abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 augustus 2022 @ 18:57:44 #151
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205582471
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2022 18:38 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik ontken geen wetenschap hoor :). Maar zelfs al zou ik dan doen, dan doe ik dan tenminste met een flintertje beargumentering.
Ik zou mezelf niet zo op de borst kloppen over beargumentering als je niet verder komt dan facebookplaatjes dumpen.
  maandag 8 augustus 2022 @ 18:59:01 #152
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205582489
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 18:57 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ik zou mezelf niet zo op de borst kloppen over beargumentering als je niet verder komt dan facebookplaatjes dumpen.
Geen facebook, gewoon een opsomming van weldegelijk gemaakte claims in het verleden :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 8 augustus 2022 @ 19:00:07 #153
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205582498
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 18:47 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Mooi hoe mensen denken, zo zwart wit.
Of je gelooft in de wetenschap, dan ben je een gelovige.
Of je ontkent de wetenschap, dan ben je een ongelovige.
Kritisch kijken kunnen volgelingen niet.
Ah leuk, tijd om te doen alsof 'de anderen' generaliseren. Maar gelukkig is er nog één kritisch kijker over in dit topic, die weliswaar nog nooit met een steekhoudend argument is gekomen en steevast verdwijnt zodra al zijn claims weerlegd worden met bronnen, maar oh wat is ie toch een kritisch denker!
  maandag 8 augustus 2022 @ 19:01:08 #154
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205582509
quote:
4s.gif Op maandag 8 augustus 2022 18:59 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Geen facebook, gewoon een opsomming van weldegelijk gemaakte claims in het verleden :).
Je bent natuurlijk al die claims langsgegaan om even te checken of ze wel degelijk gemaakt zijn en door wie, en hoeveel navolging al die uitspraken kregen bij de rest van de relevante wetenschappelijke wereld op dat moment. Want anders zou het gewoon een mongoloïde plaatje van facebook zijn zonder enige verdere waarde. Toch?
  maandag 8 augustus 2022 @ 19:03:31 #155
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205582537
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2022 18:38 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik ontken geen wetenschap hoor :). Maar zelfs al zou ik dan doen, dan doe ik dan tenminste met een flintertje beargumentering.

Jij komt elke keer niet verder dan een variant op "ik heb al 736 keer gezegd dat je ongelijk hebt, neem het nou eens blindelings van me aan".

Geeft niet hoor, maar het arrogante toontje er dan bij alsof je een boze schoolmeester bent die het geklier nu wel eens zat is past dan niet echt, die schoolmeester geeft daarna iig nog gewoon les :').
Goh wat raar. Ik heb al een paar keer voorgerekend hoeveel landbouwgrond nodig is voor een miljoen woningen (procenten). Ik heb informatie aangedragen over veeteelt versus akkerbouw (oh ja dat waren wel wetenschappelijke rapporten, dus onbetrouwbaar natuurlijk), enzovoort enzovoort. Heb je waarschijnlijk overheen gelezen

Maar blijf vooral terreur steunen, feiten ontkennen en je informatie van vage sociale media halen. Heel vermakelijk
pi_205582617
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 17:44 schreef rutger05 het volgende:
Een brandput van de brandweer volstorten met gier is ronduit misdadig. Gelukkig kon de bermbrand wel geblust worden. Als de brandput wel was gebruikt was de brandweerwagen zwaar beschadigd geraakt.

https://www.telegraaf.nl/(...)er-tijdens-bermbrand
Lache joh ergens op zo'n boerenerf toen ze op het idee kwamen. Natuurlijk willen ze wel geholpen worden door diezelfde brandweer als hun megastal in de fik staat.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  maandag 8 augustus 2022 @ 19:10:38 #157
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_205582620
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 17:34 schreef quirina het volgende:

[..]
En de graan komt uit Oekraïne
het zonnenbloemen pitten wel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_205582633
quote:
Een brandput van de brandweer volstorten met gier is ronduit misdadig. Gelukkig kon de bermbrand wel geblust worden. Als de brandput wel was gebruikt was de brandweerwagen zwaar beschadigd geraakt.

@Montagui ik ben een van die mensen die praat over terrorboeren. Als je nu weer zoiets als dit leest wat hebben die mensen dan als doel wat niet het predikaat terrorboeren verdient?

Zelfs politie durft niet op te treden vanwege dreigementen, geweld of escalatie. Deze club wil maar een ding en dat is zijn zin zonder overleg en als het nodig is met geweld. Dat is gevaarlijk gedrag ten koste van de rest van de Nederlandse burgers
pi_205582717
quote:

:r
  maandag 8 augustus 2022 @ 19:25:53 #160
403588 mcmlxiv
pi_205582767
quote:
4s.gif Op maandag 8 augustus 2022 19:16 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Maar waar de protesten over gaan, ja daar kan ik me wel in vinden. Hoe vaak je me ook vertelt dat ik ongelijk heb :).
En daar is niets mis mee. Daarvoor is een forum.

En om je ongelijk dan meteen maar even aan te tonen wat feiten
- grootschalige woningbouw doet geen serieuze aanslag op het beschikbare landbouwareaal
- voor hogere voedselzekerheid in NL moeten we de veestapel sterk verminderen
- migranten hebben geen enkele relatie met de boerenprotesten
- klimaat en milieu zijn gewoon bewezen problemen, boeren spelen daar een rol in
- boeren frustreren en tiranniseren al sinds de jaren zeventig de discussie over verandering

Maar jij mag best de veeteelt industrie verdedigen hoor, dat moet je helemaal zelf weten
  maandag 8 augustus 2022 @ 19:29:01 #161
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_205582786
quote:
4s.gif Op maandag 8 augustus 2022 19:16 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Oh, nou graag gedaan hoor :).

En ik verdedig geen acties die voor onnodige onveligheid zorgen hoor, daarvan vind ik ook dat die incidenten te ver gaan.

Maar aangezien er nogal wat boeren zijn, behoorlijk verspreid over heel Nederland, wil ik persoonlijk ook niet zo ver gaan om alle boeren dan maar aansprakelijk te houden voor een paar extremere boeren. Dat soort mensen hou je helaas bij elk protest wel.

Maar waar de protesten over gaan, ja daar kan ik me wel in vinden. Hoe vaak je me ook vertelt dat ik ongelijk heb :).
Dat je je mening verkondigd is prima.
Maar de discussie gaat scheef als je dat op “zogenaamde” feiten gaat baseren die dat niet zijn.

Maar daar zijn de boeren ook heel goed in door te verkondigen dat als zij er mee stoppen we geen eten meer hebben.
Als 80% van de boeren er mee stopt kunnen wij nog steeds voor een prima prijs eten.
Maar dat is een ongemakkelijke waarheid voor ze daarnaast is het een ongemakkelijke waarheid dat ze een dusdanige impact hebben op hun omgeving dat het niet meer recht te praten is wat ze doen.
Waarom moet een landje als Nederland de nummer 2 wereldwijd zijn. Nummer 2!???

Het is zeer jammer dat ze door de politiek, de landbouw industrie en de banken jaren het hand boven het hoofd hebben gehouden van de boeren.
Dat is onterecht en ook niet hun fout.

Ik ben voor drastische inperking van de boeren maar dan wel met een gouden handdruk voor ze!
Dus niet onteigenen maar maak er maar miljonairs van (zijn de meesten toch maar ook zeg maar na aftrek van de schulden). Maar dat is mijn mening op basis van de feiten van de impact van een intensief boeren bedrijf op de omgeving!

Daarnaast heeft iedereen boter op z’n hoofd die beweert dat de boeren andere opties hebben.
De situatie waar we nu in zitten is omdat de wet niet werd gehandhaafd.

En nu is een schone en veilige leefomgeving ook nog eens een mensenrecht geworden. Daar gaat geen 1 rechter iets anders over oordelen dan dat dit mensenrecht gehandhaafd dient te worden zodra iemand dit gaat toetsen.

Dus een Thierry of een Caroline kan wel anders roepen en f*ck als het CDA en de VVD eens gek doen en ze vegen zelf die stikstofwetgeving van tafel.
Dan nog is er dat mensenrecht inmiddels wat de boeren schaakmat zet. Want hun impact op de omgeving is helaas niet veilig en schoon. En ja dat geldt ook voor TATA en Schiphol. Dat klopt zeker maar wellicht moeten we eens gaan denken hoe we ons land indelen waarbij we kunnen boeren, kunnen vliegen, staal kunnen produceren maar ook veilig kunnen leven.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_205582789
quote:
6s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Klassieker dan nog maar een keer:

[ afbeelding ]
Nu nog de klassieker hoe je de hongersnood gaat oplossen met intensieve veehouderij in Nederland.
  maandag 8 augustus 2022 @ 19:34:01 #163
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_205582827
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 19:25 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
En daar is niets mis mee. Daarvoor is een forum.

En om je ongelijk dan meteen maar even aan te tonen wat feiten
- grootschalige woningbouw doet geen serieuze aanslag op het beschikbare landbouwareaal
- voor hogere voedselzekerheid in NL moeten we de veestapel sterk verminderen
- migranten hebben geen enkele relatie met de boerenprotesten
- klimaat en milieu zijn gewoon bewezen problemen, boeren spelen daar een rol in
- boeren frustreren en tiranniseren al sinds de jaren zeventig de discussie over verandering

Maar jij mag best de veeteelt industrie verdedigen hoor, dat moet je helemaal zelf weten
klopt
maaar niet zo hameren op natuurherstel , het klimaat is het probleem en dat er boeren weg moeten dat is omdat de landbouw veel teveel ruimte inneemt, niet vanwege stikstof

quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 19:29 schreef SjonShitcoin het volgende:

[..]
Nu nog de klassieker hoe je de hongersnood gaat oplossen met intensieve veehouderij in Nederland.
hongersnood kun je best oplossen met aardappelen, mais , rijst en graan

niet door 50 kg mais te telen dat aan de koeien te geven en 5 liter melk terug te krijgen
ook niet door brood aan de varkens te geven
das niet handig

Dan hebben mensen honger en de varkens hebben lekker te vreten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_205582850
  maandag 8 augustus 2022 @ 19:36:58 #165
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205582859
quote:
Inderdaad, wat vegans eten kan niet voor eten doorgaan :').
Get woke, go broke!
pi_205582878
Inderdaad een maaltijd is niet compleet zonder een stuk dierenmishandeling uit de intensieve veeteelt op je bord.
  maandag 8 augustus 2022 @ 19:46:20 #167
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_205582934
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 19:39 schreef SjonShitcoin het volgende:
Inderdaad een maaltijd is niet compleet zonder een stuk dierenmishandeling uit de intensieve veeteelt op je bord.
das waar,
maar om gezond te zijn heb je die extra ingewanden niet nodig in je hamburger he
pi_205583073
Benieuwd wat het volgende facebookplaatje gat worden .
pi_205583106
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:02 schreef SjonShitcoin het volgende:
Benieuwd wat het volgende facebookplaatje gat worden .
Asje
pi_205583215
Ik heb de indruk dat veel vegetariers van de gelegenheid gebruik willen maken om het vleesgebruik te verminderen.
pi_205583251
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:17 schreef Candymannetje het volgende:
Ik heb de indruk dat veel vegetariers van de gelegenheid gebruik willen maken om het vleesgebruik te verminderen.
win win situatie dan.
  maandag 8 augustus 2022 @ 20:26:05 #172
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205583297
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:21 schreef Malavita het volgende:

[..]
win win situatie dan.
De een dringt de ander zijn wil op.

Win-win, als je een extreme activist bent dan :').
Get woke, go broke!
pi_205583341
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:26 schreef HeatWave het volgende:

[..]

:D wat minder vlees eten is alleen maar goed. Maar blijf lekker in 1950 hangen.
  maandag 8 augustus 2022 @ 20:33:36 #174
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205583359
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:31 schreef Malavita het volgende:

[..]
:D wat minder vlees eten is alleen maar goed. Maar blijf lekker in 1950 hangen.
Dat ontken ik dan ook niet. Maar mensen DWINGEN om wat minder vlees te eten is geen win win uiteraard :').
Get woke, go broke!
pi_205583385
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:33 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat ontken ik dan ook niet. Maar mensen DWINGEN om wat minder vlees te eten is geen win win uiteraard :').
wie dwingt wie dan :?
pi_205583386
twitter
  maandag 8 augustus 2022 @ 20:45:48 #177
403588 mcmlxiv
pi_205583484
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:33 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dwingen is geen sprake van, is het ook nooit geweest. Maar vlees wat duurder is omdat de huidige georganiseerde dierenmishandeling op enig moment echt aan banden wordt gelegd is voorspelbaar.

Veel duurder vlees is de beste manier om vleesgebruik terug te dringen. En nog goed voor de overblijvende veeboeren ook, mits we de macht van de agro- en supermarktmaffia in weten te perken.

En over 100 jaar wanneer we echt woke zijn gaan we koeien schadevergoeding betalen voor aangedaan leed in het verleden
pi_205583678
quote:

[..]

En zo moeten wij leven volgens het urgenda vonnis, uitgesproken door een rechter en ondertussen proberen de boeren ons hun wil op te dringen.....

Er zijn een paar grote probleem en we zoeken oplossingen. Er is een enorm tekort aan voedsel en nu zijn er ideeën die zowel goed voor het klimaat zijn en honger kunnen verkleinen. Waarom voor een grote groep mensen ideeën bij voorbaat de prullenbak in moeten zal ik nooit begrijpen
  maandag 8 augustus 2022 @ 21:32:08 #179
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_205584049
quote:

[..]

Elke keer als de voordelen van een grotendeels plantaardig dieet worden gepromoot gaat het gelijk weer over opdringen.

Hoeveel marketingbudget heeft de vlees en zuivelindustrie? Hoeveel belangenverenigingen zijn er wel niet ter promotie van kip en zuivel?

Vergelijk dat eens met de budgetten van de tegenstanders. Dat is David tegen Golliath. En toch zijn de vegetariërs opdringerig.
I am a black hole shitting into the void
  maandag 8 augustus 2022 @ 21:46:20 #180
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205584209
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 15:42 schreef SjonShitcoin het volgende:

[..]
Pot, ketel.
Lijkt me niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205584291
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:36 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]
Antifa heeft zich oneigenlijk toegang verschaft tot een boerenerf en gier opgepompt en meegenomen om de boeren zwart e maken!!1!~!1!

Of Romeo's.
pi_205584358
quote:
9s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:52 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Antifa heeft zich oneigenlijk toegang verschaft tot een boerenerf en gier opgepompt en meegenomen om de boeren zwart e maken!!1!~!1!

Of Romeo's.
of moslims.... ken ook tohh
ik las zoiets van 'aliens' ... maar dat gaat wel hoor
pi_205584401
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
En zo moeten wij leven volgens het urgenda vonnis, uitgesproken door een rechter en ondertussen proberen de boeren ons hun wil op te dringen.....

Er zijn een paar grote probleem en we zoeken oplossingen. Er is een enorm tekort aan voedsel en nu zijn er ideeën die zowel goed voor het klimaat zijn en honger kunnen verkleinen. Waarom voor een grote groep mensen ideeën bij voorbaat de prullenbak in moeten zal ik nooit begrijpen
Dat zijn dezelfde mensen die keihard roepen dat de overheid meer moet doen als iets misgaat. Nu heeft Urgenda in dit geval weten te regelen dat er ook nog een planeet moet zijn voor de kleinkinderen van die kleuters maar dat past niet in hun straatje want een ander moet het maar doen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205584446
twitter
pi_205584457
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Lijkt me niet.
Er lijkt jou wel meer niet dus daar sta ik niet van te kijken
Even goeie vrienden.
pi_205584667
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
of moslims.... ken ook tohh
ik las zoiets van 'aliens' ... maar dat gaat wel hoor
Waarschijnlijk had n Groen-Links-woke-meisje nog een jerrycan gier in haar A'damse appartement staan en is ze met haar bakfiets over de afsluitdijk naar Friesland getrapt. Zo zal t zijn gegaan.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 8 augustus 2022 @ 22:27:25 #187
403588 mcmlxiv
pi_205584706
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 22:24 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Waarschijnlijk had n Groen-Links-woke-meisje nog een jerrycan gier in haar A'damse appartement staan en is ze met haar bakfiets over de afsluitdijk naar Friesland getrapt. Zo zal t zijn gegaan.
En ze was haar hakenkruis-vlag vergeten. En even terugfietsen was te ver
pi_205584722
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 22:06 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]
Ronduit misdadig.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  maandag 8 augustus 2022 @ 22:34:19 #189
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_205584795
twitter

:')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 8 augustus 2022 @ 23:32:46 #190
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205585190
quote:
[ twitter ]
Zucht
  maandag 8 augustus 2022 @ 23:41:10 #191
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205585236
quote:
[ twitter ]
"De woordvoerder wil niet meteen een link leggen met de boerenprotesten."

Logisch, want iedereen heeft natuurlijk een emmertje gier staan.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 8 augustus 2022 @ 23:43:49 #192
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205585244
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 22:06 schreef SjonShitcoin het volgende:

[..]
Er lijkt jou wel meer niet dus daar sta ik niet van te kijken
Even goeie vrienden.
Ik hoef niet nog eens rond te kijken waarom er zoveel geexporteerd wordt van ons topspul, jij blijkbaar wel.

Ga uw gang zou ik zeggen.
1947-2016
  maandag 8 augustus 2022 @ 23:50:32 #193
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205585283
quote:
Paternotte is een vooringenomen idioot over de landbouwsector.
Dus
1947-2016
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 07:00:40 #194
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_205585776
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 23:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik hoef niet nog eens rond te kijken waarom er zoveel geexporteerd wordt van ons topspul, jij blijkbaar wel.

omdat nederland bereid is heel veel varkens vet te mesten voor Italie
dat kost heel veel voer he

En in andere landen gaat de meeste landbouwsubsidie naar de vrienden van de regering
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:25:29 #195
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_205589812
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 23:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]

kijk eens rond hoe hoog de voermais staat in Nederland , allemaal voer voor de koeien en de varkens
het areaal diervoer in nederland is 300.000 hectare
dat zou 15 miljard kilogram aardappels kunnen zijn daar kun je heel afrika mee voeden

Maar nee wij geven dat als voer aan de koeien
Voor de subsidie
snap je het nu ?/
quote:
Hoe het zit De vleeskoe is het meest 'waterintensieve' consumptiedier: zo'n 15.400 liter water wordt verbruikt per kilo vleeskoe.
Hierbij gaat het niet alleen om het water dat de koe drinkt, maar ook het water dat nodig is voor het schoonmaken van de stallen en het water dat nodig is voor het verbouwen van hun voedsel.
quote:
Bij consumptieaardappelen en zaaiuien lagen de hectare opbrengsten in 2019 onder het langjarig gemiddelde. De opbrengst consumptieaardappelen kwam met 47,9 ton per hectare onder het langjarig gemiddelde van 49,8 ton per hectare, die van zaaiuien op 50,3 ton per hectare (langjarig gemiddelde: 57,2 ton per hectare).
quote:
De oppervlakte landbouwgrond bestemd voor de bollenteelt blijft stijgen.
Het areaal bloembollen was in 2017 vergeleken met 2000 met 18 procent gegroeid naar meer dan 26 duizend hectare.
Vooral de tulpenbollenteelt is in deze periode toegenomen.
Het aantal bloembollentelers is tegelijkertijd gedaald.
Dat blijkt uit de definitieve cijfers van de CBS-landbouwtelling.
quote:
De groei bedroeg 5% meer dan in 2019, zo blijkt uit de voorlopige uitkomsten van de Landbouwtelling van het CBS. Het areaal snijmaïs bestaat volgens telling dit jaar uit 196.930 hectare en ligt hiermee bijna 5,1% hoger dan vorig jaar. Ook het aantal bedrijven met snijmaïs in het areaal is toegenomen.
quote:
Het areaal voederbieten in Nederland groeit dit jaar door met 500 hectare naar in totaal 3.000 hectare. Dat is de inschatting van zadenleverancier Limagrain op basis van de eigen verkoopgegevens. Het gewas wint aan populariteit bij Nederlandse melkveehouders

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 09-08-2022 16:32:05 ]
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:23:10 #196
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205590254
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:25 schreef michaelmoore het volgende:
dat zou 15 miljard kilogram aardappels kunnen zijn daar kun je heel afrika mee voeden
Dank voor deze nutteloze info ^O^
Afrika betaald geen fuck.
En ze hebben zelf een prima klimaat om voedsel te verbouwen alleen doen ze het niet. Want een beetje warlord uithangen en kindjes gebruiken voor diamanten, zink en cadmium te zoeken is belangrijker.
1947-2016
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:26:01 #197
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205590275
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 17:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En ze hebben zelf een prima klimaat om voedsel te verbouwen alleen doen ze het niet. Want een beetje warlord uithangen en kindjes gebruiken voor diamanten, zink en cadmium te zoeken is belangrijker.
En elkaar afslachten omdat hun denkbeeldige vriendje beter is dan het denkbeeldige vriendje van de buurstam uiteraard, dat is ook belangrijk!
Get woke, go broke!
pi_205590288
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 17:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Heeft het zin om jou te proberen te overtuigen dat de situatie die zich nu in Afrika voltrekt het gevolg is van eeuwenlange kolonisatie.

Zo ja,
"De situatie die zich nu in Afrika voltrekt, is het gevolg van eeuwenlange kolonisatie".

Zo nee, dan heb ik niks gezegd.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:32:12 #199
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205590317
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 17:28 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Heeft het zin om jou te proberen te overtuigen dat de situatie die zich nu in Afrika voltrekt het gevolg is van eeuwenlange kolonisatie.

Zo ja,
"De situatie die zich nu in Afrika voltrekt, is het gevolg van eeuwenlange kolonisatie".

'alles is de schuld van de blankies!!!'

Flikker toch op. Andere landen die ook gekoloniseerd zijn geweest en nu onafhankelijk zijn, hebben wel vrede. Eerst de blanken er uit zetten en uitmoorden en nu voor geld voor 'ontwikkelingshulp' aankloppen bij diezelfde landen.
1947-2016
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:34:12 #200
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205590341
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 17:28 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Zo ja,

Nee. Cijfers heb ik niet, maar ik gok dat alles wat de blanke ooit uit Afrika gehaald heeft (ik bedoel niet handelen, maar illegaal) inmiddels driedubbel is terugbetaald in ontwikkelingshulp. En wat heeft die hulp uitgehaald, record verkopen voor Rolls Royce en Lockheed Martin voornamelijk :').
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')