Volgens sommige definities wel, maar er zijn meerdere dus het ligt er helemaal aan welke je pakt. Dat benadrukt ook meteen de discutabele aard van het hele concept.quote:Op zondag 28 augustus 2022 16:55 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Is een onderdeel van fascisme niet de versmelting tussen staat en corporaties? Dat zie je nu ook gebeuren.
Dat is goed. Welke wetenschappelijke definitie van fascisme zou je graag als meetlat willen hanteren?quote:Op zondag 28 augustus 2022 16:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hihi, echt fascisme nog wel. Dat is een mooie claim natuurlijk, nu de onderbouwing nog ..
Ik moet nu een definitie gaan kiezen voor jouw eerder gemaakte claim? Interessant, ik zou denken dat je die zelf wel achter de hand zou hebben, en op basis daarvan je claim hard kunt maken.quote:Op zondag 28 augustus 2022 17:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat is goed. Welke wetenschappelijke definitie van fascisme zou je graag als meetlat willen hanteren?
Ik wil graag voorkomen dat ik er een kies, en dat de discussie dan wordt dat dit geen goede definitie is. Daarom heb ik graag vooraf akkoord over de te gebruiken definitie.quote:Op zondag 28 augustus 2022 18:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik moet nu een definitie gaan kiezen voor jouw eerder gemaakte claim? Interessant, ik zou denken dat je die zelf wel achter de hand zou hebben, en op basis daarvan je claim hard kunt maken.
Ik zou mij als ik jou was vooral afvragen hoe het komt dat er zoveel verschillende definities zijn. Dat geeft aan dat er dus niet echt duidelijkheid is waar 'fascisme' nu precies voor zou staan. Behalve dan natuurlijk dat het dus voornamelijk een term is geworden waarmee wordt geprobeerd bepaalde politici of politieke partijen te demoniseren. Hilarisch genoeg wordt dit zelfs openlijk toegeven op een site als Wikipedia:quote:Op zondag 28 augustus 2022 18:39 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik wil graag voorkomen dat ik er een kies, en dat de discussie dan wordt dat dit geen goede definitie is. Daarom heb ik graag vooraf akkoord over de te gebruiken definitie.
quote:Some have argued that the terms fascism and fascist have become hopelessly vague since the World War II period, and that today it is little more than a pejorative used by supporters of various political views to insult their opponents. The word fascist is sometimes used to denigrate people, institutions, or groups that would not describe themselves as ideologically fascist, and that may not fall within the formal definition of the word. As a political epithet, fascist has been used in an anti-authoritarian sense to emphasize the common ideology of governmental suppression of individual freedom. In this sense, the word fascist is intended to mean oppressive, intolerant, chauvinist, genocidal, dictatorial, racist, or aggressive.
Verschillende definities in de politicologie, ik sta versteld. Straks ga je me nog vertellen dat termen als 'rechts' en 'links' meerdere definities kennen.quote:Op zondag 28 augustus 2022 18:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou mij als ik jou was vooral afvragen hoe het komt dat er zoveel verschillende definities zijn. Dat geeft aan dat er dus niet echt duidelijkheid is waar 'fascisme' nu precies voor zou staan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net zoals je hier maar heel weinig hoort over de 210miljoen die al aan aanbesteding voor "wapens" 4Ukraine.quote:This week, the State Department announced that the World Military Expenditures and Arms Transfers report, which has been published for over 50 years, will no longer be produced. As usual, that provision was buried deep inside the National Defense Authorization Act for FY 2022 under Section 5114(b)(4).
Under that federal law, 22 U.S.C. 2593b, it required:
quote:Op zondag 28 augustus 2022 21:14 schreef QuidProJoe het volgende:
Toon anders wat integriteit en geef het goede voorbeeld door zelf even met jouw, of "de", definitie van fascisme te komen. Nu lijkt het immers net alsof je helemaal geen zin hebt in een discussie.Prima, wat mij betreft gebruiken we gewoon een van de meest bekende definities, die van Umberto Eco (Ur-fascisme). Die schetst veertien eigenschappen waar je een fascistische ideologie aan kunt herkennen. Kun jij je daar ook in vinden, of wil je toch liever een andere?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoeren neuken, nooit meer werken.
Het argument ging niet alleen om Trump, er is gesteld dat de filosofie van MAGA republikeinen semi-fascisme is. Kortom, het gaat niet om een persoon maar politiek gedachtegoed en beleid. Nou, veel succes, het zal erg lastig zijn dat hard te maken.quote:Op zondag 28 augustus 2022 20:52 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Verschillende definities in de politicologie, ik sta versteld. Straks ga je me nog vertellen dat termen als 'rechts' en 'links' meerdere definities kennen.
Maar goed, daarom vraag ik ook om een definitie. Dan weten we op voorhand waar Trump aan moet voldoen om als fascist te kenmerken, en kunnen we daar jouw standaard voor gebruiken om de discussie over de veelheid aan definities te voorkomen. Dus, welke definitie zou jouw voorkeur hebben als meetlat?
quote:Op zondag 28 augustus 2022 21:14 schreef QuidProJoe het volgende:
Toon anders wat integriteit en geef het goede voorbeeld door zelf even met jouw, of "de", definitie van fascisme te komen. Nu lijkt het immers net alsof je helemaal geen zin hebt in een discussie.Dat laatste is natuurlijk ook het geval. Want binnen progressieve kringen is het idee vooral om met allerlei labels (racisme, homofobie, transfobie, fascisme, extreemrechts, xenofobie, enz.) andersdenkenden te demoniseren. Dergelijke labels vervolgens onderbouwen daar doet men niet aan. Logisch ook, want in 99 van de 100 gevallen is er in werkelijkheid helemaal geen sprake van de gemaakte aantijging.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Welke documenten? wat stond er volgens jou in dat de inval waard maakte?quote:Op zondag 28 augustus 2022 22:50 schreef fliert het volgende:
Maar, waarom had Donald nou die documenten?
Is het vinden van classified documents niet al kwalijk genoeg?quote:Op maandag 29 augustus 2022 10:54 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Welke documenten? wat stond er volgens jou in dat de inval waard maakte?
Er komt toch helemaal niks uit, dat weet jij net zo goed als ik.quote:Op maandag 29 augustus 2022 11:22 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Is het vinden van classified documents niet al kwalijk genoeg?
Weet je zeker dat ze classified waren, en niet enkel documenten met de opdruk classified? Dat is namelijk nogal een relevant verschil.quote:Op maandag 29 augustus 2022 11:22 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Is het vinden van classified documents niet al kwalijk genoeg?
Heeft Trump niet gezegd om alles aan te willen leveren inclusief unredacted affidavit? Het is allemaal een politiek spelletje om invloed uit te oefenen op 2024 verkiezingen. FBI en mensen binnen DOJ zijn veel te bang dat Trump wint. Ze moeten nu al schade trachten uit te voeren aan zijn campagne.quote:Op maandag 29 augustus 2022 11:31 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Weet je zeker dat ze classified waren, en niet enkel documenten met de opdruk classified? Dat is namelijk nogal een relevant verschil.
Dat heeft President Trump inderdaad gezegd. Dat is ook de reden waarom het verhaal van de Liegende Media constant verandert. Het gedicteerde is steeds in conflict met de waarheidquote:Op maandag 29 augustus 2022 11:32 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Heeft Trump niet gezegd om alles aan te willen leveren inclusief unredacted affidavit? Het is allemaal een politiek spelletje om invloed uit te oefenen op 2024 verkiezingen. FBI en mensen binnen DOJ zijn veel te bang dat Trump wint. Ze moeten nu al schade trachten uit te voeren aan zijn campagne.
Ja no shitquote:Op maandag 29 augustus 2022 11:27 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Er komt toch helemaal niks uit, dat weet jij net zo goed als ik.
Dus de DOJ en FBI zorgen er voor dat Trump geheime documenten jat?quote:Dit zijn allemaal trucjes van DOJ en FBI om alvast invloed uit te oefenen op 2024 verkiezingen.
Daar gaan we nog achter komen. Die vlieger gaat sowieso niet op voor de documenten die in die gecontroleerde toegang categorie vallenquote:Op maandag 29 augustus 2022 11:31 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Weet je zeker dat ze classified waren, en niet enkel documenten met de opdruk classified? Dat is namelijk nogal een relevant verschil.
quote:Op maandag 29 augustus 2022 12:12 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Dat heeft President Trump inderdaad gezegd. Dat is ook de reden waarom het verhaal van de Liegende Media constant verandert. Het gedicteerde is steeds in conflict met de waarheid
Het is net zoals de wetenschappies die "the science has changed!1!" schreeuwen. Maar die zin is in alle opzichten foutief. De enige juiste interpretatie is dat de leugens onhoudbaar zijn geworden.
Beetje dom dan om dat wel te zeggen maar niet te doen.quote:Op maandag 29 augustus 2022 11:32 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Heeft Trump niet gezegd om alles aan te willen leveren inclusief unredacted affidavit? Het is allemaal een politiek spelletje om invloed uit te oefenen op 2024 verkiezingen. FBI en mensen binnen DOJ zijn veel te bang dat Trump wint. Ze moeten nu al schade trachten uit te voeren aan zijn campagne.
Iets zegt me dat jij het type mens bent dat direct geloofde dat Irak massavernietigingswapens had omdat de Autoriteit het claimde.quote:Op maandag 29 augustus 2022 12:30 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
[..]
Beetje dom dan om dat wel te zeggen maar niet te doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |