Ik zou mezelf niet zo op de borst kloppen over beargumentering als je niet verder komt dan facebookplaatjes dumpen.quote:Op maandag 8 augustus 2022 18:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ontken geen wetenschap hoor. Maar zelfs al zou ik dan doen, dan doe ik dan tenminste met een flintertje beargumentering.
Geen facebook, gewoon een opsomming van weldegelijk gemaakte claims in het verledenquote:Op maandag 8 augustus 2022 18:57 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ik zou mezelf niet zo op de borst kloppen over beargumentering als je niet verder komt dan facebookplaatjes dumpen.
Ah leuk, tijd om te doen alsof 'de anderen' generaliseren. Maar gelukkig is er nog één kritisch kijker over in dit topic, die weliswaar nog nooit met een steekhoudend argument is gekomen en steevast verdwijnt zodra al zijn claims weerlegd worden met bronnen, maar oh wat is ie toch een kritisch denker!quote:Op maandag 8 augustus 2022 18:47 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Mooi hoe mensen denken, zo zwart wit.
Of je gelooft in de wetenschap, dan ben je een gelovige.
Of je ontkent de wetenschap, dan ben je een ongelovige.
Kritisch kijken kunnen volgelingen niet.
Je bent natuurlijk al die claims langsgegaan om even te checken of ze wel degelijk gemaakt zijn en door wie, en hoeveel navolging al die uitspraken kregen bij de rest van de relevante wetenschappelijke wereld op dat moment. Want anders zou het gewoon een mongoloïde plaatje van facebook zijn zonder enige verdere waarde. Toch?quote:Op maandag 8 augustus 2022 18:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Geen facebook, gewoon een opsomming van weldegelijk gemaakte claims in het verleden.
Goh wat raar. Ik heb al een paar keer voorgerekend hoeveel landbouwgrond nodig is voor een miljoen woningen (procenten). Ik heb informatie aangedragen over veeteelt versus akkerbouw (oh ja dat waren wel wetenschappelijke rapporten, dus onbetrouwbaar natuurlijk), enzovoort enzovoort. Heb je waarschijnlijk overheen gelezenquote:Op maandag 8 augustus 2022 18:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ontken geen wetenschap hoor. Maar zelfs al zou ik dan doen, dan doe ik dan tenminste met een flintertje beargumentering.
Jij komt elke keer niet verder dan een variant op "ik heb al 736 keer gezegd dat je ongelijk hebt, neem het nou eens blindelings van me aan".
Geeft niet hoor, maar het arrogante toontje er dan bij alsof je een boze schoolmeester bent die het geklier nu wel eens zat is past dan niet echt, die schoolmeester geeft daarna iig nog gewoon les.
Lache joh ergens op zo'n boerenerf toen ze op het idee kwamen. Natuurlijk willen ze wel geholpen worden door diezelfde brandweer als hun megastal in de fik staat.quote:Op maandag 8 augustus 2022 17:44 schreef rutger05 het volgende:
Een brandput van de brandweer volstorten met gier is ronduit misdadig. Gelukkig kon de bermbrand wel geblust worden. Als de brandput wel was gebruikt was de brandweerwagen zwaar beschadigd geraakt.
https://www.telegraaf.nl/(...)er-tijdens-bermbrand
het zonnenbloemen pitten welquote:
@Montagui ik ben een van die mensen die praat over terrorboeren. Als je nu weer zoiets als dit leest wat hebben die mensen dan als doel wat niet het predikaat terrorboeren verdient?quote:Op maandag 8 augustus 2022 17:44 schreef rutger05 het volgende:
Een brandput van de brandweer volstorten met gier is ronduit misdadig. Gelukkig kon de bermbrand wel geblust worden. Als de brandput wel was gebruikt was de brandweerwagen zwaar beschadigd geraakt.
quote:Op maandag 8 augustus 2022 17:44 schreef rutger05 het volgende:
En daar is niets mis mee. Daarvoor is een forum.quote:Op maandag 8 augustus 2022 19:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar waar de protesten over gaan, ja daar kan ik me wel in vinden. Hoe vaak je me ook vertelt dat ik ongelijk heb.
Dat je je mening verkondigd is prima.quote:Op maandag 8 augustus 2022 19:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, nou graag gedaan hoor.
En ik verdedig geen acties die voor onnodige onveligheid zorgen hoor, daarvan vind ik ook dat die incidenten te ver gaan.
Maar aangezien er nogal wat boeren zijn, behoorlijk verspreid over heel Nederland, wil ik persoonlijk ook niet zo ver gaan om alle boeren dan maar aansprakelijk te houden voor een paar extremere boeren. Dat soort mensen hou je helaas bij elk protest wel.
Maar waar de protesten over gaan, ja daar kan ik me wel in vinden. Hoe vaak je me ook vertelt dat ik ongelijk heb.
Nu nog de klassieker hoe je de hongersnood gaat oplossen met intensieve veehouderij in Nederland.quote:Op maandag 8 augustus 2022 16:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Klassieker dan nog maar een keer:
[ afbeelding ]
kloptquote:Op maandag 8 augustus 2022 19:25 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
En daar is niets mis mee. Daarvoor is een forum.
En om je ongelijk dan meteen maar even aan te tonen wat feiten
- grootschalige woningbouw doet geen serieuze aanslag op het beschikbare landbouwareaal
- voor hogere voedselzekerheid in NL moeten we de veestapel sterk verminderen
- migranten hebben geen enkele relatie met de boerenprotesten
- klimaat en milieu zijn gewoon bewezen problemen, boeren spelen daar een rol in
- boeren frustreren en tiranniseren al sinds de jaren zeventig de discussie over verandering
Maar jij mag best de veeteelt industrie verdedigen hoor, dat moet je helemaal zelf weten
hongersnood kun je best oplossen met aardappelen, mais , rijst en graanquote:Op maandag 8 augustus 2022 19:29 schreef SjonShitcoin het volgende:
[..]
Nu nog de klassieker hoe je de hongersnood gaat oplossen met intensieve veehouderij in Nederland.
Inderdaad, wat vegans eten kan niet voor eten doorgaanquote:
das waar,quote:Op maandag 8 augustus 2022 19:39 schreef SjonShitcoin het volgende:
Inderdaad een maaltijd is niet compleet zonder een stuk dierenmishandeling uit de intensieve veeteelt op je bord.
Asjequote:Op maandag 8 augustus 2022 20:02 schreef SjonShitcoin het volgende:
Benieuwd wat het volgende facebookplaatje gat worden .
win win situatie dan.quote:Op maandag 8 augustus 2022 20:17 schreef Candymannetje het volgende:
Ik heb de indruk dat veel vegetariers van de gelegenheid gebruik willen maken om het vleesgebruik te verminderen.
De een dringt de ander zijn wil op.quote:
quote:Op maandag 8 augustus 2022 20:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De een dringt de ander zijn wil op.
Win-win, als je een extreme activist bent dan.
Dat ontken ik dan ook niet. Maar mensen DWINGEN om wat minder vlees te eten is geen win win uiteraardquote:Op maandag 8 augustus 2022 20:31 schreef Malavita het volgende:
[..]wat minder vlees eten is alleen maar goed. Maar blijf lekker in 1950 hangen.
wie dwingt wie danquote:Op maandag 8 augustus 2022 20:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat ontken ik dan ook niet. Maar mensen DWINGEN om wat minder vlees te eten is geen win win uiteraard.
Dwingen is geen sprake van, is het ook nooit geweest. Maar vlees wat duurder is omdat de huidige georganiseerde dierenmishandeling op enig moment echt aan banden wordt gelegd is voorspelbaar.quote:Op maandag 8 augustus 2022 20:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat ontken ik dan ook niet. Maar mensen DWINGEN om wat minder vlees te eten is geen win win uiteraard.
En zo moeten wij leven volgens het urgenda vonnis, uitgesproken door een rechter en ondertussen proberen de boeren ons hun wil op te dringen.....quote:Op maandag 8 augustus 2022 20:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Elke keer als de voordelen van een grotendeels plantaardig dieet worden gepromoot gaat het gelijk weer over opdringen.quote:Op maandag 8 augustus 2022 20:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Lijkt me niet.quote:
Antifa heeft zich oneigenlijk toegang verschaft tot een boerenerf en gier opgepompt en meegenomen om de boeren zwart e maken!!1!~!1!quote:
of moslims.... ken ook tohhquote:Op maandag 8 augustus 2022 21:52 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Antifa heeft zich oneigenlijk toegang verschaft tot een boerenerf en gier opgepompt en meegenomen om de boeren zwart e maken!!1!~!1!
Of Romeo's.
Dat zijn dezelfde mensen die keihard roepen dat de overheid meer moet doen als iets misgaat. Nu heeft Urgenda in dit geval weten te regelen dat er ook nog een planeet moet zijn voor de kleinkinderen van die kleuters maar dat past niet in hun straatje want een ander moet het maar doen.quote:Op maandag 8 augustus 2022 21:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En zo moeten wij leven volgens het urgenda vonnis, uitgesproken door een rechter en ondertussen proberen de boeren ons hun wil op te dringen.....
Er zijn een paar grote probleem en we zoeken oplossingen. Er is een enorm tekort aan voedsel en nu zijn er ideeën die zowel goed voor het klimaat zijn en honger kunnen verkleinen. Waarom voor een grote groep mensen ideeën bij voorbaat de prullenbak in moeten zal ik nooit begrijpen
Waarschijnlijk had n Groen-Links-woke-meisje nog een jerrycan gier in haar A'damse appartement staan en is ze met haar bakfiets over de afsluitdijk naar Friesland getrapt. Zo zal t zijn gegaan.quote:Op maandag 8 augustus 2022 21:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
of moslims.... ken ook tohh
ik las zoiets van 'aliens' ... maar dat gaat wel hoor
En ze was haar hakenkruis-vlag vergeten. En even terugfietsen was te verquote:Op maandag 8 augustus 2022 22:24 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Waarschijnlijk had n Groen-Links-woke-meisje nog een jerrycan gier in haar A'damse appartement staan en is ze met haar bakfiets over de afsluitdijk naar Friesland getrapt. Zo zal t zijn gegaan.
Ronduit misdadig.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben inmiddels overleden
"De woordvoerder wil niet meteen een link leggen met de boerenprotesten."quote:
Ik hoef niet nog eens rond te kijken waarom er zoveel geexporteerd wordt van ons topspul, jij blijkbaar wel.quote:Op maandag 8 augustus 2022 22:06 schreef SjonShitcoin het volgende:
[..]
Er lijkt jou wel meer niet dus daar sta ik niet van te kijken
Even goeie vrienden.
Paternotte is een vooringenomen idioot over de landbouwsector.quote:
omdat nederland bereid is heel veel varkens vet te mesten voor Italiequote:Op maandag 8 augustus 2022 23:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik hoef niet nog eens rond te kijken waarom er zoveel geexporteerd wordt van ons topspul, jij blijkbaar wel.
Ga uw gang zou ik zeggen.
kijk eens rond hoe hoog de voermais staat in Nederland , allemaal voer voor de koeien en de varkensquote:Op maandag 8 augustus 2022 23:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik hoef niet nog eens rond te kijken waarom er zoveel geexporteerd wordt van ons topspul, jij blijkbaar wel.
Ga uw gang zou ik zeggen.
quote:Hoe het zit De vleeskoe is het meest 'waterintensieve' consumptiedier: zo'n 15.400 liter water wordt verbruikt per kilo vleeskoe.
Hierbij gaat het niet alleen om het water dat de koe drinkt, maar ook het water dat nodig is voor het schoonmaken van de stallen en het water dat nodig is voor het verbouwen van hun voedsel.
quote:Bij consumptieaardappelen en zaaiuien lagen de hectare opbrengsten in 2019 onder het langjarig gemiddelde. De opbrengst consumptieaardappelen kwam met 47,9 ton per hectare onder het langjarig gemiddelde van 49,8 ton per hectare, die van zaaiuien op 50,3 ton per hectare (langjarig gemiddelde: 57,2 ton per hectare).
quote:De oppervlakte landbouwgrond bestemd voor de bollenteelt blijft stijgen.
Het areaal bloembollen was in 2017 vergeleken met 2000 met 18 procent gegroeid naar meer dan 26 duizend hectare.
Vooral de tulpenbollenteelt is in deze periode toegenomen.
Het aantal bloembollentelers is tegelijkertijd gedaald.
Dat blijkt uit de definitieve cijfers van de CBS-landbouwtelling.
quote:De groei bedroeg 5% meer dan in 2019, zo blijkt uit de voorlopige uitkomsten van de Landbouwtelling van het CBS. Het areaal snijmaïs bestaat volgens telling dit jaar uit 196.930 hectare en ligt hiermee bijna 5,1% hoger dan vorig jaar. Ook het aantal bedrijven met snijmaïs in het areaal is toegenomen.
quote:Het areaal voederbieten in Nederland groeit dit jaar door met 500 hectare naar in totaal 3.000 hectare. Dat is de inschatting van zadenleverancier Limagrain op basis van de eigen verkoopgegevens. Het gewas wint aan populariteit bij Nederlandse melkveehouders
Dank voor deze nutteloze infoquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 16:25 schreef michaelmoore het volgende:
dat zou 15 miljard kilogram aardappels kunnen zijn daar kun je heel afrika mee voeden
En elkaar afslachten omdat hun denkbeeldige vriendje beter is dan het denkbeeldige vriendje van de buurstam uiteraard, dat is ook belangrijk!quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 17:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dank voor deze nutteloze info![]()
Afrika betaald geen fuck.
En ze hebben zelf een prima klimaat om voedsel te verbouwen alleen doen ze het niet. Want een beetje warlord uithangen en kindjes gebruiken voor diamanten, zink en cadmium te zoeken is belangrijker.
Heeft het zin om jou te proberen te overtuigen dat de situatie die zich nu in Afrika voltrekt het gevolg is van eeuwenlange kolonisatie.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 17:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dank voor deze nutteloze info![]()
Afrika betaald geen fuck.
En ze hebben zelf een prima klimaat om voedsel te verbouwen alleen doen ze het niet. Want een beetje warlord uithangen en kindjes gebruiken voor diamanten, zink en cadmium te zoeken is belangrijker.
'alles is de schuld van de blankies!!!'quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 17:28 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Heeft het zin om jou te proberen te overtuigen dat de situatie die zich nu in Afrika voltrekt het gevolg is van eeuwenlange kolonisatie.
Zo ja,
"De situatie die zich nu in Afrika voltrekt, is het gevolg van eeuwenlange kolonisatie".
Zo nee, dan heb ik niks gezegd.
Nee. Cijfers heb ik niet, maar ik gok dat alles wat de blanke ooit uit Afrika gehaald heeft (ik bedoel niet handelen, maar illegaal) inmiddels driedubbel is terugbetaald in ontwikkelingshulp. En wat heeft die hulp uitgehaald, record verkopen voor Rolls Royce en Lockheed Martin voornamelijkquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 17:28 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Heeft het zin om jou te proberen te overtuigen dat de situatie die zich nu in Afrika voltrekt het gevolg is van eeuwenlange kolonisatie.
Zo ja,
"De situatie die zich nu in Afrika voltrekt, is het gevolg van eeuwenlange kolonisatie".
Zo nee, dan heb ik niks gezegd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |