Toevallig vandaag.quote:
Kijk, daarom dus.quote:Door de hoge prijzen voor olie en gas heeft Shell in het tweede kwartaal een recordwinst geboekt. Onder aan de streep kwam de winst de afgelopen drie maanden uit op 18 miljard dollar, ook dankzij het terugdraaien van eerdere afschrijvingen.
Maar in NL kan de samenleving de tyfus genieten.quote:Extra belasting
De hoge winsten van olie- en gasbedrijven hebben in het Verenigd Koninkrijk, waar Shell sinds begin dit jaar officieel gevestigd is, geleid tot een extra winstbelasting. Het geld dat de overheid daarmee ophaalt, wordt gebruikt om mensen tegemoet te komen die het moeilijk hebben door gestegen prijzen.
Ik blijf het maar bizar vinden.quote:In Nederland komt zo'n belasting er op korte termijn niet, zei het kabinet begin deze maand. "De introductie van een nieuwe, specifieke solidariteitsheffing om excessieve winsten van alle energiebedrijven te belasten is op korte termijn niet mogelijk en kent een aantal knelpunten", schreven minister Jetten en staatssecretarissen Vijlbrief en Van Rij aan de Tweede Kamer.
Daar is je antwoord. BV Nederland.quote:Op donderdag 28 juli 2022 17:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Toevallig vandaag.
https://nos.nl/artikel/24(...)-en-gasbedrijf-shell
[..]
Kijk, daarom dus.
Overheden maken het bizar duur met hun exorbitante accijnzen en belasting op accijnzen.
Daarnaast parasiteren deze bedrijven dus op de samenleving die door moet blijven gaan met bizarre winsten die naar een zeer select groepje gaan.
Na frankrijk die dus die bizarre winsten afkapt, doet VK het dus ook:
[..]
Maar in NL kan de samenleving de tyfus genieten.
[..]
Ik blijf het maar bizar vinden.
Overheden mogen hier best ingrijpen. Inflatie is dus synoniem aan bizarre winsten voor grote bedrijven en overheden die de maatschappij niet beschermen.
FR en GB gaan de goede kant op en proberen in ieder geval de scherpe punten er af te halen. Want juist de energieprijs die stijgt is DE grootste drijver van de inflatie. En niets van die gestegen prijzen gaat blijkbaar terug de economie in, nee die gaat naar rechtstreeks naar de winst van energiereuzen en hun aandeelhouders.
De goede kant op door de winsten af te romen bij de oliebedrijven? Want in Frankrijk verlagen ze vooral de belastingen. Dus welk van de twee is dan goed?quote:Op donderdag 28 juli 2022 17:57 schreef Red_85 het volgende:
FR en GB gaan de goede kant op en proberen in ieder geval de scherpe punten er af te halen.
Niks mis mee.quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:26 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De goede kant op door de winsten af te romen bij de oliebedrijven?
Shell heeft 2 zeer moeilijke jaren achter de rug (en ik als kleine aandeelhouder ook) dus mogen we dan nu ook even profiteren? Of wel verlies lijden maar geen winst hebben?quote:Op donderdag 28 juli 2022 17:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Toevallig vandaag.
https://nos.nl/artikel/24(...)-en-gasbedrijf-shell
[..]
Kijk, daarom dus.
Overheden maken het bizar duur met hun exorbitante accijnzen en belasting op accijnzen.
Daarnaast parasiteren deze bedrijven dus op de samenleving die door moet blijven gaan met bizarre winsten die naar een zeer select groepje gaan.
Na frankrijk die dus die bizarre winsten afkapt, doet VK het dus ook:
[..]
Maar in NL kan de samenleving de tyfus genieten.
[..]
Ik blijf het maar bizar vinden.
Overheden mogen hier best ingrijpen. Inflatie is dus synoniem aan bizarre winsten voor grote bedrijven en overheden die de maatschappij niet beschermen.
FR en GB gaan de goede kant op en proberen in ieder geval de scherpe punten er af te halen. Want juist de energieprijs die stijgt is DE grootste drijver van de inflatie. En niets van die gestegen prijzen gaat blijkbaar terug de economie in, nee die gaat naar rechtstreeks naar de winst van energiereuzen en hun aandeelhouders.
Danzeg je ze opquote:Op donderdag 28 juli 2022 18:32 schreef corehype het volgende:
Ik snap het wel. Ben ook brokie
Rekeningen en nog es rekeningen mag ik gaan betalen. Aan instanties zoals verzekeraars die hoogstwaarschijnlijk toch nooit gaan uitkeren want die vinden een kleine letter.
Wellicht dat ik net als in China ga planken
Moet je even de bron lezen die ik in het vorige topicdeel aanhaal.quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:26 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De goede kant op door de winsten af te romen bij de oliebedrijven? Want in Frankrijk verlagen ze vooral de belastingen. Dus welk van de twee is dan goed?
dat is het ook, maar toen zga ik nibud staan en dan weet ik wel weer genoeg. Daarnaast heeft het nibud dit berekend via modellen en berekeningen met modellen hebben 1 ding met elkaar gemeen: ze kloppen niet.quote:
Jij investeert nog in fossiel?quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:30 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Shell heeft 2 zeer moeilijke jaren achter de rug (en ik als kleine aandeelhouder ook) dus mogen we dan nu ook even profiteren? Of wel verlies lijden maar geen winst hebben?
Kijk eens aan nu komt de aap uit de mouw.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij investeert nog in fossiel?
Waaaw
Shell schreeuwde moord en brand inderdaad. Maar geen meelei mee. Dus zoek t maar uit.
In de jaren ervoor geen buffer opgebouwd? Of kijkt men alleen naar voorgaande jaren als er verlies geleden is?quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:46 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Kijk eens aan nu komt de aap uit de mouw.
We hebben 2 jaar verlies geleden, nu mogen we ook wel eens de winst hebben.
Daar gaat het nu niet omquote:Op donderdag 28 juli 2022 19:56 schreef daNpy het volgende:
[..]
In de jaren ervoor geen buffer opgebouwd? Of kijkt men alleen naar voorgaande jaren als er verlies geleden is?
De overheid heeft de accijns verlaagt en Shell heeft daarop de prijzen weer verhoogd. Ergo de burger is hetzelfde geld kwijt maar het verdwijnt in een andere zak.quote:Op donderdag 28 juli 2022 21:20 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Daar gaat het nu niet om![]()
De olieprijs ging zelfs even onder nul en Shell heeft zwaar in het dividend gesneden en er was toen al een hoop paniek in die tijd dus was geen fijne tijd. Maar goed dat het risico van beleggen als aandeelhouder en het ondernemen als Shell. Maar dan kun je niet in goede tijden een soort extra belasting of boete opleggen.
De overheid kan alleen wat aan de accijns doen als ze wat willen doen maar niet bemoeien met wat Shell en de rest doet.
Shell mag prima winst maken natuurlijk, maar dit zijn wel echt exceptionele omstandigheden waardoor ze buitensporige winsten maken zonder daar zelf veel voor te hoeven doen.quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:30 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Shell heeft 2 zeer moeilijke jaren achter de rug (en ik als kleine aandeelhouder ook) dus mogen we dan nu ook even profiteren? Of wel verlies lijden maar geen winst hebben?
Omdat ze in die moelijke jaren ook geen steun hebben gehad? En shell heeft het geld hard nodig om de overstap naar groen te kunnen maken.quote:Op donderdag 28 juli 2022 21:26 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Shell mag prima winst maken natuurlijk, maar dit zijn wel echt exceptionele omstandigheden waardoor ze buitensporige winsten maken zonder daar zelf veel voor te hoeven doen.
De overheid helpt het bedrijfsleven als ze door extreme omstandigheden in de problemen komen. Zie de financiële crisis, zie corona, zie Uniper. Waarom zou dat principe niet twee kanten op mogen werken?
Shell heeft alleen in 2020 verlies geleden, in 2021 was de winst zo'n 20 miljard.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:46 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Kijk eens aan nu komt de aap uit de mouw.
We hebben 2 jaar verlies geleden, nu mogen we ook wel eens de winst hebben.
Dat wisten we toen niet natuurlijk 2021 begon nog steeds met corona ellende.quote:Op donderdag 28 juli 2022 21:33 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Shell heeft alleen in 2020 verlies geleden, in 2021 was de winst zo'n 20 miljard.
Dan moet je niet zeggen dat Shell twee jaar op rij verlies heeft geleden.quote:Op donderdag 28 juli 2022 21:36 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dat wisten we toen niet natuurlijk 2021 begon nog steeds met corona ellende.
Jawel.quote:
Exact.quote:Op donderdag 28 juli 2022 21:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
De overheid heeft de accijns verlaagt en Shell heeft daarop de prijzen weer verhoogd. Ergo de burger is hetzelfde geld kwijt maar het verdwijnt in een andere zak.
En ik heb niks tegen bedrijven die winst maken maar Shell heeft zo zijn trucjes om brandstof kunstmatig duur te maken en houden. Als de olie nu net zo duur is als vorig jaar maar de prijs voor benzine is 66% hoger dan is dat wel een beetje overdreven zelfs met een inflatie van 12%. Dat is gewoon graaien.
Zonder shell redden we de hele groene transitie niet, shell gaat daarin de komende jaren de kar trekken.quote:Op donderdag 28 juli 2022 23:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jawel.
Shell maakt al jaren miljarden winsten. 2 jaartjes misschien niet en je begint gelijk te zeiken.
Jij bent als aandeelhouder net zo schuldig aan de vervuiling die shell veroorzaakt.
Flikker op.
Met hun wondermiddel waterstof?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 07:01 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Zonder shell redden we de hele groene transitie niet, shell gaat daarin de komende jaren de kar trekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |