abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205547457
Duitsland

Experts waarschuwen voor mega black-out in de winter

Uit angst voor een gastekort in de winter zoeken Duitsers naar alternatieven. De handel ervaart momenteel een extreme run op elektronische verwarmingsapparaten. Maar het gebruik kan leiden tot enorme problemen met de stroomvoorziening. Hele elektriciteitsnetten kunnen uitvallen. Experts waarschuwen al voor een mega black-out.

Lopen we risico op een extreme stroomstoring door elektrische kachels?
Met een elektrische kachel zijn consumenten onafhankelijk van gas, maar de apparaten zijn echte stroomvreters. Hoe meer mensen ze gebruiken, hoe groter het risico dat het elektriciteitsnet instort. "We moeten oppassen dat we niet in een grootschalige black-outsituatie terechtkomen", waarschuwt Martin Kleimaier, hoofd van de afdeling Opwekking en Opslag van Elektrische Energie in de VDE Vereniging tegen de "Tagesspiegel".

Een black-out is een middellange tot langdurige totale uitval van de stroomvoorziening. Dan zal noch de verlichting, het internet, het gsm-netwerk noch het verkeer werken. Zelfs de watertoevoer kan uitvallen door een stroomstoring.” Het probleem is dat als het netwerk uitvalt, de luchtverhitters aangesloten blijven en ingeschakeld blijven. Als je als netbeheerder dan voorzichtig huishoudens weer aanzet, gaan de zekeringen door meteen", zei Klaimeier tegen de "Tagesspiegel".

https://www.news.de/wirts(...)es-in-deutschland/1/
https://m.bild.de/bild-pl(...)4882.bildMobile.html

Bepaalde industrieën zullen stilgelegd worden, waaronder bepaalde voedingsindustrien.
Tevens worden er gymzalen ingericht om mensen te kunnen warmhouden in de winter

(video in link!)
https://www.npostart.nl/n(...)al&utm_source=tvblik

Stroomopslag tegen stroomtekorten
Mogelijke oplossing: energieopslag. Er zijn veel ideeën voor veilige opslag om energiekloven in hernieuwbare energie te overbruggen: energiecentrales met pompopslag, waterstofopslag, gigantische batterijen.

Alleen: Al deze technologieën bestaan ​​- of helemaal niet - alleen op kleine schaal: "Vandaag de dag hebben we een opslagcapaciteit van 40 gigawattuur in Duitsland. Met deze 40 gigawattuur zouden we Duitsland tussen de 30 en 60 minuten kunnen bevoorraden."
https://www.zdf.de/verbra(...)eale-gefahr-100.html

Mogelijk geen kerstverlichting en kerstmarkten meer in bv Berlijn om energie te besparen.

https://m.tagesspiegel.de(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F

Duitsers mogen eigen zwembad niet meer verwarmen met gas , meldt de Duitse minister van Economische Zaken Robert Habeck.
Verder komt er een „stookcontrole” en moeten burgers warmtepompen die niet meer efficiënt werken vervangen.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220721_95070101

Een tweet uit Nederland:

twitter

Berekening bij Budget Energie, bij gemiddeld gebruik 2 persoons huishouden, hoekhuis en thuis werkend: 7053,95 euro per jaar

Spanje

Alle gebouwen in de publieke sector, maar ook warenhuizen, bioscopen, werkplaatsen, hotels, treinstations, restaurants en luchthavens mogen in de toekomst hun panden koelen tot maar 27 graden in de zomer en verwarmen tot maximaal 19 graden in de winter. Dat is besloten tijdens de wekelijkse kabinetsvergadering in Madrid.
Particulieren worden aangemoedigd om de lichten uit te doen en de jaloezieën omlaag te brengen. De Spaanse regering heeft ambtenaren aangemoedigd om meer thuis te werken.
De Spaanse premier Pedro Sanchez stelde vorige week voor dat ministers, ambtenaren en werknemers uit de privésector tijdens de hete zomermaanden geen stropdassen meer dragen

Mevrouw Ribera zei dat de maatregelen zouden duren tot november 2023

https://www.abc.net.au/ne(...)strictions/101293886

https://www.watson.ch/int(...)n-wegen-energiekrise

Frankrijk
Winkels met airconditioning hebben te horen gekregen dat ze hun deuren gesloten moeten houden, anders riskeren ze een boete van 750 euro. Ook buitencafés en barterrassen mogen niet verwarmd of gekoeld worden. Een verbod op lichtreclame tussen 01.00 uur en 06.00 uur is ook uitgebreid tot het hele land.

https://www.euronews.com/(...)lackouts-this-winter

Oostenrijk

Op dit moment wordt er alleen maar nagedacht over waar en hoe in extreme gevallen energie bespaard kan worden, omdat veel locaties afhankelijk zouden zijn van de gasvoorziening. Sterker nog, er wordt ook gesproken over een soort afstandsonderwijs. Als het niet meer mogelijk is om alle klaslokalen te verwarmen, kunnen leerlingen in andere klassen of in de gymzaal samen - en desnoods digitaal - les krijgen.

Wiener Neustadt en Wenen zijn van plan om de verlichting in openbare gebouwen (gedeeltelijk) uit te schakelen. Ook het onderwerp schijnwerpers in stadions wordt momenteel besproken. In kleinere gemeenschappen zouden straten nu kunnen worden uitgerust met bewegingsdetectoren. Volgens de Vereniging van Steden wordt er al gewerkt aan een uitgebreide ombouw naar LED-lampen. Ook wordt gedacht aan het terugdringen van de temperatuur in gebouwen en het beperken van warm water.

https://www.diepresse.com(...)den-energie-lockdown

Zwitserland

Mogelijke stillegging van de skiliften in Zwitserland

Na twee lastige jaren in de wintersportindustrie, lijkt er een andere dreiging te zijn die een ‘normaal’ skiseizoen lastig kan maken. Voor een mogelijke energiecrisis, waar heel Europa zich op voorbereidt, wordt ook in Zwitserland gevreesd. Om goed voorbereid te zijn is het land aan het werken aan een noodplan, waarbij complete stillegging van de skiliften als mogelijkheid wordt voorgehouden. Een rampzalige mogelijkheid voor de toeristische sector, die grote gevolgen met zich meedraagt.

https://skiinformatie.nl/(...)ten-een-mogelijkheid

België

De vraag naar brandhout explodeert. De aanhoudende energiecrisis doet ook Limburgers naar alternatieven voor gas en stookolie zoeken om hun woonst te verwarmen. En dan kom je uit bij brandhout en pellets. En door de houtkoorts, gaat ook díe prijs - van dát hout - mee de hoogte in. Goedkoop stoken zit er komende winter dus niet in, ook niet met hout. (zie video in link!)

https://www.tvl.be/nieuws(...)energiecrisis-141726

.....

Ongekende Energiecrisis aanstaande?
Of moeten we dit alles scharen onder dezelfde categorie als de virologen die ons dagelijks covid doemscenario's schetsten?

Ik denk van niet, YOP.

[ Bericht 0% gewijzigd door timmmmm op 04-08-2022 18:08:55 ]
  donderdag 4 augustus 2022 @ 15:11:32 #2
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205547465
Ach, maak ik me pas zorgen om als straks het licht uitvalt wanneer ik op de pot zit.
pi_205547494
quote:
6s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:11 schreef Twiitch het volgende:
Ach, maak ik me pas zorgen om als straks het licht uitvalt wanneer ik op de pot zit.
Altijd erg vervelend.

Overigens kWh prijzen van 70 cent heb ik nog niet gezien dat terwijl ik volledig variabel zit.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205547500
Het is wel iets om rekening mee te houden.

Je hoeft heus niet te gaan "preppen" maar een beetje nadenken wat voor jou een werkend scenario zou zijn als de stroom er langer dan 24 uur uit zou liggen is wel handig.

GC / Hoe goed ben jij voorbereid op een gas- of stroomuitval?
pi_205547519
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Altijd erg vervelend.

Overigens kWh prijzen van 70 cent heb ik nog niet gezien dat terwijl ik volledig variabel zit.
Het is wel een beetje een extreem gekozen prijs idd.

Variabel bij Innova lijkt op dit moment het goedkoopst (als je geen zonnepanelen hebt):

pi_205547550
RIP EU.
pi_205547553
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Variabel bij Innova lijkt op dit moment het goedkoopst (als je geen zonnepanelen hebt):

[ afbeelding ]
Ik heb Vattenfall volledig variabel en per 1-7 zijn dit mijn tarieven:
Stroom 30 cent per kWh;
Gas 148 cent per m3;

Niet goedkoop en met name gas 2x zo duur dan dat ik vorig jaar had maar toch niet die horror tarieven van hierboven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_205547559
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik heb Vattenfall volledig variabel en per 1-7 zijn dit mijn tarieven:
Stroom 30 cent per kWh;
Gas 148 cent per m3;

Niet goedkoop en met name gas 2x zo duur dan dat ik vorig jaar had maar toch niet die horror tarieven van hierboven.
Bij sommige leveranciers loont het als je er al wat langer zit.
pi_205547560
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is wel iets om rekening mee te houden.

Je hoeft heus niet te gaan "preppen" maar een beetje nadenken wat voor jou een werkend scenario zou zijn als de stroom er langer dan 24 uur uit zou liggen is wel handig.

GC / Hoe goed ben jij voorbereid op een gas- of stroomuitval?
Dit is wellicht wel interessant als je de ruimte hebt op het dak, een externe unit los van het bestaande stroomnet . Zitten ook nadelen aan want geen teruglevering en losgekoppeld van bestaand net, je kunt dus niet tegelijk gebruiken wat vanuit besparingsoogpunt niet handig is. Die gast heeft dat aangelegd n.a.v. de grote stroomstoring die Texas trof in februari dit jaar.

Al geloof ik allemaal dat het zo'n vaart niet zal lopen, wij zijn veel minder afhankelijk van Russisch gas dan bijvoorbeeld Duitsland. Qua netwerkcapaciteit hebben we wel een probleempje maar dat is vooral als het gaat om nieuwe aansluitingen realiseren als ik het tenminste goed heb begrepen.

https://www.telegraaf.nl/(...)and-en-noord-holland
blablablabla
pi_205547562
Valt mee joh, lekker genieten 3 maanden. Avondklokje zijn we al gewend.
pi_205547572
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Bij sommige leveranciers loont het als je er al wat langer zit.
Klopt ja, wij krijgen 40% korting op stroom bij Vattenfall als loyaliteisbonus omdat we er al jaren zitten.
blablablabla
pi_205547614
Hulde voor de moeite die je in de OP hebt gestopt ^O^

In bwn hebben we al een soortgelijke topic lopen, hoop voor je dat die open mag blijven o|O

Zo niet dan ben je nog altijd welkom in bnw

[ Bericht 7% gewijzigd door Ali_boo op 04-08-2022 15:38:55 ]
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_205547616
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:22 schreef Elan het volgende:

[..]
Dit is wellicht wel interessant als je de ruimte hebt op het dak, een externe unit los van het bestaande stroomnet . Zitten ook nadelen aan want geen teruglevering en losgekoppeld van bestaand net, je kunt dus niet tegelijk gebruiken wat vanuit besparingsoogpunt niet handig is. Die gast heeft dat aangelegd n.a.v. de grote stroomstoring die Texas trof in februari dit jaar.

Hij heeft een Bluetti AC200 geloof ik.
Ik heb hier een Bluetti EB200, EcoFlow Delta Pro en een kleine Bluetti AC30 (PowerOak) dus ken het systeem ;)

Zonnepanelen heb je in de winter dan weer vrijwel niets aan maar je kan ze ook via het lichtnet of aggregaat bijladen.

quote:
Al geloof ik allemaal dat het zo'n vaart niet zal lopen, wij zijn veel minder afhankelijk van Russisch gas dan bijvoorbeeld Duitsland. Qua netwerkcapaciteit hebben we wel een probleempje maar dat is vooral als het gaat om nieuwe aansluitingen realiseren als ik het tenminste goed heb begrepen.

https://www.telegraaf.nl/(...)and-en-noord-holland
Het enige wat zou kunnen gebeuren is dat als het Duitse stroomnetwerk plat gaat, dat wij meegesleurd worden.

pi_205547661
Heerlijk hoe al die constante bemoeienis met zaken waar westerse landen niks mee te maken hebben keihard gaat backfiren. Ik boek alvast een ticket om te overwinteren op de Cariben.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_205547686
Moeten die idioten in Duitsland maar niet hun kerncentrales sluiten.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 15:41:21 #16
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205547715
Ik moet in februari aan een nieuw contract want dan loopt m'n driejarige af. Zal wel even schrikken zijn met de rekening dan.
pi_205547744
Benieuwd hoe lang mensen het blijven pikken dat politici er zo’n potje van maken.

Als er flinke blackouts komen, dan ga je rellen en plundering zien.

Maar goed, de regering vindt andere dingen belangrijker.
pi_205547757
Zolang we maar geen zaken meer doen met Rusland kennelijk.
pi_205547762
quote:
9s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:41 schreef Twiitch het volgende:
Ik moet in februari aan een nieuw contract want dan loopt m'n driejarige af. Zal wel even schrikken zijn met de rekening dan.
Snel investeren in zonnepanelen, isolatie, enz. Al ben je er rijkelijk laat mee.
pi_205547764
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:46 schreef Nober het volgende:
Zolang we maar geen zaken meer doen met Rusland kennelijk.
Straks moeten ze met hangende pootjes naar Poetin om niet in eigen land te worden gelynched. ;)
  donderdag 4 augustus 2022 @ 15:47:28 #21
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205547765
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:45 schreef VEM2012 het volgende:
Benieuwd hoe lang mensen het blijven pikken dat politici er zo’n potje van maken.

Als er flinke blackouts komen, dan ga je rellen en plundering zien.

Maar goed, de regering vindt andere dingen belangrijker.
Daar kun je op wachten ja!
  Spellchecker donderdag 4 augustus 2022 @ 15:47:52 #22
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205547776
Die achterlijke open winkeldeuren moeten inderdaad afgeschaft worden.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 15:48:02 #23
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205547777
quote:
10s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Heerlijk hoe al die constante bemoeienis met zaken waar westerse landen niks mee te maken hebben keihard gaat backfiren. Ik boek alvast een ticket om te overwinteren op de Cariben.
Oorlog in Oekraïne en hoge energieprijzen, vet leuk haha.

Je hoeft niet terug te komen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_205547778
quote:
9s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:41 schreef Twiitch het volgende:
Maart bij mij ;(
pi_205547796
quote:
13s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Beetje chaos en ellende is natuurlijk wel noodzakelijk, anders komt de boreale heilstaat er nooit van.
pi_205547801
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Snel investeren in zonnepanelen, isolatie, enz. Al ben je er rijkelijk laat mee.
Is dat nog te verkrijgen dan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205547817
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:47 schreef maily het volgende:
Die achterlijke open winkeldeuren moeten inderdaad afgeschaft worden.
Klein bier, stelt geen ene kut voor. Net als bespparen door korter douchen etc.

De Staat moet de vervuilende mega-industrieen met bedrijven waar nog nooit van iemand gehoord heeft sluiten. Dat zet zoden aan de zijk.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 15:52:06 #28
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205547820
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:24 schreef Elan het volgende:

[..]
Klopt ja, wij krijgen 40% korting op stroom bij Vattenfall als loyaliteisbonus omdat we er al jaren zitten.
Blijven loont is maximaal 25%
Where law ends, tyrrany begins.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 15:52:08 #29
142400 RedFever007
pi_205547821
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ja hoor, bij je buren op het dak even kijken en 's nachts eraf halen
pi_205547836
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Geen idee. Ik zag al een tijdje terug aankomen dat energie duur zou worden, dus ik ben nu aan energiekosten (gas, elektra incl elektra voor de auto) nog altijd met huidige tarieven maar iets van 100 euro per maand kwijt omdat ik daar tijdig in heb geïnvesteerd.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 15:54:10 #31
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205547838
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:51 schreef Confetti het volgende:

[..]

De Staat moet de vervuilende mega-industrieen met bedrijven waar nog nooit van iemand gehoord heeft sluiten. Dat zet zoden aan de zijk.
Idd
Kwam er laatst achter dat een of andere aluminium fabriek ofzo 1% van alle Nederlandse stroom gebruikt.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 15:55:40 #32
142400 RedFever007
pi_205547851
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:51 schreef Confetti het volgende:

[..]

_O_ DIT!

Dat kleinzerige bemoeierige toontje van korter douchen en je verwarming een graad lager zetten.... :')

Tuurlijk, het helpt. Iets.

De industrie gebruikt een weetikveel hoeveelvoud van wat burgers gebruiken.

Net als met waterschaarste nu. Lees ik zo'n bobo van "ja niet iedere keer je kinderbadje opnieuw vullen".

Hallo lul de behanger, dat is misschien een keer 100 liter, de gemiddelde industrieele gebruiker gebruikt dat per seconde :X en betaald er ook nog eens geen zak voor want boven de 300m3 hoef je geen belastingen te betalen over het gebruikte water 8)7 Flikker op!

Pak die grootverbruikers dan eerst aan. Bloemenkwekers bijvoorbeeld. Tonnen aan gas verstookt en miljoenen liters water gaan erdoor. maar absoluut nergens voor nodig in crisistijd
  donderdag 4 augustus 2022 @ 16:01:09 #33
pi_205547900
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:55 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
_O_ DIT!

Dat kleinzerige bemoeierige toontje van korter douchen en je verwarming een graad lager zetten.... :')

Net als met waterschaarste nu. Lees ik zo'n bobo van "ja niet iedere keer je kinderbadje opnieuw vullen".

Hallo lul de behanger, dat is misschien een keer 100 liter, de gemiddelde industrieele gebruiker gebruikt dat per seconde :X en betaald er ook nog eens geen zak voor want boven de 300m3 hoef je geen belastingen te betalen over het gebruikte water 8)7 Flikker op!

Pak die grootverbruikers dan eerst aan. Bloemenkwekers bijvoorbeeld. Tonnen aan gas verstookt en miljoenen liters water gaan erdoor. maar absoluut nergens voor nodig in crisistijd
Het argument dat er veel werklozen bij komen als die bedrijven sluiten gaat ook niet op want er is meer personeelstekort dan ooit ^O^ Now is the time.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_205547915
Wat wordt hierin verwacht van mensen met sociale huurwoningen?
Ik heb zoveel geld gewoon niet, veel meer dan 100 euro per maand valt er bij mij niet te halen. :')
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_205547918
quote:
2s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:54 schreef Gunner het volgende:

[..]
Idd
Kwam er laatst achter dat een of andere aluminium fabriek ofzo 1% van alle Nederlandse stroom gebruikt.
Ik weet niet of het 1% is maar aluminium fabrieken vereisen inderdaad enorme hoeveelheden energie, dat is waarom de meeste aluminium smelterijen op IJsland staan, die hebben vrijwel gratis stroom.
pi_205547954
quote:
13s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

De oorlog in Oekraïne is niet de zaak van Nederland, en de hoge energieprijzen zijn een direct gevolg van de bemoeienis van het westen inzake het conflict.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_205547963
quote:

[..]
Idd
Ach aluminium is toch nergens voor nodig
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 16:10:29 #38
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205547972
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 16:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ach aluminium is toch nergens voor nodig
Dat zeg ik niet maar 1% voor een enkele fabriek vind ik wel veel.
pi_205547974
quote:

[..]
_O_ DIT!

100 x 8 miljoen is toch aardig wat water
pi_205547978
quote:
2s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 16:10 schreef Gunner het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet maar 1% voor een enkele fabriek vind ik wel veel.
Maar ik zeg het wel
  donderdag 4 augustus 2022 @ 16:11:37 #41
pi_205547982
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 16:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
De oorlog in Oekraïne is niet de zaak van Nederland, en de hoge energieprijzen zijn een direct gevolg van de bemoeienis van het westen inzake het conflict.
Haha hou op ik kom niet meer bij. Heerlijk.
pi_205548012
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:24 schreef Elan het volgende:

[..]
Maar ik zit er pas een half jaar.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 16:17:51 #43
142400 RedFever007
pi_205548030
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 16:10 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
100 x 8 miljoen is toch aardig wat water
Tata Steel in IJmuiden gebruikt jaarlijks in totaal zo’n 33 miljard liter zoet water. [..] het zoetwaterverbruik betreft zo’n 32,5 miljard liter ongezuiverd water uit de Lek en het IJsselmeer.

https://omgeving.tatastee(...)etwaterverbruik.html
pi_205548032
quote:
10s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Wat hebben de Cariben met onze problemen te maken?
pi_205548035
quote:

[..]
Idd
En een bult staatssubsidie krijgt. Tata en die aluminiumboer afkoppelen en we zijn er al.
tevens loont het om tomaten in Spanje te kweken ipv hier.
pi_205548038
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 16:17 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Tata Steel in IJmuiden gebruikt jaarlijks in totaal zo’n 33 miljard liter zoet water. [..] het zoetwaterverbruik betreft zo’n 32,5 miljard liter ongezuiverd water uit de Lek en het IJsselmeer.

https://omgeving.tatastee(...)etwaterverbruik.html
Dat is ook aardig wat en 100x 8 miljoen ook
pi_205548049
Dit zag niemand aankomen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205548070
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 16:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Wat hebben de Cariben met onze problemen te maken?
Dat is wat eckte patriotten doen hè, die naaien hem er tussenuit zodra het ook maar een beetje moeilijk wordt.
pi_205548083
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 16:23 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dat is wat eckte patriotten doen hè, die naaien hem er tussenuit zodra het ook maar een beetje moeilijk wordt.
Beter hier bevriezen, voor het vaderland?
pi_205548092
quote:

[..]
Vechten tegen de kou zul je!
pi_205548102
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 16:25 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Beter hier bevriezen, voor het vaderland?
Zeker, als we met zijn allen vechten krijgen we de winter er wel onder!
pi_205548113
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Vraag is, hoe veilig is Innova? I.v.m. het omvallen van energiebedrijven.
pi_205548178
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 16:29 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Vraag is, hoe veilig is Innova? I.v.m. het omvallen van energiebedrijven.
Niet zeker, ACM houdt wel toezicht maar uiteindelijk betekent dat niet dat er niets omvalt.
pi_205548226
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 16:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Zeker, als we met zijn allen vechten krijgen we de winter er wel onder!
Die winters stellen niets meer voor tegenwoordig, die heb je voor de lente al verslagen.
pi_205548231
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 16:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Die winters stellen niets meer voor tegenwoordig, die heb je voor de lente al verslagen.
Daar hebben we wel alle mankracht voor nodig!
pi_205548282
quote:
2s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:52 schreef Gunner het volgende:

[..]
Blijven loont is maximaal 25%
Excuus.
40 % was op Ziggo
blablablabla
pi_205548302
Schokkend.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_205548312
Boeiend. Laten we nog wat datacenters neerpleuren.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 17:00:55 #59
142400 RedFever007
pi_205548337
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 16:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Boeiend. Laten we nog wat datacenters neerpleuren.
Deze man! _O_

Maar inderdaad, allemaal geen enkel probleem om energieslurpende blokkendozen neer te zetten voor de kapitaalkrachtige elite :r

Naast de energieconsumptie ook een enorme dorst die dingen

L
pi_205548353
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:00 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Deze man! _O_

Maar inderdaad, allemaal geen enkel probleem om energieslurpende blokkendozen neer te zetten voor de kapitaalkrachtige elite :r

Naast de energieconsumptie ook een enorme dorst die dingen

L
Je (of je werkgever) gebruikt geen internet of (cloud)diensten op het internet?

Daarnaast, om privacy redenen willen we niet dat alle data in de US wordt opgeslagen, dus zetten we hier ook datacenters neer.
pi_205548365
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:02 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat is toch geen reden om het hier neer te zetten?

Gaat die in Amsterdam nog komen?

https://www.at5.nl/artike(...)f-zegen-voor-de-stad

Hoogleraar energietechnologie aan de TU Eindhoven David Smeulders is daarentegen kritisch. "We hebben eigenlijk een stad als Haarlem bovenop Amsterdam geparkeerd wat betreft energiegebruik. Dat is vragen om moeilijkheden."

Dit soort plannen bedenken en goedgekeurd krijgen. :')
pi_205548371
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Dat is toch geen reden om het hier neer te zetten?
Waar moeten ze dan komen?
  donderdag 4 augustus 2022 @ 17:07:28 #63
142400 RedFever007
pi_205548378
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:02 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Daarnaast, om privacy redenen willen we niet dat alle data in de US wordt opgeslagen, dus zetten we hier ook datacenters neer.
zie de reactie van @Lenny_Leonard

Waarom zouden al die DC's in NL moeten staan? Waarom moeten die DC's van MS bij Alkmaar alle groene stroom opslurpen waar 100.000 enden woningen van zouden kunnen profiteren? Waarom kan dat DC niet in Frankrijk of Duitsland staan? Of Noorwegen?

Onder het mom "goed voor de werkgelegenheid" komt dat hiernaartoe. Niemand behalve wat projectontwikkelaars en de grote bedrijven wordt hier beter van. Er werken nauwelijks mensen in een DC :')
pi_205548401
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:07 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
zie de reactie van @:lenny_leonard

Waarom zouden al die DC's in NL moeten staan? Waarom moeten die DC's van MS bij Alkmaar alle groene stroom opslurpen waar 100.000 enden woningen van zouden kunnen profiteren? Waarom kan dat DC niet in Frankrijk of Duitsland staan? Of Noorwegen?

Onder het mom "goed voor de werkgelegenheid" komt dat hiernaartoe. Niemand behalve wat projectontwikkelaars en de grote bedrijven wordt hier beter van. Er werken nauwelijks mensen in een DC :')
Ik stel ook niet dat ze hier neergezet moeten worden maar mensen willen vaak wel de diensten gebruiken maar dan niet de gevolgen in de achtertuin.

Duitsland lijkt me al helemaal geen optie, gezien de energiecrisis daar.

Noorwegen is wss nog wel een aardige optie. Gezien de ranglijst houden die de boot wat af.
Overigens is deze ranglijst niet compleet, het geeft niet aan hoe groot de datacenters zijn, alleen aantallen.

pi_205548432
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Waar moeten ze dan komen?
dat moet de dienstverlener maar bepalen. Als ze nergens kunnen dan stoppen ze maar met die dienst. Het probleem moet je neerleggen bij de probleemvrager.
pi_205548437
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik stel ook niet dat ze hier neergezet moeten worden maar mensen willen vaak wel de diensten gebruiken maar dan niet de gevolgen in de achtertuin.
dat is logisch, nimby is dan ook geheel terecht als de voordelen voor iedereen zijn en de nadelen voor enkele zijn.

Ik wil prima een datacenter in mijn tuin als ik er alleen gebruik van mag maken en niemand anders.

Waar ze moeten komen te staan bepaalt maar degene die ze wilt bouwen. Ik bemoei me daar niet mee, zolang ik er maar geen last van heb terwijl iedereen er voordeel van heeft.
Anders zetten ze er maar 1 neer in de tuin van WA.
pi_205548443
Wat een gepruts jongens. Werkt lekker hè, de sancties tegen Rusland. Hebben wel geteld 0 resultaat gehad aan Russische zijde, maar zelf snijden we ons behoorlijk in de vingers.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205548446
De schuld van die Russen :{
pi_205548447
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Al sinds begin dit jaar is het vrijwel onmogelijk op hiervoor dit jaar nog installateurs te vinden, tenzij je in zee wil met onbetrouwbare beunhazen.
pi_205548448
Dus investeren in de benodigdheden die nodig zijn om kaarsen te maken.

Als het echt zo extreem gaat worden gaan mensen kaarsen aanschaffen, altijd handig om in huis te hebben.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_205548449
quote:
10s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:18 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Al sinds begin dit jaar is het vrijwel onmogelijk op hiervoor dit jaar nog installateurs te vinden, tenzij je in zee wil met onbetrouwbare beunhazen.
ook die zitten vol
pi_205548450
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Wat een gepruts jongens. Werkt lekker hè, de sancties tegen Rusland. Hebben wel geteld 0 resultaat gehad aan Russische zijde, maar zelf snijden we ons behoorlijk in de vingers.
Als Rusland er geen last van had dan liepen ze niet wekelijks te klagen hoe oneerlijk de sancties zijn.
pi_205548455
quote:
10s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:19 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Als Rusland er geen last van had dan liepen ze niet wekelijks te klagen hoe oneerlijk de sancties zijn.
mensen die de rede niet accepteren kan je er ook niet mee overtuigen
pi_205548462
quote:

[..]
Of zouden ze wel complete economische data publiceren over hoe robuust de Russische economie is in plaats van de complete radiostilte als het om de meeste economische indicatoren gaat.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 17:23:10 #75
22565 asco
Los in deze tent
pi_205548475
Achja, als de stroom voor langere tijd uitvalt of de pleuris uitbreekt vlieg ik gewoon naar Vegas en ga ik daar een tijdje feesten.
Gaan er geen vliegtuigen meer rij ik met de auto ergens heen waar een cruiseschip de overtocht maakt.
Opties genoeg. :W

Voor mij geen nieuws dat dit continent vroeg of laat ten onder zou gaan.
Happy kinderloos, YOLO. _O_ B:)B
pi_205548478
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:23 schreef asco het volgende:
Achja, als de stroom voor langere tijd uitvalt of de pleuris uitbreekt vlieg ik gewoon naar Vegas en ga ik daar een tijdje feesten.
Gaan er geen vliegtuigen meer rij ik met de auto ergens heen waar een cruiseschip de overtocht maakt.

Zet je alles op rood zodat je daar dan ook blijft? Of omdat je miljonair bent geworden, of omdat je bankroet bent en de reis terug niet kunt betalen.
pi_205548489
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:21 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Of zouden ze wel complete economische data publiceren over hoe robuust de Russische economie is in plaats van de complete radiostilte als het om de meeste economische indicatoren gaat.
Dat het helemaal niet best gaat met de Russische economie blijkt ook uit dit onderzoek door Yale:

https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=4167193
pi_205548491
quote:

[..]
Dat is iets anders dan resultaat boeken.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205548493
quote:

kijk, een echte patriot!
  donderdag 4 augustus 2022 @ 17:26:01 #80
22565 asco
Los in deze tent
pi_205548504
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:24 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Zet je alles op rood zodat je daar dan ook blijft? Of omdat je miljonair bent geworden, of omdat je bankroet bent en de reis terug niet kunt betalen.
Nee, ik ga gewoon verstandig met mijn vermogen om. :7
pi_205548507
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
mensen die de rede niet accepteren kan je er ook niet mee overtuigen
Jij maakt dezelfde fout.

Je verward effect met resultaat.
pi_205548510
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Jij maakt dezelfde fout.

Je verward effect met resultaat.
dat doe ik helemaal niet
pi_205548511
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Door de exportsancties op Westerse technologie is de Russische wapenindustrie zwaar geraakt. Jouw stelling dat er 0 resultaat zou zijn is lachwekkend.
pi_205548513
quote:

Niet meevechten tegen Putin (koude douche nemen)?
pi_205548515
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Maar wat is resultaat boeken dan? Dat ze binnen een week na het instellen al direct terug vallen naar een jager-verzamelaars samenleving?
pi_205548519
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:27 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar wat is resultaat boeken dan? Dat ze binnen een week na het instellen al direct terug vallen naar een jager-verzamelaars samenleving?
dat hangt ervanaf aan wie je het vraagt, het moet namelijk wel in het straatje passen aan wie je het vraagt.
pi_205548548
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat doe ik helemaal niet
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:26 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Door de exportsancties op Westerse technologie is de Russische wapenindustrie zwaar geraakt. Jouw stelling dat er 0 resultaat zou zijn is lachwekkend.
Dat is alleen lachwekkend voor wie het verschil niet snapt.

Resultaat meet je af aan de doelstelling van de sancties. De doelstelling was Rusland laten stoppen met de oorlogshandelingen in Oekraïne. Daar zijn ze ondanks de sancties niet mee gestopt dus het resultaat van de sancties is 0.

Dat de sancties ook voor Rusland negatieve effecten hebben staat buiten kijf. Dat was echter niet de doelstelling, maar slechts een bijkomend effect.
pi_205548562
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:27 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Resultaat boeken is het behalen van je doelstelling. In dit geval was de doelstelling: Rusland laten stoppen met oorlogshandelingen in Oekraïne. Resultaat tot op heden niet behaald.
pi_205548578
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Resultaat boeken is het behalen van je doelstelling. In dit geval was de doelstelling: Rusland laten stoppen met oorlogshandelingen in Oekraïne. Resultaat tot op heden niet behaald.
nee hoor dat was de doelstelling niet zover ik me heb ingelezen.
pi_205548585
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Maar als over, stel dat, een jaar de Russen zich terugtrekken is het doel toch wel behaald?
pi_205548597
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
nee hoor dat was de doelstelling niet zover ik me heb ingelezen.
Ik begreep van Rob de Wijk die het er gisteren nog over had dat dat wel de doelstelling is en die acht ik toch beter geïnformeerd, ingelezen en geautoriseerd op dit onderwerp dan jij als ik eerlijk ben.
pi_205548600
quote:

[..]
Die Russen zijn wel wat gewend, wij gaan het nog zwaar krijgen als de luxe wegvalt.
pi_205548601
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik begreep van Rob de Wijk die het er gisteren nog over had dat dat wel de doelstelling is en die acht ik toch beter geïnformeerd, ingelezen en geautoriseerd op dit onderwerp dan jij als ik eerlijk ben.
dat mag ^O^
pi_205548610
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:34 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar als over, stel dat, een jaar de Russen zich terugtrekken is het doel toch wel behaald?
Dan is op dat moment inderdaad het resultaat behaald, mits ze dat inderdaad doen vanwege onze sancties.

Maar tot op heden is er dus geen resultaat geboekt, alleen bijkomend effect. Een heel naar bijkomend effect is dat wij er zelf heel erg onder lijden. De vraag is of het dat waard is. Ik denk van niet.
pi_205548617
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat mag ^O^
Gelukkig, ik zei het wel heel stoer maar het zat me toch een beetje dwars of je dat goed zou vinden....
pi_205548621
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dan is op dat moment inderdaad het resultaat behaald, mits ze dat inderdaad doen vanwege onze sancties.

Maar tot op heden is er dus geen resultaat geboekt, alleen bijkomend effect. Een heel naar bijkomend effect is dat wij er zelf heel erg onder lijden. De vraag is of het dat waard is. Ik denk van niet.
Gezamenlijk ten onder, nu nog even China en de VS meetrekken. _O_
pi_205548635
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Gelukkig, ik zei het wel heel stoer maar het zat me toch een beetje dwars of je dat goed zou vinden....
ja, ik heb alleen maar het sanctie document van de EU doorgelezen, maar Rob zal het wel beter weten.
pi_205548655
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

hier ben ik het dan niet mee eens. Ik denk dat dat het wel waard is namelijk, want anders kan Putin gaan bepalen wanneer Kapitein_Scheurbuik mag gaan poepen en dat moeten we allemaal niet willen.
pi_205548665
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ja, ik heb alleen maar het sanctie document van de EU doorgelezen, maar Rob zal het wel beter weten.
Dat denk ik inderdaad ook, het is immers zijn werk om het te weten.

Dat wil overigens niet zeggen dat hij geen fouten kan maken hoor, dus als je feiten kunt geven die het tegendeel bewijzen hou ik me aanbevolen.
pi_205548671
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
hier ben ik het dan niet mee eens. Ik denk dat dat het wel waard is namelijk, want anders kan Putin gaan bepalen wanneer Kapitein_Scheurbuik mag gaan poepen en dat moeten we allemaal niet willen.
Hoezo kan Poetin dat dan bepalen? Die snap ik niet.
pi_205548699
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
[..]

Resultaat meet je af aan de doelstelling van de sancties. De doelstelling was Rusland laten stoppen met de oorlogshandelingen in Oekraïne. Daar zijn ze ondanks de sancties niet mee gestopt dus het resultaat van de sancties is 0.

Dat de sancties ook voor Rusland negatieve effecten hebben staat buiten kijf. Dat was echter niet de doelstelling, maar slechts een bijkomend effect.
Je verzint echter dat dit het doel is van sancties.

quote:
The aim of the economic sanctions is to impose severe consequences on Russia for its actions and to effectively thwart Russian abilities to continue the aggression
https://www.consilium.eur(...)st-russia-explained/

Daarin is wel degelijk resultaat geboekt.
pi_205548700
quote:
Tevens worden er gymzalen ingericht om mensen te kunnen warmhouden in de winter
Oh, nou..geen lockdowns dus. Dat valt me alweer mee!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205548705
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Oh, nou..geen lockdowns dus. Dat valt me alweer mee!
Gymzalen kunnen niet op slot?
  Official ESF Kreviewer donderdag 4 augustus 2022 @ 17:50:27 #104
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_205548712
Corona crisis, boerencrisis, watercrisis, droogte crisis, gascrisis, bosbranden crisis, personeelscrisis.

Alles is een crisis. Ik ben een beetje crisismoe.
pi_205548731
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:48 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
[..]

Wat zijn die ernstige gevolgen voor Rusland dan? En de agressie tegen Oekraïne is toch nog steeds gaande?

Overigens verzin ik niks, ik beroep mij op Rob de Wijk.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 17:52:41 #106
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_205548733
Waarom zie ik allemaal van die achterlijk hoge maandprijzen terwijl ik met een variabel contract letterlijk iets van 40 euro per maand kwijt ben aan energie? Wat de fuck hebben die mensen aanstaan? 12 airco's ofzo? Stelletje doorgewinterde idioten.
pi_205548738
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:49 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Gymzalen kunnen niet op slot?
Die mensen moeten er toch heen en weer naar huis enzo.. ben benieuwd of er dan ook gaarkeukens komen, en of je je huisdieren mee mag nemen naar de verwarmde gymzaal.
Het is wel DL, dus vergeet je FFP2 mondkapje niet!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205548740
quote:
4s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:52 schreef Draak31 het volgende:
Waarom zie ik allemaal van die achterlijk hoge maandprijzen terwijl ik met een variabel contract letterlijk iets van 40 euro per maand kwijt ben aan energie? Wat de fuck hebben die mensen aanstaan? 12 airco's ofzo? Stelletje doorgewinterde idioten.
jij woont dan in een klein appartement?
pi_205548744
quote:
14s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:50 schreef Kreator het volgende:
Corona crisis, boerencrisis, watercrisis, droogte crisis, gascrisis, bosbranden crisis, personeelscrisis.

Alles is een crisis. Ik ben een beetje crisismoe.
crisismoecrisis
pi_205548750
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Wat zijn die ernstige gevolgen voor Rusland dan? En de agressie tegen Oekraïne is toch nog steeds gaande?

Overigens verzin ik niks, ik beroep mij op Rob de Wijk.
Hun economie ligt op apengapen en ze worden technologisch gezien teruggestuurd naar de vorige eeuw om maar twee gevolgen te noemen.

Ron van Wijk is geen orakel. In plaats van alles wat hij stelt voor zoete koek te slikken kun je ook zelf wat meer verdiepen in het onderwerp.
pi_205548753
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Die mensen moeten er toch heen en weer naar huis enzo.. ben benieuwd of er dan ook gaarkeukens komen, en of je je huisdieren mee mag nemen naar de verwarmde gymzaal.
Het is wel DL, dus vergeet je FFP2 mondkapje niet!
Of gewoon slapen daar. Krijgen we dan eindelijk ook tent-cities zoals in L.A.? |:)
  Official ESF Kreviewer donderdag 4 augustus 2022 @ 17:56:56 #112
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_205548762
quote:
Jij betaalt straks in de winter 1.87 euro per M3. Of 2.50.
Mensen met een vast contract "sparen" daar nu al voor.

Ik moet volgens mijn maatschappij deze maand 20 betalen en afgelopen februari volgens deze prijzen ongeveer 560.
pi_205548781
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:55 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Of gewoon slapen daar. Krijgen we dan eindelijk ook tent-cities zoals in L.A.? |:)
^O^
Ik denk dat gaarkeukens dan wel een goed idee zijn. Hoeven niet al die Duitse huishoudens thuis van alles te koken. Scheelt ook weer energie.
Maar ja, hoe dat dan samen moet gaan met de nieuwe lockdowns deze winter, is mij nog wat vaag. Met zijn allen in een verwarmde gymzaal slapende..
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205548796
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:54 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Hun economie ligt op apengapen en ze worden technologisch gezien teruggestuurd naar de vorige eeuw om maar twee gevolgen te noemen.

Ron van Wijk is geen orakel. In plaats van alles wat hij stelt voor zoete koek te slikken kun je ook zelf wat meer verdiepen in het onderwerp.
Onze economie ligt vooral op apegapen. 4 op de 10 huishoudens komt niet rond. De Russische economie op apegapen? De olie en gas inkomsten (belangrijkste Russische inkomstenbron) is hoger dan voor de sancties. En de roebel staat op historische hoogte tegen de euro. Dus hoezo op apegapen?

Daarbij, zijn de sancties kennelijk niet dermate severe dat ze Rusland niet meer in staat stellen de oorlogshandelingen voort te zetten. Integendeel, de kassa rinkelt in Rusland en hier kunnen mensen hun rekeningen niet meer betalen.
pi_205548819
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Onze economie ligt vooral op apegapen. 4 op de 10 huishoudens komt niet rond. De Russische economie op apegapen? De olie en gas inkomsten (belangrijkste Russische inkomstenbron) is hoger dan voor de sancties. En de roebel staat op historische hoogte tegen de euro. Dus hoezo op apegapen?

Daarbij, zijn de sancties kennelijk niet dermate severe dat ze Rusland niet meer in staat stellen de oorlogshandelingen voort te zetten. Integendeel, de kassa rinkelt in Rusland en hier kunnen mensen hun rekeningen niet meer betalen.
Als je de Russische cijfers geloofd wel. Daar zet het onderzoek van Yale wat ik eerder heb gepost vraagtekens bij.
  Forum Admin donderdag 4 augustus 2022 @ 18:10:03 #116
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205548870
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:04 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Als je de Russische cijfers geloofd wel. Daar zet het onderzoek van Yale wat ik eerder heb gepost vraagtekens bij.
Dat de roebel nog zo hoog staat is een kunstgreep.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin donderdag 4 augustus 2022 @ 18:10:53 #117
pi_205548881
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:00 schreef capricia het volgende:

[..]
^O^
Ik denk dat gaarkeukens dan wel een goed idee zijn. Hoeven niet al die Duitse huishoudens thuis van alles te koken. Scheelt ook weer energie.
Maar ja, hoe dat dan samen moet gaan met de nieuwe lockdowns deze winter, is mij nog wat vaag. Met zijn allen in een verwarmde gymzaal slapende..
Jij denkt dat er lockdowns komen? :o
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205548893
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik blijf het bijzonder vinden dat mensen blijven wijzen op de hoge roebelkoers. Nogmaals: die is fictief vastgezet door de Russische centralebank. Effectief wil NIEMAND de roebel hebben.

Mbt de inkomsten uit gas en olie. Ja die zijn tijdelijk hoog. Maar het westen wordt nu verplicht versneld overgezet op alternatieven. Op langetermijn schiet Rusland zichzelf in de voet.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 18:13:24 #119
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_205548895
quote:
81s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:56 schreef Kreator het volgende:

[..]
Jij betaalt straks in de winter 1.87 euro per M3. Of 2.50.
Mensen met een vast contract "sparen" daar nu al voor.

Ik moet volgens mijn maatschappij deze maand 20 betalen en afgelopen februari volgens deze prijzen ongeveer 560.
2.50 dan betaal ik iets van 120 per maand nou poepoe. Gewoon niet als een mongooltje je verwarming op 21 graden zetten, dat mensen die temperatuur überhaupt prettig vinden. #bitchmade.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 18:14:29 #120
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_205548904
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:53 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
jij woont dan in een klein appartement?
Nope gewoon rijtjeshuis. Wel goed geïsoleerd.
pi_205548905
quote:
4s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:13 schreef Draak31 het volgende:

[..]
2.50 dan betaal ik iets van 120 per maand nou poepoe. Gewoon niet als een mongooltje je verwarming op 21 graden zetten, dat mensen die temperatuur überhaupt prettig vinden. #bitchmade.
Ik zet hem wel op 21C. Lekker warm en dat gaat echt niet omlaag omdat de prijs hoger wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2022 18:14:40 ]
pi_205548915
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:10 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ergste wat er kan gebeuren is dat grootverbruikers gaan worden afgesloten, niet fijn maar ook niet desastreus.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 18:16:44 #123
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_205548932
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik zet hem wel op 21C. Lekker warm en dat gaat echt niet omlaag omdat de prijs hoger wordt.
Nou als Rutte zegt dat je hem op 19 zet dan zet je hem gewoon op 19. Reken maar. Boa's met hittecamera's langs de huizen deze winter zullen compliance garanderen.
pi_205548965
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
In de winter komt vast wel een meldpunt, 5000 euro boete en een strafblad als je hoger dan 19 stookt. Ik heb deze alvast genoteerd. ;)
pi_205548966
quote:
4s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:16 schreef Draak31 het volgende:

[..]
Nou als Rutte zegt dat je hem op 19 zet dan zet je hem gewoon op 19. Reken maar. Boa's met hittecamera's langs de huizen deze winter zullen compliance garanderen.
Ongetwijfeld. _O-

Wel lastig om dat te meten bij een huis met een A+ label, natuurlijk :D
pi_205548970
quote:

[..]
Ik heb geen onderzoek van Yale gezien, ik zal straks eens terugbladeren. Hoe dan ook, onze eigen bevolking mag er flink door bloeden en tot op heden is er nog geen kogel minder door afgeschoten in Oekraïne. Het enige wat Poetin hoeft te doen is dit uitzingen tot de winter, en dat weet hij.
  Moderator donderdag 4 augustus 2022 @ 18:22:39 #127
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205548972
quote:
40 euro in de maand??? Ik krijg 750 euro per jaar terug. Wat heb jij dan allemaal aanstaan????
Breitling - Instruments for Professionals
pi_205548992
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
40 euro in de maand??? Ik krijg 750 euro per jaar terug. Wat heb jij dan allemaal aanstaan????
Niet zo lullig doen, jij hebt een bak zonnepanelen op het dak liggen. Dat heeft niet iedereen en is ook niet voor iedereen zelfs maar mogelijk.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 18:26:55 #129
pi_205549008
quote:

[..]
Gelukzoekers :r Bouw je eigen land gewoon eens op in plaats van ergens anders te gaan profiteren.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 18:27:22 #130
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205549011
Geen zorgen mensen, Rob Jetten gaat dit allemaal regelen.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 18:29:47 #131
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_205549032
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ongetwijfeld. _O-

Wel lastig om dat te meten bij een huis met een A+ label, natuurlijk :D
Ze slaan ff een ruitje in om die hittecamera er doorheen te janken. En o wee als je commentaar hebt, dan ben je godver dus niét solidair met de rest van NL en zullen we er een itempje over schrijven in de Telegraaf. Jij bent de nieuwe egoist straks zoals de mensen die een parkje durften te bezoeken in midden 2020. Wat zullen we schande spreken zeg. Getsie.
pi_205549033
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik heb geen onderzoek van Yale gezien, ik zal straks eens terugbladeren. Hoe dan ook, onze eigen bevolking mag er flink door bloeden en tot op heden is er nog geen kogel minder door afgeschoten in Oekraïne. Het enige wat Poetin hoeft te doen is dit uitzingen tot de winter, en dat weet hij.
Ja precies, hij heeft ons precies waar hij wil. En het verwende westen houdt dit niet vol, hij lacht zich ziek.
  Moderator donderdag 4 augustus 2022 @ 18:33:02 #133
16180 crew  CoolGuy
pi_205549057
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Niet zo lullig doen, jij hebt een bak zonnepanelen op het dak liggen. Dat heeft niet iedereen en is ook niet voor iedereen zelfs maar mogelijk.
Ja, dat was exact mijn punt he. Niet iedereen verbruikt hetzelfde dus grote prijsverschillen zijn niet zo ontzettend raar.
pi_205549060
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:10 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het feit dat men gymzalen verwarmt in DL om mensen onderdak te bieden, staat eigenlijk al haaks op lockdowns. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205549094
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Da’s niet lullig maar een koekje van eigen deeg.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Forum Admin donderdag 4 augustus 2022 @ 18:40:00 #136
pi_205549116
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Het feit dat men gymzalen verwarmt in DL om mensen onderdak te bieden, staat eigenlijk al haaks op lockdowns. :D
Groepslockdowns :Y
pi_205549122
quote:
10s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Gezellig toch? Allemaal naar de sporthal! Leuk man!
pi_205549129
quote:
10s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Een avondklok voor verwarmde gymzalen! Alleen naar binnen met Duitse degelijke FFP2 maskers.
(Ik hou op, dit maakt me melig _O- )
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205549137
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Een avondklok voor verwarmde gymzalen! Alleen naar binnen met Duitse degelijke FFP2 maskers.
(Ik hou op, dit maakt me melig _O- )
Maakt? :D
pi_205549143
quote:
6s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:11 schreef Twiitch het volgende:
Op anticiperen door vanaf nu al in het donker te gaan zitten kleien, tegen de tijd dat de stroom uitvalt ben je een ervaren rot en zal niets je nog van je stuk brengen. Alleen jammer dat je het poppetje dat je gekleid hebt niet meer kunt zien voordat je hem doortrekt, maar daar kom je ook wel weer overheen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_205549149
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:43 schreef Hathor het volgende:

[..]
Op anticiperen door vanaf nu al in het donker te gaan zitten kleien, tegen de tijd dat de stroom uitvalt ben je een ervaren rot en zal niets je nog van je stuk brengen. Alleen jammer dat je het poppetje dat je gekleid hebt niet meer kunt zien voordat je hem doortrekt, maar daar kom je ook wel weer overheen.
Ehhhh....WIL jij die zien dan? :D
pi_205549158
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ehhhh....WIL jij die zien dan? :D
Ik kijk altijd even achterom om hem goede reis te wensen. :Y
pi_205549165
Heb een mooie deken en mijn pc loopt op een diesel aggregaat, die Alienware het hele huis wel warm.
pi_205549176
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:45 schreef Sfancta het volgende:
Heb een mooie deken en mijn pc loopt op een diesel aggregaat, die Alienware het hele huis wel warm.
Een dieselaggregaat? Wat zal het heerlijk wonen naast jou zijn zeg. :')
pi_205549242
quote:
10s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:18 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ik ken toch heel veel mensen die het wel gelukt is met een goede installateur. Levertijden van 2-3 maanden incl montage.
pi_205549250
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik ken toch heel veel mensen die het wel gelukt is met een goede installateur. Levertijden van 2-3 maanden incl montage.
Zal dan wel per regio verschillen.
pi_205549268
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:48 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
[..]

Nauwelijks.

En het kaartenhuis dat EU heet staat inmiddels op omvallen. Als we een strenge winter krijgen is het bal.
pi_205549277
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nauwelijks.

En het kaartenhuis dat EU heet staat inmiddels op omvallen. Als we een strenge winter krijgen is het bal.

Jij denkt het beter te weten dan deze onderzoekers?

Dat de EU op omvallen staat wordt al 30 jaar beweerd. Het ergste wat kan gebeuren is dat de eenheid ten aanzien van de sancties verdwijnt. Er gaat helemaal niets omvallen. De belangen zijn daarvoor veel te groot.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 18:55:47 #149
pi_205549281
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
[..]

Nee. Resultaat bepaal je wanneer volgens de van tevoren gestelde verwachting het resultaat zou moeten zijn behaald. Anders heeft het niet zoveel zin hè. Alsof je in de auto gaat zitten om naar Frankrijk te gaan en het na een halfuur rijden opgeeft omdat je je doel nog niet hebt gehaald.

Dat nog afgezien van de vraag of het doel expliciet en concreet is vastgelegd als vertrek van Rusland uit Oekraïne. Volgens mij staat dat namelijk nergens zo.
pi_205549293
quote:

[..]
Amerikaanse propaganda is betrouwbaarder dan Russische propaganda?
pi_205549302
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Amerikaanse propaganda is betrouwbaarder dan Russische propaganda?
De Amerikaanse 'propaganda' van een onafhankelijk universiteit wordt tenminste nog onderbouwd in uitgebreid onderzoeksrapport met bronnen die je kunt checken. De Russische geluiden over de economie komen van hun eigen regering en we weten allemaal hoe betrouwbaar die is.
pi_205549354
Wel indrukwekkend dat ze in de onze omringende landen (zie OP) nog wel functionerende regeringen hebben die zich met de komende problemen bezighouden.... Hier in NL wordt alles zoals gewoonlijk weer op de lange baan geschoven. Lutsers. We zouden ze moeten ontslaan eigenlijk.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_205549363
quote:
10s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:55 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Jij denkt het beter te weten dan deze onderzoekers?

Dat de EU op omvallen staat wordt al 30 jaar beweerd. Het ergste wat kan gebeuren is dat de eenheid ten aanzien van de sancties verdwijnt. Er gaat helemaal niets omvallen. De belangen zijn daarvoor veel te groot.
Vandaag nog in de krant dat een volledige uitval van elektriciteitsvoorziening dreigt in de winter, hoogste inflatie sinds de jaren 70, maar hogere rentes trekken vele landen niet, dus moet er maar weer opgekocht worden, etc. Maar nee, er is niets aan de hand.

En in Rusland gaat het enorm slecht, met een veel sterker geworden Roebel, meer inkomsten uit gas en olie en daar voelt echt de gewone man helemaal niets van de sancties (ik ben getrouwd met een Russische, dus ik krijg ongefilterde verhalen mee).

Ze kunnen inderdaad niet meer naar McDonalds en Starbucks. En de nieuwe variant van McDonalds is niet te hachelen (maar dat geldt voor veel Russische gerechten).

Maar dat Europa veel harder lijdt onder de sancties is overduidelijk.
pi_205549373
Het zal wel te vergelijken zijn met corona inderdaad. het kan wel en dus kunnen we dit niet negeren. Net zoals de ziekenhuis veel meer overspoeld zouden zijn geweest als er geen lockdowns ingesteld waren.
pi_205549379
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:58 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
De Amerikaanse 'propaganda' van een onafhankelijk universiteit wordt tenminste nog onderbouwd in uitgebreid onderzoeksrapport met bronnen die je kunt checken. De Russische geluiden over de economie komen van hun eigen regering en we weten allemaal hoe betrouwbaar die is.
Ik wil jou straks nog wel horen piepen als je een paar dagen geen gas of elektra hebt.

En wetenschap is helaas al langere tijd niet zo onafhankelijk meer.
pi_205549384
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vandaag nog in de krant dat een volledige uitval van elektriciteitsvoorziening dreigt in de winter, hoogste inflatie sinds de jaren 70, maar hogere rentes trekken vele landen niet, dus moet er maar weer opgekocht worden, etc. Maar nee, er is niets aan de hand.

En in Rusland gaat het enorm slecht, met een veel sterker geworden Roebel, meer inkomsten uit gas en olie en daar voelt echt de gewone man helemaal niets van de sancties (ik ben getrouwd met een Russische, dus ik krijg ongefilterde verhalen mee).

Ze kunnen inderdaad niet meer naar McDonalds en Starbucks. En de nieuwe variant van McDonalds is niet te hachelen (maar dat geldt voor veel Russische gerechten).

Maar dat Europa veel harder lijdt onder de sancties is overduidelijk.
Gebruik je nu serieus een anekdotisch bewijs om een onderzoeksrapport van 105 pagina's met allerlei onderbouwde stellingen onderuit te halen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Jaeger85 op 04-08-2022 19:11:11 ]
pi_205549403
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik wil jou straks nog wel horen piepen als je een paar dagen geen gas of elektra hebt.

En wetenschap is helaas al langere tijd niet zo onafhankelijk meer.
Je bent de doelpalen aan het verzetten over wie harder geraakt wordt. De discussie is of Rusland helemaal niet of nauwelijks geraakt wordt. Dat is wat mij betreft bewezen onzin en ik verwijs daarvoor naar het onderzoeksrapport. Haal dat inhoudelijk onderuit met betrouwbare bronnen en verspil mijn tijd niet meer met de onzin waarmee je tot nu toe bent aangekomen.
pi_205549469
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:05 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Gebruik je nu serieus een anekdotisch bewijs om een onderzoeksrapport van 105 pagina's met allerlei onderbouwde stelling onderuit te halen?
Ik heb helemaal geen zin om dat rapport te lezen.

Ook nieuws van vandaag:

https://www.telegraaf.nl/(...)eter-zelf-uitstappen

Maar nee, er is niets aan de hand! Het lijkt goddomme Eric the Viking wel in Atlantis.
pi_205549489
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:07 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Je bent de doelpalen aan het verzetten over wie harder geraakt wordt. De discussie is of Rusland helemaal niet of nauwelijks geraakt wordt. Dat is wat mij betreft bewezen onzin en ik verwijs daarvoor naar het onderzoeksrapport. Haal dat inhoudelijk onderuit met betrouwbare bronnen en verspil mijn tijd niet meer met de onzin waarmee je tot nu toe bent aangekomen.
Ach, gozertje toch! De arrogantie!
pi_205549495
Zie hier het Duitse angstdenken.

Dat zag ik laatst ook al over de gastoevoer en de Duitse boilers.
Als de druk wegvalt dan knappen alle zekeringen in de boilers zei een minister.
Wat hij bedoelt is dat de verplichte B klep dichtvalt en dat deze weer open moet worden gezet.
Eenvoudig te doen.

Zelfde als met kachels, als de stroom uitvalt en er wordt opgeroepen (ouderwets met megafoons) om de groepen uit te zetten en electrische verwarming weg te doen, dan doen mensen dat gewoon.
Vakman pur sang
pi_205549502
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ook nieuws van vandaag:

Maar nee, er is niets aan de hand! Het lijkt goddomme Eric the Viking wel in Atlantis.
Weer een link die helemaal niets met de discussie over of Rusland wel of niet geraakt wordt door de sancties :z
pi_205549538
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:15 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Weer een link die helemaal niets met de discussie over of Rusland wel of niet geraakt wordt door de sancties :z
O, er is een klein effectje. Maar dat had ik al geschreven. Desondanks is het voor de gewone burger (schreef ik ook) er alleen maar beter op geworden nu.

Mag ik voorzichtig constateren dat je mijn posts niet echt gelezen hebt?

Die link sloeg op jouw ontkenning dat het kaartenhuis dat EU heet om aan het vallen is
pi_205549740
quote:

[..]

Ik ben al jaren groot voorstander van een totaalverbod op bloemkwekerijen in kassen. Het slaat totaal nergens op om zo veel gas te verstoken en water te verkwisten voor een vaasje bloemen op tafel. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205549775
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 16:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
De Russen hebben al aangegeven heel Europa van Lissabon tot Vladivostok onder de Russische invloedssfeer te willen brengen, als dat geen zaak van Nederland en het westen is weet ik het ook niet meer.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205549780
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:58 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
De gemiddelde Rus heeft al weinig (zak aardappels en een verwarmd oud 2 kamerappartement) dus die merkt er straks minder van dan de luxe Nederlander (mooi groot huis, nieuwe auto x2, 4x op vakantie, biefstukje) die zijn privileges moet opgeven.

De oorlog is pas net begonnen, en we doen net alsof we de buit al binnen hebben. Dit is een opwarmertje, in de winter begint de wedstrijd pas echt. En dan mogen we hopen dat Covid op de achtergrond blijft.
pi_205549849
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:40 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
De Russen hebben al aangegeven heel Europa van Lissabon tot Vladivostok onder de Russische invloedssfeer te willen brengen, als dat geen zaak van Nederland en het westen is weet ik het ook niet meer.
Dat hebben ze niet gezegd. Zo heb ik het niet begrepen althans.
Vakman pur sang
pi_205549902
quote:
2s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:55 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Nee. Resultaat bepaal je wanneer volgens de van tevoren gestelde verwachting het resultaat zou moeten zijn behaald. Anders heeft het niet zoveel zin hè. Alsof je in de auto gaat zitten om naar Frankrijk te gaan en het na een halfuur rijden opgeeft omdat je je doel nog niet hebt gehaald.
vandaar dat ik ook zeg: "tot op heden".
Lijkt me niet zo ingewikkeld eigenlijk...
quote:
Dat nog afgezien van de vraag of het doel expliciet en concreet is vastgelegd als vertrek van Rusland uit Oekraïne. Volgens mij staat dat namelijk nergens zo.
Dat staat dus wel ergens en dat is inmiddels ook reeds gepost in dit topic.
pi_205549925
quote:

[..]
Dat wordt een zaak van de eu op het moment dat hij een eu land aanvalt of bedreigt.
pi_205549966
quote:

[..]
[..]

Dat de sancties een volk wat zich al jarenlang en in alle opzichten op een genocidale veroveringsoorlog heeft voorbereid niet meteen dwingen tot het stoppen met die oorlog is toch logisch? Daar gaat gewoon een tijd overheen.

Tweede doelstelling is het reduceren van Rusland's mogelijkheden om modern wapentuig te ontwikkelen en produceren en die doelstelling wordt met twee vingers in de neus bereikt; meer dan een handjevol Su-57 en T-14 prototypes hebben ze niet geproduceerd en dat gaat ook niet meer gebeuren. De rest van hun wapentuig is van zulke abominabele kwaliteit dat grote klanten als India in de toekomst waarschijnlijk elders gaan winkelen voor hun krijgsmacht, waardoor nóg minder ontwikkelingsbudget overblijft.
pi_205550088
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat hebben ze niet gezegd. Zo heb ik het niet begrepen althans.
Even google-en; Medvedev heeft dat bij monde van de Russische regering gewoon voor iedereen leesbaar op zijn telegramaccount gepost.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 20:11:11 #171
pi_205550229
quote:
10s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ach, gozertje toch! De arrogantie!
Dit pleit niet voor je discussievermogen. Je eerderw pogingen tot argumenten trouwens ook niet.
pi_205550251
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat wordt een zaak van de eu op het moment dat hij een eu land aanvalt of bedreigt.
Waarom zouden we moeten wachten tot dat moment? Dan is het nl. al te laat. Rusland dient op alle mogelijke manieren aangepakt te worden; sancties, proxy-oorlog en hopelijk inmiddels ook psyops. Dat laatste voeren ze zelf nl. al jarenlang in de westerse wereld uit.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 20:12:39 #173
pi_205550267
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
quote:
De Russen hebben al aangegeven heel Europa van Lissabon tot Vladivostok onder de Russische invloedssfeer te willen brengen
Dit noem jij geen bedreiging?
  donderdag 4 augustus 2022 @ 20:17:11 #174
pi_205550355
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
vandaar dat ik ook zeg: "tot op heden".
Lijkt me niet zo ingewikkeld eigenlijk...
"Ik zit een halfuur in de auto en ik heb Frankrijk tot op heden niet bereikt. Naar Frankrijk proberen te rijden heeft dus geen zin en is onmogelijk, ik geef het op en ga naar huis."

Is inderdaad niet ingewikkeld om de fout in die redenatie te doorzien. Maar kennelijk wel voor jou.
quote:
[..]
Dat staat dus wel ergens en dat is inmiddels ook reeds gepost in dit topic.
Het is inderdaad wel duidelijk geworden dat dat nergens is gesteld en je stelling dus nergens op slaat. Goed punt.
pi_205550382
quote:

[..]
Maarten van Rossem wilde Johnny Depp om laten brengen en anoniem begraven.

Neem ik net zo serieus.
pi_205550424
quote:
7s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Dit pleit niet voor je discussievermogen. Je eerderw pogingen tot argumenten trouwens ook niet.
En waarom denk jij dat ik zit te wachten op jouw mening over mij?
  donderdag 4 augustus 2022 @ 20:20:37 #177
pi_205550435
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Mag ik voorzichtig constateren dat je mijn posts niet echt gelezen hebt?
Grappig dat je dat zegt terwijl je het zelf te moeilijk vind een wetenschappelijk rapport tot je te nemen en daarom maar je vrouw erbij haalt. :')
  donderdag 4 augustus 2022 @ 20:22:04 #178
pi_205550456
quote:
16s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En waarom denk jij dat ik zit te wachten op jouw mening over mij?
:')
  donderdag 4 augustus 2022 @ 20:29:12 #179
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_205550582
Nu Shell in de afgelopen 3 maanden 32 miljard winst weet te maken geloof ik niet per se in tekorten, wel in manipulatie.
Prrrrr
pi_205550635
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Neem ik net zo serieus.
Wat mij betreft is het reden genoeg om de Russen aan te pakken.
pi_205550665
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:29 schreef mspoez het volgende:
Nu Shell in de afgelopen 3 maanden 32 miljard winst weet te maken geloof ik niet per se in tekorten, wel in manipulatie.
Nog even een applausje voor de koning of heeft moeders de aandelen gedumpt?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 4 augustus 2022 @ 20:39:39 #182
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_205550749
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:34 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Nog even een applausje voor de koning of heeft moeders de aandelen gedumpt?
Ja, nu moet ze nog wel even doodgaan.

Maar goed: kan iemand me uitleggen hoe de stoeremannenpraat "wij gaan Russisch gas boycotten' van maart 22 nu veranderd is in 'paniek want Putin draait de gaskraan dicht"?
Prrrrr
pi_205550756
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:29 schreef mspoez het volgende:
$18 miljard toch?
  donderdag 4 augustus 2022 @ 20:41:25 #184
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205550773
BP boekte ook al recordwinst, maar daar moet je gewoon niet bij stilstaan, niets aan de hand.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205550821
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Grappig dat je dat zegt terwijl je het zelf te moeilijk vind een wetenschappelijk rapport tot je te nemen en daarom maar je vrouw erbij haalt. :')
Ik wist al dat je strontvervelend bent, dat hoef je niet iedere keer weer te bewijzen.
pi_205550825
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:39 schreef mspoez het volgende:

[..]
Ja, nu moet ze nog wel even doodgaan.

Maar goed: kan iemand me uitleggen hoe de stoeremannenpraat "wij gaan Russisch gas boycotten' van maart 22 nu veranderd is in 'paniek want Putin draait de gaskraan dicht"?
Zover ik weet was er "er komen sancties voor Rusland".
Gas boycotten is wel een lange termijn iets dat nu ietwat versneld gaat.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 20:44:16 #187
pi_205550840
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik wist al dat je strontvervelend bent, dat hoef je niet iedere keer weer te bewijzen.
Huilen hoor.
pi_205550846
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:32 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Wat mij betreft is het reden genoeg om de Russen aan te pakken.
Prima. Maar een slechte reden om jezelf in de voet te schieten.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 20:45:02 #189
142400 RedFever007
pi_205550854
quote:

[..]
Kom je weer even opscheppen over je zonnepanelen? Niet iedereen woont in een luxe nieuwbouwwoning met 450 zonnepanelen

Je bent de realiteit echt compleet bijster hè :X }:|
  donderdag 4 augustus 2022 @ 20:45:24 #190
142400 RedFever007
  donderdag 4 augustus 2022 @ 20:46:15 #191
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_205550875
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:40 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
$18 miljard toch?
Je hebt gelijk, 32% meer dan het kwartaal ervoor was het. Nog altijd bizar veel. Ik denk dan, hoe kan dat, als de olie in de inkoop al zo duur is dat je ECHT ECHT niet anders kan dan de doorverkoop aan benzinestations verhogen, hoe kan jij dan toch meer winst maken? Maar goed, ik ben dan ook dom.
Prrrrr
  donderdag 4 augustus 2022 @ 20:48:42 #192
pi_205550922
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Neem ik net zo serieus.
Maarten van Rossem is geen hooggeplaatste politicus. Dat je Russen in de invloedssfeer van Poetin niet serieus moet nemen ben ik met je eens, maar het is wel op zijn minst een beetje ongepast om zoiets te roepen op zo'n positie.
pi_205550923
quote:
10s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:44 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Huilen hoor.
Weer zo’n volwassen reactie. En dat allemaal om te laten zien dat er iets schort aan mijn discussie niveau.

Splinter balk?
pi_205550939
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Maarten van Rossem is geen hooggeplaatste politicus. Dat je Russen niet serieus moet nemen ben ik met je eens, maar het is wel een beetje ongepast om dat te roepen op zo'n positie.
Dat klopt.

Maar dan nog is het onverstandig om jezelf in de voet te schieten als reactie daarop.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 20:52:06 #195
pi_205550965
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Weer zo’n volwassen reactie. En dat allemaal om te laten zien dat er iets schort aan mijn discussie niveau.

Splinter balk?
Ik denk niet dat jij echt een serieuze reactie verwachtte op
quote:
Of wel?
  donderdag 4 augustus 2022 @ 20:55:10 #196
pi_205551000
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat klopt.

Maar dan nog is het onverstandig om jezelf in de voet te schieten als reactie daarop.
Dat gebeurt ook niet. Wat er nu gebeurt is de transitie naar onafhankelijkheid van een land dat zich keer op keer bewijst als een dramatisch slechte handelspartner en een moreel compleet corrupte bende. Verandering kan pijn doen, maar ik sta erachter dat het gebeurt.
pi_205551012
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:46 schreef mspoez het volgende:

[..]
Je hebt gelijk, 32% meer dan het kwartaal ervoor was het. Nog altijd bizar veel. Ik denk dan, hoe kan dat, als de olie in de inkoop al zo duur is dat je ECHT ECHT niet anders kan dan de doorverkoop aan benzinestations verhogen, hoe kan jij dan toch meer winst maken? Maar goed, ik ben dan ook dom.
In 2020 draaide Shell juist verlies. Dat is dan weer de keerzijde van deze branche. Je hebt goede jaren, je hebt slechte jaren.
  Moderator donderdag 4 augustus 2022 @ 20:59:51 #198
16180 crew  CoolGuy
pi_205551055
quote:
13s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:45 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Kom je weer even opscheppen over je zonnepanelen? Niet iedereen woont in een luxe nieuwbouwwoning met 450 zonnepanelen

Je bent de realiteit echt compleet bijster hè :X }:|
Haal adem hoor!
pi_205551139
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat klopt.

We schieten onszelf niet in de voet. We zijn in (proxy) oorlog met de Russen en tijdens een oorlog zijn bepaalde zaken nu eenmaal duurder, schaars of op de bon.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 21:05:45 #200
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_205551153
Stelletje aanstellers hier. Onze voorouders leefden ook zonder gas en elektriciteit, anders was je er nu niet geweest :7
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_205551182
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:36 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik ben al jaren groot voorstander van een totaalverbod op bloemkwekerijen in kassen. Het slaat totaal nergens op om zo veel gas te verstoken en water te verkwisten voor een vaasje bloemen op tafel. :')
Of tomaten voor de export. Zelfde verhaal.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 21:10:48 #202
pi_205551221
quote:

[..]
Hou eens op met je overvloed aan vraagtekens, het is hier Facebook niet.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 21:11:52 #203
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_205551232
Zal wel meevallen
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_205551357
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:03 schreef Bart2002 het volgende:
Wel indrukwekkend dat ze in de onze omringende landen (zie OP) nog wel functionerende regeringen hebben die zich met de komende problemen bezighouden.... Hier in NL wordt alles zoals gewoonlijk weer op de lange baan geschoven. Lutsers. We zouden ze moeten ontslaan eigenlijk.
Jaja, na hun reces hè
pi_205551757
quote:
10s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat jij echt een serieuze reactie verwachtte op
[..]
Of wel?
Niet echt nee.
pi_205551771
quote:
14s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:55 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Dat gebeurt ook niet. Wat er nu gebeurt is de transitie naar onafhankelijkheid van een land dat zich keer op keer bewijst als een dramatisch slechte handelspartner en een moreel compleet corrupte bende. Verandering kan pijn doen, maar ik sta erachter dat het gebeurt.
De manier waarop is idioot. En heeft enorme risico’s.
pi_205551785
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 21:04 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
We schieten onszelf niet in de voet. We zijn in (proxy) oorlog met de Russen en tijdens een oorlog zijn bepaalde zaken nu eenmaal duurder, schaars of op de bon.
Het is uiterst dom om oorlog te gaan voeren. En dat is op zeker jezelf in de voet schieten.
pi_205551812
quote:
10s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 21:05 schreef ACT-F het volgende:
Stelletje aanstellers hier. Onze voorouders leefden ook zonder gas en elektriciteit, anders was je er nu niet geweest :7
Toen mensen gemiddeld 30 jaar oud werden bedoel je?
  donderdag 4 augustus 2022 @ 21:55:44 #209
24533 ACT-F
pi_205551822
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 21:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Was dat 100 jaar geleden zo kort ja? :o
pi_205551842
quote:
11s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 21:55 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Toen we geen verwarming in woningen hadden was dat wel zo ja. Het is namelijk niet zo dat ik een kolenkachel heb voor het geval dat. Jij wel?
  donderdag 4 augustus 2022 @ 21:59:31 #211
24533 ACT-F
pi_205551853
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 21:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Toen we geen verwarming in woningen hadden was dat wel zo ja. Het is namelijk niet zo dat ik een kolenkachel heb voor het geval dat. Jij wel?
Neuh, maar een petroleumkachel voldoet ook wel.
pi_205551880
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 21:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is uiterst dom om oorlog te gaan voeren. En dat is op zeker jezelf in de voet schieten.
Het is dom om jezelf afhankelijk te maken van vijandige volkeren als de Russen en Chinezen, die zullen die afhankelijkheid nl. altijd als een wapen inzetten. Gelukkig is het westen nu met de neus op de feiten gedrukt.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 22:05:22 #213
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205551918
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:03 schreef Bart2002 het volgende:
Wij zijn dan ook het land van de lange baan. Godbetert 40 keer wereldkampioen. En kabinetten Rutte zijn als een 10 kilometer tussen Jos de Vos en Marcel Bosker op een NK: elke ronde hetzelfde, je doet er helemaal niemand een plezier mee, er komt geen eind aan en als je je ogen sluit hoor je een zwakzinnig dwijlorkest.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_205551957
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 22:05 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wij zijn dan ook het land van de lange baan. Godbetert 40 keer wereldkampioen. En kabinetten Rutte zijn als een 10 kilometer tussen Jos de Vos en Marcel Bosker op een NK: elke ronde hetzelfde, je doet er helemaal niemand een plezier mee, er komt geen eind aan en als je je ogen sluit hoor je een zwakzinnig dwijlorkest.
Echt hoor. Het is om moedeloos van te worden. Wat een lamballen. Het is echt jammer om in deze periode te leven zonder dat je er iets aan kunt doen, aan dat stoïcijnse niks doen. Maar goed. De meerderheid van de stemmers wil dit blijkbaar. :{
pi_205551995
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 21:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is een misverstand. Mensen in goeden doen werden gewoon 80 plus toen ook al. Het gemiddelde werd naar beneden gehaald door hoge geboortesterfte en slecht drinkwater. Het is inderdaad "gemiddeld" maar zonder toelichting lijkt het net alsof niemand ooit de 40 haalde. Dat klopt dus niet.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 22:14:04 #216
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205552003
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 22:09 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Echt hoor. Het is om moedeloos van te worden. Wat een lamballen. Het is echt jammer om in deze periode te leven zonder dat je er iets aan kunt doen, aan dat stoïcijnse niks doen. Maar goed. De meerderheid van de stemmers wil dit blijkbaar. :{
Rutte verwart liberalisme met 'zoek het uit' en wijst vervolgens iedere verkiezing op zijn schone handen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_205552095
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 21:22 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Jaja, na hun reces hè
Gaan ze er volle bak tegenaan. We zullen ervan staan te kijken. :)
pi_205552098
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 22:14 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Rutte verwart liberalisme met 'zoek het uit' en wijst vervolgens iedere verkiezing op zijn schone handen.
Net zoals het Russisch volk zelf schuldig is aan het feit dat ze in een dictatuur leven is het Nederlandse volk het zelf schuld dat ze geregeerd worden door een rariteitenkabinet waarin partijpolitiek en op het pluche kleven hogere prioriteit hebben dan ordentelijk landsbestuur.
pi_205552101
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 16:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
En een bult staatssubsidie krijgt. Tata en die aluminiumboer afkoppelen en we zijn er al.
tevens loont het om tomaten in Spanje te kweken ipv hier.
Heb je nog nagedacht over het waarom van de productie van aluminium?
-
pi_205552161
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 22:21 schreef quo_ het volgende:

[..]
Dat is althans hier altijd al een zwaar verlieslatende business geweest die drijft op subsidie en goedkope energie.
Maar ja banen... Het kostte de belastingbetaler een vermogen om Aldel overeind te houden. Gaat om een handjevol banen. Per baan zijn ze met minstens een paar miljoen euro gesponsord direct en indirect. Waardeloze industrie die je beter niet kunt hebben.

Lees maar eens wat een kansloze industrie dit is en was:

https://nl.wikipedia.org/wiki/DAMCO_Aluminium_Delfzijl

Zij hebben sinds de jaren 60 kostbare energie verspild voor een zwaar verlieslatend product. Had eigenlijk al in de jaren 70 van de vorige eeuw opgeheven moeten worden. En dan moddert het nog 40 jaar aan... Zo zonde dit.

[ Bericht 11% gewijzigd door Bart2002 op 04-08-2022 22:31:59 ]
  donderdag 4 augustus 2022 @ 22:44:15 #221
pi_205552354
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 21:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Verschuivingen op zo'n niveau en schaal schuren altijd. Mede omdat het vaak getriggered wordt door een crisis maar ook omdat het gaat om wereldmachten die hun macht willen behouden. Hoe had je dan verwacht dat het zou gaan?
pi_205552695
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 22:02 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Het is dom om jezelf afhankelijk te maken van vijandige volkeren als de Russen en Chinezen, die zullen die afhankelijkheid nl. altijd als een wapen inzetten. Gelukkig is het westen nu met de neus op de feiten gedrukt.
Voor de groene omwenteling hebben we grondstoffen nodig uit… jawel: Rusland.

Succes met denken dat je onafhankelijk kan zijn van China en Rusland.
pi_205552735
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 22:44 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Verschuivingen op zo'n niveau en schaal schuren altijd. Mede omdat het vaak getriggered wordt door een crisis maar ook omdat het gaat om wereldmachten die hun macht willen behouden. Hoe had je dan verwacht dat het zou gaan?
Het had gewoon op een rustiger tempo gekund. We hebben ons gek laten maken inzake Oekraïne. We hebben helemaal niets met dat land.
pi_205552768
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 23:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het had gewoon op een rustiger tempo gekund. We hebben ons gek laten maken inzake Oekraïne. We hebben helemaal niets met dat land.
"We" zijn over het algemeen de hysterische media die de pagina's vol moeten krijgen. De politiek boeit het geen zak en zijn lekker op vakantie en terecht.
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_205552979

Dit zullen we vaker kunnen tegenkomen wegens lage waterstand in de rivieren in combi met een gebrek aan chaufeurs die gevaarlijke stoffen mogen vervoeren.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 4 augustus 2022 @ 23:48:22 #226
pi_205553037
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 23:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hoeveel rustiger? Net zo rustig als de afgelopen decennia? We hebben dat land teveel macht gegeven en er foutief op vertrouwd dat ze wel ons mee zouden doen als we ze de tijd gaven. Dat werkt dus niet. Dat rustig aan doen heeft juist geleid tot het Rusland van nu.

De inmenging in de oorlog was een geschikte gelegenheid om een boodschap te sturen aan Rusland, ze te verzwakken en daarmee de dreiging te verminderen voor onszelf, en de moreel juiste keuze te maken. Niets doen had alleen maar geleid tot meer ellende, Rusland stopt niet vanzelf en het westen is te gemakzuchtig om actie te ondernemen zonder acute reden.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 00:00:52 #227
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205553124
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 21:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dit is de enige manier waarop het kan, want anders zijn korte-termijn economische motieven lijdend. Dat hebben we de afgelopen decennia namelijk gezien.

En zo bezien is het maar beter dat er nu echt van doordrongen lijken te zijn dat het van Rusland afhankelijk zijn voor de Europese energievoorziening niet zo handig is dan dat dat later gebeurt, want nu doet het pijn, maar langer wachten gaat ook gepaard met de nodige risico's. Helemaal wanneer je weet dat Rusland niks liever doet dan Europa destabiliseren.
Huilen dan.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 00:01:17 #228
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205553129
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 23:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Hoeveel rustiger? Net zo rustig als de afgelopen decennia? We hebben dat land teveel macht gegeven en er foutief op vertrouwd dat ze wel ons mee zouden doen als we ze de tijd gaven. Dat werkt dus niet. Dat rustig aan doen heeft juist geleid tot het Rusland van nu.

De inmenging in de oorlog was een geschikte gelegenheid om een boodschap te sturen aan Rusland, ze te verzwakken en daarmee de dreiging te verminderen voor onszelf, en de moreel juiste keuze te maken. Niets doen had alleen maar geleid tot meer ellende, Rusland stopt niet vanzelf en het westen is te gemakzuchtig om actie te ondernemen zonder acute reden.
We hadden ze nadat dat gedrocht van een Sovjet Unie in elkaar stortte moeten helpen. Een soort marshallplan opzetten om Rusland helpen op te bouwen en werken naar een bondgenootschap.

Nu heb je een gek op een zinkend schip en sterk stijgende voedsel/energieprijzen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205553568
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 23:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

We hebben onszelf vooral verzwakt, ook militair. De dreiging is hoger dan hij is geweest sinds de Cuba crisis (vorige week nog een waarschuwing van iemand van de VN). Ik weet niet in welke droomwereld jij leeft, maar tijd om wakker te worden.

En nogmaals, voor de groene omwenteling hebben we grondstoffen nodig uit Rusland. We zijn dus nog steeds afhankelijk van Rusland. Alleen is dat nu een vijand die samenspant met China.

Good going!
pi_205553572
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 00:00 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dit is de enige manier waarop het kan, want anders zijn korte-termijn economische motieven lijdend. Dat hebben we de afgelopen decennia namelijk gezien.

En zo bezien is het maar beter dat er nu echt van doordrongen lijken te zijn dat het van Rusland afhankelijk zijn voor de Europese energievoorziening niet zo handig is dan dat dat later gebeurt, want nu doet het pijn, maar langer wachten gaat ook gepaard met de nodige risico's. Helemaal wanneer je weet dat Rusland niks liever doet dan Europa destabiliseren.
Ook voor jou: we destabiliseren onszelf en hebben Rusland nog steeds keihard nodig (en vise versa).
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 07:08:11 #231
22565 asco
Los in deze tent
pi_205553586
Betaalmuur.
https://www.telegraaf.nl/(...)er-alle-hens-aan-dek

Stukje:

Lage maandbedragen zijn precies waar Martin Neef van Vattenfall zich grote zorgen over maakt. „Veertig procent van onze klanten betaalt maandelijks een te laag bedrag: bij 10 procent gaat dat echt om 200 euro per maand, bij 30 procent om tientallen euro’s.”

Volgens Weijers van het Nibud krijgen vooral de inkomens nét boven de 120 procent van het bijstandsniveau het extra zwaar. „Hoe moet iemand met een klein pensioentje een energierekening van niet 175 maar 450 euro per maand betalen?”

Vaak wonen deze mensen in een sociale doortochtwoning, zoals Weijers de doorzonwoning noemt, en zijn ze afhankelijk van de verhuurders of deze worden geïsoleerd. „We maken ons zorgen dat de mensen die nu de eindjes niet meer aan elkaar kunnen knopen, straks de mensen met onoplosbare schulden zullen zijn.”

Conclusie:
Gaat mis. (duh)
pi_205553709
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 22:21 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ja en dat kan dus beter in landen met meer kern of waterkracht energie. Hetzelfde dat tomaten ook beter in zuid Europa gekweekt kunnen worden.

De tijden van ongelimiteerde energie om alles op te lossen zijn voorbij.
pi_205553777
quote:
Wie nu een nieuw energiecontract afsluit, is op jaarbasis bijna 6.500 euro kwijt aan gas en licht. Dat is ruim 4.000 euro meer dan een jaar geleden. Zo blijkt uit cijfers van vergelijkingssite Gaslicht.com, die NU.nl heeft opgevraagd.
https://www.nu.nl/economi(...)en-jaar-geleden.html

In mijn omgeving (thuis/werk/vrienden) hoor ik ook dit soort bedragen zoals nu.nl schetst . Maandtermijn van 175 welke opeens naar 600 schiet bij aflopen contract. En waarbij men het ook ‘gewoon’ weer terugzet richting de 200.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:18:34 #234
37248 BertV
Klei indiaan
pi_205553791
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:14 schreef Fukushima het volgende:

[..]

In mijn omgeving (thuis/werk/vrienden) hoor ik ook dit soort bedragen zoals nu.nl schetst . Maandtermijn van 175 welke opeens naar 600 schiet bij aflopen contract. En waarbij men het ook ‘gewoon’ weer terugzet richting de 200.
Kan verstandig zijn, als je dan ook maar zelf gaat / kan sparen.

Die energiemaatschappijen vallen straks bij bosjes.
De overheid gaat vanzelfsprekend inspringen, maar ik zou toch liever zelf controle houden op die tegoeden,
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:27:11 #235
pi_205553827
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 06:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
We hebben onszelf vooral verzwakt, ook militair. De dreiging is hoger dan hij is geweest sinds de Cuba crisis (vorige week nog een waarschuwing van iemand van de VN). Ik weet niet in welke droomwereld jij leeft, maar tijd om wakker te worden.
De dreiging is inderdaad hoger dan die lang is geweest (ik zou zeggen sinds de Koude Oorlog) maar we zijn als westen militair meer dan sterk genoeg om Rusland aan te kunnen. Misschien is het je niet opgevallen maar Rusland heeft al een hoop kapot geschoten en heeft, dankzij de sancties, veel minder mogelijkheid om aan te vullen.

Verder werkt het gesprek efficiënter als je reageert op mijn punt in plaats van dit gezwets te plaatsen.
quote:
En nogmaals, voor de groene omwenteling hebben we grondstoffen nodig uit Rusland. We zijn dus nog steeds afhankelijk van Rusland. Alleen is dat nu een vijand die samenspant met China.

Good going!
Welke grondstoffen dan? En kunnen we die echt alleen uit Rusland halen? Leg maar uit.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:29:37 #236
pi_205553837
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 00:01 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
We hadden ze nadat dat gedrocht van een Sovjet Unie in elkaar stortte moeten helpen. Een soort marshallplan opzetten om Rusland helpen op te bouwen en werken naar een bondgenootschap.

Nu heb je een gek op een zinkend schip en sterk stijgende voedsel/energieprijzen.
Volgens mij heeft Rusland genoeg kans gehad om mee te doen, maar ze bleven liever hun anti-westen gedachtegoed omarmen.
pi_205553844
quote:
11s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 21:55 schreef ACT-F het volgende:

[..]
100 jaar geleden werden we gemiddeld 62,5 jaar en dat was voor een groot deel zo laag door een relatief hoge kindersterfte.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:31:28 #238
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205553848
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:18 schreef BertV het volgende:

[..]
Kan verstandig zijn, als je dan ook maar zelf gaat / kan sparen.

Die energiemaatschappijen vallen straks bij bosjes.
De overheid gaat vanzelfsprekend inspringen, maar ik zou toch liever zelf controle houden op die tegoeden,
Overheid gaat hard inspringen als er een grote producent failliet gaat idd. Niet als miljoenen mensen het niet aankunnen.

Die kleine voordeeltjes van rutte zetten geen zoden aan de dijk. Een maximum prijsstelling werkt wel waarbij energiereuzen gedwongen worden goedkoper te prodiceren. Een shell die een winst haalt van 18mlrd per kwartaal, die energiemarkt trekt het echt wel.

Wederom een voorbeeld van hoe het grootbedrijf parasiteert op de samenleving, beschermd door de politiek.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:34:34 #239
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205553864
2018

Kijk Heiko Maas (Destijds minister BuZa onder Merkel) eens Trump uitlachen....
pi_205553874
quote:

[..]

En dan natuurlijk niet zoveel besparen, want ze betalen toch maar 200 euro per maand.

Het is echt van een beroerd niveau, de gemiddelde Nederlander.
pi_205553885
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Normaliter zou ik het met je eens zijn. Maar die man zit er al een klein jaar volledig naast op dit dossier.
De doelstelling van de sancties is Rusland economisch en op andere manieren pijn doen zodat de kosten van de oorlog en de voortzetting ervan steeds hoger en moeilijker worden. En dat gaat tot nu toe prima het is ook een instrument van de lange adem.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:42:50 #242
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205553912
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
100 jaar geleden werden we gemiddeld 62,5 jaar en dat was voor een groot deel zo laag door een relatief hoge kindersterfte.
Vaccinatie, Antibiotica, en andere moderne medicijnen en medische hulp, beter en meer eten. De AOW werd ingevoerd in 1956, sinds die tijd is de levensverwachting gestegen met een dikke 5 jaar.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:45:35 #243
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205553926
50 jaar geleden werden maatschappelijke problemen opgelost door de politiek, nu worden ze erdoor veroorzaakt. Deze energiecrisis, woningnood, stikstof problematiek, migratie problematiek, inflatie...
pi_205553931
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:05 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Gebruik je nu serieus een anekdotisch bewijs om een onderzoeksrapport van 105 pagina's met allerlei onderbouwde stellingen onderuit te halen?
Hij is getrouwd met een Russische dat verklaart voor mij nu een hoop.
Ook zijn eerdere posts van jaren terug.
pi_205553970
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ook nieuws van vandaag:

Er staat ieder jaar wel een artikel in de Telegraaf dat we volgens hoogleraar X of professor Y beter uit de Euro kunnen stappen. Dat is niet zo moeilijk aangezien er altijd wel iemand te vinden is die dat roept.
pi_205553977
quote:

[..]

pi_205553993
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja en dat kan dus beter in landen met meer kern of waterkracht energie. Hetzelfde dat tomaten ook beter in zuid Europa gekweekt kunnen worden.

De tijden van ongelimiteerde energie om alles op te lossen zijn voorbij.
De tijden van het verkwisten van grondstoffen en energie om wegwerpvuilnis voor winkels als action, xenos, primark enz. te produceren en vervoeren dient ook maar eens afgelopen te zijn.
pi_205554007
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:53 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
De tijden van het verkwisten van grondstoffen en energie om wegwerpvuilnis voor winkels als action, xenos, primark enz. te produceren en vervoeren dient ook maar eens afgelopen te zijn.
Dit zou wel een mooie bijkomstigheid zijn, de hoeveelheid zooi die wordt gemaakt en waar men na een paar maanden al is op uitgekeken, ongekend.
pi_205554020
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Overheid gaat hard inspringen als er een grote producent failliet gaat idd. Niet als miljoenen mensen het niet aankunnen.

Die kleine voordeeltjes van rutte zetten geen zoden aan de dijk. Een maximum prijsstelling werkt wel waarbij energiereuzen gedwongen worden goedkoper te prodiceren. Een shell die een winst haalt van 18mlrd per kwartaal, die energiemarkt trekt het echt wel.

Wederom een voorbeeld van hoe het grootbedrijf parasiteert op de samenleving, beschermd door de politiek.
Grote industriële verbruikers hebben decennialang vrijwel gratis (want onbelast) gas en water verbruikt, dus die energiekosten voor de burger kunnen echt wel verlaagd worden door de overheid.
pi_205554023
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 00:01 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik dit al richting jou gestuurd maar dat hebben we gedaan met 100den miljarden aan dollars in de jaren 90.
pi_205554029
quote:
Maar we staan er bij een stroom- en gasuitval wel slechter voor dan in die tijd, lang niet iedereen heeft nog een hout- of oliekachel kachel thuis staan die het ook doet als er geen stroom is.

Ik heb hier een inbouwhaard die niet zoveel warmte geeft. Er zit wel een fan met inbouwdimmer ingebouwd die de warmte de kamer in kan krijgen maar... zonder stroom werkt dat ook niet...

Heb hier overigens nog nooit hout gestookt, dus schoorsteenveger staat binnenkort op de stop om de boel te schouwen en reinigen. Die heeft het ook wat drukker dan normaal.
pi_205554052
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:56 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Grote industriële verbruikers hebben decennialang vrijwel gratis (want onbelast) gas en water verbruikt, dus die energiekosten voor de burger kunnen echt wel verlaagd worden door de overheid.
Ja dat is hetgeen wat mij altijd tegenstaat huishoudens gebruiken maar 1/8ste van de energie maar zijn wel degenen die alles moeten bekostigen en als een malle moeten besparen.
pi_205554062
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja dat is hetgeen wat mij altijd tegenstaat huishoudens gebruiken maar 1/8ste van de energie maar zijn wel degenen die alles moeten bekostigen en als een malle moeten besparen.
VOC mentaliteit zie ik onder je naam staan. :7
pi_205554072
Ik hoor het op het journaal dat bij Vatenfall 40% een betalingsachterstand heeft, en 10% 200 euro te weinig voorschot betaald.

Bizar.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:04:14 #255
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_205554084
quote:
Een toekomstbeeld uit het verleden.
pi_205554100
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:02 schreef Confetti het volgende:
Ik hoor het op het journaal dat bij Vatenfall 40% een betalingsachterstand heeft, en 10% 200 euro te weinig voorschot betaald.

Bizar.
Daar zijn heel veel mensen bij die het voorschot laag zetten ivm risico op failissement, terwijl je voorschot verliezen niet eens de grootste kostenpost is dan.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:06:21 #257
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205554107
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:04 schreef DrDarwin het volgende:

[..]
Een toekomstbeeld uit het verleden.
[ afbeelding ]
Dit is trouwens helemaal geen grijs verleden, mijn overgrootvader woonde zo in Friesland.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:07:48 #258
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205554122
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:02 schreef Confetti het volgende:

Bizar.
NWS / Een derde van alle huishoudens komt nauwelijks nog rond #4
pi_205554124
quote:

[..]
Ik denk dat je liever het huidige tarief betaald dan die van bedrijven als je ook hun energiehoeveelheid moet afnemen en betalen.
pi_205554125
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Daar zijn heel veel mensen bij die het voorschot laag zetten ivm risico op failissement, terwijl je voorschot verliezen niet eens de grootste kostenpost is dan.
Ah, weet ik niet, als je nu ¤450 betaalt verlies je in het ergste geval ¤5.400 voorschot.
Dat hakt er toch wel in.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:08:54 #261
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205554131
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ah, weet ik niet, als je nu ¤450 betaalt verlies je in het ergste geval ¤5.400 voorschot.
Dat hakt er toch wel in.
Dat lijkt me overdreven, je neemt in die tijd ook energie af.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:09:19 #262
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_205554134
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dat lijkt me overdreven, je neemt in die tijd ook energie af.
In de zomer verbruik je amper gas.
pi_205554136
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dit is trouwens helemaal geen grijs verleden, mijn overgrootvader woonde zo in Friesland.
Mijn oma had nog tot ca WO2 geen elektra, inpandig wc en pas in de jaren 70 gas.
pi_205554143
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat hakt er toch wel in.
De grootste kostenpost zijn de nieuwe tarieven in je verplichte maand bij de uberafzetter die je contract koopt.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:11:02 #265
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205554145
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:09 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
In de zomer gebruik je amper gas.
En hoe kom je dan op 5400 betaald voorschot waar niets van verbruikt is?
pi_205554154
Wat ga jij dit jaar met je vakantiegeld doen? Nou gewoon, de gasrekening betalen…
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:12:29 #267
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205554157
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Mijn oma had nog tot ca WO2 geen elektra, inpandig wc en pas in de jaren 70 gas.
Dat mijn overgrootvader in een plaggenhut woonde had er ook mee te maken dat je zo een "huis" in 24 uur kon neerzetten en dat je in dat geval er mocht blijven wonen.
pi_205554159
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:12 schreef GS-Raw het volgende:
Wat ga jij dit jaar met je vakantiegeld doen? Nou gewoon, de gasrekening betalen…
Mooi, probleem opgelost!
pi_205554168
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dat mijn overgrootvader in een plaggenhut woonde had er ook mee te maken dat je zo een "huis" in 24 uur kon neerzetten en dat je in dat geval er mocht blijven wonen.
Mijn oma woonde in het buitengebied en ze was als 1 van de laatste om in aanmerking te komen voor elektra, inpandig riool en gas.
pi_205554169
quote:
Of de meest goedkope bestemming zoeken waar je zelf de energiekosten niet hoeft te betalen en thuis de boel voor langere tijd uit kan. Misschien is de vakantie goedkoper dan thuisblijven :P
pi_205554172
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Mooi, probleem opgelost!
Voor veel mensen inderdaad wel. Daar zal de gasrekening ten koste van (onnodige) luxe gaan. Het is niet anders, het is crisis. Ik maak mij wel echt zorgen om de groep die hun gasrekening moeten betalen van boodschappen en huurgeld.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:15:12 #272
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_205554173
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En hoe kom je dan op 5400 betaald voorschot waar niets van verbruikt is?
Dat is misschien overdreven, maar als je bijvoorbeeld 2000 m3 gas per jaar verstookt, dan is dat ongeveer 5000 euro per jaar. Als je in april bent begonnen met betalen, dan heb je in november al bijna 3000 euro gasvoorschot betaald zonder dat je er iets voor hebt gekregen.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:17:56 #273
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205554189
quote:
Bij mij komt de afrekening van GWL in Januari, vakantiegeld in Juni
pi_205554197
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:15 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Dat is misschien overdreven, maar als je bijvoorbeeld 2000 m3 gas per jaar verstookt, dan is dat ongeveer 5000 euro per jaar. Als je in april bent begonnen met betalen, dan heb je in november al bijna 3000 euro gasvoorschot betaald zonder dat je er iets voor hebt gekregen.
En dan kom je verplichte maand bij de uberafzetter op het moment dat je energievraag stijgt.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:20:31 #275
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205554209
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:15 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Dat is misschien overdreven,
We zijn het eens
[quote]

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dat lijkt me overdreven,
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:21:36 #276
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205554217
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
En dan kom je verplichte maand bij de uberafzetter op het moment dat je energievraag stijgt.
Ik ben blij dat ik al 11 jaar bij het lokale Nutsbedrijf hier zit.
pi_205554249
Deze crisis komt die klimaatdrammers nu wel verrekte goed uit. Nóg sneller die energietransitie er doorduwen..
pi_205554250
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 07:08 schreef asco het volgende:
Betaalmuur.
https://www.telegraaf.nl/(...)er-alle-hens-aan-dek

Stukje:

Lage maandbedragen zijn precies waar Martin Neef van Vattenfall zich grote zorgen over maakt. „Veertig procent van onze klanten betaalt maandelijks een te laag bedrag: bij 10 procent gaat dat echt om 200 euro per maand, bij 30 procent om tientallen euro’s.”

Volgens Weijers van het Nibud krijgen vooral de inkomens nét boven de 120 procent van het bijstandsniveau het extra zwaar. „Hoe moet iemand met een klein pensioentje een energierekening van niet 175 maar 450 euro per maand betalen?”

Vaak wonen deze mensen in een sociale doortochtwoning, zoals Weijers de doorzonwoning noemt, en zijn ze afhankelijk van de verhuurders of deze worden geïsoleerd. „We maken ons zorgen dat de mensen die nu de eindjes niet meer aan elkaar kunnen knopen, straks de mensen met onoplosbare schulden zullen zijn.”

Conclusie:
Gaat mis. (duh)
Tijd dus dat ze bij (sociale) huur niet alleen meer naar de huur kijken maar naar een maximaal bedrag voor huur en GWL bij normaal gebruik. Wat dus afhankelijk is van het energie label.
pi_205554253
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:26 schreef Toine51 het volgende:
Deze crisis komt die klimaatdrammers nu wel verrekte goed uit. Nóg sneller die energietransitie er doorduwen..
Met welk geld. _O-
pi_205554263
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik ben blij dat ik al 11 jaar bij het lokale Nutsbedrijf hier zit.
De PNEM _O_ en het gemeentelijke gasbedrijf _O_ .
pi_205554267
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:26 schreef Toine51 het volgende:
Precies, dus dat is goed nieuws!
pi_205554281
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:26 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Tijd dus dat ze bij (sociale) huur niet alleen meer naar de huur kijken maar naar een maximaal bedrag voor huur en GWL bij normaal gebruik. Wat dus afhankelijk is van het energie label.
Jaren 70 doortochtwoningen zitten zo vol met constructie koudebruggen dat die niet goed te isoleren zijn zonder schimmelvorming.
Gas was toen ook nagenoeg gratis dus bij de bouw boeide dat niet.
pi_205554283
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:14 schreef xFriendx het volgende:

[..]
Of de meest goedkope bestemming zoeken waar je zelf de energiekosten niet hoeft te betalen en thuis de boel voor langere tijd uit kan. Misschien is de vakantie goedkoper dan thuisblijven :P
Ik heb daar naar gekeken maar ik denk dat het serieus voor mij goedkoper is om naar Portugal of Griekenland te vliegen en daar te verblijven in januari en februari dan om hier mijn huis warm te stoken.
Afgelopen Januari ¤400 aan energie uitgegeven en toen lagen mijn tarieven nog 20% lager.
pi_205554291
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:26 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Met welk geld. _O-
Geld is het probleem echt niet, personeel is de grootste bottleneck, die staat op nummer 1 t/m 999 van bottleneckredenen.
pi_205554306
Als het aan de VS ligt, zal zonnepanelen uit China ook nog een probleem worden.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:37:57 #286
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205554318
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Jaren 70 doortochtwoningen zitten zo vol met constructie koudebruggen dat die niet goed te isoleren zijn zonder schimmelvorming.
Ik heb de Oliecrises van de jaren 70 bewust meegemaakt en sinds die tijd heeeeel veel blabla van de politiek over isoleren. nu, 50 (!!) jaar later zijn nog steeds heel veel huizen niet of nauwelijks geisoleerd, hebben enkel glas..
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:39:50 #287
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205554334
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik heb daar naar gekeken maar ik denk dat het serieus voor mij goedkoper is om naar Portugal of Griekenland te vliegen en daar te verblijven in januari en februari dan om hier mijn huis warm te stoken.
Afgelopen Januari ¤400 aan energie uitgegeven en toen lagen mijn tarieven nog 20% lager.
Is al heel lang zo
Stuur de pensionados overwinteren naar Spanje, en het tekort aan gas is stukken minder.
pi_205554352
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik heb de Oliecrises van de jaren 70 bewust meegemaakt en sinds die tijd heeeeel veel blabla van de politiek over isoleren. nu, 50 (!!) jaar later zijn nog steeds heel veel huizen niet of nauwelijks geisoleerd, hebben enkel glas..
Van die jaren 60 woningen ongeïsoleerd met enkel glas, dat wordt dan sociaal verhuurd. :') Die woningen zijn ondertussen al 4x afbetaald, geld is in de zakken van de corporaties belandt.
pi_205554358
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Klopt, er werd inderdaad niks gedaan. Pas in de jaren 90 werd er serieus naar gekeken bij de bouw.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:42:54 #290
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205554365
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]

Stuur de pensionados overwinteren naar Spanje
Of opstoken in de biomassacentrales.
pi_205554375
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Tuurlijk waren de tijden anders, maar ik denk wel dat een aantal dingen met improvisaties opgelost kunnen worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook bij familie heb ik het eens een keer gezien in een huurwoning, was een prima woning maar er zat een lichtkoepel in van enkelzijdig plexiglas op het hoogste punt in het plafond. Daar ging gigantisch veel warmte verloren en het was al niet zo'n energiezuinige woning. Als ze daar een of twee plexiglazen platen aan de onderkant tegenaan hadden gezet hadden ze dat in een jaar alweer terug verdient.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:44:24 #292
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205554383
quote:

[..]
Eensch
1947-2016
pi_205554396
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:43 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Tuurlijk waren de tijden anders, maar ik denk wel dat een aantal dingen met improvisaties opgelost kunnen worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook bij familie heb ik het eens een keer gezien in een huurwoning, was een prima woning maar er zat een lichtkoepel in van enkelzijdig plexiglas op het hoogste punt in het plafond. Daar ging gigantisch veel warmte verloren en het was al niet zo'n energiezuinige woning. Als ze daar een of twee plexiglazen platen aan de onderkant tegenaan hadden gezet hadden ze dat in een jaar alweer terug verdient.
Zeker maar constructie koudebruggen is een ander verhaal zoals balkonnen die worden doorgetrokken vanuit de binnenmuur.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:46:58 #294
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205554399
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
50 jaar geleden werden maatschappelijke problemen opgelost door de politiek, nu worden ze erdoor veroorzaakt. Deze energiecrisis, woningnood, stikstof problematiek, migratie problematiek, inflatie...
Ultiem slecht bestuur.
1947-2016
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:54:28 #295
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205554473
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Precies, dus dat is goed nieuws!
Nogmaals, met welk geld?
Zie niet echt in hoe mensen gemiddeld ¤40.000,- hebben liggen om hun huis te isoleren.
Zeker niet met huidige prijsstijgingen en energiekosten.

Overheid moet ingrijpen en een max prijs opleggen. Leveranciers trekken het wel met hun miljardenwinsten.
1947-2016
pi_205554497
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nogmaals, met welk geld?
Zie niet echt in hoe mensen gemiddeld ¤40.000,- hebben liggen om hun huis te isoleren.

Overheid moet ingrijpen en een max prijs opleggen. Leveranciers trekken het wel met hun miljardenwinsten.
Klopt maar dat bedrag hoeft gelukkig ook niet.
Daarnaast is het een politiek probleem geen maatschappelijk probleem.
pi_205554517
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
En politieke problemen worden maatschappelijke problemen gemaakt vanwege de politieke onkunde. Het klimaatprobleem is een voorbeeld hiervan.
De propaganda is zo goed dat velen het nog geloven ook
pi_205554543
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nogmaals, met welk geld?

Ik ben wel benieuwd hoe je op ¤40.000 komt om een woning te isoleren.

Hebben we het dan over een woning uit 1980? 1960? 1920?
En wat voor type woning?
pi_205554675
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Geld is het probleem echt niet, personeel is de grootste bottleneck, die staat op nummer 1 t/m 999 van bottleneckredenen.
Als je een torenhoge energierekening hebt kan je ook geen zonnepaneel kopen of geld opzij leggen om je huis te isoleren etc. Dan heb je dat personeel ook niet meer nodig, dat is dan wel weer een voordeel.
pi_205554688
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 10:12 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Als je een torenhoge energierekening hebt kan je ook geen zonnepaneel kopen of geld opzij leggen om je huis te isoleren etc. Dan heb je dat personeel ook niet meer nodig, dat is dan wel weer een voordeel.
Inderdaad dat scheelt weer! Zo wordt dit probleem ook weer opgelost!
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:22:28 #301
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205554761
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 10:12 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Kwestie van financieren. Zonnepanelen met de huidige energie prijzen betalen zich in een jaar of 3 terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')