Waar is dit beweerd?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 21:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het gebeurde en gebeurt in vrijwel elke oorlog. In elk leger bevinden zich helaas psychopaten. Maar om de een of andere reden denken sommige mensen hier echt dat alleen soldaten van andere landen zich van zulke barbaarse praktijken bedienen. Of nog een stapje verder, gewoon glashard beweren dat dit directe orders van Putin zijn. Gewoon totaal uit de lucht gegrepen. Ronduit lachwekkend en absurd kinderlijk.

in dit artikel spreekt men van een Mabey-Johnsonbrugquote:Op vrijdag 29 juli 2022 22:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat snap ik allemaal wel maar de Dnepr is de grootste hindernis natuurlijk... Daarnaast als ik Google maps zo eens bekijk is er niet veel te vinden wat smallen dan 25 meter is... Dus dat "binnen 3 minuten heb je een brug" verkooppraatje kan de koelkast wel weer in.
Dit is een beetje het niveau waar je aan moet denken:
[ afbeelding ]
Leo1 met 20 meter brug.

Kan me niet voorstellen dat de Oekraïners haast of momentum hebben om na de verovering van Cherson die rivier op een pontonbrug over te steken. Het hele artikel gaat over de voor de Russen verzwakte westoever van de Dnjepr, dus elk militaire offensief dat nu gelanceerd wordt door Oekraïne heeft ten hoogste als doel om dat (deels) gebied in te nemen. Als je vervolgens verder wil doorstoten naar het oosten, moet je weer terug naar de tekentafel - en dat kan dan waarschijnlijk een stuk effectiever vanuit het noorden via Zaporizja.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 22:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik snap je opmerking nog steeds niet.... Overigens:
[..]
De Oekrainers kunnen dit wel op hun gemakje uitvoeren zonder dat ze beschoten worden?

Ja, maar die ligt echt niet in 3 minuten...quote:Op vrijdag 29 juli 2022 22:37 schreef zakjapannertje het volgende:
in dit artikel spreekt men van een Mabey-Johnsonbrug
https://www.defensie.nl/o(...)genist/de-pontonnier

Dus schiet niemand er feitelijk echt iets mee op. Het front wordt dan een paar kilometer verlegd en dat wat het dan. De Russen zitten dan in de verdediging aan de oostkant van de rivier en de Oekrainers gaan dan ook geen centimeter verder komen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 22:38 schreef EinarBoe het volgende:
Kan me niet voorstellen dat de Oekraïners haast of momentum hebben om na de verovering van Cherson die rivier op een pontonbrug over te steken. Het hele artikel gaat over de voor de Russen verzwakte westoever van de Dnjepr, dus elk militaire offensief dat nu gelanceerd wordt door Oekraïne heeft ten hoogste als doel om dat (deels) gebied in te nemen. Als je vervolgens verder wil doorstoten naar het oosten, moet je weer terug naar de tekentafel - en dat kan dan waarschijnlijk een stuk effectiever vanuit het noorden via Zaporizja.

De Duitsers zullen die bruggen ook niet geven om de Dnjepr mee over te steken, zij hebben ook topografie gehad op school.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 22:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus schiet niemand er feitelijk echt iets mee op. Het front wordt dan een paar kilometer verlegd en dat wat het dan. De Russen zitten dan in de verdediging aan de oostkant van de rivier en de Oekrainers gaan dan ook geen centimeter verder komen.

Ik reageer er eigenlijk helemaal niet op... De keer dat ik reageerde mbt Oekraine was dat er beelden online kwamen waar Russische krijgsgevangen door de knieën, oh nee benen want knieën klonk te heftig, geschoten werden... Verder heb ik er weinig woorden aan vuil gemaakt. Ik heb alleen meerdere malen gewezen op het feit dat hier continu allerlei onzin werd en wordt verkocht over wapensystemen die verboden zouden zijn volgens de conventie van Geneve etc. en het dus wel oorlogsmisdaden zijn om die in te zetten... En dat civiele gebouwen bombarderen niet per definitie een oorlogsmisdaad is maar dat waren gewoon paarl'n voor de zwijnen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 22:46 schreef luxerobots het volgende:
Nou, als je een beetje zelfreflectie zou hebben, zou het opvallen dat je wél reageert bij Oekraïense misdaden, maar bij ergere Russische misdaden dan weer niet.
quote:
Moet BEFEM verder maar weten, volgens mij zijn al mijn voorspellingen mbt de wapenleveringen, opleidingstijd, wanneer inzetgereed etc.uitgekomen, daar hebben jij en je maatje destijds nog heel hard tegen lopen ageren. Want ik zag het verkeerd en het zou allemaal in een paar dagen gefikst zijn... Juist ja, we zien het...quote:BEFEM valt het ook op dat je cynisch doet bij elke wapenlevering van het westen aan Oekraïne. Ik ben het daarmee eens, het patroon is behoorlijk duidelijk.
Die "mensen" zijn exact twee in deze hele reeks en jij weet prima wie dat zijn...quote:En natuurlijk ben jij geen voorstander van oorlogsmisdaden, maar je manier van communiceren zorgt er wel voor dat mensen op een bepaalde manier op je reageren.

Klopt, vrij standaard regent het dan inmiddels bekende buzzwords als "whataboutism", "Putin-versteher", "Kremlin-trol" en meer van dat soort termen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 22:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hier heb je gewoon helemaal gelijk in. Vind dat ook vrij storend tho, zo is het altijd zo moeilijk discussiëren. Gisteravond ook al de hele tijd.

Ik reageer op deze opmerking van je:quote:Op vrijdag 29 juli 2022 22:53 schreef BEFEM het volgende:
De Duitsers zullen die bruggen ook niet geven om de Dnjepr mee over te steken, zij hebben ook topografie gehad op school.
Het is gewoon een slecht geschreven artikel.
3 Minuten is simpelweg onzin. Zelfs de Leguaan doet daar langer over dat is het snelste systeem wat is er vwb een brugslag. Maar wat voor bruggen heb jij het dan over? En welke rivier dan?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 22:11 schreef BEFEM het volgende:
Maar zonder bruggen kan je er sowieso niet overheen. Nu krijgen ze in ieder geval de mogelijkheid. Las ook ergens dat die bruggen 3 minuten kosten om neer te leggen. Zal wel wat rapper zijn dan wat ze nu hebben en wat de Russen gedaan hebben.

quote:Op vrijdag 29 juli 2022 23:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik reageer op deze opmerking van je:
[..]
3 Minuten is simpelweg onzin. Zelfs de Leguaan doet daar langer over...

Dat is de Leo1 bruglegger, ik had het over de Leguaan. Nog even los van het feit dat die 3 minuten simpelweg niet gehaald worden.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 23:12 schreef BEFEM het volgende:
3 minuten klopt wel zo ongeveer toch? Misschien een halve minuut langer
https://magazines.defensi(...)6_leguaan-komt-eraanquote:Voor het leggen van de korte aluminium brug is zo’n 6 minuten nodig, voor de lange het dubbele.

Volgens mij krijgt Oekraine de Biber.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 23:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is de Leo1 bruglegger, ik had het over de Leguaan. Nog even los van het feit dat die 3 minuten simpelweg niet gehaald worden.
[..]
https://magazines.defensi(...)6_leguaan-komt-eraan
Maar goed, wat dacht jij nou dan vwb bruggen en welke oversteken want jouw eerdere antwoord suggereert toch echt iets anders dan kleine slootjes in het achtergebied.

Hier. Pagina 2 van dit topic.quote:
quote:Maar Blackwater huurlingen snijden toch geen geslachtsdelen af als wijze van beleid?
Putin heeft weinig grenzen tot waar hij toe in staat is.
quote:Maar het beleidsmatig afsnijden van Oekraïnse krijgsgevangenen, dat is toch van een andere beestachtige orde? Het is vrij evident dat Poetin hier het groene licht voor heeft gegeven.

Ik maak een opmerking nav het volgende:quote:Op vrijdag 29 juli 2022 23:26 schreef BEFEM het volgende:
Volgens mij krijgt Oekraine de Biber.
Maar weet ik veel welke specifieke sloot/rivier ze over kunnen steken, zover gaat mijn topografische kennis van Oekraine niet. Maar er zijn er tientallen in Oekraine in zowel de Donbass als Kherson Oblast en bij Melitopol dus ze kunnen ze vast wel ergens gebruiken. Zitten er vast ook wel bij die minder dan 20 meter breed zijn. Geen idee wat ik eerder zou suggereren.
Vervolgens begin jij over bruggen die binnen drie minuten zouden liggen... Waarop ik zeg dat dat dan geen bruggen zijn die een "rivier" (want zo staat het in het bericht) kunnen overspannen, in mijn wereld is een rivier van een ander kaliber dan een sloot. Dan kun je wel aan komen met "slecht geschreven" en andere gebieden maar daar wordt helemaal niet over gesproken. Men heeft het over de "vernietigde bruggen" over de "rivieren" en de verdere bevrijding van het zuiden... Dan weten we allemaal wel wat er bedoeld wordt toch?quote:Mocht de herovering slagen, dan zijn de vernietigde bruggen vervolgens in het nadeel van de Oekraïners bij de verdere bevrijding van Zuid-Oekraïne. Duitsland gaat daarom mobiele bruggen aan Oekraïne leveren, zodat rivieren weer snel overgestoken kunnen worden.

6 km van het front. Ten eerste, waarom zou je daar krijgsgevangenen houden? Ten tweede, waarom zou je dat met HIMARS beschieten.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 23:31 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.washingtonpos(...)-prison-strike-azov/
Niks nieuws maar dit is wel HET verhaal van het moment.

Er was laatst hier nog een kaartje van vernietigde bruggen in Kherson oblast, mogelijk dat het daarvoor in de plaats gebruikt kan worden. Het artikel heeft het ook over bruggen, meervoud. Er is maar 1 brug over de Dnjepr vernietigd, er ligt er nog 1 (een dam) iets noordelijker.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 23:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik maak een opmerking nav het volgende:
[..]
Vervolgens begin jij over bruggen die binnen drie minuten zouden liggen... Waarop ik zeg dat dat dan geen bruggen zijn die een "rivier" (want zo staat het in het bericht) kunnen overspannen, in mijn wereld is een rivier van een ander kaliber dan een sloot. Dan kun je wel aan komen met "slecht geschreven" en andere gebieden maar daar wordt helemaal niet over gesproken. Men heeft het over de "vernietigde bruggen" over de "rivieren" en de verdere bevrijding van het zuiden... Dan weten we allemaal wel wat er bedoeld wordt toch?

En dan ook toevallig alleen gevangenen die dood zijn gegaan en geen Russische bewakers. Zelfs Stalin bakte ze niet zo bruin.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 23:35 schreef BEFEM het volgende:
[..]
6 km van het front. Ten eerste, waarom zou je daar krijgsgevangenen houden? Ten tweede, waarom zou je dat met HIMARS beschieten.

Weet jij wat ze gaan sturen dan?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 23:39 schreef BEFEM het volgende:
Er was laatst hier nog een kaartje van vernietigde bruggen in Kherson oblast, mogelijk dat het daarvoor in de plaats gebruikt kan worden. Het artikel heeft het ook over bruggen, meervoud. Er is maar 1 brug over de Dnjepr vernietigd, er ligt er nog 1 (een dam) iets noordelijker.
Maar waarom denk jij dan dat ze die bruggen sturen?

Ja, de Biber.quote:
https://www.theguardian.c(...)r-sale-authorisationquote:Germany’s defence minister has decided to send 16 Biber bridge-layer tanks to Ukrainian forces, the ministry said on Friday.
“The Biber will enable Ukrainian troops to cross waters or obstacles in combat,” the ministry said in a statement. “The delivery of the first six systems will take place this year, starting in autumn. Ten more systems will follow next year.”

Eensquote:Op vrijdag 29 juli 2022 23:29 schreef Richestorags het volgende:
Even offtopic maar de Russen hebben wel een f*cking mooi legernummer (al uit de Soviet-tijd). Als ze zich hier nou eens wat meer op zouden concentreren:

Ergo, niet bruikbaar voor Kherson en de eventuele opmars zoals eerder vermeld.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 23:46 schreef BEFEM het volgende:
Ja, de Biber.
[..]
https://www.theguardian.c(...)r-sale-authorisation
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |