abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 10 augustus 2022 @ 15:04:49 #201
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205600068
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:03 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Volgens mij eindigen in elke oorlog een percentage wapens in de verkeerde handen. Volgende oorlog dus maar geen wapens meer gebruiken?
Ben ik niet op tegen, maar voornamelijk om andere redenen
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 10 augustus 2022 @ 15:06:17 #202
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205600080
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:03 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Het is het tegenovergestelde van mijn stelling, die belachelijk werd geacht.

Als je in een discussie valt moet je wel weten waar het over gaat.
Is dit dan niet de dagelijkse stokpaardjes parade over dat geleverde wapens worden doorverkocht?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205600086
quote:
6s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 14:59 schreef Mr.Sandman het volgende:
Dus jullie stellen dat wapens geleverd aan Oekranie nu en nooit niet in verkeerde handen kunnen vallen? Dat het in zijn geheel onrealistisch en ondenkbaar is dat een deel op de zwarte markt zal verdwijnen?

Dat mogen jullie dan ook wel eens onderbouwen. Dat lijkt mij een stevige stelling namelijk. ;)
Welk percentage valt in verkeerde handen en welke bron heb je daarvoor?

Lijkt me niet zo'n moeilijke opgave toch? En anders moet je dat soort dingen niet roepen.
pi_205600093
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:06 schreef zalkc het volgende:

[..]
Is dit dan niet de dagelijkse stokpaardjes parade over dat geleverde wapens worden doorverkocht?
Ik heb geen idee, het was de eerste keer dat ik het probeerde te bespreken.

Ik weet nu beter. :D
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_205600099
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:03 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
dus dan moet er haast wel een kern van waarheid in zitten toch?
"IkSteunBo3ren13435" schreef op Twitter dat het klopt dus dan zal het wel zo zijn.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 15:09:36 #206
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205600113
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:06 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Welk percentage valt in verkeerde handen en welke bron heb je daarvoor?

Lijkt me niet zo'n moeilijke opgave toch? En anders moet je dat soort dingen niet roepen.
Nou eigenlijk is dat ook niet de opgave. De basale vraag is of het aantal wapens dat verkeerd terecht komt substantieel is te noemen. Er zal vast wel een javelin in russische handen komen of van criminelen. Maar is dat in een dermate frequentie dat er anders moete worden gehandeld?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205600121
Dat er, na een oorlog, wapens op vreemde plekken terecht komen lijkt me gewoon een gegeven. (zie plaatje hieronder) En dat die wapens maar moeilijk te volgen zijn ook wel.



Fototje van een Stg-44 ergens in Afrika in de jaren 70 ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205600122
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:09 schreef zalkc het volgende:

[..]
Nou eigenlijk is dat ook niet de opgave. De basale vraag is of het aantal wapens dat verkeerd terecht komt substantieel is te noemen. Er zal vast wel een javelin in russische handen komen of van criminelen. Maar is dat in een dermate frequentie dat er anders moete worden gehandeld?
Dat voorkom je wss niet. Ook niet alle pakketjes van UPS, PostNL en DHL komen bij de juiste geadresseerde.
Maar gezien het aantal depots dat de lucht in gaat bezorgt Oekrane wel op de juiste locaties ;)
pi_205600130
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:06 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Welk percentage valt in verkeerde handen en welke bron heb je daarvoor?

Lijkt me niet zo'n moeilijke opgave toch? En anders moet je dat soort dingen niet roepen.
En je mag niet speculeren als leek? Net zoals we doen in tig topics hier? Reken jij alle suggesties en dingen die je oppert in bijvoorbeeld het boeren topic eerst helemaal door? Je speelt nooit bondscoach vanaf de bank tijdens een EK/WK?

Het risico dat wapens in verkeerde handen kunnen vallen is evident, als we dat al ter discussie stellen is er blijkbaar geen discussie mogelijk. Waar denk je dat in het begin de weerstand vandaan kwam om direct zware wapens te leveren?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_205600140
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat voorkom je wss niet. Ook niet alle pakketjes van UPS, PostNL en DHL komen bij de juiste geadresseerde.
:')

Jeetje, ja goede vergelijking.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 10 augustus 2022 @ 15:14:40 #211
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205600150
quote:
2s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:10 schreef xpompompomx het volgende:
Dat er, na een oorlog, wapens op vreemde plekken terecht komen lijkt me gewoon een gegeven. (zie plaatje hieronder) En dat die wapens maar moeilijk te volgen zijn ook wel.

[ afbeelding ]

Fototje van een Stg-44 ergens in Afrika in de jaren 70 ;)
quote:
2s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:10 schreef xpompompomx het volgende:
Dat er, na een oorlog, wapens op vreemde plekken terecht komen lijkt me gewoon een gegeven. (zie plaatje hieronder) En dat die wapens maar moeilijk te volgen zijn ook wel.

[ afbeelding ]

Fototje van een Stg-44 ergens in Afrika in de jaren 70 ;)
Dat er wapens achter kunnen blijven als Oekraners plots hun positie moeten verlaten vanwege beschietingen oid, dat lijkt mij logisch. En dan bestaat er uiteraard kans dat het in Russische handen valt of in handen van plunderaars.

Maar dat wil niet zeggen dat we vanwege dit Oekrane maar in de steek moeten laten.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205600163
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:11 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Het risico dat wapens in verkeerde handen kunnen vallen is evident, als we dat al ter discussie stellen is er blijkbaar geen discussie mogelijk. Waar denk je dat in het begin de weerstand vandaan kwam om direct zware wapens te leveren?
Alles heeft een risico, dat jij vrij rond loopt (denk ik) heeft ook een risico. Het gaat erom hoe groot het risico is en wat de afweging is als je daarom alles maar helemaal de boel de boel laat. Alleen maar willen speculeren over iets zonder dat je wil duidelijk maken wat netto het toegevoegde gevaar is, heeft helemaal niets met discussiren te maken.
pi_205600189
quote:
84s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:14 schreef Starhopper het volgende:

[..]
[..]
Dat er wapens achter kunnen blijven als Oekraners plots hun positie moeten verlaten vanwege beschietingen oid, dat lijkt mij logisch. En dan bestaat er uiteraard kans dat het in Russische handen valt of in handen van plunderaars.

Maar dat wil niet zeggen dat we vanwege dit Oekrane maar in de steek moeten laten.
Tr00.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205600201
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:11 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
En je mag niet speculeren als leek? Net zoals we doen in tig topics hier? Reken jij alle suggesties en dingen die je oppert in bijvoorbeeld het boeren topic eerst helemaal door?
Ik gebruik daar wel bronnen en grafieken om m'n posts te onderbouwen of enigszins aannemelijk te maken.

quote:
Je speelt nooit bondscoach vanaf de bank tijdens een EK/WK?
Heb niet zoveel met voetbal.

quote:
Het risico dat wapens in verkeerde handen kunnen vallen is evident, als we dat al ter discussie stellen is er blijkbaar geen discussie mogelijk. Waar denk je dat in het begin de weerstand vandaan kwam om direct zware wapens te leveren?
Omdat technologie in Russische handen terecht kan komen, wat niet altijd gewenst is.
Daarnaast werd er in het begin ook nog afgetast hoe ver we konden gaan in het steunen van Oekrane zonder direct het conflict te escaleren.

Het leger van Rusland blijkt nogal overschat te zijn, gelukkig.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 15:23:29 #215
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205600211
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:03 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ja, zo werkt het dus niet vriend. Jij claimt dat het gebeurd dus dan is het aan jou om dat te onderbouwen, iets dat je trouwens al een paar topics (!) lang gevraagd wordt maar waar je klaarblijkelijk dus niet toe in staat bent. Het is niet zo alsof het waar is tot anderen het tegendeel bewezen wordt. En anders weet ik in diezelfde categorie nog wel een goeie:

Sandman maakt in zijn vrije tijd graag foto's van de anussen van kleine jongetjes (rare hobby weet ik maar ieder zijn eigen). Heb ik ergens een aanleiding gezien om dat aan te nemen? Tuurlijk niet. Maar ik heb ook nog niemand het tegendeel zien bewijzen dus dan moet er haast wel een kern van waarheid in zitten toch?
Hmm, waar rook is, is vuur! Tja, dan moeten er wel duidelijke bewijzen komen waarom @Mr.Sandman dat niet zou doen inderdaad.
pi_205600214
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:16 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Alles heeft een risico, dat jij vrij rond loopt (denk ik) heeft ook een risico. Het gaat erom hoe groot het risico is en wat de afweging is als je daarom alles maar helemaal de boel de boel laat. Alleen maar willen speculeren over iets zonder dat je wil duidelijk maken wat netto het toegevoegde gevaar is, heeft helemaal niets met discussiren te maken.
Ik kan het niet helpen dat jij Oekranie in de steek laten als het enige alternatief ziet.

Net zoals ik je niet kan helpen met je schijnbaar dwangmatige beledigingen in vrijwel iedere post.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_205600220
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

Het leger van Rusland blijkt nogal overschat te zijn, gelukkig.
Heb je daar cijfers en onderzoek van? En dan natuurlijk geen simpel lullig NOS-berichtje. Echte, goede, harde en recente data.

Anders laat je dat speculeren maar achterwege. ;)
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  woensdag 10 augustus 2022 @ 15:25:42 #218
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 10 augustus 2022 @ 15:26:32 #219
408813 crew  trein2000
pi_205600234
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:25 schreef slashdotter3 het volgende:
100km aan toeristen die hun vakantie afbreken
[ twitter ]
Hopelijk komen ze allemaal uit Moskou.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205600241
quote:
10s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:23 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Ik kan het niet helpen dat jij Oekranie in de steek laten als het enige alternatief ziet.
Waaruit biljkt dat dat zo is?
quote:
Net zoals ik je niet kan helpen met je schijnbaar dwangmatige beledigingen in vrijwel iedere post.
Waardoor voel je je precies beledigd?
pi_205600255
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:27 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Waaruit biljkt dat dat zo is?
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:16 schreef EinarBoe het volgende:
Het gaat erom hoe groot het risico is en wat de afweging is als je daarom alles maar helemaal de boel de boel laat.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_205600275
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:29 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
[..]

Ok, maar dat zegt toch niet dat ik denk dat het enige alternatief is om de boel de boel te laten? Ik ga alleen geen alternatieven aandragen als jij degene bent die nota bene over de wapenleveranties wil discussiren en dat niet kan doen door met een alternatief te komen.

Je bijdrage tot nu toe is geweest om alleen maar te willen zeggen dat iets risico's heeft. Niet hoe groot dat risico is, niet hoe we dat kunnen vermijden, niet hoe groot het risico is ten opzichte van andere acties, zoals niets doen, eigenlijk helemaal niets heb je tot nu toe aan de door jouw gewenste 'discussie' toegevoegd, behalve dat je vindt dat iets 'een risico' is. Dat is niet discussiren.
pi_205600317
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:32 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ok, maar dat zegt toch niet dat ik denk dat het enige alternatief is om de boel de boel te laten? Ik ga alleen geen alternatieven aandragen als jij degene bent die nota bene over de wapenleveranties wil discussiren en dat niet kan doen door met een alternatief te komen.

Je bijdrage tot nu toe is geweest om alleen maar te willen zeggen dat iets risico's heeft. Niet hoe groot dat risico is, niet hoe we dat kunnen vermijden, niet hoe groot het risico is ten opzichte van andere acties, zoals niets doen, eigenlijk helemaal niets heb je tot nu toe aan de door jouw gewenste 'discussie' toegevoegd, behalve dat je vindt dat iets 'een risico' is. Dat is niet discussiren.
Dus je moet letterlijk alle antwoorden hebben voordat je een onderwerp mag bespreken? Dat wordt lastig want dat zal zelden lukken.

Je kunt het je misschien niet voorstellen maar tijdens een discussie kun je ook nieuwe dingen leren, dat is juist het leuke. Ik weet niet precies alle risico's, ik weet niet precies alle problemen, ben niet op de hoogte van alle alternatieven. Jij waarschijnlijk ook niet maar wel een groep komen we misschien alweer wat verder. Het is geen wedstrijd ofzo.

Wat is een discussie dan volgens jou? Nooit toegeven, niets leren en beledigingen rondstrooien?

Voorlopig heeft ongeveer letterlijk iedereen vooral een poging gedaan een eventuele discussie te ontsporen.

Het is wederom ironie ten top.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_205600349
quote:
11s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:25 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Heb je daar cijfers en onderzoek van? En dan natuurlijk geen simpel lullig NOS-berichtje. Echte, goede, harde en recente data.

Anders laat je dat speculeren maar achterwege. ;)
Iedereen heeft het Russische leger nogal overschat, inclusief Poetin zelf:

Putin Boasts of Being Able to Take Kiev in 2 Weeks
https://time.com/3259699/putin-boast-kiev-2-weeks/

In het westen ging men er vanuit dat Kyiv in een paar dagen zou vallen. Sterker nog, de Duitsers dachten dat het in een paar uur geklaard zou zijn:
twitter


Nou, we hebben het gezien :')
pi_205600389
twitter

Twitterdraadje over de Russen die actief aan het jagen zijn op mannen tussen de 18 en 60 jaar in de bezetten gebieden om te dienen als kanonnenvoer.
pi_205600401
Ah..hier met ondertiteling. Mevrouw woonde er kennelijk al een tijdje. Op de Krim. En wil niet weg.
twitter
Definitely not CIA
  woensdag 10 augustus 2022 @ 15:50:34 #227
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205600405
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:25 schreef slashdotter3 het volgende:
100km aan toeristen die hun vakantie afbreken
[ twitter ]
Hoop mensen die er wonen.

Van de jankbal is ondertussen ondertitelde editie verschenen.

twitter


Krim schiereiland is sinds 2014 flink verrussificeerd.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 15:51:22 #228
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205600415
quote:
10s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:23 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Ik kan het niet helpen dat jij Oekranie in de steek laten als het enige alternatief ziet.

Leuk! Alternatieven!

1. We gaan actief meedoen aan deze oorlog, sturen geen materieel, maar mensen met materieel

2. .....

3. .....

Vertel welke alternatieven die niet defacto het opgeven van Oekraene zijn ga jij invullen op nummers twee en drie?
pi_205600427
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:44 schreef J.B. het volgende:

[..]
Iedereen heeft het Russische leger nogal overschat, inclusief Poetin zelf:

Putin Boasts of Being Able to Take Kiev in 2 Weeks
https://time.com/3259699/putin-boast-kiev-2-weeks/

In het westen ging men er vanuit dat Kyiv in een paar dagen zou vallen. Sterker nog, de Duitsers dachten dat het in een paar uur geklaard zou zijn:
[ twitter ]

Nou, we hebben het gezien :')
Precies. Je zou dus kunnen zeggen dat het aannemelijk is dat het Russische leger overschat werd. Daar zou ik het mee eens zijn.

Maar volgens de standaarden hier is dat blijkbaar onvoldoende. Ik zie geen grafieken, cijfers, onderzoeken en analyses die dezelfde conclusie trekken.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_205600431
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:00 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Voorlopig heb je inhoudelijk nog niets toe weten te voegen. Ben je dat van plan?
meer dan jou dus ik laat het hierbij. De suggestieve vragen zijn weer terug.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205600446
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
meer dan jou dus ik laat het hierbij. De suggestieve vragen zijn weer terug.
Dan beschouw ik het als een overwinning.

Niet boos zijn.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_205600453
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:50 schreef capricia het volgende:
Ah..hier met ondertiteling. Mevrouw woonde er kennelijk al een tijdje. Op de Krim. En wil niet weg.
[ twitter ]
Een mevrouw zit in de auto en vind het jammer dat ze weg moet?
Vakman pur sang
pi_205600473
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:51 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Leuk! Alternatieven!

1. We gaan actief meedoen aan deze oorlog, sturen geen materieel, maar mensen met materieel

2. .....

3. .....

Vertel welke alternatieven die niet defacto het opgeven van Oekraene zijn ga jij invullen op nummers twee en drie?
Je kunt bepaalde wapensystemen uitsluiten van levering, zoals we al doen in principe.

Toezichthouders op de grond, ik durf best te speculeren (oh nee! :o) dat die er misschien al wel zijn.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  woensdag 10 augustus 2022 @ 16:00:07 #234
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205600485
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:44 schreef J.B. het volgende:
Iedereen heeft het Russische leger nogal overschat, inclusief Poetin zelf:

Putin Boasts of Being Able to Take Kiev in 2 Weeks
https://time.com/3259699/putin-boast-kiev-2-weeks/

In het westen ging men er vanuit dat Kyiv in een paar dagen zou vallen. Sterker nog, de Duitsers dachten dat het in een paar uur geklaard zou zijn:
[ twitter ]

Nou, we hebben het gezien :')
Dankzij Westerse training, wapens en realtime informatie (zoals die vliegtuigen met paratroopers die het vliegveld moesten veroveren die uit de lucht geschoten werden) is dat idd niet gebeurd.

En doordat Rusland zichzelf had overschat zodat ze in het begin niet gelijk all-in gingen. Had Rusland op 24 feb bijvoorbeeld 100 Iskanders op Kyiv gegooid en Zelensky gedood dan was het heel anders gelopen.
================
Edit wat betreft die paratroopers. Als het gelukt was om het vliegveld te veroveren dan hadden ze daarna eindeloos vliegtuigen vol met soldaten kunnen invliegen. Bijvoorbeeld elke dag 1000 soldaten erbij ver achter de Ukrainse frontlinie. Dat alleen al zou het een hele andere oorlog maken.

[ Bericht 4% gewijzigd door slashdotter3 op 10-08-2022 16:14:35 ]
pi_205600496
quote:
10s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:55 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Dan beschouw ik het als een overwinning.

Niet boos zijn.
Gefeliciteerd met je Paralympics medaille.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205600503
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 16:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Gefeliciteerd met je Paralympics medaille.
210207_1_daily234_06.jpg
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_205600509
Denken jullie dat er een kans is dat Oekrane de Krimbrug op gaat blazen zodra de toeristen veilig terug in Rusland zijn?
Definitely not CIA
pi_205600515
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 16:03 schreef capricia het volgende:
Denken jullie dat er een kans is dat Oekrane de Krimbrug op gaat blazen zodra de toeristen veilig terug in Rusland zijn?
Kans is er altijd. Hoe groot die kans is weet niemand hier.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205600519
quote:
6s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 16:03 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Zijn dat tegenspelers van groot acteertalent Steven Seagal?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 10 augustus 2022 @ 16:05:44 #240
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205600526
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 13:30 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Dat er wapens verdwijnen snapt iedereen. Dat die in "verkeerde" handen vallen ook. De wapens die aan Oekraine worden geleverd zijn echter een druppel in een oceaan van zeer schimmige wapenhandel. De realiteit is dat die "verkeerde" handen ook zonder westerse wapenleveranties aan vergelijkbare wapensystemen komen. Het blijven hameren op dat wapens in verkeerde handen kunnen vallen is dus gewoon een non-issue.
Ik heb even wat gegoogeld. Volgens dit artikel en de CBS-reportage, die een paar dagen geleden ook zijn gepost, bereikt slechts 30% de frontlinie. De rest verdwijnt in een 'black hole' of verschijnt op de zwarte markt, men heeft er vanaf het moment dat het Oekrane binnenkomt totaal geen zicht meer op wat ermee gebeurt. Na kritiek heeft CBS de tweet verwijderd wn het artikel aangepast.

https://www.cbsnews.com/n(...)weapons-front-lines/

Europol heeft ook aangegeven dat er tekenen van wapensmokkel uit Oekrane zijn en waarschuwt voor het gevaar daarvan.

https://frontnews.eu/en/news/details/36625

De jaarlijkse marktomvang voor illegale wapens wordt geschat op zo'n 1 miljard dollar wereldwijd. De VS alleen al heeft sinds februari zo'n 6 miljard dollar aan wapens geleverd. Als 70% daarvan dus zoekraakt en in verkeerde handen valt, zou dat dus al 4 x de jaarlijkse globale markt in illegale wapenhandel zijn.

Ik schat in dat het onwaarschijnlijk is dat die 70% allemaal in verkeerde handen vallen. Laten we eens 20% nemen. Zelfs dan is het dus al meer dan de totale globale markt met 1,2 miljard. Dat zou ik geen "druppel in een oceaan" noemen, maar een serieus probleem.
pi_205600538
quote:
11s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 16:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zijn dat tegenspelers van groot acteertalent Steven Seagal?
Geen idee, dat zou pure speculatie zijn.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  woensdag 10 augustus 2022 @ 16:09:29 #242
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205600573
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 16:03 schreef capricia het volgende:
Denken jullie dat er een kans is dat Oekrane de Krimbrug op gaat blazen zodra de toeristen veilig terug in Rusland zijn?
Doordat Rusland weet dat de brug een belangrijke target is hebben ze er heel veel luchtverdediging omheen geplaatst. Er nu ATACMS raketten aan spenderen is kansloos

Ukraine kan beter eerst de luchtverdediging verder slopen voordat ze het proberen.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 16:13:16 #243
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205600597
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:58 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Je kunt bepaalde wapensystemen uitsluiten van levering, zoals we al doen in principe.

Toezichthouders op de grond, ik durf best te speculeren (oh nee! :o) dat die er misschien al wel zijn.
We geven de Oekraners toch ook geen H-bommen op ICBMs, daar moet Poetin het maar mee doen hoor.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 10 augustus 2022 @ 16:13:22 #244
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205600598
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:58 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Je kunt bepaalde wapensystemen uitsluiten van levering, zoals we al doen in principe.

Toezichthouders op de grond, ik durf best te speculeren (oh nee! :o) dat die er misschien al wel zijn.
Niet alle gewenste wapensystemen worden geleverd dat is al zo. Interessant is dat Oekrane zelf systemen ontwikkeld die die gaten opvullen. Zodra Vilkha-M2 en Sapsan systemen echt beschikbaar komen wordt deze oorlog echt interessant. Raketten op het Kremlin, hmmm.

Toezichthouders tijdens oorlogshandelingen? Wat stel je je daarbij voor? Wat doen die om Oekrans grondgebied te beschermen?
pi_205600625
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 16:05 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik heb even wat gegoogeld. Volgens dit artikel en de CBS-reportage, die een paar dagen geleden ook zijn gepost, bereikt slechts 30% de frontlinie. De rest verdwijnt in een 'black hole' of verschijnt op de zwarte markt, men heeft er vanaf het moment dat het Oekrane binnenkomt totaal geen zicht meer op wat ermee gebeurt. Na kritiek heeft CBS de tweet verwijderd wn het artikel aangepast.

https://www.cbsnews.com/n(...)weapons-front-lines/

Europol heeft ook aangegeven dat er tekenen van wapensmokkel uit Oekrane zijn en waarschuwt voor het gevaar daarvan.

https://frontnews.eu/en/news/details/36625

De jaarlijkse marktomvang voor illegale wapens wordt geschat op zo'n 1 miljard dollar wereldwijd. De VS alleen al heeft sinds februari zo'n 6 miljard dollar aan wapens geleverd. Als 70% daarvan dus zoekraakt en in verkeerde handen valt, zou dat dus al 4 x de jaarlijkse globale markt in illegale wapenhandel zijn.

Ik schat in dat het onwaarschijnlijk is dat die 70% allemaal in verkeerde handen vallen. Laten we eens 20% nemen. Zelfs dan is het dus al meer dan de totale globale markt met 1,2 miljard. Dat zou ik geen "druppel in een oceaan" noemen, maar een serieus probleem.
Die 30% volgens dat artikel gaat over "non-lethal military aid", geen wapens dus. Ik denk dat een groot deel van de overige 70% vooral in magazijnen ligt opgeslagen waarbij niemand echt kan beslissen hoe en waar alles het beste terecht kan komen.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 16:22:58 #246
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205600646
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 16:17 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Die 30% volgens dat artikel gaat over "non-lethal military aid", geen wapens dus.
Nee, dat ging over alles. Degene die gevolgd werd, levert 'non-lethal military aid'. Echter ging de reportage vooral over de wapens. Een mevrouw van Amnesty kwam ook aan het woord en trok parallellen met Afghanistan en Irak. Maar goed, sinds het rapport heeft Amnesty ook direct volledig afgedaan, heb ik de indruk.
pi_205600650
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 16:17 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Die 30% volgens dat artikel gaat over "non-lethal military aid", geen wapens dus. Ik denk dat een groot deel van de overige 70% vooral in magazijnen ligt opgeslagen waarbij niemand echt kan beslissen hoe en waar alles het beste terecht kan komen.
Gewoon verbrandtrommels en helmen.
Vakman pur sang
pi_205600663
Niet oninteressant:
twitter

twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 10 augustus 2022 @ 16:26:18 #249
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205600673
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 16:13 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Niet alle gewenste wapensystemen worden geleverd dat is al zo. Interessant is dat Oekrane zelf systemen ontwikkeld die die gaten opvullen. Zodra Vilkha-M2 en Sapsan systemen echt beschikbaar komen wordt deze oorlog echt interessant. Raketten op het Kremlin, hmmm.

Toezichthouders tijdens oorlogshandelingen? Wat stel je je daarbij voor? Wat doen die om Oekrans grondgebied te beschermen?
De Amerikanen hebben een prima beeld bij hoe dat moet. Uit hetzelfde artikel hierboven:

quote:
Editor's note: This article has been updated to reflect changes since the CBS Reports documentary "Arming Ukraine" was filmed, and the documentary is also being updated. Jonas Ohman says the delivery has significantly improved since filming with CBS in late April. The government of Ukraine notes that U.S. defense attach Brigadier General Garrick M. Harmon arrived in Kyiv in August 2022 for arms control and monitoring.
Schijnbaar heeft de reportage wel wat alarmbellen doen rinkelen, want augustus is slechts 10 dagen onderweg.
pi_205600682
twitter
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')