De werkgevers proberen hier ook gewoon hun eigen hachje te redden. Of de maatregel effectief is doet er niet toe. Zolang je het kabinet wijs kan maken dat je hiermee sluitingen kan afkopen.. Bizar.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 22:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het weer zo’n vals dilemma is. Zo van: als we het pasje doen dan hoeven we niet dicht.
Dat niks doen ook een optie is, lijkt in niemand op te komen.
Ook als we de Russen Oekraïne op een dienblaadje gepresenteerd hadden zouden ze het spelletje "gaskraan open, gaskraan dicht" zijn gaan spelen met als doel West-Europa onder Russische invloed te brengen. Wen nou maar gewoon aan het idee dat welvaart en een gezapig, lui en betaalbaar leventje in West-Europa definitief voorbij is.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 22:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Haha, in oktober heeft men hele andere dingen aan hun hoofd dan zich zorgen te maken om een verkoudheidsvirus. Een recessie waar je u tegen zegt plus basisbehoeften die niet eens meer bekostigd kunnen worden. Bleek die onvoorwaardelijke steun voor Oekraïne toch iets dikker uit te pakken dan gedacht, wokies dachten dat ze er slechts vanaf zouden komen met een Oekraïne-avatar nemen en een wat hogere prijs aan de pomp.
We moeten zsm van onze afhankelijkheid van de Russen, maar ook die Arabieren af. Dat gaat de komende jaren serieus geld kosten maar uiteindelijk betaalt het zichzelf wel uit.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 09:45 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ook als we de Russen Oekraïne op een dienblaadje gepresenteerd hadden zouden ze het spelletje "gaskraan open, gaskraan dicht" zijn gaan spelen met als doel West-Europa onder Russische invloed te brengen. Wen nou maar gewoon aan het idee dat welvaart en een gezapig, lui en betaalbaar leventje in West-Europa definitief voorbij is.
Precies. Dus dit is het zoveelste onderwerp waarbij het slechts nog om beeldvorming draait en niet meer om effectief en doelgericht beleid.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 08:06 schreef galantis het volgende:
[..]
De werkgevers proberen hier ook gewoon hun eigen hachje te redden. Of de maatregel effectief is doet er niet toe. Zolang je het kabinet wijs kan maken dat je hiermee sluitingen kan afkopen.. Bizar.
Offtopic: Putin is inderdaad een gek, maar ik doe nog liever zaken met de Russen (als Putin weg is) dan met de Arabieren.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 09:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We moeten zsm van onze afhankelijkheid van de Russen, maar ook die Arabieren af. Dat gaat de komende jaren serieus geld kosten maar uiteindelijk betaalt het zichzelf wel uit.
Als ik iets heb geleerd van de uitbraakfase van covid is het dat internationale samenwerking leuk is, maar zodra de shit aan is, is het ieder voor zich en moet je als land tot op zekere hoogte gewoon zelfvoorzienend zijn.
Ook off-topic, maar er is ook helemaal niks in die woestijn. En binnen die radicaal-islamitische regimes is ook geen plaats voor zaken als de rede, wetenschap en vooruitgang. Die olie is de kurk waar het hele Midden-Oosten op drijft. Als wij dat straks niet meer nodig hebben omdat we zijn overgeschakeld op duurzaam, moet ik nog zien wat er van die staatjes terecht komt. Waarschijnlijk vervalt het in een hoop gezeik met stammetjes die elkaar naar het leven staan.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 10:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Offtopic: Putin is inderdaad een gek, maar ik doe nog liever zaken met de Russen (als Putin weg is) dan met de Arabieren.
Die oliestaten zijn alleen maar leuk voor de sjeiks en voor de 'jetset', de rijke filmsterren, muzikanten en sporters om rond te paraderen en hun Instagram-account mee te vullen. Allemaal hypermoderne rommel in een zandbak. Dan heeft Rusland cultureel en qua natuur en historie in elk geval nog iets te bieden.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 12:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ook off-topic, maar er is ook helemaal niks in die woestijn. En binnen die radicaal-islamitische regimes is ook geen plaats voor zaken als de rede, wetenschap en vooruitgang. Die olie is de kurk waar het hele Midden-Oosten op drijft. Als wij dat straks niet meer nodig hebben omdat we zijn overgeschakeld op duurzaam, moet ik nog zien wat er van die staatjes terecht komt. Waarschijnlijk vervalt het in een hoop gezeik met stammetjes die elkaar naar het leven staan.
Zeker waar. Van Rusland. Zou het graag eens bezoeken, Moskou en Sint Petersburg had ik dit jaar willen doen, maar dat heb ik afgeschreven. En voor volgend jaar eigenlijk ook. Zie de oorlog niet snel eindigen helaas.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 12:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die oliestaten zijn alleen maar leuk voor de sjeiks en voor de 'jetset', de rijke filmsterren, muzikanten en sporters om rond te paraderen en hun Instagram-account mee te vullen. Allemaal hypermoderne rommel in een zandbak. Dan heeft Rusland cultureel en qua natuur en historie in elk geval nog iets te bieden.
Er is toch geen inreisverbod?quote:Op donderdag 11 augustus 2022 13:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zeker waar. Van Rusland. Zou het graag eens bezoeken, Moskou en Sint Petersburg had ik dit jaar willen doen, maar dat heb ik afgeschreven. En voor volgend jaar eigenlijk ook. Zie de oorlog niet snel eindigen helaas.
De facto wel want er zijn amper vluchten. En een vakantie naar Rusland voelt op dit moment alsof je in 1943 gezellig naar Berlijn gaat ofzo.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 14:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er is toch geen inreisverbod?
Kun je wel naar de Tasty Period. Bij die naam moet ik steeds denken aan een McMaandverband.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 14:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De facto wel want er zijn amper vluchten. En een vakantie naar Rusland voelt op dit moment alsof je in 1943 gezellig naar Berlijn gaat ofzo.
Ik haak af. Ik ga hier geen geld heen brengen en dit walgelijke regime steunen. Zelfde als zo’n Noord-Korea-trip. Beetje aapjes kijken. Een land met een systeem dat qua wreedheid niet onderdoet voor Nazi-Duitsland. Ik ben daar niet zo van. Ik geloof de foto’s wel.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 14:43 schreef alpeko het volgende:
[..]
Kun je wel naar de Tasty Period. Bij die naam moet ik steeds denken aan een McMaandverband.
Eens.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 14:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De facto wel want er zijn amper vluchten. En een vakantie naar Rusland voelt op dit moment alsof je in 1943 gezellig naar Berlijn gaat ofzo.
Ik zou me er ook niet aan wagen hoor.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 14:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik haak af. Ik ga hier geen geld heen brengen en dit walgelijke regime steunen.
Nee. Hebben hun aandacht wel gepakt de laatste 2 jaar.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 15:23 schreef phpmystyle het volgende:
KLappen jullie nog wel eens voor de zorg?
Ho ho, die Tiktok dansjes waren van levensreddend belang hoorquote:Op donderdag 11 augustus 2022 17:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nee. Hebben hun aandacht wel gepakt de laatste 2 jaar.
quote:Op donderdag 11 augustus 2022 17:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ho ho, die Tiktok dansjes waren van levensreddend belang hoor.
Ik heb dat eigenlijk met veel landen buiten "het westen". Niet dat ze allemaal een vreselijk regime hebben (weet ik veel eigenlijk), maar je voelt je toch niet echt op gelijke voet met de bevolking van een land als Sri Lanka of Algerije. Ik vind zulke grote verschillen in rijkdom maar kut, ik voel me dan helemaal niet op m'n gemak.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 14:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik haak af. Ik ga hier geen geld heen brengen en dit walgelijke regime steunen. Zelfde als zo’n Noord-Korea-trip. Beetje aapjes kijken. Een land met een systeem dat qua wreedheid niet onderdoet voor Nazi-Duitsland. Ik ben daar niet zo van. Ik geloof de foto’s wel.
Oke om het toch nog een beetje on topic te maken: Kim Jong Un beweert covid verslagen te hebben
Nooit meer een Jerusalema alsjeblieft zegquote:Op donderdag 11 augustus 2022 17:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ho ho, die Tiktok dansjes waren van levensreddend belang hoor.
Eens hoor. Maar in het westen zelf ook. Zo’n Oxford ofzo, waar de toekomstige upper class van UK half struikelend over de zwervers naar de uni wandelt. Zelden zoiets paradoxaals gezien.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 17:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb dat eigenlijk met veel landen buiten "het westen". Niet dat ze allemaal een vreselijk regime hebben (weet ik veel eigenlijk), maar je voelt je toch niet echt op gelijke voet met de bevolking van een land als Sri Lanka of Algerije. Ik vind zulke grote verschillen in rijkdom maar kut, ik voel me dan helemaal niet op m'n gemak.
Ja, dat is ook vreselijk. Ik ben ooit op vakantie geweest in Florida. Miami beach alles pracht en praal, maar een straatje verderop ligt het vol met junks en zijn er meer ruiten stuk dan heel. Wat een troepquote:Op donderdag 11 augustus 2022 19:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Eens hoor. Maar in het westen zelf ook. Zo’n Oxford ofzo, waar de toekomstige upper class van UK half struikelend over de zwervers naar de uni wandelt. Zelden zoiets paradoxaals gezien.
De QR pas was echt nutteloos qua verspreiding, die moeten we toch niet weer willen.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 23:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We zijn helemaal gek gemaakt de afgelopen jaren. Zo enorm bang. Om de controle te verliezen, om Corona te krijgen. Ze moeten zich gaan realiseren dat het niet meer de Corona versie van 2020 is. Dat er een vaccin is.
nou mijn moeder van 84 had er weinig last van na 5 spuiten, maar als een klein ongemakkelijk griepje met twee smaak minder was het niet hoorquote:Op woensdag 3 augustus 2022 16:10 schreef _serial_ het volgende:
Wel grappig dat je bijna nooit hoort of leest in de media dat de ziekenhuizen weer aan het leeglopen zijn, bijna 28% minder (met) Covid op de verpleegafdelingen dan op 25-7-2022.
Maar de 60(65)+ ers blijven zwaar oververtegenwoordigd. Dus laten we daar aub veel energie in steken daar een booster in te stoppen.
Ik vrees dat die deugkneuzen heel snel hun Oekraïne-vlag gaan opbergen als ze (eindelijk) gaan snappen wat de consequenties zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 22:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Haha, in oktober heeft men hele andere dingen aan hun hoofd dan zich zorgen te maken om een verkoudheidsvirus. Een recessie waar je u tegen zegt plus basisbehoeften die niet eens meer bekostigd kunnen worden. Bleek die onvoorwaardelijke steun voor Oekraïne toch iets dikker uit te pakken dan gedacht, wokies dachten dat ze er slechts vanaf zouden komen met een Oekraïne-avatar nemen en een wat hogere prijs aan de pomp.
quote:Op woensdag 10 augustus 2022 22:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Geen idee wie deze paljas is, maar hardop gelachen. Juist de groep die altijd blèrt om inclusiviteit, staat hier vooraan.
Gaan we nu weer lijsten maken met "mensen die als eerste" moeten?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 08:29 schreef _serial_ het volgende:
Deel huisartsen kwaad over extra werk voor coronaprik
Pak de popcorn maar weer uit de kast mensen.
Ik heb hier wel een pittige mening over. (Ja daar issie weer)
Laat het maar aan Nederland over om ook hier weer een chaos van te maken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 09:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Gaan we nu weer lijsten maken met "mensen die als eerste" moeten?
De prik is toch vrijuit verkrijgbaar of wat?
Gaan we ook weer arbitrair zeiken om deze voorwaarden?
Krijgt een jong iemand met een jaar oude prik voorrang op een bejaarde met een 6 maanden oude prik?
Krijgt BMI Bruls met een 7 maanden oude prik voorrang op een docent met 5 maanden?
Moeten mensen nog een brief krijgen zelfs, wat een gezeur.
Als je zo nodig mensen wilt uitnodigen stuur dan gewoon heel nederland een brief, of iedereen in een verzorgingstehuis of whatever.
Wat een kneuzenkermis weer.
Ja precies, de eerste selectie ging ook zo fantastisch goed.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 09:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Laat het maar aan Nederland over om ook hier weer een chaos van te maken.
Precies dit, afgaande op de berichten in de media en wat ik om mij heen hoor hoeven we geen ellenlange rijen te verwachten... hou het dan gewoon simpel.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 09:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja precies, de eerste selectie ging ook zo fantastisch goed.
Stop er mee en stel gewoon open voor iedereen die het wil, bij voorkeur ook nog laagdrempelig zoveel mogelijk zonder afpraak.
Graag op afspraak. Ik bel liever even voor een afspraak dan een uur in de rij te staan. Mijn tijd is kostbaar.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 09:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Stop er mee en stel gewoon open voor iedereen die het wil, bij voorkeur ook nog laagdrempelig zoveel mogelijk zonder afpraak.
Dan richt je bijvoorbeeld 1 dag in voor afspraken, en laat je de rest vrij.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 09:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Graag op afspraak. Ik bel liever even voor een afspraak dan een uur in de rij te staan. Mijn tijd is kostbaar.
Het is toch logisch dat de risicogroepen als 1e die prik moeten krijgen?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 09:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Gaan we nu weer lijsten maken met "mensen die als eerste" moeten?
De prik is toch vrijuit verkrijgbaar of wat?
Gaan we ook weer arbitrair zeiken om deze voorwaarden?
Krijgt een jong iemand met een jaar oude prik voorrang op een bejaarde met een 6 maanden oude prik?
Krijgt BMI Bruls met een 7 maanden oude prik voorrang op een docent met 5 maanden?
Moeten mensen nog een brief krijgen zelfs, wat een gezeur.
Als je zo nodig mensen wilt uitnodigen stuur dan gewoon heel nederland een brief, of iedereen in een verzorgingstehuis of whatever.
Wat een kneuzenkermis weer.
Nieuw elanquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 08:29 schreef _serial_ het volgende:
Niet als je het tempo fatsoenlijk opvoert en op tijd begint. Het is niet alsof de prik van Klaasje minder werkt omdat Pietje hem twee drie weken eerder krijgt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:43 schreef Questular het volgende:
[..]
Het is toch logisch dat de risicogroepen als 1e die prik moeten krijgen?
ZIEDEND!quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 08:29 schreef _serial_ het volgende:
Beterschap!quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:56 schreef CherryLips het volgende:
Jongens, zelfs ik heb het nude mensenschuwe kluizenaar.
Sterkte. Dit is onderdeel van het volwassen worden.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:56 schreef CherryLips het volgende:
Beterschap, hopelijk blijven je klachten beperkt!quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:56 schreef CherryLips het volgende:
Het is O/T maar hoe kan het dat mensen dit nog steeds niet beseffen, denken dat het allemaal meevalt, ik kan er niet bij.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 22:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Beterschap, hopelijk valt het meequote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:56 schreef CherryLips het volgende:
Wanneer massaal om 20:00 klappen voor de huisartsen?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:00 schreef OProg het volgende:
[..]
ZIEDEND!
En een klap in het gezicht natuurlijk, want dat hoort er een beetje bij.
Misschien heb je het gekregen van een Thuisbezorgd bezorger.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:56 schreef CherryLips het volgende:
Beterschap!quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:56 schreef CherryLips het volgende:
Like gezet voor dit dichterlijke hoogstandje.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:41 schreef Za het volgende:
[..]
de trein der destructie komt in volle vaart aandonderen
Ik ontken iedere betrokkenheid!quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 12:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Like gezet voor dit dichterlijke hoogstandje.
Extra werk? Die lijsten voor de griepprik moeten toch onderhand ook wel opgesteld worden voor de jaarlijkse ronde? Hoeveel werk is het dan voor de assistente om er in Excel even een extra filtertje overheen te gooien?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 08:29 schreef _serial_ het volgende:
Waar kan ik heen,quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:41 schreef Za het volgende:
[..]
Het is O/T maar hoe kan het dat mensen dit nog steeds niet beseffen, denken dat het allemaal meevalt, ik kan er niet bij.
Waarom laat men de boel hier zonder slag of stoot kapot gaan, de trein der destructie komt in volle vaart aandonderen, en ondertussen zit onze minister president ergens vakantie te vieren, en iedereen gaat gewoon over tot de orde van de dag.
Ik zou graag spreken met mensen die overwegen te vertrekken of dat al gedaan hebben, maatregelen nemen in de zin van een escape plan.
Excuses voor de O/T.
Haha alles in de zorg is moeilijk en complex voor zorgmedewerkers.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 12:11 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Extra werk? Die lijsten voor de griepprik moeten toch onderhand ook wel opgesteld worden voor de jaarlijkse ronde? Hoeveel werk is het dan voor de assistente om er in Excel even een extra filtertje overheen te gooien?
Hier in Peru staat er op elk marktplein van zichzelf enigszins respecterend bergdorp een vaccinatietentje waar je je vierde shot (of een eerdere) gewoon ophaalt voordat je je quinoa koopt. Maar dat zal wel niet zorgvuldig zijn of zo.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 09:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Omdat een hoop van die mensen tering hard moeten werken? In tegenstelling tot de mensen (waaronder ik) die lekker overdag kunnen zeuren en zeiken op FOK!. Wilde gok natuurlijk, want iedereen hier werkt natuurlijk keihard en doet super belangrijk werk. Boven modaal verdienend uiteraard.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 13:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Haha alles in de zorg is moeilijk en complex voor zorgmedewerkers.
Ik snap die hele idolate van zorgpersoneel nooit zo goed.
Waarom test je 4 dagen achter elkaar danquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 14:44 schreef Questular het volgende:
Ik test al 4 dagen positief met precies dezelfde klachten als een collega die meteen de 1e keer positief was
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
48 gemeentes met 0 besmettingen
49 gemeentes met 1 besmettingen
126 gemeentes met 2-4 besmettingen
27 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php
Dat zeg ik toch niet?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 14:46 schreef Questular het volgende:
[..]
Omdat een hoop van die mensen tering hard moeten werken? In tegenstelling tot de mensen (waaronder ik) die lekker overdag kunnen zeuren en zeiken op FOK!. Wilde gok natuurlijk, want iedereen hier werkt natuurlijk keihard en doet super belangrijk werk. Boven modaal verdienend uiteraard.
Nog dwang met passen?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 14:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Hier in Peru staat er op elk marktplein van zichzelf enigszins respecterend bergdorp een vaccinatietentje waar je je vierde shot (of een eerdere) gewoon ophaalt voordat je je quinoa koopt. Maar dat zal wel niet zorgvuldig zijn of zo.
Tijd om naar Denemarken te verhuizen. Die voeren op meerdere terreinen realistisch beleid in het belang van de eigen burgers en het is er een stuk minder druk en vol dan hier.quote:
Wen er nou maar gewoon aan. De tijden dat je als gewone westerse werknemer een relatief zorgeloos en betaalbaar leventje kon hebben zijn gewoon voorbij. Dankzij corona en de Oekraïne oorlog is dat de grote massa nu ook eindelijk eens duidelijk geworden.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:41 schreef Za het volgende:
[..]
Het is O/T maar hoe kan het dat mensen dit nog steeds niet beseffen, denken dat het allemaal meevalt, ik kan er niet bij.
Waarom laat men de boel hier zonder slag of stoot kapot gaan, de trein der destructie komt in volle vaart aandonderen, en ondertussen zit onze minister president ergens vakantie te vieren, en iedereen gaat gewoon over tot de orde van de dag.
Ik zou graag spreken met mensen die overwegen te vertrekken of dat al gedaan hebben, maatregelen nemen in de zin van een escape plan.
Excuses voor de O/T.
Den Haag zit er al lang niet meer voor de gewone Nederlander. Als je kunt, zsm zorgen dat je niet al te veel meer afhankelijk bent of wordt van de overheid.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 15:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wen er nou maar gewoon aan. De tijden dat je als gewone westerse werknemer een relatief zorgeloos en betaalbaar leventje kon hebben zijn gewoon voorbij. Dankzij corona en de Oekraïne oorlog is dat de grote massa nu ook eindelijk eens duidelijk geworden.
En als bonus is het er niet zo warm als hier. Ik ga met je mee!quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 15:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tijd om naar Denemarken te verhuizen. Die voeren op meerdere terreinen realistisch beleid in het belang van de eigen burgers en het is er een stuk minder druk en vol dan hier.
Land in vaccinatebewijs (inclusief booster) en eigen verklaring. Land zelf zie overal nog de borden staan (afstand, kapje, spatscherm, "we gaan je temp controleren", ontsmet je handen, ontsmet je voeten, geen contant geld, geen handen schudden, nies in je elleboog), maar niemand handhaaft. Alleen op echt publieke plaatsen zoals markten wel (2 kapjes op). Volk is zelf wel nog heel voorzichtig, kwart tot de helft loopt met kap op (ook buiten of alleen hardlopend).quote:
Domheid kent geen ondergrens, dat blijkt wel weerquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 13:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Haha alles in de zorg is moeilijk en complex voor zorgmedewerkers.
Ik snap die hele idolate van zorgpersoneel nooit zo goed.
Dat bewijs is inderdaad geleverd met zo´n sterk repliekquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 18:26 schreef Yankee het volgende:
[..]
Domheid kent geen ondergrens, dat blijkt wel weer
Ongelooflijk eigenlijk, een land waar er zoveel andere gevaren zijn en dat er dan nog zulke maatregelen nodig zijn om dit risico te mitigeren. Je zou als een land als Peru toch anders met je geld en personele resources moeten omgaan om meer effect te sorteren.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 17:51 schreef nostra het volgende:
[..]
Land in vaccinatebewijs (inclusief booster) en eigen verklaring. Land zelf zie overal nog de borden staan (afstand, kapje, spatscherm, "we gaan je temp controleren", ontsmet je handen, ontsmet je voeten, geen contant geld, geen handen schudden, nies in je elleboog), maar niemand handhaaft. Alleen op echt publieke plaatsen zoals markten wel (2 kapjes op). Volk is zelf wel nog heel voorzichtig, kwart tot de helft loopt met kap op (ook buiten of alleen hardlopend).
Opzich denk ik dat het wel goed is voor het westen dan China zichzelf een zerocovid policy opdringt.... Maar ik hoop voor die Chinezen toch een keer dat ze de moed en genoeg mensen kunnen verzamelen om die covid dictatuur omver te werpen.quote:
Nou die zerocovid policy is natuurlijk alles behalve goed voor oa de wereldhandel (zie bijvoorbeeld chiptekorten), dus beter krijgen ze daar snel een beetje snel realiteitszin.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Opzich denk ik dat het wel goed is voor het westen dan China zichzelf een zerocovid policy opdringt.... Maar ik hoop voor die Chinezen toch een keer dat ze de moed en genoeg mensen kunnen verzamelen om die covid dictatuur omver te werpen.
Onmenselijk om mensen zo lang, zo streng en zo frequent op te sluiten
Maar die chips komen die niet vooral uit Taiwan? Zij zijn inmiddels afgestapt van de zero covid gekte. Maar elke sector heeft er wel last van en dat zal ook nog wel even zo blijven, het is te hopen dat de plannen die de EU (maar volgens mij de US ook) om de chipsector lokaal te stimuleren succesvol worden.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nou die zerocovid policy is natuurlijk alles behalve goed voor oa de wereldhandel (zie bijvoorbeeld chiptekorten), dus beter krijgen ze daar snel een beetje snel realiteitszin.
Ik heb projecten lopen die ik we nu minimaal 12 weken of nog veel langer stil moeten leggen voor ik weer wat geleverd krijgen.
Het zijn niet alleen chips hoorquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:42 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar die chips komen die niet vooral uit Taiwan? Zij zijn inmiddels afgestapt van de zero covid gekte. Maar elke sector heeft er wel last van en dat zal ook nog wel even zo blijven, het is te hopen dat de plannen die de EU (maar volgens mij de US ook) om de chipsector lokaal te stimuleren succesvol worden.
Chips?quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 00:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het zijn niet alleen chips hoor
In het najaar is het congres waar Xi herkozen moet worden. Tot die tijd zullen ze geen enkel risico nemen. Misschien daarna.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Opzich denk ik dat het wel goed is voor het westen dan China zichzelf een zerocovid policy opdringt.... Maar ik hoop voor die Chinezen toch een keer dat ze de moed en genoeg mensen kunnen verzamelen om die covid dictatuur omver te werpen.
Onmenselijk om mensen zo lang, zo streng en zo frequent op te sluiten
Of we doen het gewoon helemaal niet, zo'n permanente coronawet...quote:Eerste Kamer wil het laatste woord hebben over corona
Een meerderheid van de Eerste Kamer eist zeggenschap over het invoeren en weer stopzetten van coronamaatregelen.
In een brief aan minister Ernst Kuipers van Volksgezondheid dringt de voltallige oppositie in de Kamer, minus de SGP, erop aan dat deze bevoegdheid onderdeel moet worden van de nieuwe, permanente coronawet die het kabinet voorbereidt.
De brief, die in handen is van Trouw, is ondertekend door tien fracties van links tot rechts die samen 41 van de 75 zetels in de Eerste Kamer in handen hebben. In de brief staat dat dit brede blok het voorstel voor een structurele coronawet zal beoordelen op basis van de vraag of de zeggenschap van de senaat straks ‘voldoende’ is geregeld. De Eerste Kamer heeft een beslissende stem over de invoering van de nieuwe coronawet.
Nog steeds al die ophef over 1 specifiek virus dat intussen is verworden tot een griep/verkoudheid...quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 20:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220813_92020189
[..]
Of we doen het gewoon helemaal niet, zo'n permanente coronawet...
Covid kan imo ook van de lijst met A-ziektes af. Als het in de herfst meevalt dan kunnen we denk ik wel de conclusie trekken dat de pandemie voorbij is, en dan hoeven er ook niet constant meer maatregelen boven de markt te hangen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 22:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nog steeds al die ophef over 1 specifiek virus dat intussen is verworden tot een griep/verkoudheid...
De pandemie is al lang en breed over. Niet officieel ongetwijfeld volgens de wereldgezondheidsorganisatie, maar gelet op de overvolle vliegvelden de afgelopen maanden heb ik niet de indruk dat de wereld zich per definitie nog heel druk maakt om corona.quote:Op zondag 14 augustus 2022 08:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Covid kan imo ook van de lijst met A-ziektes af. Als het in de herfst meevalt dan kunnen we denk ik wel de conclusie trekken dat de pandemie voorbij is, en dan hoeven er ook niet constant meer maatregelen boven de markt te hangen.
Ik wilde als reactie een briesende tweet van Ginny Mooy plaatsen maar ik zie dat ze al een tijdje is gestopt met twitteren. Wat een rustquote:Op zondag 14 augustus 2022 09:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De pandemie is al lang en breed over. Niet officieel ongetwijfeld volgens de wereldgezondheidsorganisatie, maar gelet op de overvolle vliegvelden de afgelopen maanden heb ik niet de indruk dat de wereld zich per definitie nog heel druk maakt om corona.
De eerste kamer, een totaal nutteloos orgaan.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 20:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat biedt mooi zogenaamde afleiding van 's lands echte shitzooi waar ze zich mee bezig zouden moeten houden. Doen veel falende managers ook. Druk druk met allerlei futiliteiten zodat ze geen verantwoordelijkheid hoeven te nemen voor de dingen die echt moeten gebeuren. "Ben super druk met de werkgroep over roze of groene kartonnen bekers dus ik heb écht geen tijd om het instortende team en de tegenvallende resultaten onderhanden te nemen hoor".quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 22:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nog steeds al die ophef over 1 specifiek virus dat intussen is verworden tot een griep/verkoudheid...
Het voordeel is dat we dit incompetente zooitje gewoon kunnen wegstemmen, maar getuige de peilingen kiezen we gewoon weer dezelfde partijen. Dus kennelijk is een meerderheid toch voorstander van dit beleid.quote:Op zondag 14 augustus 2022 11:28 schreef ZarB het volgende:
[..]
Dat biedt mooi zogenaamde afleiding van 's lands echte shitzooi waar ze zich mee bezig zouden moeten houden. Doen veel falende managers ook. Druk druk met allerlei futiliteiten zodat ze geen verantwoordelijkheid hoeven te nemen voor de dingen die echt moeten gebeuren. "Ben super druk met de werkgroep over roze of groene kartonnen bekers dus ik heb écht geen tijd om het instortende team en de tegenvallende resultaten onderhanden te nemen hoor".
Sja, er zijn zoveel mensen die VVD stemmen omdat "ze dat altijd al doen"quote:Op zondag 14 augustus 2022 13:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het voordeel is dat we dit incompetente zooitje gewoon kunnen wegstemmen, maar getuige de peilingen kiezen we gewoon weer dezelfde partijen. Dus kennelijk is een meerderheid toch voorstander van dit beleid.
En hier is 30% gehandicapt dankzij covid, hadden we maar Chinese lockdowns gehadquote:Op maandag 15 augustus 2022 00:29 schreef nostra het volgende:
In China kan iedereen sinds 2020 allss en draaien de economie en zorg als een tierlier. En wij maar prutsen met onze alleingang en framende OMT'ers die ons allemaal kapotmaken. Heerlijk BNW geworden, dat Joop.![]()
https://www.bnnvara.nl/jo(...)n-maar-zieker-worden
quote:Op maandag 15 augustus 2022 10:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wat is deze dan? De ruttedoctrine in het coronakwadraat
quote:Volgens de woordvoerder van de gouverneur-generaal was de gang van zaken legaal en was het aan de regering zelf om al dan niet mede te delen of ministers er andere portefeuilles bij hadden gekregen.
Dit ja. Al ken ik ook mensen die geen VVD zouden stemmen als het enkel zou draaien om hun Corona standpunten, maar een partij is nog altijd meer dan enkel hun Corona visie.quote:Op zondag 14 augustus 2022 15:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sja, er zijn zoveel mensen die VVD stemmen omdat "ze dat altijd al doen"
Ik snap ook niet waarom dat geen optie is. Ze zijn het niet meer gewend om niks te doen. Tijd om naar Scandinavië te verhuizen, die zijn vanaf de start al wat losser.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 20:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Scandinavië of Zweden?quote:Op maandag 15 augustus 2022 10:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit ja. Al ken ik ook mensen die geen VVD zouden stemmen als het enkel zou draaien om hun Corona standpunten, maar een partij is nog altijd meer dan enkel hun Corona visie.
En ik hoor ook veel: ‘ja, maar waar moet ik dan op stemmen?’. Ik heb zelf PVV gestemd vorige keer, maar daar zit toch wel een stigma op. Er is gewoon een gebrek aan goede alternatieven, dus dan maar op de standaard coalitie partijen stemmen; VVD, CDA, D66.
[..]
Ik snap ook niet waarom dat geen optie is. Ze zijn het niet meer gewend om niks te doen. Tijd om naar Scandinavië te verhuizen, die zijn vanaf de start al wat losser.
Bedoelde dat er altijd wel een land in Scandinavië was die wat losser was. Tijdje Zweden inderdaad (op de meeste vlakken althans), en nu geeft Denemarken het goede voorbeeld door Corona weg te halen uit de A ziektes.quote:Op maandag 15 augustus 2022 10:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Scandinavië of Zweden?
Noorwegen bijvoorbeeld was niet bepaald losjes vergeleken met ons. Zweden vaak wel, maar niet over de hele linie.
Denemarken heeft ook maar heel kort die coronapas gehad, terwijl wij er van eind september tot half februari oid mee hebben lopen hannesen. Op het eind zelfs nog in combi met maskerplicht ook op binnenlocaties, dat was helemaal lachwekkend. Men had toen al lang en breed moeten inzien dat Omikron niet meer te remmen was.quote:Op maandag 15 augustus 2022 11:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Bedoelde dat er altijd wel een land in Scandinavië was die wat losser was. Tijdje Zweden inderdaad (op de meeste vlakken althans), en nu geeft Denemarken het goede voorbeeld door Corona weg te halen uit de A ziektes.
Er is op rechts niet bepaald een alternatief nee. Ik heb het maar op JA21 gehouden, maar die hoef ik nou ook weer niet in vak K te zien.quote:Op maandag 15 augustus 2022 10:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit ja. Al ken ik ook mensen die geen VVD zouden stemmen als het enkel zou draaien om hun Corona standpunten, maar een partij is nog altijd meer dan enkel hun Corona visie.
En ik hoor ook veel: ‘ja, maar waar moet ik dan op stemmen?’. Ik heb zelf PVV gestemd vorige keer, maar daar zit toch wel een stigma op. Er is gewoon een gebrek aan goede alternatieven, dus dan maar op de standaard coalitie partijen stemmen; VVD, CDA, D66.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |