Neo-liberalisme.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
welke terminale ziekte heeft hij dan?
wat is de levensverwachting hiervan?quote:
Gezien de snelheid waar de rot nu mee inzet nog een jaar 5 -10.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
wat is de levensverwachting hiervan?
Je kan er heel oud mee worden maar de kwaliteit van het leven verdwijnt wel volledig.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
wat is de levensverwachting hiervan?
dan haalt rutte de kerst van 2032 inderdaad nietquote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:16 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Gezien de snelheid waar de rot nu mee inzet nog een jaar 5 -10.
hangt dat niet ervanaf hoeveel vermogen je hebt?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:16 schreef Farenji het volgende:
[..]
Je kan er heel oud mee worden maar de kwaliteit van het leven verdwijnt wel volledig.
Op een gegeven moment is het niet of wel goed doen niet zo relevant meer en is het tijd voor verversing denk ik. Iedereen is er volgens mij wel aan toe.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:33 schreef LangeTabbetje het volgende:
Zeker, er is namelijk geen alternatief. En het alternatief hoeft ook niet gevonden te worden, want hij doet het gewoon goed.
COA kan wat aan gedaan worden. V.w.b. de inflatie zijn zijn mogelijkheden beperkt. voor Mark Rutte om daar wat aan te doen.....quote:Op vrijdag 29 juli 2022 11:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Op een gegeven moment is het niet of wel goed doen niet zo relevant meer en is het tijd voor verversing denk ik. Iedereen is er volgens mij wel aan toe.
Juist toegeven aan 'waarom verandering, het gaat toch prima zo' lijkt me een gevaarlijke insteek.
Vandaag trouwens weer twee mooie berichten waar Rutte uiteraard weinig mee gaat doen:
- Inflatie op 11,6%
- COA staat op instorten
Er is idd weinig alternatief, maar dat komt ook vaak pas tevoorschijn als de nood hoog is. Politieke veranderingen zorgen vaak ook voor vers bloed (jong bloed) wat nieuwe kansen ziet. Dat is ook iets goeds.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 14:05 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
COA kan wat aan gedaan worden. V.w.b. de inflatie zijn zijn mogelijkheden beperkt. voor Mark Rutte om daar wat aan te doen.....
Je hebt gelijk dat mensen ook te lang kunnen blijven zitten. Maar in het huidige ernstig versnipperd politiek landschap is hij eigenlijk de enige van de 3 traditionele partijen die nog een beetje overeind zijn gebleven. (PvdA en CDA zijn eigenlijk helemaal weggevaagd).
De premier zal dus uit de VVD hoek (blijven) komen, en zolang men daar een rotsvast vertrouwen in Mark Rutte hebben, zal hij ook blijven.
Zou een 2 keer 4 jaar (zoals in de VS) een oplossing kunnen zijn?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:51 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik vrees dat hij Kerst 2028 gewoon gaat halen.
Precies, maar momenteel is de VVD de partij waar hoogstwaarschijnlijk de premier vandaan zal gaan komen. Die hebben dus de sleutel in handen, en zullen Mark Rutte niet zo snel laten vallen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Er is idd weinig alternatief, maar dat komt ook vaak pas tevoorschijn als de nood hoog is. Politieke veranderingen zorgen vaak ook voor vers bloed (jong bloed) wat nieuwe kansen ziet. Dat is ook iets goeds.
Ja dat ben ik met je eens. De VVD zie ik niet snel iemand anders naar voren schuiven...quote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:39 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Precies, maar momenteel is de VVD de partij waar hoogstwaarschijnlijk de premier vandaan zal gaan komen. Die hebben dus de sleutel in handen, en zullen Mark Rutte niet zo snel laten vallen.
PvdA en CDA zullen toch een soort van comeback moeten proberen te maken. Maar met de huidige partijleiders van de PvdA en CDA gaat het lastig worden, zijn niet zulke stemmentrekkers....
Maar een kabinet kan hier ook korter dan 4 jaar zittenquote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:37 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Zou een 2 keer 4 jaar (zoals in de VS) een oplossing kunnen zijn?
Het kan dan wel steeds VVD zijn maar na 2 keer 4 jaar wel een ander persoon als premier...
rutte ookquote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:39 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar een kabinet kan hier ook korter dan 4 jaar zitten. Balkenende had er nogal een handje van om het geen 4 jaar per kabinet vol te houden.
Stel je eens voor, verkiezingen TK 2025 tussen Aboutaleb (PvdA), Omtzigt (CDA) en Rutte (VVD). Hoe zou het er dan uit hebben gezien? Toch wel sterke persoonlijkheden voor campagnes allemaal.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:39 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Precies, maar momenteel is de VVD de partij waar hoogstwaarschijnlijk de premier vandaan zal gaan komen. Die hebben dus de sleutel in handen, en zullen Mark Rutte niet zo snel laten vallen.
PvdA en CDA zullen toch een soort van comeback moeten proberen te maken. Maar met de huidige partijleiders van de PvdA en CDA gaat het lastig worden, zijn niet zulke stemmentrekkers....
ik zou dan voor rutte kiezen met de belofte dat als hij de meeste stemmen krijgt hij ook echt in de 2de kamer gaat zitten.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:55 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Stel je eens voor, verkiezingen TK 2025 tussen Aboutaleb (PvdA), Omtzigt (CDA) en Rutte (VVD). Hoe zou het er dan uit hebben gezien? Toch wel sterke persoonlijkheden voor campagnes allemaal.
Dit was dan hèt perfecte moment geweest om diegenen nu naar voren te halen als het allemaal anders gelopen was (helaas).
Ben met je eens dat hij beter als de liberale VVD-voorman zijn partij in de Kamer kan vertegenwoordigen, dan als premier van Nederland.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik zou dan voor rutte kiezen met de belofte dat als hij de meeste stemmen krijgt hij ook echt in de 2de kamer gaat zitten.
Hij voldoet inderdaad aan de 7 vinkjes, maar dat zijn meer kabinetsleden.quote:
Het is nooit een corpsbal geweest dus het lijkt me moeilijk voor hem om een corpsballetje te blijven. Ook z’n vriend Jort niet overigens, misschien dat het beeld daar vandaan komt.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:59 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ben met je eens dat hij beter als de liberale VVD-voorman zijn partij in de Kamer kan vertegenwoordigen, dan als premier van Nederland.
Blijft toch een corpsballetje.
Rutte heeft inderdaad helemaal niets, maar dan ook totaal niets van een corpsbal. Eigenlijk lijkt hij niet eens op een VVD'er.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 15:50 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Het is nooit een corpsbal geweest dus het lijkt me moeilijk voor hem om een corpsballetje te blijven. Ook z’n vriend Jort niet overigens, misschien dat het beeld daar vandaan komt.
En dat moment komt zeer waarschijnlijk ruime tijd nadat de rest klaar met hem is.quote:
Dat punt is volgens mij al gekomen. Beetje Rutte moeheid, nog niet zodanig dat er actie uitkomt maar dat is misschien ook omdat de gemiddelde persoon zich niet echt bezig houdt met politiek.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 21:41 schreef probeer het volgende:
[..]
En dat moment komt zeer waarschijnlijk ruime tijd nadat de rest klaar met hem is.
Het is voor geen enkele partij gezond om zo lang (16 jaar ofzo, inmiddels?) dezelfde partijleider te hebben. Rutte mag zichzelf dan wel niet de Kim Jong-un van de VVD vinden maar dat is hij wel. Rutte is de partij, en de partij is Rutte. Niet in de laatste plaats vanwege zijn onmiskenbare talent om alle oppositie in te palmen en ongevaarlijk te maken. Dat werkt naar buiten toe, maar ook naar binnen en dat levert een schraal politiek landschap op waar geen ruimte is voor nieuw talent om te bloeien. Maar een goed alternatief daarvoor is er ook niet. Als je kijkt naar de gang van zaken rondom de opvolging van Merkel bij de CDU was dat ook niet best, en ook Nederlandse partijen hebben geen al te best track-record als het gaat om voorgekookte opvolging van de partijleider.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:39 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Voor zo ver Rutte te duiden is, denken de heren politieke analisten dat dit niet zijn ambitie is. Zolang er geen opvolger voor hem klaar staat, binnen of buiten de VVD, blijft Mark gewoon de VVD (en daarmee waarschijnlijk het land) leiden.quote:Op zondag 31 juli 2022 18:02 schreef Pedroso het volgende:
Hij heeft nu bijna het record van de langst zittende Premier, kans is aanwezig dat hij nu vrij rap richting het Europees Parlement gaat. Daar gaat ie sowieso een keer heen. Denk alleen niet voor de Kerst 2022, wellicht wel voor de Kerst 2023.
Niemand wil hem hebben, hij is op zijn best een leraar op een LBO en ook daar zou ik moeite mee hebben. Deze man kan beter de bijstand in verdwijnen, weet hij ook eens hoe het is om genomen te worden door zijn eigen ambtenaren.quote:Op zondag 31 juli 2022 23:46 schreef -XOR- het volgende:
Rutte gaat niet richting EU, wat zou hij daar moeten? Europarlementarier zie ik hem niet worden en voor een bestuursfunctie heeft hij zich veel te lomp gedragen in Europa.
Kun je uitleggen wat hij volgens jou goed doet? Ik kom zelf namelijk niet verder dan dat hij goed is in verantwoordelijkheid afschuiven en overleven.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:33 schreef LangeTabbetje het volgende:
Zeker, er is namelijk geen alternatief. En het alternatief hoeft ook niet gevonden te worden, want hij doet het gewoon goed.
Dit ja.quote:Op maandag 1 augustus 2022 11:53 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Kun je uitleggen wat hij volgens jou goed doet? Ik kom zelf namelijk niet verder dan dat hij goed is in verantwoordelijkheid afschuiven en overleven.
Ze hebben nu toch allemaal vakantie, ook Rutte toch?quote:Op maandag 1 augustus 2022 12:14 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Dit ja.
Het is toch altijd de schuld van de desbetreffende Ministers of Staatssecretarissen. Even een losse Ministerraad op vijdag zonder moeilijke vragen tussendoor, en wegfietsen maar! Weekend! En maar lof krijgen dat hij nooit vakantie neemt. Gek he? Als je zo makkelijk overal mee weg komt, heb je geen vakantie nodig om je weer op te laden.
Hij weet in een uitermate versnipperd politiek landschap degelijke coalities te formeren en bijeen te houden, zodat er, tussen al het getwitter en gebler door toch nog beleid kan worden ontwikkeld en inge oerdquote:Op maandag 1 augustus 2022 11:53 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Kun je uitleggen wat hij volgens jou goed doet? Ik kom zelf namelijk niet verder dan dat hij goed is in verantwoordelijkheid afschuiven en overleven.
Klopt, maar dat is wel het beeld dat geschapen is. De 'hardwerkende' Rutte. Hij ging nooit op vakantie. (waarheid is, is dat er niemand met hem op vakantie wil/wilde)quote:Op maandag 1 augustus 2022 12:33 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ze hebben nu toch allemaal vakantie, ook Rutte toch?
Twee van de drie zijn voortijdig gevallen. Die degelijkheid valt tegen. Op welk beleid doel je? Dat is namelijk mijn grootste probleem met Rutte, hij heeft geen beleid. Alles gebeurt ad hoc en van fouten wordt nooit geleerd. Op een langetermijnsvisie heb ik hem nog niet kunnnen betrappen.quote:Op maandag 1 augustus 2022 12:34 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Hij weet in een uitermate versnipperd politiek landschap degelijke coalities te formeren en bijeen te houden, zodat er, tussen al het getwitter en gebler door toch nog beleid kan worden ontwikkeld en inge oerd
Ik kan geen woord vinden in je post wat waarheid isquote:Op maandag 1 augustus 2022 12:34 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Hij weet in een uitermate versnipperd politiek landschap degelijke coalities te formeren en bijeen te houden, zodat er, tussen al het getwitter en gebler door toch nog beleid kan worden ontwikkeld en inge oerd
Bestaat het LBO nog?quote:Op zondag 31 juli 2022 23:53 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Niemand wil hem hebben, hij is op zijn best een leraar op een LBO en ook daar zou ik moeite mee hebben. Deze man kan beter de bijstand in verdwijnen, weet hij ook eens hoe het is om genomen te worden door zijn eigen ambtenaren.
Je wilt zeggen dat alleen kritiekloze en slaafs volgende bestuurders kans maken op een hoge EU functie ?quote:Op zondag 31 juli 2022 23:46 schreef -XOR- het volgende:
Rutte gaat niet richting EU, wat zou hij daar moeten? Europarlementarier zie ik hem niet worden en voor een bestuursfunctie heeft hij zich veel te lomp gedragen in Europa.
Nee, dat niet maar je moet wel weten hoe je met mes en vork moet eten. De afgelopen 10 jaar (en eigenlijk al iets langer) heeft Nederland een nogal naargeestige koers gevaren in Europa. Rutte staat er bekend als Mr Nee en Nederland als het asociale ratje van de EU. Er heerst binnen de Unie een enorme haat jegens Nederland, veel mensen realiseren zich dat niet.quote:Op maandag 1 augustus 2022 17:55 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Je wilt zeggen dat alleen kritiekloze en slaafs volgende bestuurders kans maken op een hoge EU functie ?
Dat is best wel triest als dat zo werkt. Als je als één van de grootste netto betalers niet kritisch mag zijn op niet nagekomen beloftes van andere landen (begrotingen etc.) dan denk ik niet dat daar heel veel draagvlak voor is bij de Nederlandse bevolking (behalve dan D'66 en GL lovers).quote:Op maandag 1 augustus 2022 18:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, dat niet maar je moet wel weten hoe je met mes en vork moet eten. De afgelopen 10 jaar (en eigenlijk al iets langer) heeft Nederland een nogal naargeestige koers gevaren in Europa. Rutte staat er bekend als Mr Nee en Nederland als het asociale ratje van de EU. Er heerst binnen de Unie een enorme haat jegens Nederland, veel mensen realiseren zich dat niet.
Er is een verschil tussen kritisch zijn en kritisch zijn terwijl je zelf de boel saboteert. Blijkbaar snap je niet zo vreselijk goed wat het probleem is namelijk dat Nederland vooral kritisch is op anderen zonder zelf zijn zaakjes in orde te hebben.quote:Op maandag 1 augustus 2022 22:00 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dat is best wel triest als dat zo werkt. Als je als één van de grootste netto betalers niet kritisch mag zijn op niet nagekomen beloftes van andere landen (begrotingen etc.) dan denk ik niet dat daar heel veel draagvlak voor is bij de Nederlandse bevolking (behalve dan D'66 en GL lovers).
quote:
Dit blijft echt heel, heel bizar. De regeerperiodes van Rutte kenmerken zich toch wel in de volgende dossiers:quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:33 schreef LangeTabbetje het volgende:
En het alternatief hoeft ook niet gevonden te worden, want hij doet het gewoon goed.
Eens, alles is reactief en in de waan van de dag. Er is geen visie, geen beleid.quote:Op maandag 1 augustus 2022 12:43 schreef Jaeger85 het volgende:
Alles gebeurt ad hoc en van fouten wordt nooit geleerd. Op een langetermijnsvisie heb ik hem nog niet kunnnen betrappen.
Is het probleem niet dat het politiek landschap zo versplinterd is ? Hetzelfde probleem waar Paars II mee kampte. Dat voor bepaalde problemen de partijen die deel uitmaken van de coalitie zover uit elkaar liggen dat er geen consensus bereikt kan worden ?quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 08:08 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
[..]
Maar bovenstaande dossiers kenmerkt Rutte zich met name door zijn afwezigheid en het niet nemen van actie. Het is allemaal zo reactief, nergens pro-actief handelen.
Dat is vooral het probleem ja. Je hebt met zo'n versnipperd landschap gewoon veel minder slagkracht als premier. Al helemaal als een a4'tje met een onbenullig stukje tekst wordt opgeblazen dat lachwekkende proporties.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 08:27 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Is het probleem niet dat het politiek landschap zo versplinterd is ? Hetzelfde probleem waar Paars II mee kampte. Dat voor bepaalde problemen de partijen die deel uitmaken van de coalitie zover uit elkaar liggen dat er geen consensus bereikt kan worden ?
Dit gaat - zou de VVD ook weggevaagd worden in de komende verkiezingen - veel erger worden .....
Ja. Dat is wel een aspect ervan.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 08:27 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Is het probleem niet dat het politiek landschap zo versplinterd is ? Hetzelfde probleem waar Paars II mee kampte. Dat voor bepaalde problemen de partijen die deel uitmaken van de coalitie zover uit elkaar liggen dat er geen consensus bereikt kan worden ?
Dit gaat - zou de VVD ook weggevaagd worden in de komende verkiezingen - veel erger worden .....
Dat ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 08:27 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Probleem is dat Rutte heel goed is om zich niet verantwoordelijk te laten lijken voor zaken. Hij speelt het alsof hij echt z'n best doet om een in een wereld van grote bedrijven, organisaties en regels voor ons het beste eruit te halen. Alsof dat rotsen zijn die je niet kan veranderen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 08:08 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
[..]
Dit blijft echt heel, heel bizar. De regeerperiodes van Rutte kenmerken zich toch wel in de volgende dossiers:
- Toeslagenaffaire
- Omzigt debacle
- Stikstofcrisis
- Woningcrisis
- Asielcrisis
- Torenhoge inflatie
COVID pandemie niet meegerekend, want heel Europa was zoekende naar een oplossing. Maar bovenstaande dossiers kenmerkt Rutte zich met name door zijn afwezigheid en het niet nemen van actie. Het is allemaal zo reactief, nergens pro-actief handelen.
Ik snap dat er geen aantrekkelijk alternatief is, waardoor Rutte al zo lang in het zadel zit.
Hierdoor groeien de marginalen - zie bijvoorbeeld BBB, die nu virtueel op de tweede plaats(!) staat. Bizar hoe een one issue partij dat voor elkaar krijgt, maar dat ligt wederom met name aan de inactiviteit van dit kabinet, geleid door Rutte.
Daar was hij inderdaad meester in, maar na meer dan 10 jaar aan het roer te staan kan je de schuld niet meer bij vorige kabinetten neerleggen, simpelweg omdat je daar ook premier was. Ook zit men nu in dat juist Rutte die verantwoordelijk niet heeft gepakt.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 09:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Probleem is dat Rutte heel goed is om zich niet verantwoordelijk te laten lijken voor zaken. Hij speelt het alsof hij echt z'n best doet om een in een wereld van grote bedrijven, organisaties en regels voor ons het beste eruit te halen. Alsof dat rotsen zijn die je niet kan veranderen.
Rutte is inderdaad een beetje een gevalletje Top 2000. Op de nummer 1 staat niet perse het beste nummer, maar een nummer wat door heel veel mensen 'wel okee' wordt gevonden, en daarom op 1 staat. Terwijl de meeste mensen persoonlijk een ander nummer op 1 hebben staan.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 09:48 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Daar was hij inderdaad meester in, maar na meer dan 10 jaar aan het roer te staan kan je de schuld niet meer bij vorige kabinetten neerleggen, simpelweg omdat je daar ook premier was. Ook zit men nu in dat juist Rutte die verantwoordelijk niet heeft gepakt.
Door een gebrek aan slagkracht van de oppositie en het gebrek van een aansprekende tegenkandidaat is Rutte nu de langstzittende premier. Als ik kijk hoe Nederland in 10 jaar is veranderd kan ik niet heel veel pluspunten opnoemen, behalve dat de economie altijd goed draait. Voor de multinationals en de BV Nederland, voor de individuen en jan modaal ligt het echter anders.
Helaas vrees ik dat we nog lang aan Rutte vastzitten omdat Nederland gruwelt van een links kabinet en een gematigd rechtse partij er (nog) niet is. Dan gaat men weer Rutte stemmen...
In het geval van Paars II is het Wim Kok niet gelukt om als een soort patras familias zijn zienswijze er doorheen te drukken, en eerlijk gezegd denk ik ook niet dat dat in Nederland uberhaupt mogelijk zou kunnen zijn.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 09:41 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens.
Is het dan echter niet de premier die boven de partijen staat en hierin juist de consensus met bijbehorende visie dient uit te dragen? Nu lopen de partijen (zie stikstofdossier) kibbelend met elkaar door de kamer, over straat etc. wat de onrust alleen maar meer voedt. En de premier.... krijgt een rondleiding in Oekraine van Zelenski.
Tja, ook niet helemaal eerlijk, want ik verdenk een aantal mensen die nu ineens pro-boer zijn, niet omdat ze dat nu per se ook zijn, maar meer omdat ze zien dat het je stemmen oplevert.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 09:41 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Nu lopen de partijen (zie stikstofdossier) kibbelend met elkaar door de kamer, over straat etc.
https://www.montesquieu-i(...)?colctx=vllzft76lfmuquote:Mark Rutte is de meest invloedrijke regeringsleider die Nederland in de Europese Raad vanaf de start in 1975 heeft gekend. Meermalen slaagde hij in crisissituaties als bemiddelaar. Zo’n rol is voor de leider van een van de vele andere kleinere landen eigenlijk nooit weggelegd. Evenmin voor een van zijn vijf Nederlandse voorgangers in de Europese Raad, hoewel ook zij destijds goed meedraaiden.
Tegelijk heeft Rutte in Europa nogal eens zijn neus gestoten.Omstreden, vooral in het zuiden van de EU, is zijn overtuiging dat de EU-landen zelf hun problemen moeten oplossen.
Rutte spreekt dus andere taal dan de Franse leider Macron met zijn pleidooi voor een bijvoorbeeld versterking van de eurozone via een Europees gefinancierde begroting en Europese belastingen.
Vanaf zijn komst tot op vandaag mikt Rutte op de Europese interne markt waarop onze welvaart drijft; het beter naleven van de gemaakte afspraken (waaraan veel mankeert) en in Brussel alleen datgene regelen wat echt Europees geregeld moet worden.6)
Toe maar, saboteren nog wel. En hou het er maar op dat ik het niet snap en jij uiteraard wel.quote:Op maandag 1 augustus 2022 22:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen kritisch zijn en kritisch zijn terwijl je zelf de boel saboteert. Blijkbaar snap je niet zo vreselijk goed wat het probleem is namelijk dat Nederland vooral kritisch is op anderen zonder zelf zijn zaakjes in orde te hebben.
Nee? Als Rutte deze maand niet haalt dan haalt hij de kerst niet.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:42 schreef Magister_Artium het volgende:
Kan dit topic worden aangepast? Ik vraag me namelijk ernstig af of deze club het einde van de maand nog haalt.
Welke partij gaat hem laten vallen, dan?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 18:42 schreef Magister_Artium het volgende:
Kan dit topic worden aangepast? Ik vraag me namelijk ernstig af of deze club het einde van de maand nog haalt.
Jij wil graag een rechtser kabinet, begrijp ik hieruit?quote:Op zondag 21 augustus 2022 00:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nieuwe verkiezingen zouden een zegen zijn voor Nederland.
Jij houdt van 2 jaar lang een demissionair kabinet dat moet dealen met een rechtse meerderheid in de kamer. Vorige keer begon rechts er al dingen doorheen te drukken toen de onderhandelingen steeds vast liepen, dat zal als er nu verkiezingen zijn alleen maar erger worden.quote:Op zondag 21 augustus 2022 00:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
D66.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 19:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Welke partij gaat hem laten vallen, dan?
Ik zie eigenlijk daar nu voor geen van de partijen daar echt de tijd voor. VVD zeker niet, CDA wordt weggevaagd als ze nu op verkiezingen aan sturen, D66 is bang voor een grote rechtse meerderheid, CU is zijn status van betrouwbare partner kwijt.
Ik wel.quote:Op zondag 21 augustus 2022 01:51 schreef Tijger_m het volgende:
Jij wil graag een rechtser kabinet, begrijp ik hieruit?
Kaag heeft haar momentum al wel weer gehad, Kaag is nu behoorlijk verbonden met Rutte.quote:Op zondag 21 augustus 2022 08:43 schreef laforest het volgende:
[..]
D66.
Ik denk dat Rutte > Kaag de enige realistisch overgang is die men kan verwachten. Kaag past ook veel beter in de EU.
quote:Op zondag 21 augustus 2022 08:43 schreef laforest het volgende:
[..]
D66.
Ik denk dat Rutte > Kaag de enige realistisch overgang is die men kan verwachten. Kaag past ook veel beter in de EU.
Vooropgesteld dat ik dit kabinet helemaal niets vind, ben ik het hier niet mee eens. Het land is hopeloos versplinterd. Bij nieuwe verkiezingen zijn vijf - zes partijen nodig om een coalitie te vormen. Dan zit je zo anderhalf jaar of meer zonder regering. Met de rampspoed die ons het komende jaar te wachten staat lijkt me dat niet wenselijkquote:Op zondag 21 augustus 2022 00:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
Kaag kan het vergeten. Die heeft haar kans gehad. De linkse stemmers die D66 nodig heeft om de grootste partij te worden krijgen ze nooit meer terug.quote:Op zondag 21 augustus 2022 08:43 schreef laforest het volgende:
[..]
D66.
Alleen Rutte kreeg bij de vorige verkiezingen meer stemmen dan Kaag. De aankomende verkiezingen gaat zij hem voorbij als Rutte zo doorgaat.quote:Op zondag 21 augustus 2022 13:20 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Kaag kan het vergeten. Die heeft haar kans gehad. De linkse stemmers die D66 nodig heeft om de grootste partij te worden krijgen ze nooit meer terug.
Haar populariteit is door allerlei blunders sinds de verkiezingen flink gedaald.quote:Op zondag 21 augustus 2022 13:25 schreef laforest het volgende:
[..]
Alleen Rutte had bij de vorige verkiezingen meer stemmen dan Kaag. De aankomende verkiezingen gaat zij hem voorbij als Rutte zo doorgaat.
Opgeklopte blunders, maar zeker blunders. Daar ben ik het mee eens, maar het geheugen van de gemiddelde kiezer is meestal niet goed als ze in het stemhokje staan.quote:Op zondag 21 augustus 2022 13:26 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Haar populariteit is door allerlei blunders sinds de verkiezingen flink gedaald.
Dus Kaag wordt de grootste op basis van het slechte geheugen van Nederlanders.quote:Op zondag 21 augustus 2022 13:30 schreef laforest het volgende:
[..]
Opgeklopte blunders, maar zeker blunders. Daar ben ik het mee eens, maar het geheugen van de gemiddelde kiezer is meestal niet goed als ze in het stemhokje staan.
Haar uitstraling als ijskoningin en haar onvermogen om enige empathie te kunnen tonen aan Nederlandse burgers die het nu zwaar hebben doen dat echter wel.quote:Op zondag 21 augustus 2022 13:30 schreef laforest het volgende:
[..]
Opgeklopte blunders, maar zeker blunders. Daar ben ik het mee eens, maar het geheugen van de gemiddelde kiezer is meestal niet goed als ze in het stemhokje staan.
Waarmee ze het perfecte boegbeeld van D66 is.quote:Op zondag 21 augustus 2022 13:32 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Haar uitstraling als ijskoningin en haar onvermogen om enige empathie te kunnen tonen aan Nederlandse burgers die het nu zwaar hebben doen dat echter wel.
Rutte/VVD werd nog steeds de grootste met de hele toeslagenaffaire nog vers in het geheugen (reden voor verkiezingen).quote:Op zondag 21 augustus 2022 13:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus Kaag wordt de grootste op basis van het slechte geheugen van Nederlanders.
Proest.
Kaag moet lekker de politiek uit en haar kosmopolitische kruistocht in andere capaciteit voortzetten; om Nederland geeft ze te weinig.
In de coronaperiode waarbij er sprake was van het 'rally behind the flag'' fenomeen.quote:Op zondag 21 augustus 2022 13:34 schreef laforest het volgende:
[..]
Rutte/VVD werd nog steeds de grootste met de hele toeslagenaffaire nog vers in het geheugen (reden voor verkiezingen).
Feit.
Waarmee je wederom aantoont dat het ook jou niet om Nederland gaat maar om een selectief groepje Uitverkorenen die baat hebben bij het slechte geheugen van Jan Burgerlul.quote:Op zondag 21 augustus 2022 13:34 schreef laforest het volgende:
[..]
Rutte/VVD werd nog steeds de grootste met de hele toeslagenaffaire nog vers in het geheugen (reden voor verkiezingen).
Feit.
Ikzelf zou D66 zeker overwegen hoor. Zeker als ze met klimaat echt dingen gedaan krijgen en daar zie ik wel echt een beweging in dat er nu echt wat gebeurt, bijvoorbeeld door de aanleg van enorme windparken en daadwerkelijk een pakket met geld om en transitie te maken.quote:Op zondag 21 augustus 2022 13:20 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Kaag kan het vergeten. Die heeft haar kans gehad. De linkse stemmers die D66 nodig heeft om de grootste partij te worden krijgen ze nooit meer terug.
Half Nederland in de financiële misère storten noem ik geen goed bestuur. Maar ach, we krijgen er wat windmolentjes voor terug en een goed groen gevoel.quote:Op zondag 21 augustus 2022 13:41 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ikzelf zou D66 zeker overwegen hoor. Zeker als ze met klimaat echt dingen gedaan krijgen en daar zie ik wel echt een beweging in dat er nu echt wat gebeurt, bijvoorbeeld door de aanleg van enorme windparken en daadwerkelijk een pakket met geld om en transitie te maken.
GL en PVDD praten er veel over maar bereiken wezenlijk niks, D66 wel.
Ik vind wel dat bij D6 betere mensen rondlopen dan Kaag overigens. Dat geneuzel over empathie heb ik persoonlijk wat minder mee, zolang er maar goed bestuurd wordt.
De parken die nu operationeel worden dragen een stuk meer bij dan een groen gevoel.quote:Op zondag 21 augustus 2022 13:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Half Nederland in de financiële misère storten noem ik geen goed bestuur. Maar ach, we krijgen er wat windmolentjes voor terug en een goed groen gevoel.
Aan geld alleen heb je niet voldoende om de transitie te maken. We lopen tegen allerlei niet oplosbare praktische problemen aan die een snelle transitie onmogelijk maken. Stijgende grondstofprijzen, te weinig installateurs en een stroomnet dat pas over 20 tot 30 jaar voldoende capaciteit gaat hebben om wat voorbeelden te noemen.quote:Op zondag 21 augustus 2022 13:41 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ikzelf zou D66 zeker overwegen hoor. Zeker als ze met klimaat echt dingen gedaan krijgen en daar zie ik wel echt een beweging in dat er nu echt wat gebeurt, bijvoorbeeld door de aanleg van enorme windparken en daadwerkelijk een pakket met geld om en transitie te maken.
GL en PVDD praten er veel over maar bereiken wezenlijk niks, D66 wel.
Ik vind wel dat bij D6 betere mensen rondlopen dan Kaag overigens. Dat geneuzel over empathie heb ik persoonlijk wat minder mee, zolang er maar goed bestuurd wordt.
De factor-Omtzigt is de grote joker. Ik kan er geen hoogte van krijgen wat hij gaat doen.quote:Op zondag 21 augustus 2022 13:38 schreef Montagui het volgende:
En om dan maar te zwijgen over de factor Omtzigt. Wat gaat hij doen als het kabinet valt.
Er zijn wat mij betreft 2 mogelijke jokers die alle peilingen de prullenbak in kunnen gooien: Omtzigt en Aboutaleb/Timmermans. Beide de potentie om misschien wel de grootste te worden op dit moment.quote:Op zondag 21 augustus 2022 14:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De factor-Omtzigt is de grote joker. Ik kan er geen hoogte van krijgen wat hij gaat doen.
En ik durf het ook niet te voorspellen, aan de ene kant torenhoge peilingen (De Hond, maar toch) maar aan de andere kant is Omtzigt ook ervaren genoeg om de LPF of TON te kennen.
Toch zie ik Omtzigt niet een eigen partij oprichten en managen. Die heeft daar volgens mij geen zin in, hij wil lekker dossiertjes uitspitten en issues uitzoeken (waar hij ook heel goed in is).quote:Op zondag 21 augustus 2022 15:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zijn wat mij betreft 2 mogelijke jokers die alle peilingen de prullenbak in kunnen gooien: Omtzigt en Aboutaleb/Timmermans. Beide de potentie om misschien wel de grootste te worden op dit moment.
Hij past helemaal niet bij BBB, dat is inhoudelijk een kopie van JA21 en daar moet hij echt niets van hebben.quote:Op maandag 22 augustus 2022 08:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Toch zie ik Omtzigt niet een eigen partij oprichten en managen. Die heeft daar volgens mij geen zin in, hij wil lekker dossiertjes uitspitten en issues uitzoeken (waar hij ook heel goed in is).
Hij zal zich dus in mijn ogen ergens bij moeten aansluiten. Dan lijkt mij de BBB een mogelijkheid, of bij de CU.
Dus stel, het CDA blaast het kabinet op met dit relletje over de uitspraken van Hoekstra (verwacht niet dat dit gaat gebeuren maar toch), en we krijgen verkiezingen over een maandje of 2...... wat doet Omtzigt dan ? Ik zie hem ook niet zo snel terug naar het CDA gaan ?quote:Op maandag 22 augustus 2022 08:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij past helemaal niet bij BBB, dat is inhoudelijk een kopie van JA21 en daar moet hij echt niets van hebben.
En de CU wil hem niet, mag ik hopen. Die hebben genoeg kwalitatief minstens net zo goede eigen mensen.
En jouw eerste zin: dat dacht ik ook voor hij een gooi deed naar het lijsttrekkersschap van het CDA.
Of een type Henk Otten in huis halen. Toen Baudet de dagelijkse leiding overnam ging het met FvD ook snel bergafwaarts.quote:Op maandag 22 augustus 2022 08:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
Hij zal zich dus in mijn ogen ergens bij moeten aansluiten.
Als het op zo'n korte termijn is, blaast het CDA naast het kabinet denk ik ook alle plannen van Omtzigt op. Op zo'n korte termijn heeft hij geen partij.quote:Op maandag 22 augustus 2022 09:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dus stel, het CDA blaast het kabinet op met dit relletje over de uitspraken van Hoekstra (verwacht niet dat dit gaat gebeuren maar toch), en we krijgen verkiezingen over een maandje of 2...... wat doet Omtzigt dan ? Ik zie hem ook niet zo snel terug naar het CDA gaan ?
Dat hoeft Omtzigt ook niet. Als hij er over 5 jaar klaar voor is, stroomt hij dan toch in? Denk niet dat hij zich op laat jagen en dingen té snel wil gaan doen (LPF, anyone?).quote:Op maandag 22 augustus 2022 09:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als het op zo'n korte termijn is, blaast het CDA naast het kabinet denk ik ook alle plannen van Omtzigt op. Op zo'n korte termijn heeft hij geen partij.
Inderdaad, dat zou ook kunnen. Het CDA blaast dan in elk geval op korte termijn de eventuele plannen van Omtzigt op.quote:Op maandag 22 augustus 2022 09:38 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat hoeft Omtzigt ook niet. Als hij er over 5 jaar klaar voor is, stroomt hij dan toch in? Denk niet dat hij zich op laat jagen en dingen té snel wil gaan doen (LPF, anyone?).
Je hebt in zijn geval natuurlijk ook niet heel veel nodig. Mannetje of 35 op de lijst is voldoende, de PR doet zichzelf wel.quote:Op maandag 22 augustus 2022 09:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als het op zo'n korte termijn is, blaast het CDA naast het kabinet denk ik ook alle plannen van Omtzigt op. Op zo'n korte termijn heeft hij geen partij.
35 betrouwbare mensen vinden is al lastig. En de vraag is of hij dat genoeg vindt, niemand die 100% zeker weet of Omtzigt niet over die 30 zetels gaat. En dan heb je daarnaast ook nog mensen nodig voor partijbureau e.d.quote:Op maandag 22 augustus 2022 11:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je hebt in zijn geval natuurlijk ook niet heel veel nodig. Mannetje of 35 op de lijst is voldoende, de PR doet zichzelf wel.
Dat is wel iets wat je in de coulissen kunt regelen. Maar ik heb geen idee of hij dat ook doet.
Ik heb Omtzigt dan wel weer heel hoog zitten, hoewel ik best rechts georienteerd ben.quote:Op zondag 21 augustus 2022 08:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kaag heeft haar momentum al wel weer gehad, Kaag is nu behoorlijk verbonden met Rutte.
Maar goed, stel dat ze doen wat jij zegt, hoe gaat D66 een kabinet vormen als VVD, BBB, PVV, CDA, JA21, FvD, SGP ruim over de 80 zetels heen gaan en er van PvdA (9) en GL (10) weinig overblijft en zelfs Volt niet meer wint. Ook D66 verliest gewoon zetels, maar dat zullen we dan nog even negeren.
Ik zou echt niet verwachten dat men als je nu het kabinet laat vallen massaal overstapt van die rechtse partijen naar links. Er komen natuurlijk nog wel verschuivingen, maar dat is dan meestal binnen links en binnen rechts.
De enige die de boel echt op zou kunnen schudden is Omtzigt. En ondanks dat ik echt heel weinig met die man heb, begin ik daar langzaam op te hopen. Want ik vrees dat hij de enige kans is om een kamer te geven waarbij het midden wel groot blijft (als hij een partij op richt zal dat waarschijnlijk ook een redelijke middenpartij zijn).
Of PvdA zou natuurlijk eindelijk 1 van haar stemmenkanonnen tevoorschijn moeten halen...
De man heeft alle jaren gewoon als een beroepspoliticus het beleid mede bepaald van het CDA. Stelde zich kandidaat lijsttrekker van het CDA.quote:Op maandag 22 augustus 2022 12:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb Omtzigt dan wel weer heel hoog zitten, hoewel ik best rechts georienteerd ben.
Mocht hij een partij beginnen, dan heeft ie mijn steun en stem. Ik vind het een eerlijke politicus.
Ja, Omtzigt is zeker economisch rechts. Op gebied van asiel e.d. dan weer veel minder. Maar het meest benieuwd ben ik eigenlijk naar zijn klimaat standpunten als hij daadwerkelijk een partij op richt. Tot nu toe roept hij bij klimaatontkenners dat ze gek zijn en bij iedereen die er wat aan wil doen dat hun plannen te duur zijn. Hij is het met niemand eens, maar heeft nog geen enkel eigen plan.quote:Op maandag 22 augustus 2022 12:39 schreef capricia het volgende:
[..]
De man heeft alle jaren gewoon als een beroepspoliticus het beleid mede bepaald van het CDA. Stelde zich kandidaat lijsttrekker van het CDA.
Wilde de pensioenen versoberen. Kinderbijslag afschaffen en daarna weer verhogen etc.
Zelfs het verstrekken van info over banktegoeden van burgers aan EU lidstaten, komt uit zijn koker.
Als je rechts georiënteerd bent, zit je bij hem wel goed.![]()
Eens, maar aan de andere kant: hij heeft ook niet echt tijd die uit te denken. In zowat ieder debat klaagt hij over gebrek aan tijd, ter voorbereiding maar ook qua spreektijd.quote:Op maandag 22 augustus 2022 12:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, Omtzigt is zeker economisch rechts. Op gebied van asiel e.d. dan weer veel minder. Maar het meest benieuwd ben ik eigenlijk naar zijn klimaat standpunten als hij daadwerkelijk een partij op richt. Tot nu toe roept hij bij klimaatontkenners dat ze gek zijn en bij iedereen die er wat aan wil doen dat hun plannen te duur zijn. Hij is het met niemand eens, maar heeft nog geen enkel eigen plan.
Zo doet hij trouwens momenteel veel, ook bij bijvoorbeeld de koopkracht waren alle plannen fout, moest er wel veel gedaan worden maar kwam hij itt tot een hoop andere partijen niet met eigen plannen. En dat doet hij nu bij stikstof bijvoorbeeld ook. Echt zijn nieuwe, vrij populistische, handelswijze. Maar dat kan je niet meer als je een partij met doorgerekende plannen op wil richten.
Bij een aantal punten geef ik je gelijk. Bij veel debatten is het prima als hij alleen vragen stelt bij plannen van de regering. Maar dat hij bij het koopkracht debat met 0 plannen kwam, terwijl bijvoorbeeld Stoffer, de ingenieur/bruggenbouwer van de SGP wel met een heel rijtje kwam, viel me wel echt enorm tegen. Koopkracht, belastingen e.d., dat is wel echt het onderdeel waar hij het verschil zou kunnen maken. Desnoods laat hij wat mij betreft bijna alle andere onderwerpen vallen.quote:Op maandag 22 augustus 2022 13:37 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Eens, maar aan de andere kant: hij heeft ook niet echt tijd die uit te denken. In zowat ieder debat klaagt hij over gebrek aan tijd, ter voorbereiding maar ook qua spreektijd.
Voor de grote lijnen zul je (voorlopig) op zijn boek moeten varen denk ik.
Dit is heel snel afgelopen vanaf nu...quote:Op maandag 22 augustus 2022 12:04 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Who the fuck is Hans Wiegel?
Nee zonder dollen, dit soort uitspraken zijn toch wel link. Te veel van dit soort gedoe en er kan zo maar een sfeertje ontstaan waarin het minste of geringste meteen tot ongelukken leidt.
Omdat Wiegel het zegt? Wiegel kraakte echt Rutte II en Rutte III ook vanaf seconde 1 af. Wat hij zegt is totaal irrelevant en het was pas nieuws als hij enthousiast was over iets.quote:Op maandag 22 augustus 2022 14:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit is heel snel afgelopen vanaf nu...
Nou ja, Wiegel is een van de meest invloedrijke VVD´ers die er is, en naar eigen zeggen goede contacten heeft met Mark. Zo uitgesproken negatief als nu heb ik Wiegel niet eerder horen spreken.quote:Op maandag 22 augustus 2022 14:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat Wiegel het zegt? Wiegel kraakte echt Rutte II en Rutte III ook vanaf seconde 1 af. Wat hij zegt is totaal irrelevant en het was pas nieuws als hij enthousiast was over iets.
Zoals ik eerder zei: deze coalitie hangt niet aan elkaar omdat ze elkaar vertrouwen of omdat ze enthousiast zijn over deze optie, maar omdat er simpelweg geen andere keus is. Ze zijn tot elkaar veroordeeld. En met de huidige peilingen zijn ze dat alleen maar meer. Geen van de 4 partijen zal het in zijn hoofd halen nu de stekker uit dit kabinet te trekken en het land in minstens 1,5 jaar demissionaire periode storten met de populisten bijna aan een meerderheid in de Kamer.
Wilders blijft stabiel en de FvD ook in de peilingen, geloof ik.quote:Op maandag 22 augustus 2022 09:23 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Wel grappig dat de PVV en FvD in dit topic nog (bijna) niet benoemd zijn. Verwacht ook helemaal niks van deze partijen, maar een paar jaar geleden was Wilders toch met afstand de grootste in de peilingen?![]()
Overigens hoop ik dat Omtzigt met een partij komt, die man heeft m'n sympathie wel
Was ooit een invloedrijke VVDer, dat is echt de laatste 8 jaar wel redelijk over. En zeker sinds 2020, toen Wiegel ook gewoon zei dat Rutte gewoon weg moest, is zijn invloed echt wel weg. Als iemand als Schippers dit zou zeggen is het over, Wiegel is inmiddels gewoon een oude klagende man die je lekker achter de geraniums laat mopperen. Ook voor bijna alle VVDers.quote:Op maandag 22 augustus 2022 14:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou ja, Wiegel is een van de meest invloedrijke VVD´ers die er is, en naar eigen zeggen goede contacten heeft met Mark. Zo uitgesproken negatief als nu heb ik Wiegel niet eerder horen spreken.
Wiegel schiet al jarenlang vanaf de zijlijn op de partijtop, die vindt zichzelf nog steeds heel relevant, geloof ik.quote:Op maandag 22 augustus 2022 12:04 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Nee zonder dollen, dit soort uitspraken zijn toch wel link. Te veel van dit soort gedoe en er kan zo maar een sfeertje ontstaan waarin het minste of geringste meteen tot ongelukken leidt.
Nou daar zijn we het dus over oneens.quote:Op maandag 22 augustus 2022 14:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Was ooit een invloedrijke VVDer, dat is echt de laatste 8 jaar wel redelijk over. En zeker sinds 2020, toen Wiegel ook gewoon zei dat Rutte gewoon weg moest, is zijn invloed echt wel weg. Als iemand als Schippers dit zou zeggen is het over, Wiegel is inmiddels gewoon een oude klagende man die je lekker achter de geraniums laat mopperen. Ook voor bijna alle VVDers.
Nee, zijn invloed is al jaren weg.quote:Op maandag 22 augustus 2022 14:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou daar zijn we het dus over oneens.
Je invloed is niet weg omdat je Mark aanvalt, Mark ligt bij niemand meer goed. Zolang iedereen gelooft dat een ander gelooft dat hij achter Mark Rutte staat dan is er niks aan de hand, maar als steeds meer mensen uitkomen dat ze het eigenlijk ook niet eens zijn kan het hard gaan.
En even hier op terug komend: angst voor verkiezingen lijkt me niet de juiste term. Het is meer het totale gebrek aan een bruikbaar alternatief.quote:Op maandag 22 augustus 2022 14:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben het met jou eens dat het belangrijkste bindmiddel voor deze coalitie de angst voor verkiezingen is zoals de kaarten nu geschud zijn, bij verkiezingen is het waarschijnlijk einde Rutte, een gehavend CDA, D66 verliesje maar so it zullen ze denken, CU wint/verlies niks.
Ik heb hem gehoord bij Sven. Maar Wiegel kan niet meer rechtlijnig en consequent in zijn betoog blijven. Hij wordt te oud nu.quote:Op maandag 22 augustus 2022 12:04 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik vind die kans niet zo nihil. Nederland is uitgekeken op de huidige leiders en gaat daardoor naar de flanken, maar iemand als Aboutaleb zou denk ik voor veel mensen de PvdA een goede optie maken. Een nieuwe leider die wel uit het redelijke midden komt en zich bewezen heeft. Zou niet alleen GL en D66 leeg kunnen trek,en, maar ook Rutte-stemmers die Rutte-moe zijn en verloren CDA stemmers kunnen trekken, volgens mij.quote:Op maandag 22 augustus 2022 19:43 schreef Misrer1972 het volgende:
Zien jullie in Ahmed Aboutaleb een zeer geschikte kandidaat voor eventuele premierschap als hij leider wordt van zijn partij PvdA? Dat is alleen mogelijk als PvdA de grootste partij van Nederland wordt, maar die kans is nogal nihil.
Ja, Arib of Aboutalebquote:Op maandag 22 augustus 2022 19:43 schreef Misrer1972 het volgende:
Zien jullie in Ahmed Aboutaleb een zeer geschikte kandidaat voor eventuele premierschap als hij leider wordt van zijn partij PvdA? Dat is alleen mogelijk als PvdA de grootste partij van Nederland wordt, maar die kans is nogal nihil. Hij is even kundig als Wim Kok, voormalig premier van 3 paarse kabinetten.
Naar mijn mening is Ahmed Aboutaleb echt een eerlijke politicus , waar hij ook in het verleden staatssecretaris was van Sociale Zaken en Werkgelegenheid onder kabinet-Balkende IV. Hij doet erg goed als burgemeester van Rotterdam. Hij kent landelijke politiek heel goed, wellicht ook van meest betrouwbare persoon waar ook om verschillende zaken gaat. Ik zie in hem als een zeer goede kandidaat voor opvolging van Rutte als premier.
Over andere politicus gesproken zijn wel even kundig, maar mist vaak goede eigenschappen om echt een leider te zijn van een kabinet en niet echt sterk in schoenen staan om landelijke problemen te boven kunnen staan.
Moet de PvdA wel een goede lijsttrekker zien te vinden, want Ahmed lijkt mij daar niet al te sterk eerlijk gezegd.quote:Op maandag 22 augustus 2022 19:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind die kans niet zo nihil. Nederland is uitgekeken op de huidige leiders en gaat daardoor naar de flanken, maar iemand als Aboutaleb zou denk ik voor veel mensen de PvdA een goede optie maken. Een nieuwe leider die wel uit het redelijke midden komt en zich bewezen heeft. Zou niet alleen GL en D66 leeg kunnen trek,en, maar ook Rutte-stemmers die Rutte-moe zijn en verloren CDA stemmers kunnen trekken, volgens mij.
Maar goed, eerst kijken of hij er voor gaat...
Aboutaleb moet dan ook gewoon lijsttrekker zijn. Men stemt niet op een vage premierskandidaat, maar op de lijsttrekker.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 10:35 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Moet de PvdA wel een goede lijsttrekker zien te vinden, want Ahmed lijkt mij daar niet al te sterk eerlijk gezegd.
Beetje wat Job Cohen ook had, een dijk van een bestuurder, maar een mwa lijsttrekker/campagne leider. Te aardig/lief/beleefd voor het echte moddergooiwerk.
Voordat je het weet is er dan weer een goede bestuurder weg, omdat hij of zij tijdens de campagnes niet zo snel weet hoe duur een half wit brood is...... Lachen joh, op GeenStijl en Powned......
Mijn point is niet zozeer of iemand een goed of slechte debater is, maar men wordt afgerekend op zaken die er totaal niet doen. Zie wat Cohen gebeurde met dat Powned.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 11:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Aboutaleb moet dan ook gewoon lijsttrekker zijn. Men stemt niet op een vage premierskandidaat, maar op de lijsttrekker.
En tussen wat er nu staat valt het helemaal niet op als je niet de beste debater bent. Een Caroline van der Plas is absoluut de slechtste debater van de hele kamer...
Mee eens, er moeten wel nieuwe eerlijke mensen in het politiek komen.quote:Op maandag 22 augustus 2022 19:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind die kans niet zo nihil. Nederland is uitgekeken op de huidige leiders en gaat daardoor naar de flanken, maar iemand als Aboutaleb zou denk ik voor veel mensen de PvdA een goede optie maken. Een nieuwe leider die wel uit het redelijke midden komt en zich bewezen heeft. Zou niet alleen GL en D66 leeg kunnen trek,en, maar ook Rutte-stemmers die Rutte-moe zijn en verloren CDA stemmers kunnen trekken, volgens mij.
Maar goed, eerst kijken of hij er voor gaat...
Teveel instanties die een vinger in de pap hebben.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 15:55 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Mee eens, er moeten wel nieuwe eerlijke mensen in het politiek komen.
Aan de andere kant moet je wat minder naief op zoek naar "eerlijke" politici. De politiek is bij uitstek een beroepsgroep waar eerlijkheid niet hoog in het vaandel staat....quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 15:55 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Mee eens, er moeten wel nieuwe eerlijke mensen in het politiek komen.
Die komen anders gewoon uit het volk voort. Dus kennelijk zegt het ook wat over het volk dat er op stemt.quote:Op donderdag 1 september 2022 01:31 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Aan de andere kant moet je wat minder naief op zoek naar "eerlijke" politici. De politiek is bij uitstek een beroepsgroep waar eerlijkheid niet hoog in het vaandel staat....
Ik vind het sws dun bezaaid met goede lijsttrekkers. Eigenlijk spreekt niemand mij echt aan.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 11:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Aboutaleb moet dan ook gewoon lijsttrekker zijn. Men stemt niet op een vage premierskandidaat, maar op de lijsttrekker.
En tussen wat er nu staat valt het helemaal niet op als je niet de beste debater bent. Een Caroline van der Plas is absoluut de slechtste debater van de hele kamer...
Ja, Rutte is mede zo groot door gebrek aan beter. Met name het CDA heeft een serie slechte lijsttrekkers (waarbij Hoekstra nu ruzie maakt met wat er nog over is bij het CDA). Maar ook PvdA heeft zichzelf om zeep geholpen met die beroerde lijsttrekkersverkiezing. Asscher als vice-premier van Rutte 2 die ook nog eens een mes in de rug van Samson had gestoken was voor veel mensen geen optie.quote:Op donderdag 1 september 2022 08:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het sws dun bezaaid met goede lijsttrekkers. Eigenlijk spreekt niemand mij echt aan.
Ik zie niemand met een beetje lef en visie die dat goed uit kan dragen.
Terwijl de tijd daar wel rijp voor is. Denk dat dat ook een van de redenen is dat Rutte er zo lang zit. Want wie anders?
Omdat de grootste prutser van allemaal eindelijk opstapt?quote:Op dinsdag 6 september 2022 10:39 schreef Bocaj het volgende:
Mijn voorspelling gaat uitkomen!
https://nos.nl/artikel/24(...)et-de-juiste-persoon
Als er 1 prutser gaat, gaan er meer!quote:Op dinsdag 6 september 2022 10:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat de grootste prutser van allemaal eindelijk opstapt?
Nee Mark blijft helaas gewoon zitten.quote:Op dinsdag 6 september 2022 10:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat de grootste prutser van allemaal eindelijk opstapt?
Vind deze opmerking ook zeer smakeloos!!quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 11:05 schreef Bocaj het volgende:
Zou je nu ook kunnen stellen: "Haalt Rutte het eind van de dag nog wel?"
Dat was een opmerking op de dag van een belangrijk debat... (Je moet het niet uit zijn context halen!)quote:Op donderdag 15 september 2022 18:21 schreef mthecatlover het volgende:
[..]
Vind deze opmerking ook zeer smakeloos!!
Zo'n kabinet valt alleen vanwege principes of vanwege partijbelang. Voor principes is de CU natuurlijk een kandidaat, maar ik denk dat de andere 3 partijen het niet zover laten komen. Voor partijbelang lijkt alleen het CDA een kandidaat zijn als de tumult binnen hun partij niet neerdaalt na het rapport van Remkes.quote:Op dinsdag 6 september 2022 22:41 schreef Hanca het volgende:
Kuiken zet in op nee: https://www.hartvannederl(...)net-knalt-voor-kerst
Ik zie nog steeds niet hoe dit kabinet zou vallen. Een kabinet dat gebouwd is op onderling vertrouwen kan vallen als het vertrouwen weg is. Een kabinet gebouwd op enthousiasme voor plannen kan vallen als dat enthousiasme weg valt. Een kabinet gebouwd op gedeelde idealen kan zelfs vallen als er binnen die idealen iets botst.
Maar een kabinet puur en alleen gebaseerd op "er is geen andere optie, we moeten wel het wel samen doen ook al vinden we het niet leuk"... tja, ik zie eigenlijk zo'n combi alleen vallen als er wel een andere optie op duikt. En die andere optie, die is er gewoon niet. Ook voor de VVD is regeren met BBB, of het risico van een winnende Omtzigt, geen goed vooruitzicht. Niemand kan in huidige peilingen of de stemming van het volk momenteel een betere optie zien. En dus blijven ze aan elkaar verbonden, al is het zeker deels tegen hun zin.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d
quote:Op zaterdag 17 december 2022 14:06 schreef Bocaj het volgende:
Hij gaat het redden!
De Kerst nog wel, maar Pasen....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 17 december 2022 14:06 schreef Bocaj het volgende:
Hij gaat het redden!
Kabinet Rutte V gaat er gewoon komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
Dat is echt niet te hopen die man moet zo snel mogelijk exitquote:Op maandag 19 december 2022 09:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Kabinet Rutte V gaat er gewoon komen.
En wie wil je er dan voor in de plaats?quote:Op maandag 19 december 2022 11:13 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat is echt niet te hopen die man moet zo snel mogelijk exit
Ik ben deze man zo zat dat ik bijna zou zeggen dat alles beter is maar Baudet of Simons in ieder geval niet, Kaag ook niet trouwensquote:Op maandag 19 december 2022 11:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En wie wil je er dan voor in de plaats?
Niet Baudet, Simons en Kaag. Ok.quote:Op maandag 19 december 2022 11:21 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik ben deze man zo zat dat ik bijna zou zeggen dat alles beter is maar Baudet of Simons in ieder geval niet, Kaag ook niet trouwens
Los van Hoekstra zou ik ze allemaal liever zien dan Rutte, die moet gewoon wegquote:Op maandag 19 december 2022 11:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niet Baudet, Simons en Kaag. Ok.
Wilders? Hoekstra? Marijnissen? Kuiken? Klaver? Ouwehand? Segers? Eerdmans? Van der Staaij? Azarkan?
Een regering met PVV en BBB komt nog niet in de buurt van een meerderheid. Sowieso is BBB al een paar maanden weer aan het dalen in de peilingen, staan nu rond de 13. PVV rond de 19. Heb je nog maar 32 zetels. FvD (3 zetels) er bij (wil Wilders niet, maar goed), JA21 (11 zetels) en je zit op 46. Nog niet in de buurt van de benodigde 76.quote:Op maandag 19 december 2022 12:38 schreef Japepk het volgende:
Ik ben oprecht benieuwd hoe de peilingen zich blijven ontwikkelen. Zeker met de downfall van het CDA is het niet gezegd dat in campangnetijd de beschaafde partijen/gevestigde orde de dienst gaan uitmaken. Als BBB dan al wat poppetjes in beeld brengt die interessant kunnen zijn én zich constructief in het stikstofverhaal opstelt, kunnen die met hen bijvoorbeeld de PVV weleens de grootste maken. Overigens denk ik niet dat Geert premier wil/kan worden, qua beveiliging en alles. De MP moet toch wat meer openbaar verschijnen dan Wilders nu doet/kan. En dan nog bekijken waar Omtzigt bij aan gaat schuiven.
Of Omtzigt keer weer terug naar het CDAquote:Op woensdag 21 december 2022 10:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
En Omtzigt schuift nergens aan. Die doet of zelf mee met een eigen partij (en dan gaat BBB flink zakken), of die doet niet mee.
De Tweede Kamer is als het goed is vanaf vandaag met Kerstreces dus het kabinet is helaas veilig tot zeker half januari.quote:Op vrijdag 23 december 2022 08:25 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Of Omtzigt keer weer terug naar het CDA.
Maar even on topic maar weer...... Rutte gaat de Kerst halen. Kan toch bijna niet meer fout ?
Of een andere insteek. Rutte zit nu 4458 dagen, hoeveel dagen haalt hij in totaal?quote:
quote:Op dinsdag 11 juli 2023 15:03 schreef Japepk het volgende:
[..]
Die haalt hij zelfs met één hand aan het stuur nog wel.
quote:
quote:Op dinsdag 11 juli 2023 15:03 schreef Japepk het volgende:
[..]
Die haalt hij zelfs met één hand aan het stuur nog wel.
Gelukkig is het afgelopen met hem.quote:
Waar heb je het over? Hij is pas weg bij een nieuw kabinet, daar gaat de grap over dat die er nog wel een paar jaar zal zitten aangezien er in de verste verte geen zicht is op een nieuw kabinet.quote:Op zondag 3 december 2023 18:00 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
[..]
Gelukkig is het afgelopen met hem.
Hij zal er met kerst '23 misschien nog zitten maar demissionair!
Wat heb ik een vieze smaak in de mond van die man zeg! Eigenlijk van de gehele VVD eigenlijk nu!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |