mij niet om Shell alleen ofcourse. Supermarkten maken ook dikke winsten he?

Nee, geen bestorming maar op een andere manier je stem laten horen.
pi_205598665
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is niet zo, trein, sorry maar de inflatie slaat overal toe en op dezelfde items. Transportkosten, energie kosten, personeelskosten, grondstof prijzen, en dat vertaalt zich overal in stijgende supermarkt kosten.
Maar ik zie andere overheden maatregelen nemen om te zorgen dat de pijn gespreid wordt. Vandaag Duitsland weer een grote fiscale ingreep. In Nederland hebben we ondertussen de hoogste gasprijs van Europa en een premier die met z’n gebruikelijke luchtigheid meldt dat het allemaal wel meevalt en we al heel veel doen.
zie email 27 oktober
pi_205598673
https://www.inflation.eu/nl/inflatiecijfers/cpi-inflatie.aspx

Zweden heeft zelfs een hogere inflatie op jaarbasis dan Italië. :o
Denk dus niet dat corona-maatregelen er echt veel mee te maken hebben.
- Goethe, “Faust”
pi_205598685
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 09:38 schreef Jor_Dii het volgende:
Werd gisteren bij Nieuwsuur ook aangehaald dat supermarkten onredelijkerwijs hun prijzen aan het opstuwen zijn om de winsten maar zeker te stellen, terwijl dit in sommige productgroepen helemaal niet nodig is.

Samen met de energiekosten hebben we het over een stijging van vaste lasten die nu al snel richting de 4000 - 6000 euro op jaarbasis gaat. Waar moeten mensen dit geld vandaan halen? :{

Nederland wordt heel snel heel erg onbetaalbaar op deze manier.
Datzelfde gebeurde met de BTW verhoging van drie jaar geleden ook.
Wat eerst ¤ 2,99 kostte, zoals een netje sinaasappels had daarna ¤ 3,07 (naar beneden afgerond) of ¤ 3,08 (naar boven afgerond) moeten kosten, maar het werd ¤ 3,19.
PS: ik zie nooit prijzen in de supermarkt als ¤ 1,09, ¤ 2,09 of ¤ 3,09.
pi_205598693
You'll own nothing and you'll be happy.
pi_205598705
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar ik zie andere overheden maatregelen nemen om te zorgen dat de pijn gespreid wordt. Vandaag Duitsland weer een grote fiscale ingreep. In Nederland hebben we ondertussen de hoogste gasprijs van Europa en een premier die met z’n gebruikelijke luchtigheid meldt dat het allemaal wel meevalt en we al heel veel doen.
Maar wat heeft dat met 'politieke chaos' te maken?
Dit lijkt mij gewoon neoliberaal VVD beleid.
- Goethe, “Faust”
pi_205598731
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 09:39 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Zou het vaasje van Rutte nog heel zijn?
Dat heeft hij zelf tegen de muur gekwakt. We zoeken nu de lijm.
pi_205598734
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:36 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar wat heeft dat met 'politieke chaos' te maken?
Dit lijkt mij gewoon neoliberaal VVD beleid.
Het kabinet krijgt niets klaargespeeld omdat niemand degene wil zijn die Rutte in het zadel houdt. De hele oppositie is klaar met die man en het kabinet is ook een puur verstandshuwelijk.
zie email 27 oktober
pi_205598740
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 10:27 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Nou, als mijn vrouw het al begint te merken en te klagen daar over, dan wil ik niet weten hoe het bij gezinnen gaat die écht elke Euro moeten omdraaien.

Goed, die zullen wrs ook wel in een andere prijsklasse boodschappen doen en geen luxe artikelen nemen
Die gaan gewoon minder eten. Ouders die 1 keer per dag eten zodat de kinderen minimaal 2-3 keer per dag kunnen eten enzo.

Is tegenwoordig gewoon realiteit in Nederland.
pi_205598745
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het kabinet krijgt niets klaargespeeld omdat niemand degene wil zijn die Rutte in het zadel houdt. De hele oppositie is klaar met die man en het kabinet is ook een puur verstandshuwelijk.
Niet ingrijpen is ook een keuze. En ik vind dit echt wel typisch VVD.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 10 augustus 2022 @ 12:40:28 #132
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205598755
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:33 schreef Toine51 het volgende:

Nee, geen bestorming maar op een andere manier je stem laten horen.
En wat is die andere manier? En hoe gaat die helpen?
  woensdag 10 augustus 2022 @ 12:40:45 #133
65846 Bocaj
47th President.
pi_205598760
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 10:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vlees vind ik ook ontzettend duur geworden.
:Y Zelfs gewoon simpel rundergehakt...
pi_205598785
Ik zou zeggen gooi de BTW op heel veel voeding maar naar beneden. Daar help je ook juist de minder bedeelde gezinnen mee. Omdat die een groter deel van hun inkomen aan voeding kwijt zijn.

Maar dat alleen is kennelijk al een verandering die jaren moet duren. :')
- Goethe, “Faust”
pi_205598790
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik zie bij de oppositie ook niet echt plannen om de huidige problemen aan te pakken, jij wel?
pi_205598798
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:43 schreef capricia het volgende:
Ik zou zeggen gooi de BTW op heel veel voeding maar naar beneden. Daar help je ook juist de minder bedeelde gezinnen mee. Omdat die een groter deel van hun inkomen aan voeding kwijt zijn.

Maar op voeding zit al het lage tarief en dat omlaag brengen gaat geen stijging van 10% of meer compenseren.
pi_205598811
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar op voeding zit al het lage tarief en dat omlaag brengen gaat geen stijging van 10% of meer compenseren.
Voedsel tijdelijk naar 0% (Tot energiecrisis is opgelost?)
Belasting op 3e woning of hoger flink omhoog

Ben benieuwd of dat elkaar zou compenseren :P
pi_205598835
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De btw op groente en fruit kan pas vanaf 2024 geschrapt worden. Omdat het te ingewikkeld is.
En als je je inleest, snap je wel waar de angel zit. Maar het is eigenlijk te absurd dat het zo lang moet duren.
- Goethe, “Faust”
pi_205598836
quote:

Wie moet dat doen, en dan niet een organisatie maar welke persoon, en waar haal je de kennis vandaan om dat te programmeren in gwbasic in een snellere termijn?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205598838
quote:

Er word al jaren gepleit om de BTW compleet van groente en fruit te verwijderen.

Maar volgens de belastingdienst kan dat niet omdat "het systeem dat niet aankan"

:')
Twiddel
pi_205598856
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:48 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Er word al jaren gepleit om de BTW compleet van groente en fruit te verwijderen.

Maar volgens de belastingdienst kan dat niet omdat "het systeem dat niet aankan"

Dit dus.
Toen die BTW een paar jaar geleden verhoogd werd, kon het wel heel snel.
- Goethe, “Faust”
pi_205598864
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik zie bij de oppositie ook niet echt plannen om de huidige problemen aan te pakken, jij wel?
Meer dan bij het kabinet. De SP wil hogere lonen, Henk Otten de gaskraan opendraaien, de PvdA winsten afromen en herverdelen. Ook allemaal verre van ideaal, maar altijd nog beter dan die totale apathie van het kabinet.
zie email 27 oktober
pi_205598890
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Meer dan bij het kabinet. De SP wil hogere lonen, Henk Otten de gaskraan opendraaien, de PvdA winsten afromen en herverdelen. Ook allemaal verre van ideaal, maar altijd nog beter dan die totale apathie van het kabinet.
Ze willen allemaal zoveel.

Ik moet nog steeds 1000 euro van Mark Rutte krijgen :{w
pi_205598899
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:54 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Heb je Mark al een tikkie gestuurd? Ik heb vorige week mijn 1000 euro gekregen.
pi_205598903
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:55 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Heb je Mark al een tikkie gestuurd? Ik heb vorige week mijn 1000 euro gekregen.
Beter laat dan nooit *O*
pi_205598906
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:54 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Die 1000 van toen is dankzij de inflatie ondertussen gedaald naar 175 euro…
pi_205598913
En ondertussen boeken bedrijven recordwinsten :D
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_205598914
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Die apathie is inderdaad bizar. Rutte gaat alleen op bezoek bij modelboerderijen en Kaag tweet iets over vrouwelijke journalisten. Het is alsof ze er geen zin in hebben.
pi_205598921
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:48 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Wij moeten in Nederland leren om van de BTW af te blijven. Het is de meest effectieve belastingvorm.
Die BTW verhoging van 3% van destijds is een marginale uitgave.
Een verrotte sinaasappel is maandelijks al duurder dan die BTW verhoging als je elke dag een sinaasappel zou eten.

Ik ben een voorstander van een BTW-tarief van 16% voor alles, en verder geen gezeik over die tarieven.
pi_205598947
Roep de prijzenwet maar in:

"De overheid mag zich bemoeien met de prijzen van goederen en diensten. Dat kan alleen als de economie plotseling zo hard achteruit gaat dat zo’n maatregel noodzakelijk is. Een plotselinge grote waardevermindering (van geld) is hier een voorbeeld van. De overheid kan dan een verbod opleggen om goederen en diensten boven een bepaalde prijs aan te bieden."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')