Ik ken de plant niet maar het ziet er wel uit alsof daar mogelijk een beestje iets mee te maken heeft…quote:Op woensdag 15 februari 2023 11:54 schreef Sjemmert het volgende:
Ik heb laatst een aspidistra elatior (cast iron plant) gekocht. Viel me in de winkel niet op maar er zitten allemaal witte vlekjes op de meeste bladeren, vooral op de grootste bladeren. Weet iemand wat dit is ? Moet ik me zorgen maken ?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb alle bladeren bekeken en ook met een zaklamp doorheen geschenen maar kan niets vinden. Situatie is onveranderd. Plant doet het verder wel gewoon, er popt nu een nieuwe stengel uit de grond.quote:Op woensdag 22 februari 2023 12:27 schreef yinu het volgende:
[..]
Ik ken de plant niet maar het ziet er wel uit alsof daar mogelijk een beestje iets mee te maken heeft…
Zie je beestjes op de onderkant van de bladeren? Is het inmiddels veranderd?
Dan zou ik het nog even aanzien. Misschien zijn het gewoon beschadigingen door transport of zoiets.quote:Op woensdag 22 februari 2023 17:53 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik heb alle bladeren bekeken en ook met een zaklamp doorheen geschenen maar kan niets vinden. Situatie is onveranderd. Plant doet het verder wel gewoon, er popt nu een nieuwe stengel uit de grond.
Beste bijdrage van het jaar.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 18:55 schreef Dagoduck het volgende:
Laat ik ook maar weer eens een mooie bijdrage leveren aan dit topic:
Kuttrips!!!
Op basis van deze post ook die plakdingen besteld. Na een week is het een soort kerkhof op de 4 die ik in 2 monstera's heb gedaan.quote:Op zondag 22 januari 2023 11:19 schreef Anton91 het volgende:
Die gele plaatjes werken wel goedIk had ze net geplaatst toen ik mijn vorige bericht postte en binnen 10 minuten 7 vliegjes die erop vast geplakt (op 5 vliegenvangers) zitten.
Aaltjes zijn niet moeilijk in gebruik. Heb ook verder geen negatieve effecten ervan ondervonden, maar ik kon de grond gedurende de hele periode (dat de aaltjes werken) niet nat houden. Die aaltjes hebben mij dus uiteindelijk wel veel geholpen.quote:Op zondag 26 februari 2023 11:59 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Op basis van deze post ook die plakdingen besteld. Na een week is het een soort kerkhof op de 4 die ik in 2 monstera's heb gedaan.
Maar er liggen nog steeds bij ramen veel lijken op de vloer.
Hoe kom ik er van af? Alle aarde vervangen waar de monstera's instaan? Aaltjes heb ik geen zin in.
Als niet gaat lukken met aarde vervangen dan doe ik ze weg. Dit is ook niks zo. Kweek ik wel weer nieuwe monstera's op.
Dit gedaan, want ze komen inmiddels weer terug. Het is nog niet heel erg, maar wil voorkomen dat het weer uit de hand loopt.quote:Op zondag 19 maart 2023 15:58 schreef etuiedelapiel het volgende:
Knoflookpoeder op de aarde strooien en je ziet ze nooit meer.
Bijstrooien het werkt maar tijdelijk, maar waar komen ze eigenlijk vandaan?quote:Op vrijdag 24 maart 2023 13:17 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dit gedaan, want ze komen inmiddels weer terug. Het is nog niet heel erg, maar wil voorkomen dat het weer uit de hand loopt.
Wat een ... vliegjes.
Waar ze de eerste keer vandaan kwamen, geen idee... Kan vanuit de potgrond zijn, naar binnen gevlogen of met een nieuw plantje. Maar ik denk dat ik ze wel perongeluk teveel water heb gegeven en ze daardoor dus de ideale omstandigheden heb gebodenquote:Op vrijdag 24 maart 2023 18:29 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Bijstrooien het werkt maar tijdelijk, maar waar komen ze eigenlijk vandaan?
Zijn eigenlijk mugjesquote:
Geen water geven tot ze weg zijn werkt ook niet, dan is je plant dood.quote:Op maandag 27 maart 2023 08:43 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar ik denk dat ik ze wel perongeluk teveel water heb gegeven en ze daardoor dus de ideale omstandigheden heb geboden![]()
Syngoniumquote:Op maandag 17 april 2023 16:13 schreef Angelfrouk het volgende:
Ik heb deze plant gelegen, maar er zit geen kaartje bij wat het is. Weet iemand welk merk dit is?
https://imgur.com/a/7vNfDpD
Dank je, ik kon het niet vinden.quote:
Nee hoor die kun je prima snoeienquote:Op zondag 14 mei 2023 13:16 schreef Erosjuhhh het volgende:
Ik heb sterelizia die inmiddels echt mega is, kan ik de oudste/kleinste bladeren snoeien? Of maak ik zo de plant kapot?
Ze zijn op moment 5 stammen waar bladeren aan groeien, splitsen doe ik volgend jaar wel als hij ook verpot gaat worden.quote:Op zondag 14 mei 2023 13:20 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee hoor die kun je prima snoeien
Of splitsen, dan heb je er 2
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |