abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209310973
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 09:04 schreef yinu het volgende:
800 ml in 2 dagen? Dat is wel heel veel. Maar ik weet niet hoor, wij doen het hier altijd een beetje op gevoel en op het oog. Hangt ook van het weer af
Tja, op gevoel ging het mis. 8)7
Vandaar de vraag.
  Moderator zondag 28 mei 2023 @ 09:39:40 #77
5428 crew  miss_sly
pi_209311092
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2023 07:24 schreef AnneX het volgende:
Sporadisch lees ik mee.
Groene vingers heb ik niet echt. Planten water en/of voeding geven ging met de app. plantsome.
Vorige week nieuwe planten gekocht en weer een nieuw regime.
Nou zeggen hullie dat de palm om de 2 dagen 800 ml water wil !?
Dat kan ik mij niet voorstellen.

In het openingstopic wordt het niet genoemd, dan hier de vraag: wie gebruikt ook een app en welke dan?
Wat zijn het voor planten?

O, een palm, ik had niet goed gelezen :@

Ik weet dat voor mijn bananenplant (die ik heb laten doodgaan :') ) het advies achteraf was om in voorjaar en zomer twee keer per week 500 ml te geven. De rest van het jaar één keer per week. Voor mijn monstera kreeg ik hetzelfde advies toen ik hem kreeg, en die leeft nog :+

Ik vind 800 ml iedere twee dagen wel heel veel. Dat is 2 liter per week!

[ Bericht 30% gewijzigd door miss_sly op 28-05-2023 09:51:22 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_209311172
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2023 09:28 schreef AnneX het volgende:

[..]
Tja, op gevoel ging het mis. 8)7
Vandaar de vraag.
:D het gaat hier ook wel eens mis maar ik denk dan altijd dat het aan de lichtomstandigheden of aan de beestjes ligt.

Hoewel soms ook wel door water. En dan vooral te veel en dan krijgen ze wortelrot. Te weinig water is meestal wel te verhelpen (tenzij je ze echt middenin de zomer een maand vergeet ofzo). Dus ik zou conservatief beginnen.

Wat voor Palm is het? En is hij heel groot?
pi_209311737
quote:
7s.gif Op zondag 28 mei 2023 09:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat zijn het voor planten?

O, een palm, ik had niet goed gelezen :@

Ik weet dat voor mijn bananenplant (die ik heb laten doodgaan :') ) het advies achteraf was om in voorjaar en zomer twee keer per week 500 ml te geven. De rest van het jaar één keer per week. Voor mijn monstera kreeg ik hetzelfde advies toen ik hem kreeg, en die leeft nog :+

Ik vind 800 ml iedere twee dagen wel heel veel. Dat is 2 liter per week!
Oh ja, banaan. Die is hier ook doodgegaan maar ik denk aan de trips. Maar die zuipen wel ja. Net als Monstera’s inderdaad.
pi_209311816
Bananenplant ook zoiets.
Als kleintje gekocht. Ging goed dankzij de app. (?) . Na 2 jaar in een grotere pot.
Ging als een speer. Mooi. Vers blad. Aan alle kanten nieuw blad.
En toen ging het mis. Achter elkaar bladen bruin en dood. -O-
  zondag 28 mei 2023 @ 10:48:23 #81
62419 CherryLips
chocoholic
pi_209311855
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2023 10:44 schreef AnneX het volgende:
Bananenplant ook zoiets.
Als kleintje gekocht. Ging goed dankzij de app. (?) . Na 2 jaar in een grotere pot.
Die van mij nu ook, steeds meer bruin. En alles plakt, hoort dat? Er zit geen luis in.
Tap tap tap
pi_209312803
Wist ik het maar. De banaan plant ‘huilt’ heb ik wel geleerd.
pi_209603977
Lekker weertje (in Noord-Brabant) om alle binnenplanten buiten te zetten.
Tis wel een klusje, maar ze frissen er enorm van op O+
pi_209604142
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 10:48 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Die van mij nu ook, steeds meer bruin. En alles plakt, hoort dat? Er zit geen luis in.
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2023 12:16 schreef AnneX het volgende:
Wist ik het maar. De banaan plant ‘huilt’ heb ik wel geleerd.
Blad wat moes wordt of als de plant huilt, dan heeft ie teveel water. In het begin na het verpotten had ik ook de neiging veel water te willen geven en heb het ding zowat vermoord. Aangetast blad weghalen en even iets zuiniger met water geven.
pi_209604203
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2023 10:44 schreef AnneX het volgende:
Bananenplant ook zoiets.
Hier ook altijd met musas. Heb het idee dat die dingen zichzelf kapot groeien want zo'n spontane sterfte gebeurd eigenlijk altijd direct na zo'n groeispurt.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  donderdag 22 juni 2023 @ 14:37:24 #86
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_209604869
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2023 13:36 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Hier ook altijd met musas. Heb het idee dat die dingen zichzelf kapot groeien want zo'n spontane sterfte gebeurd eigenlijk altijd direct na zo'n groeispurt.
Bij mij ook, van de week weggegooid. Heb wel eens gelezen dat ze na een X aantal bladeren (50/60?) gewoon op zijn.

Nog wel een stek uitgehaald, kijken of die aan wil slaan zonder beestjes te verzamelen (zoals vorige keer met een stek).
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 22 juni 2023 @ 15:20:56 #87
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_209605335
Heb hetzelfde hoor, 1 jaar groeit hij mooi en groot en daarna dood en gaat neemt een pup in de pot het over.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_209612677
Vraagje! Ik heb al 4 jaren een Strelitzia. Begonnen als kleintje en nu meters hoog. Trots op dus 😊🙈. Maar de laatste periode gaan de stelen hangen, is er veel luis en wordt het echt wat minder. Tips om wat te doen? Water en licht genoeg denk ik.
pi_209614188
Wanneer heb je de plant voor het laatst verpot?
pi_209634257

Eerste blad met dubbele perforatie. O+ #iykyk
Ik had wat stekjes op water gezet en ze doen het heel goed.
Protège moi de mes désirs.
  Official ESF Kreviewer maandag 6 november 2023 @ 20:56:16 #91
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_211216558
Ik wist niet dat ze konden bloeien, maar er zit een mooie grote bloem aan:

pi_211232701
quote:
14s.gif Op maandag 6 november 2023 20:56 schreef Kreator het volgende:
Ik wist niet dat ze konden bloeien, maar er zit een mooie grote bloem aan:

[ afbeelding ]
Die van ons bloeit nu ook ja! Het ‘geurt’ wel nogal in de avond maar dat is maar 1 dagje…
  maandag 4 december 2023 @ 21:21:15 #93
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211519638
Is er een verschil tussen scindapsus en epipremnum? Ik vraag het omdat ik een muurtje heb van 3m breed waar ik hangplanten overheen wil laten groeien. Dus dan moeten er een stuk of 6-8 naast elkaar. En ik heb nu dus tot volle tevredenheid een mooie scindapsus, of epipremnum en die hou ik al zeker 5 jaar in leven met elke paar weken wat water.

Dus ja, welke van de twee kies je dan? Of zijn ze hetzelfde?
Resistance is futile.
pi_211535713
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2023 21:21 schreef Seven. het volgende:
Is er een verschil tussen scindapsus en epipremnum? Ik vraag het omdat ik een muurtje heb van 3m breed waar ik hangplanten overheen wil laten groeien. Dus dan moeten er een stuk of 6-8 naast elkaar. En ik heb nu dus tot volle tevredenheid een mooie scindapsus, of epipremnum en die hou ik al zeker 5 jaar in leven met elke paar weken wat water.

Dus ja, welke van de twee kies je dan? Of zijn ze hetzelfde?
Scindapsus, Pothos en Epipremnum zijn drie namen voor dezelfde planten, maar dat betekent niet dat alle varianten even makkelijk of sterk zijn. De Marble Queen en Aureum zijn in mijn ervaring degene met de minste kuren. Je kunt ook nog een Philodendron Scandens (/Brasil) proberen. Die kunnen wat beter tegen donkere plekken maar doen verder zo goed als hetzelfde en hebben overeenkomstige uiterlijke kenmerken.
  woensdag 6 december 2023 @ 18:24:26 #95
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_211536833
Ik had ooit een epipremnum, maar trips.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_211554621
Iemand tips, mijn 4 jaar oude scindapsus heeft last van gele en uiteindlijk afvallende bladeren, maar alleen tussen stem en midden (hij hangt). Onderaan ziet ie er gezond uit.

Hij is niet te droog, niet te nat. Altijd op gelet.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_211554634
quote:
9s.gif Op woensdag 6 december 2023 18:24 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb trips in huis. Sommige legden vrij snel het loodje (brasil, scandens), anderen mankeren niks (marble queen, aureum).
Tap tap tap
pi_211555999
quote:
9s.gif Op woensdag 6 december 2023 18:24 schreef Dagoduck het volgende:
Dit ja. Ik had een soort gordijn van epipremnum/scindapsus maar trips. Nu heb ik nog wel kleintjes maar ik vind ze lastig: ze lijken heel lang goed te gaan en ineens geven ze de geest als ze beestjes hebben. Dus je ziet het niet aankomen zeg maar.
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 14:12 schreef Hojdhopper het volgende:
Iemand tips, mijn 4 jaar oude scindapsus heeft last van gele en uiteindlijk afvallende bladeren, maar alleen tussen stem en midden (hij hangt). Onderaan ziet ie er gezond uit.

Hij is niet te droog, niet te nat. Altijd op gelet.
Dit had ik dus en dat was het begin van het einde (trips)
pi_211556007
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 14:14 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Ik heb trips in huis. Sommige legden vrij snel het loodje (brasil, scandens), anderen mankeren niks (marble queen, aureum).
Bij mij doet de brasil en de pictus het nog wel maar de anderen gaan snel dood.
pi_211556963
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 16:49 schreef yinu het volgende:

[..]
Dit ja. Ik had een soort gordijn van epipremnum/scindapsus maar trips. Nu heb ik nog wel kleintjes maar ik vind ze lastig: ze lijken heel lang goed te gaan en ineens geven ze de geest als ze beestjes hebben. Dus je ziet het niet aankomen zeg maar.
[..]
Dit had ik dus en dat was het begin van het einde (trips)
:'(
5 jaar geleden voor 5 euro in een Italiaanse supermarkt gekocht, half Europa ermee doorgekart. Je gaat me nou toch niet vertellen dat ie de pijp uit gaat hè?

Hij heeft wel trips gehad, maar dat is alweer even geleden, februari of maart of zo. En nu zie ik niks.
Long term effect of zo?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')