abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206855870
Hm, ik ga eens kijken of de spraybooth aan de linkerkant beter tot z'n recht komt. Ik zit dan wellicht te dicht op de platenkast aan de rechterzijde als de werkplek naar die kant schuift, maar even testen.

Alles is vrijwel gevuld nu :9 Wel altijd even puzzelen hoor.
pi_206859090
Beter?

pi_206861994
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 19:45 schreef Faxie het volgende:
Beter?

[ afbeelding ]
Nah, andersom vond ik beter. Maar kan de platenspeler niet op de kast en dan de spraybooth op de plek van de platenspeler?

Wat gebruik je het meest? (dingen die je af en toe gebruikt krijgen bij mij geen plek op het werkblad)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_206862207
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2022 22:21 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Nah, andersom vond ik beter. Maar kan de platenspeler niet op de kast en dan de spraybooth op de plek van de platenspeler?

Wat gebruik je het meest? (dingen die je af en toe gebruikt krijgen bij mij geen plek op het werkblad)
Ik laat het even bezinken. Denk wel dat ik het zo hou, want de spraybooth in de hoek ging wel, maar was iets lastiger om voor te zitten. Nu is die heel goed bereikbaar, en ik heb meer plek voor de booth zelf. De extra ruimte aan de rechterzijde is mooi voor de bureaulamp en wat doosjes oid. Moet zeggen dat ik er ook alweer aan gewend ben nu.

De platenspeler blijft waar die is, daar valt niet over te onderhandelen :P Die moet echt goed binnen handbereik zijn, wordt te vaak gebruikt.

En ik gebruik de airbrush dan ook weer niet zo heel vaak, maar het hele idee van de makeover was juist om alles een vaste plek te geven. Elke keer dingen uit de hoek of onder de tafel vandaan trekken voordat ik kon beginnen met iets zorgde voor een drempel.
  Moderator zaterdag 3 december 2022 @ 19:10:18 #205
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206928946
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 09:29 schreef GeekyMe het volgende:
Ah wat leuk allemaal. :)
Ik doe zelf ook een beetje aan modelbouw. Wat Warhammer, D&D dingen en dan vooral het schilderen hiervan En sinds een week ook maar begonnen met de miniatuur huisjes en Gundam modellen. Ik had echt weer een hobby nodig waar ik gewoon met een podcast op mijn ding kan doen.
[..]
Actief?

Ik doe zelf Orks, Kill Team atm

Weet nooit zo goed of het hier kan of er een topic voor moet want ik ga echt heel langzaam

Zeker nu met KT omdat je toch met wat meer detail wil dan normaal
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_206929131
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 19:10 schreef sp3c het volgende:

[..]
Actief?

Ik doe zelf Orks, Kill Team atm

Weet nooit zo goed of het hier kan of er een topic voor moet want ik ga echt heel langzaam

Zeker nu met KT omdat je toch met wat meer detail wil dan normaal
Er is ooit wel een miniatuurschildertopic geopend, maar die liep niet en is zo dood als een pier. Kan net zo goed hier denk ik. Ik heb ook wat miniatuurtjes en resin figuren, die ga ik ook gewoon hier plaatsen als ik ze over een jaar of 10 eindelijk eens ga schilderen _O-
  Moderator zaterdag 3 december 2022 @ 19:32:10 #207
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206929179
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 19:26 schreef Faxie het volgende:

[..]
Er is ooit wel een miniatuurschildertopic geopend, maar die liep niet en is zo dood als een pier. Kan net zo goed hier denk ik. Ik heb ook wat miniatuurtjes en resin figuren, die ga ik ook gewoon hier plaatsen als ik ze over een jaar of 10 eindelijk eens ga schilderen _O-
Doe ik het gewoon hier ^O^

Van de week eens kijken of ik een lightbox kan fabrieken voor de fotos
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_206929318
:9

De dame is resin :P De motor is prepainted (ja ik ben lui :6 )

pi_206938093
Het is best goed gelukt moet ik zeggen. Nu heb ik geen last van de tocht op koude dagen als ik airbrush.

Moet alleen nog even een tochtstrip op de randen plakken. De opening bovenin het raam is makkelijk dicht te stoppen met een rol buisisolatie.

pi_206939575
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 12:54 schreef Faxie het volgende:
Het is best goed gelukt moet ik zeggen. Nu heb ik geen last van de tocht op koude dagen als ik airbrush.

Moet alleen nog even een tochtstrip op de randen plakken. De opening bovenin het raam is makkelijk dicht te stoppen met een rol buisisolatie.

[ afbeelding ]
Minimale temp om te spuiten is 15 graden. (in before,that's what she said)
pi_206939885
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 14:58 schreef Charged het volgende:

[..]
Minimale temp om te spuiten is 15 graden. (in before,that's what she said)
Zo koud gaat het niet worden hoor _O-

Ik voel nog wel een ietsiepietsie tocht van boven, maar het is niet storend.

Zo maar eens de onderdeeltjes op de klemmetjes zetten om te spuiten :9
pi_206943450
Kan helaas nog niet alles doen, daar is het gewoon teveel voor. Zal in 2 beurten moeten.

De eerste lading die een extra laag krijgt. Dit spul komt grotendeels in het zicht, in tegenstelling tot de onderdeeltjes die ik laatst gespoten had, die slechts intern blijven.

pi_206987177
Alles heeft op z'n minst 1 laag er op zitten. Een redelijk deel heb ik opgeschuurd en de laatste laag gegeven, dus zodra die droog zijn kunnen ze de doos in bji de andere onderdelen. Zal nog wel een extra spuitbusje moeten halen, want ik ga het niet redden met 3 stuks. De hoofdkubus zal ook nog opgeschuurd moeten worden, dus dat wordt nog even een rotklusje.

pi_206994295
Een groot deel is klaar wat betreft de lak nu. Moet nog een onderdeeltje of 20 twee extra lagen geven, en de bruine onderdelen zuigen op een of andere manier meer lak op dan de grijze en blanke, dus sommige daarvan geef ik ook nog een extra laag.

Voorbeeldje

pi_206995755
Laatste laag op het bruin werpt z'n vruchten af :9

pi_206996350
Vandaag een geweldig Sinterklaas cadeautje gekregen. Hier moet ik snel tijd voor gaan maken. O+
<O)
pi_206996376
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 17:55 schreef valentijn101 het volgende:

Vandaag een geweldig Sinterklaas cadeautje gekregen. Hier moet ik snel tijd voor gaan maken. O+ [ afbeelding ]
<O)
Oeh, even die site bekijken :9
pi_206996492
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 17:57 schreef Faxie het volgende:

[..]
Oeh, even die site bekijken :9
Hij kan zelfs rijden *O*
pi_206997126
@Faxie
Ik ga er even vanuit dat je me misschien wel kan helpen hiermee gezien je Gundam ervaring.
Ik zoek een kit groter dan 1/72 van een Macross/Robotech VF-1 Battloid (Skull leader)
Budget tussen de ¤150 en ¤200.
Wat zou je adviseren?
pi_206997230
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:46 schreef Charged het volgende:
@:Faxie
Ik ga er even vanuit dat je me misschien wel kan helpen hiermee gezien je Gundam ervaring.
Ik zoek een kit groter dan 1/72 van een Macross/Robotech VF-1 Battloid (Skull leader)
Budget tussen de ¤150 en ¤200.
Wat zou je adviseren?
Volgens mij komen die niet groter dan 1/72...
pi_206997261
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:54 schreef Faxie het volgende:

[..]
Volgens mij komen die niet groter dan 1/72...
aah,serieus?
pi_206997395
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:56 schreef Charged het volgende:

[..]
aah,serieus?
Ik vind alleen deze en die is niet meer leverbaar:

https://www.hlj.com/1-60-scale-vf-1s-no-paint-kit-ymt00185

Verder zijn er wel 1/48 kits, maar die zijn alleen als Jet of Geirwalk.
pi_206997487
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 19:03 schreef Faxie het volgende:

[..]
Ik vind alleen deze en die is niet meer leverbaar:

https://www.hlj.com/1-60-scale-vf-1s-no-paint-kit-ymt00185

Verder zijn er wel 1/48 kits, maar die zijn alleen als Jet of Geirwalk.
Jammer,maar oke,niet getreurd,de Macross Zero van Hasegawa is wat groter in lengte. Denk dat ik die maar zal doen. Dat merk stelt normaal gesproken niet teleur.
pi_206997876
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 19:08 schreef Charged het volgende:

[..]
Jammer,maar oke,niet getreurd,de Macross Zero van Hasegawa is wat groter in lengte. Denk dat ik die maar zal doen. Dat merk stelt normaal gesproken niet teleur.
Hier hebben ze 'm ook

https://www.hlj.com/1-72-(...)d-macross-zero-hsg20

Hasegawa is mooi spul ja. Ik heb daar een vliegtuig van gemaakt, en heb nog een aantal dozen liggen.

Volgens mij heb je bij Bandai meer keus in robotmodes.

Ik heb nog steeds een model in onderdelen liggen (al 3 jaar ofzo :') ) die ik nog steeds moet aflakken trouwens :') Ga ik doen als de puzzel klaar is :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')