Aaltjes zijn niet moeilijk in gebruik. Heb ook verder geen negatieve effecten ervan ondervonden, maar ik kon de grond gedurende de hele periode (dat de aaltjes werken) niet nat houden. Die aaltjes hebben mij dus uiteindelijk wel veel geholpen.quote:Op zondag 26 februari 2023 11:59 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Op basis van deze post ook die plakdingen besteld. Na een week is het een soort kerkhof op de 4 die ik in 2 monstera's heb gedaan.
Maar er liggen nog steeds bij ramen veel lijken op de vloer.
Hoe kom ik er van af? Alle aarde vervangen waar de monstera's instaan? Aaltjes heb ik geen zin in.
Als niet gaat lukken met aarde vervangen dan doe ik ze weg. Dit is ook niks zo. Kweek ik wel weer nieuwe monstera's op.
Dit gedaan, want ze komen inmiddels weer terug. Het is nog niet heel erg, maar wil voorkomen dat het weer uit de hand loopt.quote:Op zondag 19 maart 2023 15:58 schreef etuiedelapiel het volgende:
Knoflookpoeder op de aarde strooien en je ziet ze nooit meer.
Bijstrooien het werkt maar tijdelijk, maar waar komen ze eigenlijk vandaan?quote:Op vrijdag 24 maart 2023 13:17 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dit gedaan, want ze komen inmiddels weer terug. Het is nog niet heel erg, maar wil voorkomen dat het weer uit de hand loopt.
Wat een ... vliegjes.
Waar ze de eerste keer vandaan kwamen, geen idee... Kan vanuit de potgrond zijn, naar binnen gevlogen of met een nieuw plantje. Maar ik denk dat ik ze wel perongeluk teveel water heb gegeven en ze daardoor dus de ideale omstandigheden heb gebodenquote:Op vrijdag 24 maart 2023 18:29 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Bijstrooien het werkt maar tijdelijk, maar waar komen ze eigenlijk vandaan?
Zijn eigenlijk mugjesquote:
Geen water geven tot ze weg zijn werkt ook niet, dan is je plant dood.quote:Op maandag 27 maart 2023 08:43 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar ik denk dat ik ze wel perongeluk teveel water heb gegeven en ze daardoor dus de ideale omstandigheden heb geboden![]()
Syngoniumquote:Op maandag 17 april 2023 16:13 schreef Angelfrouk het volgende:
Ik heb deze plant gelegen, maar er zit geen kaartje bij wat het is. Weet iemand welk merk dit is?
https://imgur.com/a/7vNfDpD
Dank je, ik kon het niet vinden.quote:
Nee hoor die kun je prima snoeienquote:Op zondag 14 mei 2023 13:16 schreef Erosjuhhh het volgende:
Ik heb sterelizia die inmiddels echt mega is, kan ik de oudste/kleinste bladeren snoeien? Of maak ik zo de plant kapot?
Ze zijn op moment 5 stammen waar bladeren aan groeien, splitsen doe ik volgend jaar wel als hij ook verpot gaat worden.quote:Op zondag 14 mei 2023 13:20 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee hoor die kun je prima snoeien
Of splitsen, dan heb je er 2
Tja, op gevoel ging het mis.quote:Op zondag 28 mei 2023 09:04 schreef yinu het volgende:
800 ml in 2 dagen? Dat is wel heel veel. Maar ik weet niet hoor, wij doen het hier altijd een beetje op gevoel en op het oog. Hangt ook van het weer af
Wat zijn het voor planten?quote:Op zondag 28 mei 2023 07:24 schreef AnneX het volgende:
Sporadisch lees ik mee.
Groene vingers heb ik niet echt. Planten water en/of voeding geven ging met de app. plantsome.
Vorige week nieuwe planten gekocht en weer een nieuw regime.
Nou zeggen hullie dat de palm om de 2 dagen 800 ml water wil !?
Dat kan ik mij niet voorstellen.
In het openingstopic wordt het niet genoemd, dan hier de vraag: wie gebruikt ook een app en welke dan?
quote:Op zondag 28 mei 2023 09:28 schreef AnneX het volgende:
[..]
Tja, op gevoel ging het mis.![]()
Vandaar de vraag.
Oh ja, banaan. Die is hier ook doodgegaan maar ik denk aan de trips. Maar die zuipen wel ja. Net als Monstera’s inderdaad.quote:Op zondag 28 mei 2023 09:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat zijn het voor planten?
O, een palm, ik had niet goed gelezen
Ik weet dat voor mijn bananenplant (die ik heb laten doodgaan) het advies achteraf was om in voorjaar en zomer twee keer per week 500 ml te geven. De rest van het jaar één keer per week. Voor mijn monstera kreeg ik hetzelfde advies toen ik hem kreeg, en die leeft nog
Ik vind 800 ml iedere twee dagen wel heel veel. Dat is 2 liter per week!
Die van mij nu ook, steeds meer bruin. En alles plakt, hoort dat? Er zit geen luis in.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:44 schreef AnneX het volgende:
Bananenplant ook zoiets.
Als kleintje gekocht. Ging goed dankzij de app. (?) . Na 2 jaar in een grotere pot.
Ging als een speer. Mooi. Vers blad. Aan alle kanten nieuw blad.
En toen ging het mis. Achter elkaar bladen bruin en dood.
quote:Op zondag 28 mei 2023 10:48 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die van mij nu ook, steeds meer bruin. En alles plakt, hoort dat? Er zit geen luis in.
Blad wat moes wordt of als de plant huilt, dan heeft ie teveel water. In het begin na het verpotten had ik ook de neiging veel water te willen geven en heb het ding zowat vermoord. Aangetast blad weghalen en even iets zuiniger met water geven.quote:Op zondag 28 mei 2023 12:16 schreef AnneX het volgende:
Wist ik het maar. De banaan plant ‘huilt’ heb ik wel geleerd.
Hier ook altijd met musas. Heb het idee dat die dingen zichzelf kapot groeien want zo'n spontane sterfte gebeurd eigenlijk altijd direct na zo'n groeispurt.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:44 schreef AnneX het volgende:
Bananenplant ook zoiets.
Als kleintje gekocht. Ging goed dankzij de app. (?) . Na 2 jaar in een grotere pot.
Ging als een speer. Mooi. Vers blad. Aan alle kanten nieuw blad.
En toen ging het mis. Achter elkaar bladen bruin en dood.
Bij mij ook, van de week weggegooid. Heb wel eens gelezen dat ze na een X aantal bladeren (50/60?) gewoon op zijn.quote:Op donderdag 22 juni 2023 13:36 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hier ook altijd met musas. Heb het idee dat die dingen zichzelf kapot groeien want zo'n spontane sterfte gebeurd eigenlijk altijd direct na zo'n groeispurt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |