abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 3 augustus 2022 @ 16:24:07 #26
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205539430
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:15 schreef HowardRoark het volgende:
Opmerkelijk, er valt helemaal niet zo extreem weinig neerslag deze zomer. In Juni viel bovengemiddeld veel neerslag, Juli zat daarentegen wel duidelijk het onder het gemiddelde. Maar ik begrijp dat elke afwijking tegenwoordig wordt aangegrepen om te jammeren over klimaatverandering. Het is wat dat betreft wel vermoeiend met al die journalisten activisten in de media.
De neerslag die in Nederland valt is één, maar de waterstanden in de rivieren die afhankelijk zijn van aanvoer vanuit het buitenland is een tweede. Er is behoorlijk weinig neerslag gevallen in de Alpen en het noordelijk stroomgebied van de rijn. Al met al is het huidige debiet in de grote rivieren met recht uitzonderlijk laag te noemen.

Daarnaast wordt het neerslagtekort niet alleen bepaald door de hoeveelheid regen die er valt, maar ook door de hoeveelheid water die er verdampt (veel zon, hoge temperaturen, je weet wel). Al met al is het daadwerkelijk gewoon droog:



En dat is absoluut niet de eerste keer in de afgelopen jaren. Eén droge zomer is geen klimaatverandering, steeds vaker droge zomers is dat wel.
Huilen dan.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 16:24:45 #27
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205539436
Hmm hoe gaan we hier een lockdown aan spinnen zie ik ze al denken in Den Haag, met mijn zonwerende aluhoedje op..

Als je in lockdown zit, hoef je ook niet te douchen, je familie went wel snel aan de stank. Dus lockdown zonder douchen om water te besparen! En ook niet in je tuin, alleen binnen, dus je tuin hoeft dan ook geen water.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_205539468
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 14:41 schreef TheVoice4ever het volgende:
recreatie is ook niet belangrijk lol, in tijden van zo'n crisis

jammer voor de landbouw dat dan weer wel, maar ja boeren die hadden ook bv inspiratie aan australie kunnen nemen en regenwater kunnen opvangen in geval van nood zoals nu, daar in australie klagen ze niet veel via die oplossing midden in de woestijn, de regen die er valt opvangen in van die grote tonnen

en ik dacht dat het waterniveau bijna weer goed op peil lag, laatst met die 44,7mm regenval, nog niet zo lang geleden, nu weet ik ook niet meer wat ik moet geloven
Het is vooral grondwater wat de boeren daar gebruiken :)
https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Artesian_Basin
Nou is die hoeveelheiod grondwater ook niet oneindig, dus gaat in de toekomst nog wel wat problemen opleveren.

Dat water wordt vaak opgepompt mbv windmolens die het water weer in die tonnen pompen. Vee haalt het water weer uit die tonnen met een simpel pompje waar ze met hun neus tegenaan moeten drukken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205539473
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:24 schreef nixxx het volgende:
Hmm hoe gaan we hier een lockdown aan spinnen zie ik ze al denken in Den Haag, met mijn zonwerende aluhoedje op..

Als je in lockdown zit, hoef je ook niet te douchen, je familie went wel snel aan de stank. Dus lockdown zonder douchen om water te besparen! En ook niet in je tuin, alleen binnen, dus je tuin hoeft dan ook geen water.
Dank je, ik zal hierover een debat aanvragen.

Gr.
Mark
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 16:33:48 #30
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205539503
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dank je, ik zal hierover een debat aanvragen.

Gr.
Mark
Graag gedaan, schat.

Gr. Huugje
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 3 augustus 2022 @ 16:40:28 #31
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205539563
Het is niet zo dat dit verrassend is, waarom wordt het IJsselmeer niet als buffer gebruikt? Het IJsselmeer en het Markermeer samen hebben een oppervlak van 1800 vierkante Kilometer, verhoog het waterpeil in de winter met 10 CM en je slaat 100.000 Kuub per vierkante kilometer op, dat is 180 miljoen kuub. Dat is ongeveer een kwart van het Nederlandse drinkwater gebruik, als buffer.
pi_205539577
Ik zie het al gebeuren.

Een 'reporter' staat bij de zee. "Het watertekort is fake news. Kijk maar. Er is meer dan genoeg water voor iedereen!"
  woensdag 3 augustus 2022 @ 16:44:23 #33
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205539593
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:42 schreef Morri2 het volgende:
Ik zie het al gebeuren.

Een 'reporter' staat bij de zee. "Het watertekort is fake news. Kijk maar. Er is meer dan genoeg water voor iedereen!"
Iemand was je voor, alleen zou het nu voor te veel water zorgen:

twitter
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205539603
Na het succes van het FOK! OMT Coronja team stel ik me vacant als Water OMT lid, u kunt in deze comments voten wie mij zouden moeten volgen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 3 augustus 2022 @ 17:03:36 #35
3542 Gia
User under construction
pi_205539758
Vanavond maar even de tuin sproeien, morgen mag het misschien niet meer.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 17:07:43 #36
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205539794
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 17:03 schreef Gia het volgende:
Vanavond maar even de tuin sproeien, morgen mag het misschien niet meer.
twitter

Bij de overburen is dat al een feit :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205539805
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 17:03 schreef Gia het volgende:
Vanavond maar even de tuin sproeien, morgen mag het misschien niet meer.
Heb je geen regenton?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205539811
Schuiven ze vanavond weer aan bij alle talkshow?
Lekker weer cashen

Zijn er al water wappies ?
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 17:03 schreef Gia het volgende:
Vanavond maar even de tuin sproeien, morgen mag het misschien niet meer.
En wie gaat daar op controleren?

De water politie?
pi_205539817
Kan weg
pi_205539824
quote:
7s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
De neerslag die in Nederland valt is één, maar de waterstanden in de rivieren die afhankelijk zijn van aanvoer vanuit het buitenland is een tweede. Er is behoorlijk weinig neerslag gevallen in de Alpen en het noordelijk stroomgebied van de rijn. Al met al is het huidige debiet in de grote rivieren met recht uitzonderlijk laag te noemen.

Daarnaast wordt het neerslagtekort niet alleen bepaald door de hoeveelheid regen die er valt, maar ook door de hoeveelheid water die er verdampt (veel zon, hoge temperaturen, je weet wel). Al met al is het daadwerkelijk gewoon droog:

[ afbeelding ]
Op veel plekken in Zwitserland (waar de Rijn begint) is juist hetzelfde beeld te zien als in Nederland. Juni was nat, juli weer droger. Tel daarbij nog eens op de schijnbaar verschrikkelijk snel smeltende gletsjers, wat ook voor meer water zorgt. Hier zal men in de toekomst toch beter op moeten anticiperen, want het is vreemd dat één droge maand nu al voor zoveel paniek en hysterie zorgt. Al is dit laatste misschien juist wel waar het om te doen is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205539888
Wordt nog wat als vijandige EU-staten de toevoer gaan afsnijden voor het eigen volk.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 17:19:39 #42
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_205539918
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:45 schreef raptorix het volgende:
Na het succes van het FOK! OMT Coronja team stel ik me vacant als Water OMT lid, u kunt in deze comments voten wie mij zouden moeten volgen.
Van Red Team naar Wet Team!
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 3 augustus 2022 @ 17:21:14 #43
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_205539938
Hier staat de kraan al de hele dag open, nog niets te merken van een watertekort. Zodra er geen water meer uit komt zal ik het melden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_205539944
quote:
4s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 17:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]
[ twitter ]
Bij de overburen is dat al een feit :).
Tjeez, dit gaat wel heel erg hard
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 17:24:39 #45
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205539966
quote:
3s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 15:45 schreef TjjWester het volgende:
Waarom heeft nederland geen nationaal hoofdleiding netwerk voor drinkwater?? Bij elektriciteit en gas bestaat er wel een nationaal netwerk en kan er snel geschakeld worden.
Water is oneindig. Tenminste dat lijkt zo als ik sommige mensen hoor zeggen hoe lang ze onder de douche staan.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 17:25:28 #46
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205539974
Tot nooit .......
pi_205539980
Torp.adobe
pi_205540163
Dat krijg je nou van al die tegels in je tuin
  woensdag 3 augustus 2022 @ 18:46:39 #49
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_205540520
quote:
7s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 14:42 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En nu moeten wij gaan raden waar jij het dan wel over hebt?
ja , dus kom naar beneden en sla je slag
Ik ben inmiddels overleden
pi_205540533
We moeten wat over hebben voor die datacenters met 0.25 FTE.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')