Het is meer de impact van de oorlog.quote:Op maandag 8 augustus 2022 00:04 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik heb het niet gezien, maar slechts op basis van bovenstaande vraag ik me af waarom dat zo "bizar" wordt gevonden. Toen de Arabische lente bezig was en er in Cairo volop gewelddadigheden plaatsvonden, lagen 600 km verderop de toeristen te relaxen op het strand. Daar was niks aan de hand.
Ik ben een paar keer in de VS op vakantie geweest toen zij in Afghanistan en Irak in oorlog waren. De restaurants en horeca in Washington zaten toen ook overvol en je hoorde of zag niets van de oorlogen. Wat verwachtte hij daar dan te zien?
In St Petersburg net zo. Maar ze pakken je heel snel op als je je uitspreekt tegen de oorlog of als ze dat vermoeden.quote:Op zondag 7 augustus 2022 23:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die Sauer was net op zomergasten, die zegt dat Moskou nu bizar is, de stad is heel netjes gemaakt en restaurants en terrassen zitten propvol. Alleen hoor of zie je er helemaal niks van de oorlog.
De laatste week begint het mij op te vallen dat ik weer wat meer filmpjes zien van de Oekraense luchtmacht.quote:Op zondag 7 augustus 2022 22:25 schreef ExTec het volgende:
Plaatje, van het Oekraense ministerie van defensie.
[ afbeelding ]
Ik at gisteren ook geen friet, maar speciaal gefrituurde aardappelreepjes.quote:Op maandag 8 augustus 2022 06:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er is dan ook geen sprake van oorlog, maar een speciale militaire operatie.
Binnenkort hebben we geen aardappelen meer want de oogst in Zeeland is aan het mislukken door verzilting en droogte.quote:Op maandag 8 augustus 2022 09:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik at gisteren ook geen friet, maar speciaal gefrituurde aardappelreepjes.
Dan eten we toch cake?quote:Op maandag 8 augustus 2022 10:42 schreef quirina het volgende:
[..]
Binnenkort hebben we geen aardappelen meer want de oogst in Zeeland is aan het mislukken door verzilting en droogte.
Meh, onze boeren planten verbouwen liever veevoer dan spul waar we cake van kunnen bakken.quote:
Hetzelfde gold voor Berlijn tot 1941.quote:Op zondag 7 augustus 2022 23:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die Sauer was net op zomergasten, die zegt dat Moskou nu bizar is, de stad is heel netjes gemaakt en restaurants en terrassen zitten propvol. Alleen hoor of zie je er helemaal niks van de oorlog.
Gelukkig h?quote:
Nou ja als hij is aangepast komt ie gewoon weer online hoor.quote:Op maandag 8 augustus 2022 11:19 schreef ExTec het volgende:
Gelukkig h?
Stel dat ze het in kremlin zonder hun desinformatie moeten doen.
Moeten die boeren 's winters niet al het grondwater weg laten pompen omdat ze zo nodig met hun trekkers willen rondcrossen.quote:Op maandag 8 augustus 2022 10:42 schreef quirina het volgende:
[..]
Binnenkort hebben we geen aardappelen meer want de oogst in Zeeland is aan het mislukken door verzilting en droogte.
Onze boeren steken liever de boel in de hens.quote:Op maandag 8 augustus 2022 11:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Meh, onze boeren planten verbouwen liever veevoer dan spul waar we cake van kunnen bakken.
Dat komt door ons klimaat, waardoor het eiwitgehalte achter blijft in het graan. Je kunt overigens dan wel een cake bakken van het meel, maar geen brood, geen pasta's maken, etc.quote:Op maandag 8 augustus 2022 11:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Meh, onze boeren planten verbouwen liever veevoer dan spul waar we cake van kunnen bakken.
Ik heb nieuws voor je, op Belgie na is Nederland de grootste aardappelimporteur ter wereld. Als Nederlandse boeren morgen massaal kappen met aardappelen verbouwen, dan nog zal jij er geen aardappel of frietje minder door eten.quote:Op maandag 8 augustus 2022 10:42 schreef quirina het volgende:
[..]
Waarom zo’n grote bol in de Russische federatie… oh ja, het gaat niet perse om mensen die vluchten uit eigen beweging, maar blijkbaar worden Oekraners die ontvoerd worden naar Rusland oook meegeteld?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |