abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205605073
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 22:40 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik vermoed dat het weer zo’n vals dilemma is. Zo van: als we het pasje doen dan hoeven we niet dicht.

Dat niks doen ook een optie is, lijkt in niemand op te komen.
De werkgevers proberen hier ook gewoon hun eigen hachje te redden. Of de maatregel effectief is doet er niet toe. Zolang je het kabinet wijs kan maken dat je hiermee sluitingen kan afkopen.. Bizar.
I'll give you something to do
pi_205605739
quote:
10s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 22:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Haha, in oktober heeft men hele andere dingen aan hun hoofd dan zich zorgen te maken om een verkoudheidsvirus. Een recessie waar je u tegen zegt plus basisbehoeften die niet eens meer bekostigd kunnen worden. Bleek die onvoorwaardelijke steun voor Oekraïne toch iets dikker uit te pakken dan gedacht, wokies dachten dat ze er slechts vanaf zouden komen met een Oekraïne-avatar nemen en een wat hogere prijs aan de pomp.
Ook als we de Russen Oekraïne op een dienblaadje gepresenteerd hadden zouden ze het spelletje "gaskraan open, gaskraan dicht" zijn gaan spelen met als doel West-Europa onder Russische invloed te brengen. Wen nou maar gewoon aan het idee dat welvaart en een gezapig, lui en betaalbaar leventje in West-Europa definitief voorbij is.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205605793
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 09:45 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ook als we de Russen Oekraïne op een dienblaadje gepresenteerd hadden zouden ze het spelletje "gaskraan open, gaskraan dicht" zijn gaan spelen met als doel West-Europa onder Russische invloed te brengen. Wen nou maar gewoon aan het idee dat welvaart en een gezapig, lui en betaalbaar leventje in West-Europa definitief voorbij is.
We moeten zsm van onze afhankelijkheid van de Russen, maar ook die Arabieren af. Dat gaat de komende jaren serieus geld kosten maar uiteindelijk betaalt het zichzelf wel uit.

Als ik iets heb geleerd van de uitbraakfase van covid is het dat internationale samenwerking leuk is, maar zodra de shit aan is, is het ieder voor zich en moet je als land tot op zekere hoogte gewoon zelfvoorzienend zijn.
pi_205605832
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 08:06 schreef galantis het volgende:

[..]
De werkgevers proberen hier ook gewoon hun eigen hachje te redden. Of de maatregel effectief is doet er niet toe. Zolang je het kabinet wijs kan maken dat je hiermee sluitingen kan afkopen.. Bizar.
Precies. Dus dit is het zoveelste onderwerp waarbij het slechts nog om beeldvorming draait en niet meer om effectief en doelgericht beleid.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 10:39:35 #205
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205606134
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 09:52 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
We moeten zsm van onze afhankelijkheid van de Russen, maar ook die Arabieren af. Dat gaat de komende jaren serieus geld kosten maar uiteindelijk betaalt het zichzelf wel uit.

Als ik iets heb geleerd van de uitbraakfase van covid is het dat internationale samenwerking leuk is, maar zodra de shit aan is, is het ieder voor zich en moet je als land tot op zekere hoogte gewoon zelfvoorzienend zijn.
Offtopic: Putin is inderdaad een gek, maar ik doe nog liever zaken met de Russen (als Putin weg is) dan met de Arabieren.
pi_205607152
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 10:39 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Offtopic: Putin is inderdaad een gek, maar ik doe nog liever zaken met de Russen (als Putin weg is) dan met de Arabieren.
Ook off-topic, maar er is ook helemaal niks in die woestijn. En binnen die radicaal-islamitische regimes is ook geen plaats voor zaken als de rede, wetenschap en vooruitgang. Die olie is de kurk waar het hele Midden-Oosten op drijft. Als wij dat straks niet meer nodig hebben omdat we zijn overgeschakeld op duurzaam, moet ik nog zien wat er van die staatjes terecht komt. Waarschijnlijk vervalt het in een hoop gezeik met stammetjes die elkaar naar het leven staan.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 12:48:52 #207
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205607474
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:21 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ook off-topic, maar er is ook helemaal niks in die woestijn. En binnen die radicaal-islamitische regimes is ook geen plaats voor zaken als de rede, wetenschap en vooruitgang. Die olie is de kurk waar het hele Midden-Oosten op drijft. Als wij dat straks niet meer nodig hebben omdat we zijn overgeschakeld op duurzaam, moet ik nog zien wat er van die staatjes terecht komt. Waarschijnlijk vervalt het in een hoop gezeik met stammetjes die elkaar naar het leven staan.
Die oliestaten zijn alleen maar leuk voor de sjeiks en voor de 'jetset', de rijke filmsterren, muzikanten en sporters om rond te paraderen en hun Instagram-account mee te vullen. Allemaal hypermoderne rommel in een zandbak. Dan heeft Rusland cultureel en qua natuur en historie in elk geval nog iets te bieden.
pi_205607645
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Die oliestaten zijn alleen maar leuk voor de sjeiks en voor de 'jetset', de rijke filmsterren, muzikanten en sporters om rond te paraderen en hun Instagram-account mee te vullen. Allemaal hypermoderne rommel in een zandbak. Dan heeft Rusland cultureel en qua natuur en historie in elk geval nog iets te bieden.
Zeker waar. Van Rusland. Zou het graag eens bezoeken, Moskou en Sint Petersburg had ik dit jaar willen doen, maar dat heb ik afgeschreven. En voor volgend jaar eigenlijk ook. Zie de oorlog niet snel eindigen helaas.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 14:16:49 #209
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_205608228
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 13:08 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Zeker waar. Van Rusland. Zou het graag eens bezoeken, Moskou en Sint Petersburg had ik dit jaar willen doen, maar dat heb ik afgeschreven. En voor volgend jaar eigenlijk ook. Zie de oorlog niet snel eindigen helaas.
Er is toch geen inreisverbod?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_205608299
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Er is toch geen inreisverbod?
De facto wel want er zijn amper vluchten. En een vakantie naar Rusland voelt op dit moment alsof je in 1943 gezellig naar Berlijn gaat ofzo.
pi_205608388
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:26 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De facto wel want er zijn amper vluchten. En een vakantie naar Rusland voelt op dit moment alsof je in 1943 gezellig naar Berlijn gaat ofzo.
Kun je wel naar de Tasty Period. Bij die naam moet ik steeds denken aan een McMaandverband.
pi_205608435
quote:
10s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:43 schreef alpeko het volgende:

[..]
Kun je wel naar de Tasty Period. Bij die naam moet ik steeds denken aan een McMaandverband.
Ik haak af. Ik ga hier geen geld heen brengen en dit walgelijke regime steunen. Zelfde als zo’n Noord-Korea-trip. Beetje aapjes kijken. Een land met een systeem dat qua wreedheid niet onderdoet voor Nazi-Duitsland. Ik ben daar niet zo van. Ik geloof de foto’s wel.

Oke om het toch nog een beetje on topic te maken: Kim Jong Un beweert covid verslagen te hebben :')
  donderdag 11 augustus 2022 @ 14:52:47 #213
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_205608458
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:26 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Eens.

Maar formeel kan het, maar ik begrijp je mening. Zou het nu zelf ook niet doen. Straks word je ineens aangehouden voor diefstal of aanranding..
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
pi_205608491
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:49 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik haak af. Ik ga hier geen geld heen brengen en dit walgelijke regime steunen.
Ik zou me er ook niet aan wagen hoor.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 15:23:37 #215
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_205608666
KLappen jullie nog wel eens voor de zorg?
pi_205609455
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 15:23 schreef phpmystyle het volgende:
KLappen jullie nog wel eens voor de zorg?
Nee. Hebben hun aandacht wel gepakt de laatste 2 jaar.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 17:05:03 #217
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205609466
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Nee. Hebben hun aandacht wel gepakt de laatste 2 jaar.
Ho ho, die Tiktok dansjes waren van levensreddend belang hoor :{w.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205609506
quote:
6s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:05 schreef HeatWave het volgende:

[..]
_O- Maar we hebben 2 jaar zorgmedewerkers op tv mogen zien uitleggen hoe vreselijk het allemaal is. Ik geloof het wel even.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2022 17:08:50 ]
  donderdag 11 augustus 2022 @ 17:12:09 #219
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_205609530
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:49 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik haak af. Ik ga hier geen geld heen brengen en dit walgelijke regime steunen. Zelfde als zo’n Noord-Korea-trip. Beetje aapjes kijken. Een land met een systeem dat qua wreedheid niet onderdoet voor Nazi-Duitsland. Ik ben daar niet zo van. Ik geloof de foto’s wel.

Oke om het toch nog een beetje on topic te maken: Kim Jong Un beweert covid verslagen te hebben :')
Ik heb dat eigenlijk met veel landen buiten "het westen". Niet dat ze allemaal een vreselijk regime hebben (weet ik veel eigenlijk), maar je voelt je toch niet echt op gelijke voet met de bevolking van een land als Sri Lanka of Algerije. Ik vind zulke grote verschillen in rijkdom maar kut, ik voel me dan helemaal niet op m'n gemak.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 18:24:48 #220
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205610067
quote:
6s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:05 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nooit meer een Jerusalema alsjeblieft zeg :'(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205610591
quote:
2s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:12 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik heb dat eigenlijk met veel landen buiten "het westen". Niet dat ze allemaal een vreselijk regime hebben (weet ik veel eigenlijk), maar je voelt je toch niet echt op gelijke voet met de bevolking van een land als Sri Lanka of Algerije. Ik vind zulke grote verschillen in rijkdom maar kut, ik voel me dan helemaal niet op m'n gemak.
Eens hoor. Maar in het westen zelf ook. Zo’n Oxford ofzo, waar de toekomstige upper class van UK half struikelend over de zwervers naar de uni wandelt. Zelden zoiets paradoxaals gezien.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 19:29:23 #222
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_205610651
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 19:22 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Eens hoor. Maar in het westen zelf ook. Zo’n Oxford ofzo, waar de toekomstige upper class van UK half struikelend over de zwervers naar de uni wandelt. Zelden zoiets paradoxaals gezien.
Ja, dat is ook vreselijk. Ik ben ooit op vakantie geweest in Florida. Miami beach alles pracht en praal, maar een straatje verderop ligt het vol met junks en zijn er meer ruiten stuk dan heel. Wat een troep :')
pi_205610704
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 23:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
We zijn helemaal gek gemaakt de afgelopen jaren. Zo enorm bang. Om de controle te verliezen, om Corona te krijgen. Ze moeten zich gaan realiseren dat het niet meer de Corona versie van 2020 is. Dat er een vaccin is.
De QR pas was echt nutteloos qua verspreiding, die moeten we toch niet weer willen.
pi_205611644
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:10 schreef _serial_ het volgende:
Wel grappig dat je bijna nooit hoort of leest in de media dat de ziekenhuizen weer aan het leeglopen zijn, bijna 28% minder (met) Covid op de verpleegafdelingen dan op 25-7-2022.

Maar de 60(65)+ ers blijven zwaar oververtegenwoordigd. Dus laten we daar aub veel energie in steken daar een booster in te stoppen.
nou mijn moeder van 84 had er weinig last van na 5 spuiten, maar als een klein ongemakkelijk griepje met twee smaak minder was het niet hoor
geen ondertitel mogelijk I.V.M. technische storing.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 21:12:04 #225
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205611728
Als we nou 1 ding kunnen concluderen is dat mijn vaccinatie jou niet beschermd en andersom. Besmettelijk blijf je toch, je doet het alleen om de kans er goed ziek van te worden te verminderen.

Laat mensen die kwetsbaar zijn of denken dat ze door corona ongemak kunnen ervaren en dat niet willen, prima een booster nemen, helemaal niets mis mee. Ik zit totaal niet in het vaccins-afraad-kamp ofzo.

Maar toegang van mensen weer ontzeggen op basis van een vaccinatie tegen een virus dat op dit moment vrijwel nergens voor problemen zorgt en waarvan natuurlijke immuniteit een prima bescherming geeft, dat is gewoon onnodig.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205614383
Deel huisartsen kwaad over extra werk voor coronaprik

Pak de popcorn maar weer uit de kast mensen.

Ik heb hier wel een pittige mening over. (Ja daar issie weer)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_205614421
quote:

[..]
Haha, in oktober heeft men hele andere dingen aan hun hoofd dan zich zorgen te maken om een verkoudheidsvirus. Een recessie waar je u tegen zegt plus basisbehoeften die niet eens meer bekostigd kunnen worden. Bleek die onvoorwaardelijke steun voor Oekraïne toch iets dikker uit te pakken dan gedacht, wokies dachten dat ze er slechts vanaf zouden komen met een Oekraïne-avatar nemen en een wat hogere prijs aan de pomp.
Ik vrees dat die deugkneuzen heel snel hun Oekraïne-vlag gaan opbergen als ze (eindelijk) gaan snappen wat de consequenties zijn.
pi_205614451
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 22:49 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
[ twitter ]

Geen idee wie deze paljas is, maar hardop gelachen. Juist de groep die altijd blèrt om inclusiviteit, staat hier vooraan.
pi_205614574
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 08:29 schreef _serial_ het volgende:

Gaan we nu weer lijsten maken met "mensen die als eerste" moeten?
De prik is toch vrijuit verkrijgbaar of wat?
Gaan we ook weer arbitrair zeiken om deze voorwaarden?
Krijgt een jong iemand met een jaar oude prik voorrang op een bejaarde met een 6 maanden oude prik?
Krijgt BMI Bruls met een 7 maanden oude prik voorrang op een docent met 5 maanden?

Moeten mensen nog een brief krijgen zelfs, wat een gezeur.

Als je zo nodig mensen wilt uitnodigen stuur dan gewoon heel nederland een brief, of iedereen in een verzorgingstehuis of whatever.

Wat een kneuzenkermis weer.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:15:45 #230
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205614678
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 09:03 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Krijgt een jong iemand met een jaar oude prik voorrang op een bejaarde met een 6 maanden oude prik?
Krijgt BMI Bruls met een 7 maanden oude prik voorrang op een docent met 5 maanden?

Als je zo nodig mensen wilt uitnodigen stuur dan gewoon heel nederland een brief, of iedereen in een verzorgingstehuis of whatever.

Laat het maar aan Nederland over om ook hier weer een chaos van te maken.
pi_205614699
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 09:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Laat het maar aan Nederland over om ook hier weer een chaos van te maken.
Ja precies, de eerste selectie ging ook zo fantastisch goed.
Stop er mee en stel gewoon open voor iedereen die het wil, bij voorkeur ook nog laagdrempelig zoveel mogelijk zonder afpraak.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_205615036
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 09:19 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Stop er mee en stel gewoon open voor iedereen die het wil, bij voorkeur ook nog laagdrempelig zoveel mogelijk zonder afpraak.
Precies dit, afgaande op de berichten in de media en wat ik om mij heen hoor hoeven we geen ellenlange rijen te verwachten... hou het dan gewoon simpel.
pi_205615066
quote:

[..]
Graag op afspraak. Ik bel liever even voor een afspraak dan een uur in de rij te staan. Mijn tijd is kostbaar.
zie email 27 oktober
pi_205615200
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 09:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Graag op afspraak. Ik bel liever even voor een afspraak dan een uur in de rij te staan. Mijn tijd is kostbaar.
Dan richt je bijvoorbeeld 1 dag in voor afspraken, en laat je de rest vrij.
Mijn ma vond het superfijn dat ze gewoon prikpost kon inlopen op haar moment voor een booster op het moment dat het haar uitkwam, wanneer zij het wilde.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:16:48 #235
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205615282
Afspraak of vrij is allebei prima, maar je wordt vooral doodmoe van al dat gebakkelei en gezeur tussen overheid, GGD, huisartsen elke keer.
pi_205615572
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 09:03 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Het is toch logisch dat de risicogroepen als 1e die prik moeten krijgen?
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:46:22 #237
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_205615592
quote:

Nieuw elan :')
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.
Epidemics are not just biological problems. They’re social and political problems too.
pi_205615605
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 10:43 schreef Questular het volgende:

[..]
Het is toch logisch dat de risicogroepen als 1e die prik moeten krijgen?
Niet als je het tempo fatsoenlijk opvoert en op tijd begint. Het is niet alsof de prik van Klaasje minder werkt omdat Pietje hem twee drie weken eerder krijgt.
zie email 27 oktober
pi_205615687
Jongens, zelfs ik heb het nu :') de mensenschuwe kluizenaar.
Tap tap tap
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:00:05 #240
14505 OProg
A Life in Music
pi_205615720
quote:
ZIEDEND!

En een klap in het gezicht natuurlijk, want dat hoort er een beetje bij.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_205615727
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 10:56 schreef CherryLips het volgende:
Beterschap!
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:05:23 #242
14505 OProg
A Life in Music
pi_205615756
quote:
Sterkte. Dit is onderdeel van het volwassen worden. :P
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_205615884
quote:
Beterschap, hopelijk blijven je klachten beperkt!
pi_205616127
quote:

Het is O/T maar hoe kan het dat mensen dit nog steeds niet beseffen, denken dat het allemaal meevalt, ik kan er niet bij.
Waarom laat men de boel hier zonder slag of stoot kapot gaan, de trein der destructie komt in volle vaart aandonderen, en ondertussen zit onze minister president ergens vakantie te vieren, en iedereen gaat gewoon over tot de orde van de dag.

Ik zou graag spreken met mensen die overwegen te vertrekken of dat al gedaan hebben, maatregelen nemen in de zin van een escape plan.

Excuses voor de O/T.
pi_205616239
quote:
Beterschap, hopelijk valt het mee :*
pi_205616314
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:00 schreef OProg het volgende:

[..]
ZIEDEND!

En een klap in het gezicht natuurlijk, want dat hoort er een beetje bij.
Wanneer massaal om 20:00 klappen voor de huisartsen?
pi_205616330
quote:
Misschien heb je het gekregen van een Thuisbezorgd bezorger.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:03:18 #248
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_205616354
quote:
Beterschap!
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.
Epidemics are not just biological problems. They’re social and political problems too.
pi_205616378
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:41 schreef Za het volgende:

[..]
de trein der destructie komt in volle vaart aandonderen
Like gezet voor dit dichterlijke hoogstandje.
pi_205616414
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 12:05 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Like gezet voor dit dichterlijke hoogstandje.
Ik ontken iedere betrokkenheid!
zie email 27 oktober
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:11:52 #251
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_205616424
quote:

Extra werk? Die lijsten voor de griepprik moeten toch onderhand ook wel opgesteld worden voor de jaarlijkse ronde? Hoeveel werk is het dan voor de assistente om er in Excel even een extra filtertje overheen te gooien?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_205616529
quote:

[..]
Het is O/T maar hoe kan het dat mensen dit nog steeds niet beseffen, denken dat het allemaal meevalt, ik kan er niet bij.
Waarom laat men de boel hier zonder slag of stoot kapot gaan, de trein der destructie komt in volle vaart aandonderen, en ondertussen zit onze minister president ergens vakantie te vieren, en iedereen gaat gewoon over tot de orde van de dag.

Ik zou graag spreken met mensen die overwegen te vertrekken of dat al gedaan hebben, maatregelen nemen in de zin van een escape plan.

Excuses voor de O/T.
Waar kan ik heen,
ik kan niet naar Duitsland
Ik kan niet naar Duitsland, daar zijn ze zo streng
Waar kan ik heen, ik kan niet naar Chili
Ik wil niet naar Chili, daar doen ze zo eng
Ik wil niet wonen in Koeweit
Want Koeweit dat is me te heet
En wat Amerika betreft
Dat land bestaat niet echt
Waar kan ik heen, ik kan niet naar Noord-Ierland
Niet naar Noord-Ierland, daar gaat alles stuk
Waar kan ik heen, ik kan niet naar China
Ik ga niet naar China, dat wordt me te druk
Ik wil niet wonen in Schotland
Want Schotland dat is me te nat
En de U.S.S.S.R. Dat gaat me net te ver

Ik deel je zorgen hoor en uiteraard zullen de gevolgen per land verschillen maar vreten moet je overal dus of dat zin heeft. Als we gaan... dan gaan we met z'n allen :) Zelfvoorzienend zijn in een niet al te koud land is de beste escape.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:06:19 #253
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_205616994
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 12:11 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Extra werk? Die lijsten voor de griepprik moeten toch onderhand ook wel opgesteld worden voor de jaarlijkse ronde? Hoeveel werk is het dan voor de assistente om er in Excel even een extra filtertje overheen te gooien?
Haha alles in de zorg is moeilijk en complex voor zorgmedewerkers.

Ik snap die hele idolate van zorgpersoneel nooit zo goed.
pi_205617592
quote:

[..]
Hier in Peru staat er op elk marktplein van zichzelf enigszins respecterend bergdorp een vaccinatietentje waar je je vierde shot (of een eerdere) gewoon ophaalt voordat je je quinoa koopt. Maar dat zal wel niet zorgvuldig zijn of zo.
Wait for the ricochet.
Ein Besonderes unter den Besten.
pi_205617892
Ik test al 4 dagen positief met precies dezelfde klachten als een collega die meteen de 1e keer positief was ^O^
pi_205617896
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 13:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Omdat een hoop van die mensen tering hard moeten werken? In tegenstelling tot de mensen (waaronder ik) die lekker overdag kunnen zeuren en zeiken op FOK!. Wilde gok natuurlijk, want iedereen hier werkt natuurlijk keihard en doet super belangrijk werk. Boven modaal verdienend uiteraard.
pi_205617955
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 14:44 schreef Questular het volgende:
Ik test al 4 dagen positief met precies dezelfde klachten als een collega die meteen de 1e keer positief was ^O^
Waarom test je 4 dagen achter elkaar dan :7
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:24:35 #258
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_205618119
twitter
Ik ben inmiddels overleden
pi_205618159
Laatste update: 12-08-2022 - 15:16

Totaal aantal besmettingen: 1882

Gemeentes met +5 besmettingen:
98 Amsterdam
81 Rotterdam
55 Utrecht
46 's-Gravenhage
44 Breda
43 Eindhoven
41 Tilburg
35 Apeldoorn
25 Haarlemmermeer
25 Almere
23 Haarlem
21 Amersfoort
21 Nijmegen
20 Velsen
20 Groningen
18 Arnhem
18 Zwolle
16 Súdwest-Fryslân
15 Heerlen
15 Enschede
15 Maastricht
14 Houten
14 Ede
14 Oss
13 Zeist
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast zijn er:
48 gemeentes met 0 besmettingen
49 gemeentes met 1 besmettingen
126 gemeentes met 2-4 besmettingen
27 gemeentes met 5 besmettingen

Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php

twitter
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:27:54 #260
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_205618160
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 14:46 schreef Questular het volgende:

[..]
Omdat een hoop van die mensen tering hard moeten werken? In tegenstelling tot de mensen (waaronder ik) die lekker overdag kunnen zeuren en zeiken op FOK!. Wilde gok natuurlijk, want iedereen hier werkt natuurlijk keihard en doet super belangrijk werk. Boven modaal verdienend uiteraard.
Dat zeg ik toch niet?
Maar het is een cultuur van veel praten en eindeloos hangen in problemen. Welke (tijdelijke) taak of vraagstuk er ook op de zorg afkomt, er begint meteen gezeik over arbeidsvoorwaarden, meer mensen, en budget, én mogelijk problemen waarom iets niet lukt. Tis niet echt een doenerig cultuur. Dat laatste zei HdJ ook.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:28:45 #261
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_205618163
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 14:02 schreef nostra het volgende:

[..]
Hier in Peru staat er op elk marktplein van zichzelf enigszins respecterend bergdorp een vaccinatietentje waar je je vierde shot (of een eerdere) gewoon ophaalt voordat je je quinoa koopt. Maar dat zal wel niet zorgvuldig zijn of zo.
Nog dwang met passen?
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:30:05 #262
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205618172
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 15:24 schreef Enchanter het volgende:
[ twitter ]
Tijd om naar Denemarken te verhuizen. Die voeren op meerdere terreinen realistisch beleid in het belang van de eigen burgers en het is er een stuk minder druk en vol dan hier.
pi_205618226
quote:

[..]

Excuses voor de O/T.
Wen er nou maar gewoon aan. De tijden dat je als gewone westerse werknemer een relatief zorgeloos en betaalbaar leventje kon hebben zijn gewoon voorbij. Dankzij corona en de Oekraïne oorlog is dat de grote massa nu ook eindelijk eens duidelijk geworden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:51:17 #264
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205618337
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 15:37 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Wen er nou maar gewoon aan. De tijden dat je als gewone westerse werknemer een relatief zorgeloos en betaalbaar leventje kon hebben zijn gewoon voorbij. Dankzij corona en de Oekraïne oorlog is dat de grote massa nu ook eindelijk eens duidelijk geworden.
Den Haag zit er al lang niet meer voor de gewone Nederlander. Als je kunt, zsm zorgen dat je niet al te veel meer afhankelijk bent of wordt van de overheid.
pi_205618347
5 opgenomen op de IC en toch +7?
Tap tap tap
pi_205618473
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 15:30 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Tijd om naar Denemarken te verhuizen. Die voeren op meerdere terreinen realistisch beleid in het belang van de eigen burgers en het is er een stuk minder druk en vol dan hier.
En als bonus is het er niet zo warm als hier. Ik ga met je mee!
pi_205619286
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 15:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nog dwang met passen?
Land in vaccinatebewijs (inclusief booster) en eigen verklaring. Land zelf zie overal nog de borden staan (afstand, kapje, spatscherm, "we gaan je temp controleren", ontsmet je handen, ontsmet je voeten, geen contant geld, geen handen schudden, nies in je elleboog), maar niemand handhaaft. Alleen op echt publieke plaatsen zoals markten wel (2 kapjes op). Volk is zelf wel nog heel voorzichtig, kwart tot de helft loopt met kap op (ook buiten of alleen hardlopend).
Wait for the ricochet.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 18:26:37 #268
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_205619683
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 13:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Domheid kent geen ondergrens, dat blijkt wel weer *O*
.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:01:22 #269
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_205620112
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 18:26 schreef Yankee het volgende:

[..]
Domheid kent geen ondergrens, dat blijkt wel weer *O*
Dat bewijs is inderdaad geleverd met zo´n sterk repliek ;)
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:02:55 #270
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_205620130
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 17:51 schreef nostra het volgende:

[..]
Land in vaccinatebewijs (inclusief booster) en eigen verklaring. Land zelf zie overal nog de borden staan (afstand, kapje, spatscherm, "we gaan je temp controleren", ontsmet je handen, ontsmet je voeten, geen contant geld, geen handen schudden, nies in je elleboog), maar niemand handhaaft. Alleen op echt publieke plaatsen zoals markten wel (2 kapjes op). Volk is zelf wel nog heel voorzichtig, kwart tot de helft loopt met kap op (ook buiten of alleen hardlopend).
Ongelooflijk eigenlijk, een land waar er zoveel andere gevaren zijn en dat er dan nog zulke maatregelen nodig zijn om dit risico te mitigeren. Je zou als een land als Peru toch anders met je geld en personele resources moeten omgaan om meer effect te sorteren.
pi_205621151
twitter

Zerocovid _O- _O- _O-
pi_205621715
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 20:34 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Zerocovid _O- _O- _O-
Opzich denk ik dat het wel goed is voor het westen dan China zichzelf een zerocovid policy opdringt.... Maar ik hoop voor die Chinezen toch een keer dat ze de moed en genoeg mensen kunnen verzamelen om die covid dictatuur omver te werpen.

Onmenselijk om mensen zo lang, zo streng en zo frequent op te sluiten :')
pi_205621926
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 21:13 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Opzich denk ik dat het wel goed is voor het westen dan China zichzelf een zerocovid policy opdringt.... Maar ik hoop voor die Chinezen toch een keer dat ze de moed en genoeg mensen kunnen verzamelen om die covid dictatuur omver te werpen.

Nou die zerocovid policy is natuurlijk alles behalve goed voor oa de wereldhandel (zie bijvoorbeeld chiptekorten), dus beter krijgen ze daar snel een beetje snel realiteitszin.

Ik heb projecten lopen die ik we nu minimaal 12 weken of nog veel langer stil moeten leggen voor ik weer wat geleverd krijgen.
pi_205622212
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 21:26 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Nou die zerocovid policy is natuurlijk alles behalve goed voor oa de wereldhandel (zie bijvoorbeeld chiptekorten), dus beter krijgen ze daar snel een beetje snel realiteitszin.

Ik heb projecten lopen die ik we nu minimaal 12 weken of nog veel langer stil moeten leggen voor ik weer wat geleverd krijgen.
Maar die chips komen die niet vooral uit Taiwan? Zij zijn inmiddels afgestapt van de zero covid gekte. Maar elke sector heeft er wel last van en dat zal ook nog wel even zo blijven, het is te hopen dat de plannen die de EU (maar volgens mij de US ook) om de chipsector lokaal te stimuleren succesvol worden.
pi_205623810
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 21:42 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Maar die chips komen die niet vooral uit Taiwan? Zij zijn inmiddels afgestapt van de zero covid gekte. Maar elke sector heeft er wel last van en dat zal ook nog wel even zo blijven, het is te hopen dat de plannen die de EU (maar volgens mij de US ook) om de chipsector lokaal te stimuleren succesvol worden.
Het zijn niet alleen chips hoor :)
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 13:16:58 #276
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205626799
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 00:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Het zijn niet alleen chips hoor :)
Chips?

pi_205626814
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 21:13 schreef Anton91 het volgende:

[..]

In het najaar is het congres waar Xi herkozen moet worden. Tot die tijd zullen ze geen enkel risico nemen. Misschien daarna.

Maar dit beleid kost China ook enorm veel geld, zelfs Sinologen snappen niet waarom hier aan vastgehouden wordt.
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 17:14:58 #278
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_205628180
twitter
Ik ben inmiddels overleden
pi_205629761
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220813_92020189

quote:
Eerste Kamer wil het laatste woord hebben over corona

Een meerderheid van de Eerste Kamer eist zeggenschap over het invoeren en weer stopzetten van coronamaatregelen.

In een brief aan minister Ernst Kuipers van Volksgezondheid dringt de voltallige oppositie in de Kamer, minus de SGP, erop aan dat deze bevoegdheid onderdeel moet worden van de nieuwe, permanente coronawet die het kabinet voorbereidt.

De brief, die in handen is van Trouw, is ondertekend door tien fracties van links tot rechts die samen 41 van de 75 zetels in de Eerste Kamer in handen hebben. In de brief staat dat dit brede blok het voorstel voor een structurele coronawet zal beoordelen op basis van de vraag of de zeggenschap van de senaat straks ‘voldoende’ is geregeld. De Eerste Kamer heeft een beslissende stem over de invoering van de nieuwe coronawet.
Of we doen het gewoon helemaal niet, zo'n permanente coronawet...
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 22:00:22 #280
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205630686
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 20:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nog steeds al die ophef over 1 specifiek virus dat intussen is verworden tot een griep/verkoudheid...
pi_205633049
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 22:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Nog steeds al die ophef over 1 specifiek virus dat intussen is verworden tot een griep/verkoudheid...
Covid kan imo ook van de lijst met A-ziektes af. Als het in de herfst meevalt dan kunnen we denk ik wel de conclusie trekken dat de pandemie voorbij is, en dan hoeven er ook niet constant meer maatregelen boven de markt te hangen.
  zondag 14 augustus 2022 @ 09:19:25 #282
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205633301
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 08:28 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Covid kan imo ook van de lijst met A-ziektes af. Als het in de herfst meevalt dan kunnen we denk ik wel de conclusie trekken dat de pandemie voorbij is, en dan hoeven er ook niet constant meer maatregelen boven de markt te hangen.
De pandemie is al lang en breed over. Niet officieel ongetwijfeld volgens de wereldgezondheidsorganisatie, maar gelet op de overvolle vliegvelden de afgelopen maanden heb ik niet de indruk dat de wereld zich per definitie nog heel druk maakt om corona.
pi_205633577
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 09:19 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
De pandemie is al lang en breed over. Niet officieel ongetwijfeld volgens de wereldgezondheidsorganisatie, maar gelet op de overvolle vliegvelden de afgelopen maanden heb ik niet de indruk dat de wereld zich per definitie nog heel druk maakt om corona.
Ik wilde als reactie een briesende tweet van Ginny Mooy plaatsen maar ik zie dat ze al een tijdje is gestopt met twitteren. Wat een rust :P

Om naar het account van Syreetha te gaan dat kan ik op zondagochtend met deze temperaturen even niet opbrengen :') dus je hebt gelijk :')
pi_205633819
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 20:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
De eerste kamer, een totaal nutteloos orgaan.
Die volgen toch gewoon wat de fracties in de 2e kamer afspreken.

Of gaan ze weer een moeilijk debat doen over de avondklok voor de vorm.
  zondag 14 augustus 2022 @ 11:28:28 #285
338319 ZarB
Piña colada
pi_205634135
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 22:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dat biedt mooi zogenaamde afleiding van 's lands echte shitzooi waar ze zich mee bezig zouden moeten houden. Doen veel falende managers ook. Druk druk met allerlei futiliteiten zodat ze geen verantwoordelijkheid hoeven te nemen voor de dingen die echt moeten gebeuren. "Ben super druk met de werkgroep over roze of groene kartonnen bekers dus ik heb écht geen tijd om het instortende team en de tegenvallende resultaten onderhanden te nemen hoor".
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_205634941
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 11:28 schreef ZarB het volgende:

[..]
Dat biedt mooi zogenaamde afleiding van 's lands echte shitzooi waar ze zich mee bezig zouden moeten houden. Doen veel falende managers ook. Druk druk met allerlei futiliteiten zodat ze geen verantwoordelijkheid hoeven te nemen voor de dingen die echt moeten gebeuren. "Ben super druk met de werkgroep over roze of groene kartonnen bekers dus ik heb écht geen tijd om het instortende team en de tegenvallende resultaten onderhanden te nemen hoor".
Het voordeel is dat we dit incompetente zooitje gewoon kunnen wegstemmen, maar getuige de peilingen kiezen we gewoon weer dezelfde partijen. Dus kennelijk is een meerderheid toch voorstander van dit beleid.
pi_205635504
Amerikanen die zijn blootgesteld aan het virus, ongeacht de vaccinatiestatus, hoeven niet langer thuis te blijven als ze zijn blootgesteld, volgens de nieuwste richtlijnen van het CDC.
pi_205636387
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 13:06 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het voordeel is dat we dit incompetente zooitje gewoon kunnen wegstemmen, maar getuige de peilingen kiezen we gewoon weer dezelfde partijen. Dus kennelijk is een meerderheid toch voorstander van dit beleid.
Sja, er zijn zoveel mensen die VVD stemmen omdat "ze dat altijd al doen"
pi_205641352
In China kan iedereen sinds 2020 allss en draaien de economie en zorg als een tierlier. En wij maar prutsen met onze alleingang en framende OMT'ers die ons allemaal kapotmaken. Heerlijk BNW geworden, dat Joop. _O_

https://www.bnnvara.nl/jo(...)n-maar-zieker-worden
Wait for the ricochet.
pi_205641685
quote:
81s.gif Op maandag 15 augustus 2022 00:29 schreef nostra het volgende:
In China kan iedereen sinds 2020 allss en draaien de economie en zorg als een tierlier. En wij maar prutsen met onze alleingang en framende OMT'ers die ons allemaal kapotmaken. Heerlijk BNW geworden, dat Joop. _O_

https://www.bnnvara.nl/jo(...)n-maar-zieker-worden
En hier is 30% gehandicapt dankzij covid, hadden we maar Chinese lockdowns gehad :(
pi_205642650
twitter

Wat is deze dan? De ruttedoctrine in het coronakwadraat :')
zie email 27 oktober
  Moderator maandag 15 augustus 2022 @ 10:31:03 #292
236264 crew  capricia
pi_205642715
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]

Wat is deze dan? De ruttedoctrine in het coronakwadraat :')
quote:
Volgens de woordvoerder van de gouverneur-generaal was de gang van zaken legaal en was het aan de regering zelf om al dan niet mede te delen of ministers er andere portefeuilles bij hadden gekregen.
:')

Lekker democratisch ook.. :{
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_205642901
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:31 schreef capricia het volgende:

[..]
[..]
:')

Lekker democratisch ook.. :{
Macht corrumpeert.
zie email 27 oktober
pi_205642926
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 15:19 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Sja, er zijn zoveel mensen die VVD stemmen omdat "ze dat altijd al doen"
Dit ja. Al ken ik ook mensen die geen VVD zouden stemmen als het enkel zou draaien om hun Corona standpunten, maar een partij is nog altijd meer dan enkel hun Corona visie.

En ik hoor ook veel: ‘ja, maar waar moet ik dan op stemmen?’. Ik heb zelf PVV gestemd vorige keer, maar daar zit toch wel een stigma op. Er is gewoon een gebrek aan goede alternatieven, dus dan maar op de standaard coalitie partijen stemmen; VVD, CDA, D66.

quote:
[..]
Ik snap ook niet waarom dat geen optie is. Ze zijn het niet meer gewend om niks te doen. Tijd om naar Scandinavië te verhuizen, die zijn vanaf de start al wat losser.
pi_205642951
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dit ja. Al ken ik ook mensen die geen VVD zouden stemmen als het enkel zou draaien om hun Corona standpunten, maar een partij is nog altijd meer dan enkel hun Corona visie.

En ik hoor ook veel: ‘ja, maar waar moet ik dan op stemmen?’. Ik heb zelf PVV gestemd vorige keer, maar daar zit toch wel een stigma op. Er is gewoon een gebrek aan goede alternatieven, dus dan maar op de standaard coalitie partijen stemmen; VVD, CDA, D66.
[..]
Ik snap ook niet waarom dat geen optie is. Ze zijn het niet meer gewend om niks te doen. Tijd om naar Scandinavië te verhuizen, die zijn vanaf de start al wat losser.
Scandinavië of Zweden?
Noorwegen bijvoorbeeld was niet bepaald losjes vergeleken met ons. Zweden vaak wel, maar niet over de hele linie.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
pi_205643041
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Scandinavië of Zweden?
Noorwegen bijvoorbeeld was niet bepaald losjes vergeleken met ons. Zweden vaak wel, maar niet over de hele linie.
Bedoelde dat er altijd wel een land in Scandinavië was die wat losser was. Tijdje Zweden inderdaad (op de meeste vlakken althans), en nu geeft Denemarken het goede voorbeeld door Corona weg te halen uit de A ziektes.
pi_205644251
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Macht corrumpeert.
Ja, en het staatshoofd zit aan de andere kant van de wereld. Top controle :')
  maandag 15 augustus 2022 @ 13:13:20 #298
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205644289
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Bedoelde dat er altijd wel een land in Scandinavië was die wat losser was. Tijdje Zweden inderdaad (op de meeste vlakken althans), en nu geeft Denemarken het goede voorbeeld door Corona weg te halen uit de A ziektes.
Denemarken heeft ook maar heel kort die coronapas gehad, terwijl wij er van eind september tot half februari oid mee hebben lopen hannesen. Op het eind zelfs nog in combi met maskerplicht ook op binnenlocaties, dat was helemaal lachwekkend. Men had toen al lang en breed moeten inzien dat Omikron niet meer te remmen was.
pi_205644321
Het essentiële verschil tussen Nederland en Denemarken was de communicatie. Denemarken heeft altijd duidelijke criteria gehad wanneer de maatregelen zouden worden geschrapt en dat zijn ze netjes nagekomen. Dat schept vertrouwen en leidt tot meer compliance.

Hier in Nederland was het altijd sturen op dagkoersen, we gaan nergens op vooruit lopen en we kijken niet verder dan 3 weken/volgende persco.
pi_205644334
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Er is op rechts niet bepaald een alternatief nee. Ik heb het maar op JA21 gehouden, maar die hoef ik nou ook weer niet in vak K te zien.
Wait for the ricochet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')