abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211209531
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 22:20 schreef musicmaker92 het volgende:

[..]
Deze pro-Palestina demonstraties in Europa bestaan vooral uit Moslims, en daar haalt de Volkskrant uit dat de "Duitsers" pro Palestijn zijn? Nogal lachwekkend. De Volkskrant doet hier aan wensdenken.

Alsof je naar een Vegan bijeenkomst gaat en concludeert dat bijna niemand in Nederland nog vlees eet.
Dit is gewoon niet waar. Stond er zelf vanaf een afstandje mee te kijken toen ik van voetbal vandaan kwam, de demo was zoals @Hanca het zegt inderdaad een behoorlijk gemêleerd gezelschap.

U reageert vanuit uw onderbuikzolderkamer in Holland?

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 06-11-2023 08:59:49 ]
  dinsdag 14 november 2023 @ 16:35:47 #202
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211294725
Nou voor Die Linke is het wel voorbij
https://www.bnnvara.nl/jo(...)n-na-intern-conflict
  dinsdag 14 november 2023 @ 17:07:59 #203
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211295031
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 16:35 schreef Hexagon het volgende:
Nou voor Die Linke is het wel voorbij
https://www.bnnvara.nl/jo(...)n-na-intern-conflict
quote:
Zusterpartij van de SP
Nee, niet echt, die Linke is de opvolger van de SED, die verhouden zich eerder tot de SP als SP tot D66.
Prominente leden stapten eerder op omdat de partij Putin niet als dictator wil zien om maar een voorbeeld te noemen.
Wagenknecht had natuurlijk de partij al de doodsteek gegeven door haar eigen partij op te richten. Ook de AFD verliest sterk en daalt verliest een 22% van haar aanhang in de peilingen.
  dinsdag 14 november 2023 @ 17:13:41 #204
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
  dinsdag 14 november 2023 @ 19:06:48 #205
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211295995
quote:
Het is ook dom. Wat je ook van Gaza/Israel vind. Dat moet je echt op een ander podium uitventen. Nu zorgt het voor nodeloze verdeeldheid.
  dinsdag 14 november 2023 @ 19:29:32 #206
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211296206
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 19:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het is ook dom. Wat je ook van Gaza/Israel vind. Dat moet je echt op een ander podium uitventen. Nu zorgt het voor nodeloze verdeeldheid.
in haar boek heeft ze het over het kwaad van de Industrialisatie en Kapitalisme, en wil dat afschaffen, ze wil een ecologische plan economie. Heeft Pol Pot dan niet als eens geprobeerd?
pi_211298237
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 08:58 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Dit is gewoon niet waar. Stond er zelf vanaf een afstandje mee te kijken toen ik van voetbal vandaan kwam, de demo was zoals @:Hanca het zegt inderdaad een behoorlijk gemêleerd gezelschap.

Moslims plus de gebruikelijke groep radicaal linkse activisten noem ik geen gemêleerd gezelschap.
Gelukkig neemt Duitsland duidelijk stelling tegen dit antisemitisme.

Vandaag nog een artikel in Bild over de radicale islamisten en hun "demonstraties" in Duitsland.
https://www.bild.de/polit(...)t-85995196.bild.html
  dinsdag 14 november 2023 @ 22:13:06 #208
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211298372
quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 19:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Een kleine tactische overwinning maar een fors strategisch verlies.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 14 november 2023 @ 22:17:08 #209
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211298422
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 07:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Aan pro-Palestina demonstranten? Ja, maar daar zitten ook Joden tussen: https://www.volkskrant.nl(...)den-linden~b4af6c44/
Aan mensen die een kalifaat willen oprichten? Nee, dat valt wel mee. En dat er nu eindelijk grote pro-Palestina demonstraties zijn in Duitsland was hard nodig, zonder Duitsland kan de EU Israël niet hard veroordelen. Israël moet voelen dat ze alleen komen te staan door hun mensenrechtenschendingen, dat zelfs hun meest hardnekkige bondgenoot Duitsland zich van hen af keert.
Gaan mensen als jij ooit nog eens wakker worden?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 14 november 2023 @ 22:26:35 #210
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211298540
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 08:58 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Dit is gewoon niet waar. Stond er zelf vanaf een afstandje mee te kijken toen ik van voetbal vandaan kwam, de demo was zoals @:Hanca het zegt inderdaad een behoorlijk gemêleerd gezelschap.

Totale bullshit.

Het is heel simpel waarom er nu ineens in Europese steden hele volksstammen de straat op gaan. Omdat het een conflict met een buitenstaander betreft, thans Israël. Op andere momenten vinden de religieuze fundi's een boeman in de VS, of 'de NAVO', of 'Het Westen'. Hoe dan ook: wanneer deze fundi's een externe factor kunnen aanwijzen voor al de ellende in de wereld (lees: ellende bij hun 'broeders en zusters') staan ze massaal op straat te blèren, al dan niet suspecte slogans scanderend en dito vlaggen wapperend.

Over de 1,7 miljoen Afghanen die Pakistan aan het deporteren is, over de hersendood geslagen vrouwen in Iran, over de bakken ellende in Jemen, Soedan, Westelijke-Sahara en noem ze allemaal maar op: NIETS. NADA. NOPPES. Want dat is een interne aangelegenheid, en dat zou tot zelfreflectie moeten leiden. Die broeders en zusters, en al helemaal de Iraanse zusters, doen er even niet toe...

Nu is het echter weer heel simpel: een ongelovig land valt 'onze broeders en zusters' lastig en dan staan ze allemaal weer in het gelid.

De Palestijnen interesseert het gros van die wapperaars dan ook geen moer; het is tribalistisch de rijen sluiten en weer lekker kunnen afgeven op het verdorven Westen, het verdorven Israël en het verdorven Amerika.

En onze betweterige 'progressieven' doen daar gewoon fijn aan mee. Voor 'de goede zaak'. Om morgen natuurlijk weer hun gal te spuwen over de enge conservatieve boeren, die drie SGP'ers en die leipo van een Baudet, de 'echte gevaren' voor onze samenleving.

Be-spot-te-lijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door EttovanBelgie op 14-11-2023 22:31:46 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211298566
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 22:13 schreef Perrin het volgende:

[..]
[..]
Een kleine tactische overwinning maar een fors strategisch verlies.
Dit is exact de bedoeling van een groot gedeelte van XR. Alles hangt met alles samen. Intersectionalisme. Uiteindelijk zijn de grootste schuldigen aan de klimaatcrisis, in de ogen van bepaalde XR-zeloten, vanzelfsprekend de blanke mannen en Joden.
pi_211299074
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 22:02 schreef musicmaker92 het volgende:

[..]
Moslims plus de gebruikelijke groep radicaal linkse activisten noem ik geen gemêleerd gezelschap.
Gelukkig neemt Duitsland duidelijk stelling tegen dit antisemitisme.

Vandaag nog een artikel in Bild over de radicale islamisten en hun "demonstraties" in Duitsland.
https://www.bild.de/polit(...)t-85995196.bild.html
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 22:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Totale bullshit.

Het is heel simpel waarom er nu ineens in Europese steden hele volksstammen de straat op gaan. Omdat het een conflict met een buitenstaander betreft, thans Israël. Op andere momenten vinden de religieuze fundi's een boeman in de VS, of 'de NAVO', of 'Het Westen'. Hoe dan ook: wanneer deze fundi's een externe factor kunnen aanwijzen voor al de ellende in de wereld (lees: ellende bij hun 'broeders en zusters') staan ze massaal op straat te blèren, al dan niet suspecte slogans scanderend en dito vlaggen wapperend.

Over de 1,7 miljoen Afghanen die Pakistan aan het deporteren is, over de hersendood geslagen vrouwen in Iran, over de bakken ellende in Jemen, Soedan, Westelijke-Sahara en noem ze allemaal maar op: NIETS. NADA. NOPPES. Want dat is een interne aangelegenheid, en dat zou tot zelfreflectie moeten leiden. Die broeders en zusters, en al helemaal de Iraanse zusters, doen er even niet toe...

Nu is het echter weer heel simpel: een ongelovig land valt 'onze broeders en zusters' lastig en dan staan ze allemaal weer in het gelid.

De Palestijnen interesseert het gros van die wapperaars dan ook geen moer; het is tribalistisch de rijen sluiten en weer lekker kunnen afgeven op het verdorven Westen, het verdorven Israël en het verdorven Amerika.

En onze betweterige 'progressieven' doen daar gewoon fijn aan mee. Voor 'de goede zaak'. Om morgen natuurlijk weer hun gal te spuwen over de enge conservatieve boeren, die drie SGP'ers en die leipo van een Baudet, de 'echte gevaren' voor onze samenleving.

Be-spot-te-lijk.
Zeg, ik gaf alleen een observatie aan toen ik het toevallig voorbij zag komen als ooggetuige. Ik weet heel goed wat ik zag.

Dat was geen call dat een paar forumgebruikers helemaal uit Nederland mij fucking 8 dagen later denken te kunnen “corrigeren” aan de hand van compleet andere demo’s. Jezus Christus.

Een tip aan @musicmaker92: Bild als bron gebruiken is een beetje als De Telegraaf als bron gebruiken. Niet serieus te nemen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 14-11-2023 23:20:04 ]
pi_211299217
Als jullie verder ook maar 1% iets over de cultuur en demografie van Berlijn kenden, dan zou het overigens geen verrassing geweest zijn.

Het is hier decennialang een bolwerk geweest van de SPD-Die Linke en de Groenen en dan heb ik het niet eens over de mate van de “progressiviteit” waar men hier zich flink aan stoort. No fucking shit dat het gezelschap gemêleerd was.

Of is iemand als Deborah Feldman een radicale islamist geworden, een van de organisators van de demo die ik voorbij zag lopen? Heb ik iets gemist?

Kom niet aan met jullie giftige posts omdat mijn ooggetuigenis jullie niet aanstaan. Dat maakt het niet minder waar.

[ Bericht 5% gewijzigd door Erasmus op 14-11-2023 23:30:24 ]
  dinsdag 14 november 2023 @ 23:35:39 #214
38496 Perrin
pi_211299280
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 november 2023 23:28 schreef Erasmus het volgende:
Als jullie verder ook maar 1% iets over de cultuur en demografie van Berlijn kenden, dan zou het overigens geen verrassing geweest zijn.

Het is hier decennialang een bolwerk geweest van de SPD-Die Linke en de Groenen en dan heb ik het niet eens over de mate van de “progressiviteit” waar men hier zich flink aan stoort. No fucking shit dat het gezelschap gemêleerd was.

Of is iemand als Deborah Feldman een radicale islamist geworden, een van de organisators van de demo die ik voorbij zag lopen? Heb ik iets gemist?

Kom niet aan met jullie giftige posts omdat mijn ooggetuigenis jullie niet aanstaan. Dat maakt het niet minder waar.
Deborah Feldman rekent af met haar orthodoxe roots, die zit nog in haar opstandige fase.

Zelf stem ik traditioneel PvdA/GL/D66, maar dankzij al dat geschurk van nauwelijks verhuld extremer links tegen nauwelijks verhuld islamisme blijf ik electoraal wel lekker in het midden.
pi_211299332
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 23:35 schreef Perrin het volgende:

[..]
Deborah Feldman rekent af met haar orthodoxe roots, die zit nog in haar opstandige fase.
Het gaat mij meer om het verwijt dat mijn ooggetuigenis fucking 8 dagen later wordt fucking afgedaan als bullshit aan de hand van compleet andere demo’s – dan is de “dialoog” direct klaar bij mij en boeit het mij geen reet meer wat je te zeggen hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 14-11-2023 23:42:07 ]
  dinsdag 14 november 2023 @ 23:41:46 #216
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211299333
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 november 2023 23:28 schreef Erasmus het volgende:

Jouw ooggetuigenis boeit me niet zoveel; ik heb het over de beelden die we allemaal gewoon kunnen zien en terugkijken m.b.t. al die Europese steden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211299343
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 23:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Jouw ooggetuigenis boeit me niet zoveel;
Daarom jank jij er tig alinea’s over.

Hou iemand anders voor de gek.
  dinsdag 14 november 2023 @ 23:43:20 #218
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211299352
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2023 23:42 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Daarom jank jij er tig alinea’s over.

Hou iemand anders voor de gek.
Niet over je ooggetuigenis, over de bagatellisering die er in zit verwerkt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 15 november 2023 @ 08:44:06 #219
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211300652
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 22:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Totale bullshit.

Be-spot-te-lijk.
In de woorden van Lenin, Nuttige Idioten
pi_211311115
Corona-Mittel dürfen nicht für Klimaschutz eingesetzt werden
https://www.mdr.de/nachri(...)alt-nichtig-100.html

De Duitse begroting is ongrondwettelijk verklaard omdat de overgebleven Corona-gelden naar een fonds voor 'klimaatbescherming' zijn overgeheveld, en dat mag niet. Het gevolg is dat er een gat van in totaal ¤60 miljard in de begroting zit de komende jaren, dus er gaat weer lekker bezuinigd worden. Bijkomend staat Lindner in z'n hemd, want hij is de eerste minister van financiën die te horen heeft gekregen dat z'n begroting ongrondwettelijk is.

Feitelijk is er een hoop geld verbrand aan enorme subsidies voor de productie van halfgeleiders en aan het terugdringen van de energiekosten van chemische- en staalbedrijven. Dat betekent dat er geen geld meer over is voor andere projecten, waaronder subsidies waarmee mensen geholpen worden te betalen voor warmtepompen of elektrische auto's. Mij lijkt zelf een goed begin het terugdraaien van de krankzinnig dure en verspillende subsidies op de elektriciteitsprijs voor industriële grootverbruikers.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2023 10:30:45 ]
  donderdag 16 november 2023 @ 10:43:52 #221
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211311270
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 10:29 schreef J.B. het volgende:
Corona-Mittel dürfen nicht für Klimaschutz eingesetzt werden
https://www.mdr.de/nachri(...)alt-nichtig-100.html

De Duitse begroting is ongrondwettelijk verklaard omdat de overgebleven Corona-gelden naar een fonds voor 'klimaatbescherming' zijn overgeheveld, en dat mag niet. Het gevolg is dat er een gat van in totaal ¤60 miljard in de begroting zit de komende jaren, dus er gaat weer lekker bezuinigd worden. Bijkomend staat Lindner in z'n hemd, want hij is de eerste minister van financiën die te horen heeft gekregen dat z'n begroting ongrondwettelijk is.

Feitelijk is er een hoop geld verbrand aan enorme subsidies voor de productie van halfgeleiders en aan het terugdringen van de energiekosten van chemische- en staalbedrijven. Dat betekent dat er geen geld meer over is voor andere projecten, waaronder subsidies waarmee mensen geholpen worden te betalen voor warmtepompen of elektrische auto's. Mij lijkt zelf een goed begin het terugdraaien van de krankzinnig dure en verspillende subsidies op de elektriciteitsprijs voor industriële grootverbruikers.
Dat kan je doen, maar dan ben je bv de chemische industrie in D kwijt.
Je noemt het een subsidie, maar het is complexer. Door de maatregelen van de afgelopen jaren (ook onder de vorige regering) bv het sluiten van de kerncentrales, maar ook belastingen, is de stroomprijs sterk gestegen. Hierdoor is het voor bedrijven die veel verbruiken, denk aan de chemische industrie, aluminium productie, niet mogelijk om nog in D te produceren en te concurreren.
Alleen de aluminium industrie is dan direct al 60.000 banen die op de tocht staan, nog maar te zwijgen van de toeleveranciers en andere gevolgen.

[ Bericht 66% gewijzigd door Jan_Onderwater op 16-11-2023 10:49:08 ]
pi_211311346
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 10:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En dat is prima, industrieën die structureel niet-competitief zijn moeten vervangen worden door andere vormen van economische activiteit die dat wél zijn, daar zou Duitsland dan ook in moeten investeren i.p.v. het geld aan subsidies voor oude industrieën te verspillen. Duitsland zou moeten weten dat het subsidiëren van dergelijke industrieën een doodlopende weg is, zie bijvoorbeeld de vollop gesubsidieerde staalfabrieken en kolenmijnen in het Roergebied die uiteindelijk ook gewoon verdwenen zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2023 10:52:23 ]
  donderdag 16 november 2023 @ 10:54:04 #223
38496 Perrin
pi_211311363
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 10:51 schreef J.B. het volgende:

[..]
En dat is prima, industrieën die structureel niet-competitief zijn moeten vervangen worden door andere vormen van economische activiteit die dat wél zijn, daar zou Duitsland dan ook in moeten investeren i.p.v. het geld aan subsidies voor oude industrieën te verspillen. Duitsland zou moeten weten dat het subsidiëren van dergelijke industrieën een doodlopende weg is, zie bijvoorbeeld de vollop gesubsidieerde staalfabrieken en kolenmijnen in het Roergebied die uiteindelijk ook gewoon verdwenen zijn.
Precies. Het in stand houden van oude fossielen is een doodlopende weg, helaas zijn de gevestigde belangen van die zombie-bedrijven te groot.
pi_211311372
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 10:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Je noemt het een subsidie, maar het is complexer. Door de maatregelen van de afgelopen jaren (ook onder de vorige regering) bv het sluiten van de kerncentrales, maar ook belastingen, is de stroomprijs sterk gestegen. Hierdoor is het voor bedrijven die veel verbruiken, denk aan de chemische industrie, aluminium productie, niet mogelijk om nog in D te produceren en te concurreren.
Alleen de aluminium industrie is dan direct al 60.000 banen die op de tocht staan, nog maar te zwijgen van de toeleveranciers en andere gevolgen.

Kortom, het geld zou bijvoorbeeld veel beter aangewend kunnen worden voor het heropenen van kerncentrales. Een aanzienlijk betere besteding van belastinggeld dan een verkwistende subsidie. Dergelijke subsidies zijn symptoombestrijding en daarom totale geldverspilling, zeker bij een dergelijke krappe staatsbegroting.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2023 10:56:26 ]
  donderdag 16 november 2023 @ 11:08:32 #225
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211311469
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 10:51 schreef J.B. het volgende:

[..]
Het is geen kwestie van structureel niet-competitief zijn, maar van kunstmatig uit de markt gedrukt worden door overheidsmaatregelen. Hierdoor dalen wederom de belasting inkomsten en heb je een nog groter probleem.
Kerncentrales worden uitgezet, maar tegelijk neemt de bruinkolen stroom productie toe.

Ik ben zeker geen voorstander van Subsidies, we hebben het hier gewoon over grove incompetentie, beslissingen nemen met consequenties die gewoon haaks staan op wat eigenlijk de bedoeling zou moeten zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')