Wil je hiermee zeggen dat de D regering geen beleid voert? Want anders snap ik je post niet.quote:Op zondag 23 juli 2023 14:18 schreef Hexagon het volgende:
En om welk beleid zou het dan moeten gaan?
Ik volg het niet zo op de voet. Dus dan ben ik wel benieuwd welk beleid nou precies reden geeft om achter de AfD aan te hollen.quote:Op zondag 23 juli 2023 14:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wil je hiermee zeggen dat de D regering geen beleid voert? Want anders snap ik je post niet.
Bv dat Heizungsgesetz (Gebaude Energie Gesetz, GEG) is momenteel een jammer-thema...quote:Op zondag 23 juli 2023 15:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik volg het niet zo op de voet. Dus dan ben ik wel benieuwd welk beleid nou precies reden geeft om achter de AfD aan te hollen.
Mensen zijn boos over GEG, zoals RM-rf als zei, migratiepolitiek, veiligheid op straat, niet de de AfD een oplossing heeft, maar dat is het het issue. Mensen hebben geen enkel vertrouwen meer in de politiek. Na alle stilstand onder Merkel maakt de huidige regering het alleen maar erger is het gevoelquote:Op zondag 23 juli 2023 15:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik volg het niet zo op de voet. Dus dan ben ik wel benieuwd welk beleid nou precies reden geeft om achter de AfD aan te hollen.
In principe worden alle medewerkers van een publieke omroep door politici betaalt, via belastinggeld.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 14:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Intussen in Duitsland. Het is uitgekomen das heel veel journalisten van de publieke omroep zich door politieke partijen laten betalen om bij events kopstukken heel vriendelijk te laten interviewen. Niet alleen door de huidige regeringspartijen, maar ook tijdens de Merkel periode. Waar Journalistiek en Politiek zich niet meer afgrenzen is geen democratie meer.
Euh, nee, in D heft de PO zelf belasting door middel van een omroepbijdrage die los staat van politieke besluitvorming.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 08:38 schreef nomina het volgende:
[..]
In principe worden alle medewerkers van een publieke omroep door politici betaalt, via belastinggeld.
Wel een verplichte bijdrage.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 08:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Euh, nee, in D heft de PO zelf belasting door middel van een omroepbijdrage die los staat van politieke besluitvorming.
Je hebt geen idee waar je het over hebt. Een groot deel van de pers is zwaar kritisch op de regering en haar plannen en beleid. Veel sterker dan in Nederland.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 09:28 schreef nomina het volgende:
[..]
Wel een verplichte bijdrage.
Maar goed de 24/7 propaganda in Duitsland is echt stuitend.
Can Germany fix its economy? Een analyse in de Financial Times (Artikel gaat verder)quote:Why is Germany doing so badly?
The world’s fourth-largest economy stagnated in the three months to June, after shrinking in the previous two quarters — underperforming all its large rivals.
A big reason is the global downturn in manufacturing, which hits Germany disproportionately hard as the sector contributes a fifth of its overall output — a similar level to Japan, but almost double that of the US, France and the UK.
Oliver Holtemöller, head of macroeconomics at the Halle Institute for Economic Research, said the higher energy prices and trade tensions triggered by Russia’s full-scale invasion have had an acute impact on the sector. The higher cost of capital and shortage of skilled workers has also put it “under severe pressure”, he added.
German gas and electricity prices have retreated since last year. But they remain higher than in many non-European countries and production in Germany’s energy-intensive industrial sectors, such as chemicals, glass and paper, is down 17 per cent since the start of last year, suggesting permanent losses.
Ik heb het meer over het wokeisme.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 11:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je hebt geen idee waar je het over hebt. Een groot deel van de pers is zwaar kritisch op de regering en haar plannen en beleid. Veel sterker dan in Nederland.
De Duitsers krijgen de rekening gepresenteerd van de 16 jaar stilstand die Mutti Merkel ze bezorgd heeft. Een radicale trendbreuk en (publieke) investeringen, investeringen en nog eens investeringen zijn heel hard nodig om dit afgeleefde land uit het slop te trekken. Duitsland zal zichzelf opnieuw uit moet vinden nu het bedrijfsmodel dat gebaseerd was op goedkoop Russisch gas, gratis Amerikaanse beveiliging, Europese loonbeperking en auto's verkopen aan China op een stootblok is gereden.quote:
https://m.faz.net/aktuell(...)angers-19147467.htmlquote:„An Details kann ich mich nach 36 Jahren nicht mehr erinnern“: Hier lesen Sie die Antworten Aiwangers auf Söders Fragenkatalog im Wortlaut.
quote:„BUNDESWETTBEWERB:
Wer ist der größte Vaterlandsverräter?
TEILNAHMEBERECHTIGT: Jeder, der Deutscher ist und sich auf deutschem Boden aufhält.
TERMINSCHLUSS: 1.1.88
BEWERBER: Melden sich im Konzentrationslager Dachau zu einem Vorstellungsgespräch.PREISVERLEIHUNG: Die Beleger der Plätze 1-1000 dieses Wettbewerbes werden noch im Laufe des Januars abgeholt.
Und nun die zu gewinnenden Preise im Einzelnen:
1. Preis: Ein Freiflug durch den Schornstein in Auschwitz.
2. ´´ : Ein lebenslänglicher Aufenthalt im Massengrab.
3. ´´ : Ein kostenloser Genickschuß.
4. ´´ : Einjähriger Aufenthalt in Dachau.
(Freie Kost und Logie.)
5. ´´ : Eine kostenlose Kopfamputation durch Fallbeil.
6. ´´ : Eine Fahrkarte in die ewigen Jagdgründe.
(Erfüllungsort ebenfalls das Vergnügungsviertel Auschwitz und Nebenlager.)
7. -1000. Preis: Eine Nacht Aufenthalt im Gestapokeller, dann ab nach Dachau.
Wir hoffen auf zahlreiche Teilnahme und wünschen viel Vergnügen den Gewinnern der Plätze 1-1000!“
Omg.quote:Op zondag 3 september 2023 19:20 schreef Hyperdude het volgende:
Gedoe in Beieren. Vice-Minister-president Aiwanger is betrapt op een "jeugdzonde". Regeringschef Markus Söder blijft achter hem staan. Tot nu toe.
Veel meer: https://de.m.wikipedia.org/wiki/Hubert_Aiwanger
[..]
https://m.faz.net/aktuell(...)angers-19147467.html
[ afbeelding ]
[..]
Wat wel?quote:Op zondag 3 september 2023 19:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Omg.Ik denk dat dit geen humor oplevert in DL.
De Nederlandse youtuber Joeri Schafoort heeft een aardige video gemaakt over een vergelijkbare recente reeks van Duitslandkritische artikelen van The Economist.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |