Tja, op gevoel ging het mis.quote:Op zondag 28 mei 2023 09:04 schreef yinu het volgende:
800 ml in 2 dagen? Dat is wel heel veel. Maar ik weet niet hoor, wij doen het hier altijd een beetje op gevoel en op het oog. Hangt ook van het weer af
Wat zijn het voor planten?quote:Op zondag 28 mei 2023 07:24 schreef AnneX het volgende:
Sporadisch lees ik mee.
Groene vingers heb ik niet echt. Planten water en/of voeding geven ging met de app. plantsome.
Vorige week nieuwe planten gekocht en weer een nieuw regime.
Nou zeggen hullie dat de palm om de 2 dagen 800 ml water wil !?
Dat kan ik mij niet voorstellen.
In het openingstopic wordt het niet genoemd, dan hier de vraag: wie gebruikt ook een app en welke dan?
quote:Op zondag 28 mei 2023 09:28 schreef AnneX het volgende:
[..]
Tja, op gevoel ging het mis.![]()
Vandaar de vraag.
Oh ja, banaan. Die is hier ook doodgegaan maar ik denk aan de trips. Maar die zuipen wel ja. Net als Monstera’s inderdaad.quote:Op zondag 28 mei 2023 09:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat zijn het voor planten?
O, een palm, ik had niet goed gelezen
Ik weet dat voor mijn bananenplant (die ik heb laten doodgaan) het advies achteraf was om in voorjaar en zomer twee keer per week 500 ml te geven. De rest van het jaar één keer per week. Voor mijn monstera kreeg ik hetzelfde advies toen ik hem kreeg, en die leeft nog
Ik vind 800 ml iedere twee dagen wel heel veel. Dat is 2 liter per week!
Die van mij nu ook, steeds meer bruin. En alles plakt, hoort dat? Er zit geen luis in.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:44 schreef AnneX het volgende:
Bananenplant ook zoiets.
Als kleintje gekocht. Ging goed dankzij de app. (?) . Na 2 jaar in een grotere pot.
Ging als een speer. Mooi. Vers blad. Aan alle kanten nieuw blad.
En toen ging het mis. Achter elkaar bladen bruin en dood.
quote:Op zondag 28 mei 2023 10:48 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die van mij nu ook, steeds meer bruin. En alles plakt, hoort dat? Er zit geen luis in.
Blad wat moes wordt of als de plant huilt, dan heeft ie teveel water. In het begin na het verpotten had ik ook de neiging veel water te willen geven en heb het ding zowat vermoord. Aangetast blad weghalen en even iets zuiniger met water geven.quote:Op zondag 28 mei 2023 12:16 schreef AnneX het volgende:
Wist ik het maar. De banaan plant ‘huilt’ heb ik wel geleerd.
Hier ook altijd met musas. Heb het idee dat die dingen zichzelf kapot groeien want zo'n spontane sterfte gebeurd eigenlijk altijd direct na zo'n groeispurt.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:44 schreef AnneX het volgende:
Bananenplant ook zoiets.
Als kleintje gekocht. Ging goed dankzij de app. (?) . Na 2 jaar in een grotere pot.
Ging als een speer. Mooi. Vers blad. Aan alle kanten nieuw blad.
En toen ging het mis. Achter elkaar bladen bruin en dood.
Bij mij ook, van de week weggegooid. Heb wel eens gelezen dat ze na een X aantal bladeren (50/60?) gewoon op zijn.quote:Op donderdag 22 juni 2023 13:36 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hier ook altijd met musas. Heb het idee dat die dingen zichzelf kapot groeien want zo'n spontane sterfte gebeurd eigenlijk altijd direct na zo'n groeispurt.
Die van ons bloeit nu ook ja! Het ‘geurt’ wel nogal in de avond maar dat is maar 1 dagje…quote:Op maandag 6 november 2023 20:56 schreef Kreator het volgende:
Ik wist niet dat ze konden bloeien, maar er zit een mooie grote bloem aan:
[ afbeelding ]
Scindapsus, Pothos en Epipremnum zijn drie namen voor dezelfde planten, maar dat betekent niet dat alle varianten even makkelijk of sterk zijn. De Marble Queen en Aureum zijn in mijn ervaring degene met de minste kuren. Je kunt ook nog een Philodendron Scandens (/Brasil) proberen. Die kunnen wat beter tegen donkere plekken maar doen verder zo goed als hetzelfde en hebben overeenkomstige uiterlijke kenmerken.quote:Op maandag 4 december 2023 21:21 schreef Seven. het volgende:
Is er een verschil tussen scindapsus en epipremnum? Ik vraag het omdat ik een muurtje heb van 3m breed waar ik hangplanten overheen wil laten groeien. Dus dan moeten er een stuk of 6-8 naast elkaar. En ik heb nu dus tot volle tevredenheid een mooie scindapsus, of epipremnum en die hou ik al zeker 5 jaar in leven met elke paar weken wat water.
Dus ja, welke van de twee kies je dan? Of zijn ze hetzelfde?
Ik heb trips in huis. Sommige legden vrij snel het loodje (brasil, scandens), anderen mankeren niks (marble queen, aureum).quote:Op woensdag 6 december 2023 18:24 schreef Dagoduck het volgende:
Ik had ooit een epipremnum, maar trips.
Dit ja. Ik had een soort gordijn van epipremnum/scindapsus maar trips. Nu heb ik nog wel kleintjes maar ik vind ze lastig: ze lijken heel lang goed te gaan en ineens geven ze de geest als ze beestjes hebben. Dus je ziet het niet aankomen zeg maar.quote:Op woensdag 6 december 2023 18:24 schreef Dagoduck het volgende:
Ik had ooit een epipremnum, maar trips.
Dit had ik dus en dat was het begin van het einde (trips)quote:Op vrijdag 8 december 2023 14:12 schreef Hojdhopper het volgende:
Iemand tips, mijn 4 jaar oude scindapsus heeft last van gele en uiteindlijk afvallende bladeren, maar alleen tussen stem en midden (hij hangt). Onderaan ziet ie er gezond uit.
Hij is niet te droog, niet te nat. Altijd op gelet.
Bij mij doet de brasil en de pictus het nog wel maar de anderen gaan snel dood.quote:Op vrijdag 8 december 2023 14:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb trips in huis. Sommige legden vrij snel het loodje (brasil, scandens), anderen mankeren niks (marble queen, aureum).
quote:Op vrijdag 8 december 2023 16:49 schreef yinu het volgende:
[..]
Dit ja. Ik had een soort gordijn van epipremnum/scindapsus maar trips. Nu heb ik nog wel kleintjes maar ik vind ze lastig: ze lijken heel lang goed te gaan en ineens geven ze de geest als ze beestjes hebben. Dus je ziet het niet aankomen zeg maar.
[..]
Dit had ik dus en dat was het begin van het einde (trips)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |