abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205528316
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 09:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nou, ik zie vooral dat dit handjevol boerenprotestanten een aantal mensen nogal bezig lijkt te houden. Ik ben daar verder niet mee bezig.
Volgens mij zijn er ook veel katholieke boeren.
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:45:17 #202
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205528353
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 12:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zo gek is hij niet.

Boeren moeten blijkbaar achter hun oren krabben omdat ene willem engel hun mening draagt.
Ik trek hem even door naar een andere mening van hem en dan is het opeens niet rijmbaar.

Triest.
Zo werkt het toch al jaren?

Guilty by association, waarom denk je dat die Engel zo veel media-aandacht krijgt? Dat is het boegbeeld van de "wappies". Zo veel mogelijk mensen moeten geloven dat alles en iedereen die pro boer is precies is zoals Engel.

En zo maak je "ongewensten" in de samenleving, de taktiek is niet nieuw zullen we maar zeggen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205528379
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 10:57 schreef Momo het volgende:

[..]
Voor een gedeelte ben ik er wel mee eens dat ons kabinet best veel dingen niet goed doet nu. Toeslagenaffaire, corona was ook wel een chaos (al heeft geen enkel land dat natuurlijk goed gedaan, dat soort dingen kun je nooit goed doen), meerdere leugentjes.

Maar om nou overal een kwaad complot in te zien van de hele overheid. Zou ook maar moeten werken groep ambtenaren die dat kwade plan uitwerken zonder fouten en zonder dat dingen lekken. Nouja groep, tien duizenden mensen. Rutte en co. Dat zijn gewoon politici. Die liegen over dingen, er is vriendjespolitiek tot een bepaalde hoogte.Niet heel anders dan 100 jaar geleden.

Sociale media maakt onze beleving heel anders. Veel nieuws kreeg je 20 jaar geleden niet mee, nu krijg je constant een golf aan nieuws en informatie. Ook veel nepnieuws en selectieve informatie.
Mensen leven echt in een bubbel waar ze constant elkaar bevestigen met berichten en tweets dat de overheid stom is. Soms gebaseerd op werkelijk falen van de overheid, soms op een selectieve beleving, soms op pure leugens.

Sommige van die mensen leven echt in die bubbel. Die tweeten 18 uur per dag. Dan wordt het allemaal een soort werkelijkheid en is dat je wereld.

Voor meiden die de hele dag in Taylor Swift fanclubs en websites zitten is Taylor Swift ook ineens heel belangrijk. Alles wat ze zegt en welke jurk ze draagt echt heel belangrijk. Ik heb een iemand die ik volg via twitter voor andere dingen en als er dan iets gebeurd in de wereld dan lijkt dat echt op wat Taylor schreef in dat ene nummer. Maar voor ons is dat natuurlijk maar ook gewoon een zangeres. :)
Och, ik zie weinig verschil met de FOK!kers die hier 18 uren maar in cirkels blijven lullen en hun mening maar blijven herhalen voor wie eigenlijk? Alsof we dat gisteren, eergisteren, vorige maand niet hebben gelezen. Ook dat is een constant toeteren en zenden. Er wordt niks ontvangen of niet normaal gereageerd. De meesten zitten hier ook met een waas van 18 uur per dag te tikken. Ander kamp, zelfde gedrag.
Go hard or go home
pi_205528419
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 12:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zo gek is hij niet.

Boeren moeten blijkbaar achter hun oren krabben omdat ene willem engel hun mening draagt.
Ik trek hem even door naar een andere mening van hem en dan is het opeens niet rijmbaar.

Triest.
Idd, ze mogen zich wel achter de oren krabben of ze wel willen dat deze figuren zich actief gaan aansluiten bij hun beweging en langzaam de boel over willen nemen. Het zal me niets verbazen dat dat uiteindelijk hun zaak meer kwaad dan goed zal doen.
Цой жив
pi_205528441
Er zijn gewoon te veel boeren hier, waarom dit zoveel topics nodig heeft is mij een raadsel.

Om en nabij 50.000 boeren, 0.31% van de totale bevolking, dit lijkt niet zo veel als je het zo stelt.
Dan bedenk je dat die 0.31 op ruim 54% van al het onbebouwde / niet beboste etc gebieden in handen heeft..

0.31%, ruim de helft van open en beschikbare land in bezit.

En al verbouwen ze er geen hol op, ze krijgen er subsidie voor vanuit de EU.

Dit is krankzinnig.
Ik denk ook dat veel burgers “boeren steunen” zonder dat ze de feiten kennen.
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:00:34 #206
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205528493
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 12:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Dit is krankzinnig.
Sja, aangezien de minister van Stikstof zelf geen flauw benul heeft van de feiten lijkt me dat geen enkel probleem :').
Get woke, go broke!
pi_205528543
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 13:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Sja, aangezien de minister van Stikstof zelf geen flauw benul heeft van de feiten lijkt me dat geen enkel probleem :').
Valt mee, linksom of rechtsom, er zullen boeren qua aantal verminderd moeten worden.
Ook dat gezwets van “eten op je bord”, de meeste boeren houden vee als hoofd product aan, laat nou ruim 60% qua export op agrarisch gebied uit vlees bestaan.

Sowieso van al het agrarische goederen, is ruim 60% voor de export.

Maw wij importeren meer dan dat onze eigen boeren aan het eigen land verkopen.
Dit weet de “minister van stikstof” ook, 60% van alle boeren kunnen dus ophoepelen.

En hey misschien is dit juist gunstig, kunnen ze eens aan eigen land verkopen vanuit het buitenland, verdienen ze waarschijnlijk nog meer mee oo.. oh wacht, dan lopen ze die 900 miljoen subsidie mis..aiii.. tja.
pi_205528603
quote:

[..]
Eindelijk een minister die zich niet laat ringeloren door de Big Agro lobby die zogenaamd alles kan oplossen met innovatie _O_.

Want dat is er de afgelopen 40 jaar gebeurd. Schaalvergroting was key en de problemen lossen we over 3 gemeraties wel op want dat kost nu teveel stemmen.

[ Bericht 8% gewijzigd door SjonShitcoin op 02-08-2022 13:21:03 ]
pi_205528653
quote:

[..]
Wij hebben toch helemaal geen ministers met kennis van zaken?.
Ze kunnen lekker lullen maar ze weten niet meer dan de informatie die ze krijgen uit rapporten.
Ik ben groot voorstander van een kenniskabinet.
pi_205528672
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 11:31 schreef Momo het volgende:

[..]
Er zijn best wat incidenten geweest ja. Maar hebben we rotte appels in de politiek, een verrotte politieke cultuur, egoïsten of gewoon politici? We hebben in het verleden natuurlijk wel schandalen gehad in de politiek. De laatste tijd zijn het er best veel ja. Ik verbaas mij dat een Hugo nog steeds minister is. Maar ik zie geen groot boos complot van de overheid tegen de burgers. Politici liegen en draaien.
https://nypost.com/2016/0(...)lying-liars-who-lie/
Een social media bubbel maakt de beleving wel heel anders van bepaalde nieuwsfeiten. Tegenwoordig is alles de schuld bijvoorbeeld van de WEF in bepaalde kringen. Een bubbel laat de nuance weg en belicht alles vanuit 1 punt. Die bubbels zorgen ervoor dat mensen zich vervreemden van hun omgeving en maar enkel bezig zijn met de RoVerhEId!!
Zijn het nog incidenten als je ondertussen kunt spreken van stelselmatig gedrag? Is het relevant of het wel of niet een groot complot is als het resultaat onder de streep min of meer hetzelfde is? Rotte appels zouden de uitzondering moeten zijn, niet de regel.

Ik zou een hele lijst kunnen maken van zeer twijfelachtige incidenten zonder ook maar een keer het WEF te hoeven noemen. Misschien lees je zelf wel teveel over zulke zaken.

Zoals het ministerie die dwangsommen kan trotseren, dat is toch ongehoord? Hoe kan dat? Hoe mag dat? Het was niet eens een incident op zich. Het is echt van de zotte.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:17:00 #211
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205529089
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 12:52 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Idd, ze mogen zich wel achter de oren krabben of ze wel willen dat deze figuren zich actief gaan aansluiten bij hun beweging en langzaam de boel over willen nemen. Het zal me niets verbazen dat dat uiteindelijk hun zaak meer kwaad dan goed zal doen.
Niet zaken verdraaien die ik zeg.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:42:12 #212
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205529297
quote:

[..]
Of een rapport in 2 weken in elkaar raffelt en daar een complete volksstam mee wil omleggen en miljarden mee wil uitgeven.

Maakt allemaal niet uit...
1947-2016
pi_205529299
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 14:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Niet zaken verdraaien die ik zeg.
Doe ik ook niet ik zeg 'idd' <-- ik ben het eens met wat jij zegt. Komma, dit heb ik er zelf aan toe te voegen.
Цой жив
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:43:16 #214
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205529301
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 12:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Er zijn gewoon te veel boeren hier, waarom dit zoveel topics nodig heeft is mij een raadsel.

Om en nabij 50.000 boeren, 0.31% van de totale bevolking, dit lijkt niet zo veel als je het zo stelt.
Dan bedenk je dat die 0.31 op ruim 54% van al het onbebouwde / niet beboste etc gebieden in handen heeft..

0.31%, ruim de helft van open en beschikbare land in bezit.

En al verbouwen ze er geen hol op, ze krijgen er subsidie voor vanuit de EU.

Dit is krankzinnig.
Dus? Het bosje piepers wat vanavond op je bord ligt heeft al m2 nodig om te groeien. Voor jouw.
En dat voor iedere dag weer en miljoenen mensen.

Dus ga die feiten eens na en hou je mond gewoon.
1947-2016
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:44:18 #215
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205529306
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 14:42 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Doe ik ook niet ik zeg 'idd' <-- ik ben het eens met wat jij zegt. Komma, dit heb ik er zelf aan toe te voegen.
Ah, je hebt het dus ook over de vega's. Ja, die moeten ook nagaan of ze wel over een kam geschoren willen worden met willem engel.

Ga vlees eten zou ik zeggen.
1947-2016
pi_205529322
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 14:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ah, je hebt het dus ook over de vega's. Ja, die moeten ook nagaan of ze wel over een kam geschoren willen worden met willem engel.

Ga vlees eten zou ik zeggen.
Nee daar heb ik het niet over. Ik bedoel dat ik het eens ben dat als een mafkees dezelfde mening als jou heeft, dit niet direct afdoet van de mening die jij hebt.
Maar ik vraag me ook af of de boeren er wel bij gebaat zijn als een stel wappies zich bij hun demonstraties aansluiten die er vervolgens allerlei onzin bijslepen die geen fuck met de boeren/stikstof-problematiek van doen hebben.
Цой жив
pi_205529336
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 14:47 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Nee daar heb ik het niet over. Ik bedoel dat ik het eens ben dat als een mafkees dezelfde mening als jou heeft, dit niet direct afdoet van de mening die jij hebt.
Maar ik vraag me ook af of de boeren er wel bij gebaat zijn als een stel wappies zich bij hun demonstraties aansluiten die er vervolgens allerlei onzin bijslepen die geen fuck met de boeren/stikstof-problematiek van doen hebben.
Nou ja, één blik op de gebeurtenissen rondom de discussie over Zwarte Piet zegt al voldoende. De publieke mening daarover sloeg ook om toen allerlei extreemrechtse groepjes zich ermee ging bemoeien.
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:49:25 #218
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205529340
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 14:47 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Nee natuurlijk zijn die er niet bij gebaat. Juist daarom wordt er in de pers zo veel nadruk op gelegd, de publieke opinie bespelen.

Propaganda, het werkt.
Get woke, go broke!
pi_205529354
quote:

[..]
Dit klinkt echt achterlijk.
pi_205529375
Geniaal liedje
twitter
  Moderator dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:58:37 #221
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_205529396
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 14:54 schreef Stepperoller het volgende:
Geniaal liedje
[ twitter ]
_O_
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205529401
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 14:54 schreef Stepperoller het volgende:
Geniaal liedje
[ twitter ]
_O_
Цой жив
pi_205529409
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 14:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee natuurlijk zijn die er niet bij gebaat. Juist daarom wordt er in de pers zo veel nadruk op gelegd, de publieke opinie bespelen.

Propaganda, het werkt.
En bruikbaar in tal van situaties. :9
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
pi_205529414
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 14:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Propaganda, het werkt.
Wordt er echt zo'n nadruk op gelegd of zijn het gewoon ontwikkelingen die gaande zijn en is het de taak van de media om hierover te berichten?
Цой жив
pi_205529443
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 15:00 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Wordt er echt zo'n nadruk op gelegd of zijn het gewoon ontwikkelingen die gaande zijn en is het de taak van de media om hierover te berichten?
Bij corona zag je precies hetzelfde. Het waren de doorgeslagen idioten die veelvuldig aandacht kregen want sensatie. De gewone man met een genuanceerde mening is weinig interessant en niet bruikbaar voor stigmatisering.
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')