Oke, ik denk dat we miscommunicatie hebben. Ze had kunnen weten dat er verstrekkende gevolgen vastzitten aan zo'n klacht. Dat is mijn stelling. Jij stelt volgens mij dat ze de uitkomst specifiek kon weten. Als dat zo klopt ben ik het met je eens, tuurlijk kan ze niet weten wat het bedrijf kiest aan verstrekkend gevolg. Maar dat de gevolgen verstrekkend zouden zijn had ze prima kunnen inschatten.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:32 schreef miss_sly het volgende: [..] Ik vind het heel bijzonder dat jij het niet zo leest. Je zegt eerst dat ze precies wist wat er zou gebeuren, ik laat je zien waaruit blijkt dat ze dat niet wist en nu is het knap dat ik weet dat ze het niet wist
Je reacties zijn niet heel sterk of constructief op dit moment.
Dude, ik ben aartsconservatief.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:46 schreef PietjePuk2000 het volgende: Wat mij betreft was dit topic al na deel 2 gesloten. De progressieve mensen vinden de klacht allemaal volledig terecht want gevoel is belangrijk en vrouwen worden geïntimideerd en het is een maatschappelijk probleem, de tegenstanders vonden de klacht overdreven en nogal gejank en vonden ook dat ze de excuses had moeten accepteren. Samenvatting van ongeveer 900 posts aan discussie over dit onderwerp.
![]()
Een van de mogelijkheden was een berisping. Als dat ook als als verstrekkend gevolg wordt gezien, weet ik het niet meer.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:53 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Oke, ik denk dat we miscommunicatie hebben. Ze had kunnen weten dat er verstrekkende gevolgen vastzitten aan zo'n klacht. Dat is mijn stelling. Jij stelt volgens mij dat ze de uitkomst specifiek kon weten. Als dat zo klopt ben ik het met je eens, tuurlijk kan ze niet weten wat het bedrijf kiest aan verstrekkend gevolg. Maar dat de gevolgen verstrekkend zouden zijn had ze prima kunnen inschatten.
Hier zou ik mee kunnen levenquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Idealiter was het volgende scenario wat mij betreft het geval: zij doet een melding bij de vertrouwenspersoon/HR. Deze vragen hem op gesprek. Dat wordt geëvalueerd. Bekeken hoe dit het beste kan worden aangepakt. Traject gestart voor hen beide, zowel afzonderlijk als samen, om naar een verwerking en afhandeling te werken, dit op een goede manier af te sluiten en weer verder te werken. Eventueel met een externe partij. Hij leert grenzen, zij leert dat ze veilig is binnen het bedrijf.
En ze leefden nog lang en gelukkig.
Dan sluit je het topic en ga je verder met een topic dat je wel kansrijk vindt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Deel 4?Kunnen we onze energie niet iets positiever gebruiken dan nog weken over dit kansloze incident door te praten?
Ik kan het niet sluiten helaas.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan sluit je het topic en ga je verder met een topic dat je wel kansrijk vindt.
Verwijder het uit je AT.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik kan het niet sluiten helaas.
Loslaten ook niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik kan het niet sluiten helaas.
Hij heeft het zelf laten ontsporen door niet tijdens de schorsing met doorbetaling van loon een onderzoek af te wachten maar een kort geding te starten.quote:
Hier zou ik mee kunnen levenquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Idealiter was het volgende scenario wat mij betreft het geval: zij doet een melding bij de vertrouwenspersoon/HR. Deze vragen hem op gesprek. Dat wordt geëvalueerd. Bekeken hoe dit het beste kan worden aangepakt. Traject gestart voor hen beide, zowel afzonderlijk als samen, om naar een verwerking en afhandeling te werken, dit op een goede manier af te sluiten en weer verder te werken. Eventueel met een externe partij. Hij leert grenzen, zij leert dat ze veilig is binnen het bedrijf.
En ze leefden nog lang en gelukkig.
Ja denken dat dit wordt afgehandeld met een berispinkje is wat naief denk ik. Maar even zo goed was het een optie, dat klopt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een van de mogelijkheden was een berisping. Als dat ook als als verstrekkend gevolg wordt gezien, weet ik het niet meer.
quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij heeft het zelf laten ontsporen door niet tijdens de schorsing met doorbetaling van loon een onderzoek af te wachten maar een kort geding te starten.
Daarmee heeft hij landelijke media gehaald. Maar dat is in mijn ogen geen relevante info. Althans niet iets waar ik tegen ageer.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij heeft het zelf laten ontsporen door niet tijdens de schorsing met doorbetaling van loon een onderzoek af te wachten maar een kort geding te starten.
Hij heeft er ook de toon mee verhard. En naar mijn mening ook een beetje laten zien dat hij het allemaal nog als overdreven beschouwde en niet serieus nam. Wat zijn zaal geen goed heeft gedaan.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 18:00 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Daarmee heeft hij landelijke media gehaald. Maar dat is in mijn ogen geen relevante info. Althans niet iets waar ik tegen ageer.
Hm ja en nee. De toon werd natuurlijk ook door het bedrijf gezet toen ze hem in het gesprek per direct voorlegden om maar ontslag te nemen. Weet niet hoor, maar als een bedrijf mij dat voor zou houden is de toon daarna niet echt amicaal meer.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 18:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij heeft er ook de toon mee verhard. En naar mijn mening ook een beetje laten zien dat hij het allemaal nog als overdreven beschouwde en niet serieus nam. Wat zijn zaal geen goed heeft gedaan.
Het werd hem voorgelegd omdat de kans bestond dat uit een onderzoek ook ontslag als conclusie zou kunnen komen en er dan geen ruimte meer is voor onderhandelen etc. Wat natuurlijk zo is; wat er uit het onderzoek gaat komen, is niet bekend.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 18:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hm ja en nee. De toon werd natuurlijk ook door het bedrijf gezet toen ze hem in het gesprek per direct voorlegden om maar ontslag te nemen. Weet niet hoor, maar als een bedrijf mij dat voor zou houden is de toon daarna niet echt amicaal meer.
Leuk, maar het blijft natuurlijk staan dat als een bedrijf dat voorstelt er geen enkele vorm van de-escalatie meer mogelijk is. Het bedrijf zegt letterlijk “je moet de eer aan jezelf houden”.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 18:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het werd hem voorgelegd omdat de kans bestond dat uit een onderzoek ook ontslag als conclusie zou kunnen komen en er dan geen ruimte meer is voor onderhandelen etc. Wat natuurlijk zo is; wat er uit het onderzoek gaat komen, is niet bekend.
Deels wel eens. Voorstel om ontslag te nemen vind ik ook wel wat prematuur. Maar hem past ook wel enige nederigheid en dat blijkt niet uit zijn daden en uit de gesprekken conform de tekst in de uitspraak.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 18:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Leuk, maar het blijft natuurlijk staan dat als een bedrijf dat voorstelt er geen enkele vorm van de-escalatie meer mogelijk is. Het bedrijf zegt letterlijk “je moet de eer aan jezelf houden”.
Dat is de hoogste vorm van de toon zetten; het bedrijf bekent ter plekke kleur en zegt “we willen dat je ontslag neemt, we hoeven je niet meer”
Dat hij dan een kort geding aanspant is natuurlijk een logisch gevolg, ingegeven door zijn raadsheer. Dus het is nogal te zwart wit om te stellen dat hij in zijn eentje deze toon heeft gezet. It takes two to tango.
Oh zeker, ik zie weinig berouw bij hem, en daardoor is de gang naar de rechter ook in die zin. een bijzondere. Ik vermoed dat het vooral is om aan te geven dat hij het oneens is met het besluit om op die manier een dossier op te bouwen voor een eventuele transitievergoeding.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 18:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Deels wel eens. Voorstel om ontslag te nemen vind ik ook wel wat prematuur. Maar hem past ook wel enige nederigheid en dat blijkt niet uit zijn daden en uit de gesprekken conform de tekst in de uitspraak.
En die transitievergoeding had hij beter kunnen onderhandelen voor het onderzoek.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 18:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh zeker, ik zie weinig berouw bij hem, en daardoor is de gang naar de rechter ook in die zin. een bijzondere. Ik vermoed dat het vooral is om aan te geven dat hij het oneens is met het besluit om op die manier een dossier op te bouwen voor een eventuele transitievergoeding.
Tja, het is iig wel consequent ongewenst gedrag wat hij vertoondquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 18:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En die transitievergoeding had hij beter kunnen onderhandelen voor het onderzoek.
Ik denk dat hij misschien nogal overtuigd is van zijn gelijk en denkt dat ie volledig in gelijk gesteld gaat worden. En dan zal de uitkomst van het kort geding hem al erg tegenvallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |