abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205516235
https://nos.nl/artikel/24(...)-12-morgen-stopgezet

Ziekenhuis: behandeling van hersendode Archie (12) morgen stopgezet

De behandeling van de 12-jarige hersendode Archie Battersbee wordt morgenmiddag gestaakt. Dat heeft het Londense ziekenhuis waar het kind is opgenomen in een brief aan zijn ouders en hun advocaat geschreven, melden Britse media. In de brief staat dat morgen om 14.00 uur alle medicatie en behandelingen worden stopgezet.

"We begrijpen dat de discussie rond het stopzetten van de behandeling van Archie erg moeilijk en pijnlijk is", staat verder in de brief. "We willen er echter voor zorgen dat u en uw gezin zo veel bij het proces worden betrokken als u wilt".

Morgen krijgen de ouders te horen hoe de behandeling ten einde zal komen. Doel is om de "waardigheid van Archie" zo goed mogelijk te waarborgen.

In coma
De ouders van het kind, dat door een ongeval ernstige hersenschade opliep, vechten het beëindigen van de behandeling al langere tijd aan bij de rechter. Zij willen dat Archie behandeld wordt zolang zijn hart nog klopt.

De ouders gingen in hoger beroep om dat te bewerkstelligen, maar een driekoppige rechtbank ging recentelijk niet in hun bezwaren mee. Het doorbehandelen van Archie zou zijn dood alleen maar uitstellen, oordeelden de rechters.

Verzoek van VN-commissie
Inmiddels hebben zijn ouders de minister van Volksgezondheid en de Verenigde Naties ingeschakeld. De twee betogen dat het VK zich schuldig maakt aan het schenden van de rechten van mensen met een handicap, als zijn behandeling door de Britse gezondheidsdienst NHS wordt gestaakt.

Een VN-commissie heeft daarop aan de Britse regering gevraagd om de behandeling niet stop te zetten, zolang de zaak nog door het comité wordt bestudeerd. De regering liet gisteren aan Sky News weten dat het verzoek nauwkeurig wordt bekeken. Het ziekenhuis zou op het oordeel van de regering wachten, schreef de BBC, en lijkt vandaag dus tot de conclusie te zijn gekomen dat het staken van de behandeling kan doorgaan.

Het kind werd in april buiten bewustzijn aangetroffen door zijn moeder. Sindsdien ligt hij aan de beademing.

Archie ligt sinds april in coma na een online challenge waarbij hij zichzelf verstikte, hersendood en zal nooit meer uit coma ontwaken

Zeer zwaar en heftig voor de ouders
pi_205516513
Erg triest maar het is niet de eerste keer dat een stekker eruit wordt getrokken. Dat hele media circus is wat overdreven.
  zondag 31 juli 2022 @ 20:40:04 #3
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_205516734
Tja. hij is hersendood en hem in "leven" houden kost geld.
Wel een vreemde uitspraak van de rechter:
quote:
Mr Justice Hayden issued his ruling that it was in Archie's best interests for life-support to end
"Archie's best interests" suggereert dat ie nog leeft..
are we infinite or am I alone
pi_205516783
Kan de situatie vanuit hier niet beoordelen dus heb hier geen mening over.
U MAD?
pi_205516843
Die ouders kunnen het verlies van hun kind pas gaan verwerken en rouwen, als het kind begraven is.
Er ligt naar alle waarschijnlijkheid alleen nog maar een leeg omhulsel in dat bed te vegeteren.
En zo niet, zit er een ziel vast tussen 2 werelden.
Geen van allen kan verder en niemand wordt er beter van.

pi_205516852
Dan nemen ze hem mee naar huis en kopen ze zelf een beademingsapparaat
.
  zondag 31 juli 2022 @ 20:53:14 #7
338319 ZarB
Piña colada
pi_205516874
In dit artikel staat niet dat de ouders gelovig zijn en vanuit die overtuiging handelen. Wordt naar mijn idee helemaal niet naar het kind of de kwaliteit van "leven" gekeken door hen.

https://www.ad.nl/buitenl(...)-beademing~a4ce522f/
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  Spellchecker zondag 31 juli 2022 @ 21:10:46 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205517052
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 20:50 schreef marc0871 het volgende:
Die ouders kunnen het verlies van hun kind pas gaan verwerken en rouwen, als het kind begraven is.
Er ligt naar alle waarschijnlijkheid alleen nog maar een leeg omhulsel in dat bed te vegeteren.
Geen van allen kan verder en niemand wordt er beter van.

Ja, helaas ...
  Spellchecker zondag 31 juli 2022 @ 21:11:56 #9
197773 crew  maily
pi_205517066
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 20:53 schreef ZarB het volgende:
In dit artikel staat niet dat de ouders gelovig zijn en vanuit die overtuiging handelen. Wordt naar mijn idee helemaal niet naar het kind of de kwaliteit van "leven" gekeken door hen.

https://www.ad.nl/buitenl(...)-beademing~a4ce522f/
Die pa ook nog een hartaanval :{
pi_205517209
Mjah, eh, heeft South Park dit ~15 jaar geleden niet al opgelost? Terri Schiavo.
"Pools are perfect for holding water"
pi_205517280
Weer een leven verwoest door tiktok. Wanneer wordt dat platform eens opgedoekt? En ja, ik weet dat er ook leuke filmpjes op staan, maar het is idioot dat er van die rare challenge filmpjes op staan. Wat er met Archie is gebeurd is niet voor het eerst namelijk.
pi_205517329
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 21:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Weer een leven verwoest door tiktok. Wanneer wordt dat platform eens opgedoekt? En ja, ik weet dat er ook leuke filmpjes op staan, maar het is idioot dat er van die rare challenge filmpjes op staan. Wat er met Archie is gebeurd is niet voor het eerst namelijk.
Welke challenge?
pi_205517348
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 21:31 schreef probeer het volgende:

[..]
Welke challenge?
Bijvoorbeeld zo lang mogelijk je adem in houden. Hoe het precies gaat, geen idee maar ik heb nog niet zo lang geleden gelezen dat er een Amerikaans meisje van 10 jaar was overleden door deel te nemen aan zo'n tiktok challenge.

Archie nam ook deel aan een tiktok challenge.
  zondag 31 juli 2022 @ 22:19:13 #14
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_205517859
Die moeder postte laatst een filmpje dat hij haar hand vast leek te houden.

https://news.sky.com/stor(...)n-stem-dead-12630263
  zondag 31 juli 2022 @ 22:42:07 #15
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205518074
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 20:50 schreef marc0871 het volgende:
:')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 31 juli 2022 @ 22:42:45 #16
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205518082
Ouders hebben in elk geval alles gedaan om Archie te redden. Zelfs een beroep gedaan op de VN.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 31 juli 2022 @ 22:48:16 #17
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_205518145
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 22:42 schreef Harvest89 het volgende:
Ouders hebben in elk geval alles gedaan om Archie te redden. Zelfs een beroep gedaan op de VN.
Hoezo redden? Wat kan hem nog redden dan?
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 31 juli 2022 @ 22:52:52 #18
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_205518191
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 21:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zoals ik het begrijp is die challenge iets wat vooral door de moeder aanhangig wordt gemaakt, maar dat alles wijst op een heuse zelfmoordpoging:
A. De challenge schijnt niet te bestaan, er is geen bewijs voor gevonden op TikTok.
B. Een challenge neem je op, dat is het hele doel ervan, echter is er bij Archie geen telefoon of opnameapparaat gevonden.
C. De jongen had al een geschiedenis met mentale problemen en depressies.

Overigens hebben z'n artsen in de laatste rechtszaak bewijs aangedragen dat de hersenen van deze jongen in staat van ontbinding zijn en in het proces zijn om in geliquificeerde vorm via de hersenstam z'n ruggengraat in te lopen. Verplegers hebben dat vocht al meerdere malen moeten draineren.
Dus ja.. deze jongen is overleden, en al enige tijd geleden. ;(
  zondag 31 juli 2022 @ 23:03:16 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205518292
Euthanasie is daar strafbaar maar de artsen kunnen wel tegen de wil van de ouders besluiten dat ze een kind niet verder behandelen?

Als de ouders dit gevraagd hadden dan was het ze geweigerd, maar de artsen kunnen dat zo even voor de ouders beslissen...
April, dat is amper 4 maanden, ik snap wel dat ze de hoop (tegen beter weten in) nog niet op willen geven.

Maar als artsen dan toch zo lekker principieel bezig willen, laat ze dan een stekker nemen waarvan de familie en/of de patiënt wel graag wil dat hij eruit gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205518416
Is dit net als die Nouri van Ajax?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_205518427
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 22:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ja, weet ik veel. Kan toch?
Hoe zie jij dat?
pi_205518580
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 23:03 schreef Leandra het volgende:
Euthanasie is daar strafbaar maar de artsen kunnen wel tegen de wil van de ouders besluiten dat ze een kind niet verder behandelen?

Als de ouders dit gevraagd hadden dan was het ze geweigerd, maar de artsen kunnen dat zo even voor de ouders beslissen...
April, dat is amper 4 maanden, ik snap wel dat ze de hoop (tegen beter weten in) nog niet op willen geven.

Maar als artsen dan toch zo lekker principieel bezig willen, laat ze dan een stekker nemen waarvan de familie en/of de patiënt wel graag wil dat hij eruit gaat.
Het is niet ongebruikelijk om iemand die hersendood is dood te verklaren en de behandeling te staken. En gezien we 4 maanden verder zijn is de kans uitermate klein dat er nog leven in zit (dat zullen artsen ook richting de rechters hebben beaamd neem ik aan). Het is heel begrijpelijk dat de ouders die realiteit niet onder ogen willen komen. Ik heb in een soortgelijke situatie gestaan, al was ik toen gelukkig te jong om de beslissing te moeten nemen. Maar ik ben niet jaloers op de gene die die beslissing wel moest nemen, dat moet één van de moeilijkste keuzes zijn die je in je leven maakt, zeker als het je eigen kind betreft.

Verschrikkelijk voor de ouders dat het op zo'n geforceerde manier ten einde komt, dat gun je werkelijk niemand, maar ik denk dat ze over x aantal jaar wel zullen terugkijken en zien dat het de juiste beslissing was.
No amount of money ever bought a second of time.
  zondag 31 juli 2022 @ 23:55:15 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205518620
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 23:47 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Het is niet ongebruikelijk om iemand die hersendood is dood te verklaren en de behandeling te staken. En gezien we 4 maanden verder zijn is de kans uitermate klein dat er nog leven in zit (dat zullen artsen ook richting de rechters hebben beaamd neem ik aan). Het is heel begrijpelijk dat de ouders die realiteit niet onder ogen willen komen. Ik heb in een soortgelijke situatie gestaan, al was ik toen gelukkig te jong om de beslissing te moeten nemen. Maar ik ben niet jaloers op de gene die die beslissing wel moest nemen, dat moet één van de moeilijkste keuzes zijn die je in je leven maakt, zeker als het je eigen kind betreft.

Verschrikkelijk voor de ouders dat het op zo'n geforceerde manier ten einde komt, dat gun je werkelijk niemand, maar ik denk dat ze over x aantal jaar wel zullen terugkijken en zien dat het de juiste beslissing was.
Ik weet dat het niet ongebruikelijk is, maar in een land waar euthanasie zo'n dikke no-go is zou je van de artsen wat meer meevoelendheid met de ouders verwachten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 31 juli 2022 @ 23:57:08 #24
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_205518626
quote:

Zijn hersenen lopen nu via een drainage-buis weg, wat wil je redden? Het kindje is aan het afsterven.
  zondag 31 juli 2022 @ 23:59:05 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205518633
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 23:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Zijn hersenen lopen nu via een draineerbuis weg, wat wil je redden?
Er valt niets te redden, ik stel ook nergens dat er nog iets te redden valt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205518643
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 23:59 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dus dan stopt dit, ouders dienen goede begeleiding te krijgen en mogen de dagen danken dat ze nog aan het bed van hun zoon hebben kunnen zitten.
  maandag 1 augustus 2022 @ 01:24:01 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205518832
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 00:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dus dan stopt dit, ouders dienen goede begeleiding te krijgen en mogen de dagen danken dat ze nog aan het bed van hun zoon hebben kunnen zitten.
Juist ja, in een land waar euthanasie verboden is...
Er zijn zoveel mensen die niet te redden zijn, die uitzichtloos lijden, maar die mogen in het UK geen spuitje.

Het gaat me helemaal niet om wel of niet te redden, ik vind dit simpelweg een bizarre kwestie in een land waar euthanasie verboden is.
Kennelijk is het alleen maar verboden als de familie het wil, niet als de artsen het willen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205518989
Ik denk dat euthanasie wel iets anders is dan het staken van een behandeling als iemand hersendood is.

En om nu te stellen dat de artsen te weinig meevoelend zijn? :N

Verder ben ik het met je eens dat het niet oké is als euthanasie altijd een no go is. Maar als argument in deze zaak slaat het volgens mij nergens op.

[ Bericht 34% gewijzigd door Sumppi op 01-08-2022 06:57:48 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  maandag 1 augustus 2022 @ 07:01:06 #29
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_205519020
quote:

Eigenlijk zouden ze het dan zelf moeten betalen, kijken hoe ze er dan in staan? En dan legt het ook geen beslag op de algemene middelen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_205519072
En issie al dood?
U MAD?
  maandag 1 augustus 2022 @ 07:46:27 #31
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205519079
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 23:59 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hij is hersendood. Om voor een totaal irreele fantasie van de ouders die jongen dan maar nog een tijd een ziekenbed te laten bezetten is dure business.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_205519089
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 23:19 schreef superniger het volgende:
Is dit net als die Nouri van Ajax?
Nee, die leeft nog, weliswaar met een hersenbeschadiging, maar hij ademt zelfstandig en leeft.

Dit arme joch is hersendood, hij wordt kunstmatig in leven gehouden, zodra de apparatuur wegvalt, overlijdt hij.
Hersendood = dood ;(
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_205519179
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ak-vn-comite-voor-de

Ze gaan toch nog even kijken wat ze gaan doen om 11:00.
pi_205519408
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 08:17 schreef ootjekatootje het volgende:

Belachelijk. En puur omdat het om een kind gaat staan er weer mensen te roeptoeteren.
pi_205519569
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 07:01 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Eigenlijk zouden ze het dan zelf moeten betalen, kijken hoe ze er dan in staan? En dan legt het ook geen beslag op de algemene middelen.
Dat zou pas belachelijk zijn. Dit oordeel wordt gemaakt omdat het wordt geacht in het belang van het kind te zijn, mag ik hopen, en niet in het belang van de belastingbetaler.

Ik vind zelf dat een ieder die makkelijk oordeelt over deze kwestie onvoldoende intelligentie en empathie heeft om te begrijpen wat een verschrikkelijk dilemma dit moet zijn voor alle betrokkenen. Louis Theroux heeft een prachtige documentaire erover gemaakt, “Edge of life”. Net als je als kijker ervan overtuigd bent dat er te veel wordt gedaan om mensen in leven te houden terwijl er in feite geen hoop is, doet zich bij een patiënt een wonder voor. De artsen staan ervan versteld. Zo zie je maar: ook artsen kunnen ernaast zitten, ze zijn geen God. En het zal maar net jouw kind zijn voor wie toch nog hoop blijkt te zijn…

Ik heb zelf de keuze ooit meegemaakt, niet voor een kind maar voor mijn moeder. Ik heb de keuze niet zelf gemaakt, want de artsen gaven aan dat het niet mijn maar hun keuze was. Door een combinatie van factoren kon ik hun oordeel goed accepteren. De communicatie was prettig, artsen hadden al hun uiterste best gedaan om het leven van mijn moeder te redden en de medische omstandigheden van mijn moeder waren verschrikkelijk. Maar ik weet niet of ik hetzelfde op zou kunnen brengen als de omstandigheden anders waren, als het om mijn jonge kind ging, ik het idee had dat er hoop was, als ik het gevoel had dat er voor me werd besloten zonder rekening te houden met mijn wensen en indrukken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205519791
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 08:17 schreef ootjekatootje het volgende:

Belachelijk. Dat kind is helaas (al een tijdje) overleden. Hersendood is onomkeerbaar. Alleen de organen worden nog kunstmatig van bloed voorzien.

Wat willen ze er mee bereiken?
pi_205519824
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 07:42 schreef de_boswachter het volgende:
En issie al dood?
Ja, al sinds april. Dus ze hadden allang de stekker eruit moeten trekken.
pi_205520186
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 22:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Zoals ik het begrijp is die challenge iets wat vooral door de moeder aanhangig wordt gemaakt, maar dat alles wijst op een heuse zelfmoordpoging:
A. De challenge schijnt niet te bestaan, er is geen bewijs voor gevonden op TikTok.
B. Een challenge neem je op, dat is het hele doel ervan, echter is er bij Archie geen telefoon of opnameapparaat gevonden.
C. De jongen had al een geschiedenis met mentale problemen en depressies.

precies wat ik dacht. daarbij heeft hij zich opgehangen. het was niet even een zolang mogelijk je adem inhouden en kop onder water.

van C heb ik geen weet. niet verder in verdiept. hij was wel veel bezig met sport en had al een 6pack
mss dat er teveel druk op zijn leven werd gezet, maar dat is natuurlijk een grote gis van mij.

---------
gezin was/is wel gelovig trouwens. en de kerk bidt mee.
  maandag 1 augustus 2022 @ 12:35:27 #39
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_205521019
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 09:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat zou pas belachelijk zijn. Dit oordeel wordt gemaakt omdat het wordt geacht in het belang van het kind te zijn, mag ik hopen, en niet in het belang van de belastingbetaler.

Ik vind zelf dat een ieder die makkelijk oordeelt over deze kwestie onvoldoende intelligentie en empathie heeft om te begrijpen wat een verschrikkelijk dilemma dit moet zijn voor alle betrokkenen. Louis Theroux heeft een prachtige documentaire erover gemaakt, “Edge of life”. Net als je als kijker ervan overtuigd bent dat er te veel wordt gedaan om mensen in leven te houden terwijl er in feite geen hoop is, doet zich bij een patiënt een wonder voor. De artsen staan ervan versteld. Zo zie je maar: ook artsen kunnen ernaast zitten, ze zijn geen God. En het zal maar net jouw kind zijn voor wie toch nog hoop blijkt te zijn…

Ik heb zelf de keuze ooit meegemaakt, niet voor een kind maar voor mijn moeder. Ik heb de keuze niet zelf gemaakt, want de artsen gaven aan dat het niet mijn maar hun keuze was. Door een combinatie van factoren kon ik hun oordeel goed accepteren. De communicatie was prettig, artsen hadden al hun uiterste best gedaan om het leven van mijn moeder te redden en de medische omstandigheden van mijn moeder waren verschrikkelijk. Maar ik weet niet of ik hetzelfde op zou kunnen brengen als de omstandigheden anders waren, als het om mijn jonge kind ging, ik het idee had dat er hoop was, als ik het gevoel had dat er voor me werd besloten zonder rekening te houden met mijn wensen en indrukken.
Je hebt wel een punt hoor maar in dit geval zijn de hersens al in staat van ontbinding aan het geraken volgens de artsen.. dan is een wonder niet meer waarschijnlijk.
  maandag 1 augustus 2022 @ 12:43:20 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205521069
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 12:35 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Je hebt wel een punt hoor maar in dit geval zijn de hersens al in staat van ontbinding aan het geraken volgens de artsen.. dan is een wonder niet meer waarschijnlijk.
Je snapt dat het daar niet om gaat?
De taak van de artsen was dan te zorgen dat de ouders dat begrijpen, en zich niet blijven vastklampen aan het onmogelijke.

Al die energie die nu gestopt is in het eisen dat de stekker eruit mag hadden ze beter kunnen gebruiken de ouders te leren/overtuigen/laten zien dat het echt einde verhaal is.

En ze hadden die energie beter kunnen besteden aan euthanasie wetgeving, want het is echt te bizar voor woorden dat de ouders dit in feite niet hadden kunnen vragen omdat euthanasie daar strafbaar is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205521097
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 12:43 schreef Leandra het volgende:

[..]
De taak van de artsen was dan te zorgen dat de ouders dat begrijpen, en zich niet blijven vastklampen aan het onmogelijke.

Als je nu kijkt naar wat er gebeurt in de wereld, hoe mensen reageren op artsen en specialisten op hun vakgebied en knalhard ontkennen dat ze gelijk hebben, dan is het natuurlijk prima mogelijk dat die ouders het niet willen snappen. Op de duur kan geen enkele uitleg meer op tegen de gedachtes van een mens als die niet wil.
stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 1 augustus 2022 @ 12:47:31 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205521112
quote:

[..]

Al die energie die nu gestopt is in het eisen dat de stekker eruit mag hadden ze beter kunnen gebruiken de ouders te leren/overtuigen/laten zien dat het echt einde verhaal is.

En ze hadden die energie beter kunnen besteden aan euthanasie wetgeving, want het is echt te bizar voor woorden dat de ouders dit in feite niet hadden kunnen vragen omdat euthanasie daar strafbaar is.
Het uitzetten van life support is legaal in het VK.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 1 augustus 2022 @ 12:48:45 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205521124
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 12:45 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Als je nu kijkt naar wat er gebeurt in de wereld, hoe mensen reageren op artsen en specialisten op hun vakgebied en knalhard ontkennen dat ze gelijk hebben, dan is het natuurlijk prima mogelijk dat die ouders het niet willen snappen. Op de duur kan geen enkele uitleg meer op tegen de gedachtes van een mens als die niet wil.
Dat kan, maar dan nog is 4 maanden heel kort als het om je kind gaat.

Overigens: als de hersenen nu aan het ontbinden zijn dan volgt de rest vanzelf, hoe intens naar dat ook is, en dat de ouders daarmee dan geconfronteerd worden is het gevolg van dit niet (willen) snappen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 1 augustus 2022 @ 12:49:05 #44
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_205521128
quote:

[..]

Ik denk dat die ouders dat nooit zullen kunnen en dan moeten de artsen het wel doen.
  maandag 1 augustus 2022 @ 12:49:38 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205521138
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 12:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Het uitzetten van life support is legaal in het VK.
Ja, maar euthanasie niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 1 augustus 2022 @ 12:50:13 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205521140
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 12:49 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, maar euthanasie niet.
Daar gaat het hier toch niet over.
  maandag 1 augustus 2022 @ 12:52:43 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205521167
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 12:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Daar gaat het hier toch niet over.
Nee niet meer, maar ook dat moment zal er geweest of er in een ander geval zijn.

Het gaat om het principe; ouders mogen, als zij vinden dat een kind geen kwalitatief leven meer kan leiden als het uit een coma zou ontwaken niet om euthanasie vragen, maar artsen mogen voor ouders wel beslissen dat de stekker eruit gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 1 augustus 2022 @ 12:55:00 #48
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205521187
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 12:52 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee niet meer, maar ook dat moment zal er geweest of er in een ander geval zijn.

Het gaat om het principe; ouders mogen, als zij vinden dat een kind geen kwalitatief leven meer kan leiden als het uit een coma zou ontwaken niet om euthanasie vragen, maar artsen mogen voor ouders wel beslissen dat de stekker eruit gaat.
Ik zie niet in hoe dit relevant is in dit geval.
pi_205521198
God, wat lijkt me dat een verschrikkelijke situatie voor die ouders om in te zitten.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_205521207
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 12:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Artsen mogen 'beslissen' (zolang het medisch verdedigbaar is) dat HUN stekker eruitgaat. Die ouders mogen theoretisch gewoon doorgaan met het 'in leven' houden als ze de middelen daarvoor hebben.
pi_205521211
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 12:51 schreef suzi1 het volgende:
krachtpatsertje. moet blijven vechten

[ afbeelding ]
Waartegen? Hersendood zijn is onomkeerbaar.
  maandag 1 augustus 2022 @ 12:56:58 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205521213
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 12:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik zie niet in hoe dit relevant is in dit geval.
Dat maakt niet uit, ik vind het wel relevant.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 1 augustus 2022 @ 12:58:02 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205521226
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 12:56 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat maakt niet uit, ik vind het wel relevant.
pi_205521234
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 12:55 schreef tesssssssss het volgende:
God, wat lijkt me dat een verschrikkelijke situatie voor die ouders om in te zitten.
Dat uiteraard, je kan het die ouders ook moeilijk kwalijk nemen, het is een onmenselijke situatie.
pi_205521253
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 12:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Dat uiteraard, je kan het die ouders ook moeilijk kwalijk nemen, het is een onmenselijke situatie.
Dan hadden we onze medische kennis niet zover moeten ontwikkelen dan was Archie allang echt dood.
pi_205521273
Serieuze vraag: wat heb je aan een kloppend hart zonder een levend hersen?

En dat vraag ik dan met name aan de mensen die dit langer willen laten duren. Dus onder andere dat hof en/of VN-comité...

Niet aan de ouders, zij willen gewoon geen afscheid nemen, wat heel goed te begrijpen is.
pi_205521406
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 13:03 schreef YStec het volgende:

En dat vraag ik dan met name aan de mensen die dit langer willen laten duren. Dus onder andere dat hof en/of VN-comité...

Niet aan de ouders, zij willen gewoon geen afscheid nemen, wat heel goed te begrijpen is.
?

Het hof heeft gezegd dat het ziekenhuis de behandelingen mogen stoppen en het VN-comité heeft enkel gevraagd om uitstel terwijl ze er (snel) naar kijken, beide hebben totaal niet gezegd dat ze dit langer voort willen laten duren.
pi_205521419
quote:

Ik kan me voorstellen voor donatie van organen, maar dat is in deze situatie in aan de orden voor zover ik het begrijp.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_205521455
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 01:24 schreef Leandra het volgende:

[..]
Juist ja, in een land waar euthanasie verboden is...
Er zijn zoveel mensen die niet te redden zijn, die uitzichtloos lijden, maar die mogen in het UK geen spuitje.

Het gaat me helemaal niet om wel of niet te redden, ik vind dit simpelweg een bizarre kwestie in een land waar euthanasie verboden is.
Kennelijk is het alleen maar verboden als de familie het wil, niet als de artsen het willen.
Haha, ğast, dit is geen euthanasie. Dit gebeurt in iedere Amerikaanse staat.
  maandag 1 augustus 2022 @ 13:24:58 #60
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205521458
quote:

[..]
Dus dan stopt dit, ouders dienen goede begeleiding te krijgen
Maar die krijgen ze niet. Ze krijgen een brief met ,,morgen trekken we de stekker eruit en gaan we over tot de orde van de dag".

Geef die mensen dan in ieder geval voldoende tijd om zich te kunnen voorbereiden en normaal afscheid te kunnen nemen.
pi_205521465
quote:

Een hersen?
pi_205521479
quote:

[..]

En hoe veel langer moeten die artsen in jouw ogen blijven proberen om die ouders te overtuigen dat hun kind al hersendood is en dat herstel uitgesloten is?
pi_205521513
Maar Archie leeft nu toch nog?
pi_205521523
@Leandra

En wanneer ouders/patiënten dan zelf de laatste beslissing hebben over of een behandeling door moet blijven gaan of niet, hoe gaat dat werken op andere vlakken?

Denk aan bv uitbehandelde kankerpatiënten. Kunnen die dan ook extra behandeling afdwingen wanneer elke medische expert aangeeft dat dat zinloos is? Of zelfs aan iemand die het ziekenhuiseten zo lekker vindt en niet meer naar het eten van zijn vrouw terug wilt? Of iemand die liever in het ziekenhuis blijft dan erbuiten weer dakloos te zijn?
pi_205521526
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 13:32 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Maar Archie leeft nu toch nog?
Nee.
  Redactie Sport maandag 1 augustus 2022 @ 13:37:17 #66
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205521539
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 13:34 schreef probeer het volgende:

[..]
Nee.
Behandeling wordt toch pas om 1500 gestaakt?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_205521548
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 13:37 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Behandeling wordt toch pas om 1500 gestaakt?
Kan best. Hij is al hersendood, dus dood.
pi_205521565
Wat is dat in vredesnaam voor een achterlijke challenge geweest dan?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Spellchecker maandag 1 augustus 2022 @ 13:43:02 #69
197773 crew  maily
pi_205521582
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 13:40 schreef Hathor het volgende:
Wat is dat in vredesnaam voor een achterlijke challenge geweest dan?
https://nos.nl/artikel/24(...)archie-12-te-stoppen

onderaan
  maandag 1 augustus 2022 @ 13:45:48 #70
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205521609
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 13:38 schreef probeer het volgende:

[..]
Een rechter heeft dit vorige maand beslist.

quote:
A judge has ruled that a 12-year-old boy with catastrophic brain damage is dead and that his treatment can stop.

[..]

In a written ruling, the judge said: “I find that Archie died at noon on 31 May 2022, which was shortly after the MRI scans taken that day. I find that irreversible cessation of brain stem function has been conclusively established.

https://www.theguardian.c(...)d-is-brain-stem-dead
  Redactie Sport maandag 1 augustus 2022 @ 13:46:30 #71
pi_205521617
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 13:38 schreef probeer het volgende:

[..]
Ah ja, leuk weer allen.
Je snapt heel goed wat er bedoeld wordt, maar moet even pronken met je kennis van de definitie over de rug van deze jongen.
pi_205521659
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 13:46 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ah ja, leuk weer allen.
Je snapt heel goed wat er bedoeld wordt, maar moet even pronken met je kennis van de definitie over de rug van deze jongen.
pi_205521662
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 13:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Een rechter heeft dit vorige maand beslist.
[..]
https://www.theguardian.c(...)d-is-brain-stem-dead
Duidelijk.
pi_205521859
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 13:46 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ah ja, leuk weer allen.
Technisch gezien, heb je alleen wat aan je rug, als je daadwerkelijk leeft.
Je kan het oneens zijn met de manier waarop hij dit zei, maar hij heeft wel gelijk, de knul is al dood (en wordt alleen in leven gehouden door apparatuur).
  Redactie Sport maandag 1 augustus 2022 @ 14:22:21 #75
pi_205521933
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 14:11 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]
Technisch gezien, heb je alleen wat aan je rug, als je daadwerkelijk leeft.
Je kan het oneens zijn met de manier waarop hij dit zei, maar hij heeft wel gelijk, de knul is al dood (en wordt alleen in leven gehouden door apparatuur).
Oh ik ben het er ook niet mee oneens, het gaat er meer om dat hij hier een beetje op een kinderachtige manier met de vraag of die jongen nog in coma wordt gehouden omgaat.
  maandag 1 augustus 2022 @ 14:26:43 #76
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205521959
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 14:22 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Oh ik ben het er ook niet mee oneens, het gaat er meer om dat hij hier een beetje op een kinderachtige manier met de vraag of die jongen nog in coma wordt gehouden omgaat.
Hij ligt niet in coma.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Redactie Sport maandag 1 augustus 2022 @ 14:29:47 #77
pi_205521977
quote:
7s.gif Op maandag 1 augustus 2022 14:26 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Hij ligt niet in coma.
Oh ja, klopt, Mea culpa. Kon even het juiste woord niet vinden.

“In zijn hersendode status” of whatever. Enfin, doet verder niets af aan zijn punt.
pi_205522041
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 13:24 schreef Zelva het volgende:

[..]
Maar die krijgen ze niet. Ze krijgen een brief met ,,morgen trekken we de stekker eruit en gaan we over tot de orde van de dag".

Geef die mensen dan in ieder geval voldoende tijd om zich te kunnen voorbereiden en normaal afscheid te kunnen nemen.
4 maanden al hoeveel meer tijd hebben ze nog nodig?
pi_205522091
quote:

[..]
Hij leeft dus nog.
  Redactie Sport maandag 1 augustus 2022 @ 15:07:27 #80
pi_205522247
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 14:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Hij leeft dus nog.
Nouja, op dit moment zou de stekker eruit getrokken worden. Sneu verhaal blijft het. Debielen die zo'n challenge verzonnen hebben ook.
pi_205522262
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 15:07 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nouja, op dit moment zou de stekker eruit getrokken worden. Sneu verhaal blijft het. Debielen die zo'n challenge verzonnen hebben ook.
Laatste bericht is dit:

quote:
Stopzetten behandeling hersendode Archie (12) onzeker
Dus volgens mij is de stekker er nog niet uit.
pi_205522318
quote:

[..]
Ze mogen de dagen danken. :')
Go hard or go home
pi_205522335
quote:

[..]
Er was geen challenge, dat heeft zijn moeder verzonnen, zie de andere posts hierover, hij heeft gewoon zelfmoord gepleegd maar het is blijkbaar onaanvaardbaar voor de moeder om dat te accepteren dus hangt ze een verhaal op waardoor ze iemand anders de schuld kan geven
pi_205522338
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 15:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Er was geen challenge, dat heeft zijn moeder verzonnen, zie de andere posts hierover, hij heeft gewoon zelfmoord gepleegd maar het is blijkbaar onaanvaardbaar voor de moeder om dat te accepteren dus hangt ze een verhaal op waardoor ze iemand anders de schuld kan geven
Is dat echt zo? :') Tering.
  maandag 1 augustus 2022 @ 15:23:55 #85
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205522367
quote:

[..]
Ze zijn momenteel in afwachting van de uitspraak van het bezwaar, die wordt na 15 uur (lokale tijd, dus 16 uur bij ons) verwacht.
KuikenGuppy
pi_205522368
Er staat dan ook, denkt de moeder. Daarmee geeft ze toch aan dat ze er niet zeker van is en ik denk vooral dat ze dat hoopt want hoe kut als je kind op 12 jarige al zelfmoord pleegt en je hebt niks kunnen doen om dat te voorkomen. Niet te verteren, lijkt me dat. Misschien is dat geloof wel haar overlevingsstrategie. Ik kan me dat wel indenken.
Go hard or go home
pi_205522380
Triest verhaal, links of rechtsom.
  maandag 1 augustus 2022 @ 15:26:22 #88
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205522385
quote:

[..]
Die beweringen over depressie en ‘mental health’ problemen worden door één user genoemd, zonder bron.
pi_205522694
quote:

[..]

Je denkt niet dat de artsen zich daar wel voor hebben ingezet? Uitleg hebben gegeven over wat er met hun zoon aan de hand is en waarom ze de behandeling willen staken? Ben het geheel met Claudia eens dat het een hels dilemma is, maar niet met wat volgens mij jouw aannames zijn.

En prima als er gekeken wordt naar wetgeving (graag!), maar daar gaat het in dit geval helemaal niet om. Er is geen sprake van euthanasie.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  maandag 1 augustus 2022 @ 17:16:41 #90
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205523142
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 15:23 schreef Burdie het volgende:

[..]
Ze zijn momenteel in afwachting van de uitspraak van het bezwaar, die wordt na 15 uur (lokale tijd, dus 16 uur bij ons) verwacht.
Heeft wat langer geduurd, maar de rechtbank heeft zojuist geoordeeld dat de behandeling na morgen 12pm niet langer hoeft te worden voortgezet.
KuikenGuppy
pi_205523308
quote:

[..]
Ik kan er niets aan doen dat jij het allemaal niet zo snapt.

Er werd mij door een user gevraagd of die jongen nog leeft. Ik antwoordde "Nee".
  Redactie Sport maandag 1 augustus 2022 @ 17:50:04 #92
pi_205523337
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 17:45 schreef probeer het volgende:

[..]

Die jongen is dood.
Ik kan er niets aan doen dat jij niet op een normale manier kan reageren en belerend 'grappig/gevat' moet doen.
pi_205523352
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 17:16 schreef Burdie het volgende:

[..]
Heeft wat langer geduurd, maar de rechtbank heeft zojuist geoordeeld dat de behandeling na morgen 12pm niet langer hoeft te worden voortgezet.
Een juist oordeel, denk ik, maar wat pijnlijk dat rechters hierover hebben moeten oordelen en het geen gezamenlijk besluit is geweest van een medisch team met de ouders. ;(
  maandag 1 augustus 2022 @ 17:55:31 #94
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205523360
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 17:45 schreef probeer het volgende:

[..]

Er werd mij door een user gevraagd of die jongen nog leeft. Ik antwoordde "Nee".
Het is wel een beetje flauw, hoor.

Je begrijpt dat er hier nog de fase is dat er al wel hersendood is vastgesteld, maar dat machines het lichaam nog in leven houden. De vraag, overigens niet specifiek aan jou gesteld, was logischerwijs of de stekker er inmiddels al uit was getrokken (zie tt). En het antwoord daarop was en is nog altijd: nee.
pi_205523366
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 17:53 schreef Sumppi het volgende:

[..]
Een juist oordeel, denk ik, maar wat pijnlijk dat rechters hierover hebben moeten oordelen en het geen gezamenlijk besluit is geweest van een medisch team met de ouders. ;(
Ğast, hem in leven houden slaat nergens op.
pi_205523369
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 17:50 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik kan er niets aan doen dat jij niet op een normale manier kan reageren en belerend 'grappig/gevat' moet doen.
Er werd mij gevraagd of die jongen nog leefde. Ik antwoordde met nee. Heeft de behandeling verder weinig mee te maken.

quote:
Dat jij dit als grappig leest ligt toch helemaal bij jou. Ik gaf simpelweg een eenduidig antwoord. Eentje waar je blijkbaar aardig wat moeite mee hebt om te begrijpen.
  Redactie Sport maandag 1 augustus 2022 @ 17:57:43 #97
pi_205523374
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 17:16 schreef Burdie het volgende:

[..]
Hoewel heel pijnlijk, wel een juist besluit. Wel ontzettend vervelend dat de ouders daar nog altijd niet mee kunnen leven en de boel hebben gefrustreerd in wat een medisch kansloze zaak is. :{
pi_205523383
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 17:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Het is wel een beetje flauw, hoor.

Je begrijpt dat er hier nog de fase is dat er al wel hersendood is vastgesteld, maar dat machines het lichaam nog in leven houden.
Ja, ik begrijp dat verschil ja. Blijkbaar heeft mexicanobakker daar moeite mee, en loopt hij nu te zeiken over mijn antwoord.

quote:
De vraag, overigens niet specifiek aan jou gesteld, was logischerwijs of de stekker er inmiddels al uit was getrokken (zie tt). En het antwoord daarop was en is nog altijd: nee.
De zeer duidelijke vraag waarop ik antwoordde ging over of hij nog leefde of niet. Niet over of hij nog behandeld werd.
  maandag 1 augustus 2022 @ 18:00:50 #99
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205523394
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 17:58 schreef probeer het volgende:

[..]
Ja, ik begrijp dat verschil ja. Blijkbaar heeft mexicanobakker daar moeite mee, en loopt hij nu te zeiken over mijn antwoord.
[..]
De zeer duidelijke vraag waarop ik antwoordde ging over of hij nog leefde of niet.
Het correcte antwoord was geweest: ‘hij is hersendood verklaard, maar hij zit nog wel vast aan machines die hem in leven houden”.

Echt, je bent gewoon aan het etteren. Kap daar eens mee.
  maandag 1 augustus 2022 @ 18:02:06 #100
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205523402
Hof van beroep wijst verzoek af: artsen mogen behandeling hersendode Archie (12) stoppen

https://www.telegraaf.nl/(...)de-archie-12-stoppen
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_205523417
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 18:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Het correcte antwoord was geweest: ‘hij is hersendood verklaard, maar hij zit nog wel vast aan machines die hem in leven houden”.
Nee. Hersendood is dood. Dus niet 'in leven gehouden'. Machines pompen bloed rond en zuurstof naar binnen. Dat is niet 'in leven gehouden worden'. Dat is 'aan machines liggen'. Hooguit 'aan machines liggen die bepaalde lichaamsfuncties gaande houden'. Niet 'in leven houden'.

quote:
Echt, je bent gewoon aan het etteren. Kap daar eens mee.
Goh, dat vind ik nou van Mexicanobakker. En nu ook van jou. Kap daar eens mee. Of werkt dat dan toch weer niet zo?
  maandag 1 augustus 2022 @ 18:06:51 #102
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205523427
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 18:04 schreef probeer het volgende:

[..]
Nee. Hersendood is dood. Dus niet 'in leven gehouden'. Machines pompen bloed rond en zuurstof naar binnen. Dat is niet 'in leven gehouden worden'. Dat is 'aan machines liggen'.
[..]
Goh, dat vind ik nou van Mexicanobakker. En nu ook van jou. Kap daar eens mee. Of werkt dat dan toch weer niet zo?
Gast, wat is jouw probleem. Godsamme, zeg.
pi_205523442
Sommige users in dit topic zijn ook hersendood.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#superniger2020
  maandag 1 augustus 2022 @ 18:09:45 #104
40566 Ericr
Livewrong
pi_205523451
Echt hersendood is zombie mode. Je kan hersendood verklaard worden met een minieme kans op herstel maar hersendood met afstervende hersendelen geeft nul kans op herstel.

Lewis Roberts werd vorig jaar hersendood verklaard maar is inmiddels herstellende. Alleen is Roberts nooit in de staat geweest zoals Archie nu.
pi_205523452
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 18:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Momenteel? Jouw achterlijke gezeik. Rechters en medici zeggen dat die jongen dood is. Maar wanneer ik hier benoem dat hij dood is, komt er gezeik over 'grappig proberen te doen' en 'ja maar machines'? Rot eens even snel op met die onzin.

Als je zo'n moeite met mijn posts hebt negeer je ze maar.

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 01-08-2022 18:15:35 ]
pi_205523483
quote:

[..]
Heb je hier een bron voor, als ik dit google kom ik dit namelijk niet tegen.
Overigens is zelfmoord op die leeftijd echt behoorlijk uitzonderlijk.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205523497
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 17:56 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Ğast, hem in leven houden slaat nergens op.
Daarom zeg ik ook dat het wat mij betreft een juist oordeel is.
pi_205523666
Het oordeel is geweest, de stekker mag eruit.

https://www.ad.nl/buitenl(...)zet-worden~a7a23772/
  maandag 1 augustus 2022 @ 18:45:55 #109
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_205523678
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 18:43 schreef ootjekatootje het volgende:
Het oordeel is geweest, de stekker mag eruit.

https://www.ad.nl/buitenl(...)zet-worden~a7a23772/
Dat wisten we nog niet :+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_205524048
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 18:45 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Dat wisten we nog niet :+
het zou eigenlijk vandaag zijn, nu is het een dag later
pi_205524392
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 19:38 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
het zou eigenlijk vandaag zijn, nu is het een dag later
Ik moet er niet aan denken hoe dat morgen gaat met die ouders erbij.

Verschrikkelijk. Ik heb die moeder net nog op het nieuws gezien, die gelooft gewoon echt dat haar zoon elk moment wakker kan worden.
pi_205524508
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 20:29 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Verschrikkelijk. Ik heb die moeder net nog op het nieuws gezien, die gelooft gewoon echt dat haar zoon elk moment wakker kan worden.
lastig, een verstoorde relatie met het ziekenhuis, je weet dat je kind stopt met leven, een nachtmerrie scenario

Aan de andere kant, als iemand echt hersendood is, wat hier het geval is, is het onnodig bezet houden van een IC bed ook gewoon een ding wat eigenlijk ook niet kan qua kosten en beschikbaarheid
pi_205524530
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 20:39 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
lastig, een verstoorde relatie met het ziekenhuis, je weet dat je kind stopt met leven, een nachtmerrie scenario

Aan de andere kant, als iemand echt hersendood is, wat hier het geval is, is het onnodig bezet houden van een IC bed ook gewoon een ding wat eigenlijk ook niet kan qua kosten en beschikbaarheid
Dat is precies wat ze daarnet in het nieuws zeiden.

Maar die moeder kan het gewoon niet geloven. Die is helemaal in ontkenning.

Maar ik weet eigenlijk ook niet of ik zelf zoiets zou kunnen bij mijn eigen kind.

Nee, hoor.
  maandag 1 augustus 2022 @ 20:43:29 #114
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205524556
Intens trieste situatie. Het zal je zoon maar zijn. Of je patiënt. Er zijn alleen maar verliezers.

:'(
Resistance is futile.
pi_205524624
quote:
9s.gif Op maandag 1 augustus 2022 20:43 schreef Seven. het volgende:
Intens trieste situatie. Het zal je zoon maar zijn. Of je patiënt. Er zijn alleen maar verliezers.

:'(
cru om te zeggen, er kunnen ook winnaars zijn, een hersendoden is bij uitstek geschikt als orgaan donor
  maandag 1 augustus 2022 @ 21:06:02 #116
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205524851
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 20:48 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
cru om te zeggen, er kunnen ook winnaars zijn, een hersendoden is bij uitstek geschikt als orgaan donor
Ja, dat is wel zo. Maar ik denk niet dat de ouders dat willen.
Resistance is futile.
pi_205524945
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 20:43 schreef de_boswachter het volgende:
Kan de situatie vanuit hier niet beoordelen dus heb hier geen mening over.
onzin
pi_205525357
Schandalig dat ze dit zo lang kunnen rekken. Met die machines zou iemand misschien gered kunnen worden die nog wel kans van leven had. Maar goed tegenwoordig leven we in een wereld waar je alles en iedereen in twijfel mag trekken blijkbaar. Volgens stap is naar de rechter stappen als de lijkschouwer zegt hij is dood...
Facts don't care about your feelings
pi_205525671
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 20:29 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Die moeder is wel flink de weg kwijt ja.
pi_205525680
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 18:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je hebt het tegen Probeer. Die wordt altijd emotioneel als iets hem niet aanstaat.
pi_205525697
Overigens klopt de TT niet, Archie is al dood, al een tijdje zelfs. De rechter stelde vast dat hij op 31 mei is overleden.
pi_205525708
RIP jongetje, maar fijn dat we eindelijk van het mediacircus af zijn.
  Spellchecker maandag 1 augustus 2022 @ 22:37:46 #123
197773 crew  maily
pi_205525805
quote:
15s.gif Op maandag 1 augustus 2022 22:27 schreef kataklysm het volgende:
RIP jongetje, maar fijn dat we eindelijk van het mediacircus af zijn.
Dat circus duurt nog wel even hoor ...
pi_205526284
Ik scrolde net effe door de reacties op een Facebook-bericht hierover. Allemachtig wat zijn sommige mensen dom. Maar dan ook echt zwakbegaafd. Met name die huisvrouwen van een jaar of vijftig. Halen hersendood en coma door elkaar en kunnen geen enkel woord van zes letters of meer goed spellen.
pi_205528996
Nu zijn ze weer naar het Supreme Court gegaan. Tsja
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:18:09 #126
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205529527
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 14:07 schreef Pleun2011 het volgende:
Nu zijn ze weer naar het Supreme Court gegaan. Tsja
Ik snap wel dat die ouders tot het laatste moment door blijven vechten.
KuikenGuppy
  roze dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:35:45 #127
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_205529694
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 15:18 schreef Burdie het volgende:

[..]
Het is klaar. Wat wil je doen tegen dit.
quote:
Parts of his decaying brain have dropped down his spine and are sitting at his lumbar region
Your beauty never ever scared me.
pi_205529749
quote:

[..]
Ik niet, het is triest maar ook ziekelijk

Ontelbare mensen zijn hen (helaas) voorgegaan en hebben de stekker uit de beademing van een dierbare moeten trekken die hersendood was. Dat werd geen mediacircus. Wat maakt deze mensen dan zo speciaal? Niets
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:45:08 #129
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205529760
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 22:37 schreef maily het volgende:

[..]
Dat circus duurt nog wel even hoor ...
Doet me bijna denken aan het mediacircus rondom die lama met covid. Alleen is dit veel pijnlijker.
  roze dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:46:43 #130
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_205529775
Op Reddit komt trouwens zelfmoord wel vaker voorbij en het klinkt best aannemelijk ook. TikTok heeft schijnbaar zelf ook gezegd dat er helemaal geen populaire challenge was met dit en het feit dat er niks is opgenomen (ook geen telefoon of camera in de buurt van het lichaam ofzo) is vreemd als je dit doet voor een online filmpje.

Media neemt over wat moeder zegt en dat was dat het een challenge geweest zou zijn en daarom lees je er dus verder niks over. Sowieso gaat zo'n gelovige familie echt niet zeggen dat het zelfmoord was.
pi_205529782
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 15:43 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ontelbare mensen zijn hen (helaas) voorgegaan en hebben de stekker uit de beademing van een dierbare moeten trekken die hersendood was. Dat werd geen mediacircus. Wat maakt deze mensen dan zo speciaal? Niets
Ziekelijk? Hoedan?

Ik kan me heel goed voorstellen dat ze alles in het werk willen stellen om hun kind niet op te hoeven geven, ook al zijn de prognoses slecht. Het is hun kind.
pi_205529789
quote:

[..]
Vechten voor wat? Een leeg omhulsel? Hij is al dood Een deel van de hersenen is al verteerd. Ja het is pijnlijk en moeilijk. Maar geef hem een waardig afscheid en start met verwerken.
pi_205529793
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 15:47 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ziekelijk? Hoedan?

Ik kan me heel goed voorstellen dat ze alles in het werk willen stellen om hun kind niet op te hoeven geven, ook al zijn de prognoses slecht. Het is hun kind.
Er is geen prognose die slecht is..hij is dood. Allang. Zijn hersenen lopen langzaam een drainage buis is
pi_205529795
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 15:47 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ziekelijk? Hoedan?

Ziekelijk in de zin van het totaal negeren van wat artsen zeggen en het waanbeeld hebben dat hun kind nog beter kan worden dan dit.
  roze dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:50:43 #135
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_205529801
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 15:49 schreef alopio het volgende:

[..]
Er is geen prognose die slecht is..hij is dood. Allang. Zijn hersenen lopen langzaam een drainage buis is
Hij was 31 mei al dood.
pi_205529803
nou ja, ik snap het wel dat je er de stekker nog niet uit zou willen. zeker als hij nog licht in je hand geknepen heeft.
maar het zou ook naar zijn om hem als plantje in een bed te laten liggen.

dat is wrm ik ook niet zou willen dat een naaste van mij hersendood zou zijn en aan de apparaten om daarna zsm organen te kunnen doneren. voor mijn gevoel is die persoon dan nog niet dood.
pi_205529811
stom trouwens dat mijn reply eerder is verwijderd met een foto waarop archie te zien was. snap de reden niet
iemand die niet doorhad dat het om archie zelf ging zeker.
pi_205529824
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 15:43 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Leuk blank jochie, geen lelijke moeder, doet het goed in de media. Raadsel opgelost.

Verder zitten er bij de ouders wat organisaties achter die de weg weten in de media:

quote:
Archie’s parents have been supported by the Christian Legal Centre, who were also involved in Alfie’s case, in which Mr Justice Hayden described Pavel Stroilov, the centre law student representing Alfie’s parents, as a “fanatical and deluded young man” whose submissions to the court were “littered with vituperation and bile” that was “inconsistent with the real interests of the parents’ case”.

Stroilov was behind the attempt by Alfie’s parents to pursue a private prosecution for murder against three Alder Hey doctors. Archie’s mother has referred to the withdrawal of life support as a “choreographed execution”. Bruno Quintavalle, a barrister who has been involved in Alfie’s and Archie’s cases, was a leader of anti-abortion group ProLife Alliance and previously brought a case in his own name challenging cell cloning.

https://www.theguardian.c(...)in-cases-of-children
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:58:28 #139
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205529849
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 15:46 schreef Ama het volgende:
Op Reddit komt trouwens zelfmoord wel vaker voorbij en het klinkt best aannemelijk ook. TikTok heeft schijnbaar zelf ook gezegd dat er helemaal geen populaire challenge was met dit en het feit dat er niks is opgenomen (ook geen telefoon of camera in de buurt van het lichaam ofzo) is vreemd als je dit doet voor een online filmpje.

Media neemt over wat moeder zegt en dat was dat het een challenge geweest zou zijn en daarom lees je er dus verder niks over. Sowieso gaat zo'n gelovige familie echt niet zeggen dat het zelfmoord was.
Verwijzen ze op Reddit ook naar bronnen, of is het allemaal speculatie?
pi_205529877
moeder Denkt dat hij meedeed aan de black out challenge. daar is verder niks over te vinden.
het zal ook niet de eerste 12jarige zijn die aan zm doet.
of het dat is weten we natuurlijk niet, maar dat moeder naar antw zoekt is niet vreemd.
alleen wordt het te duidelijk opgenomen in het nieuws alsof het daadwerkelijk die challenge was
wij weten niet wat hij om zijn strot had zitten.
pi_205530033
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 15:51 schreef suzi1 het volgende:
nou ja, ik snap het wel dat je er de stekker nog niet uit zou willen. zeker als hij nog licht in je hand geknepen heeft.
maar het zou ook naar zijn om hem als plantje in een bed te laten liggen.

dat is wrm ik ook niet zou willen dat een naaste van mij hersendood zou zijn en aan de apparaten om daarna zsm organen te kunnen doneren. voor mijn gevoel is die persoon dan nog niet dood.
Dat knijpen waarschijnlijk gewoon een samentrekking van spieren, niet “bewust”

En hij is zelfs geen plantje meer. Hij is dood.
pi_205530035
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 15:50 schreef Ama het volgende:

[..]
Hij was 31 mei al dood.
Correct ja
pi_205530051
Wij kunnen vanaf hier heel makkelijk (maar realistisch) praten. Wij hebben geen band met dat kind, laat staan een emotionele. Je kan die ouders niet kwalijk nemen dat ze alles uit de kast willen trekken om hun kind maar niet kwijt te hoeven raken.
pi_205530135
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 16:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wij kunnen vanaf hier heel makkelijk (maar realistisch) praten. Wij hebben geen band met dat kind, laat staan een emotionele. Je kan die ouders niet kwalijk nemen dat ze alles uit de kast willen trekken om hun kind maar niet kwijt te hoeven raken.
Ze zijn dat kind al kwijt…
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:50:15 #145
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205530228
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 16:37 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Ze zijn dat kind al kwijt…
Zo lang zijn lichaam "werkt", is er kans op een wonder. Ook al is die kans feitelijk nihil, stekker eruit = definitief accepteren dat het voorbij is.
KuikenGuppy
pi_205530248
Issie inmiddels al dood?
U MAD?
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:52:23 #147
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205530253
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 16:51 schreef de_boswachter het volgende:
Issie inmiddels al dood?
Daar zijn de meningen over verdeeld.
KuikenGuppy
pi_205530265
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 16:50 schreef Burdie het volgende:

[..]
Zo lang zijn lichaam "werkt", is er kans op een wonder. Ook al is die kans feitelijk nihil, stekker eruit = definitief accepteren dat het voorbij is.
Er is geen kans op een wonder, als (een deel) van je hersens ergens achter je longen liggen ben je dood. Geen wonder, niks nihil
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:58:22 #149
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205530294
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 16:53 schreef alopio het volgende:

[..]
Er is geen kans op een wonder, als (een deel) van je hersens ergens achter je longen liggen ben je dood. Geen wonder, niks nihil
Jij gelooft niet in wonderen, zijn moeder wel.
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:58:51 #150
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205530297
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 16:53 schreef alopio het volgende:

[..]
Dat snap ik (dat van die hersens wist overigens tot een paar minuten geleden niet) maar die ouders zullen er waarschijnlijk iets minder nuchter/realistisch in staan.
KuikenGuppy
pi_205530335
quote:
Issie inmiddels al dood?
Nee. Weer een aanvechting.
pi_205530416
quote:
Issie inmiddels al dood?
Ja al heel lang
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 17:16:09 #153
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_205530418
Gelovig mijn reet. Hij is pas gedoopt toen hij al aan de beademing lag.

https://aleteia.org/2022/(...)boy-fights-for-life/
[twitter]https://twitter.com/FlopsyPickle/status/1554460389722710020
[/twitter]
En elders zie ik gespeculeerd worden over een stripper verleden van mams.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_205530432
quote:

[..]
Wonderen kunnen alleen met de stekker erin?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205530433
quote:

[..]
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 16:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]
En daarom is het maar goed dat iemand anders (de rechter dus) een rationele beslissing maakt.
pi_205530442
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 16:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Precies. Blijkbaar is enig inlevingsvermogen bij sommigen ver te zoeken.
pi_205530446
Ik ben benieuwd wat de ouders doen als ze de factuur krijgen van het ziekenhuis vanaf de dag dat de rechter de uitspraak deed dat de stekker eruit mag
  Spellchecker dinsdag 2 augustus 2022 @ 17:22:23 #158
197773 crew  maily
pi_205530452
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 17:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik ben benieuwd wat de ouders doen als ze de factuur krijgen van het ziekenhuis vanaf de dag dat de rechter de uitspraak deed dat de stekker eruit mag
Naar Oprah. Ofzo.
pi_205530453
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 17:20 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Wonderen zijn er ook zonder stekker
pi_205530458
quote:
Een crowdfunding starten natuurlijk.
pi_205530466
hij hing dus aan iets in het trappengat,
zo heb ik het flauwvalspel iig nooit gespeeld (geen tt challenge ofzo hoor, toen bestond inet nog niet)
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 17:24:52 #162
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205530469
quote:
NHS.
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 17:26:09 #163
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205530482
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 17:19 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
[..]
En daarom is het maar goed dat iemand anders (de rechter dus) een rationele beslissing maakt.
En mag je hopen dat de mensen die hierover in contact staan met de ouders wel over de nodige empathie beschikken.
pi_205530646
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 17:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ja al heel lang
Ja dat kennen we nu wel. Maar hebben ze de stekker uit het stopcontact getrokken???
U MAD?
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 17:56:58 #165
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205530729
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 17:47 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Ja dat kennen we nu wel. Maar hebben ze de stekker uit het stopcontact getrokken???
Neen.
KuikenGuppy
pi_205530810
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 17:20 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Enige intelligentie en compassie ontbreekt anders ook bij de ouders imho.
Als je weet dat je kind lijdt, en blijft lijden als hij aan de apparatuur blijft (want het is ze zeker weten al tig keer heel duidelijk uitgelegd dat hij nooit meer wakker wordt, en nu al zo goed als dood is), en ervoor kiest om je zo goed als dode kind bij je te willen houden, voor JOU, en alleen voor JOU, willens en wetens, dan vind ik dat je een behoorlijk egoïstische klootzak bent.

Het kind laten gaan, hoe pijnlijk ook, hoort ook bij het leven. Je kiest op dat moment 100% voor het welzijn van je kind, en als dit betekent dat het beter is om de apparatuur af te koppelen en waardig afscheid te nemen, dan doe je dat als ouders zijnde, VOOR JE KIND (en uiteindelijk ook voor jezelf).
pi_205530853
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 18:05 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]
Als je weet dat je kind lijdt, en blijft lijden als hij aan de apparatuur blijft (want het is ze zeker weten al tig keer heel duidelijk uitgelegd dat hij nooit meer wakker wordt, en nu al zo goed als dood is), en ervoor kiest om je zo goed als dode kind bij je te willen houden, voor JOU, en alleen voor JOU, willens en wetens, dan vind ik dat je een behoorlijk egoïstische klootzak bent.

Het kind laten gaan, hoe pijnlijk ook, hoort ook bij het leven. Je kiest op dat moment 100% voor het welzijn van je kind, en als dit betekent dat het beter is om de apparatuur af te koppelen en waardig afscheid te nemen, dan doe je dat als ouders zijnde, VOOR JE KIND (en uiteindelijk ook voor jezelf).
Je hebt gelijk hoor, maar wij kunnen ons onmogelijk verplaatsen in de ouders. Waarschijnlijk zien zij dit compleet anders.
pi_205530901
@Sunshine1982: dit besef ik me, en ik kan me ook absoluut niet verplaatsen in de ouders, dit is onmogelijk als je dit niet zelf hebt meegemaakt, en het lijkt me intens verdrietig en vreselijk.
Alleen waar deze ouders nu mee bezig zijn, overstijgt alle logica en zelfs menselijkheid, ze doen dit nu puur voor zichzelf, en dat gaat mij te ver. Hun kind lijdt op deze manier, daar mogen zij zich ook best bewust van zijn (en ik vermoed dat dit bewustzijn bij hen ontbreekt, wellicht door intens verdriet, maar dat maakt hun acties niet oke).
pi_205530903
quote:

[..]

Ik hoop ook dat er een keuze (mits nog mogelijk) is gemaakt dat er nog kans is om andere te helpen met organen. Dat lijkt me als ouder wel een mooi gebaar dat iemand een kans krijgt om te leven.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_205530909
Het is klaar.

Brits Hooggerechtshof wijst beroep van ouders hersendode Archie (12) af: juridische strijd afgelopen
Het Britse Hooggerechtshof heeft besloten zich niet uit spreken over het lot van Archie Battersbee, de Britse hersendode 12-jarige jongen wiens behandeling dokters willen stopzetten. Daarmee zijn alle juridische middelen opgebruikt, schrijft ‘The Guardian’.

https://www.hln.be/buiten(...)afgelopen~a75bf0498/
pi_205530953
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 18:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het is klaar.

Brits Hooggerechtshof wijst beroep van ouders hersendode Archie (12) af: juridische strijd afgelopen
Het Britse Hooggerechtshof heeft besloten zich niet uit spreken over het lot van Archie Battersbee, de Britse hersendode 12-jarige jongen wiens behandeling dokters willen stopzetten. Daarmee zijn alle juridische middelen opgebruikt, schrijft ‘The Guardian’.

https://www.hln.be/buiten(...)afgelopen~a75bf0498/
Mooizo! Want de dood hoort ook gewoon bij het leven en als iemand een mensonwaardig leven in het vooruitzicht heeft is het beter dat maar zo snel mogelijk ophoud. Hoe erg ook voor de familie, maar persoonlijk zie ik het alleen maar als een vorm van egoïsme om een mens in zo'n staat in leven te houden.
pi_205531078
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 15:53 schreef suzi1 het volgende:
stom trouwens dat mijn reply eerder is verwijderd met een foto waarop archie te zien was. snap de reden niet
iemand die niet doorhad dat het om archie zelf ging zeker.
Jouw bericht is gequote, ik heb die foto gezien. Maar vroeg me af wat dit bijdraagt aan deze discussie?

mogelijk is jouw bericht daarom verwijderd?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:40:12 #173
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205531105
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 18:12 schreef KillerBee4ever het volgende:
@:Sunshine1982: dit besef ik me, en ik kan me ook absoluut niet verplaatsen in de ouders, dit is onmogelijk als je dit niet zelf hebt meegemaakt, en het lijkt me intens verdrietig en vreselijk.
Alleen waar deze ouders nu mee bezig zijn, overstijgt alle logica en zelfs menselijkheid, ze doen dit nu puur voor zichzelf, en dat gaat mij te ver. Hun kind lijdt op deze manier, daar mogen zij zich ook best bewust van zijn (en ik vermoed dat dit bewustzijn bij hen ontbreekt, wellicht door intens verdriet, maar dat maakt hun acties niet oke).
Nee, hij lijdt niet. Hij is niet in staat om iets te voelen.
pi_205531171
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 18:36 schreef Bartjebart het volgende:

[..]
Jouw bericht is gequote, ik heb die foto gezien. Maar vroeg me af wat dit bijdraagt aan deze discussie?

mogelijk is jouw bericht daarom verwijderd?
zou niet weten waarom we zijn afgetrainde lijf niet mogen zien.

maar die discussie ga ik elders wel voeren ;)
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:44:23 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205531670
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 18:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Nee, hij lijdt niet. Hij is niet in staat om iets te voelen.
Maar als de ouders dat zouden toegeven zou hun argument voor een wonder weg zijn. ;)
Rare redenatie-cirkel waar ze zich dus in bevinden.

Maar eens... er is geen lijden meer, er zijn alleen nog maar machines...
pi_205531956
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 19:44 schreef BE het volgende:

[..]
Maar als de ouders dat zouden toegeven zou hun argument voor een wonder weg zijn. ;)

Een ziekenhuis is ook niet de plek om mensen die uiteindelijk niet meer te helpen zijn op te vangen. Dat klinkt een beetje krom. Uiteindelijk sterven mensen thuis of in een hospice.
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:13:44 #177
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205531985
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 19:44 schreef BE het volgende:

[..]

Een wonder overstijgt natuurlijk alles.

Er is het lijden van de ouders. Hoe het nu lijkt, willen ze tot het uiterste gaan om hun zoon een kans te geven.
pi_205532043
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 20:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Een wonder overstijgt natuurlijk alles.

Er is het lijden van de ouders. Hoe het nu lijkt, willen ze tot het uiterste gaan om hun zoon een kans te geven.
Dan hebben die wel een enorme plaat voor hun kop. Je moet ook los kunnen laten, wonderen zijn niet aan de orde.
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:19:46 #179
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205532093
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 20:16 schreef Soury het volgende:

[..]
Dan hebben die wel een enorme plaat voor hun kop. Je moet ook los kunnen laten, wonderen zijn niet aan de orde.
Hun beleving, hun kind.
pi_205532211
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 20:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Hun beleving, hun kind.
Daar kan een ziekenhuis helemaal niks mee
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:30:33 #181
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205532258
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 20:27 schreef Soury het volgende:

[..]
Daar kan een ziekenhuis helemaal niks mee
Daar moet een ziekenhuis altijd wat mee. Het is mensenwerk.
pi_205532281
joh hier ligt het halve zkh nu vol met ukraniers. lb
pi_205532312
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 20:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Daar moet een ziekenhuis altijd wat mee. Het is mensenwerk.
Helemaal mee eens maar dit kind is NIET te redden.
pi_205532361
nou ja als t mijn kind was en ik wilde dat hij nog zou leven zou ik wrs ook in alle staten zijn en niet normaal na kunnen denken.
zij grijpen daarbij dan ook nog god aan. je kan het de mens niet kwalijk nemen/ toch?
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:35:49 #185
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205532390
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 20:33 schreef Soury het volgende:

[..]
Helemaal mee eens maar dit kind is NIET te redden.
En daar zet ik tegenover dat de ouders daar dus anders over denken.

We vallen lekker in herhaling, zo.
pi_205532421
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 20:34 schreef suzi1 het volgende:
nou ja als t mijn kind was en ik wilde dat hij nog zou leven zou ik wrs ook in alle staten zijn en niet normaal na kunnen denken.
zij grijpen daarbij dan ook nog god aan. je kan het de mens niet kwalijk nemen/ toch?
Nee heel begrijpelijk, gevoel en verdriet.
  Spellchecker dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:45:53 #187
197773 crew  maily
pi_205532634
quote:
Je ""moet kiezen "" tussen een beslissing met je hart en een beslissing met je hoofd.
pi_205532654
ja das kut. blij dat ik geen kids heb.
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:10:39 #189
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_205533069
quote:
Waarom niet? Ze steken hun kop in het zand en maken het voor iedereen (ook zichzelf) alleen maar erger..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_205533091
De behandeling van de Britse hersendode Archie Battersbee (12) wordt woensdagochtend om 11 uur stopgezet. Dat zeggen de ouders aan Britse media, nadat het Britse Hooggerechtshof heeft besloten zich niet uit spreken over zijn lot. Daarmee leken alle juridische middelen opgebruikt, maar het ziekenhuis geeft de ouders tot woensdag 9 uur om naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens te stappen.

https://www.hln.be/buiten(...)s-trekken~a75bf0498/
pi_205533108
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 21:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Waarom niet? Ze steken hun kop in het zand en maken het voor iedereen (ook zichzelf) alleen maar erger..
het moge duidelijk zijn dat ik hen niks kwalijk neem. zo dan.
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:12:40 #192
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_205533116
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 20:45 schreef maily het volgende:

[..]
Je ""moet kiezen "" tussen een beslissing met je hart en een beslissing met je hoofd.
En dan zou je dus uiteindelijk voor rationaliteit moeten gaan. Er is niemand die het verdriet vd ouders niet snapt, maar dit is een hopeloze zaak.
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:13:34 #193
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_205533131
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 21:12 schreef suzi1 het volgende:

[..]
het moge duidelijk zijn dat ik hen niks kwalijk neem. zo dan.
Ik wel. Egoïstisch tegen beter weten in. Ze doen niks goeds voor hun zoon, juist het tegenovergestelde. Idem voor henzelf.
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:14:01 #194
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_205533139
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 21:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
De behandeling van de Britse hersendode Archie Battersbee (12) wordt woensdagochtend om 11 uur stopgezet. Dat zeggen de ouders aan Britse media, nadat het Britse Hooggerechtshof heeft besloten zich niet uit spreken over zijn lot. Daarmee leken alle juridische middelen opgebruikt, maar het ziekenhuis geeft de ouders tot woensdag 9 uur om naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens te stappen.

https://www.hln.be/buiten(...)s-trekken~a75bf0498/
Al geplaatst ;)
pi_205533151
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 21:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Al geplaatst ;)
Ah oeps :@
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:15:09 #196
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_205533162
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 21:14 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ah oeps :@
Geeft niet
pi_205533206
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 21:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Geeft niet
Gelukkig :P

Zal wel dezelfde uitkomst hebben als de vorige keren.
pi_205533418
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 20:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]
En daar zet ik tegenover dat de ouders daar dus anders over denken.

We vallen lekker in herhaling, zo.
Tja als elke ouder (of kind als het een ouder/opa/oma betref) zo denkt liggen de ziekenhuizen binnen no time vol met “overleden” mensen waarvan de nabestaanden zonodig het stekkertje er niet uit willen doen. Dan gaat de zorg onbetaalbaar worden.

Dat de ouders zo denken snap ik, maar de arts beslist. En zeker in een geval als dit waar in de verste verte geen hoop of twijfel is.
pi_205533510
quote:
Mee eens. Ik kan het inderdaad die ouders maar moeilijk kwalijk nemen. Hartstikke begrijpelijk. Stukje empathie en zo.

Neemt niet weg dat ratio, rekening houdend met de medische wetenschap, duidelijk stelt dat dit kind hersendood is, en op geen enkele mogelijke manier nog te redden is. Dus ik snap ook heel goed dat de betrokken medici / het ziekenhuis, er op een gegeven moment geen heil meer in zien en niet meer mee willen werken.

Als buitenstaander lijkt het me ook best mogelijk om die twee naast elkaar te laten bestaan. Begrip voor de ouders, én voor de behandelend artsen.
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:44:24 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205533723
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 21:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Al geplaatst ;)
Waar dan?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205533747
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 21:13 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik wel. Egoïstisch tegen beter weten in. Ze doen niks goeds voor hun zoon, juist het tegenovergestelde. Idem voor henzelf.
Eh. Als het nou nog echt een vraagstuk was over 'wel/niet hersendood' dan zou ik denken dat er inderdaad nog een zoon is en er rekening gehouden dient te worden met wat het beste voor hem is. Helaas is die jongen al overleden, en lijkt dat dus al een gepasseerd station. Er is geen Archie meer om rekening mee te moeten houden.

Het eh egoïsme, als je het zo wilt noemen, van die ouders lijkt eerder voort te komen uit het niet kunnen accepteren dat hij al geruime tijd overleden is. Niet meer uit een 'vechten voor een minieme kans'. Dan kan ik het ze ook inmiddels minder kwalijk nemen dat ze 'niets goeds voor hun zoon doen'.
pi_205533759
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 21:27 schreef alopio het volgende:

[..]
Tja als elke ouder (of kind als het een ouder/opa/oma betref) zo denkt liggen de ziekenhuizen binnen no time vol met “overleden” mensen waarvan de nabestaanden zonodig het stekkertje er niet uit willen doen. Dan gaat de zorg onbetaalbaar worden.

Dat de ouders zo denken snap ik, maar de arts beslist. En zeker in een geval als dit waar in de verste verte geen hoop of twijfel is.
Dit.
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:46:48 #203
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_205533775
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 21:45 schreef probeer het volgende:

[..]
Eh. Als het nou nog echt een vraagstuk was over 'wel/niet hersendood' dan zou ik denken dat er inderdaad nog een zoon is en er rekening gehouden dient te worden met wat het beste voor hem is. Helaas is die jongen al overleden, en lijkt dat dus al een gepasseerd station. Er is geen Archie meer om rekening mee te moeten houden.

Het eh egoïsme, als je het zo wilt noemen, van die ouders lijkt eerder voort te komen uit het niet kunnen accepteren dat hij al geruime tijd overleden is. Niet meer uit een 'vechten voor een minieme kans'. Dan kan ik het ze ook inmiddels minder kwalijk nemen dat ze 'niets goeds voor hun zoon doen'.
Ik denk niet dat we het oneens zijn hoor ;)
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:47:28 #204
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_205533795
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 21:44 schreef Leandra het volgende:

[..]
Waar dan?
In dit topic
pi_205533808
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 21:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat we het oneens zijn hoor ;)
Zijn we denk ik ook niet nee.
pi_205533847
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 21:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En dan zou je dus uiteindelijk voor rationaliteit moeten gaan. Er is niemand die het verdriet vd ouders niet snapt, maar dit is een hopeloze zaak.
Ik snap wel dat zij die keuze nog niet kunnen maken. En dat objectieve professionals dat dus moeten doen. En hebben gedaan. En dat zelfs dan die ouders daar niet aan willen. En dat dan toch het professionele oordeel prevaleert.
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 22:16:33 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205534186
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 21:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
In dit topic
Nee, dat was door dezelfde user en voor de update over het Europese hof.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205534274
Ik kan die ouders best begrijpen hoor, je wilt gewoon niet accepteren dat je jonge kind weg is.

Maar op den duur moet je gewoon accepteren dat het afgelopen is. Dan kun je wel kansloze rechtszaken voeren en moeilijk doen.
Ook nog grove uitspraken doen dat de rechtspraak tegen Archie is.

Medisch dood is gewoon klaar, hoe moeilijk ook te accepteren.
Ben blij dat de rechters dit ook gewoon inzien en niet dat dat kind dan 50 jaar in coma zou moeten liggen.
pi_205536177
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 22:24 schreef bianconeri het volgende:
en niet dat dat kind dan 50 jaar in coma zou moeten liggen.
Hij ligt niet in coma, hij is dood. Hersendood = overleden, punt.
pi_205536206
En is de stekker er al uit?
U MAD?
pi_205536241
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 09:52 schreef de_boswachter het volgende:
En is de stekker er al uit?
https://news.sky.com/stor(...)ife-support-12664321

Nee, om 11:00 is de planning maar ze vechten door en willen hem verhuizen naar Turkije of Japan.
pi_205536268
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 09:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, om 11:00 is de planning maar ze vechten door en willen hem verhuizen naar Turkije of Japan.
Dacht ik al. :') Zal nog wel maanden duren.
  roze woensdag 3 augustus 2022 @ 10:01:16 #213
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_205536274
quote:

[..]

Dit begint echt ongemakkelijk te worden.
  roze woensdag 3 augustus 2022 @ 10:04:57 #214
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_205536306
Maar wat kunnen ze in Japan of Turkije nog doen dan als zijn hersens letterlijk aan het afsterven zijn omdat hij al sinds eind mei dood is?
pi_205536312
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 10:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dacht ik al. :') Zal nog wel maanden duren.
Tegen die tijd sleuren ze een mummie mee… dat jochie ziet er zo slecht uit, vel over been en dat neusje. :'(
pi_205536320
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 10:04 schreef Ama het volgende:
Maar wat kunnen ze in Japan of Turkije nog doen dan als zijn hersens letterlijk aan het afsterven zijn omdat hij al sinds eind mei dood is?
Geld verdienen aan de ellende van deze familie.
pi_205536416
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 10:01 schreef Ama het volgende:

[..]
Dit begint echt ongemakkelijk te worden.
Ja... :{
pi_205536470
https://www.hln.be/buiten(...)-of-sterft~a6450e28/

Hier een recent filmpje waar de moeder aan het woord is. Ze spreekt van executeren en dat het ziekenhuis snel van Archie af wil.

Ik snap haar emoties tot op zekere hoogte. Ze gaat nu te ver.
pi_205536484
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 10:33 schreef Sunshine1982 het volgende:

Hier een recent filmpje waar de moeder aan het woord is. Ze spreekt van executeren en dat het ziekenhuis snel van Archie af wil.

En dan die onzin van dat 'iedereen hetzelfde zou doen'. Helemaal niet. Gewoon een verwarde tokkie met een verschrikkelijk verhaal. Normale ouders met een verschrikkelijk verhaal bellen niet de krant om ziekenhuismedewerkers te beschuldigen van executie.
pi_205536537
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 10:34 schreef Confetti het volgende:

[..]
En dan die onzin van dat 'iedereen hetzelfde zou doen'. Helemaal niet. Gewoon een verwarde tokkie met een verschrikkelijk verhaal. Normale ouders met een verschrikkelijk verhaal bellen niet de krant om ziekenhuismedewerkers te beschuldigen van executie.
Dat laatste is misselijkmakend. Het ziekenhuispersoneel is dag en nacht die jongen aan het verzorgen...

En ik snap het ziekenhuis ook wel dat ze nu ook verder denken. Ze weten dat er niks voor die jongen te doen valt en dat hij daarmee (hoe cru het ook klinkt) onnodig een bed bezet houdt.
  Manager PR/Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 10:47:22 #221
269689 crew  Viv
pi_205536600
quote:
Er zijn een aantal medisch opgegeven coronapatiënten naar Turkije overgeplaatst, soms met succes: https://nos.nl/artikel/23(...)nt-terug-uit-turkije

Ik denk dat ze op zoiets hopen, maar die patiënten waren niet hersendood. Nogal een verschil. :X

Dus ze kunnen alleen de status quo voortzetten. Wat voor de ouders kennelijk te verkiezen is boven accepteren dat hun zoon er niet meer is.
pi_205536608
quote:
quote:
"Even if life-sustaining treatment were to be maintained, Archie would die in the course of the next few weeks through organ failure and then heart failure,"
pi_205536618
Die vrouw is echt alle schaamte voorbij. Dat de media hier nog aan meewerkt, over de rug van een overleden kind geeft ook te denken. Wat een slechte show wordt er opgevoerd. :r
Al de tijd die ze steekt om in het gerechtshof te zitten en om zijn verzorgers slecht te praten had ze bij haar zoon kunnen zitten in zijn laatste uren.
Het zal wel uit schuldbesef zijn dat ze alle realiteit uit het oog is verloren, want als het waar is dat het kind zich verhangen heeft ipv niet bestaande challenge, is daar natuurlijk wel wat aan vooraf gegaan..

Ondertussen sterven er wereldwijd duizenden kinderen maar dit blonde kereltje staat dag en nacht al wekenlang op de voorpagina omdat zijn moeder er een walgelijke show van maakt. :X
Laat hem gaan!
  woensdag 3 augustus 2022 @ 10:49:29 #224
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205536621
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 10:33 schreef Sunshine1982 het volgende:

Natuurlijk gaat het te ver, maar ook dat zal een opwelling van emotie zijn. Ik vind het voor iemand in haar positie wel vergeeflijk. Nu maar hopen dat er geen haat-wappies opstaan die personeel gaan lopen bedreigen.
pi_205536638
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 10:49 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Natuurlijk gaat het te ver, maar ook dat zal een opwelling van emotie zijn. Ik vind het voor iemand in haar positie wel vergeeflijk. Nu maar hopen dat er geen haat-wappies opstaan die personeel gaan lopen bedreigen.
Het houdt ergens op hoor. En ik vind dat ik al behoorlijk vergeeflijk en inlevend ben in deze zaak :)

Ik zie in de toekomst nog wel een rechtzaak tegen het ziekenhuis.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 10:53:52 #226
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205536653
quote:
19s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 10:49 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Die vrouw is echt alle schaamte voorbij. Dat de media hier nog aan meewerkt, over de rug van een overleden kind geeft ook te denken. Wat een slechte show wordt er opgevoerd. :r
Al de tijd die ze steekt om in het gerechtshof te zitten en om zijn verzorgers slecht te praten had ze bij haar zoon kunnen zitten in zijn laatste uren.
Het zal wel uit schuldbesef zijn dat ze alle realiteit uit het oog is verloren, want als het waar is dat het kind zich verhangen heeft ipv niet bestaande challenge, is daar natuurlijk wel wat aan vooraf gegaan..

Ondertussen sterven er wereldwijd duizenden kinderen maar dit blonde kereltje staat dag en nacht al wekenlang op de voorpagina omdat zijn moeder er een walgelijke show van maakt. :X
Laat hem gaan!
Het lijkt me dat zij gewoon in de ontkenningsfase zit. Ze heeft nog niet geaccepteerd dat haar zoon eigenlijk al dood is. Nogmaals, ze heeft ongetwijfeld ongelijk maar ik kan het prima begrijpen.
pi_205536658
quote:
19s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 10:49 schreef Bep-Vetklep het volgende:

Ik zag dat het kind al met krachttraining bezig was, wat volgens mij heel slecht is voor een kind.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 10:56:47 #228
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205536684
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 10:52 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Het houdt ergens op hoor. En ik vind dat ik al behoorlijk vergeeflijk en inlevend ben in deze zaak :)

Ik zie in de toekomst nog wel een rechtzaak tegen het ziekenhuis.
Ach, ik ben ook maar een passant en heb me er niet echt in verdiept, maar ik ben van mening dat je in deze fase een ouder in principe niet zoveel kwalijk kunt nemen. Als het allemaal ingezonken is en het kind begraven is zou er geleidelijk iets van besef moeten komen dat dit inderdaad de beste weg was.
pi_205536688
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 10:54 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ik zag dat het kind al met krachttraining bezig was, wat volgens mij heel slecht is voor een kind.
Een fervent vechtsportvechter en aspirant-olympisch turner.
Er lag nogal wat druk op dat kereltje.
pi_205536723
quote:
19s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 10:57 schreef Bep-Vetklep het volgende:

[..]

Er lag nogal wat druk op dat kereltje.
dat is wat wij (iig ik en jij) denken. maar het kan natuurlijk evengoed zijn dat het zijn lust en leven was
maar ik heb dus altijd mijn negatieve ideeen als ik dat zie van die training. hoewel dat gwn onderbuik is natuurlijk
  Forum Admin woensdag 3 augustus 2022 @ 11:03:43 #231
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205536740
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 10:54 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Dat is het niet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205536906
quote:

[..]

Het is nu 11:22. Is de stekker er inmiddels al uit?
U MAD?
pi_205536962
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 11:22 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Niet in het VK.
  Manager PR/Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 11:35:37 #234
269689 crew  Viv
pi_205537004
quote:

[..]
Dat lijkt me niet:
quote:
Archie Battersbee's parents have submitted an application to the European Court of Human Rights (ECHR) in a bid to postpone the withdrawal of his life support.
quote:
Barts NHS Health Trust, which runs the Royal London Hospital where Archie is being treated, said no changes to his treatment would be made until any legal issues are resolved.
https://www.bbc.com/news/uk-england-essex-62403993
pi_205537053
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 11:30 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Niet in het VK.
Hmm…
U MAD?
pi_205537161
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 21:22 schreef probeer het volgende:
Mjah, eh, heeft South Park dit ~15 jaar geleden niet al opgelost? Terri Schiavo.
Nee, Family Guy:
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_205537168
Edit
3 dubbel gepost 8)7
pi_205537216
quote:
Die is uit 2010. Rijkelijk laat. Die van South Park werd uitgezonden op de avond dat Terri's machines in 2005 stopgezet werden. Ze wonnen er een Emmy voor.

Engelen willen Kenny dood omdat hij als enige succesvol de aanstaande oorlog tegen hel kan leiden, als beste speler op aarde van een PSP spel dat Heaven vs Hell heet. Cartman wil Kenny dood om zijn PSP te erven. Ouders willen hem 'in leven' houden. Stan en Kyle zoeken naar wat Kenny gewild zou hebben. Uiteindelijk blijkt dat Kenny vooral niet wilde dat men een mediaspektakel van zijn zaak maakte. Oeps, te laat. De aflevering eindigt met het stopzetten van Kenny's machines.

quote:
https://en.wikipedia.org/wiki/Best_Friends_Forever_(South_Park)

"Best Friends Forever" is the fourth episode in the ninth season of the American animated television series South Park. The 129th episode overall, it was written and directed by co-creator Trey Parker and first aired on Comedy Central in the United States on March 30, 2005. In the episode, Kenny is deliberately killed by heaven's occupants after becoming master of the PSP in order for him to save them. However, the town brings him back to life, leaving him in a persistent vegetative state.

The episode is based on the Terri Schiavo case and won a 2005 Emmy Award for Outstanding Animated Program. It aired mere hours before Schiavo died and received positive reviews from critics for its portrayal of the media frenzy that surrounded the Schiavo case. The episode introduces Kenny's little sister, Karen.

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 03-08-2022 12:13:24 ]
pi_205537269
quote:
Hoezo sinds eind Mei? Eigenlijk toch al op de dag dat het gebeurde, 7 april?
  woensdag 3 augustus 2022 @ 12:06:29 #240
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_205537296
https://www.bbc.com/news/uk-england-essex-61829522

quote:
During one hearing, specialists said tests had shown no "discernible" brain activity and that parts of his brain were showing "significant areas of tissue necrosis".
A previous High Court ruling heard that Archie's "every bodily function is now maintained by artificial means".

At a Court of Appeal hearing on 1 August Sir Andrew McFarlane, President of the High Court Family Division summarised Archie's condition based on the medical evidence.

He said: "In short his system, his organs and, ultimately, his heart are in the process of closing down."
quote:
"It is for God to decide what should happen to Archie, including if, when and how he should die.

"As long as Archie is fighting for his life, I cannot betray him," she said.
Alleen vecht hij niet voor zijn leven maar zijn overlijden wordt kunstmatig verlengd.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_205537315
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 12:06 schreef deedeetee het volgende:
[..]
[..]
Alleen vecht hij niet voor zijn leven maar zijn overlijden wordt kunstmatig verlengd.
Kranten moeten verkopen. Dan krijg je helaas dat soort artikelen die hard gaan op zulke sentimentele bewoording.
pi_205537319
Het begint vervelend te worden, maar nu dan….. ? Het is 11:00 geweest in de UK
U MAD?
pi_205537330
quote:
[..]
[..]
En zijn lijden ook, want orgaanuitval is bepaald niet pijnloos. En morfine pillen zijn ook geen pretje, heb ik gezien vorige maand tijdens het overlijdingsproces van mijn schoonmoeder.
Arme Archie ;(
pi_205537344
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 12:10 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
En zijn lijden ook, want orgaanuitval is bepaald niet pijnloos. En morfine pillen zijn ook geen pretje, heb ik gezien vorige maand tijdens het overlijdingsproces van mijn schoonmoeder.
Arme Archie ;(
Als hij volledig hersendood is, lijkt me dat pijnloos? Er zijn immers geen intacte hersenen meer die pijnprikkels kunnen verwerken?
  woensdag 3 augustus 2022 @ 12:13:16 #245
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205537349
quote:
[..]
[..]
Dat vind ik zo'n domme opmerking in deze situatie, dat het aan god is.
Dan trek die stekker eruit en als god wil dat hij leeft dan zorgt hij daar wel voor. Neem aan dat hij daar geen machines voor nodig heeft.

Maargoed, wanhopige moeder, enzovoorts.
pi_205537350
quote:
[..]
[..]
“Als god het wil” betekent dus ook zonder machines natuurlijk.
pi_205537375

Arme knul, had zn moeder niet gewoon met een Barbiepop kunnen spelen in plaats van die knul op te pompen.
pi_205537377
quote:

[..]

Ik wou dat ik je bericht 100x kon liken, want zo is het precies. Liefde is loslaten en niet je kind verder laten lijden.
  roze woensdag 3 augustus 2022 @ 12:16:46 #249
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_205537380
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 12:04 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Hoezo sinds eind Mei? Eigenlijk toch al op de dag dat het gebeurde, 7 april?
quote:
At the end of a hearing on 13 June, the judge ruled that Archie had died on the day of his MRI scan on 31 May and his life support treatment could stop.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ama op 03-08-2022 12:23:29 ]
  woensdag 3 augustus 2022 @ 12:27:11 #250
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205537463
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 12:16 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Ik wou dat ik je bericht 100x kon liken, want zo is het precies. Liefde is loslaten en niet je kind verder laten lijden.
Hij lijdt niet. Er is 0,0 hersenactiviteit.
  roze woensdag 3 augustus 2022 @ 12:28:38 #251
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_205537475
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 12:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Hij "leeft" sowieso alleen nog maar omdat er machines aan hem hangen, hij is eigenlijk al dood.
  roze woensdag 3 augustus 2022 @ 12:32:58 #252
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_205537520
pi_205537548
Waardig omgaan met zijn stoffelijk overschot
pi_205537557
quote:
Precies wat ik zocht. Bedankt.
  roze woensdag 3 augustus 2022 @ 12:38:06 #255
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_205537572
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 12:37 schreef Bep-Vetklep het volgende:

[..]
Precies wat ik zocht. Bedankt.
https://www.reddit.com/r/(...)rt_for_braindamaged/ Gisteren was ik dit aan het lezen maar dat is een iets ouder bericht.
pi_205537574
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 12:16 schreef qajariaq het volgende:
[ [url=https://.jpg]afbeelding[/url] ]

Arme knul, had zn moeder niet gewoon met een Barbiepop kunnen spelen in plaats van die knul op te pompen.
geen plaatjes plakken, verboden. en ik denk dat dat mss is vanwege dat het een slachtoffer is bedacht ik me gisteraaf laat?

zijn broer is bokser, mss keek hij daar erg tegenop en wilde hij dat ook
pi_205537623
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 12:16 schreef qajariaq het volgende:
[ afbeelding ]

Hij lijkt op zijn moeder.
pi_205537658
gofund heeft al iets van gbp 34.000 opgeleverd waar de vraag naar 50.000 is
dat is voor medische hulp die ze nodig hebben. is al paar maand terug opgezet.
krijgen ze dat alsnog in handen ook al gaat/is de stekker eruit?
  roze woensdag 3 augustus 2022 @ 12:46:40 #259
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_205537671
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 12:45 schreef suzi1 het volgende:
gofund heeft al iets van gbp 34.000 opgeleverd waar de vraag naar 50.000 is
dat is voor medische hulp die ze nodig hebben. is al paar maand terug opgezet.
krijgen ze dat alsnog in handen ook al gaat/is de stekker eruit?
Neem aan dat er nog een dikke ziekenhuisrekening komt.
pi_205537718
Is het nu gebeurd of ligt hij nog wel aan de beademing?
Ik heb medelijden met de machteloosheid van de ouders. Zij hadden hoop of het nou terecht is of niet.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  roze woensdag 3 augustus 2022 @ 12:53:32 #261
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_205537749
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 12:50 schreef Speedfight het volgende:
Ik heb medelijden met de machteloosheid van de ouders. Zij hadden hoop of het nou terecht is of niet.
Ze zegt dat niemand mag bepalen wanneer hij zijn laatste adem uitblaast want het is haar kind dus dit gaat nog wel een tijdje duren. :') Respect voor het ziekenhuispersoneel wat hier de hele tijd mee moet dealen.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 12:56:04 #262
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205537768
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 12:46 schreef Ama het volgende:

[..]
NHS. Dus nee.
  Manager PR/Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 12:56:54 #263
269689 crew  Viv
pi_205537780
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 12:50 schreef Speedfight het volgende:
Er loopt nog een aanvraag bij het Europees Hof voor de Rechten van de Mens, en het ziekenhuis heeft toegezegd de behandeling niet te zullen beëindigen zolang er nog juridische trajecten lopen. Dus waarschijnlijk ligt hij nog aan de beademing.

Waarschijnlijk is dat traject ook kansloos, maar geeft het wel tijd om een overplaatsing naar Turkije te regelen.
:{
  roze woensdag 3 augustus 2022 @ 12:59:37 #264
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_205537808
quote:
On 7th April 2022 the mother found Archie suspended by his neck from the banisters in the family home. He had been away from her sight for about ten minutes. It would seem he had had a tragic accident when messing around with a dressing gown cord.
Klinkt ineens toch niet meer echt als een challenge zo.
https://www.judiciary.uk/(...)bee-judgment-2-1.pdf
pi_205537819
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 12:56 schreef Viv het volgende:

[..]
Er loopt nog een aanvraag bij het Europees Hof voor de Rechten van de Mens, en het ziekenhuis heeft toegezegd de behandeling niet te zullen beëindigen zolang er nog juridische trajecten lopen. Dus waarschijnlijk ligt hij nog aan de beademing.

Waarschijnlijk is dat traject ook kansloos, maar geeft het wel tijd om een overplaatsing naar Turkije te regelen.
Lekker met een lijk zeulen. Is bijna een freakshow aan het worden en totaal respectloos naar het kind
pi_205537891

Archie heeft 3 punten totaal. Lager kan niet.
pi_205537926
quote:

[..]

Blessuretijd zit erop.
  Spellchecker woensdag 3 augustus 2022 @ 13:22:30 #268
197773 crew  maily
pi_205537992
quote:

[..]

Overplaatsing naar Turkije 8)7

Wat denken die ouders? .... :X
pi_205537995
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 12:59 schreef Ama het volgende:

[..]
Klinkt ineens toch niet meer echt als een challenge zo.
https://www.judiciary.uk/(...)bee-judgment-2-1.pdf
Las het net in het document. Zichzelf opgehangen aan de trapleuning.

Aantal jaar geleden is mijn neefje het zelfde overkomen. 13 jaar oud en ook opgehangen aan de trapleuning. De eerste gedachte was ook een challange.. maar de politie gaf al snel aan dat het zelfmoord moet zijn geweest.

Triest..
  roze woensdag 3 augustus 2022 @ 13:24:57 #270
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_205538019
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 13:22 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]

Aantal jaar geleden is mijn neefje het zelfde overkomen. 13 jaar oud en ook opgehangen aan de trapleuning. De eerste gedachte was ook een challange.. maar de politie gaf al snel aan dat het zelfmoord moet zijn geweest.

Triest..
Vraag me af waarom ze dit zo buiten de media houden.
pi_205538102
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 12:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]
“Als god het wil” betekent dus ook zonder machines natuurlijk.
Dit ja... Ik vind de hele situatie heel naar - zeker ook voor die ouders - maar ""it is for God to decide what should happen to Archie, including if, when and how he should die" vind ik wel erg achterlijk. Als je die mening daadwerkelijk hebt, zouden de artsen júist de stekker eruit moeten trekken...
Tails tell tales
pi_205538106
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 13:24 schreef Ama het volgende:

[..]
mogelijk omdat je dan als ouders jezelf iets kunt aanrekenen. Hadden we het dan moeten zien dat hij depressief is? Zelfmoord heeft iets gênants. Naar de buitenwereld toe is dit een veel beter verhaal en kun je een ander als schuldige aanwijzen (TikTok, die had die challenge niet online moeten houden / de eerste TikTok'er die met die challenge begonnen is, een vriend van je kind die de challenge gedeeld heeft, de school die kinderen beter had moeten voorbereiden, etc)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  Manager PR/Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 13:42:16 #273
269689 crew  Viv
pi_205538181
quote:

[..]
Als het inderdaad zelfmoord was, dan is de behandeling stopzetten in lijn met zijn laatste wens, en hebben die ouders al helemaal geen poot om op te staan. :X
  woensdag 3 augustus 2022 @ 13:49:04 #274
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205538226
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 13:42 schreef Viv het volgende:

[..]
Als het inderdaad zelfmoord was, dan is de behandeling stopzetten in lijn met zijn laatste wens, en hebben die ouders al helemaal geen poot om op te staan. :X
Zou je hetzelfde zeggen voor iemand die na een (vermoede) zelfmoordpoging in coma ligt?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lienekien op 03-08-2022 13:54:06 ]
pi_205538257
Ik vind trouwens het gejank over 'maar dan houdt hij corona-bedjes bezet!!' ook wel wat overdreven. Het is vrij onzinnig om de beademing door te laten lopen maar heel veel kwaad kan het verder ook niet lijkt mij.
pi_205538267
quote:

[..]
Dat is altijd zo bij zelfmoord.
  Manager PR/Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 13:57:48 #277
269689 crew  Viv
pi_205538305
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 13:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Zou je hetzelfde zeggen voor iemand die na een zelfmoordpoging in coma ligt?
Nee. Het is bekend dat een deel van de mensen die een zelfmoordpoging doet, achteraf gezien blij is dat ze het overleefd hebben. De behandeling stopzetten bij iedereen die na een zelfmoordpoging op de IC belandt zou zulke mensen die kans ontnemen.
  Spellchecker woensdag 3 augustus 2022 @ 14:00:52 #278
197773 crew  maily
pi_205538343
quote:

[..]

Ouders Archie (12) naar Europees Hof, artsen wachten met beëindigen beademing
quote:
De ouders van de 12-jarige Britse jongen Archie hebben aan het Europees Hof voor de Mensenrechten gevraagd om in te grijpen zodat de beademing van hun hersendode zoontje nog niet wordt gestopt. De artsen hebben laten weten vooralsnog te wachten met het wat hen betreft onvermijdelijke besluit de jongen van de beademing te halen.

Dat hebben de ouders laten weten aan de Britse nieuwszender Sky News. Het is niet direct duidelijk of het Europees Hof een rol kan spelen in deze zaak. Gisteren deed het Britse hooggerechtshof al een uitspraak die als onherroepelijk werd bestempeld.

Sinds april in coma
Archie Battersbee ligt sinds april van dit jaar in coma, nadat zijn ouders hem bewusteloos hadden aangetroffen. Artsen willen stoppen met zijn behandeling, omdat de kans dat hij nog ontwaakt uit zijn coma 'nihil' is. Hij is hersendood en wordt alleen nog in leven gehouden door de apparatuur, zeggen zij.

[twitter]https://twitter.com/SkyNewsBreak/status/1554743432329003008[/twitter]

Zijn ouders willen niet dat de behandeling stopt en stapten naar de rechter en het Britse hooggerechtshof. Die stelden de ouders steeds in het ongelijk.

Archies moeder heeft eerder laten weten dat ze het verkeerd vindt dat 'anderen besluiten waar hij zijn laatste adem uitblaast'. Ze zegt bovendien te zijn gecontacteerd door artsen uit Turkije en Japan die zeggen dat ze Archie kunnen behandelen. (https://news.sky.com/stor(...)ife-support-12664321)
  Manager PR/Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 14:02:29 #279
269689 crew  Viv
pi_205538360
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 13:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik vind trouwens het gejank over 'maar dan houdt hij corona-bedjes bezet!!' ook wel wat overdreven. Het is vrij onzinnig om de beademing door te laten lopen maar heel veel kwaad kan het verder ook niet lijkt mij.
Wat zou het kosten aan mankracht en geld om een hersendood kind jaar in, jaar uit te verzorgen?

Als iemand dat zelf kan financieren en medisch personeel weet te vinden dat zich daarvoor wil inzetten is het nog tot daaraan toe, maar volledig betaald van gemeenschapsgeld? Terwijl de verwachte baten voor de patiënt nul komma nul zijn? Dat lijkt me niet houdbaar.
pi_205538384
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 13:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Zou je hetzelfde zeggen voor iemand die na een (vermoede) zelfmoordpoging in coma ligt?
Ja. Als het een wel overwogen beslissing is dan wel. Dit is een kind en dan liggen wat mij betreft de regels iets anders kwa overleven zelfdoding poging. Maar deze knul is al dood. Dan heeft rekken echt geen zin meer natuurlijk.

inb4: dierbaren van mij hebben zelfmoord gepleegd en ik respecteer die keuze volop ook al is (was) het vreselijk moeilijk.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 14:07:09 #281
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205538408
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 14:05 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ja. Als het een wel overwogen beslissing is dan wel. Dit is een kind en dan liggen wat mij betreft de regels iets anders kwa overleven zelfdoding poging. Maar deze knul is al dood. Dan heeft rekken echt geen zin meer natuurlijk.

inb4: dierbaren van mij hebben zelfmoord gepleegd en ik respecteer die keuze volop ook al is (was) het vreselijk moeilijk.
Zo werkt het niet voor artsen in een ziekenhuis. Die gaan niet beoordelen of er een weloverwogen beslissing was om op grond daarvan wel of niet te behandelen.
pi_205538460
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 14:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Zo werkt het niet voor artsen in een ziekenhuis. Die gaan niet beoordelen of er een weloverwogen beslissing was om op grond daarvan wel of niet te behandelen.
Maar dit kind heeft de poging niet overleefd. Het is al dood. Alleen worden een aantal lichaamsfuncties dusdanig ondersteund dat een deel van het lichaam nog wel functioneert.

Artsen gaan technisch wel over leven en dood. Maar de keus om dood te gaan vind ik persoonlijk bij de persoon zelf liggen evt in overleg met een vertrouwenspersoon wat voor mij niet perse een dokter hoeft te zijn. Maar dat is een heel andere discussie.

Hier is een kind dood en de ouders kunnen dat niet accepteren. Dat geeft maatschappelijke onrust en maartschappelijke kosten. Nogmaals, dat kind is al maanden doodverklaard. Wederopstanding uit de dood is maar één gedocumenteerd geval van bekend en ook daar wordt heftig aan getwijfeld.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 14:27:20 #283
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205538536
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 14:13 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Maar dit kind heeft de poging niet overleefd. Het is al dood. Alleen worden een aantal lichaamsfuncties dusdanig ondersteund dat een deel van het lichaam nog wel functioneert.

Artsen gaan technisch wel over leven en dood. Maar de keus om dood te gaan vind ik persoonlijk bij de persoon zelf liggen evt in overleg met een vertrouwenspersoon wat voor mij niet perse een dokter hoeft te zijn. Maar dat is een heel andere discussie.

Hier is een kind dood en de ouders kunnen dat niet accepteren. Dat geeft maatschappelijke onrust en maartschappelijke kosten. Nogmaals, dat kind is al maanden doodverklaard. Wederopstanding uit de dood is maar één gedocumenteerd geval van bekend en ook daar wordt heftig aan getwijfeld.
Jij reageerde op mijn vraag die dus niet specifiek ging over dit geval. Context.
pi_205539322
Ooit moeten die rechters zich verantwoorden tegenover God.
#superniger2020
  woensdag 3 augustus 2022 @ 16:09:09 #285
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205539337
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:07 schreef superniger het volgende:
Diezelfde God die besloot dat dit onschuldige kind maar dood moest, toffe peer die God ^O^
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205539352
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 12:46 schreef Ama het volgende:

[..]
Het is geen Amerika.
#superniger2020
pi_205539360
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:07 schreef superniger het volgende:
God heeft dat jochie al maanden geleden dood laten gaan
pi_205540161
Misschien komt God wel in de vorm van artsen die proberen het leven van je kind te redden en daarna proberen om je te vertellen dat het tijd is je kind los te laten. Je kunt op die manier alle kanten op redeneren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 18:07:58 #289
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_205540262
quote:

[..]
Antwoord:
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 12:08 schreef probeer het volgende:

[..]
Kranten moeten verkopen. Dan krijg je helaas dat soort artikelen die hard gaan op zulke sentimentele bewoording.
Een rationele uiteenzetting van de situatie is niet in het belang van de, op sensatiebeluste, Engelse pers.
Keihard inspelen op de emotie, dat verkoopt tabloids.
pi_205540416
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 12:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Oke, dat kan dan wel zo zijn, maar de kans op herstel is nihil. Dan vind ik het humaan om die knul te laten gaan.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 18:31:13 #291
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205540423
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 18:30 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Oke, dat kan dan wel zo zijn, maar de kans op herstel is nihil. Dan vind ik het humaan om die knul te laten gaan.
Dat is zo. Dezelfde reden waarom er geen kans is op herstel.
pi_205540445
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 13:33 schreef Forbry het volgende:

[..]
Dit ja... Ik vind de hele situatie heel naar - zeker ook voor die ouders - maar ""it is for God to decide what should happen to Archie, including if, when and how he should die" vind ik wel erg achterlijk. Als je die mening daadwerkelijk hebt, zouden de artsen júist de stekker eruit moeten trekken...
Christenen en logisch denken zijn dan ook twee tegenstrijdigheden.
Altijd halen ze die rot Bijbel erbij.
Deze mensen denken ook niet logisch, anders zouden ze hun zoon een waardige dood gunnen. Uiteindelijk ís hij al dood.
pi_205540454
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 13:22 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]

Triest..
Ach wat erg zeg. En zo jong.
Ik begrijp niet waarom zulke jonge kinderen hun leven willen beïndigen, terwijl ze nog alle kansen hebben.
Zijn die dan al zo jong chronisch depressief?
  woensdag 3 augustus 2022 @ 19:55:02 #294
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205541090
wow, okee, ik heb net de thread op kiwifarms over die moeder gelezen. Krijg toch wel zeeeeer het idee dat het die moeder niet zo zeer om Archie gaat, maar meer om de aandacht wellicht.
Sick sad world.
pi_205541098
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 18:36 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Ach wat erg zeg. En zo jong.
Ik begrijp niet waarom zulke jonge kinderen hun leven willen beïndigen, terwijl ze nog alle kansen hebben.
Zijn die dan al zo jong chronisch depressief?
Je hoeft toch helemaal niet chronisch depressief te zijn om zelfmoord te plegen? Als een emmer overloopt kan dit, helaas, voor sommigen de enige uitweg zijn.

Ik heb van relatief dichtbij meegemaakt dat een jongen van 15 zelfmoord pleegt omdat er iets gebeurd is waar hij zich zo voor schaamde dat hij geen andere uitweg meer zag. Niks depressiefs aan.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 20:23:11 #296
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_205541370
Ook het Europees Hof heeft moeders verzoek afgewezen.
https://twitter.com/JoshuaRozenberg/status/1554890598687064065
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 21:17:37 #297
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_205542039
Zelfmoord is voor christenen een ( zware ) zonde. Vroeger werd een zelfmoordenaar daarom geen christelijke begrafenis toegestaan.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  roze woensdag 3 augustus 2022 @ 21:19:52 #298
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_205542081
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 19:55 schreef herverwijderd het volgende:
wow, okee, ik heb net de thread op kiwifarms over die moeder gelezen. Krijg toch wel zeeeeer het idee dat het die moeder niet zo zeer om Archie gaat, maar meer om de aandacht wellicht.
Sick sad world.
https://kiwifarms.net/thr(...)-purple-wave.124942/ Zo wat een leesvoer en foto's. Hier moet ik even voor zitten.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 21:35:39 #299
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205542308
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 21:19 schreef Ama het volgende:

[..]
https://kiwifarms.net/thr(...)-purple-wave.124942/ Zo wat een leesvoer en foto's. Hier moet ik even voor zitten.
Rare liefhebberij vind ik dat, je verdiepen in dat soort bagger.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 21:37:17 #300
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_205542330
Mmmm ik vind kiwifarms vooral een heksenjacht richting die moeder. Ze weten best wat opmerkelijke dingen naar boven te halen, maar vliegen ook wel eens flink uit de bocht naar mijn mening.
Heb er niet alles gelezen hoor (100 pagina's is me te gortig) maar wie een recap van de zaak wil met rechtbankdocumenten zou deze reactie eens kunnen checken.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 21:39:14 #301
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_205542358
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 21:17 schreef deedeetee het volgende:
Zelfmoord is voor christenen een ( zware ) zonde. Vroeger werd een zelfmoordenaar daarom geen christelijke begrafenis toegestaan.
Zo zwaar christelijk waren ze niet hoor.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 17:16 schreef Elpis het volgende:
Gelovig mijn reet. Hij is pas gedoopt toen hij al aan de beademing lag.

https://aleteia.org/2022/(...)boy-fights-for-life/
[twitter]https://twitter.com/FlopsyPickle/status/1554460389722710020
[/twitter]
En elders zie ik gespeculeerd worden over een stripper verleden van mams.
  Manager PR/Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 22:34:39 #302
269689 crew  Viv
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')