Altijd erg vervelend.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:11 schreef Twiitch het volgende:
Ach, maak ik me pas zorgen om als straks het licht uitvalt wanneer ik op de pot zit.
Het is wel een beetje een extreem gekozen prijs idd.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Altijd erg vervelend.
Overigens kWh prijzen van 70 cent heb ik nog niet gezien dat terwijl ik volledig variabel zit.
Ik heb Vattenfall volledig variabel en per 1-7 zijn dit mijn tarieven:quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is wel een beetje een extreem gekozen prijs idd.
Variabel bij Innova lijkt op dit moment het goedkoopst (als je geen zonnepanelen hebt):
[ afbeelding ]
Bij sommige leveranciers loont het als je er al wat langer zit.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik heb Vattenfall volledig variabel en per 1-7 zijn dit mijn tarieven:
Stroom 30 cent per kWh;
Gas 148 cent per m3;
Niet goedkoop en met name gas 2x zo duur dan dat ik vorig jaar had maar toch niet die horror tarieven van hierboven.
Dit is wellicht wel interessant als je de ruimte hebt op het dak, een externe unit los van het bestaande stroomnet . Zitten ook nadelen aan want geen teruglevering en losgekoppeld van bestaand net, je kunt dus niet tegelijk gebruiken wat vanuit besparingsoogpunt niet handig is. Die gast heeft dat aangelegd n.a.v. de grote stroomstoring die Texas trof in februari dit jaar.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is wel iets om rekening mee te houden.
Je hoeft heus niet te gaan "preppen" maar een beetje nadenken wat voor jou een werkend scenario zou zijn als de stroom er langer dan 24 uur uit zou liggen is wel handig.
GC / Hoe goed ben jij voorbereid op een gas- of stroomuitval?
Klopt ja, wij krijgen 40% korting op stroom bij Vattenfall als loyaliteisbonus omdat we er al jaren zitten.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bij sommige leveranciers loont het als je er al wat langer zit.
Hij heeft een Bluetti AC200 geloof ik.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit is wellicht wel interessant als je de ruimte hebt op het dak, een externe unit los van het bestaande stroomnet . Zitten ook nadelen aan want geen teruglevering en losgekoppeld van bestaand net, je kunt dus niet tegelijk gebruiken wat vanuit besparingsoogpunt niet handig is. Die gast heeft dat aangelegd n.a.v. de grote stroomstoring die Texas trof in februari dit jaar.
Het enige wat zou kunnen gebeuren is dat als het Duitse stroomnetwerk plat gaat, dat wij meegesleurd worden.quote:Al geloof ik allemaal dat het zo'n vaart niet zal lopen, wij zijn veel minder afhankelijk van Russisch gas dan bijvoorbeeld Duitsland. Qua netwerkcapaciteit hebben we wel een probleempje maar dat is vooral als het gaat om nieuwe aansluitingen realiseren als ik het tenminste goed heb begrepen.
https://www.telegraaf.nl/(...)and-en-noord-holland
Snel investeren in zonnepanelen, isolatie, enz. Al ben je er rijkelijk laat mee.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:41 schreef Twiitch het volgende:
Ik moet in februari aan een nieuw contract want dan loopt m'n driejarige af. Zal wel even schrikken zijn met de rekening dan.
Straks moeten ze met hangende pootjes naar Poetin om niet in eigen land te worden gelynched.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:46 schreef Nober het volgende:
Zolang we maar geen zaken meer doen met Rusland kennelijk.
Daar kun je op wachten ja!quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:45 schreef VEM2012 het volgende:
Benieuwd hoe lang mensen het blijven pikken dat politici er zo’n potje van maken.
Als er flinke blackouts komen, dan ga je rellen en plundering zien.
Maar goed, de regering vindt andere dingen belangrijker.
Oorlog in Oekraïne en hoge energieprijzen, vet leuk haha.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Heerlijk hoe al die constante bemoeienis met zaken waar westerse landen niks mee te maken hebben keihard gaat backfiren. Ik boek alvast een ticket om te overwinteren op de Cariben.
Maart bij mijquote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:41 schreef Twiitch het volgende:
Ik moet in februari aan een nieuw contract want dan loopt m'n driejarige af. Zal wel even schrikken zijn met de rekening dan.
Beetje chaos en ellende is natuurlijk wel noodzakelijk, anders komt de boreale heilstaat er nooit van.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Oorlog in Oekraïne en hoge energieprijzen, vet leuk haha.
Je hoeft niet terug te komen.
Is dat nog te verkrijgen dan?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Snel investeren in zonnepanelen, isolatie, enz. Al ben je er rijkelijk laat mee.
Klein bier, stelt geen ene kut voor. Net als bespparen door korter douchen etc.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:47 schreef maily het volgende:
Die achterlijke open winkeldeuren moeten inderdaad afgeschaft worden.
Blijven loont is maximaal 25%quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt ja, wij krijgen 40% korting op stroom bij Vattenfall als loyaliteisbonus omdat we er al jaren zitten.
ja hoor, bij je buren op het dak even kijken en 's nachts eraf halenquote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Is dat nog te verkrijgen dan?
Geen idee. Ik zag al een tijdje terug aankomen dat energie duur zou worden, dus ik ben nu aan energiekosten (gas, elektra incl elektra voor de auto) nog altijd met huidige tarieven maar iets van 100 euro per maand kwijt omdat ik daar tijdig in heb geïnvesteerd.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Is dat nog te verkrijgen dan?
Iddquote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:51 schreef Confetti het volgende:
[..]
Klein bier, stelt geen ene kut voor. Net als bespparen door korter douchen etc.
De Staat moet de vervuilende mega-industrieen met bedrijven waar nog nooit van iemand gehoord heeft sluiten. Dat zet zoden aan de zijk.
quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:51 schreef Confetti het volgende:
[..]
Klein bier, stelt geen ene kut voor. Net als bespparen door korter douchen etc.
De Staat moet de vervuilende mega-industrieen met bedrijven waar nog nooit van iemand gehoord heeft sluiten. Dat zet zoden aan de zijk.
Het argument dat er veel werklozen bij komen als die bedrijven sluiten gaat ook niet op want er is meer personeelstekort dan ooitquote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:55 schreef RedFever007 het volgende:
[..]DIT!
Dat kleinzerige bemoeierige toontje van korter douchen en je verwarming een graad lager zetten....![]()
Tuurlijk, het helpt. Iets.
De industrie gebruikt een weetikveel hoeveelvoud van wat burgers gebruiken.
Net als met waterschaarste nu. Lees ik zo'n bobo van "ja niet iedere keer je kinderbadje opnieuw vullen".
Hallo lul de behanger, dat is misschien een keer 100 liter, de gemiddelde industrieele gebruiker gebruikt dat per secondeen betaald er ook nog eens geen zak voor want boven de 300m3 hoef je geen belastingen te betalen over het gebruikte water
Flikker op!
Pak die grootverbruikers dan eerst aan. Bloemenkwekers bijvoorbeeld. Tonnen aan gas verstookt en miljoenen liters water gaan erdoor. maar absoluut nergens voor nodig in crisistijd
Ik weet niet of het 1% is maar aluminium fabrieken vereisen inderdaad enorme hoeveelheden energie, dat is waarom de meeste aluminium smelterijen op IJsland staan, die hebben vrijwel gratis stroom.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:54 schreef Gunner het volgende:
[..]
Idd
Kwam er laatst achter dat een of andere aluminium fabriek ofzo 1% van alle Nederlandse stroom gebruikt.
De oorlog in Oekraïne is niet de zaak van Nederland, en de hoge energieprijzen zijn een direct gevolg van de bemoeienis van het westen inzake het conflict.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Oorlog in Oekraïne en hoge energieprijzen, vet leuk haha.
Je hoeft niet terug te komen.
Ach aluminium is toch nergens voor nodigquote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:54 schreef Gunner het volgende:
[..]
Idd
Kwam er laatst achter dat een of andere aluminium fabriek ofzo 1% van alle Nederlandse stroom gebruikt.
Dat zeg ik niet maar 1% voor een enkele fabriek vind ik wel veel.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ach aluminium is toch nergens voor nodig
100 x 8 miljoen is toch aardig wat waterquote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:55 schreef RedFever007 het volgende:
[..]DIT!
Dat kleinzerige bemoeierige toontje van korter douchen en je verwarming een graad lager zetten....![]()
Tuurlijk, het helpt. Iets.
De industrie gebruikt een weetikveel hoeveelvoud van wat burgers gebruiken.
Net als met waterschaarste nu. Lees ik zo'n bobo van "ja niet iedere keer je kinderbadje opnieuw vullen".
Hallo lul de behanger, dat is misschien een keer 100 liter, de gemiddelde industrieele gebruiker gebruikt dat per secondeen betaald er ook nog eens geen zak voor want boven de 300m3 hoef je geen belastingen te betalen over het gebruikte water
Flikker op!
Pak die grootverbruikers dan eerst aan. Bloemenkwekers bijvoorbeeld. Tonnen aan gas verstookt en miljoenen liters water gaan erdoor. maar absoluut nergens voor nodig in crisistijd
Maar ik zeg het welquote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:10 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet maar 1% voor een enkele fabriek vind ik wel veel.
Haha hou op ik kom niet meer bij. Heerlijk.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De oorlog in Oekraïne is niet de zaak van Nederland, en de hoge energieprijzen zijn een direct gevolg van de bemoeienis van het westen inzake het conflict.
Maar ik zit er pas een half jaar.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt ja, wij krijgen 40% korting op stroom bij Vattenfall als loyaliteisbonus omdat we er al jaren zitten.
Tata Steel in IJmuiden gebruikt jaarlijks in totaal zo’n 33 miljard liter zoet water. [..] het zoetwaterverbruik betreft zo’n 32,5 miljard liter ongezuiverd water uit de Lek en het IJsselmeer.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
100 x 8 miljoen is toch aardig wat water
Wat hebben de Cariben met onze problemen te maken?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Heerlijk hoe al die constante bemoeienis met zaken waar westerse landen niks mee te maken hebben keihard gaat backfiren. Ik boek alvast een ticket om te overwinteren op de Cariben.
En een bult staatssubsidie krijgt. Tata en die aluminiumboer afkoppelen en we zijn er al.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:54 schreef Gunner het volgende:
[..]
Idd
Dat is ook aardig wat en 100x 8 miljoen ookquote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:17 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Tata Steel in IJmuiden gebruikt jaarlijks in totaal zo’n 33 miljard liter zoet water. [..] het zoetwaterverbruik betreft zo’n 32,5 miljard liter ongezuiverd water uit de Lek en het IJsselmeer.
https://omgeving.tatastee(...)etwaterverbruik.html
Dat is wat eckte patriotten doen hè, die naaien hem er tussenuit zodra het ook maar een beetje moeilijk wordt.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat hebben de Cariben met onze problemen te maken?
Beter hier bevriezen, voor het vaderland?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:23 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat is wat eckte patriotten doen hè, die naaien hem er tussenuit zodra het ook maar een beetje moeilijk wordt.
Vechten tegen de kou zul je!quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:23 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat is wat eckte patriotten doen hè, die naaien hem er tussenuit zodra het ook maar een beetje moeilijk wordt.
Zeker, als we met zijn allen vechten krijgen we de winter er wel onder!quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:25 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Beter hier bevriezen, voor het vaderland?
Vraag is, hoe veilig is Innova? I.v.m. het omvallen van energiebedrijven.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is wel een beetje een extreem gekozen prijs idd.
Variabel bij Innova lijkt op dit moment het goedkoopst (als je geen zonnepanelen hebt):
[ afbeelding ]
Niet zeker, ACM houdt wel toezicht maar uiteindelijk betekent dat niet dat er niets omvalt.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:29 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Vraag is, hoe veilig is Innova? I.v.m. het omvallen van energiebedrijven.
Die winters stellen niets meer voor tegenwoordig, die heb je voor de lente al verslagen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zeker, als we met zijn allen vechten krijgen we de winter er wel onder!
Daar hebben we wel alle mankracht voor nodig!quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die winters stellen niets meer voor tegenwoordig, die heb je voor de lente al verslagen.
Deze man!quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Boeiend. Laten we nog wat datacenters neerpleuren.
Je (of je werkgever) gebruikt geen internet of (cloud)diensten op het internet?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:00 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Deze man!![]()
Maar inderdaad, allemaal geen enkel probleem om energieslurpende blokkendozen neer te zetten voor de kapitaalkrachtige elite![]()
Naast de energieconsumptie ook een enorme dorst die dingen
L
Dat is toch geen reden om het hier neer te zetten?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je (of je werkgever) gebruikt geen internet of (cloud)diensten op het internet?
Waar moeten ze dan komen?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat is toch geen reden om het hier neer te zetten?
zie de reactie van @Lenny_Leonardquote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je (of je werkgever) gebruikt geen internet of (cloud)diensten op het internet?
Daarnaast, om privacy redenen willen we niet dat alle data in de US wordt opgeslagen, dus zetten we hier ook datacenters neer.
Ik stel ook niet dat ze hier neergezet moeten worden maar mensen willen vaak wel de diensten gebruiken maar dan niet de gevolgen in de achtertuin.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:07 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
zie de reactie van @:lenny_leonard
Waarom zouden al die DC's in NL moeten staan? Waarom moeten die DC's van MS bij Alkmaar alle groene stroom opslurpen waar 100.000 enden woningen van zouden kunnen profiteren? Waarom kan dat DC niet in Frankrijk of Duitsland staan? Of Noorwegen?
Onder het mom "goed voor de werkgelegenheid" komt dat hiernaartoe. Niemand behalve wat projectontwikkelaars en de grote bedrijven wordt hier beter van. Er werken nauwelijks mensen in een DC
dat moet de dienstverlener maar bepalen. Als ze nergens kunnen dan stoppen ze maar met die dienst. Het probleem moet je neerleggen bij de probleemvrager.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Waar moeten ze dan komen?
dat is logisch, nimby is dan ook geheel terecht als de voordelen voor iedereen zijn en de nadelen voor enkele zijn.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik stel ook niet dat ze hier neergezet moeten worden maar mensen willen vaak wel de diensten gebruiken maar dan niet de gevolgen in de achtertuin.
Al sinds begin dit jaar is het vrijwel onmogelijk op hiervoor dit jaar nog installateurs te vinden, tenzij je in zee wil met onbetrouwbare beunhazen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Snel investeren in zonnepanelen, isolatie, enz. Al ben je er rijkelijk laat mee.
ook die zitten volquote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Al sinds begin dit jaar is het vrijwel onmogelijk op hiervoor dit jaar nog installateurs te vinden, tenzij je in zee wil met onbetrouwbare beunhazen.
Als Rusland er geen last van had dan liepen ze niet wekelijks te klagen hoe oneerlijk de sancties zijn.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Wat een gepruts jongens. Werkt lekker hè, de sancties tegen Rusland. Hebben wel geteld 0 resultaat gehad aan Russische zijde, maar zelf snijden we ons behoorlijk in de vingers.
mensen die de rede niet accepteren kan je er ook niet mee overtuigenquote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:19 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als Rusland er geen last van had dan liepen ze niet wekelijks te klagen hoe oneerlijk de sancties zijn.
Of zouden ze wel complete economische data publiceren over hoe robuust de Russische economie is in plaats van de complete radiostilte als het om de meeste economische indicatoren gaat.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:19 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als Rusland er geen last van had dan liepen ze niet wekelijks te klagen hoe oneerlijk de sancties zijn.
Zet je alles op rood zodat je daar dan ook blijft? Of omdat je miljonair bent geworden, of omdat je bankroet bent en de reis terug niet kunt betalen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:23 schreef asco het volgende:
Achja, als de stroom voor langere tijd uitvalt of de pleuris uitbreekt vlieg ik gewoon naar Vegas en ga ik daar een tijdje feesten.
Gaan er geen vliegtuigen meer rij ik met de auto ergens heen waar een cruiseschip de overtocht maakt.
Opties genoeg.![]()
Voor mij geen nieuws dat dit continent vroeg of laat ten onder zou gaan.
Happy kinderloos, YOLO.![]()
Dat het helemaal niet best gaat met de Russische economie blijkt ook uit dit onderzoek door Yale:quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:21 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Of zouden ze wel complete economische data publiceren over hoe robuust de Russische economie is in plaats van de complete radiostilte als het om de meeste economische indicatoren gaat.
Dat is iets anders dan resultaat boeken.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:19 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
kijk, een echte patriot!quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:23 schreef asco het volgende:
Achja, als de stroom voor langere tijd uitvalt of de pleuris uitbreekt vlieg ik gewoon naar Vegas en ga ik daar een tijdje feesten.
Gaan er geen vliegtuigen meer rij ik met de auto ergens heen waar een cruiseschip de overtocht maakt.
Opties genoeg.![]()
Nee, ik ga gewoon verstandig met mijn vermogen om.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zet je alles op rood zodat je daar dan ook blijft? Of omdat je miljonair bent geworden, of omdat je bankroet bent en de reis terug niet kunt betalen.
Jij maakt dezelfde fout.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
mensen die de rede niet accepteren kan je er ook niet mee overtuigen
dat doe ik helemaal nietquote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Jij maakt dezelfde fout.
Je verward effect met resultaat.
Door de exportsancties op Westerse technologie is de Russische wapenindustrie zwaar geraakt. Jouw stelling dat er 0 resultaat zou zijn is lachwekkend.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan resultaat boeken.
Niet meevechten tegen Putin (koude douche nemen)?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:23 schreef asco het volgende:
Opties genoeg.![]()
Maar wat is resultaat boeken dan? Dat ze binnen een week na het instellen al direct terug vallen naar een jager-verzamelaars samenleving?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan resultaat boeken.
dat hangt ervanaf aan wie je het vraagt, het moet namelijk wel in het straatje passen aan wie je het vraagt.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:27 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar wat is resultaat boeken dan? Dat ze binnen een week na het instellen al direct terug vallen naar een jager-verzamelaars samenleving?
quote:
Dat is alleen lachwekkend voor wie het verschil niet snapt.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:26 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Door de exportsancties op Westerse technologie is de Russische wapenindustrie zwaar geraakt. Jouw stelling dat er 0 resultaat zou zijn is lachwekkend.
Resultaat boeken is het behalen van je doelstelling. In dit geval was de doelstelling: Rusland laten stoppen met oorlogshandelingen in Oekraïne. Resultaat tot op heden niet behaald.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:27 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar wat is resultaat boeken dan? Dat ze binnen een week na het instellen al direct terug vallen naar een jager-verzamelaars samenleving?
nee hoor dat was de doelstelling niet zover ik me heb ingelezen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Resultaat boeken is het behalen van je doelstelling. In dit geval was de doelstelling: Rusland laten stoppen met oorlogshandelingen in Oekraïne. Resultaat tot op heden niet behaald.
Maar als over, stel dat, een jaar de Russen zich terugtrekken is het doel toch wel behaald?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Resultaat boeken is het behalen van je doelstelling. In dit geval was de doelstelling: Rusland laten stoppen met oorlogshandelingen in Oekraïne. Resultaat tot op heden niet behaald.
Ik begreep van Rob de Wijk die het er gisteren nog over had dat dat wel de doelstelling is en die acht ik toch beter geïnformeerd, ingelezen en geautoriseerd op dit onderwerp dan jij als ik eerlijk ben.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
nee hoor dat was de doelstelling niet zover ik me heb ingelezen.
Die Russen zijn wel wat gewend, wij gaan het nog zwaar krijgen als de luxe wegvalt.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:19 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
dat magquote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik begreep van Rob de Wijk die het er gisteren nog over had dat dat wel de doelstelling is en die acht ik toch beter geïnformeerd, ingelezen en geautoriseerd op dit onderwerp dan jij als ik eerlijk ben.
Dan is op dat moment inderdaad het resultaat behaald, mits ze dat inderdaad doen vanwege onze sancties.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:34 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar als over, stel dat, een jaar de Russen zich terugtrekken is het doel toch wel behaald?
Gelukkig, ik zei het wel heel stoer maar het zat me toch een beetje dwars of je dat goed zou vinden....quote:
Gezamenlijk ten onder, nu nog even China en de VS meetrekken.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dan is op dat moment inderdaad het resultaat behaald, mits ze dat inderdaad doen vanwege onze sancties.
Maar tot op heden is er dus geen resultaat geboekt, alleen bijkomend effect. Een heel naar bijkomend effect is dat wij er zelf heel erg onder lijden. De vraag is of het dat waard is. Ik denk van niet.
ja, ik heb alleen maar het sanctie document van de EU doorgelezen, maar Rob zal het wel beter weten.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Gelukkig, ik zei het wel heel stoer maar het zat me toch een beetje dwars of je dat goed zou vinden....
hier ben ik het dan niet mee eens. Ik denk dat dat het wel waard is namelijk, want anders kan Putin gaan bepalen wanneer Kapitein_Scheurbuik mag gaan poepen en dat moeten we allemaal niet willen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dan is op dat moment inderdaad het resultaat behaald, mits ze dat inderdaad doen vanwege onze sancties.
Maar tot op heden is er dus geen resultaat geboekt, alleen bijkomend effect. Een heel naar bijkomend effect is dat wij er zelf heel erg onder lijden. De vraag is of het dat waard is. Ik denk van niet.
Dat denk ik inderdaad ook, het is immers zijn werk om het te weten.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ja, ik heb alleen maar het sanctie document van de EU doorgelezen, maar Rob zal het wel beter weten.
Hoezo kan Poetin dat dan bepalen? Die snap ik niet.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
hier ben ik het dan niet mee eens. Ik denk dat dat het wel waard is namelijk, want anders kan Putin gaan bepalen wanneer Kapitein_Scheurbuik mag gaan poepen en dat moeten we allemaal niet willen.
Je verzint echter dat dit het doel is van sancties.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
[..]
Dat is alleen lachwekkend voor wie het verschil niet snapt.
Resultaat meet je af aan de doelstelling van de sancties. De doelstelling was Rusland laten stoppen met de oorlogshandelingen in Oekraïne. Daar zijn ze ondanks de sancties niet mee gestopt dus het resultaat van de sancties is 0.
Dat de sancties ook voor Rusland negatieve effecten hebben staat buiten kijf. Dat was echter niet de doelstelling, maar slechts een bijkomend effect.
https://www.consilium.eur(...)st-russia-explained/quote:The aim of the economic sanctions is to impose severe consequences on Russia for its actions and to effectively thwart Russian abilities to continue the aggression
Oh, nou..geen lockdowns dus. Dat valt me alweer mee!quote:Tevens worden er gymzalen ingericht om mensen te kunnen warmhouden in de winter
Gymzalen kunnen niet op slot?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, nou..geen lockdowns dus. Dat valt me alweer mee!
Wat zijn die ernstige gevolgen voor Rusland dan? En de agressie tegen Oekraïne is toch nog steeds gaande?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:48 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je verzint echter dat dit het doel is van sancties.
[..]
https://www.consilium.eur(...)st-russia-explained/
Daarin is wel degelijk resultaat geboekt.
Die mensen moeten er toch heen en weer naar huis enzo.. ben benieuwd of er dan ook gaarkeukens komen, en of je je huisdieren mee mag nemen naar de verwarmde gymzaal.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:49 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Gymzalen kunnen niet op slot?
jij woont dan in een klein appartement?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:52 schreef Draak31 het volgende:
Waarom zie ik allemaal van die achterlijk hoge maandprijzen terwijl ik met een variabel contract letterlijk iets van 40 euro per maand kwijt ben aan energie? Wat de fuck hebben die mensen aanstaan? 12 airco's ofzo? Stelletje doorgewinterde idioten.
crisismoecrisisquote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:50 schreef Kreator het volgende:
Corona crisis, boerencrisis, watercrisis, droogte crisis, gascrisis, bosbranden crisis, personeelscrisis.
Alles is een crisis. Ik ben een beetje crisismoe.
Hun economie ligt op apengapen en ze worden technologisch gezien teruggestuurd naar de vorige eeuw om maar twee gevolgen te noemen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat zijn die ernstige gevolgen voor Rusland dan? En de agressie tegen Oekraïne is toch nog steeds gaande?
Overigens verzin ik niks, ik beroep mij op Rob de Wijk.
Of gewoon slapen daar. Krijgen we dan eindelijk ook tent-cities zoals in L.A.?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Die mensen moeten er toch heen en weer naar huis enzo.. ben benieuwd of er dan ook gaarkeukens komen, en of je je huisdieren mee mag nemen naar de verwarmde gymzaal.
Het is wel DL, dus vergeet je FFP2 mondkapje niet!
Jij betaalt straks in de winter 1.87 euro per M3. Of 2.50.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:52 schreef Draak31 het volgende:
Waarom zie ik allemaal van die achterlijk hoge maandprijzen terwijl ik met een variabel contract letterlijk iets van 40 euro per maand kwijt ben aan energie? Wat de fuck hebben die mensen aanstaan? 12 airco's ofzo? Stelletje doorgewinterde idioten.
quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:55 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Of gewoon slapen daar. Krijgen we dan eindelijk ook tent-cities zoals in L.A.?
Onze economie ligt vooral op apegapen. 4 op de 10 huishoudens komt niet rond. De Russische economie op apegapen? De olie en gas inkomsten (belangrijkste Russische inkomstenbron) is hoger dan voor de sancties. En de roebel staat op historische hoogte tegen de euro. Dus hoezo op apegapen?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:54 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hun economie ligt op apengapen en ze worden technologisch gezien teruggestuurd naar de vorige eeuw om maar twee gevolgen te noemen.
Ron van Wijk is geen orakel. In plaats van alles wat hij stelt voor zoete koek te slikken kun je ook zelf wat meer verdiepen in het onderwerp.
Als je de Russische cijfers geloofd wel. Daar zet het onderzoek van Yale wat ik eerder heb gepost vraagtekens bij.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Onze economie ligt vooral op apegapen. 4 op de 10 huishoudens komt niet rond. De Russische economie op apegapen? De olie en gas inkomsten (belangrijkste Russische inkomstenbron) is hoger dan voor de sancties. En de roebel staat op historische hoogte tegen de euro. Dus hoezo op apegapen?
Daarbij, zijn de sancties kennelijk niet dermate severe dat ze Rusland niet meer in staat stellen de oorlogshandelingen voort te zetten. Integendeel, de kassa rinkelt in Rusland en hier kunnen mensen hun rekeningen niet meer betalen.
Dat de roebel nog zo hoog staat is een kunstgreep.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:04 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als je de Russische cijfers geloofd wel. Daar zet het onderzoek van Yale wat ik eerder heb gepost vraagtekens bij.
Jij denkt dat er lockdowns komen?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:00 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Ik denk dat gaarkeukens dan wel een goed idee zijn. Hoeven niet al die Duitse huishoudens thuis van alles te koken. Scheelt ook weer energie.
Maar ja, hoe dat dan samen moet gaan met de nieuwe lockdowns deze winter, is mij nog wat vaag. Met zijn allen in een verwarmde gymzaal slapende..
Ik blijf het bijzonder vinden dat mensen blijven wijzen op de hoge roebelkoers. Nogmaals: die is fictief vastgezet door de Russische centralebank. Effectief wil NIEMAND de roebel hebben.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Onze economie ligt vooral op apegapen. 4 op de 10 huishoudens komt niet rond. De Russische economie op apegapen? De olie en gas inkomsten (belangrijkste Russische inkomstenbron) is hoger dan voor de sancties. En de roebel staat op historische hoogte tegen de euro. Dus hoezo op apegapen?
Daarbij, zijn de sancties kennelijk niet dermate severe dat ze Rusland niet meer in staat stellen de oorlogshandelingen voort te zetten. Integendeel, de kassa rinkelt in Rusland en hier kunnen mensen hun rekeningen niet meer betalen.
2.50 dan betaal ik iets van 120 per maand nou poepoe. Gewoon niet als een mongooltje je verwarming op 21 graden zetten, dat mensen die temperatuur überhaupt prettig vinden. #bitchmade.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:56 schreef Kreator het volgende:
[..]
Jij betaalt straks in de winter 1.87 euro per M3. Of 2.50.
Mensen met een vast contract "sparen" daar nu al voor.
Ik moet volgens mijn maatschappij deze maand 20 betalen en afgelopen februari volgens deze prijzen ongeveer 560.
Nope gewoon rijtjeshuis. Wel goed geïsoleerd.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:53 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
jij woont dan in een klein appartement?
Ik zet hem wel op 21C. Lekker warm en dat gaat echt niet omlaag omdat de prijs hoger wordt.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:13 schreef Draak31 het volgende:
[..]
2.50 dan betaal ik iets van 120 per maand nou poepoe. Gewoon niet als een mongooltje je verwarming op 21 graden zetten, dat mensen die temperatuur überhaupt prettig vinden. #bitchmade.
Ergste wat er kan gebeuren is dat grootverbruikers gaan worden afgesloten, niet fijn maar ook niet desastreus.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jij denkt dat er lockdowns komen?
Nou als Rutte zegt dat je hem op 19 zet dan zet je hem gewoon op 19. Reken maar. Boa's met hittecamera's langs de huizen deze winter zullen compliance garanderen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zet hem wel op 21C. Lekker warm en dat gaat echt niet omlaag omdat de prijs hoger wordt.
In de winter komt vast wel een meldpunt, 5000 euro boete en een strafblad als je hoger dan 19 stookt. Ik heb deze alvast genoteerd.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zet hem wel op 21C. Lekker warm en dat gaat echt niet omlaag omdat de prijs hoger wordt.
Ongetwijfeld.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:16 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Nou als Rutte zegt dat je hem op 19 zet dan zet je hem gewoon op 19. Reken maar. Boa's met hittecamera's langs de huizen deze winter zullen compliance garanderen.
Ik heb geen onderzoek van Yale gezien, ik zal straks eens terugbladeren. Hoe dan ook, onze eigen bevolking mag er flink door bloeden en tot op heden is er nog geen kogel minder door afgeschoten in Oekraïne. Het enige wat Poetin hoeft te doen is dit uitzingen tot de winter, en dat weet hij.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:04 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als je de Russische cijfers geloofd wel. Daar zet het onderzoek van Yale wat ik eerder heb gepost vraagtekens bij.
40 euro in de maand??? Ik krijg 750 euro per jaar terug. Wat heb jij dan allemaal aanstaan????quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:52 schreef Draak31 het volgende:
Niet zo lullig doen, jij hebt een bak zonnepanelen op het dak liggen. Dat heeft niet iedereen en is ook niet voor iedereen zelfs maar mogelijk.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
40 euro in de maand??? Ik krijg 750 euro per jaar terug. Wat heb jij dan allemaal aanstaan????
Gelukzoekersquote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:23 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ze slaan ff een ruitje in om die hittecamera er doorheen te janken. En o wee als je commentaar hebt, dan ben je godver dus niét solidair met de rest van NL en zullen we er een itempje over schrijven in de Telegraaf. Jij bent de nieuwe egoist straks zoals de mensen die een parkje durften te bezoeken in midden 2020. Wat zullen we schande spreken zeg. Getsie.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ongetwijfeld.![]()
Wel lastig om dat te meten bij een huis met een A+ label, natuurlijk
Ja precies, hij heeft ons precies waar hij wil. En het verwende westen houdt dit niet vol, hij lacht zich ziek.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik heb geen onderzoek van Yale gezien, ik zal straks eens terugbladeren. Hoe dan ook, onze eigen bevolking mag er flink door bloeden en tot op heden is er nog geen kogel minder door afgeschoten in Oekraïne. Het enige wat Poetin hoeft te doen is dit uitzingen tot de winter, en dat weet hij.
Ja, dat was exact mijn punt he. Niet iedereen verbruikt hetzelfde dus grote prijsverschillen zijn niet zo ontzettend raar.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet zo lullig doen, jij hebt een bak zonnepanelen op het dak liggen. Dat heeft niet iedereen en is ook niet voor iedereen zelfs maar mogelijk.
Het feit dat men gymzalen verwarmt in DL om mensen onderdak te bieden, staat eigenlijk al haaks op lockdowns.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jij denkt dat er lockdowns komen?
Da’s niet lullig maar een koekje van eigen deeg.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet zo lullig doen, jij hebt een bak zonnepanelen op het dak liggen. Dat heeft niet iedereen en is ook niet voor iedereen zelfs maar mogelijk.
Groepslockdownsquote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Het feit dat men gymzalen verwarmt in DL om mensen onderdak te bieden, staat eigenlijk al haaks op lockdowns.
Een avondklok voor verwarmde gymzalen! Alleen naar binnen met Duitse degelijke FFP2 maskers.quote:
Maakt?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Een avondklok voor verwarmde gymzalen! Alleen naar binnen met Duitse degelijke FFP2 maskers.
(Ik hou op, dit maakt me melig)
Op anticiperen door vanaf nu al in het donker te gaan zitten kleien, tegen de tijd dat de stroom uitvalt ben je een ervaren rot en zal niets je nog van je stuk brengen. Alleen jammer dat je het poppetje dat je gekleid hebt niet meer kunt zien voordat je hem doortrekt, maar daar kom je ook wel weer overheen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:11 schreef Twiitch het volgende:
Ach, maak ik me pas zorgen om als straks het licht uitvalt wanneer ik op de pot zit.
Ehhhh....WIL jij die zien dan?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
Op anticiperen door vanaf nu al in het donker te gaan zitten kleien, tegen de tijd dat de stroom uitvalt ben je een ervaren rot en zal niets je nog van je stuk brengen. Alleen jammer dat je het poppetje dat je gekleid hebt niet meer kunt zien voordat je hem doortrekt, maar daar kom je ook wel weer overheen.
Ik kijk altijd even achterom om hem goede reis te wensen.quote:
Een dieselaggregaat? Wat zal het heerlijk wonen naast jou zijn zeg.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:45 schreef Sfancta het volgende:
Heb een mooie deken en mijn pc loopt op een diesel aggregaat, die Alienware het hele huis wel warm.
Ik ken toch heel veel mensen die het wel gelukt is met een goede installateur. Levertijden van 2-3 maanden incl montage.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Al sinds begin dit jaar is het vrijwel onmogelijk op hiervoor dit jaar nog installateurs te vinden, tenzij je in zee wil met onbetrouwbare beunhazen.
Zal dan wel per regio verschillen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ken toch heel veel mensen die het wel gelukt is met een goede installateur. Levertijden van 2-3 maanden incl montage.
Nauwelijks.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:48 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je verzint echter dat dit het doel is van sancties.
[..]
https://www.consilium.eur(...)st-russia-explained/
Daarin is wel degelijk resultaat geboekt.
https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=4167193quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nauwelijks.
En het kaartenhuis dat EU heet staat inmiddels op omvallen. Als we een strenge winter krijgen is het bal.
Nee. Resultaat bepaal je wanneer volgens de van tevoren gestelde verwachting het resultaat zou moeten zijn behaald. Anders heeft het niet zoveel zin hè. Alsof je in de auto gaat zitten om naar Frankrijk te gaan en het na een halfuur rijden opgeeft omdat je je doel nog niet hebt gehaald.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
[..]
Resultaat meet je af aan de doelstelling van de sancties. De doelstelling was Rusland laten stoppen met de oorlogshandelingen in Oekraïne. Daar zijn ze ondanks de sancties niet mee gestopt dus het resultaat van de sancties is 0.
Dat de sancties ook voor Rusland negatieve effecten hebben staat buiten kijf. Dat was echter niet de doelstelling, maar slechts een bijkomend effect.
Amerikaanse propaganda is betrouwbaarder dan Russische propaganda?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:04 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De Amerikaanse 'propaganda' van een onafhankelijk universiteit wordt tenminste nog onderbouwd in uitgebreid onderzoeksrapport met bronnen die je kunt checken. De Russische geluiden over de economie komen van hun eigen regering en we weten allemaal hoe betrouwbaar die is.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Amerikaanse propaganda is betrouwbaarder dan Russische propaganda?
Vandaag nog in de krant dat een volledige uitval van elektriciteitsvoorziening dreigt in de winter, hoogste inflatie sinds de jaren 70, maar hogere rentes trekken vele landen niet, dus moet er maar weer opgekocht worden, etc. Maar nee, er is niets aan de hand.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:55 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=4167193
Jij denkt het beter te weten dan deze onderzoekers?
Dat de EU op omvallen staat wordt al 30 jaar beweerd. Het ergste wat kan gebeuren is dat de eenheid ten aanzien van de sancties verdwijnt. Er gaat helemaal niets omvallen. De belangen zijn daarvoor veel te groot.
Ik wil jou straks nog wel horen piepen als je een paar dagen geen gas of elektra hebt.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:58 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De Amerikaanse 'propaganda' van een onafhankelijk universiteit wordt tenminste nog onderbouwd in uitgebreid onderzoeksrapport met bronnen die je kunt checken. De Russische geluiden over de economie komen van hun eigen regering en we weten allemaal hoe betrouwbaar die is.
Gebruik je nu serieus een anekdotisch bewijs om een onderzoeksrapport van 105 pagina's met allerlei onderbouwde stellingen onderuit te halen?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 19:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vandaag nog in de krant dat een volledige uitval van elektriciteitsvoorziening dreigt in de winter, hoogste inflatie sinds de jaren 70, maar hogere rentes trekken vele landen niet, dus moet er maar weer opgekocht worden, etc. Maar nee, er is niets aan de hand.
En in Rusland gaat het enorm slecht, met een veel sterker geworden Roebel, meer inkomsten uit gas en olie en daar voelt echt de gewone man helemaal niets van de sancties (ik ben getrouwd met een Russische, dus ik krijg ongefilterde verhalen mee).
Ze kunnen inderdaad niet meer naar McDonalds en Starbucks. En de nieuwe variant van McDonalds is niet te hachelen (maar dat geldt voor veel Russische gerechten).
Maar dat Europa veel harder lijdt onder de sancties is overduidelijk.
Je bent de doelpalen aan het verzetten over wie harder geraakt wordt. De discussie is of Rusland helemaal niet of nauwelijks geraakt wordt. Dat is wat mij betreft bewezen onzin en ik verwijs daarvoor naar het onderzoeksrapport. Haal dat inhoudelijk onderuit met betrouwbare bronnen en verspil mijn tijd niet meer met de onzin waarmee je tot nu toe bent aangekomen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 19:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik wil jou straks nog wel horen piepen als je een paar dagen geen gas of elektra hebt.
En wetenschap is helaas al langere tijd niet zo onafhankelijk meer.
Ik heb helemaal geen zin om dat rapport te lezen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 19:05 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Gebruik je nu serieus een anekdotisch bewijs om een onderzoeksrapport van 105 pagina's met allerlei onderbouwde stelling onderuit te halen?
Ach, gozertje toch! De arrogantie!quote:Op donderdag 4 augustus 2022 19:07 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je bent de doelpalen aan het verzetten over wie harder geraakt wordt. De discussie is of Rusland helemaal niet of nauwelijks geraakt wordt. Dat is wat mij betreft bewezen onzin en ik verwijs daarvoor naar het onderzoeksrapport. Haal dat inhoudelijk onderuit met betrouwbare bronnen en verspil mijn tijd niet meer met de onzin waarmee je tot nu toe bent aangekomen.
Weer een link die helemaal niets met de discussie over of Rusland wel of niet geraakt wordt door de sanctiesquote:Op donderdag 4 augustus 2022 19:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen zin om dat rapport te lezen.
Ook nieuws van vandaag:
https://www.telegraaf.nl/(...)eter-zelf-uitstappen
Maar nee, er is niets aan de hand! Het lijkt goddomme Eric the Viking wel in Atlantis.
O, er is een klein effectje. Maar dat had ik al geschreven. Desondanks is het voor de gewone burger (schreef ik ook) er alleen maar beter op geworden nu.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 19:15 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Weer een link die helemaal niets met de discussie over of Rusland wel of niet geraakt wordt door de sancties
Ik ben al jaren groot voorstander van een totaalverbod op bloemkwekerijen in kassen. Het slaat totaal nergens op om zo veel gas te verstoken en water te verkwisten voor een vaasje bloemen op tafel.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:55 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
De Russen hebben al aangegeven heel Europa van Lissabon tot Vladivostok onder de Russische invloedssfeer te willen brengen, als dat geen zaak van Nederland en het westen is weet ik het ook niet meer.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De oorlog in Oekraïne is niet de zaak van Nederland, en de hoge energieprijzen zijn een direct gevolg van de bemoeienis van het westen inzake het conflict.
De gemiddelde Rus heeft al weinig (zak aardappels en een verwarmd oud 2 kamerappartement) dus die merkt er straks minder van dan de luxe Nederlander (mooi groot huis, nieuwe auto x2, 4x op vakantie, biefstukje) die zijn privileges moet opgeven.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:58 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De Amerikaanse 'propaganda' van een onafhankelijk universiteit wordt tenminste nog onderbouwd in uitgebreid onderzoeksrapport met bronnen die je kunt checken. De Russische geluiden over de economie komen van hun eigen regering en we weten allemaal hoe betrouwbaar die is.
Dat hebben ze niet gezegd. Zo heb ik het niet begrepen althans.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 19:40 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De Russen hebben al aangegeven heel Europa van Lissabon tot Vladivostok onder de Russische invloedssfeer te willen brengen, als dat geen zaak van Nederland en het westen is weet ik het ook niet meer.
vandaar dat ik ook zeg: "tot op heden".quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:55 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Nee. Resultaat bepaal je wanneer volgens de van tevoren gestelde verwachting het resultaat zou moeten zijn behaald. Anders heeft het niet zoveel zin hè. Alsof je in de auto gaat zitten om naar Frankrijk te gaan en het na een halfuur rijden opgeeft omdat je je doel nog niet hebt gehaald.
Dat staat dus wel ergens en dat is inmiddels ook reeds gepost in dit topic.quote:Dat nog afgezien van de vraag of het doel expliciet en concreet is vastgelegd als vertrek van Rusland uit Oekraïne. Volgens mij staat dat namelijk nergens zo.
Dat wordt een zaak van de eu op het moment dat hij een eu land aanvalt of bedreigt.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 19:40 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De Russen hebben al aangegeven heel Europa van Lissabon tot Vladivostok onder de Russische invloedssfeer te willen brengen, als dat geen zaak van Nederland en het westen is weet ik het ook niet meer.
Dat de sancties een volk wat zich al jarenlang en in alle opzichten op een genocidale veroveringsoorlog heeft voorbereid niet meteen dwingen tot het stoppen met die oorlog is toch logisch? Daar gaat gewoon een tijd overheen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
[..]
Even google-en; Medvedev heeft dat bij monde van de Russische regering gewoon voor iedereen leesbaar op zijn telegramaccount gepost.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 19:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat hebben ze niet gezegd. Zo heb ik het niet begrepen althans.
Dit pleit niet voor je discussievermogen. Je eerderw pogingen tot argumenten trouwens ook niet.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 19:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ach, gozertje toch! De arrogantie!
Waarom zouden we moeten wachten tot dat moment? Dan is het nl. al te laat. Rusland dient op alle mogelijke manieren aangepakt te worden; sancties, proxy-oorlog en hopelijk inmiddels ook psyops. Dat laatste voeren ze zelf nl. al jarenlang in de westerse wereld uit.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 19:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat wordt een zaak van de eu op het moment dat hij een eu land aanvalt of bedreigt.
quote:Op donderdag 4 augustus 2022 19:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat wordt een zaak van de eu op het moment dat hij een eu land aanvalt of bedreigt.
Dit noem jij geen bedreiging?quote:De Russen hebben al aangegeven heel Europa van Lissabon tot Vladivostok onder de Russische invloedssfeer te willen brengen
"Ik zit een halfuur in de auto en ik heb Frankrijk tot op heden niet bereikt. Naar Frankrijk proberen te rijden heeft dus geen zin en is onmogelijk, ik geef het op en ga naar huis."quote:Op donderdag 4 augustus 2022 19:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
vandaar dat ik ook zeg: "tot op heden".
Lijkt me niet zo ingewikkeld eigenlijk...
Het is inderdaad wel duidelijk geworden dat dat nergens is gesteld en je stelling dus nergens op slaat. Goed punt.quote:[..]
Dat staat dus wel ergens en dat is inmiddels ook reeds gepost in dit topic.
Maarten van Rossem wilde Johnny Depp om laten brengen en anoniem begraven.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 19:40 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En waarom denk jij dat ik zit te wachten op jouw mening over mij?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 20:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dit pleit niet voor je discussievermogen. Je eerderw pogingen tot argumenten trouwens ook niet.
Grappig dat je dat zegt terwijl je het zelf te moeilijk vind een wetenschappelijk rapport tot je te nemen en daarom maar je vrouw erbij haalt.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 19:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mag ik voorzichtig constateren dat je mijn posts niet echt gelezen hebt?
quote:Op donderdag 4 augustus 2022 20:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En waarom denk jij dat ik zit te wachten op jouw mening over mij?
Wat mij betreft is het reden genoeg om de Russen aan te pakken.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 20:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maarten van Rossem wilde Johnny Depp om laten brengen en anoniem begraven.
Neem ik net zo serieus.
Nog even een applausje voor de koning of heeft moeders de aandelen gedumpt?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 20:29 schreef mspoez het volgende:
Nu Shell in de afgelopen 3 maanden 32 miljard winst weet te maken geloof ik niet per se in tekorten, wel in manipulatie.
Ja, nu moet ze nog wel even doodgaan.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 20:34 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Nog even een applausje voor de koning of heeft moeders de aandelen gedumpt?
$18 miljard toch?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 20:29 schreef mspoez het volgende:
Nu Shell in de afgelopen 3 maanden 32 miljard winst weet te maken geloof ik niet per se in tekorten, wel in manipulatie.
Ik wist al dat je strontvervelend bent, dat hoef je niet iedere keer weer te bewijzen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 20:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt terwijl je het zelf te moeilijk vind een wetenschappelijk rapport tot je te nemen en daarom maar je vrouw erbij haalt.
Zover ik weet was er "er komen sancties voor Rusland".quote:Op donderdag 4 augustus 2022 20:39 schreef mspoez het volgende:
[..]
Ja, nu moet ze nog wel even doodgaan.
Maar goed: kan iemand me uitleggen hoe de stoeremannenpraat "wij gaan Russisch gas boycotten' van maart 22 nu veranderd is in 'paniek want Putin draait de gaskraan dicht"?
Huilen hoor.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 20:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik wist al dat je strontvervelend bent, dat hoef je niet iedere keer weer te bewijzen.
Prima. Maar een slechte reden om jezelf in de voet te schieten.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 20:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wat mij betreft is het reden genoeg om de Russen aan te pakken.
Kom je weer even opscheppen over je zonnepanelen? Niet iedereen woont in een luxe nieuwbouwwoning met 450 zonnepanelenquote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
40 euro in de maand??? Ik krijg 750 euro per jaar terug. Wat heb jij dan allemaal aanstaan????
Je hebt gelijk, 32% meer dan het kwartaal ervoor was het. Nog altijd bizar veel. Ik denk dan, hoe kan dat, als de olie in de inkoop al zo duur is dat je ECHT ECHT niet anders kan dan de doorverkoop aan benzinestations verhogen, hoe kan jij dan toch meer winst maken? Maar goed, ik ben dan ook dom.quote:
Maarten van Rossem is geen hooggeplaatste politicus. Dat je Russen in de invloedssfeer van Poetin niet serieus moet nemen ben ik met je eens, maar het is wel op zijn minst een beetje ongepast om zoiets te roepen op zo'n positie.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 20:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maarten van Rossem wilde Johnny Depp om laten brengen en anoniem begraven.
Neem ik net zo serieus.
Weer zo’n volwassen reactie. En dat allemaal om te laten zien dat er iets schort aan mijn discussie niveau.quote:
Dat klopt.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 20:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Maarten van Rossem is geen hooggeplaatste politicus. Dat je Russen niet serieus moet nemen ben ik met je eens, maar het is wel een beetje ongepast om dat te roepen op zo'n positie.
Ik denk niet dat jij echt een serieuze reactie verwachtte opquote:Op donderdag 4 augustus 2022 20:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Weer zo’n volwassen reactie. En dat allemaal om te laten zien dat er iets schort aan mijn discussie niveau.
Splinter balk?
Of wel?quote:Ik wist al dat je strontvervelend bent, dat hoef je niet iedere keer weer te bewijzen.
Dat gebeurt ook niet. Wat er nu gebeurt is de transitie naar onafhankelijkheid van een land dat zich keer op keer bewijst als een dramatisch slechte handelspartner en een moreel compleet corrupte bende. Verandering kan pijn doen, maar ik sta erachter dat het gebeurt.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 20:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat klopt.
Maar dan nog is het onverstandig om jezelf in de voet te schieten als reactie daarop.
In 2020 draaide Shell juist verlies. Dat is dan weer de keerzijde van deze branche. Je hebt goede jaren, je hebt slechte jaren.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 20:46 schreef mspoez het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, 32% meer dan het kwartaal ervoor was het. Nog altijd bizar veel. Ik denk dan, hoe kan dat, als de olie in de inkoop al zo duur is dat je ECHT ECHT niet anders kan dan de doorverkoop aan benzinestations verhogen, hoe kan jij dan toch meer winst maken? Maar goed, ik ben dan ook dom.
Haal adem hoor!quote:Op donderdag 4 augustus 2022 20:45 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Kom je weer even opscheppen over je zonnepanelen? Niet iedereen woont in een luxe nieuwbouwwoning met 450 zonnepanelen
Je bent de realiteit echt compleet bijster hè![]()
We schieten onszelf niet in de voet. We zijn in (proxy) oorlog met de Russen en tijdens een oorlog zijn bepaalde zaken nu eenmaal duurder, schaars of op de bon.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 20:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat klopt.
Maar dan nog is het onverstandig om jezelf in de voet te schieten als reactie daarop.
Of tomaten voor de export. Zelfde verhaal.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 19:36 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik ben al jaren groot voorstander van een totaalverbod op bloemkwekerijen in kassen. Het slaat totaal nergens op om zo veel gas te verstoken en water te verkwisten voor een vaasje bloemen op tafel.
Hou eens op met je overvloed aan vraagtekens, het is hier Facebook niet.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jaja, na hun reces hèquote:Op donderdag 4 augustus 2022 19:03 schreef Bart2002 het volgende:
Wel indrukwekkend dat ze in de onze omringende landen (zie OP) nog wel functionerende regeringen hebben die zich met de komende problemen bezighouden.... Hier in NL wordt alles zoals gewoonlijk weer op de lange baan geschoven. Lutsers. We zouden ze moeten ontslaan eigenlijk.
Niet echt nee.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 20:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat jij echt een serieuze reactie verwachtte op
[..]
Of wel?
De manier waarop is idioot. En heeft enorme risico’s.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 20:55 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook niet. Wat er nu gebeurt is de transitie naar onafhankelijkheid van een land dat zich keer op keer bewijst als een dramatisch slechte handelspartner en een moreel compleet corrupte bende. Verandering kan pijn doen, maar ik sta erachter dat het gebeurt.
Het is uiterst dom om oorlog te gaan voeren. En dat is op zeker jezelf in de voet schieten.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 21:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
We schieten onszelf niet in de voet. We zijn in (proxy) oorlog met de Russen en tijdens een oorlog zijn bepaalde zaken nu eenmaal duurder, schaars of op de bon.
Toen mensen gemiddeld 30 jaar oud werden bedoel je?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 21:05 schreef ACT-F het volgende:
Stelletje aanstellers hier. Onze voorouders leefden ook zonder gas en elektriciteit, anders was je er nu niet geweest
Was dat 100 jaar geleden zo kort ja?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 21:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Toen mensen gemiddeld 30 jaar oud werden bedoel je?
Toen we geen verwarming in woningen hadden was dat wel zo ja. Het is namelijk niet zo dat ik een kolenkachel heb voor het geval dat. Jij wel?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 21:55 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Was dat 100 jaar geleden zo kort ja?
Neuh, maar een petroleumkachel voldoet ook wel.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 21:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Toen we geen verwarming in woningen hadden was dat wel zo ja. Het is namelijk niet zo dat ik een kolenkachel heb voor het geval dat. Jij wel?
Het is dom om jezelf afhankelijk te maken van vijandige volkeren als de Russen en Chinezen, die zullen die afhankelijkheid nl. altijd als een wapen inzetten. Gelukkig is het westen nu met de neus op de feiten gedrukt.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 21:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is uiterst dom om oorlog te gaan voeren. En dat is op zeker jezelf in de voet schieten.
Wij zijn dan ook het land van de lange baan. Godbetert 40 keer wereldkampioen. En kabinetten Rutte zijn als een 10 kilometer tussen Jos de Vos en Marcel Bosker op een NK: elke ronde hetzelfde, je doet er helemaal niemand een plezier mee, er komt geen eind aan en als je je ogen sluit hoor je een zwakzinnig dwijlorkest.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 19:03 schreef Bart2002 het volgende:
Wel indrukwekkend dat ze in de onze omringende landen (zie OP) nog wel functionerende regeringen hebben die zich met de komende problemen bezighouden.... Hier in NL wordt alles zoals gewoonlijk weer op de lange baan geschoven. Lutsers. We zouden ze moeten ontslaan eigenlijk.
Echt hoor. Het is om moedeloos van te worden. Wat een lamballen. Het is echt jammer om in deze periode te leven zonder dat je er iets aan kunt doen, aan dat stoïcijnse niks doen. Maar goed. De meerderheid van de stemmers wil dit blijkbaar.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 22:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wij zijn dan ook het land van de lange baan. Godbetert 40 keer wereldkampioen. En kabinetten Rutte zijn als een 10 kilometer tussen Jos de Vos en Marcel Bosker op een NK: elke ronde hetzelfde, je doet er helemaal niemand een plezier mee, er komt geen eind aan en als je je ogen sluit hoor je een zwakzinnig dwijlorkest.
Dat is een misverstand. Mensen in goeden doen werden gewoon 80 plus toen ook al. Het gemiddelde werd naar beneden gehaald door hoge geboortesterfte en slecht drinkwater. Het is inderdaad "gemiddeld" maar zonder toelichting lijkt het net alsof niemand ooit de 40 haalde. Dat klopt dus niet.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 21:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Toen mensen gemiddeld 30 jaar oud werden bedoel je?
Rutte verwart liberalisme met 'zoek het uit' en wijst vervolgens iedere verkiezing op zijn schone handen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 22:09 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Echt hoor. Het is om moedeloos van te worden. Wat een lamballen. Het is echt jammer om in deze periode te leven zonder dat je er iets aan kunt doen, aan dat stoïcijnse niks doen. Maar goed. De meerderheid van de stemmers wil dit blijkbaar.
Gaan ze er volle bak tegenaan. We zullen ervan staan te kijken.quote:
Net zoals het Russisch volk zelf schuldig is aan het feit dat ze in een dictatuur leven is het Nederlandse volk het zelf schuld dat ze geregeerd worden door een rariteitenkabinet waarin partijpolitiek en op het pluche kleven hogere prioriteit hebben dan ordentelijk landsbestuur.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 22:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Rutte verwart liberalisme met 'zoek het uit' en wijst vervolgens iedere verkiezing op zijn schone handen.
Heb je nog nagedacht over het waarom van de productie van aluminium?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En een bult staatssubsidie krijgt. Tata en die aluminiumboer afkoppelen en we zijn er al.
tevens loont het om tomaten in Spanje te kweken ipv hier.
Dat is althans hier altijd al een zwaar verlieslatende business geweest die drijft op subsidie en goedkope energie.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 22:21 schreef quo_ het volgende:
[..]
Heb je nog nagedacht over het waarom van de productie van aluminium?
Verschuivingen op zo'n niveau en schaal schuren altijd. Mede omdat het vaak getriggered wordt door een crisis maar ook omdat het gaat om wereldmachten die hun macht willen behouden. Hoe had je dan verwacht dat het zou gaan?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 21:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De manier waarop is idioot. En heeft enorme risico’s.
Voor de groene omwenteling hebben we grondstoffen nodig uit… jawel: Rusland.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 22:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het is dom om jezelf afhankelijk te maken van vijandige volkeren als de Russen en Chinezen, die zullen die afhankelijkheid nl. altijd als een wapen inzetten. Gelukkig is het westen nu met de neus op de feiten gedrukt.
Het had gewoon op een rustiger tempo gekund. We hebben ons gek laten maken inzake Oekraïne. We hebben helemaal niets met dat land.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 22:44 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Verschuivingen op zo'n niveau en schaal schuren altijd. Mede omdat het vaak getriggered wordt door een crisis maar ook omdat het gaat om wereldmachten die hun macht willen behouden. Hoe had je dan verwacht dat het zou gaan?
"We" zijn over het algemeen de hysterische media die de pagina's vol moeten krijgen. De politiek boeit het geen zak en zijn lekker op vakantie en terecht.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 23:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het had gewoon op een rustiger tempo gekund. We hebben ons gek laten maken inzake Oekraïne. We hebben helemaal niets met dat land.
Hoeveel rustiger? Net zo rustig als de afgelopen decennia? We hebben dat land teveel macht gegeven en er foutief op vertrouwd dat ze wel ons mee zouden doen als we ze de tijd gaven. Dat werkt dus niet. Dat rustig aan doen heeft juist geleid tot het Rusland van nu.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 23:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het had gewoon op een rustiger tempo gekund. We hebben ons gek laten maken inzake Oekraïne. We hebben helemaal niets met dat land.
Dit is de enige manier waarop het kan, want anders zijn korte-termijn economische motieven lijdend. Dat hebben we de afgelopen decennia namelijk gezien.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 21:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De manier waarop is idioot. En heeft enorme risico’s.
We hadden ze nadat dat gedrocht van een Sovjet Unie in elkaar stortte moeten helpen. Een soort marshallplan opzetten om Rusland helpen op te bouwen en werken naar een bondgenootschap.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 23:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Hoeveel rustiger? Net zo rustig als de afgelopen decennia? We hebben dat land teveel macht gegeven en er foutief op vertrouwd dat ze wel ons mee zouden doen als we ze de tijd gaven. Dat werkt dus niet. Dat rustig aan doen heeft juist geleid tot het Rusland van nu.
De inmenging in de oorlog was een geschikte gelegenheid om een boodschap te sturen aan Rusland, ze te verzwakken en daarmee de dreiging te verminderen voor onszelf, en de moreel juiste keuze te maken. Niets doen had alleen maar geleid tot meer ellende, Rusland stopt niet vanzelf en het westen is te gemakzuchtig om actie te ondernemen zonder acute reden.
We hebben onszelf vooral verzwakt, ook militair. De dreiging is hoger dan hij is geweest sinds de Cuba crisis (vorige week nog een waarschuwing van iemand van de VN). Ik weet niet in welke droomwereld jij leeft, maar tijd om wakker te worden.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 23:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Hoeveel rustiger? Net zo rustig als de afgelopen decennia? We hebben dat land teveel macht gegeven en er foutief op vertrouwd dat ze wel ons mee zouden doen als we ze de tijd gaven. Dat werkt dus niet. Dat rustig aan doen heeft juist geleid tot het Rusland van nu.
De inmenging in de oorlog was een geschikte gelegenheid om een boodschap te sturen aan Rusland, ze te verzwakken en daarmee de dreiging te verminderen voor onszelf, en de moreel juiste keuze te maken. Niets doen had alleen maar geleid tot meer ellende, Rusland stopt niet vanzelf en het westen is te gemakzuchtig om actie te ondernemen zonder acute reden.
Ook voor jou: we destabiliseren onszelf en hebben Rusland nog steeds keihard nodig (en vise versa).quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 00:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dit is de enige manier waarop het kan, want anders zijn korte-termijn economische motieven lijdend. Dat hebben we de afgelopen decennia namelijk gezien.
En zo bezien is het maar beter dat er nu echt van doordrongen lijken te zijn dat het van Rusland afhankelijk zijn voor de Europese energievoorziening niet zo handig is dan dat dat later gebeurt, want nu doet het pijn, maar langer wachten gaat ook gepaard met de nodige risico's. Helemaal wanneer je weet dat Rusland niks liever doet dan Europa destabiliseren.
Ja en dat kan dus beter in landen met meer kern of waterkracht energie. Hetzelfde dat tomaten ook beter in zuid Europa gekweekt kunnen worden.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 22:21 schreef quo_ het volgende:
[..]
Heb je nog nagedacht over het waarom van de productie van aluminium?
https://www.nu.nl/economi(...)en-jaar-geleden.htmlquote:Wie nu een nieuw energiecontract afsluit, is op jaarbasis bijna 6.500 euro kwijt aan gas en licht. Dat is ruim 4.000 euro meer dan een jaar geleden. Zo blijkt uit cijfers van vergelijkingssite Gaslicht.com, die NU.nl heeft opgevraagd.
Kan verstandig zijn, als je dan ook maar zelf gaat / kan sparen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 08:14 schreef Fukushima het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/economi(...)en-jaar-geleden.html
In mijn omgeving (thuis/werk/vrienden) hoor ik ook dit soort bedragen zoals nu.nl schetst . Maandtermijn van 175 welke opeens naar 600 schiet bij aflopen contract. En waarbij men het ook ‘gewoon’ weer terugzet richting de 200.
De dreiging is inderdaad hoger dan die lang is geweest (ik zou zeggen sinds de Koude Oorlog) maar we zijn als westen militair meer dan sterk genoeg om Rusland aan te kunnen. Misschien is het je niet opgevallen maar Rusland heeft al een hoop kapot geschoten en heeft, dankzij de sancties, veel minder mogelijkheid om aan te vullen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 06:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
We hebben onszelf vooral verzwakt, ook militair. De dreiging is hoger dan hij is geweest sinds de Cuba crisis (vorige week nog een waarschuwing van iemand van de VN). Ik weet niet in welke droomwereld jij leeft, maar tijd om wakker te worden.
Welke grondstoffen dan? En kunnen we die echt alleen uit Rusland halen? Leg maar uit.quote:En nogmaals, voor de groene omwenteling hebben we grondstoffen nodig uit Rusland. We zijn dus nog steeds afhankelijk van Rusland. Alleen is dat nu een vijand die samenspant met China.
Good going!
Volgens mij heeft Rusland genoeg kans gehad om mee te doen, maar ze bleven liever hun anti-westen gedachtegoed omarmen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 00:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
We hadden ze nadat dat gedrocht van een Sovjet Unie in elkaar stortte moeten helpen. Een soort marshallplan opzetten om Rusland helpen op te bouwen en werken naar een bondgenootschap.
Nu heb je een gek op een zinkend schip en sterk stijgende voedsel/energieprijzen.
100 jaar geleden werden we gemiddeld 62,5 jaar en dat was voor een groot deel zo laag door een relatief hoge kindersterfte.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 21:55 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Was dat 100 jaar geleden zo kort ja?
Overheid gaat hard inspringen als er een grote producent failliet gaat idd. Niet als miljoenen mensen het niet aankunnen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 08:18 schreef BertV het volgende:
[..]
Kan verstandig zijn, als je dan ook maar zelf gaat / kan sparen.
Die energiemaatschappijen vallen straks bij bosjes.
De overheid gaat vanzelfsprekend inspringen, maar ik zou toch liever zelf controle houden op die tegoeden,
En dan natuurlijk niet zoveel besparen, want ze betalen toch maar 200 euro per maand.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 08:14 schreef Fukushima het volgende:
[..]
In mijn omgeving (thuis/werk/vrienden) hoor ik ook dit soort bedragen zoals nu.nl schetst . Maandtermijn van 175 welke opeens naar 600 schiet bij aflopen contract. En waarbij men het ook ‘gewoon’ weer terugzet richting de 200.
Normaliter zou ik het met je eens zijn. Maar die man zit er al een klein jaar volledig naast op dit dossier.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik begreep van Rob de Wijk die het er gisteren nog over had dat dat wel de doelstelling is en die acht ik toch beter geïnformeerd, ingelezen en geautoriseerd op dit onderwerp dan jij als ik eerlijk ben.
Vaccinatie, Antibiotica, en andere moderne medicijnen en medische hulp, beter en meer eten. De AOW werd ingevoerd in 1956, sinds die tijd is de levensverwachting gestegen met een dikke 5 jaar.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 08:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
100 jaar geleden werden we gemiddeld 62,5 jaar en dat was voor een groot deel zo laag door een relatief hoge kindersterfte.
Hij is getrouwd met een Russische dat verklaart voor mij nu een hoop.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 19:05 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Gebruik je nu serieus een anekdotisch bewijs om een onderzoeksrapport van 105 pagina's met allerlei onderbouwde stellingen onderuit te halen?
Er staat ieder jaar wel een artikel in de Telegraaf dat we volgens hoogleraar X of professor Y beter uit de Euro kunnen stappen. Dat is niet zo moeilijk aangezien er altijd wel iemand te vinden is die dat roept.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 19:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen zin om dat rapport te lezen.
Ook nieuws van vandaag:
https://www.telegraaf.nl/(...)eter-zelf-uitstappen
Maar nee, er is niets aan de hand! Het lijkt goddomme Eric the Viking wel in Atlantis.
quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 08:14 schreef Fukushima het volgende:
[..]
De tijden van het verkwisten van grondstoffen en energie om wegwerpvuilnis voor winkels als action, xenos, primark enz. te produceren en vervoeren dient ook maar eens afgelopen te zijn.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 08:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja en dat kan dus beter in landen met meer kern of waterkracht energie. Hetzelfde dat tomaten ook beter in zuid Europa gekweekt kunnen worden.
De tijden van ongelimiteerde energie om alles op te lossen zijn voorbij.
Dit zou wel een mooie bijkomstigheid zijn, de hoeveelheid zooi die wordt gemaakt en waar men na een paar maanden al is op uitgekeken, ongekend.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 08:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De tijden van het verkwisten van grondstoffen en energie om wegwerpvuilnis voor winkels als action, xenos, primark enz. te produceren en vervoeren dient ook maar eens afgelopen te zijn.
Grote industriële verbruikers hebben decennialang vrijwel gratis (want onbelast) gas en water verbruikt, dus die energiekosten voor de burger kunnen echt wel verlaagd worden door de overheid.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 08:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Overheid gaat hard inspringen als er een grote producent failliet gaat idd. Niet als miljoenen mensen het niet aankunnen.
Die kleine voordeeltjes van rutte zetten geen zoden aan de dijk. Een maximum prijsstelling werkt wel waarbij energiereuzen gedwongen worden goedkoper te prodiceren. Een shell die een winst haalt van 18mlrd per kwartaal, die energiemarkt trekt het echt wel.
Wederom een voorbeeld van hoe het grootbedrijf parasiteert op de samenleving, beschermd door de politiek.
Volgens mij heb ik dit al richting jou gestuurd maar dat hebben we gedaan met 100den miljarden aan dollars in de jaren 90.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 00:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
We hadden ze nadat dat gedrocht van een Sovjet Unie in elkaar stortte moeten helpen. Een soort marshallplan opzetten om Rusland helpen op te bouwen en werken naar een bondgenootschap.
Nu heb je een gek op een zinkend schip en sterk stijgende voedsel/energieprijzen.
Maar we staan er bij een stroom- en gasuitval wel slechter voor dan in die tijd, lang niet iedereen heeft nog een hout- of oliekachel kachel thuis staan die het ook doet als er geen stroom is.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 21:05 schreef ACT-F het volgende:
Stelletje aanstellers hier. Onze voorouders leefden ook zonder gas en elektriciteit, anders was je er nu niet geweest
Ja dat is hetgeen wat mij altijd tegenstaat huishoudens gebruiken maar 1/8ste van de energie maar zijn wel degenen die alles moeten bekostigen en als een malle moeten besparen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 08:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Grote industriële verbruikers hebben decennialang vrijwel gratis (want onbelast) gas en water verbruikt, dus die energiekosten voor de burger kunnen echt wel verlaagd worden door de overheid.
VOC mentaliteit zie ik onder je naam staan.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 08:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja dat is hetgeen wat mij altijd tegenstaat huishoudens gebruiken maar 1/8ste van de energie maar zijn wel degenen die alles moeten bekostigen en als een malle moeten besparen.
Een toekomstbeeld uit het verleden.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 21:05 schreef ACT-F het volgende:
Daar zijn heel veel mensen bij die het voorschot laag zetten ivm risico op failissement, terwijl je voorschot verliezen niet eens de grootste kostenpost is dan.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:02 schreef Confetti het volgende:
Ik hoor het op het journaal dat bij Vatenfall 40% een betalingsachterstand heeft, en 10% 200 euro te weinig voorschot betaald.
Bizar.
Dit is trouwens helemaal geen grijs verleden, mijn overgrootvader woonde zo in Friesland.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:04 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Een toekomstbeeld uit het verleden.
[ afbeelding ]
NWS / Een derde van alle huishoudens komt nauwelijks nog rond #4quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:02 schreef Confetti het volgende:
Ik hoor het op het journaal dat bij Vatenfall 40% een betalingsachterstand heeft, en 10% 200 euro te weinig voorschot betaald.
Bizar.
Ik denk dat je liever het huidige tarief betaald dan die van bedrijven als je ook hun energiehoeveelheid moet afnemen en betalen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 08:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Grote industriële verbruikers hebben decennialang vrijwel gratis (want onbelast) gas en water verbruikt, dus die energiekosten voor de burger kunnen echt wel verlaagd worden door de overheid.
Ah, weet ik niet, als je nu ¤450 betaalt verlies je in het ergste geval ¤5.400 voorschot.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Daar zijn heel veel mensen bij die het voorschot laag zetten ivm risico op failissement, terwijl je voorschot verliezen niet eens de grootste kostenpost is dan.
Dat lijkt me overdreven, je neemt in die tijd ook energie af.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ah, weet ik niet, als je nu ¤450 betaalt verlies je in het ergste geval ¤5.400 voorschot.
Dat hakt er toch wel in.
In de zomer verbruik je amper gas.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat lijkt me overdreven, je neemt in die tijd ook energie af.
Mijn oma had nog tot ca WO2 geen elektra, inpandig wc en pas in de jaren 70 gas.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dit is trouwens helemaal geen grijs verleden, mijn overgrootvader woonde zo in Friesland.
De grootste kostenpost zijn de nieuwe tarieven in je verplichte maand bij de uberafzetter die je contract koopt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ah, weet ik niet, als je nu ¤450 betaalt verlies je in het ergste geval ¤5.400 voorschot.
Dat hakt er toch wel in.
En hoe kom je dan op 5400 betaald voorschot waar niets van verbruikt is?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:09 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
In de zomer gebruik je amper gas.
Dat mijn overgrootvader in een plaggenhut woonde had er ook mee te maken dat je zo een "huis" in 24 uur kon neerzetten en dat je in dat geval er mocht blijven wonen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Mijn oma had nog tot ca WO2 geen elektra, inpandig wc en pas in de jaren 70 gas.
Mooi, probleem opgelost!quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:12 schreef GS-Raw het volgende:
Wat ga jij dit jaar met je vakantiegeld doen? Nou gewoon, de gasrekening betalen…
Mijn oma woonde in het buitengebied en ze was als 1 van de laatste om in aanmerking te komen voor elektra, inpandig riool en gas.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat mijn overgrootvader in een plaggenhut woonde had er ook mee te maken dat je zo een "huis" in 24 uur kon neerzetten en dat je in dat geval er mocht blijven wonen.
Of de meest goedkope bestemming zoeken waar je zelf de energiekosten niet hoeft te betalen en thuis de boel voor langere tijd uit kan. Misschien is de vakantie goedkoper dan thuisblijvenquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:12 schreef GS-Raw het volgende:
Wat ga jij dit jaar met je vakantiegeld doen? Nou gewoon, de gasrekening betalen…
Voor veel mensen inderdaad wel. Daar zal de gasrekening ten koste van (onnodige) luxe gaan. Het is niet anders, het is crisis. Ik maak mij wel echt zorgen om de groep die hun gasrekening moeten betalen van boodschappen en huurgeld.quote:
Dat is misschien overdreven, maar als je bijvoorbeeld 2000 m3 gas per jaar verstookt, dan is dat ongeveer 5000 euro per jaar. Als je in april bent begonnen met betalen, dan heb je in november al bijna 3000 euro gasvoorschot betaald zonder dat je er iets voor hebt gekregen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En hoe kom je dan op 5400 betaald voorschot waar niets van verbruikt is?
Bij mij komt de afrekening van GWL in Januari, vakantiegeld in Juniquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:12 schreef GS-Raw het volgende:
En dan kom je verplichte maand bij de uberafzetter op het moment dat je energievraag stijgt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:15 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat is misschien overdreven, maar als je bijvoorbeeld 2000 m3 gas per jaar verstookt, dan is dat ongeveer 5000 euro per jaar. Als je in april bent begonnen met betalen, dan heb je in november al bijna 3000 euro gasvoorschot betaald zonder dat je er iets voor hebt gekregen.
Ik ben blij dat ik al 11 jaar bij het lokale Nutsbedrijf hier zit.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
En dan kom je verplichte maand bij de uberafzetter op het moment dat je energievraag stijgt.
Tijd dus dat ze bij (sociale) huur niet alleen meer naar de huur kijken maar naar een maximaal bedrag voor huur en GWL bij normaal gebruik. Wat dus afhankelijk is van het energie label.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 07:08 schreef asco het volgende:
Betaalmuur.
https://www.telegraaf.nl/(...)er-alle-hens-aan-dek
Stukje:
Lage maandbedragen zijn precies waar Martin Neef van Vattenfall zich grote zorgen over maakt. „Veertig procent van onze klanten betaalt maandelijks een te laag bedrag: bij 10 procent gaat dat echt om 200 euro per maand, bij 30 procent om tientallen euro’s.”
Volgens Weijers van het Nibud krijgen vooral de inkomens nét boven de 120 procent van het bijstandsniveau het extra zwaar. „Hoe moet iemand met een klein pensioentje een energierekening van niet 175 maar 450 euro per maand betalen?”
Vaak wonen deze mensen in een sociale doortochtwoning, zoals Weijers de doorzonwoning noemt, en zijn ze afhankelijk van de verhuurders of deze worden geïsoleerd. „We maken ons zorgen dat de mensen die nu de eindjes niet meer aan elkaar kunnen knopen, straks de mensen met onoplosbare schulden zullen zijn.”
Conclusie:
Gaat mis. (duh)
Met welk geld.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:26 schreef Toine51 het volgende:
Deze crisis komt die klimaatdrammers nu wel verrekte goed uit. Nóg sneller die energietransitie er doorduwen..
De PNEMquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik al 11 jaar bij het lokale Nutsbedrijf hier zit.
Precies, dus dat is goed nieuws!quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:26 schreef Toine51 het volgende:
Deze crisis komt die klimaatdrammers nu wel verrekte goed uit. Nóg sneller die energietransitie er doorduwen..
Jaren 70 doortochtwoningen zitten zo vol met constructie koudebruggen dat die niet goed te isoleren zijn zonder schimmelvorming.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:26 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Tijd dus dat ze bij (sociale) huur niet alleen meer naar de huur kijken maar naar een maximaal bedrag voor huur en GWL bij normaal gebruik. Wat dus afhankelijk is van het energie label.
Ik heb daar naar gekeken maar ik denk dat het serieus voor mij goedkoper is om naar Portugal of Griekenland te vliegen en daar te verblijven in januari en februari dan om hier mijn huis warm te stoken.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:14 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Of de meest goedkope bestemming zoeken waar je zelf de energiekosten niet hoeft te betalen en thuis de boel voor langere tijd uit kan. Misschien is de vakantie goedkoper dan thuisblijven
Geld is het probleem echt niet, personeel is de grootste bottleneck, die staat op nummer 1 t/m 999 van bottleneckredenen.quote:
Ik heb de Oliecrises van de jaren 70 bewust meegemaakt en sinds die tijd heeeeel veel blabla van de politiek over isoleren. nu, 50 (!!) jaar later zijn nog steeds heel veel huizen niet of nauwelijks geisoleerd, hebben enkel glas..quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Jaren 70 doortochtwoningen zitten zo vol met constructie koudebruggen dat die niet goed te isoleren zijn zonder schimmelvorming.
Gas was toen ook nagenoeg gratis dus bij de bouw boeide dat niet.
Is al heel lang zoquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik heb daar naar gekeken maar ik denk dat het serieus voor mij goedkoper is om naar Portugal of Griekenland te vliegen en daar te verblijven in januari en februari dan om hier mijn huis warm te stoken.
Afgelopen Januari ¤400 aan energie uitgegeven en toen lagen mijn tarieven nog 20% lager.
Van die jaren 60 woningen ongeïsoleerd met enkel glas, dat wordt dan sociaal verhuurd.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik heb de Oliecrises van de jaren 70 bewust meegemaakt en sinds die tijd heeeeel veel blabla van de politiek over isoleren. nu, 50 (!!) jaar later zijn nog steeds heel veel huizen niet of nauwelijks geisoleerd, hebben enkel glas..
Klopt, er werd inderdaad niks gedaan. Pas in de jaren 90 werd er serieus naar gekeken bij de bouw.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik heb de Oliecrises van de jaren 70 bewust meegemaakt en sinds die tijd heeeeel veel blabla van de politiek over isoleren. nu, 50 (!!) jaar later zijn nog steeds heel veel huizen niet of nauwelijks geisoleerd, hebben enkel glas..
Of opstoken in de biomassacentrales.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Stuur de pensionados overwinteren naar Spanje
Tuurlijk waren de tijden anders, maar ik denk wel dat een aantal dingen met improvisaties opgelost kunnen worden.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Jaren 70 doortochtwoningen zitten zo vol met constructie koudebruggen dat die niet goed te isoleren zijn zonder schimmelvorming.
Gas was toen ook nagenoeg gratis dus bij de bouw boeide dat niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook bij familie heb ik het eens een keer gezien in een huurwoning, was een prima woning maar er zat een lichtkoepel in van enkelzijdig plexiglas op het hoogste punt in het plafond. Daar ging gigantisch veel warmte verloren en het was al niet zo'n energiezuinige woning. Als ze daar een of twee plexiglazen platen aan de onderkant tegenaan hadden gezet hadden ze dat in een jaar alweer terug verdient.
Eenschquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 08:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:43 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Tuurlijk waren de tijden anders, maar ik denk wel dat een aantal dingen met improvisaties opgelost kunnen worden.Zeker maar constructie koudebruggen is een ander verhaal zoals balkonnen die worden doorgetrokken vanuit de binnenmuur.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook bij familie heb ik het eens een keer gezien in een huurwoning, was een prima woning maar er zat een lichtkoepel in van enkelzijdig plexiglas op het hoogste punt in het plafond. Daar ging gigantisch veel warmte verloren en het was al niet zo'n energiezuinige woning. Als ze daar een of twee plexiglazen platen aan de onderkant tegenaan hadden gezet hadden ze dat in een jaar alweer terug verdient.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
Ultiem slecht bestuur.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 08:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
50 jaar geleden werden maatschappelijke problemen opgelost door de politiek, nu worden ze erdoor veroorzaakt. Deze energiecrisis, woningnood, stikstof problematiek, migratie problematiek, inflatie...
Nogmaals, met welk geld?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Precies, dus dat is goed nieuws!
Klopt maar dat bedrag hoeft gelukkig ook niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nogmaals, met welk geld?
Zie niet echt in hoe mensen gemiddeld ¤40.000,- hebben liggen om hun huis te isoleren.
Zeker niet met huidige prijsstijgingen en energiekosten.
Overheid moet ingrijpen en een max prijs opleggen. Leveranciers trekken het wel met hun miljardenwinsten.
En politieke problemen worden maatschappelijke problemen gemaakt vanwege de politieke onkunde. Het klimaatprobleem is een voorbeeld hiervan.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 08:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
50 jaar geleden werden maatschappelijke problemen opgelost door de politiek, nu worden ze erdoor veroorzaakt. Deze energiecrisis, woningnood, stikstof problematiek, migratie problematiek, inflatie...
Ik ben wel benieuwd hoe je op ¤40.000 komt om een woning te isoleren.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nogmaals, met welk geld?
Zie niet echt in hoe mensen gemiddeld ¤40.000,- hebben liggen om hun huis te isoleren.
Zeker niet met huidige prijsstijgingen en energiekosten.
Overheid moet ingrijpen en een max prijs opleggen. Leveranciers trekken het wel met hun miljardenwinsten.
Als je een torenhoge energierekening hebt kan je ook geen zonnepaneel kopen of geld opzij leggen om je huis te isoleren etc. Dan heb je dat personeel ook niet meer nodig, dat is dan wel weer een voordeel.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Geld is het probleem echt niet, personeel is de grootste bottleneck, die staat op nummer 1 t/m 999 van bottleneckredenen.
Inderdaad dat scheelt weer! Zo wordt dit probleem ook weer opgelost!quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 10:12 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als je een torenhoge energierekening hebt kan je ook geen zonnepaneel kopen of geld opzij leggen om je huis te isoleren etc. Dan heb je dat personeel ook niet meer nodig, dat is dan wel weer een voordeel.
Kwestie van financieren. Zonnepanelen met de huidige energie prijzen betalen zich in een jaar of 3 terug.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 10:12 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als je een torenhoge energierekening hebt kan je ook geen zonnepaneel kopen of geld opzij leggen om je huis te isoleren etc. Dan heb je dat personeel ook niet meer nodig, dat is dan wel weer een voordeel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |